abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174269726
Nu we het WK niet gaan halen, toch maar naar iets van posiviteit zoeken en naar het EK 2020 kijken. Deze (tussen)generatie (de generatie die Sneijder, Huntelaar, Van Persie, Van Nistelrooy, Robben, Van Bommel hadden moeten opvolgen) is geflopt, dat is geen moeilijke conclusie.

Het is wachten op de volgende groep, met o.a.

- De Ligt
- Frenkie de Jong
- Amrabat (?)
- Chong

Met daar net voor (qua leeftijd)

- Van Dijk
- Kongolo
- Karsdorp

Wat me opvalt is dat we, zeker als land dat vele wereld-spitsen heeft geleverd eigenlijk geen echte goede aanvallers meer hebben voor de nabije toekomst. Maar qua potentieel goede verdedigers (waar we er normaal altijd juist weer weinig van hadden) juist een gouden generatie aan de deur hebben kloppen.

Welke van deze (en andere) Nederlandse talenten zouden de Europese top kunnen halen? In elk geval staan de Ligt en Van Dijk al in de nadrukkelijke belangstelling van absolute Europese topclubs.
pi_174269760
van Dijk oké, maar de rest?
pi_174269770
Mij valt het hoge Feyenoord gehalte op.

En geen idee. Momenteel geloof ik in niemand meer
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 23:27:54 #4
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_174269784
Kongolo die nooit speelt en rennertje Kaasdorp

Voor wie zou TS zijn ?
RED ONS HENNIEGOD
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 23:28:00 #5
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_174269786
Geen voorlopig
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_174270336
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 23:27 schreef Littlerabbit het volgende:
Mij valt het hoge Feyenoord gehalte op.
Ik vergeet (in het 2e rijtje) wellicht nog Klaassen, maar voor de rest zijn Kongolo en Karsdorp de weinige Nederlandse jonge spelers die echt een beetje een grote transfer hebben gemaakt afgelopen jaar. De meeste andere jonge Nederlandse spelers hebben eerder een stap terug gedaan.
quote:
En geen idee. Momenteel geloof ik in niemand meer
Zo slecht als er nu gespeeld wordt, is het niet qua materiaal. Kijk voor de lol eens de spelers die in de periode van bondscoach Basten debuteerden/speelden: https://sport.infonu.nl/v(...)oach-van-basten.html (en daarmee haalden we overigens wél het WK (zonder moeite ook nog)) Lees die lijst nog even: Slory, Hofs, Yildirim en Denneboom onder meer waren in een periode van 4 jaar lang toen de jongere spelers die 'onze toekomst' zouden moeten zijn.

Zo slecht is dit dus niet qua materiaal, je had toen wel alleen 3 grote spelers erbij die de kar trokken. In de breedte hebben we nu best een redelijke selectie, maar met die bovenste 15 % (de echte top) is het niets.
pi_174270447
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 23:27 schreef PowerLoungen het volgende:
Kongolo die nooit speelt en rennertje Kaasdorp
Kongolo gaat nog wel spelen, Monaco weet wel hoe (en wanneer) ze talenten moeten brengen. Het is niet dat ie al z'n kans gehad heeft en uit de gratie is geraakt ofzo.
quote:
Voor wie zou TS zijn ?
Noem buiten Kongolo, Karsdorp en Klaassen eens meer spelers dan die afgelopen 1 a 2 jaar een mooie transfer vooruit hebben gemaakt? In plaats van 2 of 3 stappen terug, zoals Depay. Je mag overigens spelers van jouw club en andere clubs toevoegen aan het lijstje hoor, graag zelfs :)
pi_174271037
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:03 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Kongolo gaat nog wel spelen, Monaco weet wel hoe (en wanneer) ze talenten moeten brengen. Het is niet dat ie al z'n kans gehad heeft en uit de gratie is geraakt ofzo.

[..]

Noem buiten Kongolo, Karsdorp en Klaassen eens meer spelers dan die afgelopen 1 a 2 jaar een mooie transfer vooruit hebben gemaakt? In plaats van 2 of 3 stappen terug, zoals Depay. Je mag overigens spelers van jouw club en andere clubs toevoegen aan het lijstje hoor, graag zelfs :)
Depay maakte een mooie transfer en stappen vooruit om daarna weg te zakken. Iets wat zowel kongolo als Karsdorp ook lijkt te gebeuren.

En ik weet het niet met die kongolo. Hij is gewoon al vrij oud voor een talent wat nog zou moeten rijpen. Als hij de bank nu niet aan zou kunnen wanneer dan wel?

[ Bericht 2% gewijzigd door Littlerabbit op 08-10-2017 00:54:26 ]
pi_174272424
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:47 schreef Littlerabbit het volgende:

[..]

Depay maakte een mooie transfer en stappen vooruit om daarna weg te zakken. Iets wat zowel kongolo als Karsdorp ook lijkt te gebeuren.
Karsdorp is aan het revalideren en moet z'n debuut nog maken. Het was de duurste aankoop van Roma deze zomer (als back notabene) die ga je niet voor 15 miljoen halen om hem op de bank te zetten.
quote:
En ik weet het niet met die kongolo. Hij is gewoon al vrij oud voor een talent wat nog zou moeten rijpen. Als hij de bank nu niet aan zou kunnen wanneer dan wel?
Hij is 23 idd. En ik heb het niet over nog 2 jaar laten rijpen ofzo, maar meer in de komende maanden rustig brengen. Ze gaan hem nu lijkt me, na 3 maandjes, niet al afschrijven op basis van wat trainingen ofzo, dat zou wel bizar zijn (en ongeloofelijk slecht gescout). Hij was 1 van de 5 duurste aankopen in de hele Ligue 1 deze zomer en de duurste verdediger (zie https://www.transfermarkt.nl/ligue-1/transfers/wettbewerb/FR1) Die zou sowieso minimaal eerst een aantal invalbeurten krijgen voordat ie uit de gratie raakt. Ik denk eerder dat is gebleken dat ie b.v. fysiek/conditioneel nog een lichte achterstand heeft, zoiets waar nog aan gewerkt moet worden (wat best een slechte zaak zou zijn vanuit Feyenoord)

Klaassen helaas een ander verhaal, die heeft al veel gespeeld maar moet nu op gaan passen dat ie niet op het tweede plan raakt. Zeker als Koeman zou vertrekken...
pi_174272433
Er zijn momenteel weinig lichtpunten te vinden, Eerlijk gezegd ken ik alleen Robben/huntelaar nog maar, de rest is onbekend voor mij.
pi_174272475
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 04:35 schreef MakkieR het volgende:
Er zijn momenteel weinig lichtpunten te vinden, Eerlijk gezegd ken ik alleen Robben/huntelaar nog maar, de rest is onbekend voor mij.
Van alle spelers ken je alleen die 2 maar? Dat zegt dan wel wat over hoe veel jij het voetbal volgt ;) Alleen al de naam Van Dijk zou je wat moeten zeggen, dat kan de duurste verdediger ooit gaan worden komende winter of anders zomer, in Engeland 1 van de meest besproken spelers zo'n beetje. Voor de rest is b.v. Dost net achter Messi geeindigd bij het winnen van de gouden schoen en speelt Cillessen voor Barcelona en Wijnaldum voor Liverpool. Niet helemáál nobody's die je niet zou kunnen kennen dus.. (Al spelen ze zodra ze het Oranje-shirt aan trekken opeens wel zo, lijkt het bijna)
  zondag 8 oktober 2017 @ 05:03:38 #12
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_174272497
Shane Kluivert
pi_174272539
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 05:03 schreef RamboDirk het volgende:
Shane Kluivert
Dat is nog wel een lichtpuntje heel ver aan de horizon :P Maar samen met clubgenootje Xavi Simons (als ie voor NL kiest dan) dan idd alvast 2 lichtpuntjes voor 2026 ;)
pi_174272566
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 04:48 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Van alle spelers ken je alleen die 2 maar? Dat zegt dan wel wat over hoe veel jij het voetbal volgt ;) Alleen al de naam Van Dijk zou je wat moeten zeggen, dat kan de duurste verdediger ooit gaan worden komende winter of anders zomer, in Engeland 1 van de meest besproken spelers zo'n beetje. Voor de rest is b.v. Dost net achter Messi geeindigd bij het winnen van de gouden schoen en speelt Cillessen voor Barcelona en Wijnaldum voor Liverpool. Niet helemáál nobody's die je niet zou kunnen kennen dus.. (Al spelen ze zodra ze het Oranje-shirt aan trekken opeens wel zo, lijkt het bijna)
Ik volg het best wel hoor, Ik wil alleen maar zeggen dat ik 10 jaar geleden met gemak 11 spelers op kon opnoemen, want het waren allemaal bekende Nederlanders. Nu moet ik er echt pijn en moeite voor doen. Niet meer een elftal vol met vedettes.
  zondag 8 oktober 2017 @ 05:49:54 #15
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_174272573
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 23:56 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Ik vergeet (in het 2e rijtje) wellicht nog Klaassen, maar voor de rest zijn Kongolo en Karsdorp de weinige Nederlandse jonge spelers die echt een beetje een grote transfer hebben gemaakt afgelopen jaar. De meeste andere jonge Nederlandse spelers hebben eerder een stap terug gedaan.

[..]

Zo slecht als er nu gespeeld wordt, is het niet qua materiaal. Kijk voor de lol eens de spelers die in de periode van bondscoach Basten debuteerden/speelden: https://sport.infonu.nl/v(...)oach-van-basten.html (en daarmee haalden we overigens wél het WK (zonder moeite ook nog)) Lees die lijst nog even: Slory, Hofs, Yildirim en Denneboom onder meer waren in een periode van 4 jaar lang toen de jongere spelers die 'onze toekomst' zouden moeten zijn.

van Basten liet iedereen met voetbalschoenen debuteren. De echte selectie was wel degelijk veel sterker dan deze. We hebben gewoon de spelers niet.
Al hadden we ons nog best kunnen kwalificeren, maar we hebben ook de coaches niet :')
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  User die overal opduikt 2022 zondag 8 oktober 2017 @ 06:58:24 #16
186611 Haags
pi_174272748
Ik zie geen enkel lichtpunt nog.
Zonder wrijving geen glans
  zondag 8 oktober 2017 @ 07:48:18 #17
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_174273280
Het is echt huilen met de pet op. Nauwelijks spelers die iets extra's kunnen brengen, zeker niet in wedstrijden waarin het niet loopt of je op achterstand komt.
pi_174280595
Bergwijn is de enige aanvaller die de top zou kunnen halen.
pi_174280943
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 15:26 schreef PSVCL het volgende:
Bergwijn is de enige aanvaller die de top zou kunnen halen.
:') _O-
pi_174281026
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 15:49 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

:') _O-
Wacht maar af.
  zondag 8 oktober 2017 @ 16:00:33 #21
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_174281137
We hebben 100% zeker een selectie die het EK moet halen. 24 landen verdomme, niet te dramatisch doen. Voor plaatsing voor het WK horen we helaas niet meer bij de no-brainers, maar ik zie niet in waarom we zoveel zwakker zouden moeten zijn dan Zwitserland, Zweden, Denemarken en fucking IJsland.

Nu nog een coach die van die middelmatige, maar toch ook wel degelijke spelers een leuk geheel weet te maken. Tactisch lijkt het al drie jaar helemaal nergens op.
  zondag 8 oktober 2017 @ 16:04:22 #22
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_174281192
Strootman, De Vrij, Wijnaldum, Van Dijk, Promes, Blind, Dost. Allemaal prima spelers in de ideale leeftijd die gewoon bij fatsoenlijke clubs zitten in Europa. Karsdorp, Klaassen en Depay ook, maar bij hen is het nog afwachten of de Eredivisie ze niet beter heeft doen lijken dan ze zijn.

Het zou ook fijn zijn als niet iedereen de hele tijd geblesseerd zou zijn.
pi_174281301
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 23:25 schreef Roland010 het volgende:
Nu we het WK niet gaan halen, toch maar naar iets van posiviteit zoeken en naar het EK 2020 kijken. Deze (tussen)generatie (de generatie die Sneijder, Huntelaar, Van Persie, Van Nistelrooy, Robben, Van Bommel hadden moeten opvolgen) is geflopt, dat is geen moeilijke conclusie.

Het is wachten op de volgende groep, met o.a.

- De Ligt
- Frenkie de Jong
- Amrabat (?)
- Chong

Met daar net voor (qua leeftijd)

- Van Dijk
- Kongolo
- Karsdorp

Wat me opvalt is dat we, zeker als land dat vele wereld-spitsen heeft geleverd eigenlijk geen echte goede aanvallers meer hebben voor de nabije toekomst. Maar qua potentieel goede verdedigers (waar we er normaal altijd juist weer weinig van hadden) juist een gouden generatie aan de deur hebben kloppen.

Welke van deze (en andere) Nederlandse talenten zouden de Europese top kunnen halen? In elk geval staan de Ligt en Van Dijk al in de nadrukkelijke belangstelling van absolute Europese topclubs.
De spelers die jij opnoemt zijn ook allemaal middelmaat. Er moeten weer toppers komen die middelmaat bij de hand pakken, ben bang dat,dat nog wel even duurt.
  Hardste schreeuwer 2022 zondag 8 oktober 2017 @ 16:20:13 #24
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_174281441
In de op staan er weer twee over hyped Ajacieden in die Frankie is gewoon Siem de jong en Davy Klaassen 2.0

En die de ligt hebben we allemaal zelf al kunnen zien.

Zolang we in Nederland elke puisten puber van ajax met twee leuke wedstrijden achter de naam gelijk in Oranje mieteren blijft het kut gaan.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_174281585
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 16:20 schreef Dr.Mikey het volgende:
In de op staan er weer twee over hyped Ajacieden in die Frankie is gewoon Siem de jong en Davy Klaassen 2.0

En die de ligt hebben we allemaal zelf al kunnen zien.

Zolang we in Nederland elke puisten puber van ajax met twee leuke wedstrijden achter de naam gelijk in Oranje mieteren blijft het kut gaan.
Noem eens wat namen dan los van De Ligt wat inderdaad geen best experiment was.
  Moderator zondag 8 oktober 2017 @ 16:30:13 #26
362868 crew  Slobeend
of all places
  zondag 8 oktober 2017 @ 16:51:37 #27
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_174282001
Je hebt geen toppers nodig. Middelmaat kan als hecht team ook best aardig voetballen.

Al moet het doel natuurlijk altijd zijn om weer toppers op te leiden. Maar het is niet alsof we geen toernooi meer halen zolang we geen échte opvolgers voor Robben, Sneijder en Van Persie hebben
pi_174282070
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 16:30 schreef Slobeend het volgende:
Fosu-Mensah. Frenkie de Jong.
Dat is toch ook niks bijzonders? Maarja wat wel
  Trouwste user 2022 zondag 8 oktober 2017 @ 16:59:09 #30
7889 tong80
Spleenheup
pi_174282123
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 16:51 schreef hhh38 het volgende:
Je hebt geen toppers nodig. Middelmaat kan als hecht team ook best aardig voetballen.

Al moet het doel natuurlijk altijd zijn om weer toppers op te leiden. Maar het is niet alsof we geen toernooi meer halen zolang we geen échte opvolgers voor Robben, Sneijder en Van Persie hebben
Noem eens een Nederlands Elftal zonder toppers dat zich kwalificeerde, en eventueel nog presteerde ook.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 8 oktober 2017 @ 17:04:33 #31
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174282216
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 16:57 schreef hafcfan het volgende:
Er loopt niet 1 toptalent
Hoe kan dat nou? :(
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174282295
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 16:51 schreef hhh38 het volgende:
Je hebt geen toppers nodig. Middelmaat kan als hecht team ook best aardig voetballen.

Al moet het doel natuurlijk altijd zijn om weer toppers op te leiden. Maar het is niet alsof we geen toernooi meer halen zolang we geen échte opvolgers voor Robben, Sneijder en Van Persie hebben
Met een goed ingespeeld elftal kun je ver komen, maar binnen dat elftal heb je dan wel een stuk of 3 topspelers nodig die de kar trekken.
pi_174282302
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 16:57 schreef hafcfan het volgende:
Er loopt niet 1 toptalent
Onzin.
pi_174282345
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 16:51 schreef hhh38 het volgende:
Je hebt geen toppers nodig. Middelmaat kan als hecht team ook best aardig voetballen.

Al moet het doel natuurlijk altijd zijn om weer toppers op te leiden. Maar het is niet alsof we geen toernooi meer halen zolang we geen échte opvolgers voor Robben, Sneijder en Van Persie hebben
toppers maken dat je als team kan excelleren.
  Moderator zondag 8 oktober 2017 @ 17:12:20 #35
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_174282356
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 16:57 schreef hafcfan het volgende:
Er loopt niet 1 toptalent
Vooral aanvallend niet. Helemaal niks.
pi_174282385
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 17:08 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Onzin.
Noem een naam dan
  zondag 8 oktober 2017 @ 17:18:06 #37
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_174282441
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 17:08 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Met een goed ingespeeld elftal kun je ver komen, maar binnen dat elftal heb je dan wel een stuk of 3 topspelers nodig die de kar trekken.
Oneens.

Noem de toppers van IJsland dan? Of van Noord-Ierland, Hongarije of Albanië op het afgelopen EK?

Een sterk collectief is net zo belangrijk als enkele topspelers. De afgelopen 10 jaar zijn we juist te gemakzuchtig geworden omdat Robben en Sneijder het klusje wel klaarden, de rest hoefde alleen maar in hun dienst te spelen.
  Trouwste user 2022 zondag 8 oktober 2017 @ 17:21:17 #38
7889 tong80
Spleenheup
pi_174282489
Matthijs de Ligt, Steven Theunissen, Denzel Dumpries, Rick Karsdorp, Bryan Linssen, Arnold Kruiswijk, Kik Pierie, Daley Sinkgraven, Sven van Beek, Joshua Brent, Kenney Tete, Frenkie de Jong, Rico Zeegers, Thomas Bruns, Bob Melis, Dylan Vente, Mats Knoester, Jarry St. Juste, Carel Eiting, Pelle Clement, Marco van Ginkel, Guus Til, Jordy Wehrman, Justin Kluivert, Boy Kemper, Navarone Foor, Bart Ramselaar, Cody Gakpo, Pascal Struijk, Joshua Sanches, Jurgen Ekkelkamp, Baggio Wallenburg, Martijn Kaars, Sam Lammers, Calvin Stengs, Joop Daniels.....

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator zondag 8 oktober 2017 @ 17:23:06 #39
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_174282513
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 17:18 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Oneens.

Noem de toppers van IJsland dan? Of van Noord-Ierland, Hongarije of Albanië op het afgelopen EK?

Een sterk collectief is net zo belangrijk als enkele topspelers. De afgelopen 10 jaar zijn we juist te gemakzuchtig geworden omdat Robben en Sneijder het klusje wel klaarden, de rest hoefde alleen maar in hun dienst te spelen.
Sigurdsson
  Trouwste user 2022 zondag 8 oktober 2017 @ 17:24:57 #40
7889 tong80
Spleenheup
pi_174282538
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 17:18 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Oneens.

Noem de toppers van IJsland dan? Of van Noord-Ierland, Hongarije of Albanië op het afgelopen EK?

Een sterk collectief is net zo belangrijk als enkele topspelers. De afgelopen 10 jaar zijn we juist te gemakzuchtig geworden omdat Robben en Sneijder het klusje wel klaarden, de rest hoefde alleen maar in hun dienst te spelen.
Waarom werden ze geen kampioen en waren ze al blij om één wedstrijd te winnen? Wat hebben ze voordien en nu nog gepresteerd? Ijsland ok. Leuke subtopper.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_174282611
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 17:23 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Sigurdsson
Is dat al top ja
  Hardste schreeuwer 2022 zondag 8 oktober 2017 @ 17:29:20 #42
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_174282635
Met een vrij matig team werd van gaal nog derde op een toernooi.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_174282662
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 17:18 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Oneens.

Noem de toppers van IJsland dan? Of van Noord-Ierland, Hongarije of Albanië op het afgelopen EK?

Een sterk collectief is net zo belangrijk als enkele topspelers. De afgelopen 10 jaar zijn we juist te gemakzuchtig geworden omdat Robben en Sneijder het klusje wel klaarden, de rest hoefde alleen maar in hun dienst te spelen.
hoeveel prijzen hebben die gewonnen?
  zondag 8 oktober 2017 @ 17:33:04 #44
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_174282716
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 17:24 schreef tong80 het volgende:

[..]

Waarom werden ze geen kampioen en waren ze al blij om één wedstrijd te winnen? Wat hebben ze voordien en nu nog gepresteerd? Ijsland ok. Leuke subtopper.

:P
Waarom praten over kampioen worden? Waarom doen alsof we nu slechter zijn dan Letland en toch meteen weer bij de top van de wereld willen horen? De spelers die we nu hebben kunnen er zogenaamd helemaal niets van, maar je wil wel meerdere toppers binnen nu en 5 jaar?

We mogen blij zijn als we ons weer plaatsen. Subtop van Europa is waar we voorlopig horen. En dat kan ook met de spelers die we hebben.
pi_174282833
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 17:33 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Waarom praten over kampioen worden? Waarom doen alsof we nu slechter zijn dan Letland en toch meteen weer bij de top van de wereld willen horen? De spelers die we nu hebben kunnen er zogenaamd helemaal niets van, maar je wil wel meerdere toppers binnen nu en 5 jaar?

We mogen blij zijn als we ons weer plaatsen. Subtop van Europa is waar we voorlopig horen. En dat kan ook met de spelers die we hebben.
Subtop ook niet. Grijze middenmoot is NL.
  zondag 8 oktober 2017 @ 17:40:59 #46
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174282838
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 17:33 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Subtop van Europa is waar we voorlopig horen. En dat kan ook met de spelers die we hebben.
Subtop? Ik vraag me af of we de kwalificatie voor 't EK van 2020 dit keer wél gaan halen :'(
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174283001
2020 wordt wederom lastig.
  Hardste schreeuwer 2022 zondag 8 oktober 2017 @ 17:54:58 #48
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_174283022
Wat ook niet helpt is al die matige buitenlandse keepers in de Eredivisie. eEr staat er niet een ergens in de basis met mogelijk Nederlands elftal potentieel waardoor we al weer een paar jaar met de keeper van Barcelona B als beste keus zitten.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  zondag 8 oktober 2017 @ 17:59:29 #49
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_174283075
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 17:40 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Subtop ook niet. Grijze middenmoot is NL.
We hebben geen slechtere selectie dan Zweden en Zwitserland
  zondag 8 oktober 2017 @ 18:02:03 #50
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174283109
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zondag 8 oktober 2017 @ 18:03:19 #51
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174283127
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 17:59 schreef hhh38 het volgende:

[..]

We hebben geen slechtere selectie dan Zweden en Zwitserland
De wedstrijduitslagen weerspreken dat.

Jij ziet ons dus wel kwalificeren voor EK 2020?

[ Bericht 1% gewijzigd door Perrin op 08-10-2017 20:26:20 ]
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zondag 8 oktober 2017 @ 18:04:11 #52
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_174283143
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 18:03 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het wedstrijduitslagen weerspreken dat. Jij ziet ons wel kwalificeren voor EK 2020?
Mits er een goede bondscoach wordt aangesteld en ons verdedigende centrum niet steeds geblesseerd is: ja.
pi_174283158
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 17:59 schreef hhh38 het volgende:

[..]

We hebben geen slechtere selectie dan Zweden en Zwitserland
Wel dan Zwitserland hoor. Doen het al jaren beter. En zelfs dat is geen subtop.
  zondag 8 oktober 2017 @ 18:08:23 #54
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174283219
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 18:04 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Mits er een goede bondscoach wordt aangesteld en ons verdedigende centrum niet steeds geblesseerd is: ja.
En welke spitsen gaan de goals verzorgen? Welke middenvelders vormen onze ruggengraat..

Zelfs met de meest roze bril op zie ik er geen subtop in. Ik vrees dat we wederom niet gaan kwalificeren, welke bondscoach je ook aanstelt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zondag 8 oktober 2017 @ 18:09:09 #55
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_174283237
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 18:05 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Wel dan Zwitserland hoor. Doen het al jaren beter. En zelfs dat is geen subtop.
Tuurlijk is dat wel subtop.

En ze hebben buiten Xhaka totaal geen bijzondere spelers.
  zondag 8 oktober 2017 @ 18:10:27 #56
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_174283263
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 18:08 schreef Perrin het volgende:

[..]

En welke spitsen gaan de goals verzorgen? Welke middenvelders vormen onze ruggengraat..

Zelfs met de meest roze bril op zie ik er geen subtop in. Ik vrees dat we wederom niet gaan kwalificeren, welke bondscoach je ook aanstelt.
Dat zou je vast ook hebben gezegd van de Albanen, Hongaren en Noord-Ieren voor het afgelopen EK. Je daarvoor kwalificeren is echt niet zo moeilijk.

Het wordt alleen een stuk lastiger als je het met fucking Danny Blind probeert
pi_174283285
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 18:09 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Tuurlijk is dat wel subtop.

En ze hebben buiten Xhaka totaal geen bijzondere spelers.
Hun backs zijn al 40-45 x beter
  zondag 8 oktober 2017 @ 18:13:55 #58
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_174283315
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 18:11 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Hun backs zijn al 40-45 x beter
Ze hebben 4 spelers die meer dan ¤10M waard zijn op Transfermarkt, wij 20. Zweden 3 overigens, inclusief Zlatan die niet meer meedoet.
pi_174283335
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 18:13 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ze hebben 4 spelers die meer dan ¤10M waard zijn op Transfermarkt, wij 20. Zweden 3 overigens, inclusief Zlatan die niet meer meedoet.
Wat is dit nou weer voor argument :D
  zondag 8 oktober 2017 @ 18:15:09 #60
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_174283346
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 18:14 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor argument :D
Heb je een betere indicatie?

Kan me voorstellen dat het moeilijk is om positief te blijven na 2 van die blamages. Maar je moet de sterkte van de beschikbare spelers wel apart kunnen beoordelen van de prestaties in een oranje shirt.
pi_174283417
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 18:15 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Heb je een betere indicatie?

Kan me voorstellen dat het moeilijk is om positief te blijven na 2 van die blamages. Maar je moet de sterkte van de beschikbare spelers wel apart kunnen beoordelen van de prestaties in een oranje shirt.
Ja kijk eens voetbal. En zie de resultaten
  zondag 8 oktober 2017 @ 18:19:24 #62
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_174283422
Iedereen is het erover eens dat het voetbal nergens op lijkt, maar desondanks hebben we straks misschien tegen 4 van de 5 teams een positief resultaat in de poule. Laat staan als je straks weer fatsoenlijk gaat voetballen.

De 2/3e van Europa kan er ECHT niets van
  zondag 8 oktober 2017 @ 18:21:04 #63
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_174283443
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 18:19 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Ja kijk eens voetbal. En zie de resultaten
"Kijk voetbal". Denk je dat ze die waardes uit hun duim zuigen zonder te kijken? Het gebrek aan toppers maakt mensen blijkbaar blind voor het feit dat we heel wat aardige spelers hebben.
pi_174283466
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 18:21 schreef hhh38 het volgende:

[..]

"Kijk voetbal". Denk je dat ze die waardes uit hun duim zuigen zonder te kijken? Het gebrek aan toppers maakt mensen blijkbaar blind voor het feit dat we heel wat aardige spelers hebben.
Nou ik zie het. Genieten hoor
  zondag 8 oktober 2017 @ 18:29:10 #65
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_174283558
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 18:22 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Nou ik zie het. Genieten hoor
Die 'toppers' van Zwitserland die gisteren Hongarije inmaakten zitten ook gewoon bij Mainz, Antalyaspor, Deportivo en Toulouse. Nou genot hoor, die zouden voor Nederland gewoon thuis blijven.

Een fatsoenlijke tactiek en een consistente opstelling van spelers die elkaars kwaliteiten kennen maakt veel meer verschil dan je denkt.
pi_174283651
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 18:29 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Die 'toppers' van Zwitserland die gisteren Hongarije inmaakten zitten ook gewoon bij Mainz, Antalyaspor, Deportivo en Toulouse. Nou genot hoor, die zouden voor Nederland gewoon thuis blijven.

Een fatsoenlijke tactiek en een consistente opstelling van spelers die elkaars kwaliteiten kennen maakt veel meer verschil dan je denkt.
Als je dat niet uit jezelf kan halen ben je ook gewoon waardeloos. Zo'n Wijnaldum en Strootman zijn toch grappen
  zondag 8 oktober 2017 @ 18:40:05 #67
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_174283736
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 18:35 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Als je dat niet uit jezelf kan halen ben je ook gewoon waardeloos. Zo'n Wijnaldum en Strootman zijn toch grappen
Ja hoe die spelen in Oranje is echt treurig inderdaad. Maar ik denk dat er tactisch en mentaal echt een hoop misgaat waar de spelers niet extreem veel aan kunnen doen. Het is ook een soort negatieve spiraal geworden, als je 3 jaar lang geen trainer hebt die het spel een beetje ziet en het goed neerzet weet je het op een gegeven moment ook niet meer. Kan me ook voorstellen dat ze met tegenzin het veld op stappen als je ze ziet spelen.
pi_174284189
Moet toegeven dat ik als Belg vroeger veel meer Nederlanders gekend heb. De tijd van Robben, Van Persie (o was het van Persi? ) Nog meer terug in de tijd met spelers zoals van den sar, Dennis Berkamp , Davids

Ik ken die spelers allemaal. Maar nu kan ik enkel Robben opnoemen enzo.
pi_174284286
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 18:29 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Die 'toppers' van Zwitserland die gisteren Hongarije inmaakten zitten ook gewoon bij Mainz, Antalyaspor, Deportivo en Toulouse. Nou genot hoor, die zouden voor Nederland gewoon thuis blijven.

Een fatsoenlijke tactiek en een consistente opstelling van spelers die elkaars kwaliteiten kennen maakt veel meer verschil dan je denkt.
Ik ben het hier wel mee eens. Er staat nu geen lichting die Europa gaat veroveren maar kwalificeren moet gewoon te doen zijn. Ook in de afgelopen poule was dat niet onmogelijk. Maar dan moet er wel iemand boven de groep staan die enigzins logische keuzes maakt. Uiteraard helpt dan ook wel dat de groep fit blijft, het aantal blessuregevallen is echt bizar hoog.

Maar om ooit weer serieus mee te kunnen doen moet wel het nodige veranderen. Dan heb je wel spelers nodig die echt wat kunnen met een ipv al die waterdragers.
#12 is not for sale!
pi_174284751
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 19:06 schreef capuchon_jongen het volgende:
Moet toegeven dat ik als Belg vroeger veel meer Nederlanders gekend heb. De tijd van Robben, Van Persie (o was het van Persi? ) Nog meer terug in de tijd met spelers zoals van den sar, Dennis Berkamp , Davids

Ik ken die spelers allemaal. Maar nu kan ik enkel Robben opnoemen enzo.
De spelers die jij noemt zijn wel van heel lang geleden ;)
pi_174284962
Virgil van Dijk scoorde gister een dikke voldoende, hij won gister bijna al zijn persoonlijke duels en had een paar keer een goede lange trap naar voren. Helemaal als je bedenkt dat dit pas zijn 2e wedstrijd was na maanden niet spelen.
pi_174285150
Wie willen we niet als bondscoach straks?

Ik doe vast een aftrap:
- Dick Advocaat
- Frank de Boer
- Marcel Keizer
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Trouwste user 2022 zondag 8 oktober 2017 @ 20:24:30 #73
7889 tong80
Spleenheup
pi_174285975
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 17:29 schreef Dr.Mikey het volgende:
Met een vrij matig team werd van gaal nog derde op een toernooi.
Dat is dan ook een briljante coach.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 8 oktober 2017 @ 20:26:13 #74
7889 tong80
Spleenheup
pi_174286011
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 17:54 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wat ook niet helpt is al die matige buitenlandse keepers in de Eredivisie. eEr staat er niet een ergens in de basis met mogelijk Nederlands elftal potentieel waardoor we al weer een paar jaar met de keeper van Barcelona B als beste keus zitten.
Met een drollevanger werden we twee keer tweede op een WK in de jaren 70.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 8 oktober 2017 @ 20:27:54 #75
7889 tong80
Spleenheup
pi_174286057
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 18:03 schreef Perrin het volgende:

[..]

De wedstrijduitslagen weerspreken dat.

Jij ziet ons dus wel kwalificeren voor EK 2020?
We hebben zelfs een betere selectie en spelerspotentiëel dan Zweden en Zwitserland. Nederland had met 1-4 uit tegen de Zweden kunnen en moeten winnen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 8 oktober 2017 @ 20:32:07 #76
7889 tong80
Spleenheup
pi_174286158
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 18:05 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Wel dan Zwitserland hoor. Doen het al jaren beter. En zelfs dat is geen subtop.
Wat hebben die gepresteerd dan ? En waren speler hun toppers al jaren? Ook bij Bayern München, Ajax, Galatasaray, Manchester United, AS Roma, Liverpool, Paris Saint Germain ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 8 oktober 2017 @ 20:32:59 #77
7889 tong80
Spleenheup
pi_174286182
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 18:10 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dat zou je vast ook hebben gezegd van de Albanen, Hongaren en Noord-Ieren voor het afgelopen EK. Je daarvoor kwalificeren is echt niet zo moeilijk.

Het wordt alleen een stuk lastiger als je het met fucking Danny Blind probeert
Of met Guus en Dickie Dik. :{

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 8 oktober 2017 @ 20:33:54 #78
7889 tong80
Spleenheup
pi_174286202
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 18:11 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Hun backs zijn al 40-45 x beter
Ha ha ha. Wat een leuke cijfergrap. :{

En noem de backs eens. Wie hebben een back die meer waard is dan bijna de hele Zwitserse selectie.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 8 oktober 2017 @ 20:35:19 #79
7889 tong80
Spleenheup
pi_174286246
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 18:14 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor argument :D
Een prima argument. Betere argumenten dan die jij er met de haren bijsleept die kant nog wal raken. Laat ik je zogenaamde leuke grapjes nog achterwegen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 8 oktober 2017 @ 20:36:19 #80
7889 tong80
Spleenheup
pi_174286290
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 18:19 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Ja kijk eens voetbal. En zie de resultaten
Welke resultaten? De finaleplaats van Ajax vorig seizoen ? Of de derde plaats op het laatste WK?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 8 oktober 2017 @ 20:37:53 #81
7889 tong80
Spleenheup
pi_174286361
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 18:21 schreef hhh38 het volgende:

[..]

"Kijk voetbal". Denk je dat ze die waardes uit hun duim zuigen zonder te kijken? Het gebrek aan toppers maakt mensen blijkbaar blind voor het feit dat we heel wat aardige spelers hebben.
Het potentiëel inderdaad bovengemiddeld. Het ontbreekt nu aan een goede lichting met echte toppers. Die kunnen nog opstaan in de toekomst.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 8 oktober 2017 @ 20:38:34 #82
7889 tong80
Spleenheup
pi_174286395
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 18:35 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Als je dat niet uit jezelf kan halen ben je ook gewoon waardeloos. Zo'n Wijnaldum en Strootman zijn toch grappen
Wat uit jezelf halen ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_174286515
Ahh Tong zit weer in zo'n fase dat hij denkt dat NL nog iets kan
  Trouwste user 2022 zondag 8 oktober 2017 @ 20:42:03 #84
7889 tong80
Spleenheup
pi_174286536
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 19:06 schreef capuchon_jongen het volgende:
Moet toegeven dat ik als Belg vroeger veel meer Nederlanders gekend heb. De tijd van Robben, Van Persie (o was het van Persi? ) Nog meer terug in de tijd met spelers zoals van den sar, Dennis Berkamp , Davids

Ik ken die spelers allemaal. Maar nu kan ik enkel Robben opnoemen enzo.
Dat is niet vreemd. Heb ik ook als één of andere aan Christal Palace uitgeleende jeugdspeler wordt geselecteerd. Zelfs met in Nederland spelende voetballers heb ik het soms. Echter, welliswaar in mindere mate, heb ik het ook bij de Belgen. Ik noem zo de basisopstelling van België uit het WK-86.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 8 oktober 2017 @ 20:42:51 #85
7889 tong80
Spleenheup
pi_174286566
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 19:43 schreef forzaudinese het volgende:
Virgil van Dijk scoorde gister een dikke voldoende, hij won gister bijna al zijn persoonlijke duels en had een paar keer een goede lange trap naar voren. Helemaal als je bedenkt dat dit pas zijn 2e wedstrijd was na maanden niet spelen.
50.000.000 handje contantje.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 8 oktober 2017 @ 20:44:26 #86
7889 tong80
Spleenheup
pi_174286630
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:41 schreef hafcfan het volgende:
Ahh Tong zit weer in zo'n fase dat hij denkt dat NL nog iets kan
Je blijft me verbluffen met je rake opmerkingen. Je analyses blijven vlijmscherp. Je inzicht is onovertroffen. Nu weer, ik heb er niet van terug.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 8 oktober 2017 @ 20:45:08 #87
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_174286660
Als het bovenin niet goed zit dan gaat het onderop ook mis . Dit is weer het zoveelste voorbeeld van die 'regel'
.
RED ONS HENNIEGOD
pi_174286707
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:44 schreef tong80 het volgende:

[..]

Je blijft me verbluffen met je rake opmerkingen. Je analyses blijven vlijmscherp. Je inzicht is onovertroffen. Nu weer, ik heb er niet van terug.

:P
Zit je weer aan de drank?
  Trouwste user 2022 zondag 8 oktober 2017 @ 21:13:56 #89
7889 tong80
Spleenheup
pi_174287775
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:46 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Zit je weer aan de drank?
Laat maar.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 8 oktober 2017 @ 23:30:19 #90
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_174291709
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 18:21 schreef hhh38 het volgende:

[..]

"Kijk voetbal". Denk je dat ze die waardes uit hun duim zuigen zonder te kijken? Het gebrek aan toppers maakt mensen blijkbaar blind voor het feit dat we heel wat aardige spelers hebben.
We hebben niet heel wat aardige spelers. Dat we ons niet kwalificeren is inderdaad een gotspe, maar de enige reden dat Nederlandse spelers verkocht worden aan redelijke clubs is omdat ze Nederlands zijn en ze in Italie en Engeland nog altijd Van Basten visioenen hebben.
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 8 oktober 2017 @ 23:40:51 #91
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_174291908
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 23:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]

We hebben niet heel wat aardige spelers. Dat we ons niet kwalificeren is inderdaad een gotspe, maar de enige reden dat Nederlandse spelers verkocht worden aan redelijke clubs is omdat ze Nederlands zijn en ze in Italie en Engeland nog altijd Van Basten visioenen hebben.
Van Dijk, Wijnaldum, Pieters, Aké, Janmaat, Hoedt, De Roon, De Vrij en Strootman doen (of deden) het anders helemaal niet zo slecht voor hun clubs. Allemaal aardige spelers. Natuurlijk maak je het jezelf makkelijker met toppers als Sneijder en Robben, maar we moeten niet doen alsof niemand er iets van kan.

Moet ik de spelers van enkele andere Europese teams die zich wel gewoon hebben geplaatst nog even doornemen? Dat stelt echt niet zoveel voor hoor.
pi_174292627
Er zijn geen lichtpuntjes. Nederlands voetbal is naar de klote.
  maandag 9 oktober 2017 @ 00:32:08 #93
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_174292635
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 23:40 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Van Dijk, Wijnaldum, Pieters, Aké, Janmaat, Hoedt, De Roon, De Vrij en Strootman doen (of deden) het anders helemaal niet zo slecht voor hun clubs. Allemaal aardige spelers. Natuurlijk maak je het jezelf makkelijker met toppers als Sneijder en Robben, maar we moeten niet doen alsof niemand er iets van kan.

Moet ik de spelers van enkele andere Europese teams die zich wel gewoon hebben geplaatst nog even doornemen? Dat stelt echt niet zoveel voor hoor.
Ik begin me steeds meer af te vragen of dit soort spelers nou echt wel quasi-bijzonder is of dat ze de kans krijgen bij aardige clubs omdat het Nederlanders zijn. Geen van deze spelers is echt dragend/onmisbaar bij hun subtopper/middenmotor en in het Nederlands elftal presteren ze ook niet. Over Depay kun je zeggen wat je wilt maar die toont bij tijd en wijle nog te beschikken over iets dat de middelmaat ontstijgt. Onbegrijpelijk dat die geen basis staat. Aan de andere kant ondervinden we nadeel dat er Zweden-materiaal in oranje shirts rondhobbelt. De Luxemburgs en Bulgarijes van deze wereld ruiken dan ook bloed.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 9 oktober 2017 @ 01:54:20 #94
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_174293171
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:37 schreef tong80 het volgende:

[..]

Het potentiëel inderdaad bovengemiddeld. Het ontbreekt nu aan een goede lichting met echte toppers. Die kunnen nog opstaan in de toekomst.

:P
En je denkt dat dat vanzelf gaat? Dat je ineens per toeval weer een lichting wereldtoppers krijgt.
Oh.
  maandag 9 oktober 2017 @ 01:56:25 #95
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_174293175
quote:
9s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:45 schreef PowerLoungen het volgende:
Als het bovenin niet goed zit dan gaat het onderop ook mis . Dit is weer het zoveelste voorbeeld van die 'regel'
.
Klopt, maar zelfs in de tijd dat er bij de KNVB nog relatieve rust was (zo in 2010) zag je al aankomen dat de generaties daarna al middelmatig waren. Dat zit nog zo diep erin.
Oh.
  maandag 9 oktober 2017 @ 02:04:25 #96
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_174293209
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 23:40 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Van Dijk, Wijnaldum, Pieters, Aké, Janmaat, Hoedt, De Roon, De Vrij en Strootman doen (of deden) het anders helemaal niet zo slecht voor hun clubs. Allemaal aardige spelers. Natuurlijk maak je het jezelf makkelijker met toppers als Sneijder en Robben, maar we moeten niet doen alsof niemand er iets van kan.

Moet ik de spelers van enkele andere Europese teams die zich wel gewoon hebben geplaatst nog even doornemen? Dat stelt echt niet zoveel voor hoor.
Van die opsomming met namen word ik heel erg treurig, en ik zal je zeggen dat ze er ook allemaal niet heel veel van kunnen. De meeste zijn gewoon ontzettende huis-, tuin- en keukenvoetballers die voldoen aan de kenmerken die Louis van Gaal in zijn jeugdspelers wilde waardoor ze helemaal gehersenspoeld zijn in de jeugd en daardoor weinig eigen initiatief kennen en waar basiskwaliteiten ontbreken.

En dan zullen we het EK wel gaan halen de volgende cyclus want het is lastiger om je daar niet voor te kwalificeren, maar het is de vraag of je genoegen daarmee moet nemen. Dus ik ben benieuwd wie de KNVB gaat aanstellen als TD, hopelijk stellen ze iemand aan die wel weet wat er schort aan de opleidingen in Nederland. Geef Wim Jonk maar de kans.
Oh.
  maandag 9 oktober 2017 @ 02:45:26 #97
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_174293351
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 01:56 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Klopt, maar zelfs in de tijd dat er bij de KNVB nog relatieve rust was (zo in 2010) zag je al aankomen dat de generaties daarna al middelmatig waren. Dat zit nog zo diep erin.
Masterplan van Louisgod . En dan smeken sommigen om die gek met zijn ''team is belangrijker dan individuele ontwikkeling-plan''
RED ONS HENNIEGOD
  Trouwste user 2022 maandag 9 oktober 2017 @ 10:04:55 #98
7889 tong80
Spleenheup
pi_174295323
quote:
9s.gif Op maandag 9 oktober 2017 01:54 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

En je denkt dat dat vanzelf gaat? Dat je ineens per toeval weer een lichting wereldtoppers krijgt.
Ja, wereldtoppers worden toevallig 100 meter van de Meer geboren. Of gevraagd op zijn 16e een keer mee te trainen omdat ie de ballen zo goed en met effect terug trapt achter het doel bij de training van Velox. Daarna pas bij een club gaat spelen. Of wordt ontdekt als ze bij Elinkwijk naar Edwin Godee komen kijken en in de spits loop een ander talentje. Of omdat ze de genen van hun Groningse vader erven die international was. Of ergens ver weg in de Veense klei van Groningen loopt plots een wondervoetballertje. Of Cruijff wordt trainer van Ajax en ziet een in zijn ogen groot talentje in de B2 van Ajax, die door andere trainers niet als zodanig wordt herkend. Of van Gaal durft het aan international Stanley Menzo te slachtofferen voor een bonenstaak van 20 die niemand kent. Van Gaal durft het aan de rechterspits Michael Reiziger om te turnen tot rechtsachter, en de linksbuiten Winston Bogarde tot linksachter. In Volendam is er een 19jarig middenveldertje die er 30 inschiet in de Eerste Divisie. Blijkt later wonderwel te klikken met Dennis Bergkamp. Cruijff ziet liever een dienende speler ipv de trucendoos van Gerald Vanenburg. Niemand begrijpt hem als ie Vanenburg inruilt voor Wouters een zwoegende middenvelder bij middenmotor Utrecht. Een andere frivole aanvaller, Bryan Roy, heeft volgens van Gaal onvoldoende rendement. Roy verliest zijn plaats aan Edgard Davids en vertrekt naar Foggia. Het lukt Ajax niet om Ronaldo te contracteren, vervolgens grijpt Patrick Kluivert zijn kans.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 9 oktober 2017 @ 10:07:01 #99
7889 tong80
Spleenheup
pi_174295381
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 01:56 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Klopt, maar zelfs in de tijd dat er bij de KNVB nog relatieve rust was (zo in 2010) zag je al aankomen dat de generaties daarna al middelmatig waren. Dat zit nog zo diep erin.
Jong Oranje begint volgende week als één van de favorieten aan het Europees kampioenschap voor spelers tot 21 jaar. De ploeg van bondscoach Cor Pot hoopt in de voetsporen te kunnen treden van de generaties van 2006 en 2007, die allebei de Europese titel pakten. Maar wat is er terecht gekomen van de spelers van toen? FCUpdate.nl neemt het succesvolle elftal van 2007, dat in eigen land Europees kampioen werd door Servië in de finale met 4-1 te verslaan, onder de loep.

Doelman: Boy Waterman

Boy Waterman was tijdens het EK de vaste keeper van Oranje. Hij kreeg van coach Foppe de Haan de voorkeur boven de huidige A-internationals Kenneth Vermeer en Tim Krul en beschaamde dat vertrouwen niet. In de halve finale tegen Engeland stopte hij in de beslissende serie drie strafschoppen en benutte hij er zelf één. Na dit jeugd-EK ging het eigenlijk steeds minder met de doelman. Via ADO Den Haag en De Graafschap kwam hij bij Alemannia Aachen terecht, waarmee hij degradeerde naar de derde Bundesliga. Pas afgelopen zomer, toen hij ineens werd opgepikt door PSV, keerde Waterman terug in beeld.

Linksback: Erik Pieters

Erik Pieters was gedurende dit jeugd-EK speler van FC Utrecht. Met de Europese titel op zak zou hij nog één jaar in de Galgenwaard blijven, in 2008 stapte hij over naar PSV. Daar leek hij op weg om zijn belofte in te lossen en lang zag het er naar uit dat hij op het EK 2012 de vaste linksback van Oranje zou worden, maar blessureleed heeft er voor gezorgd dat hij al anderhalf jaar stil staat in zijn ontwikkeling. Deze maand, voor de oefentrip naar Azië, keerde hij terug bij de Oranje-selectie.

Centrale verdediger: Ryan Donk

Ryan Donk was de nieuwe Jaap Stam. Dat was zo'n beetje de teneur in 2007. Donk had een topseizoen achter de rug bij AZ, waarmee hij op een haar na kampioen werd, en speelde een goed jeugd-EK. Donk had alle eigenschappen van een goede verdediger en leek een grote toekomst tegemoet te gaan, maar heeft de verwachtingen niet waar kunnen maken. Hij speelt nu bij Club Brugge en dat is best leuk en aardig, maar een Jaap Stam is hij nog zeker niet.

Centrale verdediger: Arnold Kruiswijk

Arnold Kruiswijk speelde jaren in Jong Oranje, zonder dat hem een grote toekomst voorspeld werd. Dat is niet zo gek, want de verdediger blonk nooit echt uit. Dit toernooi was hij ook vooral reserve, maar in de halve finale viel aanvoerder Ron Vlaar uit met een knieblessure. Hij moest de finale missen, waardoor Kruiswijk aan de bak mocht. Kruiswijk speelt nu bij SC Heerenveen en valt nog steeds niet echt op, maar komt wel aan zijn wedstrijdjes. Een jaar na het jeugd-EK tekende hij bij de Belgische topclub Anderlecht, maar dat bleek een stap te hoog voor de centrale verdediger.

Rechtsback: Gianni Zuiverloon

Gianni Zuiverloon was één van de uitblinkers van Jong Oranje dit jeugd-EK. Met name in de halve finale tegen Engeland speelde hij uitstekend en benutte hij zelfs de winnende strafschop. Zuiverloon werd door de UEFA verkozen in het elftal van het toernooi en de kans is groot dat hij op basis daarvan in 2008 een transfer naar West Bromwich Albion verdiende. Daar beleefde de rechtsback aardige jaren, maar een volgende stap in zijn ontwikkeling bleef uit. Dit seizoen speelde hij op huurbasis voor SC Heerenveen, maar veel indruk maakte hij niet. De club gaat niet met hem verder, hij moet terug naar zijn werkgever Real Mallorca.

Verdedigende middenvelder: Hedwiges Maduro

Hedwiges Maduro was halverwege de 'zeroes', de periode tussen 2000 en 2010, misschien wel het grootste talent van Nederland. Hij werd in 2005, vlak nadat hij zijn debuut gemaakt had in het eerste van Ajax, door bondscoach Marco van Basten bij Oranje gehaald. Ten tijde van het jeugd-EK van 2007 had hij al twaalf A-interlands achter zijn naam staan. Maduro speelde een goed EK en werd verkozen in het team van het toernooi, maar veelzeggend is dat hij daarna minder A-interlands speelde dan in de periode tot 2007. Maduro staat onder contract bij Sevilla en dat is een prachtige club, maar is tot dusver niet de grote speler geworden die iedereen anno 2007 in hem zag.

Rechtermiddenvelder: Daniël de Ridder

De Ridder is typisch zo'n speler die in Jong Oranje goed tot zijn recht kwam, maar niet in staat bleek om daarna echt door te breken. De aanvaller speelde in 2007 voor het Spaanse Celta de Vigo, dat hem in 2005 overnam van Ajax. De Ridder deed als sierlijke buitenspeler soms mooie dingen, maar al met al was het niet genoeg om de absolute top te halen. Via Birmingham City, Wigan Athletic, Hapoel Tel Aviv en Grasshoppers kwam hij een jaar geleden bij SC Heerenveen terecht. Daar kreeg hij, net zoals generatiegenoot Zuiverloon, onlangs te horen dat hij vooralsnog niet in aanmerking komt voor een nieuw contract.

Linkermiddenvelder: Royston Drenthe

Het EK 2007 was het toernooi van Royston Drenthe. Na een redelijk seizoen als linksback bij Feyenoord zette bondscoach Foppe de Haan hem linkshalf en dat bleek een schot in de roos. De druistige Drenthe denderde over de linkerflank en werd verkozen tot speler van het toernooi. Het leverde hem een contract bij Real Madrid op, dat vermoedelijk alleen op basis van dit toernooi zo'n vijftien miljoen euro voor hem neerlegde. Momenteel zit Royston in Rusland, waar hij zich vooral druk maakt over het vinden van een geschikte kapper. Drenthe heeft na het EK in korte tijd zo veel geld verdiend, dat hij nu compleet van de kaart is.

Aanvallende middenvelder: Otman Bakkal

Ze zijn elkaar misschien nog wel tegengekomen dit seizoen, Royston Drenthe en Otman Bakkal. Want ook Bakkal speelt in Rusland, bij Dinamo Moskou. Toch is zijn carrière niet te vergelijken met die van Drenthe. Bakkal stond tot 2012 onder contract bij PSV, waar de aanvallende middenvelder soms heel aardig speelde en soms ook een hele tijd niet aan spelen toekwam. Het seizoen 2011/ 2012 was misschien nog zijn beste jaar, toen hij op huurbasis voor Feyenoord speelde en negen keer scoorde. Het leidde er toe dat hij kon tekenen bij Dinamo Moskou, maar erg veel heeft hij daar dit seizoen niet gespeeld.

Spits: Maceo Rigters

De klas van 2007 had één probleem: er waren weinig spitsen. En dus kwam coach Foppe de Haan voor het EK uit bij Maceo Rigters, een bonkige aanvaller die bij NAC Breda niet eens altijd zeker was van een basisplaats. Rigters speelde prompt het toernooi van zijn leven. Hij werd met vier goals topscorer, werd twee keer 'man of the match' en kreeg een plekje in het team van het toernooi. Blackburn Rovers legde hem voor vier jaar vast, ongetwijfeld in de veronderstelling een wereldspits te hebben binnengehaald. Dat viel vies tegen. Blackburn ondervond al snel dat Rigters helemaal niet zo veel kon en de spits incasseerde lachend vier jaar lang zijn vorstelijke salaris. Waar hij nu speelt, is ons onduidelijk. Het laatste wat we van hem vernomen hebben, is dat hij vertrok bij het Australische Gold Coast United. Rigters kan rechtstreeks in de categorie 'vergeten voetballers'.

Spits: Ryan Babel

Dat geldt niet voor de aanvalspartner van Rigters dat EK, Ryan Babel. Hij tekende na de Europese titelstrijd bij Liverpool en zou vier jaar lang op Anfield Road blijven. Via het Duitse Hoffenheim keerde hij vorig jaar terug bij Ajax, in een poging zijn loopbaan een nieuwe impuls te geven. Dat is mede door blessures niet helemaal gelukt en de kans is groot dat Babel komende zomer weer naar het buitenland vertrekt. Een club van het kaliber Liverpool zal het echter niet meer worden voor hem, daarvoor heeft hij sinds het jeugd-EK te weinig laten zien.

De reservespelers

Calvin Jong-A-Pin, Roy Beerens en Luigi Bruins kwamen tijdens de finale als invallers in de ploeg. Jong-A-Pin en Bruins zijn inmiddels vrijwel volledig uit beeld verdwenen, Beerens is een vaste waarde bij bekerwinnaar AZ en speelde twee A-interlands. Andere selectieleden, naast de eerder genoemden Ron Vlaar, Kenneth Vermeer en Tim Krul, waren Julian Jenner (foto), Ismail Aissati, Robbert Schilder, Haris Medunjanin, Tim Janssen en Frank van der Struijk. Met name Janssen en Jenner zijn de laatste jaren langzaam maar zeker van de radar verdwenen, Medunjanin speelt momenteel in de A-ploeg van Bosnië-Herzegovina.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_174295410
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 17:30 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

hoeveel prijzen hebben die gewonnen?
Bijna evenveel als Nederland.
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
pi_174295951
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 23:25 schreef Roland010 het volgende:
- De Ligt

Welke van deze (en andere) Nederlandse talenten zouden de Europese top kunnen halen? In elk geval staan de Ligt en Van Dijk al in de nadrukkelijke belangstelling van absolute Europese topclubs.
In één week Blind laten sneuvelen en ajax' kansen op de titel vergooien. Dan ben je echt een héle grote. Wat een god.
pi_174295968
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 23:27 schreef PowerLoungen het volgende:
Kongolo die nooit speelt en rennertje Kaasdorp

Voor wie zou TS zijn ?
De ligt die op ALLE vlakken te licht gebleken is, alle andere zogenaamde WERELDtalenten van ajax die het niet verder schoppen dan absolute Europese middelmaat

Uh, oke
pi_174295981
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 16:57 schreef hafcfan het volgende:
Er loopt niet 1 toptalent
WAT EEN GOD DEZE MAN
pi_174296055
De jochies van nu hebben naast minder kwaliteit ook nog eens helemaal geen mentaliteit. Je kunt nog beter 11 x Wout Weghorst opstellen dan deze diva's.

Ik zie helaas geen lichtpunten want de mentaliteit wordt er niet beter op.
  Trouwste user 2022 maandag 9 oktober 2017 @ 10:47:17 #105
7889 tong80
Spleenheup
pi_174296145
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 10:38 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

In één week Blind laten sneuvelen en ajax' kansen op de titel vergooien. Dan ben je echt een héle grote. Wat een god.
17 jaar. Jullie hebben het éénmalig van een bejaarde moeten hebben. Wij geven talenten een kans en vertrouwen. Zie Zlatan. Bij jullie worden talenten beschouwd als lastig en moeten de Kuip uit. Om vervolgens record topscorer van Oranje te worden.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 9 oktober 2017 @ 10:47:55 #106
7889 tong80
Spleenheup
pi_174296162
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 10:42 schreef HansvD het volgende:
De jochies van nu hebben naast minder kwaliteit ook nog eens helemaal geen mentaliteit. Je kunt nog beter 11 x Wout Weghorst opstellen dan deze diva's.

Ik zie helaas geen lichtpunten want de mentaliteit wordt er niet beter op.
Welke jochies van nu ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_174296164
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 10:47 schreef tong80 het volgende:

[..]

17 jaar. Jullie hebben het éénmalig van een bejaarde moeten hebben. Wij geven talenten een kans en vertrouwen. Zie Zlatan. Bij jullie worden talenten beschouwd als lastig en moeten de Kuip uit. Om vervolgens record topscorer van Oranje te worden.

:P
Ja hoor, goed verhaal, lekker kort, je leeft nog in 2003 zo te zien, drank heeft je hersenen definitief kapot gemaakt, De Ligt kan er geen tyfus van, nou doei weer he
  maandag 9 oktober 2017 @ 11:04:03 #108
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_174296457
We hebben gewoon teveel spelers die leuk meevoetballen met betere spelers om zich heen bij hun clubs, maar als ze zelf met oplossingen moeten komen in Oranje, het spel moeten maken of een leidende rol op zich moeten nemen dan zakken ze door het ijs.
pi_174296578
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 10:47 schreef tong80 het volgende:

[..]

Welke jochies van nu ?

:P
de 11 kinderen van Gullit en Advocaat
  maandag 9 oktober 2017 @ 12:57:50 #110
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_174298919
quote:
9s.gif Op maandag 9 oktober 2017 02:45 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Masterplan van Louisgod . En dan smeken sommigen om die gek met zijn ''team is belangrijker dan individuele ontwikkeling-plan''
Bizar dat geen journalist hierop duikt.
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 10:04 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ja, wereldtoppers worden toevallig 100 meter van de Meer geboren. Of gevraagd op zijn 16e een keer mee te trainen omdat ie de ballen zo goed en met effect terug trapt achter het doel bij de training van Velox. Daarna pas bij een club gaat spelen. Of wordt ontdekt als ze bij Elinkwijk naar Edwin Godee komen kijken en in de spits loop een ander talentje. Of omdat ze de genen van hun Groningse vader erven die international was. Of ergens ver weg in de Veense klei van Groningen loopt plots een wondervoetballertje. Of Cruijff wordt trainer van Ajax en ziet een in zijn ogen groot talentje in de B2 van Ajax, die door andere trainers niet als zodanig wordt herkend. Of van Gaal durft het aan international Stanley Menzo te slachtofferen voor een bonenstaak van 20 die niemand kent. Van Gaal durft het aan de rechterspits Michael Reiziger om te turnen tot rechtsachter, en de linksbuiten Winston Bogarde tot linksachter. In Volendam is er een 19jarig middenveldertje die er 30 inschiet in de Eerste Divisie. Blijkt later wonderwel te klikken met Dennis Bergkamp. Cruijff ziet liever een dienende speler ipv de trucendoos van Gerald Vanenburg. Niemand begrijpt hem als ie Vanenburg inruilt voor Wouters een zwoegende middenvelder bij middenmotor Utrecht. Een andere frivole aanvaller, Bryan Roy, heeft volgens van Gaal onvoldoende rendement. Roy verliest zijn plaats aan Edgard Davids en vertrekt naar Foggia. Het lukt Ajax niet om Ronaldo te contracteren, vervolgens grijpt Patrick Kluivert zijn kans.

:P
Bedankt voor deze samenvatting.

Jij snapt hopelijk ook wel dat tijden nu zijn veranderd waardoor bijvoorbeeld iets als straatvoetbal veel minder voor komt wat vaak bij die jonge talenten van vroeger hielp om zich technisch en tactisch te ontwikkelen.
Oh.
  maandag 9 oktober 2017 @ 13:11:53 #111
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174299208
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 12:57 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Bizar dat geen journalist hierop duikt.

[..]

Bedankt voor deze samenvatting.

Jij snapt hopelijk ook wel dat tijden nu zijn veranderd waardoor bijvoorbeeld iets als straatvoetbal veel minder voor komt wat vaak bij die jonge talenten van vroeger hielp om zich technisch en tactisch te ontwikkelen.
Maar daar zouden ze in België, Frankrijk of Duitsland dan toch ook last van moeten hebben?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 9 oktober 2017 @ 13:13:23 #112
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_174299237
Feit is gewoon dat alles onder Blind verneukt is. Die hadden ze nooit mogen opstellen en toen Dick kwam, was het al te laat. Dick heeft verder goede resultaten behaalt door te winnen van Bulgarije, Wit Rusland en Luxemburg. Frankrijk is 5 maten te groot voor Oranje.

Nederland heeft nog steeds prima spelers, maar echte toptalenten zitten er niet in deze generatie. Die zijn niet op te leiden, die zijn er nu even niet. Cruijff, van Hanegem, Rijkaard, Gullit, Sneijder en Robben zijn echt niet bij de top gekomen omdat het bij de KNVB allemaal zo goed geregeld was in die tijd.

Er moet gewoon een goede coach worden waarmee een duidelijk plan komt voor de aankomende 3 jaar. We hebben genoeg leuke spelers waarvan je een goed elftal kan maken:
- Cillessen
- De Vrij
- Tete
- van Dijk
- Wijnaldum
- van de Beek
- Propper
- Depay
- Promes(als spits)

En nu komen er jonge talenten aan, kijk maar naar de wedstrijden van Jong Oranje en Oranje O/19.

Nee, geen voetballers waarmee we Europees kampioen gaan worden. Maar een de kwaliteit om met gemak het EK te halen.

Ik ben alleen benieuwd welke trainer ze gaan nemen. Ik hoop zelf op Frank de Boer, of anders een buitenlander.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  maandag 9 oktober 2017 @ 13:19:59 #113
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_174299392
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 13:11 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar daar zouden ze in België, Frankrijk of Duitsland dan toch ook last van moeten hebben?
Daar investeren ze veel in de jeugdopleidingen om dat terug te brengen bij de jongste jeugd door kleinere velden (gaan ze nu in Nederland ook doen).

Al zie je dat daar ook vooral veel allochtonen de goede spelers zijn die dan opgroeien in meer armoede dus wat meer op straat moesten spelen. Bijvoorbeeld in Frankrijk spelen ze ook nog heel lang bij een amateurclub waar ze vrijuit mogen spelen tot ze in hun 13e dan naar een regionale voetbalacademie mogen waar de rest allemaal bijgeschaafd gaat worden.
Oh.
  maandag 9 oktober 2017 @ 13:23:46 #114
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_174299460
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 13:13 schreef satecl het volgende:

Nederland heeft nog steeds prima spelers, maar echte toptalenten zitten er niet in deze generatie. Die zijn niet op te leiden, die zijn er nu even niet. Cruijff, van Hanegem, Rijkaard, Gullit, Sneijder en Robben zijn echt niet bij de top gekomen omdat het bij de KNVB allemaal zo goed geregeld was in die tijd.

Nee het was toen niet goed geregeld bij de KNVB nee maar ze speelden dus wel al eerst meer op straat en konden hun creativiteit goed ontwikkelen in de jeugd. Dankzij het masterplan en TIPS systeem van Louis van Gaal stampen ze dat er nu uit in de jeugd omdat ze vooral de controle in de wedstrijden moeten houden en veel moeten overspelen maar eigenlijk dan weinig verder geleerd wordt. Sneijder en Robben zijn nog net spelers die al doorbraken voor dat plan echt was doorgevoerd.

Het is toch geen toeval dat Nederland jarenlang goede creatieve middenvelders had en we nu vooral veel van dezelfde type lopers hebben? Of denk jij dat opleiding daar niks mee te maken heeft, wie er vroeger in de jeugd doorstroomden omdat ze fysiek beter waren ipv op technisch en tactisch vlak.
Oh.
  maandag 9 oktober 2017 @ 13:24:24 #115
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_174299481
In Frankrijk lijken de meeste goede voetballers ook echt nog wel van de pleintjes te komen hoor. Al die kinderen van immigranten spelen daar samen in de buitenwijken van Parijs, Lyon en Marseille.
  Moderator maandag 9 oktober 2017 @ 13:26:08 #116
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_174299511
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 13:13 schreef satecl het volgende:
Feit is gewoon dat alles onder Blind verneukt is. Die hadden ze nooit mogen opstellen en toen Dick kwam, was het al te laat. Dick heeft verder goede resultaten behaalt door te winnen van Bulgarije, Wit Rusland en Luxemburg. Frankrijk is 5 maten te groot voor Oranje.

Nederland heeft nog steeds prima spelers, maar echte toptalenten zitten er niet in deze generatie. Die zijn niet op te leiden, die zijn er nu even niet. Cruijff, van Hanegem, Rijkaard, Gullit, Sneijder en Robben zijn echt niet bij de top gekomen omdat het bij de KNVB allemaal zo goed geregeld was in die tijd.

Er moet gewoon een goede coach worden waarmee een duidelijk plan komt voor de aankomende 3 jaar. We hebben genoeg leuke spelers waarvan je een goed elftal kan maken:
- Cillessen
- De Vrij
- Tete
- van Dijk
- Wijnaldum
- van de Beek
- Propper
- Depay
- Promes(als spits)

En nu komen er jonge talenten aan, kijk maar naar de wedstrijden van Jong Oranje en Oranje O/19.

Nee, geen voetballers waarmee we Europees kampioen gaan worden. Maar een de kwaliteit om met gemak het EK te halen.

Ik ben alleen benieuwd welke trainer ze gaan nemen. Ik hoop zelf op Frank de Boer, of anders een buitenlander.
Koeman zal binnenkort wel vrijkomen als dat geneuzel bij Everton zo doorgaat. Prima moment voor Koeman om in te stappen lijkt me. Hij wilde het graag en na de dreigende mislukking bij Everton zal Barça ook niet zo 1,2,3 voor 'm op de stoep staan.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_174300066
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 13:23 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Nee het was toen niet goed geregeld bij de KNVB nee maar ze speelden dus wel al eerst meer op straat en konden hun creativiteit goed ontwikkelen in de jeugd. Dankzij het masterplan en TIPS systeem van Louis van Gaal stampen ze dat er nu uit in de jeugd omdat ze vooral de controle in de wedstrijden moeten houden en veel moeten overspelen maar eigenlijk dan weinig verder geleerd wordt. Sneijder en Robben zijn nog net spelers die al doorbraken voor dat plan echt was doorgevoerd.

Het is toch geen toeval dat Nederland jarenlang goede creatieve middenvelders had en we nu vooral veel van dezelfde type lopers hebben? Of denk jij dat opleiding daar niks mee te maken heeft, wie er vroeger in de jeugd doorstroomden omdat ze fysiek beter waren ipv op technisch en tactisch vlak.
Het meest treffende is wat Frenkie de Jong zei: Bij Willem 2 mocht hij voetballen en creatief zijn. Bij een profclub hadden ze dit er al lang uitgekregen.
Het is ook vreemd dat de grootste aanvallende talenten van dit moment niet van Feyenoord en Ajax komen (qua opleiding (Frenkie de jong, kadioglu en Stengs).
2 van de 3 komen dan ook nog niets eens uit de Randstad terwijl hier het meeste talent zou moeten zitten. Daar wordt bovendien nog enigszins op straat gevoetbald.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  maandag 9 oktober 2017 @ 14:00:04 #118
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_174300215
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 13:51 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Het meest treffende is wat Frenkie de Jong zei: Bij Willem 2 mocht hij voetballen en creatief zijn. Bij een profclub hadden ze dit er al lang uitgekregen.
Het is ook vreemd dat de grootste aanvallende talenten van dit moment niet van Feyenoord en Ajax komen (qua opleiding (Frenkie de jong, kadioglu en Stengs).
2 van de 3 komen dan ook nog niets eens uit de Randstad terwijl hier het meeste talent zou moeten zitten. Daar wordt bovendien nog enigszins op straat gevoetbald.
Frenkie stipte het probleem wel aan in de opleidingen ja, dat hij bij Willem II als enige grote talent daar wel de vrijheid kreeg om zich soms niks van instructies van trainers aan te trekken maar dat als je dan bij Ajax of Feyenoord zit met meerdere talenten ze je daarom gaan doorselecteren. Terwijl eigen initiatief in het veld en je vrijheid pakken helemaal niet slecht is.

Al hoort in dat rijtje eigenlijk nog wel Nouri te staan, maarja ;(
Oh.
  Moderator maandag 9 oktober 2017 @ 14:04:35 #119
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_174300298
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 13:51 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Het meest treffende is wat Frenkie de Jong zei: Bij Willem 2 mocht hij voetballen en creatief zijn. Bij een profclub hadden ze dit er al lang uitgekregen.
Het is ook vreemd dat de grootste aanvallende talenten van dit moment niet van Feyenoord en Ajax komen (qua opleiding (Frenkie de jong, kadioglu en Stengs).
2 van de 3 komen dan ook nog niets eens uit de Randstad terwijl hier het meeste talent zou moeten zitten. Daar wordt bovendien nog enigszins op straat gevoetbald.
Chong is een groot talent uit de Feyenoord opleiding, zit nu bij Man United.
pi_174300300
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 14:00 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Frenkie stipte het probleem wel aan in de opleidingen ja, dat hij bij Willem II als enige grote talent daar wel de vrijheid kreeg om zich soms niks van instructies van trainers aan te trekken maar dat als je dan bij Ajax of Feyenoord zit met meerdere talenten ze je daarom gaan doorselecteren. Terwijl eigen initiatief in het veld en je vrijheid pakken helemaal niet slecht is.

Al hoort in dat rijtje eigenlijk nog wel Nouri te staan, maarja ;(
Klopt, Nouri was hier inderdaad de uitzondering op. Bij de nieuwe lichting zit er bij Ajax ook wel wat beters aan te komen.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  maandag 9 oktober 2017 @ 14:05:15 #121
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_174300309
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 14:04 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Chong is een groot talent uit de Feyenoord opleiding, zit nu bij Man United.
Wat voor type speler is dat?
Oh.
  maandag 9 oktober 2017 @ 14:05:46 #122
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_174300322
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 14:04 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Klopt, Nouri was hier inderdaad de uitzondering op. Bij de nieuwe lichting zit er bij Ajax ook wel wat beters aan te komen.
In welke lichting? De A1 zit vol met buitenlandse jongens nu.
Oh.
  Moderator maandag 9 oktober 2017 @ 14:06:50 #123
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_174300346
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 14:05 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Wat voor type speler is dat?
Buitenspeler.
  maandag 9 oktober 2017 @ 14:09:32 #124
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_174300391
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 14:04 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Chong is een groot talent uit de Feyenoord opleiding, zit nu bij Man United.
Chong heeft zijn kruisband afgescheurd en speelt al bijna een jaar niet. Die zien we over 2 jaar bij NAC. Net als Rodney Kongolo.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_174300408
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 14:04 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Chong is een groot talent uit de Feyenoord opleiding, zit nu bij Man United.
zwaargeblesseerd wel, dus dat kan ook eens een verhaal kishna worden.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  Moderator maandag 9 oktober 2017 @ 14:10:37 #126
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_174300409
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 14:09 schreef satecl het volgende:

[..]

Chong heeft zijn kruisband afgescheurd en speelt al bijna een jaar niet. Die zien we over 2 jaar bij NAC. Net als Rodney Kongolo.
Hij is op de weg terug las ik vorige week.
pi_174300459
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 14:05 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

In welke lichting? De A1 zit vol met buitenlandse jongens nu.
B1 en daaronder. Hansen, Unuvar, Gravenberch, brobbey etc.

A1 zit inderdaad amper Nederlands talent.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  maandag 9 oktober 2017 @ 14:14:50 #128
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_174300494
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 14:10 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Hij is op de weg terug las ik vorige week.
Nou geweldig. Verwacht er niet te veel van. In zijn eerste periode bij Manchester was er ook al kritiek op zijn motoriek en snelheid. En dat zal niet beter zijn geworden na zo'n zware blessure. In de jeugd van Feyenoord deed hij ook veel fysiek. Dat ging in Engeland even moeilijker. Hetzelfde verhaal als Rodney Kongolo, en deed die het nog wel wat beter. Maar ach, die voetbalt nu in de 3e divisie van Engeland. Waar gaat het over... :')
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  maandag 9 oktober 2017 @ 14:16:49 #129
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_174300534
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 14:13 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

B1 en daaronder. Hansen, Unuvar, Gravenberch, brobbey etc.

A1 zit inderdaad amper Nederlands talent.
A1 lichting zijn vooral PSV spelers toch? Malen, Joël Piroe, Duarte en Obispo.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  Moderator maandag 9 oktober 2017 @ 14:17:08 #130
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_174300542
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 14:14 schreef satecl het volgende:

[..]

Nou geweldig. Verwacht er niet te veel van. In zijn eerste periode bij Manchester was er ook al kritiek op zijn motoriek en snelheid. En dat zal niet beter zijn geworden na zo'n zware blessure. In de jeugd van Feyenoord deed hij ook veel fysiek. Dat ging in Engeland even moeilijker. Hetzelfde verhaal als Rodney Kongolo, en deed die het nog wel wat beter. Maar ach, die voetbalt nu in de 3e divisie van Engeland. Waar gaat het over... :')
Tahith Chong is 'progressing really well' but will not be rushed back to action after suffering a serious knee injury earlier this year, according to Manchester United academy coach Kieran McKenna .

The 17-year-old has made a big impression since joining the club from Feyenoord more than a year ago and scored on his first appearance at Old Trafford in the FA Youth Cup back in December.
pi_174300582
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 14:16 schreef satecl het volgende:

[..]

A1 lichting zijn vooral PSV spelers toch? Malen, Joël Piroe, Duarte en Obispo.
Had het even over Ajax.

Piroe maakt op mij altijd wel een sterke indruk. Scorend vermogen, maar kan ook zelf iets creëren. Voor de spits vind ik dat de speler met meeste potentieel.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  maandag 9 oktober 2017 @ 14:28:16 #132
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_174300734
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 14:13 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

B1 en daaronder. Hansen, Unuvar, Gravenberch, brobbey etc.

A1 zit inderdaad amper Nederlands talent.
Zijn toch hopelijk geen talenten die vooral uitblinken om hun fysiek hè :{

Er was namelijk al een paar jaar geleden een Gravenberch in de opleiding die vooral groot en sterk was maar er niks van bleek te kunnen :{
Oh.
pi_174300798
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 14:28 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Zijn toch hopelijk geen talenten die vooral uitblinken om hun fysiek hè :{

Er was namelijk al een paar jaar geleden een Gravenberch in de opleiding die vooral groot en sterk was maar er niks van bleek te kunnen :{
Nee, deze Gravenberch is fysiek goed, maar vooral technisch. Speelt bij ouderen nu mee en ze willen hem wellicht al doorschuiven. totaal andere voetballer dan zijn broer.

Nog een leuk artikel over Az:

Vraag een specialist uit de AZ Jeugdopleiding wat er wordt gedaan om spelers een verfijnde techniek bij te brengen en al snel merk je dat diversiteit hoog in het vaandel staat. “We gebruiken verschillende soorten ballen en trainen op diverse ondergronden”, vertelt AZ Onder 12-trainer Michael van Zijtveld. “Dat is belangrijk voor de ontwikkeling van het aanpassingsvermogen op motorisch gebied.”

Verrijking
De aanleg van de Performance Playground sluit perfect aan bij deze opvatting. “Dit is een onwijs mooie verrijking van het AFAS Trainingscomplex”, knikt Van Zijtveld. “Het komt vanuit de AZ-visie om onze spelers een diverse opleiding aan te bieden, een manier van talentontwikkeling waarin wij geloven.”

Klein maar veelzijdig
De Performance Playground is het kleinste maar tegelijkertijd ook meest veelzijdige stuk grond op het hypermoderne voetbalterrein in Zaanstad. Er wordt voetvolley gespeeld op zowel kunstgras als zand, er is een asfaltveldje met behalve twee doelen ook een basket, en een zandvlakte waarop beachsoccer gespeeld wordt. En tussen het zand en het asfalt staat een betonnen krachtmuur, bedoeld voor fysieke oefeningen.

Brandenburg: ‘Tot eigen keuzes dwingen’
“Wij willen jongens opleiden die het spel begrijpen”, legt Paul Brandenburg uit. “Dat doen we door ze op allerlei manieren te dwingen tot het maken van eigen keuzes en het aanpassen aan onder meer verschillende spelsystemen en ondergronden. Wij geloven dat aanpassingsvermogen een onderdeel van talent is en de Playground past fantastisch bij die visie.”

Terug naar de straat
De ‘driehoek’ achter veld 2 heeft iets te bieden wat anno 2017 schaars is, weet het Hoofd Jeugdopleiding. “Tegenwoordig voetbalt de jeugd meer op de computer dan op straat en hiermee brengen we het idee achter voetballen op straat naar ons complex. In deze uitnodigende omgeving zijn continu kinderen aan het spelen op hun eigen manier en met hun eigen regels en oplossingen, zonder trainer die voor hen bepaalt wat te doen.”

Zelf uitzoeken
Het betekent dat de AZ Jeugd zelf keuzes maakt en zelf alles moet uitvinden en uitzoeken. Dat is precies wat de club hiermee voor ogen had. Brandenburg: “Het past bij ons idee dat het talent de eigenaar moet zijn van zijn eigen ontwikkeling. Dat de speler in een inspirerende omgeving zelf nadenkt over wat zijn volgende stap wordt en op een creatieve manier met voetbal bezig is. In onze ogen is dat hoe je talentvolle spelers creëert die het spel begrijpen.”

Wenker: ‘Fantastische mogelijkheden’
De voordelen zijn duidelijk, maar nog niet eens allemaal aangestipt. De Performance Playground biedt bijvoorbeeld ook ‘fantastische mogelijkheden’ op het gebied van fysieke en motorische training, weet Fysiek Trainer Chris Wenker. “Wij geloven dat het trainen op verschillende ondergronden goed is voor de ontwikkeling van onze talenten. Dat deden we binnen de fysieke leerlijn van AZ al op kunstgras en natuurgras, maar nu ook op zand en asfalt. Het leidt ertoe dat onze talenten nog beter gaan bewegen.”

Sublieme bewegers
“Doordat we de bewegingsscholing nu deels op de Performance Playground doen, hebben we een extra middel om de AZ Jeugd op te leiden tot sublieme bewegers”, vervolgt Wenker. “Zo staat er op de Playground een kleurendriehoek en een hexagon, eveneens in verschillende kleuren. Daarop kunnen de spelers zelfstandig en op een speelse manier werken aan het verbeteren van hun voetenwerk, het wenden en keren en bewegingssnelheid.”

Eerder op de club
Het zijn zaken die voorzien waren, maar twee maanden na oplevering blijkt het ook in de praktijk te werken. “De Performance Playground daagt uit om te voetballen”, merkt Wenker. “Ik zie het echt gebeuren. Spelers die normaal in het Family Home op de bank zaten te wachten op een volgende activiteit, pakken nu alvast een bal en gaan de driehoek op. Ze komen er zelfs eerder voor op de club.”

Deliberate play
Spelers die uit zichzelf de pitch op stappen: het is een gedroomde situatie voor iedere jeugdopleiding. “Op eigen initiatief zijn ze nog meer met een bal bezig en dat is een onwijs positieve ontwikkeling. Het speelt deliberate play (doelbewust bezig zijn met voetbal, red.) in de hand. Essentieel in het opleiden van de AZ 1-spelers van de toekomst.”
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  maandag 9 oktober 2017 @ 14:36:34 #134
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174300911
Jeetje wat een wollige persvoorlichterstaal.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174300931
Strootman en Wijnaldum moeten meer brengen, scheelt ook.
  maandag 9 oktober 2017 @ 14:44:14 #136
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_174301078
Hier zijn er n paar:

"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_174301082
quote:
7s.gif Op maandag 9 oktober 2017 14:37 schreef Vasion het volgende:
Strootman en Wijnaldum moeten meer brengen, scheelt ook.
Dit zijn geen types die creëren maar reageren.

In een concept zoals Klopp/Bosz zijn ze prima.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  maandag 9 oktober 2017 @ 15:07:54 #138
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_174301643
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 14:31 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Nee, deze Gravenberch is fysiek goed, maar vooral technisch. Speelt bij ouderen nu mee en ze willen hem wellicht al doorschuiven. totaal andere voetballer dan zijn broer.

Nog een leuk artikel over Az:

Vraag een specialist uit de AZ Jeugdopleiding wat er wordt gedaan om spelers een verfijnde techniek bij te brengen en al snel merk je dat diversiteit hoog in het vaandel staat. “We gebruiken verschillende soorten ballen en trainen op diverse ondergronden”, vertelt AZ Onder 12-trainer Michael van Zijtveld. “Dat is belangrijk voor de ontwikkeling van het aanpassingsvermogen op motorisch gebied.”

Verrijking
De aanleg van de Performance Playground sluit perfect aan bij deze opvatting. “Dit is een onwijs mooie verrijking van het AFAS Trainingscomplex”, knikt Van Zijtveld. “Het komt vanuit de AZ-visie om onze spelers een diverse opleiding aan te bieden, een manier van talentontwikkeling waarin wij geloven.”

Klein maar veelzijdig
De Performance Playground is het kleinste maar tegelijkertijd ook meest veelzijdige stuk grond op het hypermoderne voetbalterrein in Zaanstad. Er wordt voetvolley gespeeld op zowel kunstgras als zand, er is een asfaltveldje met behalve twee doelen ook een basket, en een zandvlakte waarop beachsoccer gespeeld wordt. En tussen het zand en het asfalt staat een betonnen krachtmuur, bedoeld voor fysieke oefeningen.

Brandenburg: ‘Tot eigen keuzes dwingen’
“Wij willen jongens opleiden die het spel begrijpen”, legt Paul Brandenburg uit. “Dat doen we door ze op allerlei manieren te dwingen tot het maken van eigen keuzes en het aanpassen aan onder meer verschillende spelsystemen en ondergronden. Wij geloven dat aanpassingsvermogen een onderdeel van talent is en de Playground past fantastisch bij die visie.”

Terug naar de straat
De ‘driehoek’ achter veld 2 heeft iets te bieden wat anno 2017 schaars is, weet het Hoofd Jeugdopleiding. “Tegenwoordig voetbalt de jeugd meer op de computer dan op straat en hiermee brengen we het idee achter voetballen op straat naar ons complex. In deze uitnodigende omgeving zijn continu kinderen aan het spelen op hun eigen manier en met hun eigen regels en oplossingen, zonder trainer die voor hen bepaalt wat te doen.”

Zelf uitzoeken
Het betekent dat de AZ Jeugd zelf keuzes maakt en zelf alles moet uitvinden en uitzoeken. Dat is precies wat de club hiermee voor ogen had. Brandenburg: “Het past bij ons idee dat het talent de eigenaar moet zijn van zijn eigen ontwikkeling. Dat de speler in een inspirerende omgeving zelf nadenkt over wat zijn volgende stap wordt en op een creatieve manier met voetbal bezig is. In onze ogen is dat hoe je talentvolle spelers creëert die het spel begrijpen.”

Wenker: ‘Fantastische mogelijkheden’
De voordelen zijn duidelijk, maar nog niet eens allemaal aangestipt. De Performance Playground biedt bijvoorbeeld ook ‘fantastische mogelijkheden’ op het gebied van fysieke en motorische training, weet Fysiek Trainer Chris Wenker. “Wij geloven dat het trainen op verschillende ondergronden goed is voor de ontwikkeling van onze talenten. Dat deden we binnen de fysieke leerlijn van AZ al op kunstgras en natuurgras, maar nu ook op zand en asfalt. Het leidt ertoe dat onze talenten nog beter gaan bewegen.”

Sublieme bewegers
“Doordat we de bewegingsscholing nu deels op de Performance Playground doen, hebben we een extra middel om de AZ Jeugd op te leiden tot sublieme bewegers”, vervolgt Wenker. “Zo staat er op de Playground een kleurendriehoek en een hexagon, eveneens in verschillende kleuren. Daarop kunnen de spelers zelfstandig en op een speelse manier werken aan het verbeteren van hun voetenwerk, het wenden en keren en bewegingssnelheid.”

Eerder op de club
Het zijn zaken die voorzien waren, maar twee maanden na oplevering blijkt het ook in de praktijk te werken. “De Performance Playground daagt uit om te voetballen”, merkt Wenker. “Ik zie het echt gebeuren. Spelers die normaal in het Family Home op de bank zaten te wachten op een volgende activiteit, pakken nu alvast een bal en gaan de driehoek op. Ze komen er zelfs eerder voor op de club.”

Deliberate play
Spelers die uit zichzelf de pitch op stappen: het is een gedroomde situatie voor iedere jeugdopleiding. “Op eigen initiatief zijn ze nog meer met een bal bezig en dat is een onwijs positieve ontwikkeling. Het speelt deliberate play (doelbewust bezig zijn met voetbal, red.) in de hand. Essentieel in het opleiden van de AZ 1-spelers van de toekomst.”
Leuke ideeën hebben ze daar wel, ik ben toch wel benieuwd wat daar zoal door gaat komen. Al moeten meer jeugdopleidingen dit gaan doen, jammer dat Ajax dat al verneukt heeft.
Oh.
  maandag 9 oktober 2017 @ 15:57:51 #139
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_174302809
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 10:38 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

De ligt die op ALLE vlakken te licht gebleken is, alle andere zogenaamde WERELDtalenten van ajax die het niet verder schoppen dan absolute Europese middelmaat

Uh, oke
Ik zeg niks over zwalkende ajax spelers
RED ONS HENNIEGOD
  maandag 9 oktober 2017 @ 17:12:25 #140
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_174304816
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 02:04 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Van die opsomming met namen word ik heel erg treurig, en ik zal je zeggen dat ze er ook allemaal niet heel veel van kunnen. De meeste zijn gewoon ontzettende huis-, tuin- en keukenvoetballers die voldoen aan de kenmerken die Louis van Gaal in zijn jeugdspelers wilde waardoor ze helemaal gehersenspoeld zijn in de jeugd en daardoor weinig eigen initiatief kennen en waar basiskwaliteiten ontbreken.

En dan zullen we het EK wel gaan halen de volgende cyclus want het is lastiger om je daar niet voor te kwalificeren, maar het is de vraag of je genoegen daarmee moet nemen. Dus ik ben benieuwd wie de KNVB gaat aanstellen als TD, hopelijk stellen ze iemand aan die wel weet wat er schort aan de opleidingen in Nederland. Geef Wim Jonk maar de kans.
Tuurlijk moet er een solide plan komen voor de lange termijn. Dat is de enige manier om weer terug in het rijtje van Portugal, België en Kroatië te komen (of meer, maar laten we eerst even realistisch blijven).

Mijn reactie was op iemand die zei dat ze in de Premier League en Serie A alleen maar Nederlanders halen omdat we een goede naam hebben. Als dat zo zou zijn zouden al die spelers hopeloos op de bank zitten, wat niet het geval is. Mijn punt is dat we wel het materiaal hebben om beter te zijn dan de meeste andere landen, er moet alleen een goede trainer komen die het tactisch goed neerzet en spelers niet als eilandjes laat spelen die de bal rustig naar elkaar schuiven. Bijna elke speler presteert beter bij z'n club dan in Oranje, dat zegt heel veel.
pi_174305276
Onze aanval vooral :') :') Niet een redelijke subtopspeler. Spelen allemaal bij clubs die er niks van kunnen of zitten op de bank (Depay). Echt bijna elk land heeft wel een fatsoenlijke aanvaller. Wij hebben er niet 1. Zelfs Finbogason zal bij ons basis staan. Vergeleken met Janssen lijkt hij wereldtop.
  maandag 9 oktober 2017 @ 19:49:47 #142
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174309490
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 17:25 schreef hafcfan het volgende:
Onze aanval vooral :') :') Niet een redelijke subtopspeler. Spelen allemaal bij clubs die er niks van kunnen of zitten op de bank (Depay). Echt bijna elk land heeft wel een fatsoenlijke aanvaller. Wij hebben er niet 1. Zelfs Finbogason zal bij ons basis staan. Vergeleken met Janssen lijkt hij wereldtop.
Ter compensatie hebben we ook geen middenvelders die wel eens opkomen en scoren.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 9 oktober 2017 @ 21:06:05 #143
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_174312019
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 17:12 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Tuurlijk moet er een solide plan komen voor de lange termijn. Dat is de enige manier om weer terug in het rijtje van Portugal, België en Kroatië te komen (of meer, maar laten we eerst even realistisch blijven).

Mijn reactie was op iemand die zei dat ze in de Premier League en Serie A alleen maar Nederlanders halen omdat we een goede naam hebben. Als dat zo zou zijn zouden al die spelers hopeloos op de bank zitten, wat niet het geval is. Mijn punt is dat we wel het materiaal hebben om beter te zijn dan de meeste andere landen, er moet alleen een goede trainer komen die het tactisch goed neerzet en spelers niet als eilandjes laat spelen die de bal rustig naar elkaar schuiven. Bijna elke speler presteert beter bij z'n club dan in Oranje, dat zegt heel veel.
We kunnen dan wel de middenvelders van AS Roma, Everton en Liverpool opstellen maar als die qua types niet op elkaar aansluiten dan maakt het niet zoveel uit voor welke club ze spelen. Dus ik denk niet dat het zo makkelijk is om die geweldig te laten renderen zo samen, en dan kunnen we eigenlijk alleen Pröpper gebruiken als creatieve middenvelder die niet echt rendeert bij Brighton.

Hoe stel jij dan voor te spelen bijvoorbeeld waar de kwaliteiten van iedereen er goed uitkomen?
Oh.
pi_174312478
We zijn nog altijd beter dan landjes als de Faeroer, Luxemburg (wij konden wel van ze winnen Frankrijk, lekker puh :6 ), Liechtenstein, San Marino, Andorra, Kosovo en Gibraltar.

Dat is een lichtpuntje :Y
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:33:52 #145
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174319286
Er zijn geen lichtpuntjes. Depay, Bazoer en het opgewonden standje vol onbegrip Klaassen staan symbool voor de algehele verloedering en verpaupering van Nederland, in het bijzonder de middenklasse en wat daaronder zit. De semi-Scandinavische tijden van een welbespraakte Rijkaard, Seedorf en consorten zijn voorbij. Het is de ultieme volkssport, en er zit zeker wat in dat je daar tot op bepaalde hoogte de staat van het land in weerspiegeld ziet.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174322087
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 09:33 schreef Klopkoek het volgende:
Er zijn geen lichtpuntjes. Depay, Bazoer en het opgewonden standje vol onbegrip Klaassen staan symbool voor de algehele verloedering en verpaupering van Nederland, in het bijzonder de middenklasse en wat daaronder zit. De semi-Scandinavische tijden van een welbespraakte Rijkaard, Seedorf en consorten zijn voorbij. Het is de ultieme volkssport, en er zit zeker wat in dat je daar tot op bepaalde hoogte de staat van het land in weerspiegeld ziet.
Klaassen is toch nog redelijk beschaafd.

We misschien 3 a 4 spelers die het niveau omhoog brengen en wedstrijden kunnen beslissen. Dan lijken andere spelers ook ineens beter. Hadden Blind, Depay, de Vrij en BMi ook dergelijke transfers gemaakt zonder het WK.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_174322403
Zonder Jansen spelen en met Dost scheelt al veel punten....

Er zijn genoeg redelijk goede spelers om het WK en EK te halen, alleen de teamspirit lijkt te ontbreken en een goede tactiek. Dat laatste kan je vooral Blind verwijten.

Selectiebeleid ook, waarom De Ligt en Veltman bv
  Trouwste user 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:29:10 #148
7889 tong80
Spleenheup
pi_174326117
quote:
7s.gif Op maandag 9 oktober 2017 14:37 schreef Vasion het volgende:
Strootman en Wijnaldum moeten meer brengen, scheelt ook.
Alsof die middelmaat het verschil maakt.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_174326263
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:29 schreef tong80 het volgende:

[..]

Alsof die middelmaat het verschil maakt.

:P
Basisspelers van as roma en Liverpool mogen zich wel laten gelden tegen Bulgaarse en Zweedse middenvelders.
  Hardste schreeuwer 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:30:55 #150
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_174327344
Ze moeten ook eens kappen met die defensie tombola als Van Dijk en De Vrij geblesseerd zijn (iets wat te vaak gebeurd )

Kies er gewoon twee uit die spelen als de eerste keus niet kan en niet de ene keer Veltman en de andere keer Bruna om dan toch weer bij Rekik uit te komen.

Tevens moeten de Vrij en Van Dijk mits fit altijd erbij zitten.

Niet zo als vorige keer dat ze wel bij de club meedoen en volgens de bondscoach nog niet fit zijn die twee zijn drie klassen beter als elke vervanger en moeten ook zo behandeld worden.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_174345258
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:36 schreef Vasion het volgende:

[..]

Basisspelers van as roma en Liverpool mogen zich wel laten gelden tegen Bulgaarse en Zweedse middenvelders.
Mwa zoals werd gezegd, ze zijn niet bepalend. Met middelmaat om zich heen zie je dat goed in het veld.

Dat was de generatie Sneijder,Persie,Robben,vd Vaart, v Nistelrooij wel.
pi_174367192
Zijn er trouwens ook Nederlandse talenten die niet van die slechte hiphop luisteren.
Zelfs de Ligt, de Jong en Ramselaar luisteren dit of heeft de jeugd tegenwoordig geen smaak meer?
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 10:13:49 #153
454662 Nakketikker
Fuckin' Pikeys!
pi_174367786
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 09:35 schreef MichelWuyts het volgende:
Zijn er trouwens ook Nederlandse talenten die niet van die slechte hiphop luisteren.
Zelfs de Ligt, de Jong en Ramselaar luisteren dit of heeft de jeugd tegenwoordig geen smaak meer?
het zijn echt allemaal pubertjes met een identiteitscrisis, in plaats van zelfverzekerde kerels, met bewezen kwaliteiten, die er staan voor Ons Oranje.

Vroeger kreeg je een paar trappen en pis in je shampoo als je zo kwam opdagen

pi_174368750
Van de week
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 09:35 schreef MichelWuyts het volgende:
Zijn er trouwens ook Nederlandse talenten die niet van die slechte hiphop luisteren.
Zelfs de Ligt, de Jong en Ramselaar luisteren dit of heeft de jeugd tegenwoordig geen smaak meer?
Laatst kwamen de onder 14 jongetjes van Ajax bij DWDD. Daar werd leuk verteld dat er in de bus altijd SBMG meuk wordt gedraaid. Is kennelijk hip en leuk tegenwoordig.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 10:56:48 #155
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_174368810
Wat een onzindiscussie :')

Alsof die jonge gasten van Frankrijk en Duitsland een 'goede' muzieksmaak hebben..
pi_174369110
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 10:56 schreef hhh38 het volgende:
Wat een onzindiscussie :')

Alsof die jonge gasten van Frankrijk en Duitsland een 'goede' muzieksmaak hebben..
Van mij mogen ze. Er is blijkbaar gewoon een generatieverschil. Kan me moeilijk voorstellen dat Kuyt, Robben en Sneijder op deze manier acteerden.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 12:21:55 #157
454662 Nakketikker
Fuckin' Pikeys!
pi_174370715
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 11:10 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Van mij mogen ze. Er is blijkbaar gewoon een generatieverschil. Kan me moeilijk voorstellen dat Kuyt, Robben en Sneijder op deze manier acteerden.
als ze gewoon winnen is er niks aan de hand en word je zelfs verkleed als dolfje weerwolfje nog aanbeden, maar bij het stukje winnen daar gaat het net even mis.
pi_174370945
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 10:56 schreef hhh38 het volgende:
Wat een onzindiscussie :')

Alsof die jonge gasten van Frankrijk en Duitsland een 'goede' muzieksmaak hebben..
inderdaad. dat soort muziek is gewoon van deze generatie. Als je daarover gaat zeiken ben je echt een ouwe lul aan het worden.
  Trouwste user 2022 donderdag 12 oktober 2017 @ 16:17:09 #159
7889 tong80
Spleenheup
pi_174376134
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 09:35 schreef MichelWuyts het volgende:
Zijn er trouwens ook Nederlandse talenten die niet van die slechte hiphop luisteren.
Zelfs de Ligt, de Jong en Ramselaar luisteren dit of heeft de jeugd tegenwoordig geen smaak meer?
Wat is er mis met Rap?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 12 oktober 2017 @ 16:18:07 #160
7889 tong80
Spleenheup
pi_174376156
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 10:56 schreef hhh38 het volgende:
Wat een onzindiscussie :')

Alsof die jonge gasten van Frankrijk en Duitsland een 'goede' muzieksmaak hebben..
Precies. Toen ik 14 was hield ik van De Monkees, Mud en Garry Glitter. Nog steeds trouwens. :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 12 oktober 2017 @ 16:20:43 #161
7889 tong80
Spleenheup
pi_174376206
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 12:33 schreef Craptacular het volgende:

[..]

inderdaad. dat soort muziek is gewoon van deze generatie. Als je daarover gaat zeiken ben je echt een ouwe lul aan het worden.
Hear hear. Mijn neefje is via Plop Plop, K3 en Shakira nu bij Eminem, Ramones en Cypress Hill beland als eerste jaars PABO-student. :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_174377293
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 10:56 schreef hhh38 het volgende:
Wat een onzindiscussie :')

Alsof die jonge gasten van Frankrijk en Duitsland een 'goede' muzieksmaak hebben..
Kleding e.d. zal me een rotzorg zijn, zolang de hoofdmoot maar voetballen blijft. Daar heb ik bij een aantal spelers wel mijn twijfels over.
pi_174377404
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 17:23 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Kleding e.d. zal me een rotzorg zijn, zolang de hoofdmoot maar voetballen blijft. Daar heb ik bij een aantal spelers wel mijn twijfels over.
De devaluatie van Nederlandse voetballers is in ieder geval in gang gezet. Daar komen de buitenlandse clubs nu wel achter.
  Trouwste user 2022 donderdag 12 oktober 2017 @ 19:00:48 #164
7889 tong80
Spleenheup
pi_174379679
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_174382383
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 10:13 schreef Nakketikker het volgende:

[..]

het zijn echt allemaal pubertjes met een identiteitscrisis, in plaats van zelfverzekerde kerels, met bewezen kwaliteiten, die er staan voor Ons Oranje.

Vroeger kreeg je een paar trappen en pis in je shampoo als je zo kwam opdagen

[ afbeelding ]
Mag die kerel zich kleden zoals ie wil of is dat teveel gevraagd?
Children of the night. What music they make.
  Hardste schreeuwer 2022 donderdag 12 oktober 2017 @ 23:54:44 #166
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_174388842
Ik zag gisteren op YouTube een oranje van de toekomst gepresenteerd door Ron Jans.

Nou als dat het team van de toekomst is wacht maar tot 2035 tot je weer eens mag meedoen.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 23:59:12 #167
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174388911
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 00:45:54 #168
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_174389444
quote:
Zoiets noemen ze hier 'domineren'
RED ONS HENNIEGOD
pi_174390171
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 20:42 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Mag die kerel zich kleden zoals ie wil of is dat teveel gevraagd?
Dat mag natuurlijk, Ronaldo staat ook in de picture met zijn kleding maar die staat ook in picture met zijn spel, Depay staat in de picture met bankzitten en hoort niet in Oranje thuis zoals hij nu speelt
pi_174391064
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 03:40 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Dat mag natuurlijk, Ronaldo staat ook in de picture met zijn kleding maar die staat ook in picture met zijn spel, Depay staat in de picture met bankzitten en hoort niet in Oranje thuis zoals hij nu speelt
Daarentegen moeten voetballers veel laten voor het voetballen. Je krijgt ook niet zo'n lichaam als je een luie ongemotiveerde flikker bent.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:21:59 #171
454662 Nakketikker
Fuckin' Pikeys!
pi_174391847
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 20:42 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Mag die kerel zich kleden zoals ie wil of is dat teveel gevraagd?
het is toch geen carnavalsoptocht? kleed je dus gewoon normaal aan. en zéker als je op het veld geen reet presteert is het niet handig om je zo achterlijk te kleden
pi_174392163
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 09:21 schreef Nakketikker het volgende:

[..]

het is toch geen carnavalsoptocht? kleed je dus gewoon normaal aan. en zéker als je op het veld geen reet presteert is het niet handig om je zo achterlijk te kleden
Oke opa.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:45:31 #173
454662 Nakketikker
Fuckin' Pikeys!
pi_174392173
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 09:44 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Oke opa.
en zo is het!
pi_174394075
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 08:26 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Daarentegen moeten voetballers veel laten voor het voetballen. Je krijgt ook niet zo'n lichaam als je een luie ongemotiveerde flikker bent.
Dat is zeker waar
  maandag 16 oktober 2017 @ 07:12:54 #175
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_174444900
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 00:45 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Zoiets noemen ze hier 'domineren'
haha, ja erg toch eigenlijk he
:D
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_174449262
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 16:18 schreef tong80 het volgende:

[..]

Precies. Toen ik 14 was hield ik van De Monkees, Mud en Garry Glitter. Nog steeds trouwens. :D

:P
En Willem van Hanegem werd helemaal sentimenteel van 'Fly Away Little Paraquaya' van GBS tijdens het WK 1974.
pi_174450231
We zouden in NL gewoon de 2-0 van Manchester City van afgelopen zaterdag tot de verplichte lesstof van opleiding moeten laten behoren. Wat een aanval.
#12 is not for sale!
  maandag 16 oktober 2017 @ 22:28:22 #178
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174461630
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 13:20 schreef Haringkop het volgende:
We zouden in NL gewoon de 2-0 van Manchester City van afgelopen zaterdag tot de verplichte lesstof van opleiding moeten laten behoren. Wat een aanval.
Dit ook

https://mobile.twitter.co(...)s/919878612651859968

Ipv dat 'realistische' voetballen
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174462230
Een begin zou zijn om een kleinere competitie zonder kunstgras in te voeren. Meer weerstand kweken door meer topwedstrijden te spelen. Laat Ajax, Feyenoord, PSV, Utrecht, Vitesse, AZ, Heerenveen e.d. gewoon vier keer tegen elkaar spelen.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 00:03:58 #180
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174463150
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 22:50 schreef Wotte het volgende:
Een begin zou zijn om een kleinere competitie zonder kunstgras in te voeren. Meer weerstand kweken door meer topwedstrijden te spelen. Laat Ajax, Feyenoord, PSV, Utrecht, Vitesse, AZ, Heerenveen e.d. gewoon vier keer tegen elkaar spelen.
Mee eens. Helaas houden de kleine clubs alles tegen en is de KNVB (itt DFB) vrij zwak.

"However, the difference was that the German FA is an extraordinarily powerful and well-resourced organization (statistically, about one in ten Germans is a member) that isn't dominated by individuals and could successfully wrangle the professional clubs to join their national action plan. I'm not sure the KNVB could hold the same kind of sway even if they tried."
https://www.theguardian.c(...)ession-past-football

[ Bericht 28% gewijzigd door Klopkoek op 17-10-2017 00:15:45 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174466599
Gaap.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:40:19 #182
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174468717
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 10:42 schreef Solstice1 het volgende:
Gaap.
Nee niet gaap. Zo zijn de Belgen, Portugezen en Kroaten ook uit het dal gekomen. Door een bond die eisen kan en mag stellen. Eisen over opleidingen, en ook hervormen van de competitie (alhoewel in Portugal dat na tussenkomst van de rechter gedeeltelijk is teruggedraaid in 2009)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:50:06 #183
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174468908
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 12:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee niet gaap. Zo zijn de Belgen, Portugezen en Kroaten ook uit het dal gekomen. Door een bond die eisen kan en mag stellen. Eisen over opleidingen, en ook hervormen van de competitie (alhoewel in Portugal dat na tussenkomst van de rechter gedeeltelijk is teruggedraaid in 2009)
Wij glijden liever af naar irrelevant mannenvoetballand
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:09:29 #184
7889 tong80
Spleenheup
pi_174470685
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 12:21 schreef Idisrom het volgende:

[..]

En Willem van Hanegem werd helemaal sentimenteel van 'Fly Away Little Paraquaya' van GBS tijdens het WK 1974.
Ja. :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:10:21 #185
7889 tong80
Spleenheup
pi_174470703
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 13:20 schreef Haringkop het volgende:
We zouden in NL gewoon de 2-0 van Manchester City van afgelopen zaterdag tot de verplichte lesstof van opleiding moeten laten behoren. Wat een aanval.
Ook allemaal zelf opgeleid. _O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:10:59 #186
7889 tong80
Spleenheup
pi_174470714
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 22:50 schreef Wotte het volgende:
Een begin zou zijn om een kleinere competitie zonder kunstgras in te voeren. Meer weerstand kweken door meer topwedstrijden te spelen. Laat Ajax, Feyenoord, PSV, Utrecht, Vitesse, AZ, Heerenveen e.d. gewoon vier keer tegen elkaar spelen.
Precies. Dat heeft de Schotten ook onmetelijk succes gebracht. _O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:13:53 #187
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174470768
quote:
18s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 12:50 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wij glijden liever af naar irrelevant mannenvoetballand
Lijkt het wel op ja. Is er eindelijk een Frenkie de Jong, worden de opleiders daarvan eruit gewerkt.
Je bent zo goed als je omgeving
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:14:53 #188
7889 tong80
Spleenheup
pi_174470792
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 12:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee niet gaap. Zo zijn de Belgen, Portugezen en Kroaten ook uit het dal gekomen. Door een bond die eisen kan en mag stellen. Eisen over opleidingen, en ook hervormen van de competitie (alhoewel in Portugal dat na tussenkomst van de rechter gedeeltelijk is teruggedraaid in 2009)
Weet je hoeveel buitenlanders in de Belgische competitie spelen? 50 %
Er speelt amper een Belgisch talent op het hoogste niveau. De paar talentjes in het buitenland zijn straks ook weer verdwenen. Mertens moest in Nederland worden ontdekt net zoals Nilis hier pas waardering kreeg. Scifo werd als wereldspeler in het Belgische elftal geslachtoffert door de bondscoach. Wat heeft de zgn belgische wereldploeg tot dusver gepresteerd op grote toernooien de laatste jaren ? Welke Belgische jeugdelftallen hebben de laatste jaren op een groot toernooi gespeeld en wat hebben ze gepresteerd ?

:P

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:16:27 #189
7889 tong80
Spleenheup
pi_174470821
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 14:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Lijkt het wel op ja. Is er eindelijk een Frenkie de Jong, worden de opleiders daarvan eruit gewerkt.
Je bent zo goed als je omgeving
Dus dan deugt het Nederlandse voetbal niet ? Kijk eens wat voor een talent er momenteel wel doorbreekt. En niet alleen bij Ajax. Succes met het mannenlijk voetbal. Dat de waterdragers het niveau gaan bepalen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:16:57 #190
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174470830
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 14:14 schreef tong80 het volgende:

[..]

Weet je hoeveel buitenlanders in de Belgische competitie spelen? 50 %
Er speelt amper een Belgisch talent op het hoogste niveau. De paar talentjes in het buitenland zijn straks ook weer verdwenen. Mertens moest in Nederland worden ontdekt net zoals Nilis hier pas waardering kreeg. Scifo werd als wereldspeler in het Belgische elftal geslachtoffert door de bondscoach. Wat heeft de zgn belgische wereldploeg tot dusver gepresteerd op grote toernooien de laatste jaren ? Welke Belgische jeugdelftallen hebben de laatste jaren op een groot toernooi gespeeld en wat hebben ze gepresteerd ?

:P

:P
Belgisch elftal:
https://nl.wikipedia.org/(...)tal#Huidige_selectie

Nederlands elftal:
https://nl.wikipedia.org/(...)tal#Huidige_selectie

De Belgen spelen in betere teams.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:17:45 #191
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174470849
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 14:16 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dus dan deugt het Nederlandse voetbal niet ? Kijk eens wat voor een talent er momenteel wel doorbreekt. En niet alleen bij Ajax. Succes met het mannenlijk voetbal. Dat de waterdragers het niveau gaan bepalen.

:P
Talent dat doorbreekt _O-
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:24:48 #192
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174471033
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 14:10 schreef tong80 het volgende:

[..]

Precies. Dat heeft de Schotten ook onmetelijk succes gebracht. _O_

:P
Die spelen al sinds 1975 met 10 clubs.

Nederland had eveneens een grootschalige sanering 10 jaar eerder. Met positieve resultaten. Veel clubs stammen zelfs uit die tijd (AZ, Twente o.a.)

Toen Nederland nog progressief dacht.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:29:22 #193
7889 tong80
Spleenheup
pi_174472395
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 14:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Die spelen al sinds 1975 met 10 clubs.

Nederland had eveneens een grootschalige sanering 10 jaar eerder. Met positieve resultaten. Veel clubs stammen zelfs uit die tijd (AZ, Twente o.a.)

Toen Nederland nog progressief dacht.
Dat waren clubs uit de tweede divisie die op ontploffen stonden.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:38:25 #194
7889 tong80
Spleenheup
pi_174472579
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 14:17 schreef Perrin het volgende:

[..]

Talent dat doorbreekt _O-
Ajax:

8 Daley Sinkgraven [Nederland] Nederland 04.07.1995
42 Deyovaisio Zeefuik [Nederland] Nederland 11.03.1998
21 Frenkie de Jong [Nederland] Nederland 12.05.1997
6 Donny van de Beek [Nederland] Nederland 18.04.1997
45 Justin Kluivert [Nederland] Nederland 05.05.1999

PSV:

3 Derrick Luckassen [Nederland] Nederland 03.07.1995
8 Jorrit Hendrix [Nederland] Nederland 06.02.1995
23 Bart Ramselaar [Nederland] Nederland 29.06.1996
17 Steven Bergwijn [Nederland] Nederland 08.10.1997
14 Sam Lammers [Nederland] Nederland 30.04.1997

Feyenoord:

17 Kevin Diks [Nederland] Nederland 06.10.1996
4 Jerry St. Juste [Nederland] Nederland 19.10.1996
3 Sven van Beek [Nederland] Nederland 28.07.1994
10 Tonny Vilhena [Nederland] Nederland 03.01.1995
39 Cheick Touré [Nederland] Nederland 07.02.2001
34 Dylan Vente [Nederland] Nederland 09.05.1999

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:39:53 #195
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_174472599
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 15:38 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ajax:

8 Daley Sinkgraven [Nederland] Nederland 04.07.1995
42 Deyovaisio Zeefuik [Nederland] Nederland 11.03.1998
21 Frenkie de Jong [Nederland] Nederland 12.05.1997
6 Donny van de Beek [Nederland] Nederland 18.04.1997
45 Justin Kluivert [Nederland] Nederland 05.05.1999

PSV:

3 Derrick Luckassen [Nederland] Nederland 03.07.1995
8 Jorrit Hendrix [Nederland] Nederland 06.02.1995
23 Bart Ramselaar [Nederland] Nederland 29.06.1996
17 Steven Bergwijn [Nederland] Nederland 08.10.1997
14 Sam Lammers [Nederland] Nederland 30.04.1997

Feyenoord:

17 Kevin Diks [Nederland] Nederland 06.10.1996
4 Jerry St. Juste [Nederland] Nederland 19.10.1996
3 Sven van Beek [Nederland] Nederland 28.07.1994
10 Tonny Vilhena [Nederland] Nederland 03.01.1995
39 Cheick Touré [Nederland] Nederland 07.02.2001
34 Dylan Vente [Nederland] Nederland 09.05.1999

:P
Dit noem ik geen wereldtalenten allemaal.
Oh.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:41:45 #196
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174472631
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 15:39 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dit noem ik geen wereldtalenten allemaal.
Op zich kun je dat natuurlijk pas over 5 jaar zeggen ofzo. Maar ik vraag me af hoeveel daarvan bijv Champions League gaan spelen idd.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:42:08 #197
7889 tong80
Spleenheup
pi_174472641
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 15:39 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dit noem ik geen wereldtalenten allemaal.
Wie heeft het over wereldtalenten? En wie is er wel een wereldtalent in België op die leeftijd? Laat staan kroaten of Portugezen. Verder mooie, oude discussietruc. Met non-argumenten de discussie verleggen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:45:06 #198
7889 tong80
Spleenheup
pi_174472694
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 15:41 schreef Perrin het volgende:

[..]

Op zich kun je dat natuurlijk pas over 5 jaar zeggen ofzo. Maar ik vraag me af hoeveel daarvan bijv Champions League gaan spelen idd.
Er zijn nooit veel talenten die je als wereldtalent kunt beschouwen. Zelfs van Basten en Bergkamp niet. Vanenburg zou een wereldster worden. Geweldige voetballer. Maar pas internationale erkenning toen ie zijn talent in dienst van Gullit en van Basten stelde. Van Persie was wel een wereldtalent. Alleen die had volgens het Feyenoordbestuur een te grote mond. En ging voor een "grijpstuiver" naar Arsenal.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:45:48 #199
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_174472711
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 15:41 schreef Perrin het volgende:

[..]

Op zich kun je dat natuurlijk pas over 5 jaar zeggen ofzo. Maar ik vraag me af hoeveel daarvan bijv Champions League gaan spelen idd.
Het spelen kan best, en misschien nog bij best aardige clubs maar dan net zoals nu vooral als meevoetballers en niet de bepalende spelers.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 15:42 schreef tong80 het volgende:

[..]

Wie heeft het over wereldtalenten? En wie is er wel een wereldtalent in België op die leeftijd? Laat staan kroaten of Portugezen. Verder mooie, oude discussietruc. Met non-argumenten de discussie verleggen.

:P
Jij noemt gewoon wat jonge spelers op en noemt ze dan talenten tja, die spelers heb je dus in elk land. Maar wat is het onderscheidende tov die andere landen met deze spelers?
Oh.
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:22:03 #200
7889 tong80
Spleenheup
pi_174473363
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 15:45 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Het spelen kan best, en misschien nog bij best aardige clubs maar dan net zoals nu vooral als meevoetballers en niet de bepalende spelers.

[..]

Jij noemt gewoon wat jonge spelers op en noemt ze dan talenten tja, die spelers heb je dus in elk land. Maar wat is het onderscheidende tov die andere landen met deze spelers?
Met jou valt ook al niet te discussiëren. Deze spelers zijn jong en of ultra jong hebben een basisplaats of hikken er tegen aan, bij een Nederlandse topper.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:26:37 #201
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_174473448
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 16:22 schreef tong80 het volgende:

[..]

Met jou valt ook al niet te discussiëren. Deze spelers zijn jong en of ultra jong hebben een basisplaats of hikken er tegen aan, bij een Nederlandse topper.

:P
Omdat Nederlandse clubs niet heel veel kunnen (Feyenoord en PSV) of willen (Ajax) kopen. Ik vind Frenkie de Jong wel een leuke speler om te zien, maar dat kan net zo makkelijk een Lucas Andersen verhaal worden.
Oh.
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:29:17 #202
7889 tong80
Spleenheup
pi_174473499
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 16:26 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Omdat Nederlandse clubs niet heel veel kunnen (Feyenoord en PSV) of willen (Ajax) kopen. Ik vind Frenkie de Jong wel een leuke speler om te zien, maar dat kan net zo makkelijk een Lucas Andersen verhaal worden.
:?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:30:32 #203
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_174473518
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 16:29 schreef tong80 het volgende:

[..]

:?

:P
Wat snap je niet
Oh.
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:31:48 #204
7889 tong80
Spleenheup
pi_174473540
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 16:30 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Wat snap je niet
Dat je de discussie weer verlegt.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:35:04 #205
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_174473592
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 16:31 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dat je de discussie weer verlegt.

:P
Zo erg verleg ik het niet, jij maakt een statement over wat voor talent er allemaal doorbreekt dus ben je blijkbaar tevreden over hun niveau. En dat heb ik dan minder of ben ik minder zeker van dat ze hun potentie gaan waarmaken.
Oh.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:04:00 #206
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174474055
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 15:42 schreef tong80 het volgende:

[..]

Wie heeft het over wereldtalenten? En wie is er wel een wereldtalent in België op die leeftijd? Laat staan kroaten of Portugezen. Verder mooie, oude discussietruc. Met non-argumenten de discussie verleggen.

:P
Hazard maakte op 19 jarige leeftijd het relatief kleine Lille kampioen. En ja, dat staat wel hoger in de pikorde dan meehobbelen met Ajax.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174474091
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 17:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hazard maakte op 19 jarige leeftijd het relatief kleine Lille kampioen. En ja, dat staat wel hoger in de pikorde dan meehobbelen met Ajax.
Nou is er wel een punt wanneer gezegd wordt dat Mertens en De Bruyne ook niet meteen wereldtop waren, wat ook voor een aantal andere internationals geldt. Natuurlijk loopt/liep de opleiding in België een tijdje enorm op ons voor, maar er zijn wel mogelijkheden om dat weer in te halen. Wat betreft de aankomende lichtingen is het vooral afwachten.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:13:14 #208
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174474210
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 17:06 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Nou is er wel een punt wanneer gezegd wordt dat Mertens en De Bruyne ook niet meteen wereldtop waren, wat ook voor een aantal andere internationals geldt. Natuurlijk loopt/liep de opleiding in België een tijdje enorm op ons voor, maar er zijn wel mogelijkheden om dat weer in te halen. Wat betreft de aankomende lichtingen is het vooral afwachten.
Nee, de Bruyne was op 21 jarige leeftijd nog geen wereldtop maar al wel van internationale klasse. Was de sterspeler van een vrij matig Werder Bremen. Had 3 dribbels per wedstrijd en ik zal de andere statistieken maar niet aflopen. Ook dit dribbelen is van veel Nederlanders een zwak punt; stond in het AD afgelopen seizoen een overzicht over. In de Champions League is dat zwakker dan vrijwel alle andere nationaliteiten
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174474259
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 14:10 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ook allemaal zelf opgeleid. _O_

:P
Maakt toch niet uit? Het gaat er om dat dit het internationale (top)niveau is.
#12 is not for sale!
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:17:35 #210
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174474273
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 17:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee, de Bruyne was op 21 jarige leeftijd nog geen wereldtop maar al wel van internationale klasse. Was de sterspeler van een vrij matig Werder Bremen. Had 3 dribbels per wedstrijd en ik zal de andere statistieken maar niet aflopen. Ook dit dribbelen is van veel Nederlanders een zwak punt; stond in het AD afgelopen seizoen een overzicht over. In de Champions League is dat zwakker dan vrijwel alle andere nationaliteiten
Als we dan nu kijken naar het grote wereldtalent Bazoer... Dat is daar lichtjaren van verwijderd.

Bazoer zou het wel eens eventjes gaan doen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:22:32 #211
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174474350
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 15:29 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dat waren clubs uit de tweede divisie die op ontploffen stonden.

:P
Je ontwijkt het punt.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:59:05 #212
7889 tong80
Spleenheup
pi_174474983
De Nederlandse voetballers tot 17 jaar hebben zich geplaatst voor de eliteronde in de kwalificatie voor het EK van volgend jaar, wat gehouden wordt in Engeland. In het Hongaarse Boedapest rekende de ploeg van Kees van Wonderen overtuigend af met Wales.

Nederland stond na een paar minuten al op voorsprong door een eigen goal van Keenan Pattern, die een voorzet van Joshua Zirkzee achter zijn eigen doelman werkte. Wales kwam er vanaf dat moment al nauwelijks meer aan te pas, hoewel Nederland in de rest van de eerste helft niet echt veel kansen wist te creeëren.

Dat veranderde in de tweede helft, waarin kans op kans gestapeld werd. Aanvoerder Daishawn Redan zorgde kort na rust voor de 0-2, Zirkzee gaf vijf minuten later voor op Arjen van der Heide, die omringd door verdedigers de 0-3 in het doel kopte. Enric Llansana ramde na ruim een uur ook nog op doel en dit keer tikte Zirkzee de bal zelf binnen, waarmee de 0-4 eindstand werd bereikt.

Nederland eindigt met zes punten als tweede in de groep, achter de negen punten van Hongarije. Op 6 december wordt geloot voor de eliteronde, waarin 32 teams strijden om vijftien plekken op het EK.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:34:20 #213
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174475656
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 17:06 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Nou is er wel een punt wanneer gezegd wordt dat Mertens en De Bruyne ook niet meteen wereldtop waren, wat ook voor een aantal andere internationals geldt. Natuurlijk loopt/liep de opleiding in België een tijdje enorm op ons voor, maar er zijn wel mogelijkheden om dat weer in te halen. Wat betreft de aankomende lichtingen is het vooral afwachten.
Een begin zou zijn om weer hoger op de coëfficiënten ranglijst te komen. Boven België iig.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:49:21 #214
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174481970
Porto biedt RB Leipzig mooi weerstand.

Dat is een reëel lichtpuntje
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:13:25 #215
7889 tong80
Spleenheup
pi_174484674
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 16:35 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Zo erg verleg ik het niet, jij maakt een statement over wat voor talent er allemaal doorbreekt dus ben je blijkbaar tevreden over hun niveau. En dat heb ik dan minder of ben ik minder zeker van dat ze hun potentie gaan waarmaken.
Ik ben zeker tevreden over hun niveau. Daar is niks mis mee. Wat verwacht je dan? Dat het onmiddellijk dragende spelers zijn van 18 en 19 :?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:15:02 #216
7889 tong80
Spleenheup
pi_174484727
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 17:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hazard maakte op 19 jarige leeftijd het relatief kleine Lille kampioen. En ja, dat staat wel hoger in de pikorde dan meehobbelen met Ajax.
Dat is één speler. De rest ? Is het potentiëel van de belgen groot qua talent nu ? En groter dan dat van Nederland momenteel in welke leeftijdsklasse dan ook ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:15:46 #217
7889 tong80
Spleenheup
pi_174484751
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 17:06 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Nou is er wel een punt wanneer gezegd wordt dat Mertens en De Bruyne ook niet meteen wereldtop waren, wat ook voor een aantal andere internationals geldt. Natuurlijk loopt/liep de opleiding in België een tijdje enorm op ons voor, maar er zijn wel mogelijkheden om dat weer in te halen. Wat betreft de aankomende lichtingen is het vooral afwachten.
Mertens speelde bij AGOVV op de leeftijd van de 9 van de 10 huidige Ajaxtalenten.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:16:38 #218
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_174484768
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:13 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik ben zeker tevreden over hun niveau. Daar is niks mis mee. Wat verwacht je dan? Dat het onmiddellijk dragende spelers zijn van 18 en 19 :?

:P
Zie jij bij die talenten dan al echt potentieel dragende spelers voor clubs als Real Madrid, Manchester United en Bayern München?
Oh.
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:17:05 #219
7889 tong80
Spleenheup
pi_174484773
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 17:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee, de Bruyne was op 21 jarige leeftijd nog geen wereldtop maar al wel van internationale klasse. Was de sterspeler van een vrij matig Werder Bremen. Had 3 dribbels per wedstrijd en ik zal de andere statistieken maar niet aflopen. Ook dit dribbelen is van veel Nederlanders een zwak punt; stond in het AD afgelopen seizoen een overzicht over. In de Champions League is dat zwakker dan vrijwel alle andere nationaliteiten
Een EL-Finale spelen is geen internationale klasse ? Sterspeler van Werder. :D Een degradatiekandidaat net als dit seizoen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:17:58 #220
7889 tong80
Spleenheup
pi_174484790
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 17:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Als we dan nu kijken naar het grote wereldtalent Bazoer... Dat is daar lichtjaren van verwijderd.

Bazoer zou het wel eens eventjes gaan doen.
Waarom pik je juist de speler er uit die geen internationale topper is geworden. Trouwens wel gewoon een speler van Feyenoord-1

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:18:11 #221
7889 tong80
Spleenheup
pi_174484795
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 17:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je ontwijkt het punt.
Welk punt ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:19:32 #222
7889 tong80
Spleenheup
pi_174484828
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 18:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Een begin zou zijn om weer hoger op de coëfficiënten ranglijst te komen. Boven België iig.
Dat wordt ook alleen maar gebruikt als het uitkomt. Toen Nederland eerste stond op de FIFA ranglijst was het geen maatstaf. Nu België hoger dan Oranje staat juist weer wel.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:19:52 #223
7889 tong80
Spleenheup
pi_174484836
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:49 schreef Klopkoek het volgende:
Porto biedt RB Leipzig mooi weerstand.

Dat is een reëel lichtpuntje
Wat wil je daarmee zeggen :?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:20:14 #224
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174484841
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:15 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dat is één speler. De rest ? Is het potentiëel van de belgen groot qua talent nu ? En groter dan dat van Nederland momenteel in welke leeftijdsklasse dan ook ?

:P
Nederlandse en Belgische jeugdelftallen spelen regelmatig tegen elkaar. De Belgische is gewoon in 75% van de gevallen de betere ploeg. Met fors minder leden en inwoners. Datzelfde zie je bij jeugdtoernooien van clubs. Dat dit geen garantie is, dat klopt. Charly Musonda werd veel van verwacht maar maakt het niet waar.

De Kroaat Modric is slimmer dan het hele Nederlandse middenveld bij elkaar. Dát is er nodig ipv gelul over Wijnaldum fysiek en mentaal


Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:21:12 #225
7889 tong80
Spleenheup
pi_174484859
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:16 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Zie jij bij die talenten dan al echt potentieel dragende spelers voor clubs als Real Madrid, Manchester United en Bayern München?
Dat kun je niet zeggen. Nog niet iig. Van Nistelrooij werd pas op zijn 23ste international en een internationale ster. Kluivert scoorde op zijn 17e al een beslissend doelpunt in een CL-finale. Precies even oud.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:22:55 #226
7889 tong80
Spleenheup
pi_174484896
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nederlandse en Belgische jeugdelftallen spelen regelmatig tegen elkaar. De Belgische is gewoon in 75% van de gevallen de betere ploeg. Met fors minder leden en inwoners. Datzelfde zie je bij jeugdtoernooien van clubs. Dat dit geen garantie is, dat klopt. Charly Musonda werd veel van verwacht maar maakt het niet waar.

De Kroaat Modric is slimmer dan het hele Nederlandse middenveld bij elkaar. Dát is er nodig ipv gelul over Wijnaldum fysiek en mentaal


Wijnaldum is bijna dertig. Daar hadden we het nu niet over. Hij speelt trouwens bij een mooie club. Niks mis mee. Maar met het type Wijnaldum wordt je geen goed nationaal elftal. Dat zijn de dragende spelers. Niet de waterdragers. Welliswaar heb je die ook nodig. Maar alleen als op en invulling.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:23:34 #227
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174484922
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:19 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dat wordt ook alleen maar gebruikt als het uitkomt. Toen Nederland eerste stond op de FIFA ranglijst was het geen maatstaf. Nu België hoger dan Oranje staat juist weer wel.

:P
Omdat de Fifa ranking gewoon slecht is.

Iets heel anders dan de coëfficiënten.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:25:26 #228
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174484974
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:21 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dat kun je niet zeggen. Nog niet iig. Van Nistelrooij werd pas op zijn 23ste international en een internationale ster. Kluivert scoorde op zijn 17e al een beslissend doelpunt in een CL-finale. Precies even oud.

:P
Van spitsen wordt tegenwoordig meer verlangt dan enkel scoren.

Van Nistelrooy was gewoon een middenvelder met beperkte intelligentie.

Het truukje om daar een Gerd Müller van te maken werkt niet meer.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:26:56 #229
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174485002
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:17 schreef tong80 het volgende:

[..]

Waarom pik je juist de speler er uit die geen internationale topper is geworden. Trouwens wel gewoon een speler van Feyenoord-1

:P
Bazoer speelde nooit bij Feyenoord
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:35:07 #230
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174485168
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:15 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dat is één speler. De rest ? Is het potentiëel van de belgen groot qua talent nu ? En groter dan dat van Nederland momenteel in welke leeftijdsklasse dan ook ?

:P
Sowieso is Tielemans beter dan elke Nederlander van dezelfde leeftijd
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:49:02 #231
7889 tong80
Spleenheup
pi_174485494
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Omdat de Fifa ranking gewoon slecht is.

Iets heel anders dan de coëfficiënten.
Heb je gelijk in. Om een misverstand te voorkomen. Ik vergeleek ze niet. Maar je hebt wel gelijk. :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:50:13 #232
7889 tong80
Spleenheup
pi_174485518
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Sowieso is Tielemans beter dan elke Nederlander van dezelfde leeftijd
Heb je dat getoetst ? ;) Ik ga slapen. Het was weer lekker en faire discussiëren met je. :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 18 oktober 2017 @ 07:50:23 #233
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174487425
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:50 schreef tong80 het volgende:

[..]

Heb je dat getoetst ? ;) Ik ga slapen. Het was weer lekker en faire discussiëren met je. :)

:P
Ja, Tielemans staat niet voor niets hoog op de talenten lijstjes.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 18 oktober 2017 @ 08:48:46 #234
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174487863
quote:
'Dit Nederlands elftal is het slechtste in 30 jaar’

De afgelopen dertig jaar miste Oranje nooit twee eindtoernooien op rij, stond het steevast hoger op de wereldranglijst, morste de ploeg nooit zoveel punten en zijn Nederlandse aanvallers steeds minder speelminuten in buitenlandse topcompetities gaan maken. Je kunt op basis daarvan concluderen dat dit Nederlands elftal het slechtste is in dertig jaar. We beoordelen de stelling als waar.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 09:29:38 #235
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174488236
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 08:48 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wat typerend is, is dat veel coaches in de Eredivisie nog steeds met mandekking op het middenveld spelen - en de tegenstander een tegenzet al te moeilijk vindt. Terwijl dat dus simpel is te omzeilen, zelfs als je PSG bent.

http://spielverlagerung.com/2015/11/07/real-madrid-psg-10-2/
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174489126
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 08:48 schreef Perrin het volgende:

[..]

We hebben geen bepalende topspelers meer zoals we altijd hebben gehad. We hebben spelers die middelmaat zijn.

Huidige verkopen uit de eredivisie naar het buitenland doen het ook niet best. Kijk naar Klaassen.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 10:30:27 #237
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174489220
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 22:50 schreef Wotte het volgende:
Een begin zou zijn om een kleinere competitie zonder kunstgras in te voeren. Meer weerstand kweken door meer topwedstrijden te spelen. Laat Ajax, Feyenoord, PSV, Utrecht, Vitesse, AZ, Heerenveen e.d. gewoon vier keer tegen elkaar spelen.
Wat Van Bronckhorst gisteren zei past ook wel in dat straatje. Hij sprak van een stijgende lijn (niet helemaal onterecht) en voegde eraan toe "Sjachtar is gewoon een ploeg met heel veel kwaliteit, die gewend is om op dit niveau te spelen. Maar wij komen steeds dichter bij dat niveau in de buurt."

Toen Robben en VDV doorbraken had Nederland twee/drie teams in de Champions League. Dat scheelt.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174489458
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 10:30 schreef Klopkoek het volgende:

"Sjachtar is gewoon een ploeg met heel veel kwaliteit, die gewend is om op dit niveau te spelen. Maar wij komen steeds dichter bij dat niveau in de buurt."
_O- _O- _O-
  woensdag 18 oktober 2017 @ 10:52:22 #239
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174489547
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 10:45 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
Ja je kan natuurlijk als trainer moeilijk zeggen dat het niks is en niks meer wordt op Europees vlak :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_180805178
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 15:26 schreef PSVCL het volgende:
Bergwijn is de enige aanvaller die de top zou kunnen halen.
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 15:26 schreef PSVCL het volgende:
Bergwijn is de enige aanvaller die de top zou kunnen halen.
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 15:49 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

:') _O-
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 15:54 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Wacht maar af.
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 15:54 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Wacht maar af.
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 15:54 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Wacht maar af.
_O_
pi_180809981
Wel veel Nederlanders hun vriendschappelijke debuut gemaakt. Chong, Zirkzee, Leandro Fernandes en mis er nog wel een aantal geloof ik. En dan talenten als Malen en Boadu die ook aanhaken. Misschien is de toekomst van het Nederlands elftal toch niet zo asgrauw.
  zondag 29 juli 2018 @ 15:25:51 #242
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_180813903
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 11:54 schreef Solstice1 het volgende:
Wel veel Nederlanders hun vriendschappelijke debuut gemaakt. Chong, Zirkzee, Leandro Fernandes en mis er nog wel een aantal geloof ik. En dan talenten als Malen en Boadu die ook aanhaken. Misschien is de toekomst van het Nederlands elftal toch niet zo asgrauw.
Natuurlijk niet.

Al zijn we de laatste jaren, wel erg door de bodem gezakt.

Met een bondscoach, die hard durft te zijn als het moet en jonge spelers die zich goed ontwikkelen (Hieronder versta ik ook het meemaken van tegenslagen / of zelfs mindere periodes), zie ik zo weer een redelijk team op het veld staan, dat voldoende tegenstand kan bieden.
En ook al is het een oefencampagne, onze keeper gaat zelfs penaltyreeksen winnen.

https://www.vi.nl/nieuws/(...)n-strafschoppenserie

Voor je het weet zijn we de grote concurrent van Frankrijk en België op Euro2020.
Ik spreek geen verwachting uit, maar sluit ook niks uit.
Ja ja
  dinsdag 31 juli 2018 @ 19:57:10 #243
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_180860982
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 15:38 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ajax:


21 Frenkie de Jong [Nederland] Nederland 12.05.1997
6 Donny van de Beek [Nederland] Nederland 18.04.1997
45 Justin Kluivert ????? [Nederland] Nederland 05.05.1999

PSV:

3 Derrick Luckassen ????? [Nederland] Nederland 03.07.1995

23 Bart Ramselaar ????? [Nederland] Nederland 29.06.1996
17 Steven Bergwijn [Nederland] Nederland 08.10.1997
14 Sam Lammers ????? [Nederland] Nederland 30.04.1997

Feyenoord:


4 Jerry St. Juste ?????? [Nederland] Nederland 19.10.1996
3 Sven van Beek [Nederland] Nederland 28.07.1994
10 Tonny Vilhena ????? [Nederland] Nederland 03.01.1995
39 Cheick Touré ????? [Nederland] Nederland 07.02.2001
34 Dylan Vente ????? [Nederland] Nederland 09.05.1999

:P
Balans opgemaakt. Paar namen verwijderd.
Met vraagteken nog niet helemaal afgeschreven of nog niet genoeg gezien.

Nieuwe toevoegingen, volgorde willekeurig

De Ligt.
Til.
Haps.
Malacia.
Pierie.
Vlap.
Kadliogu.
Sandler.
Stengs.

[ Bericht 1% gewijzigd door Piebe op 31-07-2018 20:18:48 ]
Ja ja
pi_180863976
Bijlow
De Boer

Dumfries-De Ligt-Obispo-Malacia
Teze-Fosu Mensah-Schuurs-Wijndal

Bacuna
Fernandes

v.d. Beek-De Jong
Kadioglu-Stengs

Chong-Boadu-Bergwijn
Malen-Redan-Kluivert

Dit had ik voor een andere site bij elkaar gezocht. Wel leuk om te zien dat veel van deze jongens nu al kansen krijgen. Leandro Fernandes, Zirkzee en Chong o.a. gedebuteerd voor hun club deze voorbereiding.
pi_180869036
Kluivertje heeft wel indruk gemaakt gisteren:p. Op de counter kan hij ook echt een dodelijke speler zijn met zijn snelheid.
Zou leuk zijn als hij iedereen de mond snoert. Ik vind zijn keuze ook vrij dom, maar hij heeft wel het zelfvertrouwen die een C Ronaldo en van persie ook hadden toen ze vroeg naar een topclub gingen.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 19:19:59 #246
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_180880521
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 22:49 schreef Solstice1 het volgende:
Bijlow
De Boer

Dumfries-De Ligt-Obispo-Malacia
Teze-Fosu Mensah-Schuurs-Wijndal

Bacuna
Fernandes

v.d. Beek-De Jong
Kadioglu-Stengs

Chong-Boadu-Bergwijn
Malen-Redan-Kluivert

Dit had ik voor een andere site bij elkaar gezocht. Wel leuk om te zien dat veel van deze jongens nu al kansen krijgen. Leandro Fernandes, Zirkzee en Chong o.a. gedebuteerd voor hun club deze voorbereiding.
Met het vertrek van Jones, lijkt het voor Bijlow gunstig uit te zien en ook Dumfries, Schuurs, F.M. en Bacuna hebben laten zien in potentie ver te kunnen komen.
Ja ja
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')