abonnement Unibet Coolblue
pi_174266901
quote:
DEN HAAG - Het nieuwe kabinet gaat legale wietteelt in zes tot tien gemeenten toestaan. Dat hebben VVD, CDA, D66 en CU met elkaar afgesproken, bevestigen bronnen in Den Haag.

Meerdere telers gaan de wiet telen, zodat niet de indruk ontstaat dat het om staatswiet gaat. Volgens RTL beschouwt de nieuwe coalitie het als een proef, die moet uitwijzen of er hierdoor minder criminaliteit rond de teelt is en of het spul minder schadelijke stoffen kan bevatten.

Het legaal telen van wiet is een heet hangwijzer geweest in de onderhandelingen van de nieuwe coalitie. Het CDA was jarenlang fel tegenstander, maar is nu dus door de pomp. De VVD wilde ook lange tijd niets van een versoepeling van het beleid van softdrugs weten, maar ging in de aanloop naar de verkiezingen enigszins overstag.

https://www.telegraaf.nl/(...)met-legale-wietteelt
Eindelijk een stap in de goede richting.
pi_174266976
He he. We lopen achter op fucking Amerika..
pi_174267013
What's next, legale verkrachtingen ?
pindazakje
pi_174268480
Wat een cynische proef zeg. Moreel leiderschap van heb ik jouw daar. Ze legaliseren het niet omdat volwassenen zelf zouden moeten kunnen beslissen wat ze in hun lichaam stoppen of welk door god (voor het CDA en CU..) geschapen plantje op hun land groeit, maar omdat de criminaliteit te intens aan het worden is. Met zo'n beperkte proef en het uitblijven van een wat rationelere en gelijkwaardige behandeling van drugs in het buitenland komt het gewenste resultaat niet. We zijn omringd door landen die bekend staan om de rijke bierculturen en veel van de crimineeltjes exporteren naar wijnland nr1 van Europa, maar wiet is de echte duivel hoor.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 22:48:21 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174268669
Het eerste rationele en positieve punt aan dit kutkabinet
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_174268815
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 22:48 schreef LXIV het volgende:
Het eerste rationele en positieve punt aan dit kutkabinet
Met deze opzet ben ik bang dat dit over een paar jaar als bewijs wordt gebruikt dat legalisatie ''niet helpt''.
pi_174268843
De eerste goede maatregel van het komende kabinet dat is uitgelekt. _O_

Okee, samen met het verlengde vaderschapsverlof dan. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 22:56:17 #8
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_174268932
Legale wietteelt toestaan? Als iets legaal is het sowieso toegestaan lijkt mij :?
Fade to Black
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 23:14:15 #9
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_174269447
D66 is de enige partij van de vier die voor legalisatie is. Dus ik wil blij zijn, maar het is wel verdacht. Het zou goed kunnen dat er slechte resultaten uitkomen, door slechte voorwaarden of gewoon door verdraaiing van de feiten, en dat dat als argument wordt gebruikt voor verdere beperking.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_174269656
Zou tijd worden. We lopen achter, terwijl we jaren geleden juist vooruit liepen op dit gebied.
  zondag 8 oktober 2017 @ 02:15:03 #11
416931 yats
(non) Average Joe
pi_174271795
Goh, blijkbaar heeft dit kabinet toch nog een paar goede ideeën. Dit lijkt me een goede zet, mits de voorwaarden correct zijn en zal waarschijnlijk veel onnodige politieinzet besparen en overlast af laten nemen.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_174272529
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 23:14 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
D66 is de enige partij van de vier die voor legalisatie is. Dus ik wil blij zijn, maar het is wel verdacht. Het zou goed kunnen dat er slechte resultaten uitkomen, door slechte voorwaarden of gewoon door verdraaiing van de feiten, en dat dat als argument wordt gebruikt voor verdere beperking.
Precies, ik vertrouw dit ook voor geen meter.
Radio Espantoso
pi_174272658
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 22:05 schreef Hyaenidae het volgende:
What's next, legale verkrachtingen ?
Gewoon alle consensionele seks legaliseren. O+
pi_174272685
Overigens heel goed idee van dit kabinet.

ik gebruik zelf geen enkele vorm van drugs of alcohol, maar dit zorgt voor een nog verdere afname van de criminaliteit in Nederland.

Hopelijk is de volgende stap alle gevangenissen sluiten, een dergelijk middeleeuws en barbaarse straf hoort niet meer thuis in de 21e eeuw.

Gewoon weer lief zijn voor elkaar. O+
pi_174272703
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 23:14 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
D66 is de enige partij van de vier die voor legalisatie is. Dus ik wil blij zijn, maar het is wel verdacht. Het zou goed kunnen dat er slechte resultaten uitkomen, door slechte voorwaarden of gewoon door verdraaiing van de feiten, en dat dat als argument wordt gebruikt voor verdere beperking.
Ik ben er van overtuigd dat de VVD een prima minister zal regelen voor v&j die garant zal staan voor een eerlijk proces.
  zondag 8 oktober 2017 @ 07:16:30 #16
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_174272987
Legaliseer het of legaliseer het niet, dit slaat nergens op.
  zondag 8 oktober 2017 @ 07:42:31 #17
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_174273214
MvanToorenburg twitterde op dinsdag 21-02-2017 om 15:30:51 Vol overtuiging stemde het #CDA tegen de #wietwet. Wij doen niet mee aan de normalisering van wat geen ouder voor eigen kind zou wensen. reageer retweet
"Vol overtuiging" nog wel. Die overtuigingen van de CDA stellen dus niks voor. Ze zijn zelfs bereid hun kindertjes op te offeren voor een klein beetje regeringsmacht.
  zondag 8 oktober 2017 @ 08:39:18 #18
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_174273991
Eigenlijk is dit gewoon een symboolpolitiek van D66 of misschien is dat de verkeerde term, populistische politiek? Wat ze in ieder geval willen bereiken is zand strooien in de ogen van hun achterban en net doen alsof ze iets bereikt hebben. Ze noemen het een proef maar de uitkomst van de proef staat al vast. Ze schuiven het onderwerp dus gewoon vooruit, naar een volgend kabinet maar doen net of ze iets wezenlijks bereikt hebben.
pi_174274596
quote:
17s.gif Op zondag 8 oktober 2017 06:42 schreef lao_tse het volgende:

[..]

Gewoon alle consensionele seks legaliseren. O+
Ai, moeilijk woord voor mij. :@
pindazakje
pi_174275846
Er is geen experiment nodig. Dat is al uitgevoerd in staten zoals Colorado. De resultaten zijn positief: minder criminaliteit, minder verkeersdoden, minder doden door medicijnen, minder alcoholgebruik, minder huislijk geweld, betere kwaliteit, meer variatie en zeer lage prijzen voor cannabis.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_174275964
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 22:53 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Met deze opzet ben ik bang dat dit over een paar jaar als bewijs wordt gebruikt dat legalisatie ''niet helpt''.
Nee. Het is gewoon een eerste stap die we redelijk tegen de politieke stroom in door hebben moeten drukken.
  zondag 8 oktober 2017 @ 10:59:23 #22
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_174275984
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 06:50 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Ik ben er van overtuigd dat de VVD een prima minister zal regelen voor v&j die garant zal staan voor een eerlijk proces.
:D
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_174276001
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee. Het is gewoon een eerste stap die we redelijk tegen de politieke stroom in door hebben moeten drukken.
Ik heb gemeenteambtenaren hun proeven zo horen verdedigen, maar ik ben wat cynischer over meneer Rutte na 3 kabinetten van leugens. Rutte in combinatie met 2 coalitiepartners die helemaal niet willen dat gods creatie legaal mag bestaan is een dubbele waarschuwing.
pi_174276056
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik heb gemeenteambtenaren hun proeven zo horen verdedigen, maar ik ben wat cynischer over meneer Rutte na 3 kabinetten van leugens. Rutte in combinatie met 2 coalitiepartners die helemaal niet willen dat gods creatie legaal mag bestaan is een dubbele waarschuwing.
Ik zal mij er in ieder geval sterk voor blijven maken. Wat mij betreft gaat op termijn alle drugs vrijgegeven worden, maar dat zal de VS helaas nooit toestaan. En er is overigens politiek ook werkelijk 0,0 draagvlak voor in Nederland helaas.
pi_174276155
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik zal mij er in ieder geval sterk voor blijven maken. Wat mij betreft gaat op termijn alle drugs vrijgegeven worden, maar dat zal de VS helaas nooit toestaan. En er is overigens politiek ook werkelijk 0,0 draagvlak voor in Nederland helaas.
Ron Paul vatte het wel mooi samen door in een zaal te vragen wie er morgen heroïne ging proberen als het legaal zou zijn. Niemand dus. We hebben nu een systeem waarin kapotte mensen zich moeten verbergen van de overheid en contacten aanleggen met de meest onzuivere figuren in de samenleving voor hun portie misplaatste en onbetaalbare zelfmedicatie. Wat kan er fout gaan!?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')