abonnement Unibet Coolblue
pi_174297392
Ik ga dit niet tekenen. Ik blijf hoe dan ook thuis. Tegen referenda.
  maandag 9 oktober 2017 @ 13:22:09 #122
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_174299432
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 11:51 schreef HansvD het volgende:
Ik ga dit niet tekenen. Ik blijf hoe dan ook thuis. Tegen referenda.
Bedankt voor je buitengewoon waardevolle bijdrage Hans.
pi_174301406
Hoe is het mogelijk dat mensen nog steeds zo naief zijn om te denken dat het vergaren van data op internet weer terug in de spreekwoordelijke fles gaat?
  maandag 9 oktober 2017 @ 15:09:59 #125
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174301691
Wie kickt op macht kan NU tekenen. 299.000 ondertekeningen :P
pi_174301831
Ik heb vertrouwen in de goede bedoeling van de overheids instanties, helaas heb ik weinig vertrouwen in de ICT oplossingen van die zelfde instanties.
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
pi_174301966
quote:
14s.gif Op maandag 9 oktober 2017 11:50 schreef Juup© het volgende:
Al meer dan 295.000 keer getekend!

Nog 6 dagen de tijd voor de ontbrekende hoeveelheid stemmen.
Via de site heb je nog maar tot de 12e.

Nog 3 dagen hopen dat er een mooie marge gebouwd gaat worden dus.
pi_174302157
300.000 keer getekend.

Er is dus voldoende steun.
pi_174302235
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 15:30 schreef Nober het volgende:
300.000 keer getekend.

Er is dus voldoende steun.
Zitten wss ook nog ongeldige steunbetuigingen tussen, al weet ik niet of ze daar in de teller al rekening mee houden of niet.
  User die overal opduikt 2022 maandag 9 oktober 2017 @ 15:38:35 #131
186611 Haags
pi_174302373
quote:
2s.gif Op maandag 9 oktober 2017 15:32 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Zitten wss ook nog ongeldige steunbetuigingen tussen, al weet ik niet of ze daar in de teller al rekening mee houden of niet.
Dat wordt 1 nov bekend gemaakt dacht ik.
Zonder wrijving geen glans
pi_174302442
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 15:38 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Dat wordt 1 nov bekend gemaakt dacht ik.
Klopt, maar ze kunnen al wel 90% van het aantal ingeleverde handtekeningen op de teller zetten i.p.v. 100% om zo een marge in te bouwen.

Maar of ze dat gedaan hebben weet ik niet en daar zeggen ze zelf ook niets over.

EDIT: Tegenover de NOS hebben ze inmiddels aangegeven dat er een foutmarge is ingebouwd, maar ze willen niet specificeren hoe groot deze is.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2017 15:45:55 ]
pi_174303603
quote:
7s.gif Op maandag 9 oktober 2017 13:22 schreef Nobu het volgende:

[..]

Bedankt voor je buitengewoon waardevolle bijdrage Hans.
Graag gedaan!
pi_174304249
quote:
14s.gif Op maandag 9 oktober 2017 15:41 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Klopt, maar ze kunnen al wel 90% van het aantal ingeleverde handtekeningen op de teller zetten i.p.v. 100% om zo een marge in te bouwen.

Maar of ze dat gedaan hebben weet ik niet en daar zeggen ze zelf ook niets over.

EDIT: Tegenover de NOS hebben ze inmiddels aangegeven dat er een foutmarge is ingebouwd, maar ze willen niet specificeren hoe groot deze is.
Ik had eergisteren ergens gelezen dat het 10% zou zijn, even zoeken of ik het terug kan vinden.
pi_174305985
Nou gefeliciteerd!

En is het alternatief ook al bedacht?

Wat mij vooral irriteert is dat er een maatregel ingevoerd gaat worden en vervolgens gaat iedereen daarover zeiken. Maar er wordt niet constructief gedacht.

Problemen moeten opgelost worden.
pi_174306157
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 17:42 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Nou gefeliciteerd!

En is het alternatief ook al bedacht?

Wat mij vooral irriteert is dat er een maatregel ingevoerd gaat worden en vervolgens gaat iedereen daarover zeiken. Maar er wordt niet constructief gedacht.

Problemen moeten opgelost worden.
Wat is het probleem dan?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_174306344
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 17:47 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wat is het probleem dan?
Wat Prince zegt.
  maandag 9 oktober 2017 @ 17:55:36 #138
471746 Themonk5
Canei beste wijn
pi_174306406
Al ben ik persoonlijk voorstander van de wet, heb ik effe getekend om die 300.000 te halen. ^O^
pi_174306570
quote:
14s.gif Op maandag 9 oktober 2017 17:53 schreef Juup© het volgende:

[..]

Wat Prince zegt.
Prince is tegen de wet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_174306590
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 18:01 schreef Wantie het volgende:

[..]

Prince is tegen de wet.
Ik ook en Prince heeft gelijk.
pi_174308347
quote:
14s.gif Op maandag 9 oktober 2017 17:55 schreef Themonk5 het volgende:
Al ben ik persoonlijk voorstander van de wet, heb ik effe getekend om die 300.000 te halen. ^O^
Maar dat maakt dus in principe niet uit. Zelf ben ik ook voorstander van de wet, dus ik zal ook 'voor' stemmen. Als de meerderheid van de bevolking (bij een geldig opkomstpercentage van 30%) als nog positief staat tegenover de wet, dan weet de overheid zich ook voldoende gesteund in het door hen uitgezette beleid.
pi_174320765
quote:
11s.gif Op zondag 8 oktober 2017 09:59 schreef Argo het volgende:
Het is te hopen dat het er nog doorheen komt dit referendum....

Laatst was er een kickstarter met een spel deze leek te verliezen maar ging in de laatste paar dagen erg hard.
Bam blijkbaar gaan de laatste dagen het hardst.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:00:03 #143
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_174321015
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 10:27 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Dit kan wettelijk niet. Acceptatieplicht. Maar leuk geprobeerd. Lees je eerst maar eens in. Doeidoei
Hahahahahaha. Beetje lobbyen door de verzekeringsindustrie (lees: politici omkopen) en doei acceptatieplicht.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:00:45 #144
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_174321031
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 10:33 schreef Helpmefok het volgende:
Hoe weet jij dat de AIVD deze gegevens door gaat spelen aan zorgverzekeraars?
Niet, dat is nu net het punt. De enige manier om zeker te weten dat het niet gebeurt is door het niet te verzamelen.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_174323197
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:00 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Hahahahahaha. Beetje lobbyen door de verzekeringsindustrie (lees: politici omkopen) en doei acceptatieplicht.
Onzin gebruiken om je punt te maken... Jezus wat is FOK! KLB en NWS toch een verzamelplek voor dommeriken geworden.

Hetgeen je hier verzint gaat nooit gebeuren. Er zijn ongeveer een miljoen andere argumenten tegen deze wet. Verzinsels zijn niet nodig.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2017 13:04:17 ]
pi_174323263
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 10:55 schreef spiritusbus het volgende:
Dit soort discussies bewijst waarom referenda per definitie kut zijn.

Mensen zonder kennis van de materie gaan hun mening ventileren, onderbouwd met onderbuikgevoelens ipv feiten.
Held.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:25:56 #147
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_174323658
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 13:03 schreef Helpmefok het volgende:
Hetgeen je hier verzint gaat nooit gebeuren.
Zeg jij. De ENIGE manier om 100% zeker te weten dat dat nooit gaat gebeuren is die informatie gewoon helemaal niet verzamelen.

Waarom willen ze die informatie überhaupt ? Ze hebben er niks aan.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_174323708
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 13:25 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Zeg jij. De ENIGE manier om 100% zeker te weten dat dat nooit gaat gebeuren is die informatie gewoon helemaal niet verzamelen.
Er zijn vijf miljoen manieren om hetgeen jij wil bewerkstelligen simpeler te bereiken, zonder de burgers zó extreem over de rooie te krijgen als zal gebeuren als ze gaan doen wat jij hier propageert.

Je moet stoppen met het benoemen van dit soort ridicule argumenten, je vernietigt elk zinnig debat.

quote:
Waarom willen ze die informatie überhaupt ? Ze hebben er niks aan.
Willen ze welke informatie überhaupt? En waarom zouden ze niets hebben aan "die" informatie? Wees eens specifiek. Dit gelul hebben we niets aan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2017 13:28:51 ]
pi_174361774
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:51 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

ja of omdat de meninkjes van het gros totaal debiel zijn

Maar denken jullie nu echt dat de AIVD nu van iedereen een dossier gaat aanleggen? :D
Niet van iedereen op hetzelfde moment, maar waarom de AIVD de mogelijkheid geven om dit te doen? Het is niet alleen dat ze iedereen mogen volgen, ze mogen het ook gewoon doorspelen aan derden.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_174363198
En dan zijn er 300.000 handtekeningen. Gaan die allemaal zeggen 'we hebben dit niet gewild' als ook Nederland een aanslag heeft gehad? :')

Nee. Mocht het referendum enig effect hebben, dan wacht men wel even tot de eerste aanslag en drukt men deze wet er dan wel doorheen.

Alleen in dat geval heb je twee keer niks. Dus ja, probs voor de oplettendheid, het idealisme voor het beschermen van privacy, maar persoonlijk ben ik van mening dat we het al jaren afleggen tegen culturen waar men meer in 'wij' denkt dan het individualisme hier, en dit is er weer een mooi voorbeeld van. Kwestie van tijd, want individuen leggen het meestal/altijd af tegenover teams/groepen.

Een ieder mag er anders over denken. ^O^
pi_174363311
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 23:07 schreef Mojo.jojo het volgende:
En dan zijn er 300.000 handtekeningen. Gaan die allemaal zeggen 'we hebben dit niet gewild' als ook Nederland een aanslag heeft gehad? :')

Nee. Mocht het referendum enig effect hebben, dan wacht men wel even tot de eerste aanslag en drukt men deze wet er dan wel doorheen.

Alleen in dat geval heb je twee keer niks. Dus ja, probs voor de oplettendheid, het idealisme voor het beschermen van privacy, maar persoonlijk ben ik van mening dat we het al jaren afleggen tegen culturen waar men meer in 'wij' denkt dan het individualisme hier, en dit is er weer een mooi voorbeeld van. Kwestie van tijd, want individuen leggen het meestal/altijd af tegenover teams/groepen.

Een ieder mag er anders over denken. ^O^
Lekker je privacy laten afpakken 'want hun cultuur is anders!!' _O- Zijn genoeg andere oplossingen over te verzinnen, maar goed ik snap je wel, met dit slappe volk :r
pi_174363535
Sowieso dat de uitslag genegeerd gaat worden _O_
pi_174363594
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 23:12 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Lekker je privacy laten afpakken 'want hun cultuur is anders!!' _O- Zijn genoeg andere oplossingen over te verzinnen, maar goed ik snap je wel, met dit slappe volk :r
Mijn privacy versus onze veiligheid. Vervelende keuze.

Maar het domme is, we maken allemaal gebruik van Google, Facebook en noem het maar op. Die weten zo verschrikkelijk veel van ons. En we hebben er geen enkel probleem mee. Al die buitenlandse bedrijven.

En dan komt er een overheid, waarvan je mag aannemen dat die je dat je er baat bij hebt dat die hun werk goed kunnen doen, en dan ligt onze privacy opeens onder een vergrootglas?

Een kritische houding, prima hoor. Houdt iedereen scherp. Maar ik vermoed dat men eerder voor een Schijn-Privacy aan het strijden is. En ik vraag me af. Ten koste van wat gaat dat?
pi_174363637
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 23:25 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Mijn privacy versus onze veiligheid. Vervelende keuze.

Maar het domme is, we maken allemaal gebruik van Google, Facebook en noem het maar op. Die weten zo verschrikkelijk veel van ons. En we hebben er geen enkel probleem mee. Al die buitenlandse bedrijven.

En dan komt er een overheid, waarvan je mag aannemen dat die je dat je er baat bij hebt dat die hun werk goed kunnen doen, en dan ligt onze privacy opeens onder een vergrootglas?

Een kritische houding, prima hoor. Houdt iedereen scherp. Maar ik vermoed dat men eerder voor een Schijn-Privacy aan het strijden is. En ik vraag me af. Ten koste van wat gaat dat?
Nee begrijpelijk, als die verschrikkelijke aanslagen in Nederland... Er moet snel wat gebeuren!!

:')
pi_174363739
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 23:27 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Nee begrijpelijk, als die verschrikkelijke aanslagen in Nederland... Er moet snel wat gebeuren!!

:')
België, Frankrijk, Duitsland, Engeland, je hoeft geen raketgeleerde te zijn ... :')
pi_174363776
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 23:27 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Nee begrijpelijk, als die verschrikkelijke aanslagen in Nederland... Er moet snel wat gebeuren!!

:')
Nee, met deze drogredenparade ben je lekker overtuigend :')

Zolang hele volksstammen hun hele leven op internet pleuren en bijv nog niet eens hun pc locken als ze een kwartiertje gaan schijten hebben ze niks te eisen mbt privacy.
pi_174363779
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 23:32 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

België, Frankrijk, Duitsland, Engeland, je hoeft geen raketgeleerde te zijn ... :')
Schijn-privacy of schijn-veiligheid?...
pi_174363800
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 23:34 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Nee, met deze drogredenparade ben je lekker overtuigend :')

Zolang hele volksstammen hun hele leven op internet pleuren en bijv nog niet eens hun pc locken als ze een kwartiertje gaan schijten hebben ze niks te eisen mbt privacy.
Duidelijk. Veel mensen doen iets, dus mensen die dit niet doen moeten hun bek houden en deze mensen volgen. Altijd lachen met dit soort simpele zielen
pi_174363968
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 23:35 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Duidelijk. Veel mensen doen iets, dus mensen die dit niet doen moeten hun bek houden en deze mensen volgen. Altijd lachen met dit soort simpele zielen
Och, ik wilde het niet te moeilijk voor je houden. Op basis van je eerdere betogen leek me dat het meest logisch.
pi_174363971
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 23:34 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Schijn-privacy of schijn-veiligheid?...
Goede vraag. Ik heb het antwoord niet.

Maar voor mijn gevoel is privacy toch al schijn. En als ik dan mag kiezen of ik gebeten wil worden door een kat of een hond, dan kies ik maar voor de eerste :')
pi_174364069
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 23:41 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Och, ik wilde het niet te moeilijk voor je houden. Op basis van je eerdere betogen leek me dat het meest logisch.
Geen antwoord dus, domme loser
quote:
14s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 23:42 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Goede vraag. Ik heb het antwoord niet.

Maar voor mijn gevoel is privacy toch al schijn. En als ik dan mag kiezen of ik gebeten wil worden door een kat of een hond, dan kies ik maar voor de eerste :')
Ik snap het idee van de wet dan ook wel, het stoort me vooral aan het bewaren van de gegevens.
pi_174365110
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 23:32 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

België, Frankrijk, Duitsland, Engeland, je hoeft geen raketgeleerde te zijn ... :')
Er gaan in twee dagen gemiddeld meer mensen dood door zelfmoord dan dat er in Europa in de afgelopen tien jaar mensen zijn doodgegaan door terrorisme. Je hebt letterlijk meer kans dood te gaan door te stikken in een boterham dan door een aanslag.

Statistisch gezien is terreur eigenlijk gewoon verwaarloosbaar. Maar ja... Wel erg gruwelijk natuurlijk dus logisch dat het aandacht krijgt. Maar laten we vooral niet zo gigantisch hysterisch doen en denken dat dit het ergste is wat de mensheid ooit is overkomen.

Bedenk je voor de gein eens hoe makkelijk het eigenlijk is om een aanslag te plegen, vooral wanneer je daar je leven voor bereid bent te geven. Dat kan je vandaag nog doen, mocht je dat willen. Als er echt zoveel potentiële terroristen zouden zijn, dan zou er elke dag wel een aanslag zijn.

Het valt dus allemaal wel mee. Maar ondertussen is iedereen zo bang dat het merendeel maar wat graag alle privacy opgeeft. Niet dat dat enig noemenswaardig effect gaat hebben natuurlijk, want die incidentele gek die wél echt een aanslag wil plegen lukt het waarschijnlijk toch wel. En anders lukt het zijn volgeling wel.

Daarbij: je hoort elke keer opnieuw dat de aanslagpleger al in het zicht van de inlichtingendienst was. Blijkbaar weten ze zich nu al geen raad met alle aanwezige informatie. Laat staan wanneer die stapel informatie nog tig keer groter is.
People assume too much.
pi_174365115
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 23:07 schreef Mojo.jojo het volgende:
En dan zijn er 300.000 handtekeningen. Gaan die allemaal zeggen 'we hebben dit niet gewild' als ook Nederland een aanslag heeft gehad? :')
:') :'( :') :')

Weet je wat? Voer dat sleepnet maar in, en na de eerstvolgende aanslag daarna een referendum over het zoals voorspeld niet werkende sleepnet weer afschaffen?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 09:54:48 #164
374358 TR0LLFAG
Nee, jouw vader.
pi_174367448
quote:
11s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:07 schreef Argo het volgende:

[..]

Ik zou het juist fijn vinden als we een referendum kregen waarbij we konden kiezen dat we dit soort checkpoints weer invoeren.

[ afbeelding ]
ee e niffeau welke game is dezens.
Iemand die niet heeft geschied leeft niet.
pi_174376688
quote:
5s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 09:54 schreef TR0LLFAG het volgende:

[..]

ee e niffeau welke game is dezens.
Papers please.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')