abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174271368
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 22:29 schreef Terminuz het volgende:
Raar dat ik dat nooit meemaak! Zal wel persoonsgebonden zijn! Normaal is het actie reactie🤔
Actie, reactie is de kern.

Ik ben in eerste instantie altijd open naar mensen. Krijg ik vanuit het niets een berg stront over me heen of word ik onterecht beschuldigd van iets, dan vliegt het 110 procent de andere kant op en dan wil je plotseling niks met mij te maken hebben.

Ben vroeger gepest en dan kan ik echt giftig worden.
pi_174271387
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 20:58 schreef Mishu het volgende:

Ik wilde net een melding maken van iets bij het politiebureau. En zo'n dame bij zo'n loket is altijd heel erg neerbuigend en verkeerd interpreterend. Die 'Zo dametje' attitude haat ik.
Ze bellen je ook op alsof je een misdrijf hebt gepleegd als je bepaalde documenten per ongeluk bent vergeten of verkeerd inlevert. Ben blij dat ik daar nu van af ben. Deels is dat het protocol.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zondag 8 oktober 2017 @ 01:44:15 #53
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174271571
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 01:25 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Actie, reactie is de kern.

Ik ben in eerste instantie altijd open naar mensen. Krijg ik vanuit het niets een berg stront over me heen of word ik onterecht beschuldigd van iets, dan vliegt het 110 procent de andere kant op en dan wil je plotseling niks met mij te maken hebben.

Ben vroeger gepest en dan kan ik echt giftig worden.
Waarvan werd je dan onterecht beschuldigd?
pi_174271965
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 01:44 schreef Mishu het volgende:

[..]

Waarvan werd je dan onterecht beschuldigd?
Dat ik een kameraad aan het rekruteren was voor extreem-rechts. Mocht daardoor van zijn vader niet meer op bezoek komen (is alweer 12 jaar geleden)

Die "vriend" was niet in staat zelfstandig te denken en zat tegen het zwakzinnige aan.
pi_174272115
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 20:50 schreef Mishu het volgende:
En zijn artiesten [..] afgunstig zijn op mensen met een goede inhoudelijke baan (muzikanten zijn vaak mensen die een beetje dom zijn die praktisch sterk zijn)?
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:49 schreef Mishu het volgende:
vrijwel dagelijks kom ik mensen tegen die onaardig zijn tegen mij of anderen. Waarom? Wat is het punt daarvan?
Wat zijn je beweegredenen om zo onaardig tegen artiesten te doen?
  zondag 8 oktober 2017 @ 03:36:04 #57
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_174272228
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:49 schreef Mishu het volgende:
Dit vraag ik me altijd af. Misschien dat ik zo'n conflictmijdend type ben maar ik ben eigenlijk vrijwel nooit onaardig tegen mensen. Maar vrijwel dagelijks kom ik mensen tegen die onaardig zijn tegen mij of anderen. Waarom? Wat is het punt daarvan?

Ik bedoel dus niet terechte feedback ofzo, maar gewoon vervelend doen. Wat kunnen de beweegredenen hiervoor zijn?
Zijn al veel redenen genoemd.

Wat musici betreft, moest ik gelijk aan rappers denken.
Grote bek, hun pistooltjes en hun bitches, alles stoer doen en alles status en macht.

Mensen die geen respect hebben voor hun, daar doen ze dan rot tegen want voor hun zijn ze minderwaardig..of zo.

Veel mensen zullen onaardig tegen mensen zoals jij doen, puur en alleen maar omdat zij zelf manipulatief zijn. Zien ze iemand die dat niet is, dan kunnen ze daar meerdere dingen van vinden die resulteren in dat ze onaardig tegen je gaan doen: Ze vinden je naïef (wat voor hun gelijk staat aan dingen zoals dom, traag-van-begrip, stom, goedgelovig, makkelijk-misleidbaar) en vinden dat het terecht is als iemand zoals jij zich laat misbruiken door misbruikende mensen.

Zijzelf zien deze misbruikende mensen (en dus ook zichzelf) juist als sterk, slim, de volgende stap in de evolutie van de mens, geraffineerd, volwassen, machtig, dwingt-respect-af. Mensen die naïef blijven enof niet snappen dat er valse mensen op de wereld rondlopen, zien ze een beetje als een gewas...iets wat je kunt plukken en nuttigen op 't moment dat je honger hebt.

Naast naïef, zouden ze je ook kunnen zien als iemand die is zoals zij zelf zijn, maar begrijpen niet waarom je maar niet mee wilt doen met hun normale wereld. Ze kunnen je zien als iemand die dus gewoon te dom is om te snappen hoe de wereld echt werkt en dat het alleen maar goed voor ze is om met ze mee te doen (want anders delven ze het onderspit).
Maar als je ook nog eens slim bent tezamen met naïef (of gewoon een eerlijk persoon), dan past dit niet in hun wereldje en zullen ze je zien als iemand die juist extreem goed kan manipuleren en iemand die extreem hypocriet is. Of als iemand die aandacht zoekt (ook als deze persoon zich van niets bewust is).
Vaak minachten ze zoiemand, daar deze met ze lijkt te willen sollen (want hoe kan je nou een niet-volwassen (ik bedoel "manipulatief") persoon zijn en toch slim/succesvol zijn? Waar rook is is vuur, ze verbergen iets!!).

Als je iets hebt waar zij jaloers op zijn, kunnen ze ook onaardig gaan doen. Dat kan zijn omdat ze je als een (eventuele) concurrent zien.

Constructief is hun gedrag natuurlijk niet. Als de mensheid uit alleen nog maar zulke mensen zou bestaan, is dat het einde van de mensheid. Een soort kan niet voor 100% als parasieten bestaan, dan hebben zij niks meer om te farmen.

Zo...lekker ongenuanceerd. Misschien kan je er wat mee :P

Maar dit zijn in elk geval redenen die ik bij anderen zie die vervelend tegen me doen.
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
  zondag 8 oktober 2017 @ 03:38:49 #58
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_174272249
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 21:11 schreef Mishu het volgende:

[..]

Gekrenkt ego omdat ik me niet laat gebruiken?
Ja. Bizar, niet?
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_174272261
mijn hobby is lui stompen. is mooie hobby. aanrader.
pi_174272264
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 20:06 schreef 8777 het volgende:
Ik scheld dagelijks op alles en iedereen, lucht altijd op. Als ik me inhoud krijg ik buikpijn.
Herkenbaar.
pi_174275812
Komt omdat mensen vaak vies onzeker zijn en zich dan beter voelen
pi_174275922
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:47 schreef Fatoeman het volgende:
Komt omdat mensen vaak vies onzeker zijn en zich dan beter voelen
Dat, en vaak zie je ook dat mensen aanvallen wat ze niet begrijpen, als een soort angst voor het onbekende.
pi_174275950
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:54 schreef STING het volgende:

[..]

Dat, en vaak zie je ook dat mensen aanvallen wat ze niet begrijpen, als een soort angst voor het onbekende.
Ja klopt inderdaad
  zondag 8 oktober 2017 @ 11:02:12 #64
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174276024
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 03:36 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zijn al veel redenen genoemd.

Wat musici betreft, moest ik gelijk aan rappers denken.
Grote bek, hun pistooltjes en hun bitches, alles stoer doen en alles status en macht.

Mensen die geen respect hebben voor hun, daar doen ze dan rot tegen want voor hun zijn ze minderwaardig..of zo.

Veel mensen zullen onaardig tegen mensen zoals jij doen, puur en alleen maar omdat zij zelf manipulatief zijn. Zien ze iemand die dat niet is, dan kunnen ze daar meerdere dingen van vinden die resulteren in dat ze onaardig tegen je gaan doen: Ze vinden je naïef (wat voor hun gelijk staat aan dingen zoals dom, traag-van-begrip, stom, goedgelovig, makkelijk-misleidbaar) en vinden dat het terecht is als iemand zoals jij zich laat misbruiken door misbruikende mensen.

Zijzelf zien deze misbruikende mensen (en dus ook zichzelf) juist als sterk, slim, de volgende stap in de evolutie van de mens, geraffineerd, volwassen, machtig, dwingt-respect-af. Mensen die naïef blijven enof niet snappen dat er valse mensen op de wereld rondlopen, zien ze een beetje als een gewas...iets wat je kunt plukken en nuttigen op 't moment dat je honger hebt.

Naast naïef, zouden ze je ook kunnen zien als iemand die is zoals zij zelf zijn, maar begrijpen niet waarom je maar niet mee wilt doen met hun normale wereld. Ze kunnen je zien als iemand die dus gewoon te dom is om te snappen hoe de wereld echt werkt en dat het alleen maar goed voor ze is om met ze mee te doen (want anders delven ze het onderspit).
Maar als je ook nog eens slim bent tezamen met naïef (of gewoon een eerlijk persoon), dan past dit niet in hun wereldje en zullen ze je zien als iemand die juist extreem goed kan manipuleren en iemand die extreem hypocriet is. Of als iemand die aandacht zoekt (ook als deze persoon zich van niets bewust is).
Vaak minachten ze zoiemand, daar deze met ze lijkt te willen sollen (want hoe kan je nou een niet-volwassen (ik bedoel "manipulatief") persoon zijn en toch slim/succesvol zijn? Waar rook is is vuur, ze verbergen iets!!).

Als je iets hebt waar zij jaloers op zijn, kunnen ze ook onaardig gaan doen. Dat kan zijn omdat ze je als een (eventuele) concurrent zien.

Constructief is hun gedrag natuurlijk niet. Als de mensheid uit alleen nog maar zulke mensen zou bestaan, is dat het einde van de mensheid. Een soort kan niet voor 100% als parasieten bestaan, dan hebben zij niks meer om te farmen.

Zo...lekker ongenuanceerd. Misschien kan je er wat mee :P

Maar dit zijn in elk geval redenen die ik bij anderen zie die vervelend tegen me doen.
Mooie reactie wel.
pi_174276051
Hangt denk ik ook af van de omgeving. Als ik door Groningen loop, doet iedereen zijn eigen ding, eigenlijk let niemand echt op elkaar. Loop ik hier door Assen is men meer bezig met andere mensen en hoor je dat irritante gefluister achter je.
  zondag 8 oktober 2017 @ 15:01:11 #66
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174280133
Een ander voorbeeld: ik krijg als vrouw zijnde heel vaak te horen 'Maar jij hoeft daar toch niet over na te denken. Dat doen anderen voor je.' als ik me druk maak over een oorlog of een maatschappelijk probleem. Terwijl ik een master heb in sociale wetenschappen. Dat is in 100% een man die dat (goedbedoeld?) tegen me zegt. Maar ik ervaar dat zelf als zeer neerbuigend en onvriendelijk. Vaak als ik me ergens in verdiep weet ik tot op het niveau van een monteur of arts me ergens een mening over te vormen. Het lukt me dus vaak wel! Dat merk ik steeds meer, ik kan bijv nu mijn wasmachine repareren en dergelijke.

Waar komt deze onvriendelijkheid dan weer vandaan? :?
pi_174280173
Misschien kom je vervelend over? Ik heb zelden dat mensen onaardig tegen mij doen.
  zondag 8 oktober 2017 @ 15:07:07 #68
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174280226
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 15:03 schreef RedRain het volgende:
Misschien kom je vervelend over? Ik heb zelden dat mensen onaardig tegen mij doen.
Nou ik doe bewust niet heel meisjes-hihi-ik ben dom achtig. Dus ik ben in ieder geval geen pleaser...
pi_174280527
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 15:01 schreef Mishu het volgende:
Een ander voorbeeld: ik krijg als vrouw zijnde heel vaak te horen 'Maar jij hoeft daar toch niet over na te denken. Dat doen anderen voor je.' als ik me druk maak over een oorlog of een maatschappelijk probleem. Terwijl ik een master heb in sociale wetenschappen. Dat is in 100% een man die dat (goedbedoeld?) tegen me zegt. Maar ik ervaar dat zelf als zeer neerbuigend en onvriendelijk. Vaak als ik me ergens in verdiep weet ik tot op het niveau van een monteur of arts me ergens een mening over te vormen. Het lukt me dus vaak wel! Dat merk ik steeds meer, ik kan bijv nu mijn wasmachine repareren en dergelijke.

Waar komt deze onvriendelijkheid dan weer vandaan? :?
wat voor opleiding heeft diegene die zulke dingen zegt?
FOK! is net een groot tijdschrift
  zondag 8 oktober 2017 @ 15:33:10 #70
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174280685
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 15:23 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

wat voor opleiding heeft diegene die zulke dingen zegt?
In ieder geval een arts van het UWV :{
pi_174280695
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 15:07 schreef Mishu het volgende:

[..]

Nou ik doe bewust niet heel meisjes-hihi-ik ben dom achtig. Dus ik ben in ieder geval geen pleaser...
Ik ook niet! Gok wel dat het aan jouzelf ligt
  zondag 8 oktober 2017 @ 15:36:54 #72
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174280741
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 15:33 schreef RedRain het volgende:

[..]

Ik ook niet! Gok wel dat het aan jouzelf ligt
Fijn dat je dat op basis van deze summiere informatie durft te constateren _O-
pi_174280757
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 15:36 schreef Mishu het volgende:

[..]

Fijn dat je dat op basis van deze summiere informatie durft te constateren _O-
Kan niet anders :).
pi_174280921
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 15:01 schreef Mishu het volgende:
Een ander voorbeeld: ik krijg als vrouw zijnde heel vaak te horen 'Maar jij hoeft daar toch niet over na te denken. Dat doen anderen voor je.' als ik me druk maak over een oorlog of een maatschappelijk probleem. Terwijl ik een master heb in sociale wetenschappen. Dat is in 100% een man die dat (goedbedoeld?) tegen me zegt. Maar ik ervaar dat zelf als zeer neerbuigend en onvriendelijk. Vaak als ik me ergens in verdiep weet ik tot op het niveau van een monteur of arts me ergens een mening over te vormen. Het lukt me dus vaak wel! Dat merk ik steeds meer, ik kan bijv nu mijn wasmachine repareren en dergelijke.

Waar komt deze onvriendelijkheid dan weer vandaan? :?
Hier heb je je antwoord.

Die beste man zal bedoeld hebben dat je je niet overmatig druk hoeft te maken om zaken waar je geen invloed op hebt. Zal wrs in het verlengde liggen van het gesprek wat jullie aan het voeren zijn. Neem aan dat een UWV-arts zoiets niet zegt vanuit een joviale gedachte.

Jij neemt een neutrale opmerking en maakt er een negatieve van, omdat jij het ziet als neerbuigend. Je gaat zelfs roepen dat je een master hebt. Alsof je je dan wel druk zou moeten maken om oorlog of maatschappelijke dingen buiten je cirkel van invloed. Er wordt een gevoelige snaar bij jou geraakt.

Kortom, jij voelt je onzeker, projecteert dit op de ander, maakt van neutrale ervaringen negatieve door alles te beredeneren vanuit je eigen referentiekader en zo ervaar je de wereld dus als onaardig.
  zondag 8 oktober 2017 @ 15:49:55 #75
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_174280951
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 15:07 schreef Mishu het volgende:

[..]

Nou ik doe bewust niet heel meisjes-hihi-ik ben dom achtig. Dus ik ben in ieder geval geen pleaser...
Je komt wel, en dit bedoel ik niet onaardig, vaker wat wereldvreemd over.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')