abonnement Unibet Coolblue
pi_174262277
Iedereen met een havo of vwo-diploma met wiskunde erin is toelaatbaar voor de hbo-opleiding Mondzorgkunde.

Het is echter een selectie-opleiding en mijn vraag aan jullie is of mensen zonder biologie of scheikunde in hun profiel in de praktijk ook daadwerkelijk kans maken om toegelaten te worden.

En zo niet, is het dan verstandiger om die twee vakken via het vavo te halen of een mbo-opleiding Tandartsassistent te doen en vervolgens aanmelden voor deze opleiding?

Ik ben zelf geen ster in wiskunde en natuurkunde en heb destijds voor een E&M-profiel gekozen maar biologie en scheikunde gingen wel beter. In hoeverre is het realistisch om die vakken te halen, hangt het vooral af van aanleg of moet iedereen die kunnen halen met inzet?

Ik ben overigens een jongen en geen 18 meer, in hoeverre speelt dat een rol?

Bij voorbaat dank, verdere vragen beantwoord ik graag.
pi_174293750
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:38 schreef StudentVraag het volgende:
Ik ben zelf geen ster in wiskunde en natuurkunde en heb destijds voor een E&M-profiel gekozen maar biologie en scheikunde gingen wel beter. In hoeverre is het realistisch om die vakken te halen, hangt het vooral af van aanleg of moet iedereen die kunnen halen met inzet?
Onderwijzers en lesmethoden houden niet over, dus je moet vooral zelf in staat zijn om jezelf te motiveren, en jezelf het een en ander bij te brengen. Dan komt het wel goed. Heb je iemand in de buurt die je over een dood punt heen kan helpen?

Daarnaast komt komt er wel wat aanleg bij kijken. Hoe goed ben je met abstracte concepten? Maar wat volgens mij belangrijker is dan aanleg, is discipline. Wiskunde draait toch vooral om heel veel huiswerk kunnen maken. Natuurkunde vraagt ook wel wat abstract inzicht, maar op havo niveau is dit ook weer geen drama.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_175500586
Iedereen met een havo of vwo-diploma met wiskunde erin is toelaatbaar voor de hbo-opleiding Mondzorgkunde.

Het is echter een selectie-opleiding en mijn vraag aan jullie is of mensen zonder biologie of scheikunde in hun profiel in de praktijk ook daadwerkelijk kans maken om toegelaten te worden.
-> De kans is wel kleiner, maar alsnog aanwezig! Zelf heb ik geen biologie en scheikunde op havo niveau en heb ik ook als vooropleiding mbo 4 tandartsassistente gedaan. Maar ben wel tot de opleiding aangenomen en zit momenteel in het eerste jaar.

En zo niet, is het dan verstandiger om die twee vakken via het vavo te halen of een mbo-opleiding Tandartsassistent te doen en vervolgens aanmelden voor deze opleiding?
->Scheikunde is tot nu toe bij mij nog niet in de vakken aanbod gekomen, met biologie merk ik wel dat ik de basiskennis mis en er harder aan moet trekken dan andere. Om je kansen te vergroten zou ik het wel aanraden en alle beetjes helpen!

Ik ben zelf geen ster in wiskunde en natuurkunde en heb destijds voor een E&M-profiel gekozen maar biologie en scheikunde gingen wel beter. In hoeverre is het realistisch om die vakken te halen, hangt het vooral af van aanleg of moet iedereen die kunnen halen met inzet?
-> in principe is het gewoon stampwerk en is het wel te halen, alleen je zal aan dingen eerder moeten beginnen dan andere personen en op bepaalde vlakken er harder aan moeten werken.

Ik ben overigens een jongen en geen 18 meer, in hoeverre speelt dat een rol?
-> Zover ik weet geen, naar mijn mening komen er meer meiden op af dan jongens. Maar ze zijn altijd blij als er jongens bij zitten. En leeftijd loopt erg uiteen van 17 tot eind 20.

-> Tip voor de decentrale selectie dag, voorbereiding is het halve werk. Zorg dat je alles voorbereid hebt en je motivatie voor het beroep op kan dreunen. Tijdens de decentrale selectie dag heb ik zelf mensen voorbij zien komen die de helft van de voorbereidingen niet hadden gedaan of onjuist, en dit zijn net de slordige foutjes die je met zo'n selectie procedure niet kunt veroorloven.

Ik reageer normaal nooit op forums, dus weet niet of dit de gebruikelijke manier is.
Hoop dat je er wat aan hebt en heel veel succes met de decentrale selectie!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')