abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_174294640
De kinderen zijn nu (bijna) pubers. Over een jaar of 4-6 moeten ze op zoek naar een vervolgopleiding. Zorg alsjeblieft dat je op minder dan een kwartiertje fietsen van een treinstation woont. En dan liefst een station met rechtstreekse verbinding naar Utrecht, Amsterdam of Rotterdam.

Je kinderen zullen het je ander over een paar jaar niet bepaald in dank afnemen dat je in een 'afgelegen gehucht' bent gaan wonen in plaats van lekker in Rotterdam vanwaar je in korte tijd met het OV zo'n beetje elke mogelijke opleiding kunt bereiken.

Of wil je over een paar jaar weer verhuizen en/of je kinderen flink sponsoren bij het min of meer noodgedwongen huren van een studentenkamer?
pi_174294741
Wageningen lijkt me ook prima wonen, liever dan Ede.
Utrechtse Heuvelrug, T Goy, Maartensdijk, Groenekan zijn ook goede plekken waarschijnlijk.
pi_174296223
Zuidwest Brabant? Bergen op Zoom of Steenbergen en omliggende dorpen? Met de nieuwe A4 ben je in 35/40 minuten in Rotterdam. Ook zo in Breda of Antwerpen.
pi_174301045
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 08:35 schreef blomke het volgende:

[..]

Want?
Te groot en onpersoonlijk, veel criminaliteit, veel overlast. Konden geen 1 wijk vinden waar het echt prettig woonde. Heb er van 1995-2005 gewoond, als student in allerlei wijken en later met man in de Maandereng. Dochter heeft er later nog wel 2 jaar op school gezeten, bij veel vriendinnetjes door heel Ede over de vloer geweest, maar was altijd blij als ik weer richting Veenendaal reed. Nu in Veenendaal wonen we al 12,5 jaar heerlijk, sinds 1 jaar in een ander huis, maar wel in dezelfde wijk.
Kom nu alleen nog in Ede las ik op zondag een boodschap wil doen of als ik naar de bioscoop wil.
pi_174301175
quote:
2s.gif Op zondag 8 oktober 2017 16:36 schreef ToT het volgende:
Zelf wilden we deze kopen: https://www.funda.nl/koop/doetinchem/huis-85734204-onstein-91/ maar het was toch boven mijn budget en ik kon niet genoeg van de prijs af lullen. :P
We hebben ook een bezichtiging gehad en hebben ook al kennis gemaakt met de buren. :) Leuke mensen! :Y

Achtertuin:

[ afbeelding ]
Zit een (verwilderd) parkje achter.
Als dat boven je budget is zul je wel heel ver weg van de Randstad moeten gaan zoeken...Dan vind je in de plaatsen die ik heb genoemd helemaal niets binnen jouw budget...
  maandag 9 oktober 2017 @ 14:56:08 #56
74056 ToT
The Gothfather
pi_174301343
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 14:48 schreef Tholyd het volgende:

[..]

Als dat boven je budget is zul je wel heel ver weg van de Randstad moeten gaan zoeken...Dan vind je in de plaatsen die ik heb genoemd helemaal niets binnen jouw budget...
Oh ik heb inmiddels al een huis gevonden. Vandaag word ik teruggebeld over de hypotheek. *O*

Mja alleen kut dat de regering nu van alles van plan is met de hypotheekrente-aftrek en dergelijke! :')
pi_174302695
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 14:42 schreef Tholyd het volgende:
Te groot en onpersoonlijk, veel criminaliteit, veel overlast. Konden geen 1 wijk vinden waar het echt prettig woonde. Heb er van 1995-2005 gewoond, als student in allerlei wijken en later met man in de Maandereng. Dochter heeft er later nog wel 2 jaar op school gezeten, bij veel vriendinnetjes door heel Ede over de vloer geweest, maar was altijd blij als ik weer richting Veenendaal reed. Nu in Veenendaal wonen we al 12,5 jaar heerlijk, sinds 1 jaar in een ander huis, maar wel in dezelfde wijk.
Duidelijk, bedankt. Die wijk Veldhuizen in Ede staat toch hoog in de lijst van de probleemwijken?
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
pi_174302908
Zelf een woning gekocht in een dorp tussen Deventer en Apeldoorn. Wat een rust zeg.
  maandag 9 oktober 2017 @ 16:02:52 #59
74056 ToT
The Gothfather
pi_174302917
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 15:52 schreef blomke het volgende:

[..]

Duidelijk, bedankt. Die wijk Veldhuizen in Ede staat toch hoog in de lijst van de probleemwijken?
Yes, met dat winkelcentrum Lindenhorst.

[ Bericht 0% gewijzigd door ToT op 09-10-2017 22:46:06 ]
  maandag 9 oktober 2017 @ 16:06:02 #60
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_174302973
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 16:02 schreef ChefvanOekels het volgende:
Zelf een woning gekocht in een dorp tussen Deventer en Apeldoorn. Wat een rust zeg.
Twello ? Mooie omgeving, ik ga wel eens fietsen bij kootwijk.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_174304963
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 16:06 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Twello ? Mooie omgeving, ik ga wel eens fietsen bij kootwijk.
Nee iets meer richting de IJssel. Indd een mooie omgeving.
pi_174313435
quote:

[..]

Kom nu alleen nog in Ede las ik op zondag een boodschap wil doen of als ik naar de bioscoop wil.
Ik kom vrij veel in t veen. ik werk daar. Ik vind het een leuk dorp. Alles is er om er fijn te wonen, gezellig centrum, veel leuke eet en drink dingetjes maar ik ben iedere avond blij wanneer ik naar huis.
pi_174313443
quote:

[..]

Ik kom vrij veel in t veen. ik werk daar. Ik vind het een leuk dorp. Alles is er om er fijn te wonen, gezellig centrum, veel leuke eet en drink dingetjes maar ik ben iedere avond blij wanneer ik naar huis ga.
pi_174314854
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:49 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Ik kom vrij veel in t veen. ik werk daar. Ik vind het een leuk dorp. Alles is er om er fijn te wonen, gezellig centrum, veel leuke eet en drink dingetjes maar ik ben iedere avond blij wanneer ik naar huis.
Dat kan natuurlijk.
Als ik voor onze situatie spreek (man die als zzp'er afwisselend in de Randstad en Apeldoorn werkt, dochter van 11 op de middelbare school en een zoon van 2 die nog een lange jeugd te gaan heeft) zitten wij hier prima. Fijne basisschool op 600 meter, goede middelbare school staat daar zo ongeveer naast. Centrum met muziekschool enzo is 2 km fietsen en veilig genoeg voor dochter om daar zelf heen te kunnen fietsen. Genoeg overige voorzieningen en ondanks de vele leegstand nog steeds voldoende winkels. In onze wijk geen last van criminaliteit of overlast, alles is hier lekker gemoedelijk.

Ben wel benieuwd dan waar je werkt en woont ;)
pi_174314947
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 15:52 schreef blomke het volgende:

[..]

Kan maar zo. Heb er als student gewoond, school dochter stond daar dus veel kinderen uit de wijk bij wie ze speelde, en ik was altijd blij dat wij in een ander soort wijk woonden. Op zich woonden die kinderen in best leuke rustige straatjes, maar om daar te komen moest je eerst door/ langs de slechtere straten zeg maar...
Mijn zwager werkte destijds bij de Edese politie toen er jaren terug in die wijk grote problemen met Marokkanen waren (niet onlangs met die autobranden, echt al een jaar of 10/15 geleden). Belachelijk wat hij allemaal naar zijn hoofd geslingerd kreeg.
Winkelcentrum Lindenhorst bestaat geloof ik niet meer, maar 200 meter verderop is wc Bellestein nu ook niet echt een sfeervol Nederlands-ogend plekje ;)
pi_174314999
quote:
2s.gif Op maandag 9 oktober 2017 14:56 schreef ToT het volgende:

[..]

Oh ik heb inmiddels al een huis gevonden. Vandaag word ik teruggebeld over de hypotheek. *O*

Mja alleen kut dat de regering nu van alles van plan is met de hypotheekrente-aftrek en dergelijke! :')
Ook in Doetinchem? Mijn man is van oorsprong Achterhoeker (tussen Doetinchem en Zelhem in)
  maandag 9 oktober 2017 @ 22:40:30 #67
74056 ToT
The Gothfather
pi_174315048
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:38 schreef Tholyd het volgende:

[..]

Ook in Doetinchem? Mijn man is van oorsprong Achterhoeker (tussen Doetinchem en Zelhem in)
Nope, helemaal in Drenthe, maar wel in een omgeving waar voldoende werk te vinden is. :)

Zelf kom ik ook uit de Achterhoek, maar meer richting Zutphen. :)
pi_174317128
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:32 schreef Tholyd het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk.
Als ik voor onze situatie spreek (man die als zzp'er afwisselend in de Randstad en Apeldoorn werkt, dochter van 11 op de middelbare school en een zoon van 2 die nog een lange jeugd te gaan heeft) zitten wij hier prima. Fijne basisschool op 600 meter, goede middelbare school staat daar zo ongeveer naast. Centrum met muziekschool enzo is 2 km fietsen en veilig genoeg voor dochter om daar zelf heen te kunnen fietsen. Genoeg overige voorzieningen en ondanks de vele leegstand nog steeds voldoende winkels. In onze wijk geen last van criminaliteit of overlast, alles is hier lekker gemoedelijk.

Ben wel benieuwd dan waar je werkt en woont ;)
Heb je het nu over A'doorn of de Randstad?
pi_174317131
quote:
2s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:40 schreef ToT het volgende:

[..]

Nope, helemaal in Drenthe, maar wel in een omgeving waar voldoende werk te vinden is. :)

Zelf kom ik ook uit de Achterhoek, maar meer richting Zutphen. :)
Same here, vlakbij Deventer en Twello!:) wat een rust
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 00:26:00 #70
74056 ToT
The Gothfather
pi_174317144
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 00:22 schreef ChefvanOekels het volgende:

[..]

Same here, vlakbij Deventer en Twello!:) wat een rust
Nee ik kom uit een andere hoek, meer tussen Zutphen en Doetinchem in. :)

In Deventer heb ik overigens ook gewoond. Kostte me echt jaren om er aan te wennen, maar toen ik vervolgens naar een rotgehucht ging verhuizen, heb ik het ook jaren gemist.
En ik was niet de enige; de vorige eigenaresse van dat huis kwam uit Den Haag en die is daar ook weg gegaan. Verhuisd naar een iets groter dorpje in de buurt, maar ook dat stelde erg weinig voor en ze is al snel weer vertrokken.

Landelijk wonen is leuk, maar zorg dat de overstap niet te groot is. Als je uit een stad komt, ga dan wel ergens wonen waar tenminste nog iets te doen is, of vanwaar je makkelijk ergens naar toe kunt gaan. (En ik ben CHT geen uitgaansmonster of zo.)
pi_174317148
Maar gaat het je vooral om de zorgen voor je kinderen, of omdat je liever rustiger woont? Want ik denk dat hoe ze terecht komen veel meer te maken heeft met opvoeding dan met of ze in een stad of dorp wonen. En in de randstad heb je juist veel meer opties en mogelijkheden qua soorten middelbare scholen, vervolgopleidingen, variatie in bijbaantjes..
Laten we dansen!
pi_174317155
quote:
14s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:12 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Eens. Het gesloten vindt je overigens in Overijssel in de kleinere dorpen. Denk aan Genemuiden, Staphorst, Grafhorst, Rouveen etc. De iets grotere dorpen: Denekamp, Dalfsen, Hattem hebben dat stukken minder.
Heeft Denekamp nog een middelbare school?
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 00:30:10 #73
276822 crew  Monopoly
Ik eet gehaktballen
pi_174317169
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 00:28 schreef mootie het volgende:

[..]

Heeft Denekamp nog een middelbare school?
https://www.twentscarmelcollege.nl/ Volgens internet wel. Geen idee of die locatie nog steeds in Denekamp staat, maar Google zegt van wel.
Ik ook.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 00:34:21 #74
74056 ToT
The Gothfather
pi_174317204
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 00:26 schreef Fripsel het volgende:
Maar gaat het je vooral om de zorgen voor je kinderen, of omdat je liever rustiger woont? Want ik denk dat hoe ze terecht komen veel meer te maken heeft met opvoeding dan met of ze in een stad of dorp wonen. En in de randstad heb je juist veel meer opties en mogelijkheden qua soorten middelbare scholen, vervolgopleidingen, variatie in bijbaantjes..
In het oosten des lands is het wel lekker gemoedelijk en ik heb de indruk dat men hier ook wat minder hard/direct is. Een stuk minder criminaliteit in de meeste woonplaatsen enz.

Maar willen de kids echt studeren, dan is de kans wel weer groot dat ze later op kamers zullen gaan moeten...terug de grote stad in.
pi_174317217
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 00:30 schreef Monopoly het volgende:

[..]

https://www.twentscarmelcollege.nl/ Volgens internet wel. Geen idee of die locatie nog steeds in Denekamp staat, maar Google zegt van wel.
Ja, ik zat zelf ook al te googlen. :@
Vroegah was er een mavo, en een Lts geloof ik.

Het komt ineens weer boven. De San Salvator-mavo. Ik vond dat altijd enorm exotisch klinken. :D
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')