abonnement Unibet Coolblue
pi_174352693
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dan doe je dat als eu, niet als individueel land. Level playing field.
Gebruik waar die eu voor bedoeld is.
Je moet zelf beginnen. Niet je eigen industrie slopen, maar dat doe je niet met een beetje accijns dus je hebt genoeg speelruimte om al stappen te zetten.

Daarnaast, gebruik die EU waar die voor bedoelt is ja, maar een wachtende houding daarin nemen.... Ben ik geen fan van.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174352773
2021 ging die vliegtax in toch? Wie dan leeft, dan zorgt. en 7 euro extra voor een Europese vlucht extra waar tickets al bijna niks meer kosten... Als je je hier boos om kunt maken kun je je om alles boos maken.
pi_174352782
quote:
12s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Misschien moet jij je de impact realiseren van 60.000 mensen die nu werk hebben.
En aanverwante stromen van goederen, businessreizigers. Wat voegt een luchthaven nu bij aan het BBP? 60.000 op de luchthaven alleen, 350.000 indirect.
Van de bedrijven die de bakjes maken voor de catering, de vrachtwagen chauffeur die de goederen komt ophalen, tot de zakenman die de deals komt afsluiten waardoor er weer meer goederen komen/gaan.

Bierviltje.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174352832
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:05 schreef Toefjes het volgende:
2021 ging die vliegtax in toch? Wie dan leeft, dan zorgt. en 7 euro extra voor een Europese vlucht extra waar tickets al bijna niks meer kosten... Als je je hier boos om kunt maken kun je je om alles boos maken.
Als dan zijn ze in D nog goedkoper, men is toch in 2021 niet minder Hollander als nu neem ik aan?
pi_174352838
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je moet zelf beginnen. Niet je eigen industrie slopen, maar dat doe je niet met een beetje accijns dus je hebt genoeg speelruimte om al stappen te zetten.

Daarnaast, gebruik die EU waar die voor bedoelt is ja, maar een wachtende houding daarin nemen.... Ben ik geen fan van.
In de 2008 en 2009 heeft het zich al eens voor gedaan. Met een krimp van de NL luchthavens als gevolg en een groei van die van vlak over de grens als resultaat. Je sloopt je economie. Keihard.

Zeker als je accijns op kerosine gaat heffen. Er komt geen maatschappij meer als er binnen de 250km 6 andere 'grote' luchthavens liggen.
Durf ik wel een krat bier op te zetten.

In eu verband of niet doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174352881
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In de 2008 en 2009 heeft het zich al eens voor gedaan. Met een krimp van de NL luchthavens als gevolg en een groei van die van vlak over de grens als resultaat. Je sloopt je economie. Keihard.

Zeker als je accijns op kerosine gaat heffen. Er komt geen maatschappij meer als er binnen de 250km 6 andere 'grote' luchthavens liggen.
Durf ik wel een krat bier op te zetten.

In eu verband of niet doen.
Nou ja het westen des lands zal niet snel uitwijken, Zeeland weer wel neem ik aan?
pi_174352909
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:08 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als dan zijn ze in D nog goedkoper, men is toch in 2021 niet minder Hollander als nu neem ik aan?
Sommige mensen gaan nu al over de grens. En een grote groep gaat alsnog via Schiphol, ook al is het over de grens goedkoper. We zitten aan het maximaal aantal vliegbewegingen en de rijen bij de beveiliging zijn er niet kleiner op geworden. Er zal altijd een groep mensen kiezen voor iets duurder en het gemak van Schiphol. Ik ben daar één van.
pi_174352930
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:11 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Sommige mensen gaan nu al over de grens. En een grote groep gaat alsnog via Schiphol, ook al is het over de grens goedkoper. We zitten aan het maximaal aantal vliegbewegingen en de rijen bij de beveiliging zijn er niet kleiner op geworden. Er zal altijd een groep mensen kiezen voor iets duurder en het gemak van Schiphol. Ik ben daar één van.
Uiteraard tot welk bedrag ga jij daarin mee?

100 tot hoeveel?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2017 17:12:40 ]
pi_174353061
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:12 schreef john2406 het volgende:

[..]

Uiteraard tot welk bedrag ga jij daarin mee?
Dat ligt aan de bestemming en de reisdata. Heb meestal gewoon een max bedrag in mijn hoofd, en tot nu toe lukt het steeds om daarvoor op reis te gaan. Mocht dat in de toekomst kansloos worden dan ga ik wel andere opties overwegen.

Maar Schiphol is met de trein maar een half uurtje met de IC direct. Kost 12 euro om er naartoe te gaan, en 12 terug en geen parkeerkosten. Weinig geld en weinig tijd. Dat speelt ook allemaal mee.
pi_174353149
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:17 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat ligt aan de bestemming en de reisdata. Heb meestal gewoon een max bedrag in mijn hoofd, en tot nu toe lukt het steeds om daarvoor op reis te gaan. Mocht dat in de toekomst kansloos worden dan ga ik wel andere opties overwegen.

Maar Schiphol is met de trein maar een half uurtje met de IC direct. Kost 12 euro om er naartoe te gaan, en 12 terug en geen parkeerkosten. Weinig geld en weinig tijd. Dat speelt ook allemaal mee.
Ben ook de laatste die tegen je ingaat er moeten er zijn wat de economie aanjagen ik zal de laatste zijn die je op andere ideeen brengt.
pi_174353442
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:10 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nou ja het westen des lands zal niet snel uitwijken, Zeeland weer wel neem ik aan?
200 km naar BRU vanaf Utrecht
Uitgaande van een auto van 1/20 verbruik want we praten over de toekomst.

10 liter peut.
Peut kost tegen die tijd 1,50 gemiddeld, lijkt me

Bij elkaar ¤15,-. Doe daar de rest nog bij qua afschrijving, onderhoud en verzekering en je komt op 20 euro uit per rit. x2 = 40 euro.

Iedereen ten zuiden van de lijn Rotterdam/Den Haag - Arnhem zegt de tyfus naar Schiphol en gaat ergens anders naar toe.

Bedankt he.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174353529
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

200 km naar BRU vanaf Utrecht
Uitgaande van een auto van 1/20 verbruik want we praten over de toekomst.

10 liter peut.
Peut kost tegen die tijd 1,50 gemiddeld, lijkt me

Bij elkaar ¤15,-. Doe daar de rest nog bij qua afschrijving, onderhoud en verzekering en je komt op 20 euro uit per rit. x2 = 40 euro.

Iedereen ten zuiden van de lijn Rotterdam/Den Haag - Arnhem zegt de tyfus naar Schiphol en gaat ergens anders naar toe.

Bedankt he.
over 3,5 jaar dus. Omdat tickets 7 euro duurder worden voor vluchten binnen Europa. Ga je er vanuit dat België en Duitsland niks gaan doen de komende 3,5 jaar aan verhogingen. Wacht dat nou eerst maar eens af voordat je gaat paniekschoppen.
pi_174353724
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:38 schreef Toefjes het volgende:

[..]

over 3,5 jaar dus. Omdat tickets 7 euro duurder worden voor vluchten binnen Europa. Ga je er vanuit dat België en Duitsland niks gaan doen de komende 3,5 jaar aan verhogingen. Wacht dat nou eerst maar eens af voordat je gaat paniekschoppen.
Die wrijven met hun handen. Laat maar komen denken ze. LGG en BRU staan nu al te springen van geluk vanwege de slotbeperking.

BRU was op sterven na dood. Dus denk maar niet dat ze van uit hun zelf deze buitenkans om zeep gaan helpen.

Beter niet doen dus.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174358306
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

200 km naar BRU vanaf Utrecht
Uitgaande van een auto van 1/20 verbruik want we praten over de toekomst.

10 liter peut.
Peut kost tegen die tijd 1,50 gemiddeld, lijkt me

Bij elkaar ¤15,-. Doe daar de rest nog bij qua afschrijving, onderhoud en verzekering en je komt op 20 euro uit per rit. x2 = 40 euro.

Iedereen ten zuiden van de lijn Rotterdam/Den Haag - Arnhem zegt de tyfus naar Schiphol en gaat ergens anders naar toe.

Bedankt he.
Autorijden voor 10 cent per kilometer dus? Serieus? Met welke auto lukt me dat? Mijn auto kost me nu alles bij elkaar zo'n 50 cent per gereden km...
pi_174358469
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:29 schreef lao_tse het volgende:

[..]

Ik moet wel toegeven dat ik er niet rouwig om zou zijn als ik op vakanties Henk en Ingrid niet hoef te ontmoeten.
Ik ontmoet inderdaad veel liever Diederik-Jan en Fleur en Mees. Als dat het gevolg zou zijn van de maatregel, zou ik toch stiekem erg content zijn. Ik ben vaker weggegaan van een kampeerplaats vanwege overlastgevende Tokkies (die ook uit Engeland kwamen en soms uit eigen land, soms Duitsers).

Dat gezegd hebbende ben ik socialist genoeg om ook Tokkies een vakantie te gunnen - helaas gunnen Tokkies de hoogopgeleide mens geen goede vakantie - en moet er dus rekening gehouden worden met iedereen, iedereen dient op vakantie te kunnen en derhalve zullen de treinen, internationaal goedkoper moeten worden.

Diederick, Fleur en ik zullen dus flexibel op vakantie moeten blijven gaan en af en toe van camping, hotel of hostel moeten wisselen bij een overdaad aan Tokkies. Wij geloven in een betere samenleving, helaas doen Tokkies er alles aan dit concept te torpederen met hun wangedrag. Maar mijn idealen blijven.
Me dunkt dat een betere samenleving oa begint bij je niet zo laatdunkend uitlaten over je medemens.

Je komt dan ook vooral over als iemand die graag pretendeert 'een betere samenleving' te willen, want dat staat zo leuk voor je ego.

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 11-10-2017 20:27:15 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_174359739
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In de 2008 en 2009 heeft het zich al eens voor gedaan. Met een krimp van de NL luchthavens als gevolg en een groei van die van vlak over de grens als resultaat. Je sloopt je economie. Keihard.

Zeker als je accijns op kerosine gaat heffen. Er komt geen maatschappij meer als er binnen de 250km 6 andere 'grote' luchthavens liggen.
Durf ik wel een krat bier op te zetten.

In eu verband of niet doen.
Vliegtax 7 euro in 2008 en 2009.... ? Heb je A een bron en B zijn de resultaten wel te vertrouwen? Dat zijn dikke crisis jaren, de hele handel stond stil en niemand had geld om op vakantie te gaan in die jaren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174360907
quote:
11s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:15 schreef k_man het volgende:

[..]

Autorijden voor 10 cent per kilometer dus? Serieus? Met welke auto lukt me dat? Mijn auto kost me nu alles bij elkaar zo'n 50 cent per gereden km...
Verzekering etc betaald men toch al, dus of ik dat meetel?

Tenzij men geen auto heeft natuurlijk en alleen voor een ritje Schiphol een auto aanschaft dan tel ik alles mee.
pi_174360942
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:34 schreef Red_85 het volgende:
Iedereen ten zuiden van de lijn Rotterdam/Den Haag - Arnhem zegt de tyfus naar Schiphol en gaat ergens anders naar toe.
Ik had het wel over het westen des lands he, niet over het midden des lands.

Oei den Haag en Rotterdam, weet ik eigenlijk niet, Zeeland denk ik wel zeker.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2017 22:00:45 ]
pi_174361043
Misschien een x kerosine gaan belasten zoals voor ons de diesel en benzine steenduur is.

Lekker groen ook maar dat willen ze natuurlijk niet.
pi_174361173
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 21:47 schreef HendrikV het volgende:
Misschien een x kerosine gaan belasten zoals voor ons de diesel en benzine steenduur is.

Lekker groen ook maar dat willen ze natuurlijk niet.
En de landbouw diesel dan, de rooie?

Die of jeukt het die mensen iets of vervuilend of niet als het een paar liter meer verbruiken doet?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2017 21:54:42 ]
pi_174361453
Als men nu betaald en afrekenen doet per gereden km?
Ja dan kan ik mij wel 1 en ander voorstellen, dat ding kost al geld heb ik er nog geen mtr gebruik van gemaakt, kan ik hem net zo goed gebruiken toch?
pi_174366348
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:13 schreef ems. het volgende:

[..]

En hoeveel mensen die er al zo lang wonen moeten er dan precies klagen voordat volgens jouw mening schiphol daar iets aan moet doen?

[..]

Als die kroeg na zoveel jaar uitgroeit van een klein clubje tot een gigantisch stadscafé dan lijkt het me dat de omwonenden daar best iets over mogen zeggen. Dat betekent niet dat meteen dat de tent afgebroken moet worden maar wel dat er allicht gezamenlijk naar oplossingen gekeken kan worden.
Heel veel. Overigens moeten er naar oplossingen gekeken worden echter niet naar beperking van het aantal vluchten. Dan maar meer of betere isolatie. Feit blijft dat je naast een vliegveld of horeca pand gaat wonen welk al 100 jaar bestaat en er een reden is dat je je huis goedkoop hebt kunnen kopen.

[ Bericht 2% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 12-10-2017 08:16:37 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_174366394
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik wil best je doc bekijken, wil jij een linkje sturen? En geef even antwoord op de vraag want dit ontwijken is wel een beetje laf.

Zo moeilijk is het namelijk niet om te concluderen dat Schiphol wel wat oplevert, het feit dat er 60.000 mensen van leven bewijst dat namelijk al. Daar hoef ik geen documentaire voor te kijken.
Jij gaat geen antwoord krijgen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_174366547
Ach, zoveel verandert er niet. Als Dusseldorf/Weeze of Brussel/Charleroi goedkoper is vlieg ik ook al vanaf daar.
pi_174366749
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

Vliegtax 7 euro in 2008 en 2009.... ? Heb je A een bron en B zijn de resultaten wel te vertrouwen? Dat zijn dikke crisis jaren, de hele handel stond stil en niemand had geld om op vakantie te gaan in die jaren.
Ga je serieus vragen om een bron terwijl dat algemene kennis is? Dude :')

Die vliegtax was 11 euro voor binnen 2500km en daarbuiten 45. Vervolgens groeiden weeze als kool, brussel zag een groei van NLers en Schiphol had een enorme terugval.

Niet voor niets afgeschaft.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')