abonnement Unibet Coolblue
pi_174264535
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:18 schreef lao_tse het volgende:

[..]

Treinen moeten weer concurrerend worden. Vroeger had je een directe nachttrein naar Praag Hlavni nadrazi, Milano Centrale, Minsk Centralni, Kobenhavn Hovedbanegarden en zelfs helemaal tot Moskva Belaruskaja wokzal.
En met het Duitse Sparnight ook supergoedkoop en je kwam de volgende dag uitgerust, want met couchette, aan. Geen gedoe met bagage inchecken en lastige regels wat je wel en niet mee mag nemen. In de trein neem je mee wat je kunt sjouwen zonder beperkingen. Je vertrekt vanaf je deur gewoon vanaf je eigen treinhalte en je komt uit bij de treinhalte waar je wilt zijn en 's ochtends vroeg.

Niet 50 kilometer verderop in de rimboe, maar in het stadscentrum van Milano, Praha of Moskva.

Treinkaartjes kocht je met gewoon echt geld - contant - i.p.v. heel ingewikkeld via internet en gewoon aan het ns-loket.

Helaas zijn bijna alle nachttreinen opgeheven, alleen de OBB heeft bijvoorbeeld nog nachttreinen naar Milano, Wien Westbf en Zurich.

Vliegen mag best duurder, maar de Duitse Spoorwegen moeten dan wel weer de nachttreinen gaan exploiteren. Bussen zijn geen redelijk alternatief, dan kom je de volgende ochtend brak aan, het ontbreekt er aan comfort, je kunt niet slapen en de chauffeur is bijna altijd een knor. Flixbus, het voormalige Meinfernbus, is totaal geen alternatief. Ik heb die lijn ooit geprobeerd en het is net zo slecht als Eurolines. Voor grotere afstanden dus geen optie, want je komt ziek en kapot aan op je bestemming.

Nachttreinen moeten gewoon weer in ere hersteld. Kan je ook je fiets meenemen, campingspullen, allemaal dingen die met een vliegtuig onmogelijk zijn. Nachttreinen hebben altijd vriendelijk Duits personeel, i.p.v. lomp en onbeschoft personeel dat bij Eurolines en Flixbus gebruikelijk is.
Alleen het Tsjechische studentagency is als het om busvervoer gaat een redelijk alternatief (maar nog altijd slechter dan de trein) en flibco is een redelijk alternatief voor reizen naar Portugal (maar vertrekt alleen vanuit Parijs en Luxemburg).

Voor lange afstanden binnen Europa is de trein gewoon super. Vliegen is te ingewikkeld nu met al die veiligheidsvoorschriften, niemand snapt nog wat wel en wat niet mee mag, je moet uren van te voren je aanmelden, bijna geen bagage mee en de luchthaven is aldoor op een rare plek gesitueerd, ook slecht voor milieu.
Wat een onzin. Vliegen is helemaal niet ingewikkeld. En de regels wat je wel en niet mee mag nemen zijn toch helder? En bijna geen bagage mee? Een jaar geleden vloog ik naar Johannesburg en mocht ik 30 kg meenemen, ik heb van de week een ticket naar Bangkok gekocht, daar mag ik 23 kg mee. En je kunt ook nog extra bijboeken. Campingspullen? Een fiets? Dat kan gewoon.

Vliegen is honderd keer comfortabeler dan met de trein. Ben een keer met de nachttrein naar Oostenrijk geweest, wat een drama was dat.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174264745
Als zo een vogel naar beneden vallen doet is er wel geen andere weg als down toch?

Hoeveel condooms ik ook draag.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2017 21:05:53 ]
pi_174265492
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 20:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dan is het toch goedkoper geworden? :')

100 pond was vroeger véél meer waard dan 100 pond nu uiteraard.

Of bedoel je 100 pond naar hedendaagse maatstaven?
Je meent het.
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 20:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ow wat een gevoel voor humor heeft deze zelfbenoemde slavendrijver dan toch. :')

Zo grappig dat we buikschuddend maar het totale gebrek aan inhoud bij zijn posts moeten vergeten. :D
De grote jongen is klaar met de stroman in elkaar slaan. Goed gedaan jongen. Als je hier was zou ik je een beloningssnoepje geven.

Je weet hopelijk dat ik hetzelfde einddoel bepleitte met dezelfde middelen als jij? Een gelijk speelveld door middel van belasting maatregelen?
pi_174265728
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 20:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat een onzin. Vliegen is helemaal niet ingewikkeld. En de regels wat je wel en niet mee mag nemen zijn toch helder? En bijna geen bagage mee? Een jaar geleden vloog ik naar Johannesburg en mocht ik 30 kg meenemen, ik heb van de week een ticket naar Bangkok gekocht, daar mag ik 23 kg mee. En je kunt ook nog extra bijboeken. Campingspullen? Een fiets? Dat kan gewoon.

Vliegen is honderd keer comfortabeler dan met de trein. Ben een keer met de nachttrein naar Oostenrijk geweest, wat een drama was dat.
Binnen Europa zijn bussen tegenwoordig ook een goede mogelijkheid. Als ik vanuit Groningen met de trein naar Schiphol zou gaan voor het vliegtuig binnen Europa ben ik vaak langer onderweg en duurder uit. Helemaal met de budget lijnen waar je bij debiele regio vliegvelden wordt gedropt. Bovendien hebben al die internationale bussen snelle wifi tegenwoordig, dus kan ik doen wat ik thuis ook zo doen. Laveloos fokken.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 21:39:03 #80
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174265981
Dit weer :').

Elk stukje dat lekt uit het akkoord vind ik of bijzonder matig of ronduit slecht. Wat een teleurstelling tot nu toe.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_174267869
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 00:18 schreef k_man het volgende:
Ik heb pas nog een retourtje Italië geboekt voor ¤ 20. Dat is heel leuk, maar het is ook tamelijk bizar. Het kost me meer om naar het vliegveld te rijden dan om naar Italië te vliegen.

Het loopt inmiddels ook een beetje uit de hand met al dat vliegen. Vroeger hadden we Schiphol. Nu hebben we al een veel groter Schiphol, plus Rotterdam, Eindhoven en Maastricht. En nog is het niet voldoende. Nu moet Lelystad ook een volwaardig vliegveld worden. En Schiphol gaat uitbreiden met een grote nieuwe terminal.

Kortom; gooi er maar wat belasting op. Prima als daarmee de groei van de luchtvaartindustrie een beetje afgeremd wordt.
Ik sluit me bij je aan; het is absurd dat deze industrie zoveel verkapte subsidie krijgt. Vliegen is bijna net zo normaal als openbaar vervoer; dat is volkomen belachelijk.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 22:29:33 #82
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174267961
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 22:27 schreef drexciya het volgende:

[..]

Ik sluit me bij je aan; het is absurd dat deze industrie zoveel verkapte subsidie krijgt. Vliegen is bijna net zo normaal als openbaar vervoer; dat is volkomen belachelijk.
Nee, dat is prachtig. De wereld open voor iedereen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 22:31:20 #83
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174268031
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 22:29 schreef Fir3fly het volgende:
Nee, dat is prachtig. De wereld open voor iedereen.
Daarom snap ik ook niet waarom al die vluchtelingen in rubberbootjes naar Europa komen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174269201
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 22:31 schreef Ringo het volgende:

[..]

Daarom snap ik ook niet waarom al die vluchtelingen in rubberbootjes naar Europa komen.
Wat sla jij voor dan met een vliegtuig wat/dat onderdelen verliest, is het niet bij opstijgen dan wel tijdens de vlucht?
De tickets goedkoop ergens moet het geld vandaan komen toch, dan maar op het onderhoudt?

En ze zullen wel moeten ook er zijn er die zich niet laten dwingen om hun prijzen aan te passen dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2017 23:13:49 ]
pi_174272640
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 20:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat een onzin. Vliegen is helemaal niet ingewikkeld. En de regels wat je wel en niet mee mag nemen zijn toch helder? En bijna geen bagage mee? Een jaar geleden vloog ik naar Johannesburg en mocht ik 30 kg meenemen, ik heb van de week een ticket naar Bangkok gekocht, daar mag ik 23 kg mee. En je kunt ook nog extra bijboeken. Campingspullen? Een fiets? Dat kan gewoon.

Vliegen is honderd keer comfortabeler dan met de trein. Ben een keer met de nachttrein naar Oostenrijk geweest, wat een drama was dat.
Is Johannesburg tof eigenlijk? Volgens Lonely Planet is het er erg onveilig. Swasiland lijkt me wel leuk om op vakantie te gaan, maar dan moet je toch naar Johannesburg vliegen en van daar met een bus (of trein?) verder.
Kan je euro's wisselen in Rand en Maloti? Pinnen zou gevaarlijk moeten zijn, vanwege grote kans op skimgevaar in J'burg, is het beter gewoon met een heleboel euro's op zak naar Johannesburg te vliegen?

Als ik de reisgids dus lees, kan je beter die stad mijden. Maar hoe zijn jouw ervaringen? Ben je ook in Swasiland of Lesotho geweest? Zou ja, hoe is het daar? En de kust van Zuid-Afrika, Durban? Kan je met een Nederlands cirrus-bankpas pinnen? Ik heb ook nog een vooruitbetaal VISA-kaart,, dus een prepaid-kaart die in theorie ook gebruikt zou kunnen worden om te pinnen in het buitenland. Werkt zoiets in Zuid-Afrika?
Verstaan mensen er Nederlands? Afrikaans lijkt toch heel erg op Nederlands?
:D

Excuses veel vragen, maar Zuid-Afrika lijkt me wel tof, alleen als ik de reisgids lees ziet het er naar uit dat je gegarandeerd overvallen wordt met een kalashnikov tegen je hoofd. Dat is weer minder fijn. ;(
pi_174272737
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 23:05 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat sla jij voor dan met een vliegtuig wat/dat onderdelen verliest, is het niet bij opstijgen dan wel tijdens de vlucht?
De tickets goedkoop ergens moet het geld vandaan komen toch, dan maar op het onderhoudt?

En ze zullen wel moeten ook er zijn er die zich niet laten dwingen om hun prijzen aan te passen dus.
Modernere vliegtuigen die minder brandstof gebruiken.
Een focus op simpele lijnen waarbij de vliegtuigen zo min mogelijk op de grond hoeven staan.
Landen op allerlei randvliegvelden waar de kosten lager voor zijn dan landen midden in de hoofdstad van een land.

Tada je bent een heel eind richting een budgetmaatschappij.
pi_174273916
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 06:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Modernere vliegtuigen die minder brandstof gebruiken.
Een focus op simpele lijnen waarbij de vliegtuigen zo min mogelijk op de grond hoeven staan.
Landen op allerlei randvliegvelden waar de kosten lager voor zijn dan landen midden in de hoofdstad van een land.

Tada je bent een heel eind richting een budgetmaatschappij.
Schiphol ligt niet in de hoofdstad.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_174274122
quote:
10s.gif Op zondag 8 oktober 2017 06:37 schreef lao_tse het volgende:

[..]

Is Johannesburg tof eigenlijk? Volgens Lonely Planet is het er erg onveilig. Swasiland lijkt me wel leuk om op vakantie te gaan, maar dan moet je toch naar Johannesburg vliegen en van daar met een bus (of trein?) verder.
Kan je euro's wisselen in Rand en Maloti? Pinnen zou gevaarlijk moeten zijn, vanwege grote kans op skimgevaar in J'burg, is het beter gewoon met een heleboel euro's op zak naar Johannesburg te vliegen?

Als ik de reisgids dus lees, kan je beter die stad mijden. Maar hoe zijn jouw ervaringen? Ben je ook in Swasiland of Lesotho geweest? Zou ja, hoe is het daar? En de kust van Zuid-Afrika, Durban? Kan je met een Nederlands cirrus-bankpas pinnen? Ik heb ook nog een vooruitbetaal VISA-kaart,, dus een prepaid-kaart die in theorie ook gebruikt zou kunnen worden om te pinnen in het buitenland. Werkt zoiets in Zuid-Afrika?
Verstaan mensen er Nederlands? Afrikaans lijkt toch heel erg op Nederlands?
:D

Excuses veel vragen, maar Zuid-Afrika lijkt me wel tof, alleen als ik de reisgids lees ziet het er naar uit dat je gegarandeerd overvallen wordt met een kalashnikov tegen je hoofd. Dat is weer minder fijn. ;(
Johannesburg moet je alleen landen en vertrekken. 1 nacht doorgebracht.

Ik heb gewoon overal veilig kunnen pinnen bij bewaakte pinautomaten en heb me geen moment onveilig gevoeld. In Durban heb ik gewoon rustig in het donker rond kunnen lopen met mijn gezin, al heb je ook daar plekken die je beter kunt mijden. Gewoon je verstand blijven gebruiken.

Ik had zo'n geheim geldtasje voor onder mijn kleren dat heb ik na 2 dagen weer in mijn koffer gedaan. Grappig genoeg ben ik meerdere Zuid Afrikanen tegengekomen die ook zo'n tasje meenemen als ze naar europa gaan want in hun beleving wordt je in Amsterdam bijvoorbeeld heel snel bestolen.

En afhankelijk van de regio verstaan ze inderdaad nederlands. Jij praat nederlands, zij praten zuid afrikaans terug en je verstaat elkaar prima.

Ook in swaziland geweest dat voelde voor mij eigenlijk hetzelfde als het platteland van kwazulu natal. Daar zou ik niet speciaal voor omrijden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174274148
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 21:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Binnen Europa zijn bussen tegenwoordig ook een goede mogelijkheid. Als ik vanuit Groningen met de trein naar Schiphol zou gaan voor het vliegtuig binnen Europa ben ik vaak langer onderweg en duurder uit. Helemaal met de budget lijnen waar je bij debiele regio vliegvelden wordt gedropt. Bovendien hebben al die internationale bussen snelle wifi tegenwoordig, dus kan ik doen wat ik thuis ook zo doen. Laveloos fokken.
Prima, dat moet je zelf weten. Als het langer dan 5 uur rijden is pak ik wel het vliegtuig.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174274181
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 08:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Prima, dat moet je zelf weten. Als het langer dan 5 uur rijden is pak ik wel het vliegtuig.
Stoer. Ik heb mij bedacht de vliegtax is nog niet hoog genoeg. Alle vliegers hier zijn stom.
  zondag 8 oktober 2017 @ 09:53:11 #91
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174275081
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Toch frappant dat hier iemand als belastingslaaf moet weggezet worden om de nietszeggendheid van de non argumenten kracht bij te zetten.

Eerlijkheid rechts heeft toch altijd zo'n grote mond over de heilige marktwerking, dan moet er ook een eerlijk speelveld zijn en dat is er dus op dit moment totaal niet op de energie kosten. Als we dan ook nog externaliteiten van luchtvaart zouden gaan meerekenen dan komt dit vervoer helemaal slecht uit. :D
Moet je dan regelen met je buurlanden. Want als ze 200km verderop goedkopere peut hebben en minder landingsrechten, wordt dat de hotspot.

200km mag voor de boer met oogkleppen een beste afstand zijn, voor maatschappijen is dat niks.

Dag werkgelegenheid, dag verbindingen, hallo economische krimp.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 8 oktober 2017 @ 09:54:00 #92
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174275100
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 08:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Stoer. Ik heb mij bedacht de vliegtax is nog niet hoog genoeg. Alle vliegers hier zijn stom.
Alle jankers over vliegers hier zijn stom. Bleh!!!!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174275117
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 09:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Alle jankers over vliegers hier zijn stom. Bleh!!!!
Eens. Ook meer belasting over treinen en bussen!
  zondag 8 oktober 2017 @ 09:58:52 #94
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174275177
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 09:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Eens. Ook meer belasting over treinen en bussen!
Vrachtwagens ook. En electrische fietsen!!!!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 8 oktober 2017 @ 10:00:26 #95
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_174275205
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 13:00 schreef k_man het volgende:

[..]

Sinds wanneer ben jij zo'n voorstander van nivellering?
Ben ik ook niet per se. Bij nivellering verkleint de overheid de verschillen (ten gunste van de meerderheid en ten gunste van de minderbedeelden). Bij dit voorbeeld, met een vliegtaks, vergroot de overheid de verschillen ten gunste van de milieubewuste elite. De milieubewuste elite wil dat de planeet gered wordt wil met een schoon geweten vliegen, zelf minder of niet vliegen is natuurlijk ondenkbaar voor die nepwereldverbeteraars, ze willen met een schoon geweten vliegen, dat is het belangrijkste en dat doen ze door allerlei maatregelen te verzinnen om het plebs uit de vliegtuigen te weren.
  zondag 8 oktober 2017 @ 10:04:37 #96
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_174275277
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 06:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Modernere vliegtuigen die minder brandstof gebruiken.
Een focus op simpele lijnen waarbij de vliegtuigen zo min mogelijk op de grond hoeven staan.
Landen op allerlei randvliegvelden waar de kosten lager voor zijn dan landen midden in de hoofdstad van een land.

Tada je bent een heel eind richting een budgetmaatschappij.
En korte lijntjes met EU-ambtenaren zodat je meer aan de subsidie verdient die je vangt door te vliegen op steden "die nog ontwikkeld moeten worden", dan aan de tickets zelf. Kortom, de goedkope tickets, overlast en luchtvervuiling daar betaal je zelf voor via de algemene belasting. En niemand die het ziet.

genoeg bronnen te vinden, bijvoorbeeld https://www.google.nl/sea(...)tain+destinations%3F
pi_174275286
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 09:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Vrachtwagens ook. En electrische fietsen!!!!
Ik rij toch nooit in een vrachtwagen op elektrische fiets.
  zondag 8 oktober 2017 @ 10:07:47 #98
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174275322
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik rij toch nooit in een vrachtwagen op elektrische fiets.
Wijst mij op een schrijffout, terwijl de zin onleesbaar is. ..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174275336
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:04 schreef tfors het volgende:

[..]

En korte lijntjes met EU-ambtenaren zodat je meer aan de subsidie verdient die je vangt door te vliegen op steden "die nog ontwikkeld moeten worden", dan aan de tickets zelf. Kortom, de goedkope tickets, overlast en luchtvervuiling daar betaal je zelf voor via de algemene belasting. En niemand die het ziet.
Voor de CO2 kun je nog een mooie case maken, maar 99% van de mensen met overlast van vliegtuigen hebben daar zelf voor gekozen en waarschijnlijk zichzelf al gecompenseerd met een relatief goedkopere woning.

Vliegtuigen vallen volgens mij buiten het klimaat akkoord omdat de overheden het niet eens konden wie verantwoordelijk is bij een vlucht. *O*
pi_174275365
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wijst mij op een schrijffout, terwijl de zin onleesbaar is. ..
Een mod heeft woorden weggehaald om mij te pesten. Het is een samenzwering.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')