Oh, dat kan best zijn. Alleen rijden de treinen op windenergie, om precies te zijn.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 17:28 schreef john2406 het volgende:
[..]
Alle stroom niet gewonnen op/met fossielen brandstoffen mag groen genoemd worden dus ook die van een kerncentrale.
Of is dat al veranderd?
Ja, en nu? Als vervoerders bereid zijn om de meerkosten van windenergie te betalen, en het verbruik ook groen wordt opgewekt, dan is dat toch verder prima? Wat maakt het uit dat uit mijn stopcontact groene stroom komt terwijl ik voor grijs betaal, en de trein op grijze stroom rijdt en ze voor groen betalen? Als het onder de streep maar klopt.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 17:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kolencentrales gooien stroom op hetzelfde net als de windmolens.
Zal best zo zijn ik kan het toch niet controleren.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 17:40 schreef Eix het volgende:
Oh, dat kan best zijn. Alleen rijden de treinen op windenergie, om precies te zijn.
Dat is ook niet te controlleren, een energiebedrijf produceerd bijvoorbeeld 1 procent windenergie, als die 1 procent word afgenomen door de NS tegen een wat hoger tarief kan dat prima, maar niemand controleerd of die 1 procent ook nog aan anderen word verkocht.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 17:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zal best zo zijn ik kan het toch niet controleren.
Zou wel verklaren waarom de NS vaker vertragingen heeft is niet?quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 17:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is ook niet te controlleren, een energiebedrijf produceerd bijvoorbeeld 1 procent windenergie, als die 1 procent word afgenomen door de NS tegen een wat hoger tarief kan dat prima, maar niemand controleerd of die 1 procent ook nog aan anderen word verkocht.
Treinen moeten weer concurrerend worden. Vroeger had je een directe nachttrein naar Praag Hlavni nadrazi, Milano Centrale, Minsk Centralni, Kobenhavn Hovedbanegarden en zelfs helemaal tot Moskva Belaruskaja wokzal.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 00:18 schreef k_man het volgende:
Ik heb pas nog een retourtje Italië geboekt voor ¤ 20. Dat is heel leuk, maar het is ook tamelijk bizar. Het kost me meer om naar het vliegveld te rijden dan om naar Italië te vliegen.
Het loopt inmiddels ook een beetje uit de hand met al dat vliegen. Vroeger hadden we Schiphol. Nu hebben we al een veel groter Schiphol, plus Rotterdam, Eindhoven en Maastricht. En nog is het niet voldoende. Nu moet Lelystad ook een volwaardig vliegveld worden. En Schiphol gaat uitbreiden met een grote nieuwe terminal.
Kortom; gooi er maar wat belasting op. Prima als daarmee de groei van de luchtvaartindustrie een beetje afgeremd wordt.
Deze zomer half Europa afgegaan in de flixbus en ik snap je gemauw niet. Een keer mogen genieten van de nachttrein. Echt top. Midden in de nacht je bed uit gesleurd worden door schreeuwende douane met een zaklamp in je gezicht.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 18:18 schreef lao_tse het volgende:
[..]
Treinen moeten weer concurrerend worden. Vroeger had je een directe nachttrein naar Praag Hlavni nadrazi, Milano Centrale, Minsk Centralni, Kobenhavn Hovedbanegarden en zelfs helemaal tot Moskva Belaruskaja wokzal.
En met het Duitse Sparnight ook supergoedkoop en je kwam de volgende dag uitgerust, want met couchette, aan. Geen gedoe met bagage inchecken en lastige regels wat je wel en niet mee mag nemen. In de trein neem je mee wat je kunt sjouwen zonder beperkingen. Je vertrekt vanaf je deur gewoon vanaf je eigen treinhalte en je komt uit bij de treinhalte waar je wilt zijn en 's ochtends vroeg.
Niet 50 kilometer verderop in de rimboe, maar in het stadscentrum van Milano, Praha of Moskva.
Treinkaartjes kocht je met gewoon echt geld - contant - i.p.v. heel ingewikkeld via internet en gewoon aan het ns-loket.
Helaas zijn bijna alle nachttreinen opgeheven, alleen de OBB heeft bijvoorbeeld nog nachttreinen naar Milano, Wien Westbf en Zurich.
Vliegen mag best duurder, maar de Duitse Spoorwegen moeten dan wel weer de nachttreinen gaan exploiteren. Bussen zijn geen redelijk alternatief, dan kom je de volgende ochtend brak aan, het ontbreekt er aan comfort, je kunt niet slapen en de chauffeur is bijna altijd een knor. Flixbus, het voormalige Meinfernbus, is totaal geen alternatief. Ik heb die lijn ooit geprobeerd en het is net zo slecht als Eurolines. Voor grotere afstanden dus geen optie, want je komt ziek en kapot aan op je bestemming.
Nachttreinen moeten gewoon weer in ere hersteld. Kan je ook je fiets meenemen, campingspullen, allemaal dingen die met een vliegtuig onmogelijk zijn. Nachttreinen hebben altijd vriendelijk Duits personeel, i.p.v. lomp en onbeschoft personeel dat bij Eurolines en Flixbus gebruikelijk is.
Alleen het Tsjechische studentagency is als het om busvervoer gaat een redelijk alternatief (maar nog altijd slechter dan de trein) en flibco is een redelijk alternatief voor reizen naar Portugal (maar vertrekt alleen vanuit Parijs en Luxemburg).
Voor lange afstanden binnen Europa is de trein gewoon super. Vliegen is te ingewikkeld nu met al die veiligheidsvoorschriften, niemand snapt nog wat wel en wat niet mee mag, je moet uren van te voren je aanmelden, bijna geen bagage mee en de luchthaven is aldoor op een rare plek gesitueerd, ook slecht voor milieu.
Ik moet wel toegeven dat ik er niet rouwig om zou zijn als ik op vakanties Henk en Ingrid niet hoef te ontmoeten.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 11:52 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dus Henk en Ingrid moeten maar weer op de fiets naar Zeeland op vakantie gaan zodat de milieubewuste Diederik-Jan, Fleur en Mees met een schoon geweten hun diverse stedentripjes kunnen blijven boeken?
Of je gaat nooit met de trein of je bent al jaren niet meer voorbij Utrecht gekomen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 16:16 schreef Eix het volgende:
[..]
De treinen rijden op groene stroom. Behoudens misschien nog enkele diesellijntjes in de provincie. Toch betaal je BTW over je treinkaartje. Dit in tegenstelling tot een vliegticket.
Ik heb nog nooit hoeven vluchten wegens tokkies. Kan zijn dat ik ook een tokkie ben of gewoon wat minder autistisch.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 18:29 schreef lao_tse het volgende:
[..]
Ik moet wel toegeven dat ik er niet rouwig om zou zijn als ik op vakanties Henk en Ingrid niet hoef te ontmoeten.
Ik ontmoet inderdaad veel liever Diederik-Jan en Fleur en Mees. Als dat het gevolg zou zijn van de maatregel, zou ik toch stiekem erg content zijn. Ik ben vaker weggegaan van een kampeerplaats vanwege overlastgevende Tokkies (die ook uit Engeland kwamen en soms uit eigen land, soms Duitsers).
Dat gezegd hebbende ben ik socialist genoeg om ook Tokkies een vakantie te gunnen - helaas gunnen Tokkies de hoogopgeleide mens geen goede vakantie - en moet er dus rekening gehouden worden met iedereen, iedereen dient op vakantie te kunnen en derhalve zullen de treinen, internationaal goedkoper moeten worden.
Diederick, Fleur en ik zullen dus flexibel op vakantie moeten blijven gaan en af en toe van camping, hotel of hostel moeten wisselen bij een overdaad aan Tokkies. Wij geloven in een betere samenleving, helaas doen Tokkies er alles aan dit concept te torpederen met hun wangedrag. Maar mijn idealen blijven.
Tokkies kunnen behoorlijk gewelddadig worden of zijn, zeker met alcohol. Ik ga niet afwachten tot de vlam in de pan slaat, ik ben op vakantie voor ontspanning niet voor vechtpartijen. Vechten is sowieso voor sukkels.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 18:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit hoeven vluchten wegens tokkies. Kan zijn dat ik ook een tokkie ben of gewoon wat minder autistisch.
Toch frappant dat hier iemand als belastingslaaf moet weggezet worden om de nietszeggendheid van de non argumenten kracht bij te zetten.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 14:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Toch mooi hoe de geest van de belastingslaaf werkt. Niet de belasting op stroom voor de trein moet omlaag, maar de belasting van iets anders moet omhoog voor de eerlijkheid.
Jeetje je hebt het echt wel goed geïnternaliseerd hé? Wist je dat je ook een eerlijk speelveld kan maken door de prijs van het benadeelde goed te verlagen? Ik noem je een belastingslaaf omdat zoals je hier weer bewijst de enige mogelijkheid die je ziet meer belasting is.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 19:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Toch frappant dat hier iemand als belastingslaaf moet weggezet worden om de nietszeggendheid van de non argumenten kracht bij te zetten.
Eerlijkheid rechts heeft toch altijd zo'n grote mond over de heilige marktwerking, dan moet er ook een eerlijk speelveld zijn en dat is er dus op dit moment totaal niet op de energie kosten. Als we dan ook nog externaliteiten van luchtvaart zouden gaan meerekenen dan komt dit vervoer helemaal slecht uit.
Het is nog net zo duur als 100 jaar geleden. Punt.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 19:03 schreef Ringo het volgende:
Vliegen is veel te goedkoop geworden. Punt.
Een maatschappij heeft geld nodig om overeind te blijven, ja dan maar wat meer geld bij luchtreizigers weghalen dan andere dingen nog meer belasten.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 19:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jeetje je hebt het echt wel goed geïnternaliseerd hé? Wist je dat je ook een eerlijk speelveld kan maken door de prijs van het benadeelde goed te verlagen? Ik noem je een belastingslaaf omdat zoals je hier weer bewijst de enige mogelijkheid die je ziet meer belasting is.
Omdat jij dat zegt.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 19:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het is nog net zo duur als 100 jaar geleden. Punt.
Sla die stroman maar helemaal in elkaar grote jongen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 19:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een maatschappij heeft geld nodig om overeind te blijven, ja dan maar wat meer geld bij luchtreizigers weghalen dan andere dingen nog meer belasten.
Denken dat je belastingen tot 0 kan reduceren en dan nog net zo'n maatschappij als Nederland heeft kan blijven draaiend houden is kinderlijk naïef.
Nee hoor. Ik had laatst gelezen dat je op sommige lijnen nog steeds ongeveer hetzelfde betaald als 100 jaar geleden. Als in 100 pond in 1917 en 100 pond nu.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 19:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Omdat jij dat zegt.
Vliegen was toch echt tot begin jaren 70 alleen weg gelegd voor de happy few, dat was dan zeker omdat de grote meerderheid toch wel het geld had maar niet durfde te vliegen.
Dan is het toch goedkoper geworden?quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 20:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik had laatst gelezen dat je op sommige lijnen nog steeds ongeveer hetzelfde betaald als 100 jaar geleden. Als in 100 pond in 1917 en 100 pond nu.
Een grapje is wellicht wat ongemakkelijk en moeilijk te begrijpen voor een slaafje.
Ow wat een gevoel voor humor heeft deze zelfbenoemde slavendrijver dan toch.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 20:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik had laatst gelezen dat je op sommige lijnen nog steeds ongeveer hetzelfde betaald als 100 jaar geleden. Als in 100 pond in 1917 en 100 pond nu.
Een grapje is wellicht wat ongemakkelijk en moeilijk te begrijpen voor een slaafje.
Daar gaat het niet om, slimpie. De tarieven zijn zo concurrerend in de luchtvaart, dat een extra belasting op tickets er voor zorgt dat concurrenten van de KLM, die niet van Amsterdam vertrekken, een voordeel krijgen. En wat doen reizigers (en al helemaal Hollanders)?; Dan maken ze geen overstap op Amsterdam of vertrekken niet van Amsterdam (want ticket is duurder), maar op een luchthaven elders in Europa.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 23:20 schreef LXIV het volgende:
Ik zeg invoeren die vliegtax en het liefst 100 euro. Het is bizar dat we in een extreem dichtbevolkt land als Nederland wat centjes proberen te verdienen door vliegtuigen te laten landen en opstijgen.
Yep dat is al eerder gebleken!quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 20:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, slimpie. De tarieven zijn zo concurrerend in de luchtvaart, dat een extra belasting op tickets er voor zorgt dat concurrenten van de KLM, die niet van Amsterdam vertrekken, een voordeel krijgen. En wat doen reizigers (en al helemaal Hollanders)?; Dan maken ze geen overstap op Amsterdam of vertrekken niet van Amsterdam (want ticket is duurder), maar op een luchthaven elders in Europa.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |