Ik zeg invoeren die vliegtax en het liefst 100 euro. Het is bizar dat we in een extreem dichtbevolkt land als Nederland wat centjes proberen te verdienen door vliegtuigen te laten landen en opstijgen. De maatschappelijke schade is enorm! En het levert behalve milieuvervuiling nauwelijks wat op. Hooguit wat laagbetaald werk in de beveiliging en koffers shouwen, koffie zetten.quote:Reisbranche vreest 'afbraak' door vliegtaks
3 uur geleden in FINANCIEEL
DEN HAAG (ANP) - Schiphol, KLM, de Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen (ANVR) en andere partijen uit de luchtvaartbranche zijn bang dat een nieuwe vliegbelasting de sector grote schade berokkent. Het kabinet dat binnenkort aantreedt overweegt volgens de organisaties, waaronder ook verenigingen van piloten en ander personeel, een vliegtaks in te voeren. Die zou jaarlijks zo'n 200 miljoen euro bedragen.
Ⓒ GINOPRESS B.V.
,,Leren we dan nooit iets van onze fouten'', vragen de tegenstanders zich af. Ze herinneren aan de vorige vliegtaks, die in 2009 na een jaar alweer werd afgeschaft omdat reizigers vanwege de extra kosten uitweken naar bijvoorbeeld Düsseldorf en Brussel.
De Telegraaf meldde vrijdag dat een nieuwe vliegtaks op komst is. Details zijn onbekend, maar de branche vindt iedere nationale vliegbelasting onwenselijk ,,aangezien die het milieu niet helpt en bovendien het gelijke speelveld verstoort''. De tegenstanders verwijzen naar onderzoek waaruit vijf jaar terug bleek dat een vliegbelasting tienduizenden banen kan kosten.
Als ze in het buitenland wel graag voor Eem paar laagbetaalde Jobs al die overlast nemen , primaquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 00:18 schreef k_man het volgende:
Ik heb pas nog een retourtje Italië geboekt voor ¤ 20. Dat is heel leuk, maar het is ook tamelijk bizar. Het kost me meer om naar het vliegveld te rijden dan om naar Italië te vliegen.
Het loopt inmiddels ook een beetje uit de hand met al dat vliegen. Vroeger hadden we Schiphol. Nu hebben we al een veel groter Schiphol, plus Rotterdam, Eindhoven en Maastricht. En nog is het niet voldoende. Nu moet Lelystad ook een volwaardig vliegveld worden. En Schiphol gaat uitbreiden met een grote nieuwe terminal.
Kortom; gooi er maar wat belasting op. Prima als daarmee de groei van de luchtvaartindustrie een beetje afgeremd wordt.
quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 00:18 schreef k_man het volgende:
Ik heb pas nog een retourtje Italië geboekt voor ¤ 20. Dat is heel leuk, maar het is ook tamelijk bizar. Het kost me meer om naar het vliegveld te rijden dan om naar Italië te vliegen.
Het loopt inmiddels ook een beetje uit de hand met al dat vliegen. Vroeger hadden we Schiphol. Nu hebben we al een veel groter Schiphol, plus Rotterdam, Eindhoven en Maastricht. En nog is het niet voldoende. Nu moet Lelystad ook een volwaardig vliegveld worden. En Schiphol gaat uitbreiden met een grote nieuwe terminal.
Kortom; gooi er maar wat belasting op. Prima als daarmee de groei van de luchtvaartindustrie een beetje afgeremd wordt.
Als het maximaal 10 euro is per ticket is, is het nog te doen. Maar het fiasco van 2009 heeft laten zien dat het heel snel naar de klote kan gaan.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 09:45 schreef Basp1 het volgende:
Met de ruim 60 miljoen reizigers op Schiphol zal de tax omgerekend 3 euro per reiziger zijn. Bijna niets op een normaal ticket.
quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 00:18 schreef k_man het volgende:
Ik heb pas nog een retourtje Italië geboekt voor ¤ 20. Dat is heel leuk, maar het is ook tamelijk bizar. Het kost me meer om naar het vliegveld te rijden dan om naar Italië te vliegen.
Het loopt inmiddels ook een beetje uit de hand met al dat vliegen. ..................
................
Kortom; gooi er maar wat belasting op. Prima als daarmee de groei van de luchtvaartindustrie een beetje afgeremd wordt.
Dus Henk en Ingrid moeten maar weer op de fiets naar Zeeland op vakantie gaan zodat de milieubewuste Diederik-Jan, Fleur en Mees met een schoon geweten hun diverse stedentripjes kunnen blijven boeken?quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 00:18 schreef k_man het volgende:
Ik heb pas nog een retourtje Italië geboekt voor ¤ 20. Dat is heel leuk, maar het is ook tamelijk bizar. Het kost me meer om naar het vliegveld te rijden dan om naar Italië te vliegen.
Het loopt inmiddels ook een beetje uit de hand met al dat vliegen. Vroeger hadden we Schiphol. Nu hebben we al een veel groter Schiphol, plus Rotterdam, Eindhoven en Maastricht. En nog is het niet voldoende. Nu moet Lelystad ook een volwaardig vliegveld worden. En Schiphol gaat uitbreiden met een grote nieuwe terminal.
Kortom; gooi er maar wat belasting op. Prima als daarmee de groei van de luchtvaartindustrie een beetje afgeremd wordt.
Beetje vreemde opmerking, een huurmoordenaar kan z'n hypotheek misschien ook betalen van z'n opbrengsten. Dat wil nog niet zeggen dat z'n beroep gewaardeerd zou moeten worden.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 09:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Overigens heeft TS geen bal gesnapt van de luchtvaartsector als je dat soort onzin uit weet te kramen. Waas blij dat die sector booming is, want genoeg mensen die er wel hun hypotheek van kunnen betalen.
Ok.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 11:01 schreef polderturk het volgende:
We moeten werk maken van maglev treinen door vacuüm gezogen tunnels. De brandstofkosten dalen hierdoor naar 0.
Dit. Ik ga liefst met de nachttrein. Alleen is zo'n beetje iedere verbinding opgedoekt. Ook niet gek als je bedenkt dat vliegen sneller en goedkoper is. En de spoorwegen de laatste jaren ook met verouderde rijtuigen reden, bij gebrek aan toekomstvisie. Maar 'level playing field'? Dacht het niet.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 10:45 schreef Basp1 het volgende:
Vervoer zou op alle fronten eerlijk moeten concurreren maar zolang op kerosine veel minder accijns zit als op andere brandstoffen is het een erg ongelijk speelveld waar de luchtvaart dankbaar gebruik van maakt.
Dat moet je dan besluiten op eu niveau. Niet als land alleen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 12:13 schreef Eix het volgende:
[..]
Dit. Ik ga liefst met de nachttrein. Alleen is zo'n beetje iedere verbinding opgedoekt. Ook niet gek als je bedenkt dat vliegen sneller en goedkoper is. En de spoorwegen de laatste jaren ook met verouderde rijtuigen reden, bij gebrek aan toekomstvisie. Maar 'level playing field'? Dacht het niet.
Vind dit een hele rare vergelijking. Als jij de volgende keer je koffer incheckt, zeg maar even tegen die dame of homo achter de desk dat het een huurmoordenaar is.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 12:11 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Beetje vreemde opmerking, een huurmoordenaar kan z'n hypotheek misschien ook betalen van z'n opbrengsten. Dat wil nog niet zeggen dat z'n beroep gewaardeerd zou moeten worden.
Woon direct onder een aanvliegroute. Ze komen niet eens 500 meter boven mijn huis binnen. Nooit last van. Zelfs niet met de oude generatie herriebakken van klm 737's..quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 12:31 schreef LelijKnap het volgende:
Eens met TS. Wordt knettergek van die vliegtuigen die boven m'n hoofd langs scheren. Ik heb het afgelopen jaar minstens 50 keer naar buiten gekeken om te checken of het aankomende vliegtuig niet in m'n appartement ging landen. Het is bizar dat men meent dat zoiets normaal moet/mag zijn.
Ik zit op een bovenverdieping met de ramen open en hoor op sommige momenten om de 5 minuten die dingen overkomen. Dat kan best wel eens op de zenuwen werken hoor.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 12:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Woon direct onder een aanvliegroute. Ze komen niet eens 500 meter boven mijn huis binnen. Nooit last van. Zelfs niet met de oude generatie herriebakken van klm 737's..
Snap ik. Maar over het algemeen is dat in een half uur wat aankomsten en daarna weer een andere baan. Dynamisch baangebruik zoals het is.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 12:41 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik zit op een bovenverdieping met de ramen open en hoor op sommige momenten om de 5 minuten die dingen overkomen. Dat kan best wel eens op de zenuwen werken hoor.
Ik woon vrij hoog dus dat maakt misschien een (gevoelsmatig) verschil. Ik wil niet zeggen waar ik woon, maar neem maar van mij aan dat ze veel te dichtbij bewoond gebied vliegen voor de aangehouden hoogte. Ik heb ook het idee dat ze veel vaker verkeerd vliegen dan erkent wordt. Een paar weken geleden zat ik naast een piloot in de auto toen we een vliegtuig zagen aankomen. Het leek net alsof ie op de rijbaan zou gaan landen: volgens hem absoluut verkeerd, gezien de locatie en hoogte. Wellicht een wat onnozel verhaal gezien ik de exacte getallen niet weet, maar duidelijk was dat er iets niet goed zat. Met al dat vliegverkeer is het eigenlijk alsof je midden op een snelweg woont, met al dan niet uitsluitend professionele bestuurders.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 12:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Woon direct onder een aanvliegroute. Ze komen niet eens 500 meter boven mijn huis binnen. Nooit last van. Zelfs niet met de oude generatie herriebakken van klm 737's..
Wat heb je daar nu voor last van? Of woon je in zwanenburg/halfweg?
Sinds wanneer ben jij zo'n voorstander van nivellering?quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 11:52 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dus Henk en Ingrid moeten maar weer op de fiets naar Zeeland op vakantie gaan zodat de milieubewuste Diederik-Jan, Fleur en Mees met een schoon geweten hun diverse stedentripjes kunnen blijven boeken?
Ja goed idee.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 11:52 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dus Henk en Ingrid moeten maar weer op de fiets naar Zeeland op vakantie gaan zodat de milieubewuste Diederik-Jan, Fleur en Mees met een schoon geweten hun diverse stedentripjes kunnen blijven boeken?
Ik lig er verder ook niet wakker van hoor. Maar met name in de zomer als de ramen wijd openstaan of wanneer ik in de tuin aan het chillen ben is er soms best sprake van wat geluidsoverlast. Ik ben er half aan gewend geraakt maar soms is het lawaai zo hard dat ik bijvoorbeeld een serie/film op pauze moet zetten omdat ik die gewoon niet kan horen. Gepaard met periodes dat dit aan de lopende band het geval is is dat niet altijd even fijn. Ik denk ook dat ik nog net iets dichterbij de vliegtuigen zit.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 12:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Snap ik. Maar over het algemeen is dat in een half uur wat aankomsten en daarna weer een andere baan. Dynamisch baangebruik zoals het is.
Zit ook zo vaak in de tuin of met deuren en ramen open. Ook slapen... Maar last? Ik ervaar het niet met die dingen op een paar honderd meter.
Wellicht willen mensen wel gewoon op vakantie? Waarom naar de andere kant van Nederland rijden als het van schiphol kan. Bomenknuffelaarquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 23:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zeg invoeren die vliegtax en het liefst 100 euro. Het is bizar dat we in een extreem dichtbevolkt land als Nederland wat centjes proberen te verdienen door vliegtuigen te laten landen en opstijgen. De maatschappelijke schade is enorm! En het levert behalve milieuvervuiling nauwelijks wat op. Hooguit wat laagbetaald werk in de beveiliging en koffers shouwen, koffie zetten.
Waarom zouden we midden in de Randstad iedere dag duizenden vliegtuigen willen laten landen. Laat ze zo'n hub maar in het buitenland in afgelegen gebied bouwen!
Mensen die klagen in de omgeving van vliegvelden hebben zelf de keuze gehad om daar te gaan wonen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:28 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik lig er verder ook niet wakker van hoor. Maar met name in de zomer als de ramen wijd openstaan of wanneer ik in de tuin aan het chillen ben is er soms best sprake van wat geluidsoverlast. Ik ben er half aan gewend geraakt maar soms is het lawaai zo hard dat ik bijvoorbeeld een serie/film op pauze moet zetten omdat ik die gewoon niet kan horen. Gepaard met periodes dat dit aan de lopende band het geval is is dat niet altijd even fijn. Ik denk ook dat ik nog net iets dichterbij de vliegtuigen zit.
Sommige vliegtuigen komen zelfs zo laag over dat het hele huis trilt, maar gelukkig zijn dat eerder uitzonderingen.
Nu ook. Ik hoor eigenlijk continu vliegtuigen overkomen. De een wat luider dan de ander maar het blijft een constante ruis.
Maargoed, dat vind ik eerder een argument om goed te werken aan het geluidvriendelijker maken van vliegtuigen dan de afbraak van schiphol wat uiteraard onwenselijk is
Mensen die klagen over criminaliteit hebben zelf de keuze gehad om in alaska een boomhut te bouwen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:40 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Mensen die klagen in de omgeving van vliegvelden hebben zelf de keuze gehad om daar te gaan wonen.
Toch mooi hoe de geest van de belastingslaaf werkt. Niet de belasting op stroom voor de trein moet omlaag, maar de belasting van iets anders moet omhoog voor de eerlijkheid.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 10:45 schreef Basp1 het volgende:
Net alsof vliegbewegingen zoveel bijdragen aan onze economie. Dat zouden ze wel willen en de spindoctors van de luchtvaart hebben het goed ingeprent bij velen.
Vervoer zou op alle fronten eerlijk moeten concurreren maar zolang op kerosine veel minder accijns zit als op andere brandstoffen is het een erg ongelijk speelveld waar de luchtvaart dankbaar gebruik van maakt.
Dus je hebt minder betaald voor je woning met als als nadeel dat je onder een aanvliegroute woont en dan moet de aanvliegroute verdwijnen. Echt jij bent het schoolvoorbeeld van een trieste nimby.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 12:31 schreef LelijKnap het volgende:
Eens met TS. Ik word knettergek van die vliegtuigen die boven m'n hoofd langs scheren. Ik heb het afgelopen jaar minstens 50 keer naar buiten gekeken om te checken of het aankomende vliegtuig niet in m'n appartement ging landen. Het is bizar dat men meent dat zoiets normaal moet/mag zijn.
Heb jij economie en geschiedenis volledig overgeslagen op het VMBO?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 23:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zeg invoeren die vliegtax en het liefst 100 euro. Het is bizar dat we in een extreem dichtbevolkt land als Nederland wat centjes proberen te verdienen door vliegtuigen te laten landen en opstijgen. De maatschappelijke schade is enorm! En het levert behalve milieuvervuiling nauwelijks wat op. Hooguit wat laagbetaald werk in de beveiliging en koffers shouwen, koffie zetten.
Waarom zouden we midden in de Randstad iedere dag duizenden vliegtuigen willen laten landen. Laat ze zo'n hub maar in het buitenland in afgelegen gebied bouwen!
Hoe ben je tot deze kronkel gekomen?quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 14:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dus je hebt minder betaald voor je woning met als als nadeel dat je onder een aanvliegroute woont en dan moet de aanvliegroute verdwijnen. Echt jij bent het schoolvoorbeeld van een trieste nimby.
[..]
Heb jij economie en geschiedenis volledig overgeslagen op het VMBO?
quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 14:13 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hoe ben je tot deze kronkel gekomen?
quote:Eens met TS. Ik word knettergek van die vliegtuigen die boven m'n hoofd langs scheren. Ik heb het afgelopen jaar minstens 50 keer naar buiten gekeken om te checken of het aankomende vliegtuig niet in m'n appartement ging landen. Het is bizar dat men meent dat zoiets normaal moet/mag zijn.
Die vergelijking gaat mank, gezien je niet aan criminaliteit kan ontkomen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:55 schreef ems. het volgende:
[..]
Mensen die klagen over criminaliteit hebben zelf de keuze gehad om in alaska een boomhut te bouwen.
Juist niet. In een boomhut in Alaska is de kans op inbraken etc nihil. Waar het om gaat is dat jouw constatering wat betreft 'schuld' zeer kortzichtig is. Zo kan je elke vorm van kritiek die men heeft op zijn/haar dorp/omgeving wel afdoen met "het is je eigen keuze geweest om er te wonen".quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 14:36 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Die vergelijking gaat mank, gezien je niet aan criminaliteit kan ontkomen.
Uiteraard bestaat er niet zoiets als uitbreiding of het verhogen van het aantal vliegbewegingen (met andere woorden: de overlast blijft constant in alle tijd dat je er woont)...quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:40 schreef Carlos93 het volgende:
Mensen die klagen in de omgeving van vliegvelden hebben zelf de keuze gehad om daar te gaan wonen.
Ja, want als calvinist wil je natuurlijk dat anderen net zo'n leven moeten hebben als jij dat wil.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 14:44 schreef danos het volgende:
Zeker eens met die vliegtaks, iedere pauper kan tegenwoordig vliegen en voor de wat meer bemiddelde mensen is Europa al snel niet goed genoeg meer.
Vliegen moet weer luxe worden, is veel beter als men in eigen land meer op vakansie gaat.
Echt zo triest idd..quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 14:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Toch mooi hoe de geest van de belastingslaaf werkt. Niet de belasting op stroom voor de trein moet omlaag, maar de belasting van iets anders moet omhoog voor de eerlijkheid.
Exact. Met dat laatste ben ik het roerend eens. Geen oude luide vervuilende ragbakken graag. Moderne, schone en nette vloot. En daar doet AMS het echt al heel goed mee. Maatschappijen worden beloond als ze met een nieuw type komen en beboet via de landingsrechten als ze met een oud type komen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:28 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik lig er verder ook niet wakker van hoor. Maar met name in de zomer als de ramen wijd openstaan of wanneer ik in de tuin aan het chillen ben is er soms best sprake van wat geluidsoverlast. Ik ben er half aan gewend geraakt maar soms is het lawaai zo hard dat ik bijvoorbeeld een serie/film op pauze moet zetten omdat ik die gewoon niet kan horen. Gepaard met periodes dat dit aan de lopende band het geval is is dat niet altijd even fijn. Ik denk ook dat ik nog net iets dichterbij de vliegtuigen zit.
Sommige vliegtuigen komen zelfs zo laag over dat het hele huis trilt, maar gelukkig zijn dat eerder uitzonderingen.
Nu ook. Ik hoor eigenlijk continu vliegtuigen overkomen. De een wat luider dan de ander maar het blijft een constante ruis.
Maargoed, dat vind ik eerder een argument om goed te werken aan het geluidvriendelijker maken van vliegtuigen dan de afbraak van schiphol wat uiteraard onwenselijk is
Ik vind dit wel een beetje flauwe reactie. Alsof mensen die al twintig jaar in Lelystad wonen echt niet hadden kunnen zien aankomen dat het vliegveld daar zich zou gaan ontwikkelen van een grasveldje voor sportvliegtuigjes tot een dependance van Schiphol met tientallen grote vliegtuigen per dag. Dan ben je wel héél naïef hoor.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 15:20 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Uiteraard bestaat er niet zoiets als uitbreiding of het verhogen van het aantal vliegbewegingen (met andere woorden: de overlast blijft constant in alle tijd dat je er woont)...
Bizar idd. Hoeveel subsidie zal daar wel niet opzitten? Het is bekend dat Ryanair bijv. veel (waarschijnlijk meer dan aan die ¤20 per ticket) verdient aan (EU-)subsidies door vliegroutes te openen naar kleinere steden.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 00:18 schreef k_man het volgende:
Ik heb pas nog een retourtje Italië geboekt voor ¤ 20. Dat is heel leuk, maar het is ook tamelijk bizar. Het kost me meer om naar het vliegveld te rijden dan om naar Italië te vliegen.
Het loopt inmiddels ook een beetje uit de hand met al dat vliegen. Vroeger hadden we Schiphol. Nu hebben we al een veel groter Schiphol, plus Rotterdam, Eindhoven en Maastricht. En nog is het niet voldoende. Nu moet Lelystad ook een volwaardig vliegveld worden. En Schiphol gaat uitbreiden met een grote nieuwe terminal.
Kortom; gooi er maar wat belasting op. Prima als daarmee de groei van de luchtvaartindustrie een beetje afgeremd wordt.
Wat is er mis met het principe "vervuiler betaalt"? Het geld voor de diensten van de overheid moet toch linksom or rechtsom binnenkomen. Dan liever als belasting op schadelijke zaken dan op arbeid bijv..quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 15:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Echt zo triest idd..
Auto rijden wordt duurder gemaakt.omdat het ov dan interessanter wordt. Ipv dat het ov gewoon goedkoper wordt.
Dom, gewoon dom.
Grote types blijven op AMS.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 15:36 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een beetje flauwe reactie. Alsof mensen die al twintig jaar in Lelystad wonen echt niet hadden kunnen zien aankomen dat het vliegveld daar zich zou gaan ontwikkelen van een grasveldje voor sportvliegtuigjes tot een dependance van Schiphol met tientallen grote vliegtuigen per dag. Dan ben je wel héél naïef hoor.
Ow, jij bent er dus zo een. Symboolmaatregelen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 15:52 schreef tfors het volgende:
[..]
Wat is er mis met het principe "vervuiler betaalt"? Het geld voor de diensten van de overheid moet toch linksom or rechtsom binnenkomen. Dan liever als belasting op schadelijke zaken dan op arbeid bijv..
Het is een misvatting dat er alleen werkgelegenheid is voor koffersjouwers en beveiligers. Vooral indirect is het gevolg van een internationale hub zijn, dat vele bedrijven ook een (hoofd)kantoor in de omgeving openen. Simpelweg omdat het makkelijk te bereiken is voor vergaderingen enz. en voor regiomanagers het gunstig is om hier hun basis te hebben.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 08:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als ze in het buitenland wel graag voor Eem paar laagbetaalde Jobs al die overlast nemen , prima
De treinen rijden op groene stroom. Behoudens misschien nog enkele diesellijntjes in de provincie. Toch betaal je BTW over je treinkaartje. Dit in tegenstelling tot een vliegticket.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 16:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ow, [...]
Als je het echt goed wil doen, de vervuiler betaald, [...] Maar ook de treinen omdat ze via de kolencentrales hun stroom krijgen.
Kolencentrales gooien stroom op hetzelfde net als de windmolens.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 16:16 schreef Eix het volgende:
[..]
De treinen rijden op groene stroom. Behoudens misschien nog enkele diesellijntjes in de provincie. Toch betaal je BTW over je treinkaartje. Dit in tegenstelling tot een vliegticket.
Alle stroom niet gewonnen op/met fossielen brandstoffen mag groen genoemd worden dus ook die van een kerncentrale.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 16:16 schreef Eix het volgende:
[..]
De treinen rijden op groene stroom. Behoudens misschien nog enkele diesellijntjes in de provincie. Toch betaal je BTW over je treinkaartje. Dit in tegenstelling tot een vliegticket.
Arbeid is niet schadelijk?quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 15:52 schreef tfors het volgende:
[..]
Wat is er mis met het principe "vervuiler betaalt"? Het geld voor de diensten van de overheid moet toch linksom or rechtsom binnenkomen. Dan liever als belasting op schadelijke zaken dan op arbeid bijv..
Oh, dat kan best zijn. Alleen rijden de treinen op windenergie, om precies te zijn.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 17:28 schreef john2406 het volgende:
[..]
Alle stroom niet gewonnen op/met fossielen brandstoffen mag groen genoemd worden dus ook die van een kerncentrale.
Of is dat al veranderd?
Ja, en nu? Als vervoerders bereid zijn om de meerkosten van windenergie te betalen, en het verbruik ook groen wordt opgewekt, dan is dat toch verder prima? Wat maakt het uit dat uit mijn stopcontact groene stroom komt terwijl ik voor grijs betaal, en de trein op grijze stroom rijdt en ze voor groen betalen? Als het onder de streep maar klopt.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 17:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kolencentrales gooien stroom op hetzelfde net als de windmolens.
Zal best zo zijn ik kan het toch niet controleren.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 17:40 schreef Eix het volgende:
Oh, dat kan best zijn. Alleen rijden de treinen op windenergie, om precies te zijn.
Dat is ook niet te controlleren, een energiebedrijf produceerd bijvoorbeeld 1 procent windenergie, als die 1 procent word afgenomen door de NS tegen een wat hoger tarief kan dat prima, maar niemand controleerd of die 1 procent ook nog aan anderen word verkocht.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 17:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zal best zo zijn ik kan het toch niet controleren.
Zou wel verklaren waarom de NS vaker vertragingen heeft is niet?quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 17:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is ook niet te controlleren, een energiebedrijf produceerd bijvoorbeeld 1 procent windenergie, als die 1 procent word afgenomen door de NS tegen een wat hoger tarief kan dat prima, maar niemand controleerd of die 1 procent ook nog aan anderen word verkocht.
Treinen moeten weer concurrerend worden. Vroeger had je een directe nachttrein naar Praag Hlavni nadrazi, Milano Centrale, Minsk Centralni, Kobenhavn Hovedbanegarden en zelfs helemaal tot Moskva Belaruskaja wokzal.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 00:18 schreef k_man het volgende:
Ik heb pas nog een retourtje Italië geboekt voor ¤ 20. Dat is heel leuk, maar het is ook tamelijk bizar. Het kost me meer om naar het vliegveld te rijden dan om naar Italië te vliegen.
Het loopt inmiddels ook een beetje uit de hand met al dat vliegen. Vroeger hadden we Schiphol. Nu hebben we al een veel groter Schiphol, plus Rotterdam, Eindhoven en Maastricht. En nog is het niet voldoende. Nu moet Lelystad ook een volwaardig vliegveld worden. En Schiphol gaat uitbreiden met een grote nieuwe terminal.
Kortom; gooi er maar wat belasting op. Prima als daarmee de groei van de luchtvaartindustrie een beetje afgeremd wordt.
Deze zomer half Europa afgegaan in de flixbus en ik snap je gemauw niet. Een keer mogen genieten van de nachttrein. Echt top. Midden in de nacht je bed uit gesleurd worden door schreeuwende douane met een zaklamp in je gezicht.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 18:18 schreef lao_tse het volgende:
[..]
Treinen moeten weer concurrerend worden. Vroeger had je een directe nachttrein naar Praag Hlavni nadrazi, Milano Centrale, Minsk Centralni, Kobenhavn Hovedbanegarden en zelfs helemaal tot Moskva Belaruskaja wokzal.
En met het Duitse Sparnight ook supergoedkoop en je kwam de volgende dag uitgerust, want met couchette, aan. Geen gedoe met bagage inchecken en lastige regels wat je wel en niet mee mag nemen. In de trein neem je mee wat je kunt sjouwen zonder beperkingen. Je vertrekt vanaf je deur gewoon vanaf je eigen treinhalte en je komt uit bij de treinhalte waar je wilt zijn en 's ochtends vroeg.
Niet 50 kilometer verderop in de rimboe, maar in het stadscentrum van Milano, Praha of Moskva.
Treinkaartjes kocht je met gewoon echt geld - contant - i.p.v. heel ingewikkeld via internet en gewoon aan het ns-loket.
Helaas zijn bijna alle nachttreinen opgeheven, alleen de OBB heeft bijvoorbeeld nog nachttreinen naar Milano, Wien Westbf en Zurich.
Vliegen mag best duurder, maar de Duitse Spoorwegen moeten dan wel weer de nachttreinen gaan exploiteren. Bussen zijn geen redelijk alternatief, dan kom je de volgende ochtend brak aan, het ontbreekt er aan comfort, je kunt niet slapen en de chauffeur is bijna altijd een knor. Flixbus, het voormalige Meinfernbus, is totaal geen alternatief. Ik heb die lijn ooit geprobeerd en het is net zo slecht als Eurolines. Voor grotere afstanden dus geen optie, want je komt ziek en kapot aan op je bestemming.
Nachttreinen moeten gewoon weer in ere hersteld. Kan je ook je fiets meenemen, campingspullen, allemaal dingen die met een vliegtuig onmogelijk zijn. Nachttreinen hebben altijd vriendelijk Duits personeel, i.p.v. lomp en onbeschoft personeel dat bij Eurolines en Flixbus gebruikelijk is.
Alleen het Tsjechische studentagency is als het om busvervoer gaat een redelijk alternatief (maar nog altijd slechter dan de trein) en flibco is een redelijk alternatief voor reizen naar Portugal (maar vertrekt alleen vanuit Parijs en Luxemburg).
Voor lange afstanden binnen Europa is de trein gewoon super. Vliegen is te ingewikkeld nu met al die veiligheidsvoorschriften, niemand snapt nog wat wel en wat niet mee mag, je moet uren van te voren je aanmelden, bijna geen bagage mee en de luchthaven is aldoor op een rare plek gesitueerd, ook slecht voor milieu.
Ik moet wel toegeven dat ik er niet rouwig om zou zijn als ik op vakanties Henk en Ingrid niet hoef te ontmoeten.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 11:52 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dus Henk en Ingrid moeten maar weer op de fiets naar Zeeland op vakantie gaan zodat de milieubewuste Diederik-Jan, Fleur en Mees met een schoon geweten hun diverse stedentripjes kunnen blijven boeken?
Of je gaat nooit met de trein of je bent al jaren niet meer voorbij Utrecht gekomen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 16:16 schreef Eix het volgende:
[..]
De treinen rijden op groene stroom. Behoudens misschien nog enkele diesellijntjes in de provincie. Toch betaal je BTW over je treinkaartje. Dit in tegenstelling tot een vliegticket.
Ik heb nog nooit hoeven vluchten wegens tokkies. Kan zijn dat ik ook een tokkie ben of gewoon wat minder autistisch.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 18:29 schreef lao_tse het volgende:
[..]
Ik moet wel toegeven dat ik er niet rouwig om zou zijn als ik op vakanties Henk en Ingrid niet hoef te ontmoeten.
Ik ontmoet inderdaad veel liever Diederik-Jan en Fleur en Mees. Als dat het gevolg zou zijn van de maatregel, zou ik toch stiekem erg content zijn. Ik ben vaker weggegaan van een kampeerplaats vanwege overlastgevende Tokkies (die ook uit Engeland kwamen en soms uit eigen land, soms Duitsers).
Dat gezegd hebbende ben ik socialist genoeg om ook Tokkies een vakantie te gunnen - helaas gunnen Tokkies de hoogopgeleide mens geen goede vakantie - en moet er dus rekening gehouden worden met iedereen, iedereen dient op vakantie te kunnen en derhalve zullen de treinen, internationaal goedkoper moeten worden.
Diederick, Fleur en ik zullen dus flexibel op vakantie moeten blijven gaan en af en toe van camping, hotel of hostel moeten wisselen bij een overdaad aan Tokkies. Wij geloven in een betere samenleving, helaas doen Tokkies er alles aan dit concept te torpederen met hun wangedrag. Maar mijn idealen blijven.
Tokkies kunnen behoorlijk gewelddadig worden of zijn, zeker met alcohol. Ik ga niet afwachten tot de vlam in de pan slaat, ik ben op vakantie voor ontspanning niet voor vechtpartijen. Vechten is sowieso voor sukkels.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 18:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit hoeven vluchten wegens tokkies. Kan zijn dat ik ook een tokkie ben of gewoon wat minder autistisch.
Toch frappant dat hier iemand als belastingslaaf moet weggezet worden om de nietszeggendheid van de non argumenten kracht bij te zetten.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 14:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Toch mooi hoe de geest van de belastingslaaf werkt. Niet de belasting op stroom voor de trein moet omlaag, maar de belasting van iets anders moet omhoog voor de eerlijkheid.
Jeetje je hebt het echt wel goed geïnternaliseerd hé? Wist je dat je ook een eerlijk speelveld kan maken door de prijs van het benadeelde goed te verlagen? Ik noem je een belastingslaaf omdat zoals je hier weer bewijst de enige mogelijkheid die je ziet meer belasting is.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 19:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Toch frappant dat hier iemand als belastingslaaf moet weggezet worden om de nietszeggendheid van de non argumenten kracht bij te zetten.
Eerlijkheid rechts heeft toch altijd zo'n grote mond over de heilige marktwerking, dan moet er ook een eerlijk speelveld zijn en dat is er dus op dit moment totaal niet op de energie kosten. Als we dan ook nog externaliteiten van luchtvaart zouden gaan meerekenen dan komt dit vervoer helemaal slecht uit.
Het is nog net zo duur als 100 jaar geleden. Punt.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 19:03 schreef Ringo het volgende:
Vliegen is veel te goedkoop geworden. Punt.
Een maatschappij heeft geld nodig om overeind te blijven, ja dan maar wat meer geld bij luchtreizigers weghalen dan andere dingen nog meer belasten.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 19:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jeetje je hebt het echt wel goed geïnternaliseerd hé? Wist je dat je ook een eerlijk speelveld kan maken door de prijs van het benadeelde goed te verlagen? Ik noem je een belastingslaaf omdat zoals je hier weer bewijst de enige mogelijkheid die je ziet meer belasting is.
Omdat jij dat zegt.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 19:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het is nog net zo duur als 100 jaar geleden. Punt.
Sla die stroman maar helemaal in elkaar grote jongen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 19:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een maatschappij heeft geld nodig om overeind te blijven, ja dan maar wat meer geld bij luchtreizigers weghalen dan andere dingen nog meer belasten.
Denken dat je belastingen tot 0 kan reduceren en dan nog net zo'n maatschappij als Nederland heeft kan blijven draaiend houden is kinderlijk naïef.
Nee hoor. Ik had laatst gelezen dat je op sommige lijnen nog steeds ongeveer hetzelfde betaald als 100 jaar geleden. Als in 100 pond in 1917 en 100 pond nu.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 19:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Omdat jij dat zegt.
Vliegen was toch echt tot begin jaren 70 alleen weg gelegd voor de happy few, dat was dan zeker omdat de grote meerderheid toch wel het geld had maar niet durfde te vliegen.
Dan is het toch goedkoper geworden?quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 20:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik had laatst gelezen dat je op sommige lijnen nog steeds ongeveer hetzelfde betaald als 100 jaar geleden. Als in 100 pond in 1917 en 100 pond nu.
Een grapje is wellicht wat ongemakkelijk en moeilijk te begrijpen voor een slaafje.
Ow wat een gevoel voor humor heeft deze zelfbenoemde slavendrijver dan toch.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 20:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik had laatst gelezen dat je op sommige lijnen nog steeds ongeveer hetzelfde betaald als 100 jaar geleden. Als in 100 pond in 1917 en 100 pond nu.
Een grapje is wellicht wat ongemakkelijk en moeilijk te begrijpen voor een slaafje.
Daar gaat het niet om, slimpie. De tarieven zijn zo concurrerend in de luchtvaart, dat een extra belasting op tickets er voor zorgt dat concurrenten van de KLM, die niet van Amsterdam vertrekken, een voordeel krijgen. En wat doen reizigers (en al helemaal Hollanders)?; Dan maken ze geen overstap op Amsterdam of vertrekken niet van Amsterdam (want ticket is duurder), maar op een luchthaven elders in Europa.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 23:20 schreef LXIV het volgende:
Ik zeg invoeren die vliegtax en het liefst 100 euro. Het is bizar dat we in een extreem dichtbevolkt land als Nederland wat centjes proberen te verdienen door vliegtuigen te laten landen en opstijgen.
Yep dat is al eerder gebleken!quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 20:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, slimpie. De tarieven zijn zo concurrerend in de luchtvaart, dat een extra belasting op tickets er voor zorgt dat concurrenten van de KLM, die niet van Amsterdam vertrekken, een voordeel krijgen. En wat doen reizigers (en al helemaal Hollanders)?; Dan maken ze geen overstap op Amsterdam of vertrekken niet van Amsterdam (want ticket is duurder), maar op een luchthaven elders in Europa.
Wat een onzin. Vliegen is helemaal niet ingewikkeld. En de regels wat je wel en niet mee mag nemen zijn toch helder? En bijna geen bagage mee? Een jaar geleden vloog ik naar Johannesburg en mocht ik 30 kg meenemen, ik heb van de week een ticket naar Bangkok gekocht, daar mag ik 23 kg mee. En je kunt ook nog extra bijboeken. Campingspullen? Een fiets? Dat kan gewoon.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 18:18 schreef lao_tse het volgende:
[..]
Treinen moeten weer concurrerend worden. Vroeger had je een directe nachttrein naar Praag Hlavni nadrazi, Milano Centrale, Minsk Centralni, Kobenhavn Hovedbanegarden en zelfs helemaal tot Moskva Belaruskaja wokzal.
En met het Duitse Sparnight ook supergoedkoop en je kwam de volgende dag uitgerust, want met couchette, aan. Geen gedoe met bagage inchecken en lastige regels wat je wel en niet mee mag nemen. In de trein neem je mee wat je kunt sjouwen zonder beperkingen. Je vertrekt vanaf je deur gewoon vanaf je eigen treinhalte en je komt uit bij de treinhalte waar je wilt zijn en 's ochtends vroeg.
Niet 50 kilometer verderop in de rimboe, maar in het stadscentrum van Milano, Praha of Moskva.
Treinkaartjes kocht je met gewoon echt geld - contant - i.p.v. heel ingewikkeld via internet en gewoon aan het ns-loket.
Helaas zijn bijna alle nachttreinen opgeheven, alleen de OBB heeft bijvoorbeeld nog nachttreinen naar Milano, Wien Westbf en Zurich.
Vliegen mag best duurder, maar de Duitse Spoorwegen moeten dan wel weer de nachttreinen gaan exploiteren. Bussen zijn geen redelijk alternatief, dan kom je de volgende ochtend brak aan, het ontbreekt er aan comfort, je kunt niet slapen en de chauffeur is bijna altijd een knor. Flixbus, het voormalige Meinfernbus, is totaal geen alternatief. Ik heb die lijn ooit geprobeerd en het is net zo slecht als Eurolines. Voor grotere afstanden dus geen optie, want je komt ziek en kapot aan op je bestemming.
Nachttreinen moeten gewoon weer in ere hersteld. Kan je ook je fiets meenemen, campingspullen, allemaal dingen die met een vliegtuig onmogelijk zijn. Nachttreinen hebben altijd vriendelijk Duits personeel, i.p.v. lomp en onbeschoft personeel dat bij Eurolines en Flixbus gebruikelijk is.
Alleen het Tsjechische studentagency is als het om busvervoer gaat een redelijk alternatief (maar nog altijd slechter dan de trein) en flibco is een redelijk alternatief voor reizen naar Portugal (maar vertrekt alleen vanuit Parijs en Luxemburg).
Voor lange afstanden binnen Europa is de trein gewoon super. Vliegen is te ingewikkeld nu met al die veiligheidsvoorschriften, niemand snapt nog wat wel en wat niet mee mag, je moet uren van te voren je aanmelden, bijna geen bagage mee en de luchthaven is aldoor op een rare plek gesitueerd, ook slecht voor milieu.
Je meent het.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 20:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dan is het toch goedkoper geworden?
100 pond was vroeger véél meer waard dan 100 pond nu uiteraard.
Of bedoel je 100 pond naar hedendaagse maatstaven?
De grote jongen is klaar met de stroman in elkaar slaan. Goed gedaan jongen. Als je hier was zou ik je een beloningssnoepje geven.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 20:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow wat een gevoel voor humor heeft deze zelfbenoemde slavendrijver dan toch.
Zo grappig dat we buikschuddend maar het totale gebrek aan inhoud bij zijn posts moeten vergeten.
Binnen Europa zijn bussen tegenwoordig ook een goede mogelijkheid. Als ik vanuit Groningen met de trein naar Schiphol zou gaan voor het vliegtuig binnen Europa ben ik vaak langer onderweg en duurder uit. Helemaal met de budget lijnen waar je bij debiele regio vliegvelden wordt gedropt. Bovendien hebben al die internationale bussen snelle wifi tegenwoordig, dus kan ik doen wat ik thuis ook zo doen. Laveloos fokken.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 20:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat een onzin. Vliegen is helemaal niet ingewikkeld. En de regels wat je wel en niet mee mag nemen zijn toch helder? En bijna geen bagage mee? Een jaar geleden vloog ik naar Johannesburg en mocht ik 30 kg meenemen, ik heb van de week een ticket naar Bangkok gekocht, daar mag ik 23 kg mee. En je kunt ook nog extra bijboeken. Campingspullen? Een fiets? Dat kan gewoon.
Vliegen is honderd keer comfortabeler dan met de trein. Ben een keer met de nachttrein naar Oostenrijk geweest, wat een drama was dat.
Ik sluit me bij je aan; het is absurd dat deze industrie zoveel verkapte subsidie krijgt. Vliegen is bijna net zo normaal als openbaar vervoer; dat is volkomen belachelijk.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 00:18 schreef k_man het volgende:
Ik heb pas nog een retourtje Italië geboekt voor ¤ 20. Dat is heel leuk, maar het is ook tamelijk bizar. Het kost me meer om naar het vliegveld te rijden dan om naar Italië te vliegen.
Het loopt inmiddels ook een beetje uit de hand met al dat vliegen. Vroeger hadden we Schiphol. Nu hebben we al een veel groter Schiphol, plus Rotterdam, Eindhoven en Maastricht. En nog is het niet voldoende. Nu moet Lelystad ook een volwaardig vliegveld worden. En Schiphol gaat uitbreiden met een grote nieuwe terminal.
Kortom; gooi er maar wat belasting op. Prima als daarmee de groei van de luchtvaartindustrie een beetje afgeremd wordt.
Nee, dat is prachtig. De wereld open voor iedereen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 22:27 schreef drexciya het volgende:
[..]
Ik sluit me bij je aan; het is absurd dat deze industrie zoveel verkapte subsidie krijgt. Vliegen is bijna net zo normaal als openbaar vervoer; dat is volkomen belachelijk.
Daarom snap ik ook niet waarom al die vluchtelingen in rubberbootjes naar Europa komen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 22:29 schreef Fir3fly het volgende:
Nee, dat is prachtig. De wereld open voor iedereen.
Wat sla jij voor dan met een vliegtuig wat/dat onderdelen verliest, is het niet bij opstijgen dan wel tijdens de vlucht?quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 22:31 schreef Ringo het volgende:
[..]
Daarom snap ik ook niet waarom al die vluchtelingen in rubberbootjes naar Europa komen.
Is Johannesburg tof eigenlijk? Volgens Lonely Planet is het er erg onveilig. Swasiland lijkt me wel leuk om op vakantie te gaan, maar dan moet je toch naar Johannesburg vliegen en van daar met een bus (of trein?) verder.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 20:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat een onzin. Vliegen is helemaal niet ingewikkeld. En de regels wat je wel en niet mee mag nemen zijn toch helder? En bijna geen bagage mee? Een jaar geleden vloog ik naar Johannesburg en mocht ik 30 kg meenemen, ik heb van de week een ticket naar Bangkok gekocht, daar mag ik 23 kg mee. En je kunt ook nog extra bijboeken. Campingspullen? Een fiets? Dat kan gewoon.
Vliegen is honderd keer comfortabeler dan met de trein. Ben een keer met de nachttrein naar Oostenrijk geweest, wat een drama was dat.
Modernere vliegtuigen die minder brandstof gebruiken.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 23:05 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat sla jij voor dan met een vliegtuig wat/dat onderdelen verliest, is het niet bij opstijgen dan wel tijdens de vlucht?
De tickets goedkoop ergens moet het geld vandaan komen toch, dan maar op het onderhoudt?
En ze zullen wel moeten ook er zijn er die zich niet laten dwingen om hun prijzen aan te passen dus.
Schiphol ligt niet in de hoofdstad.quote:Op zondag 8 oktober 2017 06:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Modernere vliegtuigen die minder brandstof gebruiken.
Een focus op simpele lijnen waarbij de vliegtuigen zo min mogelijk op de grond hoeven staan.
Landen op allerlei randvliegvelden waar de kosten lager voor zijn dan landen midden in de hoofdstad van een land.
Tada je bent een heel eind richting een budgetmaatschappij.
Johannesburg moet je alleen landen en vertrekken. 1 nacht doorgebracht.quote:Op zondag 8 oktober 2017 06:37 schreef lao_tse het volgende:
[..]
Is Johannesburg tof eigenlijk? Volgens Lonely Planet is het er erg onveilig. Swasiland lijkt me wel leuk om op vakantie te gaan, maar dan moet je toch naar Johannesburg vliegen en van daar met een bus (of trein?) verder.
Kan je euro's wisselen in Rand en Maloti? Pinnen zou gevaarlijk moeten zijn, vanwege grote kans op skimgevaar in J'burg, is het beter gewoon met een heleboel euro's op zak naar Johannesburg te vliegen?
Als ik de reisgids dus lees, kan je beter die stad mijden. Maar hoe zijn jouw ervaringen? Ben je ook in Swasiland of Lesotho geweest? Zou ja, hoe is het daar? En de kust van Zuid-Afrika, Durban? Kan je met een Nederlands cirrus-bankpas pinnen? Ik heb ook nog een vooruitbetaal VISA-kaart,, dus een prepaid-kaart die in theorie ook gebruikt zou kunnen worden om te pinnen in het buitenland. Werkt zoiets in Zuid-Afrika?
Verstaan mensen er Nederlands? Afrikaans lijkt toch heel erg op Nederlands?
Excuses veel vragen, maar Zuid-Afrika lijkt me wel tof, alleen als ik de reisgids lees ziet het er naar uit dat je gegarandeerd overvallen wordt met een kalashnikov tegen je hoofd. Dat is weer minder fijn.
Prima, dat moet je zelf weten. Als het langer dan 5 uur rijden is pak ik wel het vliegtuig.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 21:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Binnen Europa zijn bussen tegenwoordig ook een goede mogelijkheid. Als ik vanuit Groningen met de trein naar Schiphol zou gaan voor het vliegtuig binnen Europa ben ik vaak langer onderweg en duurder uit. Helemaal met de budget lijnen waar je bij debiele regio vliegvelden wordt gedropt. Bovendien hebben al die internationale bussen snelle wifi tegenwoordig, dus kan ik doen wat ik thuis ook zo doen. Laveloos fokken.
Stoer. Ik heb mij bedacht de vliegtax is nog niet hoog genoeg. Alle vliegers hier zijn stom.quote:Op zondag 8 oktober 2017 08:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Prima, dat moet je zelf weten. Als het langer dan 5 uur rijden is pak ik wel het vliegtuig.
Moet je dan regelen met je buurlanden. Want als ze 200km verderop goedkopere peut hebben en minder landingsrechten, wordt dat de hotspot.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 19:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Toch frappant dat hier iemand als belastingslaaf moet weggezet worden om de nietszeggendheid van de non argumenten kracht bij te zetten.
Eerlijkheid rechts heeft toch altijd zo'n grote mond over de heilige marktwerking, dan moet er ook een eerlijk speelveld zijn en dat is er dus op dit moment totaal niet op de energie kosten. Als we dan ook nog externaliteiten van luchtvaart zouden gaan meerekenen dan komt dit vervoer helemaal slecht uit.
Alle jankers over vliegers hier zijn stom. Bleh!!!!quote:Op zondag 8 oktober 2017 08:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Stoer. Ik heb mij bedacht de vliegtax is nog niet hoog genoeg. Alle vliegers hier zijn stom.
Eens. Ook meer belasting over treinen en bussen!quote:Op zondag 8 oktober 2017 09:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alle jankers over vliegers hier zijn stom. Bleh!!!!
Vrachtwagens ook. En electrische fietsen!!!!quote:Op zondag 8 oktober 2017 09:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Eens. Ook meer belasting over treinen en bussen!
Ben ik ook niet per se. Bij nivellering verkleint de overheid de verschillen (ten gunste van de meerderheid en ten gunste van de minderbedeelden). Bij dit voorbeeld, met een vliegtaks, vergroot de overheid de verschillen ten gunste van de milieubewuste elite. De milieubewuste elite wil dat de planeet gered wordt wil met een schoon geweten vliegen, zelf minder of niet vliegen is natuurlijk ondenkbaar voor die nepwereldverbeteraars, ze willen met een schoon geweten vliegen, dat is het belangrijkste en dat doen ze door allerlei maatregelen te verzinnen om het plebs uit de vliegtuigen te weren.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:00 schreef k_man het volgende:
[..]
Sinds wanneer ben jij zo'n voorstander van nivellering?
En korte lijntjes met EU-ambtenaren zodat je meer aan de subsidie verdient die je vangt door te vliegen op steden "die nog ontwikkeld moeten worden", dan aan de tickets zelf. Kortom, de goedkope tickets, overlast en luchtvervuiling daar betaal je zelf voor via de algemene belasting. En niemand die het ziet.quote:Op zondag 8 oktober 2017 06:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Modernere vliegtuigen die minder brandstof gebruiken.
Een focus op simpele lijnen waarbij de vliegtuigen zo min mogelijk op de grond hoeven staan.
Landen op allerlei randvliegvelden waar de kosten lager voor zijn dan landen midden in de hoofdstad van een land.
Tada je bent een heel eind richting een budgetmaatschappij.
Ik rij toch nooit in een vrachtwagen op elektrische fiets.quote:Op zondag 8 oktober 2017 09:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vrachtwagens ook. En electrische fietsen!!!!
Wijst mij op een schrijffout, terwijl de zin onleesbaar is. ..quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:05 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik rij toch nooit in een vrachtwagen op elektrische fiets.
Voor de CO2 kun je nog een mooie case maken, maar 99% van de mensen met overlast van vliegtuigen hebben daar zelf voor gekozen en waarschijnlijk zichzelf al gecompenseerd met een relatief goedkopere woning.quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:04 schreef tfors het volgende:
[..]
En korte lijntjes met EU-ambtenaren zodat je meer aan de subsidie verdient die je vangt door te vliegen op steden "die nog ontwikkeld moeten worden", dan aan de tickets zelf. Kortom, de goedkope tickets, overlast en luchtvervuiling daar betaal je zelf voor via de algemene belasting. En niemand die het ziet.
Een mod heeft woorden weggehaald om mij te pesten. Het is een samenzwering.quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wijst mij op een schrijffout, terwijl de zin onleesbaar is. ..
Nee hoor. De verschillen blijven gelijk. Of denk je dat de vliegbelasting inkomensafhankelijk gaat zijn?quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:00 schreef Braindead2000 het volgende:
Ben ik ook niet per se. Bij nivellering verkleint de overheid de verschillen (ten gunste van de meerderheid en ten gunste van de minderbedeelden). Bij dit voorbeeld, met een vliegtaks, vergroot de overheid de verschillen ten gunste van de milieubewuste elite.
1. Ik heb niet minder of meer betaald voor mijn woning. Ik heb 'm overgenomen .quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 14:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dus je hebt minder betaald voor je woning met als als nadeel dat je onder een aanvliegroute woont en dan moet de aanvliegroute verdwijnen. Echt jij bent het schoolvoorbeeld van een trieste nimby.
Hoe vaak ben je zelf met je aars in zo'n vliegtuigstoel gaan zitten? We doen het niet alleen omwille van werkgelegenheid, maar omdat het ook een dienst verleend waar miljoenen Nederlanders privé gebruik van maken. Om nog maar te zwijgen over alle bedrijven.quote:Op zondag 8 oktober 2017 12:58 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
1. Ik heb niet minder of meer betaald voor mijn woning. Ik heb 'm overgenomen .
2. Ik woon niet onder aan aanvliegroute.
3. Ik stel nergens dat de (vermeende) aanvliegroute moet verdwijnen.
4. Er is zoiets als 'toename van...' (ergo mijn klacht).
5. Waardoor, al interesseert mij dat -in tegenstelling tot jouw projectie- niet, mijn woning (nog) minder waard is geworden.
6. Het gaat mij, ongeacht woonprijs, ongeacht mijn eigen situatie, om de leefbaarheid in Nederland ; over wat we wel/niet zouden moeten willen tolereren omwille 'werkgelegenheid!'
Jaren 90, 00's, vaak ja. Toen het nog duur(der) was. Ik vraag me af hoe groot het aandeel van de Nederlandse privégebruikers is op overstaphaven Schiphol. Wat betreft de cargo dienst; daar kom je niet omheen idd. Een goede prijs cruciaal voor vele bedrijven (NL). Maar Anita en Henk die Venetië onder de voet willen lopen? Ga maar lekker in de tuin met een schuurschilderij zitten.quote:Op zondag 8 oktober 2017 13:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoe vaak ben je zelf met je aars in zo'n vliegtuigstoel gaan zitten? We doen het niet alleen omwille van werkgelegenheid, maar omdat het ook een dienst verleend waar miljoenen Nederlanders privé gebruik van maken. Om nog maar te zwijgen over alle bedrijven.
Ik kan mij herinneren dat er iets was met een maatschappij die welke niet mee wou gaan met prijsafspraken, naar mijn idee heeft het hiermee iets te doen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 06:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Modernere vliegtuigen die minder brandstof gebruiken.
Een focus op simpele lijnen waarbij de vliegtuigen zo min mogelijk op de grond hoeven staan.
Landen op allerlei randvliegvelden waar de kosten lager voor zijn dan landen midden in de hoofdstad van een land.
Tada je bent een heel eind richting een budgetmaatschappij.
quote:De vliegbelasting bestond sinds 1 juli 2008 en werd per 1 juli 2009 afgeschaft. De vliegbelasting bedroeg 11,25 euro bij vliegreizen binnen de Europese Unie of tot 2500 kilometer, daarboven bedroeg het tarief 45 euro.
Wat een dieptrieste armzalige kutsloebers heb je toch ook!quote:omdat reizigers vanwege de extra kosten uitweken naar bijvoorbeeld Düsseldorf en Brussel.
Echter als die uitwijken komt men niet meer uit op die 3 Euro voor die welke nogwel over Schiphol reizen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 13:27 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
[..]
Wat een dieptrieste armzalige kutsloebers heb je toch ook!
Maar dan nog, wat maakt het uit dat al die sloebers uitwijken naar Düsseldorf en Brussel? Schiphol is toch al overvol.
3 euro?quote:Op zondag 8 oktober 2017 13:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
Echter als die uitwijken komt men niet meer uit op die 3 Euro voor die welke nogwel over Schiphol reizen.
Zoiets las ik,in een eerdere reactie, of het klopt?quote:
Mij veel te ver weg.quote:Op zondag 8 oktober 2017 13:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zoiets las ik,in een eerdere reactie, of het klopt?
Als ik reis sowieso over Dusseldorf, is veel geavanceerder vind ik.
Ieder het zijne uiteraard, intercity alleen als de windmolens draaien?quote:Op zondag 8 oktober 2017 13:40 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Mij veel te ver weg.
Bij grote voorkeur vlieg ik van Rotterdam, maar dat kan eigenlijk alleen voor vakantievluchtjes binnen Europa. En anders neem ik de Intercity Direct, die me in 25 minuten vanaf Rotterdam op Schiphol aflevert. Tenminste, als die rijdt...
Tuurlijk, niks mis mee als je een beetje in de buurt van Düsseldorf woont.quote:Op zondag 8 oktober 2017 13:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ieder het zijne uiteraard, intercity alleen als de windmolens draaien?
Dusseldorf ik wordt voor de deur gehaald, taxi, en zetten mij op het vliegveld af bij de ingang wat ik moet hebben, dat is pas service of niet?
Toch nog 100 km hoor, Amsterdam 200 km, geen auto parkeren niks nopa nada, geen omkijken ergens naar.quote:Op zondag 8 oktober 2017 13:52 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Tuurlijk, niks mis mee als je een beetje in de buurt van Düsseldorf woont.
Tokkie gespot.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 18:29 schreef lao_tse het volgende:
[..]
Ik moet wel toegeven dat ik er niet rouwig om zou zijn als ik op vakanties Henk en Ingrid niet hoef te ontmoeten.
Ik ontmoet inderdaad veel liever Diederik-Jan en Fleur en Mees. Als dat het gevolg zou zijn van de maatregel, zou ik toch stiekem erg content zijn. Ik ben vaker weggegaan van een kampeerplaats vanwege overlastgevende Tokkies (die ook uit Engeland kwamen en soms uit eigen land, soms Duitsers).
Dat gezegd hebbende ben ik socialist genoeg om ook Tokkies een vakantie te gunnen - helaas gunnen Tokkies de hoogopgeleide mens geen goede vakantie - en moet er dus rekening gehouden worden met iedereen, iedereen dient op vakantie te kunnen en derhalve zullen de treinen, internationaal goedkoper moeten worden.
Diederick, Fleur en ik zullen dus flexibel op vakantie moeten blijven gaan en af en toe van camping, hotel of hostel moeten wisselen bij een overdaad aan Tokkies. Wij geloven in een betere samenleving, helaas doen Tokkies er alles aan dit concept te torpederen met hun wangedrag. Maar mijn idealen blijven.
Niks service. Je betaalt er gewoon voor. Je kunt ook met de taxi naar Schiphol. Wat een service hè?quote:Op zondag 8 oktober 2017 13:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ieder het zijne uiteraard, intercity alleen als de windmolens draaien?
Dusseldorf ik wordt voor de deur gehaald, taxi, en zetten mij op het vliegveld af bij de ingang wat ik moet hebben, dat is pas service of niet?
Voor de meeste mensen zal uitwijken voor een paar euro ook helemaal niet lonen. Dan kost de langere reis naar een vliegveld in het buut'nland je een stuk meer dan je aan belasting bespaart.quote:Op zondag 8 oktober 2017 13:27 schreef hpeopjes het volgende:
Wat een dieptrieste armzalige kutsloebers heb je toch ook!
Maar dan nog, wat maakt het uit dat al die sloebers uitwijken naar Düsseldorf en Brussel? Schiphol is toch al overvol.
Wat de boer niet kan dat vreet die niet!quote:Op zondag 8 oktober 2017 20:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Niks service. Je betaalt er gewoon voor. Je kunt ook met de taxi naar Schiphol. Wat een service hè?
Is dat waarom je niet naar Schiphol gaat?quote:Op zondag 8 oktober 2017 21:34 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat de boer niet kan dat vreet die niet!
Nee de reden heb ik al aangegeven niet meer of minder als daarom gun de mensen in Amsterdam die rust wel en de overheid geen geld.quote:Op zondag 8 oktober 2017 22:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Is dat waarom je niet naar Schiphol gaat?
Verhuis dan. Ik woon overigens ook onder een aanvliegroute en ik stoor me er minder aan dan al het autoverkeer en (opgevoerde) brommers. Daarnaast worden de vliegtuigen steeds stiller. Een 787 maakt al 3 kwart minder geluid dan een A330.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 12:41 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik zit op een bovenverdieping met de ramen open en hoor op sommige momenten om de 5 minuten die dingen overkomen. Dat kan best wel eens op de zenuwen werken hoor.
Nee je had het over de taxi naar Düsseldorf. Dat je dat zo'n goede service vindt. Dat slaat nergens op. Je kunt een taxi nemen naar elk vliegveld. Of bieden ze in Düsseldorf gratis taxi's?quote:Op zondag 8 oktober 2017 23:12 schreef john2406 het volgende:
[..]
Nee de reden heb ik al aangegeven niet meer of minder als daarom gun de mensen in Amsterdam die rust wel en de overheid geen geld.
Dus jij mocht wel naar eigen zeggen vaak vliegen maar anita en Henk mogen dat nietquote:Op zondag 8 oktober 2017 13:08 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Jaren 90, 00's, vaak ja. Toen het nog duur(der) was. Ik vraag me af hoe groot het aandeel van de Nederlandse privégebruikers is op overstaphaven Schiphol. Wat betreft de cargo dienst; daar kom je niet omheen idd. Een goede prijs cruciaal voor vele bedrijven (NL). Maar Anita en Henk die Venetië onder de voet willen lopen? Ga maar lekker in de tuin met een schuurschilderij zitten.
Dat mag jij vinden. Het zal mij een zorg zijn wat je vanaf de zolderkamer van je ouderlijk huis van mij vind terwijl ik ergens op een parelwit palmstrand lig.quote:Op zondag 8 oktober 2017 08:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Stoer. Ik heb mij bedacht de vliegtax is nog niet hoog genoeg. Alle vliegers hier zijn stom.
dat kan bij schiphol ook hoor?quote:Op zondag 8 oktober 2017 13:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ieder het zijne uiteraard, intercity alleen als de windmolens draaien?
Dusseldorf ik wordt voor de deur gehaald, taxi, en zetten mij op het vliegveld af bij de ingang wat ik moet hebben, dat is pas service of niet?
15 E halen en terug brengen, uiteraard als de reis voorbij is, geen Nederlandse prijs dus 96 km enkele reis.quote:
Natuurlijk John. Je denkt zeker dat we allemaal gek zijn hier? Dat we jou op je mooie blauwe ogen geloven als je zegt dat jij een taxirit maakt van 2 x 100 km voor een totaal van ¤ 15. Klets toch niet zo'n onzin.quote:Op maandag 9 oktober 2017 09:57 schreef john2406 het volgende:
[..]
15 E halen en terug brengen, uiteraard als de reis voorbij is, geen Nederlandse prijs dus 96 km enkele reis.
Kan ik in Nederland nog niet mijn auto 14 dagen voor parkeren.
Als niet samen gelijk met de reis mee besteld is het uiteraard duurder!quote:Op maandag 9 oktober 2017 15:45 schreef k_man het volgende:
[..]
Natuurlijk John. Je denkt zeker dat we allemaal gek zijn hier? Dat we jou op je mooie blauwe ogen geloven als je zegt dat jij een taxirit maakt van 2 x 100 km voor een totaal van ¤ 15. Klets toch niet zo'n onzin.
Oh, dus het is helemaal geen service van het vliegveld in Düsseldorf, maar van een of andere reisorganisatie.quote:Op maandag 9 oktober 2017 16:47 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als niet samen gelijk met de reis mee besteld is het uiteraard duurder!
Ja en wat dan nog, is dat hier ook te vinden ergens onder een steen?quote:Op maandag 9 oktober 2017 20:59 schreef k_man het volgende:
[..]
Oh, dus het is helemaal geen service van het vliegveld in Düsseldorf, maar van een of andere reisorganisatie.
Maakt nog al wat uit idd. Mensen kijken naar wat het goedkoopst is als je manager je al 3 jaar geen fatsoenlijke loonsverhoging hebt gegeven..quote:Op zondag 8 oktober 2017 13:27 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
[..]
Wat een dieptrieste armzalige kutsloebers heb je toch ook!
Maar dan nog, wat maakt het uit dat al die sloebers uitwijken naar Düsseldorf en Brussel? Schiphol is toch al overvol.
Wat dan nog? Het betekent gewoon dat je weer allerlei onzin aan het verkondigen bent. Jij had het over de goede service van de luchthaven in Düsseldorf, maar als ik even doorvraag blijkt het daar helemaal niks mee te maken te hebben.quote:Op maandag 9 oktober 2017 23:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ja en wat dan nog, is dat hier ook te vinden ergens onder een steen?
En geloof mij ik ben dan wel geen Hollander maar een Nederlander,ik vergelijk de prijzen heus wel hoor.
Doorvragen jij denkt dat ik je alles vertel, schrijf alleen wat ik kwijt wil hoor!quote:Op maandag 9 oktober 2017 23:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat dan nog? Het betekent gewoon dat je weer allerlei onzin aan het verkondigen bent. Jij had het over de goede service van de luchthaven in Düsseldorf, maar als ik even doorvraag blijkt het daar helemaal niks mee te maken te hebben.
Op zich wel verstandig. Als je meer zou vertellen, zou iedereen al direct doorhebben dat je weer uit je nek zit te kletsen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 23:32 schreef john2406 het volgende:
[..]
Doorvragen jij denkt dat ik je alles vertel, schrijf alleen wat ik kwijt wil hoor!
Ach jij mag dat beweren van mij hoor ik weet ja wie zegt, een (normale) zou ik het nog kwadelijk nemen ook.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 00:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Op zich wel verstandig. Als je meer zou vertellen, zou iedereen al direct doorhebben dat je weer uit je nek zit te kletsen.
We hebben toch net samen vastgesteld dat je beweringen niet kloppen? Of wilde je nog steeds beweren dat het vliegveld in Dusseldorf een taxiservice aanbiedt voor 15 euro bij 2 x 100 km? Het is gewoon niet waar wat je zei.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 00:44 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ach jij mag dat beweren van mij hoor ik weet ja wie zegt, een (normale) zou ik het nog kwadelijk nemen ook.
Die hebben reden tot klagen. Maar de mensen die de afgelopen 40 jaar bij schiphol zijn gaan wonen niet.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 15:36 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een beetje flauwe reactie. Alsof mensen die al twintig jaar in Lelystad wonen echt niet hadden kunnen zien aankomen dat het vliegveld daar zich zou gaan ontwikkelen van een grasveldje voor sportvliegtuigjes tot een dependance van Schiphol met tientallen grote vliegtuigen per dag. Dan ben je wel héél naïef hoor.
En als je er al 80 jaar woont? Dan mag het wel ofzo?quote:Op woensdag 11 oktober 2017 14:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Die hebben reden tot klagen. Maar de mensen die de afgelopen 40 jaar bij schiphol zijn gaan wonen niet.
Ik denk dat het vliegverkeer alleen maar toegenomen is in die 40 jr, afgenomen neem ik aan van niet.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 14:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Die hebben reden tot klagen. Maar de mensen die de afgelopen 40 jaar bij schiphol zijn gaan wonen niet.
Ja want toen bestond het praktisch niet en bestonden straalvliegtuigen nog niet. Het is hetzelfde als naast een kroeg gaan wonen.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 14:44 schreef ems. het volgende:
[..]
En als je er al 80 jaar woont? Dan mag het wel ofzo?
Tickets van A-maatschappijen zijn in NL duurder dan elders, dat is meermaals aangetoond. De 'reisbranche' moet dus sowieso niet klagen.quote:Reisbranche vreest 'afbraak' door vliegtaks
En hoeveel mensen die er al zo lang wonen moeten er dan precies klagen voordat volgens jouw mening schiphol daar iets aan moet doen?quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja want toen bestond het praktisch niet en bestonden straalvliegtuigen nog niet.
Als die kroeg na zoveel jaar uitgroeit van een klein clubje tot een gigantisch stadscafé dan lijkt het me dat de omwonenden daar best iets over mogen zeggen. Dat betekent niet dat meteen dat de tent afgebroken moet worden maar wel dat er allicht gezamenlijk naar oplossingen gekeken kan worden.quote:Het is hetzelfde als naast een kroeg gaan wonen.
Vergeet even de flitspalen niet die op aan en afvoerwegen staan, justitie loopt ook geld mis dan.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:11 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Tickets van A-maatschappijen zijn in NL duurder dan elders, dat is meermaals aangetoond. De 'reisbranche' moet dus sowieso niet klagen.
De opmerking klopt prima. Dat je ergens opbrengsten uit haalt betekent niet per definitie dat dat maar toe te juichen valt.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 12:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vind dit een hele rare vergelijking. Als jij de volgende keer je koffer incheckt, zeg maar even tegen die dame of homo achter de desk dat het een huurmoordenaar is.
En als je het niet wil waarderen, blijf je toch lekker met je voetjes op de grond? Maar dan ook echt nooit meer ergens naartoe met het vliegtuig.
Wees er even van bewust dat het een bedrijfstak in NL is 70.000 mensen directe werkgeving is. Met indirecte werkgeving er bij 350.000.
Tis hartstikke terecht om accijnzen te heffen op kerosine.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 16:37 schreef Red_85 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)tickets-stuk-duurder
Totaal niet geleerd van de eerste poging van de cda/pvda destijds. Als je dat al wil doen, moet je dat op europees niveau doen. EU gebruiken waarvoor het bedoeld is. Nu schiet je jezelf in je eigen voet met het creëren van een niet level playing field.
Wat levert het op? Banenverlies:
BARIN in 2008: 12.500
NRC in 2013: 15.000 tot 30.000
En economische schade van 700mln
Om een ordinaire belasting. Hoe dan?
Hier moet keihard tegen geageerd worden. Gelukkig is het er nog niet.
Levert niet veel op? Hoeveel mensen eten er van de werkzaamheden die daar worden verricht?quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:07 schreef Andromache het volgende:
Wie linkt even naar de laatste Zembla-uitzending? Er werd o.a. een wetenschappelijk rapport besproken waarin de alom bejubelde economische motor Schiphol helemaal niet zo veel blijkt op te leveren.
Ben ik met je eens echter dan ook in de buurlanden.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:17 schreef ludovico het volgende:
Tis hartstikke terecht om accijnzen te heffen op kerosine.
Ik geloof niet dat je met 7 euro voor Europese vluchten uit gaat wijken naar Brussel, ja, als het een euro of 40 gaat schelen misschien, maar dat houdt in dat er al een initieel verschil bestond van 33 euro.. Het ligt er tevens ook aan waar je je ergens bevindt in Nederland, aan de grens zul je allicht iets sneller uitwijken.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ben ik met je eens echter dan ook in de buurlanden.
Niet zo want dat slaat op 3Xniks, alles, de meeste zullen uitwijken naar D dan, en al zeker als ze ietsje te laat, door een file of wat dan ook, aankomen en een verrassing op de deurmat hebben liggen bij thuiskomst.
Wacht even, je argument tegen een vliegtax is dat dit geld kost, omdat er dan minder verkeer langs een lucratieve flitspaal rijdt?quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:13 schreef john2406 het volgende:
[..]
Vergeet even de flitspalen niet die op aan en afvoerwegen staan, justitie loopt ook geld mis dan.
Maar anderzijds, door de vliegtax moet je wel uitwijken naar Duitsland. En dat is niet eerlijk want als je dan te laat vertrekt dan wordt je geflitst? Is dat het argument?quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ben ik met je eens echter dan ook in de buurlanden.
Niet zo want dat slaat op 3Xniks, alles, de meeste zullen uitwijken naar D dan, en al zeker als ze ietsje te laat, door een file of wat dan ook, aankomen en een verrassing op de deurmat hebben liggen bij thuiskomst.
Nederland is kut want: Dikke boete op de snelweg en vliegtax, dus we gaan uitwijken naar Duitsland, dat is wat hij zegt.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:31 schreef Eix het volgende:
[..]
Wacht even, je argument tegen een vliegtax is dat dit geld kost, omdat er dan minder verkeer langs een lucratieve flitspaal rijdt?
[..]
Maar anderzijds, door de vliegtax moet je wel uitwijken naar Duitsland. En dat is niet eerlijk want als je dan te laat vertrekt dan wordt je geflitst? Is dat het argument?
Ik snap het geloof ik niet meer.
Heb je de uitzending gezien?quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Levert niet veel op? Hoeveel mensen eten er van de werkzaamheden die daar worden verricht?
Neen, maar ik weet wel dat er een hoop mensen van leven.quote:
Onzin. Voor veel mensen zal heen en weer naar Duitsland een stuk meer kosten dan die 7 of 40 euro belasting.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ben ik met je eens echter dan ook in de buurlanden.
Niet zo want dat slaat op 3Xniks, alles, de meeste zullen uitwijken naar D dan, en al zeker als ze ietsje te laat, door een file of wat dan ook, aankomen en een verrassing op de deurmat hebben liggen bij thuiskomst.
Misschien moet je gewoon maar eens die uitzending bekijken dan. Voor je beweert dat het onzin is.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Neen, maar ik weet wel dat er een hoop mensen van leven.
Misschien moet jij je de impact realiseren van 60.000 mensen die nu werk hebben.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:38 schreef k_man het volgende:
[..]
Misschien moet je gewoon maar eens die uitzending bekijken dan. Voor je beweert dat het onzin is.
Yepquote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nederland is kut want: Dikke boete op de snelweg en vliegtax, dus we gaan uitwijken naar Duitsland, dat is wat hij zegt.
Ik ga er geen discussie met je over aan als je die uitzending niet bekijkt, omdat je zelf wel denkt te weten hoe het allemaal zit. Het is totaal zinloos om te discussiëren met mensen die alleen bereid zijn hun zelfbedachte 'feiten' te geloven.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Misschien moet jij je de impact realiseren van 60.000 mensen die nu werk hebben.
Wat wil je, de VOC maar nu onder de eigen burgers?quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:42 schreef k_man het volgende:
[..]
Je beseft inmiddels wel dat dat een vrij onzinnige opmerking was, toch?
Ik heb geen idee wat je probeert te zeggen John.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:43 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat wil je, de VOC maar nu onder de eigen burgers?
Ik zeg niet dat ik weet "hoe het allemaal zit" ik heb een stelling dat vanwege het feit dat 60.000 mensen kunnen leven van Schiphol dat je het niet af kunt doen als insignificant, Schiphol is belangrijk voor 60.000 mensen en dat zijn er dermate veel dat je best kan zeggen dat dat ook belangrijk is voor Nederland.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik ga er geen discussie met je over aan als je die uitzending niet bekijkt, omdat je zelf wel denkt te weten hoe het allemaal zit. Het is totaal zinloos om te discussiëren met mensen die alleen bereid zijn hun zelfbedachte 'feiten' te geloven.
Je kunt het nog een paar keer blijven proberen, maar zoals gezegd: ik ga geen discussie met je aan als je niet bereid bent om je te verdiepen in de materie en alleen afgaat op hoe jij denkt dat het zit.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik weet "hoe het allemaal zit" ik heb een stelling dat vanwege het feit dat 60.000 mensen kunnen leven van Schiphol dat je het niet af kunt doen als insignificant, Schiphol is belangrijk voor 60.000 mensen en dat zijn er dermate veel dat je best kan zeggen dat dat ook belangrijk is voor Nederland.
Jij lijkt nu half te stellen dat dat allemaal geen flikker boeit. Natuurlijk wel.
60.000 mensen die werken en leven van Schiphol heeft toch waarde of niet? Zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Je kunt het nog een paar keer blijven proberen, maar zoals gezegd: ik ga geen discussie met je aan als je niet bereid bent om je te verdiepen in de materie en alleen afgaat op hoe jij denkt dat het zit.
Hoe vaak moet ik het nog herhalen?quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
60.000 mensen die werken en leven van Schiphol heeft toch waarde of niet? Zo moeilijk is het allemaal niet.
Probeer eens met de horlepiep te dansen!quote:
Kun je daar dan geen antwoord op geven? Heeft het dan geen waarde volgens jou? Zijn 60.000 banen niks waard dat het niks oplevert?quote:
Ik blijf niet aan de gang. Verdiep je er in en dan praten we verder.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kun je daar dan geen antwoord op geven? Heeft het dan geen waarde volgens jou?
Ik wil best je doc bekijken, wil jij een linkje sturen? En geef even antwoord op de vraag want dit ontwijken is wel een beetje laf.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik blijf niet aan de gang. Verdiep je er in en dan praten we verder.
Dan doe je dat als eu, niet als individueel land. Level playing field.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tis hartstikke terecht om accijnzen te heffen op kerosine.
Was dat de opzet van de EU?quote:Op woensdag 11 oktober 2017 16:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan doe je dat als eu, niet als individueel land. Level playing field.
Gebruik waar die eu voor bedoeld is.
Dan doe je dat als eu, niet als individueel land. Level playing field.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tis hartstikke terecht om accijnzen te heffen op kerosine.
Die vergelijking slaat als een tang op een varken en spreekt meer van persoonlijke haat. Derhalve is het argument dus totaal niet waarde toevoegend.quote:
Welke opbrengsten onder de streep dan? De normaal zo geliefde bronnetjes van links, nota bene de favoriet onder de favo bronnetjes, NRC en aanverwante onderzoeksinstellingen, zeggen dat dit dus een bijzonder slecht idee is.quote:Dat je ergens opbrengsten uit haalt betekent niet per definitie dat dat maar toe te juichen valt.
Je moet zelf beginnen. Niet je eigen industrie slopen, maar dat doe je niet met een beetje accijns dus je hebt genoeg speelruimte om al stappen te zetten.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 16:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan doe je dat als eu, niet als individueel land. Level playing field.
Gebruik waar die eu voor bedoeld is.
En aanverwante stromen van goederen, businessreizigers. Wat voegt een luchthaven nu bij aan het BBP? 60.000 op de luchthaven alleen, 350.000 indirect.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Misschien moet jij je de impact realiseren van 60.000 mensen die nu werk hebben.
Als dan zijn ze in D nog goedkoper, men is toch in 2021 niet minder Hollander als nu neem ik aan?quote:Op woensdag 11 oktober 2017 17:05 schreef Toefjes het volgende:
2021 ging die vliegtax in toch? Wie dan leeft, dan zorgt. en 7 euro extra voor een Europese vlucht extra waar tickets al bijna niks meer kosten... Als je je hier boos om kunt maken kun je je om alles boos maken.
In de 2008 en 2009 heeft het zich al eens voor gedaan. Met een krimp van de NL luchthavens als gevolg en een groei van die van vlak over de grens als resultaat. Je sloopt je economie. Keihard.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 17:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je moet zelf beginnen. Niet je eigen industrie slopen, maar dat doe je niet met een beetje accijns dus je hebt genoeg speelruimte om al stappen te zetten.
Daarnaast, gebruik die EU waar die voor bedoelt is ja, maar een wachtende houding daarin nemen.... Ben ik geen fan van.
Nou ja het westen des lands zal niet snel uitwijken, Zeeland weer wel neem ik aan?quote:Op woensdag 11 oktober 2017 17:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In de 2008 en 2009 heeft het zich al eens voor gedaan. Met een krimp van de NL luchthavens als gevolg en een groei van die van vlak over de grens als resultaat. Je sloopt je economie. Keihard.
Zeker als je accijns op kerosine gaat heffen. Er komt geen maatschappij meer als er binnen de 250km 6 andere 'grote' luchthavens liggen.
Durf ik wel een krat bier op te zetten.
In eu verband of niet doen.
Sommige mensen gaan nu al over de grens. En een grote groep gaat alsnog via Schiphol, ook al is het over de grens goedkoper. We zitten aan het maximaal aantal vliegbewegingen en de rijen bij de beveiliging zijn er niet kleiner op geworden. Er zal altijd een groep mensen kiezen voor iets duurder en het gemak van Schiphol. Ik ben daar één van.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 17:08 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als dan zijn ze in D nog goedkoper, men is toch in 2021 niet minder Hollander als nu neem ik aan?
Uiteraard tot welk bedrag ga jij daarin mee?quote:Op woensdag 11 oktober 2017 17:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Sommige mensen gaan nu al over de grens. En een grote groep gaat alsnog via Schiphol, ook al is het over de grens goedkoper. We zitten aan het maximaal aantal vliegbewegingen en de rijen bij de beveiliging zijn er niet kleiner op geworden. Er zal altijd een groep mensen kiezen voor iets duurder en het gemak van Schiphol. Ik ben daar één van.
Dat ligt aan de bestemming en de reisdata. Heb meestal gewoon een max bedrag in mijn hoofd, en tot nu toe lukt het steeds om daarvoor op reis te gaan. Mocht dat in de toekomst kansloos worden dan ga ik wel andere opties overwegen.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 17:12 schreef john2406 het volgende:
[..]
Uiteraard tot welk bedrag ga jij daarin mee?
Ben ook de laatste die tegen je ingaat er moeten er zijn wat de economie aanjagen ik zal de laatste zijn die je op andere ideeen brengt.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 17:17 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat ligt aan de bestemming en de reisdata. Heb meestal gewoon een max bedrag in mijn hoofd, en tot nu toe lukt het steeds om daarvoor op reis te gaan. Mocht dat in de toekomst kansloos worden dan ga ik wel andere opties overwegen.
Maar Schiphol is met de trein maar een half uurtje met de IC direct. Kost 12 euro om er naartoe te gaan, en 12 terug en geen parkeerkosten. Weinig geld en weinig tijd. Dat speelt ook allemaal mee.
200 km naar BRU vanaf Utrechtquote:Op woensdag 11 oktober 2017 17:10 schreef john2406 het volgende:
[..]
Nou ja het westen des lands zal niet snel uitwijken, Zeeland weer wel neem ik aan?
over 3,5 jaar dus. Omdat tickets 7 euro duurder worden voor vluchten binnen Europa. Ga je er vanuit dat België en Duitsland niks gaan doen de komende 3,5 jaar aan verhogingen. Wacht dat nou eerst maar eens af voordat je gaat paniekschoppen.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 17:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
200 km naar BRU vanaf Utrecht
Uitgaande van een auto van 1/20 verbruik want we praten over de toekomst.
10 liter peut.
Peut kost tegen die tijd 1,50 gemiddeld, lijkt me
Bij elkaar ¤15,-. Doe daar de rest nog bij qua afschrijving, onderhoud en verzekering en je komt op 20 euro uit per rit. x2 = 40 euro.
Iedereen ten zuiden van de lijn Rotterdam/Den Haag - Arnhem zegt de tyfus naar Schiphol en gaat ergens anders naar toe.
Bedankt he.
Die wrijven met hun handen. Laat maar komen denken ze. LGG en BRU staan nu al te springen van geluk vanwege de slotbeperking.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 17:38 schreef Toefjes het volgende:
[..]
over 3,5 jaar dus. Omdat tickets 7 euro duurder worden voor vluchten binnen Europa. Ga je er vanuit dat België en Duitsland niks gaan doen de komende 3,5 jaar aan verhogingen. Wacht dat nou eerst maar eens af voordat je gaat paniekschoppen.
Autorijden voor 10 cent per kilometer dus? Serieus? Met welke auto lukt me dat? Mijn auto kost me nu alles bij elkaar zo'n 50 cent per gereden km...quote:Op woensdag 11 oktober 2017 17:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
200 km naar BRU vanaf Utrecht
Uitgaande van een auto van 1/20 verbruik want we praten over de toekomst.
10 liter peut.
Peut kost tegen die tijd 1,50 gemiddeld, lijkt me
Bij elkaar ¤15,-. Doe daar de rest nog bij qua afschrijving, onderhoud en verzekering en je komt op 20 euro uit per rit. x2 = 40 euro.
Iedereen ten zuiden van de lijn Rotterdam/Den Haag - Arnhem zegt de tyfus naar Schiphol en gaat ergens anders naar toe.
Bedankt he.
Me dunkt dat een betere samenleving oa begint bij je niet zo laatdunkend uitlaten over je medemens.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 18:29 schreef lao_tse het volgende:
[..]
Ik moet wel toegeven dat ik er niet rouwig om zou zijn als ik op vakanties Henk en Ingrid niet hoef te ontmoeten.
Ik ontmoet inderdaad veel liever Diederik-Jan en Fleur en Mees. Als dat het gevolg zou zijn van de maatregel, zou ik toch stiekem erg content zijn. Ik ben vaker weggegaan van een kampeerplaats vanwege overlastgevende Tokkies (die ook uit Engeland kwamen en soms uit eigen land, soms Duitsers).
Dat gezegd hebbende ben ik socialist genoeg om ook Tokkies een vakantie te gunnen - helaas gunnen Tokkies de hoogopgeleide mens geen goede vakantie - en moet er dus rekening gehouden worden met iedereen, iedereen dient op vakantie te kunnen en derhalve zullen de treinen, internationaal goedkoper moeten worden.
Diederick, Fleur en ik zullen dus flexibel op vakantie moeten blijven gaan en af en toe van camping, hotel of hostel moeten wisselen bij een overdaad aan Tokkies. Wij geloven in een betere samenleving, helaas doen Tokkies er alles aan dit concept te torpederen met hun wangedrag. Maar mijn idealen blijven.
Vliegtax 7 euro in 2008 en 2009.... ? Heb je A een bron en B zijn de resultaten wel te vertrouwen? Dat zijn dikke crisis jaren, de hele handel stond stil en niemand had geld om op vakantie te gaan in die jaren.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 17:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In de 2008 en 2009 heeft het zich al eens voor gedaan. Met een krimp van de NL luchthavens als gevolg en een groei van die van vlak over de grens als resultaat. Je sloopt je economie. Keihard.
Zeker als je accijns op kerosine gaat heffen. Er komt geen maatschappij meer als er binnen de 250km 6 andere 'grote' luchthavens liggen.
Durf ik wel een krat bier op te zetten.
In eu verband of niet doen.
Verzekering etc betaald men toch al, dus of ik dat meetel?quote:Op woensdag 11 oktober 2017 20:15 schreef k_man het volgende:
[..]
Autorijden voor 10 cent per kilometer dus? Serieus? Met welke auto lukt me dat? Mijn auto kost me nu alles bij elkaar zo'n 50 cent per gereden km...
Ik had het wel over het westen des lands he, niet over het midden des lands.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 17:34 schreef Red_85 het volgende:
Iedereen ten zuiden van de lijn Rotterdam/Den Haag - Arnhem zegt de tyfus naar Schiphol en gaat ergens anders naar toe.
En de landbouw diesel dan, de rooie?quote:Op woensdag 11 oktober 2017 21:47 schreef HendrikV het volgende:
Misschien een x kerosine gaan belasten zoals voor ons de diesel en benzine steenduur is.
Lekker groen ook maar dat willen ze natuurlijk niet.
Heel veel. Overigens moeten er naar oplossingen gekeken worden echter niet naar beperking van het aantal vluchten. Dan maar meer of betere isolatie. Feit blijft dat je naast een vliegveld of horeca pand gaat wonen welk al 100 jaar bestaat en er een reden is dat je je huis goedkoop hebt kunnen kopen.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:13 schreef ems. het volgende:
[..]
En hoeveel mensen die er al zo lang wonen moeten er dan precies klagen voordat volgens jouw mening schiphol daar iets aan moet doen?
[..]
Als die kroeg na zoveel jaar uitgroeit van een klein clubje tot een gigantisch stadscafé dan lijkt het me dat de omwonenden daar best iets over mogen zeggen. Dat betekent niet dat meteen dat de tent afgebroken moet worden maar wel dat er allicht gezamenlijk naar oplossingen gekeken kan worden.
Jij gaat geen antwoord krijgen.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik wil best je doc bekijken, wil jij een linkje sturen? En geef even antwoord op de vraag want dit ontwijken is wel een beetje laf.
Zo moeilijk is het namelijk niet om te concluderen dat Schiphol wel wat oplevert, het feit dat er 60.000 mensen van leven bewijst dat namelijk al. Daar hoef ik geen documentaire voor te kijken.
Ga je serieus vragen om een bron terwijl dat algemene kennis is? Dudequote:Op woensdag 11 oktober 2017 20:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Vliegtax 7 euro in 2008 en 2009.... ? Heb je A een bron en B zijn de resultaten wel te vertrouwen? Dat zijn dikke crisis jaren, de hele handel stond stil en niemand had geld om op vakantie te gaan in die jaren.
Ik bezuinig sowieso nooit als ik op vakantie ga. Al kan ik me voorstellen dat er mensen zijn met minder geld die wel elke euro willen besparen.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 17:05 schreef Toefjes het volgende:
2021 ging die vliegtax in toch? Wie dan leeft, dan zorgt. en 7 euro extra voor een Europese vlucht extra waar tickets al bijna niks meer kosten... Als je je hier boos om kunt maken kun je je om alles boos maken.
Dat zei ik ook al. Maar dat maakt klachten dus niet meer of minder terecht en "dan verhuis je maar" is nogal kort door de bocht.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 08:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Heel veel. Overigens moeten er naar oplossingen gekeken worden echter niet naar beperking van het aantal vluchten. Dan maar meer of betere isolatie.
Behalve dat je er niet 'naast' bent gaan wonen en dat het dus helemaal niet extra goedkoop was.quote:Feit blijft dat je naast een vliegveld of horeca pand gaat wonen welk al 100 jaar bestaat en er een reden is dat je je huis goedkoop hebt kunnen kopen.
Dat maakt de klachten wel minder terecht want je hebt er bij de aankoop voor gekozen om naast zo'n industrietak te gaan wonen. Dat wil niet zeggen dat er niets gedaan moet worden aan de klachten om ze te minimaliseren maar dat hoeft niet te betekenen dat het vliegveld dan maar ernstig beknot moet worden.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 11:06 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat zei ik ook al. Maar dat maakt klachten dus niet meer of minder terecht en "dan verhuis je maar" is nogal kort door de bocht.
Dat ben je wel. Ik durf te stellen dat 99% van de klagers er zijn gaan wonen toen Schiphol al bestond. En de woningen zijn daar juist wel goedkoper tov woningen welke daar niet liggen.quote:[..]
Behalve dat je er niet 'naast' bent gaan wonen en dat het dus helemaal niet extra goedkoop was.
Maar het is nogal een verschil of dat je er bent gaan wonen toen het een familiesnackbar was of een mcdonalds die 24/7 open is.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 11:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat maakt de klachten wel minder terecht want je hebt er bij de aankoop voor gekozen om naast zo'n industrietak te gaan wonen.
Dat zeg ik al het hele topic door.quote:Dat wil niet zeggen dat er niets gedaan moet worden aan de klachten om ze te minimaliseren maar dat hoeft niet te betekenen dat het vliegveld dan maar ernstig beknot moet worden.
Nee.quote:Dat ben je wel.
Irrelevant.quote:Ik durf te stellen dat 99% van de klagers er zijn gaan wonen toen Schiphol al bestond.
Dat is dus helaas onjuist. "Naast" schiphol is nogal een breed begrip.quote:En de woningen zijn daar juist wel goedkoper tov woningen welke daar niet liggen.
Wel relevant.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 11:58 schreef ems. het volgende:
[..]
Maar het is nogal een verschil of dat je er bent gaan wonen toen het een familiesnackbar was of een mcdonalds die 24/7 open is.
[..]
Dat zeg ik al het hele topic door.
[..]
Nee.
[..]
Irrelevant.
[..]
quote:Dat is dus helaas onjuist. "Naast" schiphol is nogal een breed begrip.
Weet ik want je bent op je pikkie getrapt dat je argument tegen wordt gesproken vanwege een simpel feit waar je niet geleerd voor hoeft te zijn om te begrijpen.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 08:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Jij gaat geen antwoord krijgen.
Die cijfers zijn geen algemene kennis, anyhow, als je ze uit je hoofd kent mag je ze ook wel zo kenbaar maken.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 08:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ga je serieus vragen om een bron terwijl dat algemene kennis is? Dude
Die vliegtax was 11 euro voor binnen 2500km en daarbuiten 45. Vervolgens groeiden weeze als kool, brussel zag een groei van NLers en Schiphol had een enorme terugval.
Niet voor niets afgeschaft.
quote:Op donderdag 12 oktober 2017 12:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Weet ik want je bent op je pikkie getrapt dat je argument tegen wordt gesproken vanwege een simpel feit waar je niet geleerd voor hoeft te zijn om te begrijpen.
Dat dachten ze met de 11 euro ook in 2008.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 12:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die cijfers zijn geen algemene kennis, anyhow, als je ze uit je hoofd kent mag je ze ook wel zo kenbaar maken.
Punt is, ik geloof niet in grote verschillen vanwege 7 euro, geen hond die voor 7 euro een paar uur extra in de auto gaat zitten... Dus ik vind het niet zo aannemelijk dat Schiphol vanwege zo een feit drastisch terugloopt in klanditie.
Tjah sorry keb soms zin om te terroriseren, niks persoonlijks.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 13:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Huh ik geef je gelijk?
Wellicht had je ergens anders een appartement moeten kopen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 12:31 schreef LelijKnap het volgende:
Eens met TS. Ik word knettergek van die vliegtuigen die boven m'n hoofd langs scheren. Ik heb het afgelopen jaar minstens 50 keer naar buiten gekeken om te checken of het aankomende vliegtuig niet in m'n appartement ging landen. Het is bizar dat men meent dat zoiets normaal moet/mag zijn.
Tegen die tijd dat je het ziet zal het toch al te laat zijn vermoed ik, echter dan ben je wel van je zorgen af.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 12:31 schreef LelijKnap het volgende:
Eens met TS. Ik word knettergek van die vliegtuigen die boven m'n hoofd langs scheren. Ik heb het afgelopen jaar minstens 50 keer naar buiten gekeken om te checken of het aankomende vliegtuig niet in m'n appartement ging landen. Het is bizar dat men meent dat zoiets normaal moet/mag zijn.
Het is ook allemaal wat geforceerde verontwaardiging. Gooien de Duitsers of de Belgen er 5 euro bovenop wordt er hier echt geen topic over aangemaakt.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 09:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik bezuinig sowieso nooit als ik op vakantie ga. Al kan ik me voorstellen dat er mensen zijn met minder geld die wel elke euro willen besparen.
Zo is het, dat is de juiste mentaliteit inzake vliegtuigrampen.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 15:00 schreef john2406 het volgende:
[..]
Tegen die tijd dat je het ziet zal het toch al te laat zijn vermoed ik, echter dan ben je wel van je zorgen af.
Denk dat Nederland ze dan al 5X voor geweest is?quote:Op donderdag 12 oktober 2017 15:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het is ook allemaal wat geforceerde verontwaardiging. Gooien de Duitsers of de Belgen er 5 euro bovenop wordt er hier echt geen topic over aangemaakt.
En dat ze niks gaan doen lijkt me sterk, ze zullen iets moeten gaan doen al is het alleen voor de symboliek. Laten zien dat ze iets doen aan de klimaatdoelstellingen van Parijs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |