abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 23:20:10 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174245502
quote:
Reisbranche vreest 'afbraak' door vliegtaks
3 uur geleden in FINANCIEEL

DEN HAAG (ANP) - Schiphol, KLM, de Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen (ANVR) en andere partijen uit de luchtvaartbranche zijn bang dat een nieuwe vliegbelasting de sector grote schade berokkent. Het kabinet dat binnenkort aantreedt overweegt volgens de organisaties, waaronder ook verenigingen van piloten en ander personeel, een vliegtaks in te voeren. Die zou jaarlijks zo'n 200 miljoen euro bedragen.

Ⓒ GINOPRESS B.V.
,,Leren we dan nooit iets van onze fouten'', vragen de tegenstanders zich af. Ze herinneren aan de vorige vliegtaks, die in 2009 na een jaar alweer werd afgeschaft omdat reizigers vanwege de extra kosten uitweken naar bijvoorbeeld Düsseldorf en Brussel.

De Telegraaf meldde vrijdag dat een nieuwe vliegtaks op komst is. Details zijn onbekend, maar de branche vindt iedere nationale vliegbelasting onwenselijk ,,aangezien die het milieu niet helpt en bovendien het gelijke speelveld verstoort''. De tegenstanders verwijzen naar onderzoek waaruit vijf jaar terug bleek dat een vliegbelasting tienduizenden banen kan kosten.
Ik zeg invoeren die vliegtax en het liefst 100 euro. Het is bizar dat we in een extreem dichtbevolkt land als Nederland wat centjes proberen te verdienen door vliegtuigen te laten landen en opstijgen. De maatschappelijke schade is enorm! En het levert behalve milieuvervuiling nauwelijks wat op. Hooguit wat laagbetaald werk in de beveiliging en koffers shouwen, koffie zetten.

Waarom zouden we midden in de Randstad iedere dag duizenden vliegtuigen willen laten landen. Laat ze zo'n hub maar in het buitenland in afgelegen gebied bouwen!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_174246650
0% belasting, en een vliegveld in de Noordzee.

Het grote voordeel van een vliegveld in de Noordzee is het gebrek aan omwonenden. Geen geluidsrestricties meer en eindeloos veel ruimte om uit te breiden.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_174246863
Ik heb pas nog een retourtje Italië geboekt voor ¤ 20. Dat is heel leuk, maar het is ook tamelijk bizar. Het kost me meer om naar het vliegveld te rijden dan om naar Italië te vliegen.

Het loopt inmiddels ook een beetje uit de hand met al dat vliegen. Vroeger hadden we Schiphol. Nu hebben we al een veel groter Schiphol, plus Rotterdam, Eindhoven en Maastricht. En nog is het niet voldoende. Nu moet Lelystad ook een volwaardig vliegveld worden. En Schiphol gaat uitbreiden met een grote nieuwe terminal.

Kortom; gooi er maar wat belasting op. Prima als daarmee de groei van de luchtvaartindustrie een beetje afgeremd wordt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2017 00:19:27 ]
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:38:47 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174249664
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 00:18 schreef k_man het volgende:
Ik heb pas nog een retourtje Italië geboekt voor ¤ 20. Dat is heel leuk, maar het is ook tamelijk bizar. Het kost me meer om naar het vliegveld te rijden dan om naar Italië te vliegen.

Het loopt inmiddels ook een beetje uit de hand met al dat vliegen. Vroeger hadden we Schiphol. Nu hebben we al een veel groter Schiphol, plus Rotterdam, Eindhoven en Maastricht. En nog is het niet voldoende. Nu moet Lelystad ook een volwaardig vliegveld worden. En Schiphol gaat uitbreiden met een grote nieuwe terminal.

Kortom; gooi er maar wat belasting op. Prima als daarmee de groei van de luchtvaartindustrie een beetje afgeremd wordt.
Als ze in het buitenland wel graag voor Eem paar laagbetaalde Jobs al die overlast nemen , prima
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:53:19 #5
165633 eriksd
The grand facade...
pi_174249817
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 00:18 schreef k_man het volgende:
Ik heb pas nog een retourtje Italië geboekt voor ¤ 20. Dat is heel leuk, maar het is ook tamelijk bizar. Het kost me meer om naar het vliegveld te rijden dan om naar Italië te vliegen.

Het loopt inmiddels ook een beetje uit de hand met al dat vliegen. Vroeger hadden we Schiphol. Nu hebben we al een veel groter Schiphol, plus Rotterdam, Eindhoven en Maastricht. En nog is het niet voldoende. Nu moet Lelystad ook een volwaardig vliegveld worden. En Schiphol gaat uitbreiden met een grote nieuwe terminal.

Kortom; gooi er maar wat belasting op. Prima als daarmee de groei van de luchtvaartindustrie een beetje afgeremd wordt.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_174250474
Met de ruim 60 miljoen reizigers op Schiphol zal de tax omgerekend 3 euro per reiziger zijn. Bijna niets op een normaal ticket.
pi_174250640
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 09:45 schreef Basp1 het volgende:
Met de ruim 60 miljoen reizigers op Schiphol zal de tax omgerekend 3 euro per reiziger zijn. Bijna niets op een normaal ticket.
Als het maximaal 10 euro is per ticket is, is het nog te doen. Maar het fiasco van 2009 heeft laten zien dat het heel snel naar de klote kan gaan.
Er us weer ergens een succes en huppa, we gaan er extra bepasting op heffen om het stuk te maken. Buitenland is wel erg blij met hoe NL omgaat met Schiphol dan.

Overigens heeft TS geen bal gesnapt van de luchtvaartsector als je dat soort onzin uit weet te kramen. Waas blij dat die sector booming is, want genoeg mensen die er wel hun hypotheek van kunnen betalen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174250660
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 00:18 schreef k_man het volgende:
Ik heb pas nog een retourtje Italië geboekt voor ¤ 20. Dat is heel leuk, maar het is ook tamelijk bizar. Het kost me meer om naar het vliegveld te rijden dan om naar Italië te vliegen.

Het loopt inmiddels ook een beetje uit de hand met al dat vliegen. ..................
................
Kortom; gooi er maar wat belasting op. Prima als daarmee de groei van de luchtvaartindustrie een beetje afgeremd wordt.
pi_174250794
En straks iedereen janken als de werkgelegenheid verdwijnt naar Belgie en Duitsland.

Weer een groot succesverhaal naar de klote geholpen door bureaucraten en politici.
Eerst dat slotplafond waardoor maatschappijen zelfs gaan kijken op het 'sterven na dood zijnde' zaventem en straks een belasting extra. Dag, werkgelegenheid.

En jullie vinden dat allemaal prima :')
Straks janken jullie weer door een slechte economie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174251268
Net alsof vliegbewegingen zoveel bijdragen aan onze economie. Dat zouden ze wel willen en de spindoctors van de luchtvaart hebben het goed ingeprent bij velen. :D

Vervoer zou op alle fronten eerlijk moeten concurreren maar zolang op kerosine veel minder accijns zit als op andere brandstoffen is het een erg ongelijk speelveld waar de luchtvaart dankbaar gebruik van maakt.
pi_174251435
We moeten werk maken van maglev treinen door vacuüm gezogen tunnels. De brandstofkosten dalen hierdoor naar 0.
pi_174252199
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 00:18 schreef k_man het volgende:
Ik heb pas nog een retourtje Italië geboekt voor ¤ 20. Dat is heel leuk, maar het is ook tamelijk bizar. Het kost me meer om naar het vliegveld te rijden dan om naar Italië te vliegen.

Het loopt inmiddels ook een beetje uit de hand met al dat vliegen. Vroeger hadden we Schiphol. Nu hebben we al een veel groter Schiphol, plus Rotterdam, Eindhoven en Maastricht. En nog is het niet voldoende. Nu moet Lelystad ook een volwaardig vliegveld worden. En Schiphol gaat uitbreiden met een grote nieuwe terminal.

Kortom; gooi er maar wat belasting op. Prima als daarmee de groei van de luchtvaartindustrie een beetje afgeremd wordt.
Dus Henk en Ingrid moeten maar weer op de fiets naar Zeeland op vakantie gaan zodat de milieubewuste Diederik-Jan, Fleur en Mees met een schoon geweten hun diverse stedentripjes kunnen blijven boeken?
pi_174252471
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 09:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Overigens heeft TS geen bal gesnapt van de luchtvaartsector als je dat soort onzin uit weet te kramen. Waas blij dat die sector booming is, want genoeg mensen die er wel hun hypotheek van kunnen betalen.
Beetje vreemde opmerking, een huurmoordenaar kan z'n hypotheek misschien ook betalen van z'n opbrengsten. Dat wil nog niet zeggen dat z'n beroep gewaardeerd zou moeten worden.
pi_174252483
Slechte zaak. Het beste kunnen ze flevoland gewoon ombouwen tot 1 groot vliegveld en de tickets nog goedkoper maken.
Conscience do cost.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:13:30 #15
165633 eriksd
The grand facade...
pi_174252497
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 11:01 schreef polderturk het volgende:
We moeten werk maken van maglev treinen door vacuüm gezogen tunnels. De brandstofkosten dalen hierdoor naar 0.
Ok.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:13:33 #16
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_174252498
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 10:45 schreef Basp1 het volgende:

Vervoer zou op alle fronten eerlijk moeten concurreren maar zolang op kerosine veel minder accijns zit als op andere brandstoffen is het een erg ongelijk speelveld waar de luchtvaart dankbaar gebruik van maakt.
Dit. Ik ga liefst met de nachttrein. Alleen is zo'n beetje iedere verbinding opgedoekt. Ook niet gek als je bedenkt dat vliegen sneller en goedkoper is. En de spoorwegen de laatste jaren ook met verouderde rijtuigen reden, bij gebrek aan toekomstvisie. Maar 'level playing field'? Dacht het niet. ;(
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_174252578
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 12:13 schreef Eix het volgende:

[..]

Dit. Ik ga liefst met de nachttrein. Alleen is zo'n beetje iedere verbinding opgedoekt. Ook niet gek als je bedenkt dat vliegen sneller en goedkoper is. En de spoorwegen de laatste jaren ook met verouderde rijtuigen reden, bij gebrek aan toekomstvisie. Maar 'level playing field'? Dacht het niet. ;(
Dat moet je dan besluiten op eu niveau. Niet als land alleen.
Anders denken die maatschappijen ook.. Dan hebben we een isnstrument om dat te regelen em dan gebruiken we het niet waarvoor het bedoeld is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174252690
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 12:11 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Beetje vreemde opmerking, een huurmoordenaar kan z'n hypotheek misschien ook betalen van z'n opbrengsten. Dat wil nog niet zeggen dat z'n beroep gewaardeerd zou moeten worden.
Vind dit een hele rare vergelijking. Als jij de volgende keer je koffer incheckt, zeg maar even tegen die dame of homo achter de desk dat het een huurmoordenaar is.

En als je het niet wil waarderen, blijf je toch lekker met je voetjes op de grond? Maar dan ook echt nooit meer ergens naartoe met het vliegtuig.

Wees er even van bewust dat het een bedrijfstak in NL is 70.000 mensen directe werkgeving is. Met indirecte werkgeving er bij 350.000.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174252734
Eens met TS. Ik word knettergek van die vliegtuigen die boven m'n hoofd langs scheren. Ik heb het afgelopen jaar minstens 50 keer naar buiten gekeken om te checken of het aankomende vliegtuig niet in m'n appartement ging landen. Het is bizar dat men meent dat zoiets normaal moet/mag zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2017 12:36:38 ]
pi_174252783
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 12:31 schreef LelijKnap het volgende:
Eens met TS. Wordt knettergek van die vliegtuigen die boven m'n hoofd langs scheren. Ik heb het afgelopen jaar minstens 50 keer naar buiten gekeken om te checken of het aankomende vliegtuig niet in m'n appartement ging landen. Het is bizar dat men meent dat zoiets normaal moet/mag zijn.
Woon direct onder een aanvliegroute. Ze komen niet eens 500 meter boven mijn huis binnen. Nooit last van. Zelfs niet met de oude generatie herriebakken van klm 737's..

Wat heb je daar nu voor last van? Of woon je in zwanenburg/halfweg?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174252907
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 12:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Woon direct onder een aanvliegroute. Ze komen niet eens 500 meter boven mijn huis binnen. Nooit last van. Zelfs niet met de oude generatie herriebakken van klm 737's..
Ik zit op een bovenverdieping met de ramen open en hoor op sommige momenten om de 5 minuten die dingen overkomen. Dat kan best wel eens op de zenuwen werken hoor.
Conscience do cost.
pi_174252986
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 12:41 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik zit op een bovenverdieping met de ramen open en hoor op sommige momenten om de 5 minuten die dingen overkomen. Dat kan best wel eens op de zenuwen werken hoor.
Snap ik. Maar over het algemeen is dat in een half uur wat aankomsten en daarna weer een andere baan. Dynamisch baangebruik zoals het is.
Zit ook zo vaak in de tuin of met deuren en ramen open. Ook slapen... Maar last? Ik ervaar het niet met die dingen op een paar honderd meter.

Vind t wel tof eigenlijk ook. Zie zo mn hypotheek binnen komen of vertrekken en als ik een keer terug kom, zie ik mn huis/straat/woonplaats van boven...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174253132
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 12:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Woon direct onder een aanvliegroute. Ze komen niet eens 500 meter boven mijn huis binnen. Nooit last van. Zelfs niet met de oude generatie herriebakken van klm 737's..

Wat heb je daar nu voor last van? Of woon je in zwanenburg/halfweg?
Ik woon vrij hoog dus dat maakt misschien een (gevoelsmatig) verschil. Ik wil niet zeggen waar ik woon, maar neem maar van mij aan dat ze veel te dichtbij bewoond gebied vliegen voor de aangehouden hoogte. Ik heb ook het idee dat ze veel vaker verkeerd vliegen dan erkent wordt. Een paar weken geleden zat ik naast een piloot in de auto toen we een vliegtuig zagen aankomen. Het leek net alsof ie op de rijbaan zou gaan landen: volgens hem absoluut verkeerd, gezien de locatie en hoogte. Wellicht een wat onnozel verhaal gezien ik de exacte getallen niet weet, maar duidelijk was dat er iets niet goed zat. Met al dat vliegverkeer is het eigenlijk alsof je midden op een snelweg woont, met al dan niet uitsluitend professionele bestuurders.
pi_174253226
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 11:52 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dus Henk en Ingrid moeten maar weer op de fiets naar Zeeland op vakantie gaan zodat de milieubewuste Diederik-Jan, Fleur en Mees met een schoon geweten hun diverse stedentripjes kunnen blijven boeken?
Sinds wanneer ben jij zo'n voorstander van nivellering?
pi_174253449
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 11:52 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dus Henk en Ingrid moeten maar weer op de fiets naar Zeeland op vakantie gaan zodat de milieubewuste Diederik-Jan, Fleur en Mees met een schoon geweten hun diverse stedentripjes kunnen blijven boeken?
Ja goed idee.
pi_174253656
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 12:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Snap ik. Maar over het algemeen is dat in een half uur wat aankomsten en daarna weer een andere baan. Dynamisch baangebruik zoals het is.
Zit ook zo vaak in de tuin of met deuren en ramen open. Ook slapen... Maar last? Ik ervaar het niet met die dingen op een paar honderd meter.
Ik lig er verder ook niet wakker van hoor. Maar met name in de zomer als de ramen wijd openstaan of wanneer ik in de tuin aan het chillen ben is er soms best sprake van wat geluidsoverlast. Ik ben er half aan gewend geraakt maar soms is het lawaai zo hard dat ik bijvoorbeeld een serie/film op pauze moet zetten omdat ik die gewoon niet kan horen. Gepaard met periodes dat dit aan de lopende band het geval is is dat niet altijd even fijn. Ik denk ook dat ik nog net iets dichterbij de vliegtuigen zit.

Sommige vliegtuigen komen zelfs zo laag over dat het hele huis trilt, maar gelukkig zijn dat eerder uitzonderingen.

Nu ook. Ik hoor eigenlijk continu vliegtuigen overkomen. De een wat luider dan de ander maar het blijft een constante ruis.

Maargoed, dat vind ik eerder een argument om goed te werken aan het geluidvriendelijker maken van vliegtuigen dan de afbraak van schiphol wat uiteraard onwenselijk is :)
Conscience do cost.
pi_174253835
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 23:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zeg invoeren die vliegtax en het liefst 100 euro. Het is bizar dat we in een extreem dichtbevolkt land als Nederland wat centjes proberen te verdienen door vliegtuigen te laten landen en opstijgen. De maatschappelijke schade is enorm! En het levert behalve milieuvervuiling nauwelijks wat op. Hooguit wat laagbetaald werk in de beveiliging en koffers shouwen, koffie zetten.

Waarom zouden we midden in de Randstad iedere dag duizenden vliegtuigen willen laten landen. Laat ze zo'n hub maar in het buitenland in afgelegen gebied bouwen!
Wellicht willen mensen wel gewoon op vakantie? Waarom naar de andere kant van Nederland rijden als het van schiphol kan. Bomenknuffelaar :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 13:28 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik lig er verder ook niet wakker van hoor. Maar met name in de zomer als de ramen wijd openstaan of wanneer ik in de tuin aan het chillen ben is er soms best sprake van wat geluidsoverlast. Ik ben er half aan gewend geraakt maar soms is het lawaai zo hard dat ik bijvoorbeeld een serie/film op pauze moet zetten omdat ik die gewoon niet kan horen. Gepaard met periodes dat dit aan de lopende band het geval is is dat niet altijd even fijn. Ik denk ook dat ik nog net iets dichterbij de vliegtuigen zit.

Sommige vliegtuigen komen zelfs zo laag over dat het hele huis trilt, maar gelukkig zijn dat eerder uitzonderingen.

Nu ook. Ik hoor eigenlijk continu vliegtuigen overkomen. De een wat luider dan de ander maar het blijft een constante ruis.

Maargoed, dat vind ik eerder een argument om goed te werken aan het geluidvriendelijker maken van vliegtuigen dan de afbraak van schiphol wat uiteraard onwenselijk is :)
Mensen die klagen in de omgeving van vliegvelden hebben zelf de keuze gehad om daar te gaan wonen.
pi_174254130
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 13:40 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Mensen die klagen in de omgeving van vliegvelden hebben zelf de keuze gehad om daar te gaan wonen.
Mensen die klagen over criminaliteit hebben zelf de keuze gehad om in alaska een boomhut te bouwen.
Conscience do cost.
pi_174254323
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 10:45 schreef Basp1 het volgende:
Net alsof vliegbewegingen zoveel bijdragen aan onze economie. Dat zouden ze wel willen en de spindoctors van de luchtvaart hebben het goed ingeprent bij velen. :D

Vervoer zou op alle fronten eerlijk moeten concurreren maar zolang op kerosine veel minder accijns zit als op andere brandstoffen is het een erg ongelijk speelveld waar de luchtvaart dankbaar gebruik van maakt.
Toch mooi hoe de geest van de belastingslaaf werkt. Niet de belasting op stroom voor de trein moet omlaag, maar de belasting van iets anders moet omhoog voor de eerlijkheid.
pi_174254387
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 12:31 schreef LelijKnap het volgende:
Eens met TS. Ik word knettergek van die vliegtuigen die boven m'n hoofd langs scheren. Ik heb het afgelopen jaar minstens 50 keer naar buiten gekeken om te checken of het aankomende vliegtuig niet in m'n appartement ging landen. Het is bizar dat men meent dat zoiets normaal moet/mag zijn.
Dus je hebt minder betaald voor je woning met als als nadeel dat je onder een aanvliegroute woont en dan moet de aanvliegroute verdwijnen. Echt jij bent het schoolvoorbeeld van een trieste nimby.
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 23:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zeg invoeren die vliegtax en het liefst 100 euro. Het is bizar dat we in een extreem dichtbevolkt land als Nederland wat centjes proberen te verdienen door vliegtuigen te laten landen en opstijgen. De maatschappelijke schade is enorm! En het levert behalve milieuvervuiling nauwelijks wat op. Hooguit wat laagbetaald werk in de beveiliging en koffers shouwen, koffie zetten.

Waarom zouden we midden in de Randstad iedere dag duizenden vliegtuigen willen laten landen. Laat ze zo'n hub maar in het buitenland in afgelegen gebied bouwen!
Heb jij economie en geschiedenis volledig overgeslagen op het VMBO?
pi_174254459
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 14:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dus je hebt minder betaald voor je woning met als als nadeel dat je onder een aanvliegroute woont en dan moet de aanvliegroute verdwijnen. Echt jij bent het schoolvoorbeeld van een trieste nimby.

[..]

Heb jij economie en geschiedenis volledig overgeslagen op het VMBO?
Hoe ben je tot deze kronkel gekomen?
pi_174254476
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 14:13 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hoe ben je tot deze kronkel gekomen?
quote:
Eens met TS. Ik word knettergek van die vliegtuigen die boven m'n hoofd langs scheren. Ik heb het afgelopen jaar minstens 50 keer naar buiten gekeken om te checken of het aankomende vliegtuig niet in m'n appartement ging landen. Het is bizar dat men meent dat zoiets normaal moet/mag zijn.
pi_174254785
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 13:55 schreef ems. het volgende:

[..]

Mensen die klagen over criminaliteit hebben zelf de keuze gehad om in alaska een boomhut te bouwen.
Die vergelijking gaat mank, gezien je niet aan criminaliteit kan ontkomen.
pi_174254869
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 14:36 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Die vergelijking gaat mank, gezien je niet aan criminaliteit kan ontkomen.
Juist niet. In een boomhut in Alaska is de kans op inbraken etc nihil. Waar het om gaat is dat jouw constatering wat betreft 'schuld' zeer kortzichtig is. Zo kan je elke vorm van kritiek die men heeft op zijn/haar dorp/omgeving wel afdoen met "het is je eigen keuze geweest om er te wonen".

Even geheel los van dat Schiphol en zijn startbanen (en vliegtuigen zelf) gigantisch gegroeid zijn en het overlast van de jaren 80 niet te vergelijken is met wat je nu te horen krijgt.

[ Bericht 0% gewijzigd door ems. op 07-10-2017 15:21:14 ]
Conscience do cost.
pi_174254963
Zeker eens met die vliegtaks, iedere pauper kan tegenwoordig vliegen en voor de wat meer bemiddelde mensen is Europa al snel niet goed genoeg meer.

Vliegen moet weer luxe worden, is veel beter als men in eigen land meer op vakansie gaat.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_174255694
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 13:40 schreef Carlos93 het volgende:
Mensen die klagen in de omgeving van vliegvelden hebben zelf de keuze gehad om daar te gaan wonen.
Uiteraard bestaat er niet zoiets als uitbreiding of het verhogen van het aantal vliegbewegingen (met andere woorden: de overlast blijft constant in alle tijd dat je er woont)...
pi_174255802
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 14:44 schreef danos het volgende:
Zeker eens met die vliegtaks, iedere pauper kan tegenwoordig vliegen en voor de wat meer bemiddelde mensen is Europa al snel niet goed genoeg meer.

Vliegen moet weer luxe worden, is veel beter als men in eigen land meer op vakansie gaat.
Ja, want als calvinist wil je natuurlijk dat anderen net zo'n leven moeten hebben als jij dat wil.

Blijf maar lekker op de veluwe. De wereld heeft niks aan jou. Met een dergelijke instelling blijf je zwakzinnig.

Schiphol heeft ook nog wat anders dan 'vakansie'gangers he, de zakenreizigers en de hoeveelheid vracht die vluchten met zich mee brengen die enorm bijdragen aan het handelsklimaat dus economie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174255872
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 14:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Toch mooi hoe de geest van de belastingslaaf werkt. Niet de belasting op stroom voor de trein moet omlaag, maar de belasting van iets anders moet omhoog voor de eerlijkheid.
Echt zo triest idd..
Auto rijden wordt duurder gemaakt.omdat het ov dan interessanter wordt. Ipv dat het ov gewoon goedkoper wordt.

Dom, gewoon dom.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174255993
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 13:28 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik lig er verder ook niet wakker van hoor. Maar met name in de zomer als de ramen wijd openstaan of wanneer ik in de tuin aan het chillen ben is er soms best sprake van wat geluidsoverlast. Ik ben er half aan gewend geraakt maar soms is het lawaai zo hard dat ik bijvoorbeeld een serie/film op pauze moet zetten omdat ik die gewoon niet kan horen. Gepaard met periodes dat dit aan de lopende band het geval is is dat niet altijd even fijn. Ik denk ook dat ik nog net iets dichterbij de vliegtuigen zit.

Sommige vliegtuigen komen zelfs zo laag over dat het hele huis trilt, maar gelukkig zijn dat eerder uitzonderingen.

Nu ook. Ik hoor eigenlijk continu vliegtuigen overkomen. De een wat luider dan de ander maar het blijft een constante ruis.

Maargoed, dat vind ik eerder een argument om goed te werken aan het geluidvriendelijker maken van vliegtuigen dan de afbraak van schiphol wat uiteraard onwenselijk is :)
Exact. Met dat laatste ben ik het roerend eens. Geen oude luide vervuilende ragbakken graag. Moderne, schone en nette vloot. En daar doet AMS het echt al heel goed mee. Maatschappijen worden beloond als ze met een nieuw type komen en beboet via de landingsrechten als ze met een oud type komen.
Voorbeeld is de gehele vrachtvloot. Er komen bijna alleen nog zuidige en veel stillere 777F en 747/8F. Die zijn met 100ton+ aan boord al veel stiller dan een oude en veel kleinere 737 van de KLM. Ook op de pax kant, de A350 en 787's zijn zoveel stiller dan hun voorgangers. Het is zelfs beter dan Schiphol zelf had verwacht.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174256037
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 15:20 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Uiteraard bestaat er niet zoiets als uitbreiding of het verhogen van het aantal vliegbewegingen (met andere woorden: de overlast blijft constant in alle tijd dat je er woont)...
Ik vind dit wel een beetje flauwe reactie. Alsof mensen die al twintig jaar in Lelystad wonen echt niet hadden kunnen zien aankomen dat het vliegveld daar zich zou gaan ontwikkelen van een grasveldje voor sportvliegtuigjes tot een dependance van Schiphol met tientallen grote vliegtuigen per dag. Dan ben je wel héél naïef hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2017 15:36:41 ]
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 15:45:04 #41
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_174256225
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 00:18 schreef k_man het volgende:
Ik heb pas nog een retourtje Italië geboekt voor ¤ 20. Dat is heel leuk, maar het is ook tamelijk bizar. Het kost me meer om naar het vliegveld te rijden dan om naar Italië te vliegen.

Het loopt inmiddels ook een beetje uit de hand met al dat vliegen. Vroeger hadden we Schiphol. Nu hebben we al een veel groter Schiphol, plus Rotterdam, Eindhoven en Maastricht. En nog is het niet voldoende. Nu moet Lelystad ook een volwaardig vliegveld worden. En Schiphol gaat uitbreiden met een grote nieuwe terminal.

Kortom; gooi er maar wat belasting op. Prima als daarmee de groei van de luchtvaartindustrie een beetje afgeremd wordt.
Bizar idd. Hoeveel subsidie zal daar wel niet opzitten? Het is bekend dat Ryanair bijv. veel (waarschijnlijk meer dan aan die ¤20 per ticket) verdient aan (EU-)subsidies door vliegroutes te openen naar kleinere steden.
pi_174256418
Zie er het probleem niet van in om 4 a 5 euro extra tax op vliegtickets te gooien. Dat voelt haast niemand en brengt 250 a 300 miljoen extra in het laatje.
Vlieg zelf overigens 10+ keer (heen en weer) per jaar, dus zal het zelf ook 'voelen'.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 15:52:12 #43
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_174256427
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 15:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Echt zo triest idd..
Auto rijden wordt duurder gemaakt.omdat het ov dan interessanter wordt. Ipv dat het ov gewoon goedkoper wordt.

Dom, gewoon dom.
Wat is er mis met het principe "vervuiler betaalt"? Het geld voor de diensten van de overheid moet toch linksom or rechtsom binnenkomen. Dan liever als belasting op schadelijke zaken dan op arbeid bijv..
pi_174256476
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 15:36 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik vind dit wel een beetje flauwe reactie. Alsof mensen die al twintig jaar in Lelystad wonen echt niet hadden kunnen zien aankomen dat het vliegveld daar zich zou gaan ontwikkelen van een grasveldje voor sportvliegtuigjes tot een dependance van Schiphol met tientallen grote vliegtuigen per dag. Dan ben je wel héél naïef hoor.
Grote types blijven op AMS.
Het zijn de kleinere die worden verhuisd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174256635
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 15:52 schreef tfors het volgende:

[..]

Wat is er mis met het principe "vervuiler betaalt"? Het geld voor de diensten van de overheid moet toch linksom or rechtsom binnenkomen. Dan liever als belasting op schadelijke zaken dan op arbeid bijv..
Ow, jij bent er dus zo een. Symboolmaatregelen.
Als je het echt goed wil doen, de vervuiler betaald, moet je de Schepen van zee en binnenvaart gaan belasten met hun stookolie. En de petrochemie. Maar ook de treinen omdat ze via de kolencentrales hun stroom krijgen.

Maar he, we pakken liever de auto's en de vliegentickets. Want daar heeft iedereen mee te maken en dat bekt zo lekker.

Km/persoon is vliegen nog relatief schoon ook. En snel en veilig. Maar het bekt bij de milieugekkies niet zo lekker natuurlijk.

Triest die mensen. Zwakzinnige instellingen die weinig waarde toevoegen en de bron totaal uit het oog zijn verloren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174256734
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 08:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als ze in het buitenland wel graag voor Eem paar laagbetaalde Jobs al die overlast nemen , prima
Het is een misvatting dat er alleen werkgelegenheid is voor koffersjouwers en beveiligers. Vooral indirect is het gevolg van een internationale hub zijn, dat vele bedrijven ook een (hoofd)kantoor in de omgeving openen. Simpelweg omdat het makkelijk te bereiken is voor vergaderingen enz. en voor regiomanagers het gunstig is om hier hun basis te hebben.

Het is vergelijkbaar om te denken dat een postbusfirma alleen maar een postvakje in een trustkantoor is. Het kan soms best nog groot zijn voor sommige bedrijven, vooral die internationaal factureren en alles via Nederland laten lopen.
.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:16:09 #47
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_174257069
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 16:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ow, [...]
Als je het echt goed wil doen, de vervuiler betaald, [...] Maar ook de treinen omdat ze via de kolencentrales hun stroom krijgen.

De treinen rijden op groene stroom. Behoudens misschien nog enkele diesellijntjes in de provincie. Toch betaal je BTW over je treinkaartje. Dit in tegenstelling tot een vliegticket.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_174258728
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 16:16 schreef Eix het volgende:

[..]

De treinen rijden op groene stroom. Behoudens misschien nog enkele diesellijntjes in de provincie. Toch betaal je BTW over je treinkaartje. Dit in tegenstelling tot een vliegticket.
Kolencentrales gooien stroom op hetzelfde net als de windmolens.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174258885
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 16:16 schreef Eix het volgende:

[..]

De treinen rijden op groene stroom. Behoudens misschien nog enkele diesellijntjes in de provincie. Toch betaal je BTW over je treinkaartje. Dit in tegenstelling tot een vliegticket.
Alle stroom niet gewonnen op/met fossielen brandstoffen mag groen genoemd worden dus ook die van een kerncentrale.
Of is dat al veranderd?
pi_174258915
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 15:52 schreef tfors het volgende:

[..]

Wat is er mis met het principe "vervuiler betaalt"? Het geld voor de diensten van de overheid moet toch linksom or rechtsom binnenkomen. Dan liever als belasting op schadelijke zaken dan op arbeid bijv..
Arbeid is niet schadelijk?
pi_174258927
Zonder inhoud lastig te beoordelen.
pi_174259018
Om het waterbed effect te kunnen voorkomen, en in brede zin er voor te kunnen zorgen dat een zeer luchtvervuilende industrie als de luchtvaart en degenen die daar voor een prikkie gebruik van maken, ook meebetalen van het tegengaan van klimaatverandering, kan het kabinet beter op een Europese vliegvlaktaks inzetten.
pi_174259123
Ik denk dat je onderschat hoeveel werkgelegenheid een partij als KLM bied, het gaat niet om "wat" vliegtuigjes die landen, maar een hele sloot aan ondernemingen die daar het onderhoud doen.
Daarnaast wat een gezeur over geluidsoverlast, ja boeren ja, die vinden de stad lawaaiig, zelf woon ik in de de directe aanvliegroute, en heb totaal geen last van het geluid, heerlijk juist als ik een hoop geluid hoor, ik kan niet slapen bij stilte.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 17:40:14 #54
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_174259150
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 17:28 schreef john2406 het volgende:

[..]

Alle stroom niet gewonnen op/met fossielen brandstoffen mag groen genoemd worden dus ook die van een kerncentrale.
Of is dat al veranderd?
Oh, dat kan best zijn. Alleen rijden de treinen op windenergie, om precies te zijn. ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 17:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Kolencentrales gooien stroom op hetzelfde net als de windmolens.
Ja, en nu? Als vervoerders bereid zijn om de meerkosten van windenergie te betalen, en het verbruik ook groen wordt opgewekt, dan is dat toch verder prima? Wat maakt het uit dat uit mijn stopcontact groene stroom komt terwijl ik voor grijs betaal, en de trein op grijze stroom rijdt en ze voor groen betalen? Als het onder de streep maar klopt.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_174259165
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 17:40 schreef Eix het volgende:
Oh, dat kan best zijn. Alleen rijden de treinen op windenergie, om precies te zijn. ;)
Zal best zo zijn ik kan het toch niet controleren.
pi_174259236
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 17:41 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zal best zo zijn ik kan het toch niet controleren.
Dat is ook niet te controlleren, een energiebedrijf produceerd bijvoorbeeld 1 procent windenergie, als die 1 procent word afgenomen door de NS tegen een wat hoger tarief kan dat prima, maar niemand controleerd of die 1 procent ook nog aan anderen word verkocht.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_174259260
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 17:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is ook niet te controlleren, een energiebedrijf produceerd bijvoorbeeld 1 procent windenergie, als die 1 procent word afgenomen door de NS tegen een wat hoger tarief kan dat prima, maar niemand controleerd of die 1 procent ook nog aan anderen word verkocht.
Zou wel verklaren waarom de NS vaker vertragingen heeft is niet?
pi_174260096
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 00:18 schreef k_man het volgende:
Ik heb pas nog een retourtje Italië geboekt voor ¤ 20. Dat is heel leuk, maar het is ook tamelijk bizar. Het kost me meer om naar het vliegveld te rijden dan om naar Italië te vliegen.

Het loopt inmiddels ook een beetje uit de hand met al dat vliegen. Vroeger hadden we Schiphol. Nu hebben we al een veel groter Schiphol, plus Rotterdam, Eindhoven en Maastricht. En nog is het niet voldoende. Nu moet Lelystad ook een volwaardig vliegveld worden. En Schiphol gaat uitbreiden met een grote nieuwe terminal.

Kortom; gooi er maar wat belasting op. Prima als daarmee de groei van de luchtvaartindustrie een beetje afgeremd wordt.
Treinen moeten weer concurrerend worden. Vroeger had je een directe nachttrein naar Praag Hlavni nadrazi, Milano Centrale, Minsk Centralni, Kobenhavn Hovedbanegarden en zelfs helemaal tot Moskva Belaruskaja wokzal.
En met het Duitse Sparnight ook supergoedkoop en je kwam de volgende dag uitgerust, want met couchette, aan. Geen gedoe met bagage inchecken en lastige regels wat je wel en niet mee mag nemen. In de trein neem je mee wat je kunt sjouwen zonder beperkingen. Je vertrekt vanaf je deur gewoon vanaf je eigen treinhalte en je komt uit bij de treinhalte waar je wilt zijn en 's ochtends vroeg.

Niet 50 kilometer verderop in de rimboe, maar in het stadscentrum van Milano, Praha of Moskva.

Treinkaartjes kocht je met gewoon echt geld - contant - i.p.v. heel ingewikkeld via internet en gewoon aan het ns-loket.

Helaas zijn bijna alle nachttreinen opgeheven, alleen de OBB heeft bijvoorbeeld nog nachttreinen naar Milano, Wien Westbf en Zurich.

Vliegen mag best duurder, maar de Duitse Spoorwegen moeten dan wel weer de nachttreinen gaan exploiteren. Bussen zijn geen redelijk alternatief, dan kom je de volgende ochtend brak aan, het ontbreekt er aan comfort, je kunt niet slapen en de chauffeur is bijna altijd een knor. Flixbus, het voormalige Meinfernbus, is totaal geen alternatief. Ik heb die lijn ooit geprobeerd en het is net zo slecht als Eurolines. Voor grotere afstanden dus geen optie, want je komt ziek en kapot aan op je bestemming.

Nachttreinen moeten gewoon weer in ere hersteld. Kan je ook je fiets meenemen, campingspullen, allemaal dingen die met een vliegtuig onmogelijk zijn. Nachttreinen hebben altijd vriendelijk Duits personeel, i.p.v. lomp en onbeschoft personeel dat bij Eurolines en Flixbus gebruikelijk is.
Alleen het Tsjechische studentagency is als het om busvervoer gaat een redelijk alternatief (maar nog altijd slechter dan de trein) en flibco is een redelijk alternatief voor reizen naar Portugal (maar vertrekt alleen vanuit Parijs en Luxemburg).

Voor lange afstanden binnen Europa is de trein gewoon super. Vliegen is te ingewikkeld nu met al die veiligheidsvoorschriften, niemand snapt nog wat wel en wat niet mee mag, je moet uren van te voren je aanmelden, bijna geen bagage mee en de luchthaven is aldoor op een rare plek gesitueerd, ook slecht voor milieu.
pi_174260344
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:18 schreef lao_tse het volgende:

[..]

Treinen moeten weer concurrerend worden. Vroeger had je een directe nachttrein naar Praag Hlavni nadrazi, Milano Centrale, Minsk Centralni, Kobenhavn Hovedbanegarden en zelfs helemaal tot Moskva Belaruskaja wokzal.
En met het Duitse Sparnight ook supergoedkoop en je kwam de volgende dag uitgerust, want met couchette, aan. Geen gedoe met bagage inchecken en lastige regels wat je wel en niet mee mag nemen. In de trein neem je mee wat je kunt sjouwen zonder beperkingen. Je vertrekt vanaf je deur gewoon vanaf je eigen treinhalte en je komt uit bij de treinhalte waar je wilt zijn en 's ochtends vroeg.

Niet 50 kilometer verderop in de rimboe, maar in het stadscentrum van Milano, Praha of Moskva.

Treinkaartjes kocht je met gewoon echt geld - contant - i.p.v. heel ingewikkeld via internet en gewoon aan het ns-loket.

Helaas zijn bijna alle nachttreinen opgeheven, alleen de OBB heeft bijvoorbeeld nog nachttreinen naar Milano, Wien Westbf en Zurich.

Vliegen mag best duurder, maar de Duitse Spoorwegen moeten dan wel weer de nachttreinen gaan exploiteren. Bussen zijn geen redelijk alternatief, dan kom je de volgende ochtend brak aan, het ontbreekt er aan comfort, je kunt niet slapen en de chauffeur is bijna altijd een knor. Flixbus, het voormalige Meinfernbus, is totaal geen alternatief. Ik heb die lijn ooit geprobeerd en het is net zo slecht als Eurolines. Voor grotere afstanden dus geen optie, want je komt ziek en kapot aan op je bestemming.

Nachttreinen moeten gewoon weer in ere hersteld. Kan je ook je fiets meenemen, campingspullen, allemaal dingen die met een vliegtuig onmogelijk zijn. Nachttreinen hebben altijd vriendelijk Duits personeel, i.p.v. lomp en onbeschoft personeel dat bij Eurolines en Flixbus gebruikelijk is.
Alleen het Tsjechische studentagency is als het om busvervoer gaat een redelijk alternatief (maar nog altijd slechter dan de trein) en flibco is een redelijk alternatief voor reizen naar Portugal (maar vertrekt alleen vanuit Parijs en Luxemburg).

Voor lange afstanden binnen Europa is de trein gewoon super. Vliegen is te ingewikkeld nu met al die veiligheidsvoorschriften, niemand snapt nog wat wel en wat niet mee mag, je moet uren van te voren je aanmelden, bijna geen bagage mee en de luchthaven is aldoor op een rare plek gesitueerd, ook slecht voor milieu.
Deze zomer half Europa afgegaan in de flixbus en ik snap je gemauw niet. Een keer mogen genieten van de nachttrein. Echt top. Midden in de nacht je bed uit gesleurd worden door schreeuwende douane met een zaklamp in je gezicht.
pi_174260411
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 11:52 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dus Henk en Ingrid moeten maar weer op de fiets naar Zeeland op vakantie gaan zodat de milieubewuste Diederik-Jan, Fleur en Mees met een schoon geweten hun diverse stedentripjes kunnen blijven boeken?
Ik moet wel toegeven dat ik er niet rouwig om zou zijn als ik op vakanties Henk en Ingrid niet hoef te ontmoeten.
Ik ontmoet inderdaad veel liever Diederik-Jan en Fleur en Mees. Als dat het gevolg zou zijn van de maatregel, zou ik toch stiekem erg content zijn. Ik ben vaker weggegaan van een kampeerplaats vanwege overlastgevende Tokkies (die ook uit Engeland kwamen en soms uit eigen land, soms Duitsers).

Dat gezegd hebbende ben ik socialist genoeg om ook Tokkies een vakantie te gunnen - helaas gunnen Tokkies de hoogopgeleide mens geen goede vakantie - en moet er dus rekening gehouden worden met iedereen, iedereen dient op vakantie te kunnen en derhalve zullen de treinen, internationaal goedkoper moeten worden.

Diederick, Fleur en ik zullen dus flexibel op vakantie moeten blijven gaan en af en toe van camping, hotel of hostel moeten wisselen bij een overdaad aan Tokkies. Wij geloven in een betere samenleving, helaas doen Tokkies er alles aan dit concept te torpederen met hun wangedrag. Maar mijn idealen blijven.
pi_174260511
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 16:16 schreef Eix het volgende:

[..]

De treinen rijden op groene stroom. Behoudens misschien nog enkele diesellijntjes in de provincie. Toch betaal je BTW over je treinkaartje. Dit in tegenstelling tot een vliegticket.
Of je gaat nooit met de trein of je bent al jaren niet meer voorbij Utrecht gekomen.
pi_174260555
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:29 schreef lao_tse het volgende:

[..]

Ik moet wel toegeven dat ik er niet rouwig om zou zijn als ik op vakanties Henk en Ingrid niet hoef te ontmoeten.
Ik ontmoet inderdaad veel liever Diederik-Jan en Fleur en Mees. Als dat het gevolg zou zijn van de maatregel, zou ik toch stiekem erg content zijn. Ik ben vaker weggegaan van een kampeerplaats vanwege overlastgevende Tokkies (die ook uit Engeland kwamen en soms uit eigen land, soms Duitsers).

Dat gezegd hebbende ben ik socialist genoeg om ook Tokkies een vakantie te gunnen - helaas gunnen Tokkies de hoogopgeleide mens geen goede vakantie - en moet er dus rekening gehouden worden met iedereen, iedereen dient op vakantie te kunnen en derhalve zullen de treinen, internationaal goedkoper moeten worden.

Diederick, Fleur en ik zullen dus flexibel op vakantie moeten blijven gaan en af en toe van camping, hotel of hostel moeten wisselen bij een overdaad aan Tokkies. Wij geloven in een betere samenleving, helaas doen Tokkies er alles aan dit concept te torpederen met hun wangedrag. Maar mijn idealen blijven.
Ik heb nog nooit hoeven vluchten wegens tokkies. Kan zijn dat ik ook een tokkie ben of gewoon wat minder autistisch.
pi_174260730
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit hoeven vluchten wegens tokkies. Kan zijn dat ik ook een tokkie ben of gewoon wat minder autistisch.
Tokkies kunnen behoorlijk gewelddadig worden of zijn, zeker met alcohol. Ik ga niet afwachten tot de vlam in de pan slaat, ik ben op vakantie voor ontspanning niet voor vechtpartijen. Vechten is sowieso voor sukkels.
Genoeg ellende meegemaakt met Tokkies helaas in mijn leven, Zodra ik dergelijke lui zie ben ik weg. Ik houd niet van geweld. Misschien zouden plekken (hotel, hostels, kampeerterreinen) geschapen kunnen worden die Tokkie-vrij zijn. Zet een bordje neer aan de ingang van je terrein in het Engels, Duits, Russisch en Nederlands (de Tokkie-landen van de wereld) dat je dergelijke lieden niet wenst op je terrein. Bij wangedrag wordt iemand verwijderd en krijgt de betrokkene uiteraard zijn/haar geld terug.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:03:45 #64
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174261253
Vliegen is veel te goedkoop geworden. Punt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174262079
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 14:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Toch mooi hoe de geest van de belastingslaaf werkt. Niet de belasting op stroom voor de trein moet omlaag, maar de belasting van iets anders moet omhoog voor de eerlijkheid.
Toch frappant dat hier iemand als belastingslaaf moet weggezet worden om de nietszeggendheid van de non argumenten kracht bij te zetten.

Eerlijkheid rechts heeft toch altijd zo'n grote mond over de heilige marktwerking, dan moet er ook een eerlijk speelveld zijn en dat is er dus op dit moment totaal niet op de energie kosten. Als we dan ook nog externaliteiten van luchtvaart zouden gaan meerekenen dan komt dit vervoer helemaal slecht uit. :D
pi_174262387
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Toch frappant dat hier iemand als belastingslaaf moet weggezet worden om de nietszeggendheid van de non argumenten kracht bij te zetten.

Eerlijkheid rechts heeft toch altijd zo'n grote mond over de heilige marktwerking, dan moet er ook een eerlijk speelveld zijn en dat is er dus op dit moment totaal niet op de energie kosten. Als we dan ook nog externaliteiten van luchtvaart zouden gaan meerekenen dan komt dit vervoer helemaal slecht uit. :D
Jeetje je hebt het echt wel goed geïnternaliseerd hé? Wist je dat je ook een eerlijk speelveld kan maken door de prijs van het benadeelde goed te verlagen? Ik noem je een belastingslaaf omdat zoals je hier weer bewijst de enige mogelijkheid die je ziet meer belasting is.
pi_174262398
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:03 schreef Ringo het volgende:
Vliegen is veel te goedkoop geworden. Punt.
Het is nog net zo duur als 100 jaar geleden. Punt.
pi_174262706
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Jeetje je hebt het echt wel goed geïnternaliseerd hé? Wist je dat je ook een eerlijk speelveld kan maken door de prijs van het benadeelde goed te verlagen? Ik noem je een belastingslaaf omdat zoals je hier weer bewijst de enige mogelijkheid die je ziet meer belasting is.
Een maatschappij heeft geld nodig om overeind te blijven, ja dan maar wat meer geld bij luchtreizigers weghalen dan andere dingen nog meer belasten.

Denken dat je belastingen tot 0 kan reduceren en dan nog net zo'n maatschappij als Nederland heeft kan blijven draaiend houden is kinderlijk naïef. :D
pi_174262852
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het is nog net zo duur als 100 jaar geleden. Punt.
Omdat jij dat zegt. :')

Vliegen was toch echt tot begin jaren 70 alleen weg gelegd voor de happy few, dat was dan zeker omdat de grote meerderheid toch wel het geld had maar niet durfde te vliegen. :D
pi_174262855
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een maatschappij heeft geld nodig om overeind te blijven, ja dan maar wat meer geld bij luchtreizigers weghalen dan andere dingen nog meer belasten.

Denken dat je belastingen tot 0 kan reduceren en dan nog net zo'n maatschappij als Nederland heeft kan blijven draaiend houden is kinderlijk naïef. :D
Sla die stroman maar helemaal in elkaar grote jongen.
pi_174262969
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Omdat jij dat zegt. :')

Vliegen was toch echt tot begin jaren 70 alleen weg gelegd voor de happy few, dat was dan zeker omdat de grote meerderheid toch wel het geld had maar niet durfde te vliegen. :D
Nee hoor. Ik had laatst gelezen dat je op sommige lijnen nog steeds ongeveer hetzelfde betaald als 100 jaar geleden. Als in 100 pond in 1917 en 100 pond nu.

Een grapje is wellicht wat ongemakkelijk en moeilijk te begrijpen voor een slaafje.
pi_174263083
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 20:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik had laatst gelezen dat je op sommige lijnen nog steeds ongeveer hetzelfde betaald als 100 jaar geleden. Als in 100 pond in 1917 en 100 pond nu.

Een grapje is wellicht wat ongemakkelijk en moeilijk te begrijpen voor een slaafje.
Dan is het toch goedkoper geworden? :')

100 pond was vroeger véél meer waard dan 100 pond nu uiteraard.

Of bedoel je 100 pond naar hedendaagse maatstaven?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_174263356
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 20:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik had laatst gelezen dat je op sommige lijnen nog steeds ongeveer hetzelfde betaald als 100 jaar geleden. Als in 100 pond in 1917 en 100 pond nu.

Een grapje is wellicht wat ongemakkelijk en moeilijk te begrijpen voor een slaafje.
Ow wat een gevoel voor humor heeft deze zelfbenoemde slavendrijver dan toch. :')

Zo grappig dat we buikschuddend maar het totale gebrek aan inhoud bij zijn posts moeten vergeten. :D
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 20:40:42 #74
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174263936
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 23:20 schreef LXIV het volgende:

Ik zeg invoeren die vliegtax en het liefst 100 euro. Het is bizar dat we in een extreem dichtbevolkt land als Nederland wat centjes proberen te verdienen door vliegtuigen te laten landen en opstijgen.
Daar gaat het niet om, slimpie. De tarieven zijn zo concurrerend in de luchtvaart, dat een extra belasting op tickets er voor zorgt dat concurrenten van de KLM, die niet van Amsterdam vertrekken, een voordeel krijgen. En wat doen reizigers (en al helemaal Hollanders)?; Dan maken ze geen overstap op Amsterdam of vertrekken niet van Amsterdam (want ticket is duurder), maar op een luchthaven elders in Europa.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174264273
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 20:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om, slimpie. De tarieven zijn zo concurrerend in de luchtvaart, dat een extra belasting op tickets er voor zorgt dat concurrenten van de KLM, die niet van Amsterdam vertrekken, een voordeel krijgen. En wat doen reizigers (en al helemaal Hollanders)?; Dan maken ze geen overstap op Amsterdam of vertrekken niet van Amsterdam (want ticket is duurder), maar op een luchthaven elders in Europa.
Yep dat is al eerder gebleken!
En of het nu 3 euro is of 30 euro wie benne wel (Hollanders) he.

3 Euro maal 60 miljoen, fijn zakcentje toch?
pi_174264535
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:18 schreef lao_tse het volgende:

[..]

Treinen moeten weer concurrerend worden. Vroeger had je een directe nachttrein naar Praag Hlavni nadrazi, Milano Centrale, Minsk Centralni, Kobenhavn Hovedbanegarden en zelfs helemaal tot Moskva Belaruskaja wokzal.
En met het Duitse Sparnight ook supergoedkoop en je kwam de volgende dag uitgerust, want met couchette, aan. Geen gedoe met bagage inchecken en lastige regels wat je wel en niet mee mag nemen. In de trein neem je mee wat je kunt sjouwen zonder beperkingen. Je vertrekt vanaf je deur gewoon vanaf je eigen treinhalte en je komt uit bij de treinhalte waar je wilt zijn en 's ochtends vroeg.

Niet 50 kilometer verderop in de rimboe, maar in het stadscentrum van Milano, Praha of Moskva.

Treinkaartjes kocht je met gewoon echt geld - contant - i.p.v. heel ingewikkeld via internet en gewoon aan het ns-loket.

Helaas zijn bijna alle nachttreinen opgeheven, alleen de OBB heeft bijvoorbeeld nog nachttreinen naar Milano, Wien Westbf en Zurich.

Vliegen mag best duurder, maar de Duitse Spoorwegen moeten dan wel weer de nachttreinen gaan exploiteren. Bussen zijn geen redelijk alternatief, dan kom je de volgende ochtend brak aan, het ontbreekt er aan comfort, je kunt niet slapen en de chauffeur is bijna altijd een knor. Flixbus, het voormalige Meinfernbus, is totaal geen alternatief. Ik heb die lijn ooit geprobeerd en het is net zo slecht als Eurolines. Voor grotere afstanden dus geen optie, want je komt ziek en kapot aan op je bestemming.

Nachttreinen moeten gewoon weer in ere hersteld. Kan je ook je fiets meenemen, campingspullen, allemaal dingen die met een vliegtuig onmogelijk zijn. Nachttreinen hebben altijd vriendelijk Duits personeel, i.p.v. lomp en onbeschoft personeel dat bij Eurolines en Flixbus gebruikelijk is.
Alleen het Tsjechische studentagency is als het om busvervoer gaat een redelijk alternatief (maar nog altijd slechter dan de trein) en flibco is een redelijk alternatief voor reizen naar Portugal (maar vertrekt alleen vanuit Parijs en Luxemburg).

Voor lange afstanden binnen Europa is de trein gewoon super. Vliegen is te ingewikkeld nu met al die veiligheidsvoorschriften, niemand snapt nog wat wel en wat niet mee mag, je moet uren van te voren je aanmelden, bijna geen bagage mee en de luchthaven is aldoor op een rare plek gesitueerd, ook slecht voor milieu.
Wat een onzin. Vliegen is helemaal niet ingewikkeld. En de regels wat je wel en niet mee mag nemen zijn toch helder? En bijna geen bagage mee? Een jaar geleden vloog ik naar Johannesburg en mocht ik 30 kg meenemen, ik heb van de week een ticket naar Bangkok gekocht, daar mag ik 23 kg mee. En je kunt ook nog extra bijboeken. Campingspullen? Een fiets? Dat kan gewoon.

Vliegen is honderd keer comfortabeler dan met de trein. Ben een keer met de nachttrein naar Oostenrijk geweest, wat een drama was dat.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174264745
Als zo een vogel naar beneden vallen doet is er wel geen andere weg als down toch?

Hoeveel condooms ik ook draag.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2017 21:05:53 ]
pi_174265492
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 20:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dan is het toch goedkoper geworden? :')

100 pond was vroeger véél meer waard dan 100 pond nu uiteraard.

Of bedoel je 100 pond naar hedendaagse maatstaven?
Je meent het.
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 20:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ow wat een gevoel voor humor heeft deze zelfbenoemde slavendrijver dan toch. :')

Zo grappig dat we buikschuddend maar het totale gebrek aan inhoud bij zijn posts moeten vergeten. :D
De grote jongen is klaar met de stroman in elkaar slaan. Goed gedaan jongen. Als je hier was zou ik je een beloningssnoepje geven.

Je weet hopelijk dat ik hetzelfde einddoel bepleitte met dezelfde middelen als jij? Een gelijk speelveld door middel van belasting maatregelen?
pi_174265728
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 20:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat een onzin. Vliegen is helemaal niet ingewikkeld. En de regels wat je wel en niet mee mag nemen zijn toch helder? En bijna geen bagage mee? Een jaar geleden vloog ik naar Johannesburg en mocht ik 30 kg meenemen, ik heb van de week een ticket naar Bangkok gekocht, daar mag ik 23 kg mee. En je kunt ook nog extra bijboeken. Campingspullen? Een fiets? Dat kan gewoon.

Vliegen is honderd keer comfortabeler dan met de trein. Ben een keer met de nachttrein naar Oostenrijk geweest, wat een drama was dat.
Binnen Europa zijn bussen tegenwoordig ook een goede mogelijkheid. Als ik vanuit Groningen met de trein naar Schiphol zou gaan voor het vliegtuig binnen Europa ben ik vaak langer onderweg en duurder uit. Helemaal met de budget lijnen waar je bij debiele regio vliegvelden wordt gedropt. Bovendien hebben al die internationale bussen snelle wifi tegenwoordig, dus kan ik doen wat ik thuis ook zo doen. Laveloos fokken.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 21:39:03 #80
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174265981
Dit weer :').

Elk stukje dat lekt uit het akkoord vind ik of bijzonder matig of ronduit slecht. Wat een teleurstelling tot nu toe.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_174267869
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 00:18 schreef k_man het volgende:
Ik heb pas nog een retourtje Italië geboekt voor ¤ 20. Dat is heel leuk, maar het is ook tamelijk bizar. Het kost me meer om naar het vliegveld te rijden dan om naar Italië te vliegen.

Het loopt inmiddels ook een beetje uit de hand met al dat vliegen. Vroeger hadden we Schiphol. Nu hebben we al een veel groter Schiphol, plus Rotterdam, Eindhoven en Maastricht. En nog is het niet voldoende. Nu moet Lelystad ook een volwaardig vliegveld worden. En Schiphol gaat uitbreiden met een grote nieuwe terminal.

Kortom; gooi er maar wat belasting op. Prima als daarmee de groei van de luchtvaartindustrie een beetje afgeremd wordt.
Ik sluit me bij je aan; het is absurd dat deze industrie zoveel verkapte subsidie krijgt. Vliegen is bijna net zo normaal als openbaar vervoer; dat is volkomen belachelijk.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 22:29:33 #82
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174267961
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 22:27 schreef drexciya het volgende:

[..]

Ik sluit me bij je aan; het is absurd dat deze industrie zoveel verkapte subsidie krijgt. Vliegen is bijna net zo normaal als openbaar vervoer; dat is volkomen belachelijk.
Nee, dat is prachtig. De wereld open voor iedereen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 22:31:20 #83
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174268031
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 22:29 schreef Fir3fly het volgende:
Nee, dat is prachtig. De wereld open voor iedereen.
Daarom snap ik ook niet waarom al die vluchtelingen in rubberbootjes naar Europa komen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174269201
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 22:31 schreef Ringo het volgende:

[..]

Daarom snap ik ook niet waarom al die vluchtelingen in rubberbootjes naar Europa komen.
Wat sla jij voor dan met een vliegtuig wat/dat onderdelen verliest, is het niet bij opstijgen dan wel tijdens de vlucht?
De tickets goedkoop ergens moet het geld vandaan komen toch, dan maar op het onderhoudt?

En ze zullen wel moeten ook er zijn er die zich niet laten dwingen om hun prijzen aan te passen dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2017 23:13:49 ]
pi_174272640
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 20:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat een onzin. Vliegen is helemaal niet ingewikkeld. En de regels wat je wel en niet mee mag nemen zijn toch helder? En bijna geen bagage mee? Een jaar geleden vloog ik naar Johannesburg en mocht ik 30 kg meenemen, ik heb van de week een ticket naar Bangkok gekocht, daar mag ik 23 kg mee. En je kunt ook nog extra bijboeken. Campingspullen? Een fiets? Dat kan gewoon.

Vliegen is honderd keer comfortabeler dan met de trein. Ben een keer met de nachttrein naar Oostenrijk geweest, wat een drama was dat.
Is Johannesburg tof eigenlijk? Volgens Lonely Planet is het er erg onveilig. Swasiland lijkt me wel leuk om op vakantie te gaan, maar dan moet je toch naar Johannesburg vliegen en van daar met een bus (of trein?) verder.
Kan je euro's wisselen in Rand en Maloti? Pinnen zou gevaarlijk moeten zijn, vanwege grote kans op skimgevaar in J'burg, is het beter gewoon met een heleboel euro's op zak naar Johannesburg te vliegen?

Als ik de reisgids dus lees, kan je beter die stad mijden. Maar hoe zijn jouw ervaringen? Ben je ook in Swasiland of Lesotho geweest? Zou ja, hoe is het daar? En de kust van Zuid-Afrika, Durban? Kan je met een Nederlands cirrus-bankpas pinnen? Ik heb ook nog een vooruitbetaal VISA-kaart,, dus een prepaid-kaart die in theorie ook gebruikt zou kunnen worden om te pinnen in het buitenland. Werkt zoiets in Zuid-Afrika?
Verstaan mensen er Nederlands? Afrikaans lijkt toch heel erg op Nederlands?
:D

Excuses veel vragen, maar Zuid-Afrika lijkt me wel tof, alleen als ik de reisgids lees ziet het er naar uit dat je gegarandeerd overvallen wordt met een kalashnikov tegen je hoofd. Dat is weer minder fijn. ;(
pi_174272737
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 23:05 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat sla jij voor dan met een vliegtuig wat/dat onderdelen verliest, is het niet bij opstijgen dan wel tijdens de vlucht?
De tickets goedkoop ergens moet het geld vandaan komen toch, dan maar op het onderhoudt?

En ze zullen wel moeten ook er zijn er die zich niet laten dwingen om hun prijzen aan te passen dus.
Modernere vliegtuigen die minder brandstof gebruiken.
Een focus op simpele lijnen waarbij de vliegtuigen zo min mogelijk op de grond hoeven staan.
Landen op allerlei randvliegvelden waar de kosten lager voor zijn dan landen midden in de hoofdstad van een land.

Tada je bent een heel eind richting een budgetmaatschappij.
pi_174273916
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 06:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Modernere vliegtuigen die minder brandstof gebruiken.
Een focus op simpele lijnen waarbij de vliegtuigen zo min mogelijk op de grond hoeven staan.
Landen op allerlei randvliegvelden waar de kosten lager voor zijn dan landen midden in de hoofdstad van een land.

Tada je bent een heel eind richting een budgetmaatschappij.
Schiphol ligt niet in de hoofdstad.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_174274122
quote:
10s.gif Op zondag 8 oktober 2017 06:37 schreef lao_tse het volgende:

[..]

Is Johannesburg tof eigenlijk? Volgens Lonely Planet is het er erg onveilig. Swasiland lijkt me wel leuk om op vakantie te gaan, maar dan moet je toch naar Johannesburg vliegen en van daar met een bus (of trein?) verder.
Kan je euro's wisselen in Rand en Maloti? Pinnen zou gevaarlijk moeten zijn, vanwege grote kans op skimgevaar in J'burg, is het beter gewoon met een heleboel euro's op zak naar Johannesburg te vliegen?

Als ik de reisgids dus lees, kan je beter die stad mijden. Maar hoe zijn jouw ervaringen? Ben je ook in Swasiland of Lesotho geweest? Zou ja, hoe is het daar? En de kust van Zuid-Afrika, Durban? Kan je met een Nederlands cirrus-bankpas pinnen? Ik heb ook nog een vooruitbetaal VISA-kaart,, dus een prepaid-kaart die in theorie ook gebruikt zou kunnen worden om te pinnen in het buitenland. Werkt zoiets in Zuid-Afrika?
Verstaan mensen er Nederlands? Afrikaans lijkt toch heel erg op Nederlands?
:D

Excuses veel vragen, maar Zuid-Afrika lijkt me wel tof, alleen als ik de reisgids lees ziet het er naar uit dat je gegarandeerd overvallen wordt met een kalashnikov tegen je hoofd. Dat is weer minder fijn. ;(
Johannesburg moet je alleen landen en vertrekken. 1 nacht doorgebracht.

Ik heb gewoon overal veilig kunnen pinnen bij bewaakte pinautomaten en heb me geen moment onveilig gevoeld. In Durban heb ik gewoon rustig in het donker rond kunnen lopen met mijn gezin, al heb je ook daar plekken die je beter kunt mijden. Gewoon je verstand blijven gebruiken.

Ik had zo'n geheim geldtasje voor onder mijn kleren dat heb ik na 2 dagen weer in mijn koffer gedaan. Grappig genoeg ben ik meerdere Zuid Afrikanen tegengekomen die ook zo'n tasje meenemen als ze naar europa gaan want in hun beleving wordt je in Amsterdam bijvoorbeeld heel snel bestolen.

En afhankelijk van de regio verstaan ze inderdaad nederlands. Jij praat nederlands, zij praten zuid afrikaans terug en je verstaat elkaar prima.

Ook in swaziland geweest dat voelde voor mij eigenlijk hetzelfde als het platteland van kwazulu natal. Daar zou ik niet speciaal voor omrijden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174274148
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 21:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Binnen Europa zijn bussen tegenwoordig ook een goede mogelijkheid. Als ik vanuit Groningen met de trein naar Schiphol zou gaan voor het vliegtuig binnen Europa ben ik vaak langer onderweg en duurder uit. Helemaal met de budget lijnen waar je bij debiele regio vliegvelden wordt gedropt. Bovendien hebben al die internationale bussen snelle wifi tegenwoordig, dus kan ik doen wat ik thuis ook zo doen. Laveloos fokken.
Prima, dat moet je zelf weten. Als het langer dan 5 uur rijden is pak ik wel het vliegtuig.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174274181
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 08:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Prima, dat moet je zelf weten. Als het langer dan 5 uur rijden is pak ik wel het vliegtuig.
Stoer. Ik heb mij bedacht de vliegtax is nog niet hoog genoeg. Alle vliegers hier zijn stom.
  zondag 8 oktober 2017 @ 09:53:11 #91
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174275081
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Toch frappant dat hier iemand als belastingslaaf moet weggezet worden om de nietszeggendheid van de non argumenten kracht bij te zetten.

Eerlijkheid rechts heeft toch altijd zo'n grote mond over de heilige marktwerking, dan moet er ook een eerlijk speelveld zijn en dat is er dus op dit moment totaal niet op de energie kosten. Als we dan ook nog externaliteiten van luchtvaart zouden gaan meerekenen dan komt dit vervoer helemaal slecht uit. :D
Moet je dan regelen met je buurlanden. Want als ze 200km verderop goedkopere peut hebben en minder landingsrechten, wordt dat de hotspot.

200km mag voor de boer met oogkleppen een beste afstand zijn, voor maatschappijen is dat niks.

Dag werkgelegenheid, dag verbindingen, hallo economische krimp.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 8 oktober 2017 @ 09:54:00 #92
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174275100
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 08:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Stoer. Ik heb mij bedacht de vliegtax is nog niet hoog genoeg. Alle vliegers hier zijn stom.
Alle jankers over vliegers hier zijn stom. Bleh!!!!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174275117
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 09:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Alle jankers over vliegers hier zijn stom. Bleh!!!!
Eens. Ook meer belasting over treinen en bussen!
  zondag 8 oktober 2017 @ 09:58:52 #94
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174275177
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 09:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Eens. Ook meer belasting over treinen en bussen!
Vrachtwagens ook. En electrische fietsen!!!!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 8 oktober 2017 @ 10:00:26 #95
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_174275205
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 13:00 schreef k_man het volgende:

[..]

Sinds wanneer ben jij zo'n voorstander van nivellering?
Ben ik ook niet per se. Bij nivellering verkleint de overheid de verschillen (ten gunste van de meerderheid en ten gunste van de minderbedeelden). Bij dit voorbeeld, met een vliegtaks, vergroot de overheid de verschillen ten gunste van de milieubewuste elite. De milieubewuste elite wil dat de planeet gered wordt wil met een schoon geweten vliegen, zelf minder of niet vliegen is natuurlijk ondenkbaar voor die nepwereldverbeteraars, ze willen met een schoon geweten vliegen, dat is het belangrijkste en dat doen ze door allerlei maatregelen te verzinnen om het plebs uit de vliegtuigen te weren.
  zondag 8 oktober 2017 @ 10:04:37 #96
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_174275277
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 06:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Modernere vliegtuigen die minder brandstof gebruiken.
Een focus op simpele lijnen waarbij de vliegtuigen zo min mogelijk op de grond hoeven staan.
Landen op allerlei randvliegvelden waar de kosten lager voor zijn dan landen midden in de hoofdstad van een land.

Tada je bent een heel eind richting een budgetmaatschappij.
En korte lijntjes met EU-ambtenaren zodat je meer aan de subsidie verdient die je vangt door te vliegen op steden "die nog ontwikkeld moeten worden", dan aan de tickets zelf. Kortom, de goedkope tickets, overlast en luchtvervuiling daar betaal je zelf voor via de algemene belasting. En niemand die het ziet.

genoeg bronnen te vinden, bijvoorbeeld https://www.google.nl/sea(...)tain+destinations%3F
pi_174275286
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 09:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Vrachtwagens ook. En electrische fietsen!!!!
Ik rij toch nooit in een vrachtwagen op elektrische fiets.
  zondag 8 oktober 2017 @ 10:07:47 #98
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174275322
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik rij toch nooit in een vrachtwagen op elektrische fiets.
Wijst mij op een schrijffout, terwijl de zin onleesbaar is. ..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174275336
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:04 schreef tfors het volgende:

[..]

En korte lijntjes met EU-ambtenaren zodat je meer aan de subsidie verdient die je vangt door te vliegen op steden "die nog ontwikkeld moeten worden", dan aan de tickets zelf. Kortom, de goedkope tickets, overlast en luchtvervuiling daar betaal je zelf voor via de algemene belasting. En niemand die het ziet.
Voor de CO2 kun je nog een mooie case maken, maar 99% van de mensen met overlast van vliegtuigen hebben daar zelf voor gekozen en waarschijnlijk zichzelf al gecompenseerd met een relatief goedkopere woning.

Vliegtuigen vallen volgens mij buiten het klimaat akkoord omdat de overheden het niet eens konden wie verantwoordelijk is bij een vlucht. *O*
pi_174275365
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wijst mij op een schrijffout, terwijl de zin onleesbaar is. ..
Een mod heeft woorden weggehaald om mij te pesten. Het is een samenzwering.
pi_174276812
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:00 schreef Braindead2000 het volgende:

Ben ik ook niet per se. Bij nivellering verkleint de overheid de verschillen (ten gunste van de meerderheid en ten gunste van de minderbedeelden). Bij dit voorbeeld, met een vliegtaks, vergroot de overheid de verschillen ten gunste van de milieubewuste elite.
Nee hoor. De verschillen blijven gelijk. Of denk je dat de vliegbelasting inkomensafhankelijk gaat zijn?

Mensen met lagere inkomens hebben nou eenmaal minder mogelijkheden voor luxe uitgaven. Ze kunnen minder vliegen, ze kunnen niet in een dure auto rijden, ze kunnen niet elke week uiteten. Dat is altijd al zo geweest en dat zal ook altijd zo zijn. Het is een beetje raar om dat nu als een argument te gebruiken tegen deze maatregel.
pi_174277957
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 14:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dus je hebt minder betaald voor je woning met als als nadeel dat je onder een aanvliegroute woont en dan moet de aanvliegroute verdwijnen. Echt jij bent het schoolvoorbeeld van een trieste nimby.

1. Ik heb niet minder of meer betaald voor mijn woning. Ik heb 'm overgenomen :+.
2. Ik woon niet onder een aanvliegroute.
3. Ik stel nergens dat de (vermeende) aanvliegroute moet verdwijnen.
4. Er is zoiets als 'toename van...' (ergo mijn klacht).
5. Waardoor, al interesseert mij dat -in tegenstelling tot jouw projectie- niet, mijn woning (nog) minder waard is geworden.
6. Het gaat mij, ongeacht woonprijs, ongeacht mijn eigen situatie, om de leefbaarheid in Nederland ; over wat we wel/niet zouden moeten willen tolereren omwille 'werkgelegenheid!'

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2017 13:02:30 ]
pi_174278021
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 12:58 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

1. Ik heb niet minder of meer betaald voor mijn woning. Ik heb 'm overgenomen :+.
2. Ik woon niet onder aan aanvliegroute.
3. Ik stel nergens dat de (vermeende) aanvliegroute moet verdwijnen.
4. Er is zoiets als 'toename van...' (ergo mijn klacht).
5. Waardoor, al interesseert mij dat -in tegenstelling tot jouw projectie- niet, mijn woning (nog) minder waard is geworden.
6. Het gaat mij, ongeacht woonprijs, ongeacht mijn eigen situatie, om de leefbaarheid in Nederland ; over wat we wel/niet zouden moeten willen tolereren omwille 'werkgelegenheid!'
Hoe vaak ben je zelf met je aars in zo'n vliegtuigstoel gaan zitten? We doen het niet alleen omwille van werkgelegenheid, maar omdat het ook een dienst verleend waar miljoenen Nederlanders privé gebruik van maken. Om nog maar te zwijgen over alle bedrijven.
pi_174278121
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 13:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Hoe vaak ben je zelf met je aars in zo'n vliegtuigstoel gaan zitten? We doen het niet alleen omwille van werkgelegenheid, maar omdat het ook een dienst verleend waar miljoenen Nederlanders privé gebruik van maken. Om nog maar te zwijgen over alle bedrijven.
Jaren 90, 00's, vaak ja. Toen het nog duur(der) was. Ik vraag me af hoe groot het aandeel van de Nederlandse privégebruikers is op overstaphaven Schiphol. Wat betreft de cargo dienst; daar kom je niet omheen idd. Een goede prijs cruciaal voor vele bedrijven (NL). Maar Anita en Henk die Venetië onder de voet willen lopen? Ga maar lekker in de tuin met een schuurschilderij zitten.
pi_174278147
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 06:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Modernere vliegtuigen die minder brandstof gebruiken.
Een focus op simpele lijnen waarbij de vliegtuigen zo min mogelijk op de grond hoeven staan.
Landen op allerlei randvliegvelden waar de kosten lager voor zijn dan landen midden in de hoofdstad van een land.

Tada je bent een heel eind richting een budgetmaatschappij.
Ik kan mij herinneren dat er iets was met een maatschappij die welke niet mee wou gaan met prijsafspraken, naar mijn idee heeft het hiermee iets te doen.
pi_174278514
quote:
De vliegbelasting bestond sinds 1 juli 2008 en werd per 1 juli 2009 afgeschaft. De vliegbelasting bedroeg 11,25 euro bij vliegreizen binnen de Europese Unie of tot 2500 kilometer, daarboven bedroeg het tarief 45 euro.
quote:
omdat reizigers vanwege de extra kosten uitweken naar bijvoorbeeld Düsseldorf en Brussel.
Wat een dieptrieste armzalige kutsloebers heb je toch ook! :')

Maar dan nog, wat maakt het uit dat al die sloebers uitwijken naar Düsseldorf en Brussel? Schiphol is toch al overvol.
pi_174278613
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 13:27 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

[..]

Wat een dieptrieste armzalige kutsloebers heb je toch ook! :')

Maar dan nog, wat maakt het uit dat al die sloebers uitwijken naar Düsseldorf en Brussel? Schiphol is toch al overvol.
Echter als die uitwijken komt men niet meer uit op die 3 Euro voor die welke nogwel over Schiphol reizen.
pi_174278638
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 13:33 schreef john2406 het volgende:

[..]

Echter als die uitwijken komt men niet meer uit op die 3 Euro voor die welke nogwel over Schiphol reizen.
3 euro?
pi_174278687
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 13:33 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

3 euro?
Zoiets las ik,in een eerdere reactie, of het klopt?
Als ik reis sowieso over Dusseldorf, is veel geavanceerder vind ik.

Ook geen hinderlijke flitspalen richting vliegveld trouwens.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2017 13:37:13 ]
pi_174278766
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 13:35 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zoiets las ik,in een eerdere reactie, of het klopt?
Als ik reis sowieso over Dusseldorf, is veel geavanceerder vind ik.
Mij veel te ver weg.

Bij grote voorkeur vlieg ik van Rotterdam, maar dat kan eigenlijk alleen voor vakantievluchtjes binnen Europa. En anders neem ik de Intercity Direct, die me in 25 minuten vanaf Rotterdam op Schiphol aflevert. Tenminste, als die rijdt... ;)
pi_174278808
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 13:40 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Mij veel te ver weg.

Bij grote voorkeur vlieg ik van Rotterdam, maar dat kan eigenlijk alleen voor vakantievluchtjes binnen Europa. En anders neem ik de Intercity Direct, die me in 25 minuten vanaf Rotterdam op Schiphol aflevert. Tenminste, als die rijdt... ;)
Ieder het zijne uiteraard, intercity alleen als de windmolens draaien?

Dusseldorf ik wordt voor de deur gehaald, taxi, en zetten mij op het vliegveld af bij de ingang wat ik moet hebben, dat is pas service of niet?
pi_174278970
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 13:42 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ieder het zijne uiteraard, intercity alleen als de windmolens draaien?

Dusseldorf ik wordt voor de deur gehaald, taxi, en zetten mij op het vliegveld af bij de ingang wat ik moet hebben, dat is pas service of niet?
Tuurlijk, niks mis mee als je een beetje in de buurt van Düsseldorf woont.
pi_174279090
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 13:52 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Tuurlijk, niks mis mee als je een beetje in de buurt van Düsseldorf woont.
Toch nog 100 km hoor, Amsterdam 200 km, geen auto parkeren niks nopa nada, geen omkijken ergens naar.
pi_174284694
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:29 schreef lao_tse het volgende:

[..]

Ik moet wel toegeven dat ik er niet rouwig om zou zijn als ik op vakanties Henk en Ingrid niet hoef te ontmoeten.
Ik ontmoet inderdaad veel liever Diederik-Jan en Fleur en Mees. Als dat het gevolg zou zijn van de maatregel, zou ik toch stiekem erg content zijn. Ik ben vaker weggegaan van een kampeerplaats vanwege overlastgevende Tokkies (die ook uit Engeland kwamen en soms uit eigen land, soms Duitsers).

Dat gezegd hebbende ben ik socialist genoeg om ook Tokkies een vakantie te gunnen - helaas gunnen Tokkies de hoogopgeleide mens geen goede vakantie - en moet er dus rekening gehouden worden met iedereen, iedereen dient op vakantie te kunnen en derhalve zullen de treinen, internationaal goedkoper moeten worden.

Diederick, Fleur en ik zullen dus flexibel op vakantie moeten blijven gaan en af en toe van camping, hotel of hostel moeten wisselen bij een overdaad aan Tokkies. Wij geloven in een betere samenleving, helaas doen Tokkies er alles aan dit concept te torpederen met hun wangedrag. Maar mijn idealen blijven.
Tokkie gespot.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_174285845
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 13:42 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ieder het zijne uiteraard, intercity alleen als de windmolens draaien?

Dusseldorf ik wordt voor de deur gehaald, taxi, en zetten mij op het vliegveld af bij de ingang wat ik moet hebben, dat is pas service of niet?
Niks service. Je betaalt er gewoon voor. Je kunt ook met de taxi naar Schiphol. Wat een service hè?
pi_174285885
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 13:27 schreef hpeopjes het volgende:

Wat een dieptrieste armzalige kutsloebers heb je toch ook! :')

Maar dan nog, wat maakt het uit dat al die sloebers uitwijken naar Düsseldorf en Brussel? Schiphol is toch al overvol.
Voor de meeste mensen zal uitwijken voor een paar euro ook helemaal niet lonen. Dan kost de langere reis naar een vliegveld in het buut'nland je een stuk meer dan je aan belasting bespaart.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2017 20:20:37 ]
pi_174288515
quote:
6s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:18 schreef k_man het volgende:

[..]

Niks service. Je betaalt er gewoon voor. Je kunt ook met de taxi naar Schiphol. Wat een service hè?
Wat de boer niet kan dat vreet die niet!
pi_174290536
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 21:34 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat de boer niet kan dat vreet die niet!
Is dat waarom je niet naar Schiphol gaat?
pi_174291346
quote:
7s.gif Op zondag 8 oktober 2017 22:40 schreef k_man het volgende:

[..]

Is dat waarom je niet naar Schiphol gaat?
Nee de reden heb ik al aangegeven niet meer of minder als daarom gun de mensen in Amsterdam die rust wel en de overheid geen geld.
  zondag 8 oktober 2017 @ 23:24:51 #120
132605 kawotski
Il Dottore
pi_174291590
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 12:41 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik zit op een bovenverdieping met de ramen open en hoor op sommige momenten om de 5 minuten die dingen overkomen. Dat kan best wel eens op de zenuwen werken hoor.
Verhuis dan. Ik woon overigens ook onder een aanvliegroute en ik stoor me er minder aan dan al het autoverkeer en (opgevoerde) brommers. Daarnaast worden de vliegtuigen steeds stiller. Een 787 maakt al 3 kwart minder geluid dan een A330.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_174293695
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 23:12 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nee de reden heb ik al aangegeven niet meer of minder als daarom gun de mensen in Amsterdam die rust wel en de overheid geen geld.
Nee je had het over de taxi naar Düsseldorf. Dat je dat zo'n goede service vindt. Dat slaat nergens op. Je kunt een taxi nemen naar elk vliegveld. Of bieden ze in Düsseldorf gratis taxi's?
pi_174294029
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 13:08 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Jaren 90, 00's, vaak ja. Toen het nog duur(der) was. Ik vraag me af hoe groot het aandeel van de Nederlandse privégebruikers is op overstaphaven Schiphol. Wat betreft de cargo dienst; daar kom je niet omheen idd. Een goede prijs cruciaal voor vele bedrijven (NL). Maar Anita en Henk die Venetië onder de voet willen lopen? Ga maar lekker in de tuin met een schuurschilderij zitten.
Dus jij mocht wel naar eigen zeggen vaak vliegen maar anita en Henk mogen dat niet :')

Lekker consequent.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174294037
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 08:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Stoer. Ik heb mij bedacht de vliegtax is nog niet hoog genoeg. Alle vliegers hier zijn stom.
Dat mag jij vinden. Het zal mij een zorg zijn wat je vanaf de zolderkamer van je ouderlijk huis van mij vind terwijl ik ergens op een parelwit palmstrand lig.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174294185
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 13:42 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ieder het zijne uiteraard, intercity alleen als de windmolens draaien?

Dusseldorf ik wordt voor de deur gehaald, taxi, en zetten mij op het vliegveld af bij de ingang wat ik moet hebben, dat is pas service of niet?
dat kan bij schiphol ook hoor?
There are only 151 Pokémon.
pi_174295196
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 08:22 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

dat kan bij schiphol ook hoor?
15 E halen en terug brengen, uiteraard als de reis voorbij is, geen Nederlandse prijs dus 96 km enkele reis.

Kan ik in Nederland nog niet mijn auto 14 dagen voor parkeren.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2017 09:58:25 ]
  maandag 9 oktober 2017 @ 10:07:06 #126
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_174295385
Wie linkt even naar de laatste Zembla-uitzending? Er werd o.a. een wetenschappelijk rapport besproken waarin de alom bejubelde economische motor Schiphol helemaal niet zo veel blijkt op te leveren.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_174302530
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 09:57 schreef john2406 het volgende:

[..]

15 E halen en terug brengen, uiteraard als de reis voorbij is, geen Nederlandse prijs dus 96 km enkele reis.

Kan ik in Nederland nog niet mijn auto 14 dagen voor parkeren.
Natuurlijk John. Je denkt zeker dat we allemaal gek zijn hier? Dat we jou op je mooie blauwe ogen geloven als je zegt dat jij een taxirit maakt van 2 x 100 km voor een totaal van ¤ 15. Klets toch niet zo'n onzin.
pi_174304009
quote:
10s.gif Op maandag 9 oktober 2017 15:45 schreef k_man het volgende:

[..]

Natuurlijk John. Je denkt zeker dat we allemaal gek zijn hier? Dat we jou op je mooie blauwe ogen geloven als je zegt dat jij een taxirit maakt van 2 x 100 km voor een totaal van ¤ 15. Klets toch niet zo'n onzin.
Als niet samen gelijk met de reis mee besteld is het uiteraard duurder!
pi_174311800
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 16:47 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als niet samen gelijk met de reis mee besteld is het uiteraard duurder!
Oh, dus het is helemaal geen service van het vliegveld in Düsseldorf, maar van een of andere reisorganisatie.
pi_174316282
quote:
6s.gif Op maandag 9 oktober 2017 20:59 schreef k_man het volgende:

[..]

Oh, dus het is helemaal geen service van het vliegveld in Düsseldorf, maar van een of andere reisorganisatie.
Ja en wat dan nog, is dat hier ook te vinden ergens onder een steen?

En geloof mij ik ben dan wel geen Hollander maar een Nederlander,ik vergelijk de prijzen heus wel hoor.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2017 23:24:22 ]
  maandag 9 oktober 2017 @ 23:26:35 #131
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174316343
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 13:27 schreef hpeopjes het volgende:

[..]


[..]

Wat een dieptrieste armzalige kutsloebers heb je toch ook! :')

Maar dan nog, wat maakt het uit dat al die sloebers uitwijken naar Düsseldorf en Brussel? Schiphol is toch al overvol.
Maakt nog al wat uit idd. Mensen kijken naar wat het goedkoopst is als je manager je al 3 jaar geen fatsoenlijke loonsverhoging hebt gegeven..

Kan je je zo opstellen, maar toch is het zo.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174316442
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 23:23 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ja en wat dan nog, is dat hier ook te vinden ergens onder een steen?

En geloof mij ik ben dan wel geen Hollander maar een Nederlander,ik vergelijk de prijzen heus wel hoor.
Wat dan nog? Het betekent gewoon dat je weer allerlei onzin aan het verkondigen bent. Jij had het over de goede service van de luchthaven in Düsseldorf, maar als ik even doorvraag blijkt het daar helemaal niks mee te maken te hebben.
pi_174316475
quote:
7s.gif Op maandag 9 oktober 2017 23:30 schreef k_man het volgende:

[..]

Wat dan nog? Het betekent gewoon dat je weer allerlei onzin aan het verkondigen bent. Jij had het over de goede service van de luchthaven in Düsseldorf, maar als ik even doorvraag blijkt het daar helemaal niks mee te maken te hebben.
Doorvragen jij denkt dat ik je alles vertel, schrijf alleen wat ik kwijt wil hoor!
pi_174317264
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 23:32 schreef john2406 het volgende:

[..]

Doorvragen jij denkt dat ik je alles vertel, schrijf alleen wat ik kwijt wil hoor!
Op zich wel verstandig. Als je meer zou vertellen, zou iedereen al direct doorhebben dat je weer uit je nek zit te kletsen. :)
pi_174317277
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 00:41 schreef k_man het volgende:

[..]

Op zich wel verstandig. Als je meer zou vertellen, zou iedereen al direct doorhebben dat je weer uit je nek zit te kletsen. :)
Ach jij mag dat beweren van mij hoor ik weet ja wie zegt, een (normale) zou ik het nog kwadelijk nemen ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2017 00:44:35 ]
pi_174317418
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 00:44 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ach jij mag dat beweren van mij hoor ik weet ja wie zegt, een (normale) zou ik het nog kwadelijk nemen ook.
We hebben toch net samen vastgesteld dat je beweringen niet kloppen? Of wilde je nog steeds beweren dat het vliegveld in Dusseldorf een taxiservice aanbiedt voor 15 euro bij 2 x 100 km? Het is gewoon niet waar wat je zei.

Wel sympathiekelijk dat je het mij niet kwadelijk neemt. :)
pi_174326459
Volgens de telegraaf komt er ¤ 7,- op een Europees ticket en ¤ 40,- op een ticket buiten Europa. Best veel als jij nagaat dat ik nu een ticket wil boeken naar een plaats buiten Europa voor 16,99. Dan moet ik toegeven dat dit erg goedkoop is. Nu is deze vlucht al vanaf Weeze, maar zou ik vanuit Nederland vliegen zou de vlucht meer dan 300% duurder worden.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:37:14 #138
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174327490
https://www.telegraaf.nl/(...)tickets-stuk-duurder

Totaal niet geleerd van de eerste poging van de cda/pvda destijds. Als je dat al wil doen, moet je dat op europees niveau doen. EU gebruiken waarvoor het bedoeld is. Nu schiet je jezelf in je eigen voet met het creëren van een niet level playing field.

Wat levert het op? Banenverlies:
BARIN in 2008: 12.500
NRC in 2013: 15.000 tot 30.000

En economische schade van 700mln

Om een ordinaire belasting. Hoe dan?

Hier moet keihard tegen geageerd worden. Gelukkig is het er nog niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174347581
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 23:24 schreef kawotski het volgende:

[..]

Verhuis dan.
Ja is goed man morgen ait?
Conscience do cost.
pi_174349569
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 15:36 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik vind dit wel een beetje flauwe reactie. Alsof mensen die al twintig jaar in Lelystad wonen echt niet hadden kunnen zien aankomen dat het vliegveld daar zich zou gaan ontwikkelen van een grasveldje voor sportvliegtuigjes tot een dependance van Schiphol met tientallen grote vliegtuigen per dag. Dan ben je wel héél naïef hoor.
Die hebben reden tot klagen. Maar de mensen die de afgelopen 40 jaar bij schiphol zijn gaan wonen niet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_174349643
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 14:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Die hebben reden tot klagen. Maar de mensen die de afgelopen 40 jaar bij schiphol zijn gaan wonen niet.
En als je er al 80 jaar woont? Dan mag het wel ofzo?
Conscience do cost.
pi_174349986
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 14:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Die hebben reden tot klagen. Maar de mensen die de afgelopen 40 jaar bij schiphol zijn gaan wonen niet.
Ik denk dat het vliegverkeer alleen maar toegenomen is in die 40 jr, afgenomen neem ik aan van niet.
pi_174350179
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 14:44 schreef ems. het volgende:

[..]

En als je er al 80 jaar woont? Dan mag het wel ofzo?
Ja want toen bestond het praktisch niet en bestonden straalvliegtuigen nog niet. Het is hetzelfde als naast een kroeg gaan wonen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 11 oktober 2017 @ 15:11:35 #144
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_174350215
quote:
Reisbranche vreest 'afbraak' door vliegtaks
Tickets van A-maatschappijen zijn in NL duurder dan elders, dat is meermaals aangetoond. De 'reisbranche' moet dus sowieso niet klagen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_174350254
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ja want toen bestond het praktisch niet en bestonden straalvliegtuigen nog niet.
En hoeveel mensen die er al zo lang wonen moeten er dan precies klagen voordat volgens jouw mening schiphol daar iets aan moet doen?
quote:
Het is hetzelfde als naast een kroeg gaan wonen.
Als die kroeg na zoveel jaar uitgroeit van een klein clubje tot een gigantisch stadscafé dan lijkt het me dat de omwonenden daar best iets over mogen zeggen. Dat betekent niet dat meteen dat de tent afgebroken moet worden maar wel dat er allicht gezamenlijk naar oplossingen gekeken kan worden.
Conscience do cost.
pi_174350267
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:11 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Tickets van A-maatschappijen zijn in NL duurder dan elders, dat is meermaals aangetoond. De 'reisbranche' moet dus sowieso niet klagen.
Vergeet even de flitspalen niet die op aan en afvoerwegen staan, justitie loopt ook geld mis dan.
pi_174350279
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 12:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Vind dit een hele rare vergelijking. Als jij de volgende keer je koffer incheckt, zeg maar even tegen die dame of homo achter de desk dat het een huurmoordenaar is.

En als je het niet wil waarderen, blijf je toch lekker met je voetjes op de grond? Maar dan ook echt nooit meer ergens naartoe met het vliegtuig.

Wees er even van bewust dat het een bedrijfstak in NL is 70.000 mensen directe werkgeving is. Met indirecte werkgeving er bij 350.000.
De opmerking klopt prima. Dat je ergens opbrengsten uit haalt betekent niet per definitie dat dat maar toe te juichen valt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174350342
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:37 schreef Red_85 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)tickets-stuk-duurder

Totaal niet geleerd van de eerste poging van de cda/pvda destijds. Als je dat al wil doen, moet je dat op europees niveau doen. EU gebruiken waarvoor het bedoeld is. Nu schiet je jezelf in je eigen voet met het creëren van een niet level playing field.

Wat levert het op? Banenverlies:
BARIN in 2008: 12.500
NRC in 2013: 15.000 tot 30.000

En economische schade van 700mln

Om een ordinaire belasting. Hoe dan?

Hier moet keihard tegen geageerd worden. Gelukkig is het er nog niet.
Tis hartstikke terecht om accijnzen te heffen op kerosine.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174350383
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 10:07 schreef Andromache het volgende:
Wie linkt even naar de laatste Zembla-uitzending? Er werd o.a. een wetenschappelijk rapport besproken waarin de alom bejubelde economische motor Schiphol helemaal niet zo veel blijkt op te leveren.
Levert niet veel op? Hoeveel mensen eten er van de werkzaamheden die daar worden verricht?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174350402
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:17 schreef ludovico het volgende:
Tis hartstikke terecht om accijnzen te heffen op kerosine.
Ben ik met je eens echter dan ook in de buurlanden.

Niet zo want dat slaat op 3Xniks, alles, de meeste zullen uitwijken naar D dan, en al zeker als ze ietsje te laat, door een file of wat dan ook, aankomen en een verrassing op de deurmat hebben liggen bij thuiskomst.
pi_174350609
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:19 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ben ik met je eens echter dan ook in de buurlanden.

Niet zo want dat slaat op 3Xniks, alles, de meeste zullen uitwijken naar D dan, en al zeker als ze ietsje te laat, door een file of wat dan ook, aankomen en een verrassing op de deurmat hebben liggen bij thuiskomst.
Ik geloof niet dat je met 7 euro voor Europese vluchten uit gaat wijken naar Brussel, ja, als het een euro of 40 gaat schelen misschien, maar dat houdt in dat er al een initieel verschil bestond van 33 euro.. Het ligt er tevens ook aan waar je je ergens bevindt in Nederland, aan de grens zul je allicht iets sneller uitwijken.

Maar dit gaat om fracties, er wordt gedaan alsof dit gigantisch veel mensen gaat beïnvloeden in hun gedrag en dat is gewoon dikke onzin.

Ga je kerosine hetzelfde belasten als benzine dan zul je met een trip naar Barcelona eerder aan de 50-100 euro moeten denken aan extra accijns op een vliegticket...

Maarehm, waar begin je? Ik zou zeggen, zorg ervoor dat je je eigen industrie niet teveel schaadt: Kleine stapjes dus: 7 euro bijvoorbeeld.

En dan druk op het buitenland, zodra Duitsland en België meedoen kun je naar 14 euro etc etc.

Druk opvoeren op de EU kan ook.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 11 oktober 2017 @ 15:31:46 #152
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_174350678
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

Vergeet even de flitspalen niet die op aan en afvoerwegen staan, justitie loopt ook geld mis dan.
Wacht even, je argument tegen een vliegtax is dat dit geld kost, omdat er dan minder verkeer langs een lucratieve flitspaal rijdt?


quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:19 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ben ik met je eens echter dan ook in de buurlanden.

Niet zo want dat slaat op 3Xniks, alles, de meeste zullen uitwijken naar D dan, en al zeker als ze ietsje te laat, door een file of wat dan ook, aankomen en een verrassing op de deurmat hebben liggen bij thuiskomst.
Maar anderzijds, door de vliegtax moet je wel uitwijken naar Duitsland. En dat is niet eerlijk want als je dan te laat vertrekt dan wordt je geflitst? Is dat het argument?

Ik snap het geloof ik niet meer. 8)7
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_174350718
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:31 schreef Eix het volgende:

[..]

Wacht even, je argument tegen een vliegtax is dat dit geld kost, omdat er dan minder verkeer langs een lucratieve flitspaal rijdt?

[..]

Maar anderzijds, door de vliegtax moet je wel uitwijken naar Duitsland. En dat is niet eerlijk want als je dan te laat vertrekt dan wordt je geflitst? Is dat het argument?

Ik snap het geloof ik niet meer. 8)7
Nederland is kut want: Dikke boete op de snelweg en vliegtax, dus we gaan uitwijken naar Duitsland, dat is wat hij zegt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174350803
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

Levert niet veel op? Hoeveel mensen eten er van de werkzaamheden die daar worden verricht?
Heb je de uitzending gezien?
pi_174350831
quote:
5s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:35 schreef k_man het volgende:

[..]

Heb je de uitzending gezien?
Neen, maar ik weet wel dat er een hoop mensen van leven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174350848
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:19 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ben ik met je eens echter dan ook in de buurlanden.

Niet zo want dat slaat op 3Xniks, alles, de meeste zullen uitwijken naar D dan, en al zeker als ze ietsje te laat, door een file of wat dan ook, aankomen en een verrassing op de deurmat hebben liggen bij thuiskomst.
Onzin. Voor veel mensen zal heen en weer naar Duitsland een stuk meer kosten dan die 7 of 40 euro belasting.
pi_174350865
quote:
12s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Neen, maar ik weet wel dat er een hoop mensen van leven.
Misschien moet je gewoon maar eens die uitzending bekijken dan. Voor je beweert dat het onzin is.
pi_174350891
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:38 schreef k_man het volgende:

[..]

Misschien moet je gewoon maar eens die uitzending bekijken dan. Voor je beweert dat het onzin is.
Misschien moet jij je de impact realiseren van 60.000 mensen die nu werk hebben.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174350932
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nederland is kut want: Dikke boete op de snelweg en vliegtax, dus we gaan uitwijken naar Duitsland, dat is wat hij zegt.
Yep
pi_174350939
quote:
12s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Misschien moet jij je de impact realiseren van 60.000 mensen die nu werk hebben.
Ik ga er geen discussie met je over aan als je die uitzending niet bekijkt, omdat je zelf wel denkt te weten hoe het allemaal zit. Het is totaal zinloos om te discussiëren met mensen die alleen bereid zijn hun zelfbedachte 'feiten' te geloven.
pi_174350965
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:41 schreef john2406 het volgende:

[..]

Yep
Je beseft inmiddels wel dat dat een vrij onzinnige opmerking was, toch? :)
pi_174350981
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:42 schreef k_man het volgende:

[..]

Je beseft inmiddels wel dat dat een vrij onzinnige opmerking was, toch? :)
Wat wil je, de VOC maar nu onder de eigen burgers?
pi_174351008
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:43 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat wil je, de VOC maar nu onder de eigen burgers?
Ik heb geen idee wat je probeert te zeggen John.
pi_174351014
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:41 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik ga er geen discussie met je over aan als je die uitzending niet bekijkt, omdat je zelf wel denkt te weten hoe het allemaal zit. Het is totaal zinloos om te discussiëren met mensen die alleen bereid zijn hun zelfbedachte 'feiten' te geloven.
Ik zeg niet dat ik weet "hoe het allemaal zit" ik heb een stelling dat vanwege het feit dat 60.000 mensen kunnen leven van Schiphol dat je het niet af kunt doen als insignificant, Schiphol is belangrijk voor 60.000 mensen en dat zijn er dermate veel dat je best kan zeggen dat dat ook belangrijk is voor Nederland.

Jij lijkt nu half te stellen dat dat allemaal geen flikker boeit. Natuurlijk wel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174351041
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik weet "hoe het allemaal zit" ik heb een stelling dat vanwege het feit dat 60.000 mensen kunnen leven van Schiphol dat je het niet af kunt doen als insignificant, Schiphol is belangrijk voor 60.000 mensen en dat zijn er dermate veel dat je best kan zeggen dat dat ook belangrijk is voor Nederland.

Jij lijkt nu half te stellen dat dat allemaal geen flikker boeit. Natuurlijk wel.
Je kunt het nog een paar keer blijven proberen, maar zoals gezegd: ik ga geen discussie met je aan als je niet bereid bent om je te verdiepen in de materie en alleen afgaat op hoe jij denkt dat het zit.
pi_174351048
Het begin wordt getracht, voorlopig 7 euro dat loopt nog wel op hoor denk ik.

Het mag en kan niet in 1X dan lopen ze te snel naar de buurlanden, bij iedere keer een minimaal bedrag misschien niet?
pi_174351055
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:46 schreef k_man het volgende:

[..]

Je kunt het nog een paar keer blijven proberen, maar zoals gezegd: ik ga geen discussie met je aan als je niet bereid bent om je te verdiepen in de materie en alleen afgaat op hoe jij denkt dat het zit.
60.000 mensen die werken en leven van Schiphol heeft toch waarde of niet? Zo moeilijk is het allemaal niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174351069
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

60.000 mensen die werken en leven van Schiphol heeft toch waarde of niet? Zo moeilijk is het allemaal niet.
Hoe vaak moet ik het nog herhalen?
pi_174351090
quote:
5s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:47 schreef k_man het volgende:

[..]

Hoe vaak moet ik het nog herhalen?
Probeer eens met de horlepiep te dansen!



[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2017 16:30:05 ]
pi_174351092
quote:
5s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:47 schreef k_man het volgende:

[..]

Hoe vaak moet ik het nog herhalen?
Kun je daar dan geen antwoord op geven? Heeft het dan geen waarde volgens jou? Zijn 60.000 banen niks waard dat het niks oplevert?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174351117
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kun je daar dan geen antwoord op geven? Heeft het dan geen waarde volgens jou?
Ik blijf niet aan de gang. Verdiep je er in en dan praten we verder. :W
pi_174351127
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:49 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik blijf niet aan de gang. Verdiep je er in en dan praten we verder. :W
Ik wil best je doc bekijken, wil jij een linkje sturen? En geef even antwoord op de vraag want dit ontwijken is wel een beetje laf.

Zo moeilijk is het namelijk niet om te concluderen dat Schiphol wel wat oplevert, het feit dat er 60.000 mensen van leven bewijst dat namelijk al. Daar hoef ik geen documentaire voor te kijken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174352586
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:17 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tis hartstikke terecht om accijnzen te heffen op kerosine.
Dan doe je dat als eu, niet als individueel land. Level playing field.
Gebruik waar die eu voor bedoeld is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174352619
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dan doe je dat als eu, niet als individueel land. Level playing field.
Gebruik waar die eu voor bedoeld is.
Was dat de opzet van de EU?

Ik denk persoonlijk van wel, prijsafspraken.

En nu neust het Nederland niet en wil er tax overheen gooien?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2017 16:58:29 ]
pi_174352687
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:17 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tis hartstikke terecht om accijnzen te heffen op kerosine.
Dan doe je dat als eu, niet als individueel land. Level playing field.
Gebruik waar die eu voor bedoeld is.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

De opmerking klopt prima.
Die vergelijking slaat als een tang op een varken en spreekt meer van persoonlijke haat. Derhalve is het argument dus totaal niet waarde toevoegend.

Huurmoordenaar met luchtvaartmensen vergelijken, echt :X

quote:
Dat je ergens opbrengsten uit haalt betekent niet per definitie dat dat maar toe te juichen valt.
Welke opbrengsten onder de streep dan? De normaal zo geliefde bronnetjes van links, nota bene de favoriet onder de favo bronnetjes, NRC en aanverwante onderzoeksinstellingen, zeggen dat dit dus een bijzonder slecht idee is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174352693
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dan doe je dat als eu, niet als individueel land. Level playing field.
Gebruik waar die eu voor bedoeld is.
Je moet zelf beginnen. Niet je eigen industrie slopen, maar dat doe je niet met een beetje accijns dus je hebt genoeg speelruimte om al stappen te zetten.

Daarnaast, gebruik die EU waar die voor bedoelt is ja, maar een wachtende houding daarin nemen.... Ben ik geen fan van.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174352773
2021 ging die vliegtax in toch? Wie dan leeft, dan zorgt. en 7 euro extra voor een Europese vlucht extra waar tickets al bijna niks meer kosten... Als je je hier boos om kunt maken kun je je om alles boos maken.
pi_174352782
quote:
12s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Misschien moet jij je de impact realiseren van 60.000 mensen die nu werk hebben.
En aanverwante stromen van goederen, businessreizigers. Wat voegt een luchthaven nu bij aan het BBP? 60.000 op de luchthaven alleen, 350.000 indirect.
Van de bedrijven die de bakjes maken voor de catering, de vrachtwagen chauffeur die de goederen komt ophalen, tot de zakenman die de deals komt afsluiten waardoor er weer meer goederen komen/gaan.

Bierviltje.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174352832
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:05 schreef Toefjes het volgende:
2021 ging die vliegtax in toch? Wie dan leeft, dan zorgt. en 7 euro extra voor een Europese vlucht extra waar tickets al bijna niks meer kosten... Als je je hier boos om kunt maken kun je je om alles boos maken.
Als dan zijn ze in D nog goedkoper, men is toch in 2021 niet minder Hollander als nu neem ik aan?
pi_174352838
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je moet zelf beginnen. Niet je eigen industrie slopen, maar dat doe je niet met een beetje accijns dus je hebt genoeg speelruimte om al stappen te zetten.

Daarnaast, gebruik die EU waar die voor bedoelt is ja, maar een wachtende houding daarin nemen.... Ben ik geen fan van.
In de 2008 en 2009 heeft het zich al eens voor gedaan. Met een krimp van de NL luchthavens als gevolg en een groei van die van vlak over de grens als resultaat. Je sloopt je economie. Keihard.

Zeker als je accijns op kerosine gaat heffen. Er komt geen maatschappij meer als er binnen de 250km 6 andere 'grote' luchthavens liggen.
Durf ik wel een krat bier op te zetten.

In eu verband of niet doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174352881
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In de 2008 en 2009 heeft het zich al eens voor gedaan. Met een krimp van de NL luchthavens als gevolg en een groei van die van vlak over de grens als resultaat. Je sloopt je economie. Keihard.

Zeker als je accijns op kerosine gaat heffen. Er komt geen maatschappij meer als er binnen de 250km 6 andere 'grote' luchthavens liggen.
Durf ik wel een krat bier op te zetten.

In eu verband of niet doen.
Nou ja het westen des lands zal niet snel uitwijken, Zeeland weer wel neem ik aan?
pi_174352909
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:08 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als dan zijn ze in D nog goedkoper, men is toch in 2021 niet minder Hollander als nu neem ik aan?
Sommige mensen gaan nu al over de grens. En een grote groep gaat alsnog via Schiphol, ook al is het over de grens goedkoper. We zitten aan het maximaal aantal vliegbewegingen en de rijen bij de beveiliging zijn er niet kleiner op geworden. Er zal altijd een groep mensen kiezen voor iets duurder en het gemak van Schiphol. Ik ben daar één van.
pi_174352930
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:11 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Sommige mensen gaan nu al over de grens. En een grote groep gaat alsnog via Schiphol, ook al is het over de grens goedkoper. We zitten aan het maximaal aantal vliegbewegingen en de rijen bij de beveiliging zijn er niet kleiner op geworden. Er zal altijd een groep mensen kiezen voor iets duurder en het gemak van Schiphol. Ik ben daar één van.
Uiteraard tot welk bedrag ga jij daarin mee?

100 tot hoeveel?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2017 17:12:40 ]
pi_174353061
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:12 schreef john2406 het volgende:

[..]

Uiteraard tot welk bedrag ga jij daarin mee?
Dat ligt aan de bestemming en de reisdata. Heb meestal gewoon een max bedrag in mijn hoofd, en tot nu toe lukt het steeds om daarvoor op reis te gaan. Mocht dat in de toekomst kansloos worden dan ga ik wel andere opties overwegen.

Maar Schiphol is met de trein maar een half uurtje met de IC direct. Kost 12 euro om er naartoe te gaan, en 12 terug en geen parkeerkosten. Weinig geld en weinig tijd. Dat speelt ook allemaal mee.
pi_174353149
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:17 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat ligt aan de bestemming en de reisdata. Heb meestal gewoon een max bedrag in mijn hoofd, en tot nu toe lukt het steeds om daarvoor op reis te gaan. Mocht dat in de toekomst kansloos worden dan ga ik wel andere opties overwegen.

Maar Schiphol is met de trein maar een half uurtje met de IC direct. Kost 12 euro om er naartoe te gaan, en 12 terug en geen parkeerkosten. Weinig geld en weinig tijd. Dat speelt ook allemaal mee.
Ben ook de laatste die tegen je ingaat er moeten er zijn wat de economie aanjagen ik zal de laatste zijn die je op andere ideeen brengt.
pi_174353442
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:10 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nou ja het westen des lands zal niet snel uitwijken, Zeeland weer wel neem ik aan?
200 km naar BRU vanaf Utrecht
Uitgaande van een auto van 1/20 verbruik want we praten over de toekomst.

10 liter peut.
Peut kost tegen die tijd 1,50 gemiddeld, lijkt me

Bij elkaar ¤15,-. Doe daar de rest nog bij qua afschrijving, onderhoud en verzekering en je komt op 20 euro uit per rit. x2 = 40 euro.

Iedereen ten zuiden van de lijn Rotterdam/Den Haag - Arnhem zegt de tyfus naar Schiphol en gaat ergens anders naar toe.

Bedankt he.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174353529
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

200 km naar BRU vanaf Utrecht
Uitgaande van een auto van 1/20 verbruik want we praten over de toekomst.

10 liter peut.
Peut kost tegen die tijd 1,50 gemiddeld, lijkt me

Bij elkaar ¤15,-. Doe daar de rest nog bij qua afschrijving, onderhoud en verzekering en je komt op 20 euro uit per rit. x2 = 40 euro.

Iedereen ten zuiden van de lijn Rotterdam/Den Haag - Arnhem zegt de tyfus naar Schiphol en gaat ergens anders naar toe.

Bedankt he.
over 3,5 jaar dus. Omdat tickets 7 euro duurder worden voor vluchten binnen Europa. Ga je er vanuit dat België en Duitsland niks gaan doen de komende 3,5 jaar aan verhogingen. Wacht dat nou eerst maar eens af voordat je gaat paniekschoppen.
pi_174353724
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:38 schreef Toefjes het volgende:

[..]

over 3,5 jaar dus. Omdat tickets 7 euro duurder worden voor vluchten binnen Europa. Ga je er vanuit dat België en Duitsland niks gaan doen de komende 3,5 jaar aan verhogingen. Wacht dat nou eerst maar eens af voordat je gaat paniekschoppen.
Die wrijven met hun handen. Laat maar komen denken ze. LGG en BRU staan nu al te springen van geluk vanwege de slotbeperking.

BRU was op sterven na dood. Dus denk maar niet dat ze van uit hun zelf deze buitenkans om zeep gaan helpen.

Beter niet doen dus.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174358306
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

200 km naar BRU vanaf Utrecht
Uitgaande van een auto van 1/20 verbruik want we praten over de toekomst.

10 liter peut.
Peut kost tegen die tijd 1,50 gemiddeld, lijkt me

Bij elkaar ¤15,-. Doe daar de rest nog bij qua afschrijving, onderhoud en verzekering en je komt op 20 euro uit per rit. x2 = 40 euro.

Iedereen ten zuiden van de lijn Rotterdam/Den Haag - Arnhem zegt de tyfus naar Schiphol en gaat ergens anders naar toe.

Bedankt he.
Autorijden voor 10 cent per kilometer dus? Serieus? Met welke auto lukt me dat? Mijn auto kost me nu alles bij elkaar zo'n 50 cent per gereden km...
pi_174358469
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:29 schreef lao_tse het volgende:

[..]

Ik moet wel toegeven dat ik er niet rouwig om zou zijn als ik op vakanties Henk en Ingrid niet hoef te ontmoeten.
Ik ontmoet inderdaad veel liever Diederik-Jan en Fleur en Mees. Als dat het gevolg zou zijn van de maatregel, zou ik toch stiekem erg content zijn. Ik ben vaker weggegaan van een kampeerplaats vanwege overlastgevende Tokkies (die ook uit Engeland kwamen en soms uit eigen land, soms Duitsers).

Dat gezegd hebbende ben ik socialist genoeg om ook Tokkies een vakantie te gunnen - helaas gunnen Tokkies de hoogopgeleide mens geen goede vakantie - en moet er dus rekening gehouden worden met iedereen, iedereen dient op vakantie te kunnen en derhalve zullen de treinen, internationaal goedkoper moeten worden.

Diederick, Fleur en ik zullen dus flexibel op vakantie moeten blijven gaan en af en toe van camping, hotel of hostel moeten wisselen bij een overdaad aan Tokkies. Wij geloven in een betere samenleving, helaas doen Tokkies er alles aan dit concept te torpederen met hun wangedrag. Maar mijn idealen blijven.
Me dunkt dat een betere samenleving oa begint bij je niet zo laatdunkend uitlaten over je medemens.

Je komt dan ook vooral over als iemand die graag pretendeert 'een betere samenleving' te willen, want dat staat zo leuk voor je ego.

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 11-10-2017 20:27:15 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_174359739
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In de 2008 en 2009 heeft het zich al eens voor gedaan. Met een krimp van de NL luchthavens als gevolg en een groei van die van vlak over de grens als resultaat. Je sloopt je economie. Keihard.

Zeker als je accijns op kerosine gaat heffen. Er komt geen maatschappij meer als er binnen de 250km 6 andere 'grote' luchthavens liggen.
Durf ik wel een krat bier op te zetten.

In eu verband of niet doen.
Vliegtax 7 euro in 2008 en 2009.... ? Heb je A een bron en B zijn de resultaten wel te vertrouwen? Dat zijn dikke crisis jaren, de hele handel stond stil en niemand had geld om op vakantie te gaan in die jaren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174360907
quote:
11s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:15 schreef k_man het volgende:

[..]

Autorijden voor 10 cent per kilometer dus? Serieus? Met welke auto lukt me dat? Mijn auto kost me nu alles bij elkaar zo'n 50 cent per gereden km...
Verzekering etc betaald men toch al, dus of ik dat meetel?

Tenzij men geen auto heeft natuurlijk en alleen voor een ritje Schiphol een auto aanschaft dan tel ik alles mee.
pi_174360942
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:34 schreef Red_85 het volgende:
Iedereen ten zuiden van de lijn Rotterdam/Den Haag - Arnhem zegt de tyfus naar Schiphol en gaat ergens anders naar toe.
Ik had het wel over het westen des lands he, niet over het midden des lands.

Oei den Haag en Rotterdam, weet ik eigenlijk niet, Zeeland denk ik wel zeker.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2017 22:00:45 ]
pi_174361043
Misschien een x kerosine gaan belasten zoals voor ons de diesel en benzine steenduur is.

Lekker groen ook maar dat willen ze natuurlijk niet.
pi_174361173
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 21:47 schreef HendrikV het volgende:
Misschien een x kerosine gaan belasten zoals voor ons de diesel en benzine steenduur is.

Lekker groen ook maar dat willen ze natuurlijk niet.
En de landbouw diesel dan, de rooie?

Die of jeukt het die mensen iets of vervuilend of niet als het een paar liter meer verbruiken doet?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2017 21:54:42 ]
pi_174361453
Als men nu betaald en afrekenen doet per gereden km?
Ja dan kan ik mij wel 1 en ander voorstellen, dat ding kost al geld heb ik er nog geen mtr gebruik van gemaakt, kan ik hem net zo goed gebruiken toch?
pi_174366348
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:13 schreef ems. het volgende:

[..]

En hoeveel mensen die er al zo lang wonen moeten er dan precies klagen voordat volgens jouw mening schiphol daar iets aan moet doen?

[..]

Als die kroeg na zoveel jaar uitgroeit van een klein clubje tot een gigantisch stadscafé dan lijkt het me dat de omwonenden daar best iets over mogen zeggen. Dat betekent niet dat meteen dat de tent afgebroken moet worden maar wel dat er allicht gezamenlijk naar oplossingen gekeken kan worden.
Heel veel. Overigens moeten er naar oplossingen gekeken worden echter niet naar beperking van het aantal vluchten. Dan maar meer of betere isolatie. Feit blijft dat je naast een vliegveld of horeca pand gaat wonen welk al 100 jaar bestaat en er een reden is dat je je huis goedkoop hebt kunnen kopen.

[ Bericht 2% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 12-10-2017 08:16:37 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_174366394
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik wil best je doc bekijken, wil jij een linkje sturen? En geef even antwoord op de vraag want dit ontwijken is wel een beetje laf.

Zo moeilijk is het namelijk niet om te concluderen dat Schiphol wel wat oplevert, het feit dat er 60.000 mensen van leven bewijst dat namelijk al. Daar hoef ik geen documentaire voor te kijken.
Jij gaat geen antwoord krijgen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_174366547
Ach, zoveel verandert er niet. Als Dusseldorf/Weeze of Brussel/Charleroi goedkoper is vlieg ik ook al vanaf daar.
pi_174366749
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

Vliegtax 7 euro in 2008 en 2009.... ? Heb je A een bron en B zijn de resultaten wel te vertrouwen? Dat zijn dikke crisis jaren, de hele handel stond stil en niemand had geld om op vakantie te gaan in die jaren.
Ga je serieus vragen om een bron terwijl dat algemene kennis is? Dude :')

Die vliegtax was 11 euro voor binnen 2500km en daarbuiten 45. Vervolgens groeiden weeze als kool, brussel zag een groei van NLers en Schiphol had een enorme terugval.

Niet voor niets afgeschaft.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 12 oktober 2017 @ 09:47:08 #201
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_174367344
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:05 schreef Toefjes het volgende:
2021 ging die vliegtax in toch? Wie dan leeft, dan zorgt. en 7 euro extra voor een Europese vlucht extra waar tickets al bijna niks meer kosten... Als je je hier boos om kunt maken kun je je om alles boos maken.
Ik bezuinig sowieso nooit als ik op vakantie ga. Al kan ik me voorstellen dat er mensen zijn met minder geld die wel elke euro willen besparen.
pi_174368999
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 08:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Heel veel. Overigens moeten er naar oplossingen gekeken worden echter niet naar beperking van het aantal vluchten. Dan maar meer of betere isolatie.
Dat zei ik ook al. Maar dat maakt klachten dus niet meer of minder terecht en "dan verhuis je maar" is nogal kort door de bocht.
quote:
Feit blijft dat je naast een vliegveld of horeca pand gaat wonen welk al 100 jaar bestaat en er een reden is dat je je huis goedkoop hebt kunnen kopen.
Behalve dat je er niet 'naast' bent gaan wonen en dat het dus helemaal niet extra goedkoop was.
Conscience do cost.
pi_174370148
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 11:06 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat zei ik ook al. Maar dat maakt klachten dus niet meer of minder terecht en "dan verhuis je maar" is nogal kort door de bocht.

Dat maakt de klachten wel minder terecht want je hebt er bij de aankoop voor gekozen om naast zo'n industrietak te gaan wonen. Dat wil niet zeggen dat er niets gedaan moet worden aan de klachten om ze te minimaliseren maar dat hoeft niet te betekenen dat het vliegveld dan maar ernstig beknot moet worden.
quote:
[..]

Behalve dat je er niet 'naast' bent gaan wonen en dat het dus helemaal niet extra goedkoop was.
Dat ben je wel. Ik durf te stellen dat 99% van de klagers er zijn gaan wonen toen Schiphol al bestond. En de woningen zijn daar juist wel goedkoper tov woningen welke daar niet liggen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_174370230
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 11:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat maakt de klachten wel minder terecht want je hebt er bij de aankoop voor gekozen om naast zo'n industrietak te gaan wonen.
Maar het is nogal een verschil of dat je er bent gaan wonen toen het een familiesnackbar was of een mcdonalds die 24/7 open is.
quote:
Dat wil niet zeggen dat er niets gedaan moet worden aan de klachten om ze te minimaliseren maar dat hoeft niet te betekenen dat het vliegveld dan maar ernstig beknot moet worden.
Dat zeg ik al het hele topic door.

quote:
Dat ben je wel.
Nee.
quote:
Ik durf te stellen dat 99% van de klagers er zijn gaan wonen toen Schiphol al bestond.
Irrelevant.
quote:
En de woningen zijn daar juist wel goedkoper tov woningen welke daar niet liggen.
Dat is dus helaas onjuist. "Naast" schiphol is nogal een breed begrip.
Conscience do cost.
pi_174370271
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 11:58 schreef ems. het volgende:

[..]

Maar het is nogal een verschil of dat je er bent gaan wonen toen het een familiesnackbar was of een mcdonalds die 24/7 open is.

[..]

Dat zeg ik al het hele topic door.

[..]

Nee.

[..]

Irrelevant.

[..]

Wel relevant.
quote:
Dat is dus helaas onjuist. "Naast" schiphol is nogal een breed begrip.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_174371354
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 08:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Jij gaat geen antwoord krijgen.
Weet ik want je bent op je pikkie getrapt dat je argument tegen wordt gesproken vanwege een simpel feit waar je niet geleerd voor hoeft te zijn om te begrijpen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174371406
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 08:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ga je serieus vragen om een bron terwijl dat algemene kennis is? Dude :')

Die vliegtax was 11 euro voor binnen 2500km en daarbuiten 45. Vervolgens groeiden weeze als kool, brussel zag een groei van NLers en Schiphol had een enorme terugval.

Niet voor niets afgeschaft.
Die cijfers zijn geen algemene kennis, anyhow, als je ze uit je hoofd kent mag je ze ook wel zo kenbaar maken.

Punt is, ik geloof niet in grote verschillen vanwege 7 euro, geen hond die voor 7 euro een paar uur extra in de auto gaat zitten... Dus ik vind het niet zo aannemelijk dat Schiphol vanwege zo een feit drastisch terugloopt in klanditie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174371908
quote:
12s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 12:53 schreef ludovico het volgende:

[..]

Weet ik want je bent op je pikkie getrapt dat je argument tegen wordt gesproken vanwege een simpel feit waar je niet geleerd voor hoeft te zijn om te begrijpen.
:?

Huh ik geef je gelijk?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_174371935
quote:
12s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 12:55 schreef ludovico het volgende:

[..]

Die cijfers zijn geen algemene kennis, anyhow, als je ze uit je hoofd kent mag je ze ook wel zo kenbaar maken.

Punt is, ik geloof niet in grote verschillen vanwege 7 euro, geen hond die voor 7 euro een paar uur extra in de auto gaat zitten... Dus ik vind het niet zo aannemelijk dat Schiphol vanwege zo een feit drastisch terugloopt in klanditie.
Dat dachten ze met de 11 euro ook in 2008.
De praktijk gaf anders aan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174372166
Gejank van een brancheorganisatie is altijd goed. Het zou pas gevaarlijk zijn als ze beleid gaan verwelkomen.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_174373777
Die janken nu en krijgen dadelijk 1 Euro gutmachung en dan is dat ook voorbij.
pi_174373879
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 13:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

:?

Huh ik geef je gelijk?
Tjah sorry keb soms zin om te terroriseren, niks persoonlijks.
Dacht even tegen die andere meneer te praten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174374148
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 12:31 schreef LelijKnap het volgende:
Eens met TS. Ik word knettergek van die vliegtuigen die boven m'n hoofd langs scheren. Ik heb het afgelopen jaar minstens 50 keer naar buiten gekeken om te checken of het aankomende vliegtuig niet in m'n appartement ging landen. Het is bizar dat men meent dat zoiets normaal moet/mag zijn.
Wellicht had je ergens anders een appartement moeten kopen.
pi_174374337
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 12:31 schreef LelijKnap het volgende:
Eens met TS. Ik word knettergek van die vliegtuigen die boven m'n hoofd langs scheren. Ik heb het afgelopen jaar minstens 50 keer naar buiten gekeken om te checken of het aankomende vliegtuig niet in m'n appartement ging landen. Het is bizar dat men meent dat zoiets normaal moet/mag zijn.
Tegen die tijd dat je het ziet zal het toch al te laat zijn vermoed ik, echter dan ben je wel van je zorgen af.
pi_174374975
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 09:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik bezuinig sowieso nooit als ik op vakantie ga. Al kan ik me voorstellen dat er mensen zijn met minder geld die wel elke euro willen besparen.
Het is ook allemaal wat geforceerde verontwaardiging. Gooien de Duitsers of de Belgen er 5 euro bovenop wordt er hier echt geen topic over aangemaakt.

En dat ze niks gaan doen lijkt me sterk, ze zullen iets moeten gaan doen al is het alleen voor de symboliek. Laten zien dat ze iets doen aan de klimaatdoelstellingen van Parijs.
pi_174375010
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 15:00 schreef john2406 het volgende:

[..]

Tegen die tijd dat je het ziet zal het toch al te laat zijn vermoed ik, echter dan ben je wel van je zorgen af.
Zo is het, dat is de juiste mentaliteit inzake vliegtuigrampen.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_174379764
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 15:26 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het is ook allemaal wat geforceerde verontwaardiging. Gooien de Duitsers of de Belgen er 5 euro bovenop wordt er hier echt geen topic over aangemaakt.

En dat ze niks gaan doen lijkt me sterk, ze zullen iets moeten gaan doen al is het alleen voor de symboliek. Laten zien dat ze iets doen aan de klimaatdoelstellingen van Parijs.
Denk dat Nederland ze dan al 5X voor geweest is?

De buurlanden doen er al iets aan, lpg is er net zo duur in de wegenbelasting als op benzine, of is dat al veranderd daar?

Nog wat offtopic geleuter erbij kinderbijslag is er 3X zo hoog!

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2017 19:06:28 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')