FOK!forum / Digital Corner / Draadloos internet echt wel traag
einzeinzvrijdag 6 oktober 2017 @ 22:26
Mijn draadloos internet is echt wel traag, ik deed een speedtest en had volgende resultaten.

Draadloos
Download: 0.42MB/s
Upload: 1.66MB/s
PING: 46ms

Toen ik het via de kabel probeerde haalde ik de volgende resultaten
Download: 47.67MB/s
Upload: 3.81MB/s
PING:14ms

Mijn provider zegt dat er geen probleem is, maar ik vermoed van wel. Ik kan nooit zo'n traag internet hebben toch?
Wat kan ik doen?
hugecoollvrijdag 6 oktober 2017 @ 22:32
Je provider bedoelt waarschijnlijk dat er tussen hen en jou geen probleem is, dus dat je het probleem thuis moet zoeken.
spierbalvrijdag 6 oktober 2017 @ 23:30
Welke router, plaatst van router, AP's, eventueel de instellingen van je router, kan je de sterkte zien van het signaal in DB?

Kortom, voor tips moet je wel iets meer informatie geven.
alilamivrijdag 6 oktober 2017 @ 23:40
3 mogelijke oplossingen

Wifi-stoorbronnen
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/checklist/stoorbronnen/

Wifi-frequentieband aanpassen naar 5 GHz
https://www.ziggo.nl/klan(...)tbij-5ghz-gebruiken/

Een extra access point of router installeren
https://www.ziggo.nl/klan(...)cesspoint-of-router/
wootahHzaterdag 7 oktober 2017 @ 01:16
doe de deur van de meterkast is open en ga naast de router staan. hoe snel is je internet dan
#ANONIEMzaterdag 7 oktober 2017 @ 19:31
:? Wie zegt dat de router vlakbij zijn meterkast staat?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2017 19:32:03 ]
Juup©zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:35
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 01:16 schreef wootahH het volgende:
doe de deur van de meterkast is open en ga naast de router staan. hoe snel is je internet dan
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:31 schreef Iwanius het volgende:
:? Wie zegt dat de router vlakbij zijn meterkast staat?
Wie zegt dat TS op de Wifi van de modem/router van zijn provider zit?
Dubbeldrankzaterdag 7 oktober 2017 @ 19:36
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:35 schreef Juup© het volgende:

[..]

[..]

Wie zegt dat TS op de Wifi van de modem/router van zijn provider zit?
Tja, het is maar een aanname lijkt me zo. Het is niet dat de TS ons veel info geeft...
Juup©zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:37
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:36 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Tja, het is maar een aanname lijkt me zo. Het is niet dat de TS ons veel info geeft...
;)
yosanderzaterdag 7 oktober 2017 @ 19:42
Neem een 5GHz router
Juup©zaterdag 7 oktober 2017 @ 20:13
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:42 schreef yosander het volgende:
Neem een 5GHz router
En hang die binnen bereik van de Wifi apparaten en niet achter een dikke betonnen muur.
einzeinzmaandag 9 oktober 2017 @ 10:28
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 23:30 schreef spierbal het volgende:
Welke router, plaatst van router, AP's, eventueel de instellingen van je router, kan je de sterkte zien van het signaal in DB?

Kortom, voor tips moet je wel iets meer informatie geven.
Ik heb geen router, enkel de modem van de provider.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 01:16 schreef wootahH het volgende:
doe de deur van de meterkast is open en ga naast de router staan. hoe snel is je internet dan
Staat gewoon in de woonkamer, niet in de meterkast.

quote:
10s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:42 schreef yosander het volgende:
Neem een 5GHz router
Mijn modem ondersteund 5GHz, maar mijn smartphone niet. Dus niet echt een oplossing. Bovendien heb ik op internet in diverse artikelen gelezen dat je beter af bent met een 2,4GHz freqeuntie. Het signaal gaat veel verder.
WodanIsGrootmaandag 9 oktober 2017 @ 10:32
Je modem is de router.

home-wifi-network-internet-via-router-24849041.jpg

En het is niet je internet verbinding waar je problemen mee hebt maar je verbinding tussen je tel/pc en de router.

Oftewel: andere frequentie;
Andere lokatie waar je router staat.
Andere router met n betere antenne (tele2 heeft bijvoorbeeld n ruk anttene);
Een pringlesbus over je antenne heen zetten.
WodanIsGrootmaandag 9 oktober 2017 @ 10:35
Dubbeldrank.
Mr_Belvederemaandag 9 oktober 2017 @ 10:38
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 10:28 schreef einzeinz het volgende:

Mijn modem ondersteund 5GHz, maar mijn smartphone niet.
Als het een android smartphone is kun je met deze app redelijk eenvoudig je signaal analyseren.

2.4GHz heeft een grotere reikwijdte dan 5GHz, een acceptabele bandbreedte, maar is behoorlijk storingsgevoelig. (Je magnetron zit ook op 2.4GHz).
5GHz is veel minder storingsgevoelig dan 2.4GHz, heeft een grotere bandbreedte, maar veel mindere reikwijdte.
sjoemie1985maandag 9 oktober 2017 @ 10:39
Waar mee heb je je verbinding allemaal getest?
alleen laptop of ook telefoon of ander draadloos apparaat?
welke router/ modem heb je?
tegenwoordig is vaak het modem ook een router.
aangezien het verschillende netwerk routeerd ;)

als je android telefoon hebt kun je nog wifi analyzer proberen en kijken hoe sterk het signaal is en of je niet op het zelfde kanaal zit als vele anderen in de buurt.
einzeinzmaandag 9 oktober 2017 @ 10:41
mWxnIIF.jpg

Dat is het resultaat uit Acrylic Wi-Fi Home. Eerste regeltje is mijn verbinding.
Wat ik nog probeer te versterken is RSSI, hoe dichter tegen de 0, hoe beter. Maar een signaal dat -50 is zou goed zijn.
Max. Speed kan ik zelf niet doen, is de provider die oplegt hoe snel je kunt surfen.
sjoemie1985maandag 9 oktober 2017 @ 11:50
die max speed ligt aan je modem/ router.
en dat is dus ook puur alleen intern netwerk, dus als je van de ene laptop via draadloos naar een andere laptop iets verstuurd gaat dat met max 130Mbps
internet snelheid ligt aan je provider en het pakket dat je bij ze af neemt ;)

weet niet wie je provider is en wat voor abonnement je hebt?
en natuurlijk of je glasvezel, kabel of adsl internet hebt. :)