abonnement Unibet Coolblue
pi_179761257
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 22:19 schreef Jemoederniet het volgende:
Halsema is totaal ongeschikt. Alleen een stel jogamutsen en mangina's roepen haar naam vanwege haar punani en GroenLinks. Geen bestuurservaring, laat staan als burgemeester. Het is geen erebaantje waarbij je af en toe een lintje moet doorknippen. Als er een grote ramp of calamiteit uitbreekt, is de burgemeester cruciaal bij de crisisbestrijding.

Onno Hoes werd als burgemeester alom gewaardeerd in Maastricht. Helaas moest hij vertrekken door dat gedoe met publiekelijk vreemdgaan met toyboys en het delen van geheime agenda-informatie. Hij zou zeker bij Amsterdam passen en heeft voldoende statuur en bestuurlijke ervaring om het te kunnen. Wat niet meehelpt is zijn VVD lidmaatschap. Wat wel weer helpt is zijn seksuele geaardheid en joodse afkomst.
Het punt is natuurlijk wel dat de grootste deel van Amstersdam GL heeft gekozen en dat deel is niet alleen maar jogamutsen en mangina's. Dus als Halsema het wordt, dan zal dit wel door een groot deel van de stad gedragen worden, omdat nu eenmaal Amsterdam veel GL stemmers kent.
En het zijn niet alleen de GL stemmers die sympathie hebben met Halsema. Zoals boven vernoemd is ze ook nog eens verkozen tot Liberale Politicus van het Jaar door de JOVD, dus het rechtse spectrum zoals de VVD ziet haar ook wel zitten, als het een kandidaat moet zijn dat geen VVD lid is. Halsema is nooit een zachtgekookt eitje geweest en ik zie haar prima in staat om moeilijke beslissingen te nemen, verder is ze uiterst intelligent en dan heeft Amsterdam ook nog eens een knappe Burgemeester, want Halsema is ook nog eens een mooie vrouw. En de bestuurservaring, ach vrijwel elke burgemeester begint dit ambt zonder enig bestuurservaring laat staan kennis over de stad en haar cultuur.
pi_179761319
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 11:38 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Het punt is natuurlijk wel dat de grootste deel van Amstersdam GL heeft gekozen en dat deel is niet alleen maar jogamutsen en mangina's. Dus als Halsema het wordt, dan zal dit wel door een groot deel van de stad gedragen worden, omdat nu eenmaal Amsterdam veel GL stemmers kent.
En het zijn niet alleen de GL stemmers die sympathie hebben met Halsema. Zoals boven vernoemd is ze ook nog eens verkozen tot Liberale Politicus van het Jaar door de JOVD, dus het rechtse spectrum zoals de VVD ziet haar ook wel zitten, als het een kandidaat moet zijn dat geen VVD lid is. Halsema is nooit een zachtgekookt eitje geweest en ik zie haar prima in staat om moeilijke beslissingen te nemen, verder is ze uiterst intelligent en dan heeft Amsterdam ook nog eens een knappe Burgemeester, want Halsema is ook nog eens een mooie vrouw. En de bestuurservaring, ach vrijwel elke burgemeester begint dit ambt zonder enig bestuurservaring laats staan kennis over de stad en haar cultuur.
Laat Halsema zichzelf dan eerst in een gemiddelde provinciestad bewijzen.
  woensdag 13 juni 2018 @ 11:45:06 #103
441440 aquawoman
Bitch please
pi_179761369
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 11:38 schreef MakkieR het volgende:

[..]

dan heeft Amsterdam ook nog eens een knappe Burgemeester, want Halsema is ook nog eens een mooie vrouw.
Ik kon me best vinden in je punten tot ik hier aan kwam. Waarom moet bij een vrouw haar uiterlijk nou weer aangestipt worden - toen Eberhard van der Laan aantrad was dat toch ook geen factor?

Persoonlijk vind ik Halsema moeilijk - ze is zeker intelligent en heeft een groot sociaal hart, maar met name door haar manier van communiceren komt het niet altijd laagdrempelig en sympathiek over. En ik vind dat wel een eigenschap die een goede burgemeester eigenlijk wel moet hebben: naast strategisch inzicht heb je ook een rol als burgervader/moeder. Zeker Amsterdammers vinden dit belangrijk.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_179761372
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 11:41 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]

Laat Halsema zichzelf dan eerst in een gemiddelde provinciestad bewijzen.
Dat hoeft ze niet, als GroenLinks haar in Amsterdam wil hebben. De vraag is of Halsema überhaupt burgemeester wil worden. Die vraag lijkt me meer relevant dan de vraag of ze geschikt is.
pi_179761423
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 11:45 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Ik kon me best vinden in je punten tot ik hier aan kwam. Waarom moet bij een vrouw haar uiterlijk nou weer aangestipt worden - toen Eberhard van der Laan aantrad was dat toch ook geen factor?

Persoonlijk vind ik Halsema moeilijk - ze is zeker intelligent en heeft een groot sociaal hart, maar met name door haar manier van communiceren komt het niet altijd laagdrempelig en sympathiek over. En ik vind dat wel een eigenschap die een goede burgemeester eigenlijk wel moet hebben: naast strategisch inzicht heb je ook een rol als burgervader/moeder. Zeker Amsterdammers vinden dit belangrijk.
Mag een vrouw dan niet een mooi uiterlijk hebben om burgemeester te zijn? je kunt de vraag ook omdraaien. Het is niet de belangrijkste voorwaarde, het is gewoon mooi meegenomen, niks meer.
pi_179761453
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 11:45 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dat hoeft ze niet, als GroenLinks haar in Amsterdam wil hebben. De vraag is of Halsema überhaupt burgemeester wil worden. Die vraag lijkt me meer relevant dan de vraag of ze geschikt is.
Ze voldoet niet aan het profiel, want dat vereist bestuurservaring. Daar houdt het eigenlijk al mee op.
  woensdag 13 juni 2018 @ 11:56:18 #107
441440 aquawoman
Bitch please
pi_179761505
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 11:49 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Mag een vrouw dan niet een mooi uiterlijk hebben om burgemeester te zijn? je kunt de vraag ook omdraaien. Het is niet de belangrijkste voorwaarde, het is gewoon mooi meegenomen, niks meer.
Mijn punt is meer dat het over vrouwen in de politiek gaat uiterlijk altijd opeens een factor is die besproken wordt, terwijl dat bij mannen niet zo is.

Maar goed, minor detail.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_179766835
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 11:56 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Mijn punt is meer dat het over vrouwen in de politiek gaat uiterlijk altijd opeens een factor is die besproken wordt, terwijl dat bij mannen niet zo is.

Maar goed, minor detail.
Welke burgervader in Amsterdam zat er ook zonder bestuurservaring? Geen één toch? Allemaal wel ervaring als wethouder, burgemeester, CvdK, minister of staatssecretaris gehad, volgens mij. En Halsema niet.
Somebody that I used to know
pi_179767155
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 11:45 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Ik kon me best vinden in je punten tot ik hier aan kwam. Waarom moet bij een vrouw haar uiterlijk nou weer aangestipt worden - toen Eberhard van der Laan aantrad was dat toch ook geen factor?

Persoonlijk vind ik Halsema moeilijk - ze is zeker intelligent en heeft een groot sociaal hart, maar met name door haar manier van communiceren komt het niet altijd laagdrempelig en sympathiek over. En ik vind dat wel een eigenschap die een goede burgemeester eigenlijk wel moet hebben: naast strategisch inzicht heb je ook een rol als burgervader/moeder. Zeker Amsterdammers vinden dit belangrijk.
Eberhard was ech lelukkkkkk.
Niet relevant ook.
Ik wil graag een daadkrachtige burgemeester met klasse. Halsema komt op mij over alsof te publiekelijk gaat janken als het tegen zit. Ik heb liever vuist op tafel en duidelijk taal.
pi_179767163
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 11:56 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Mijn punt is meer dat het over vrouwen in de politiek gaat uiterlijk altijd opeens een factor is die besproken wordt, terwijl dat bij mannen niet zo is.

Maar goed, minor detail.
klopt hoor. Was domme opmerking
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 juni 2018 @ 22:58:38 #111
862 Arcee
Look closer
pi_179908942
jndkgrf twitterde op dinsdag 19-06-2018 om 08:44:20 Bronnen vertellen mij: it giet oan. Burgemeester Halsema. Dik verdiend, Amsterdam! reageer retweet
Bron: Twitter, dus dan moet het wel waar zijn. :Y)
pi_179914167
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:58 schreef Arcee het volgende:
jndkgrf twitterde op dinsdag 19-06-2018 om 08:44:20 Bronnen vertellen mij: it giet oan. Burgemeester Halsema. Dik verdiend, Amsterdam! reageer retweet
Bron: Twitter, dus dan moet het wel waar zijn. :Y)
Er heeft al iemand een account geclaimd als Burgemeester Halsema en loopt daar allemaal botte berichten te posten :')
Somebody that I used to know
  woensdag 20 juni 2018 @ 11:02:53 #113
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_179915795
Ik vind dat Maxim Hartman burgermeester moet worden!
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_179921047
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 11:38 schreef MakkieR het volgende:

verder is ze uiterst intelligent
Dat is mij nooit opgevallen, integendeel. Ik denk dat ze best een goede burgemeester kan worden, maar als er echt bijzonder inzicht gevraagd zou worden dan verwacht ik er niet veel van.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_179924049
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 14:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is mij nooit opgevallen, integendeel. Ik denk dat ze best een goede burgemeester kan worden, maar als er echt bijzonder inzicht gevraagd zou worden dan verwacht ik er niet veel van.
Ik weet niet of je het weet, maar je hoort deze vrouw met drs. aan te spreken. met andere woorden ze heeft op de universiteit gezeten en al haar diploma's behaald. Straks zeg je nog dat domme mensen van de universiteit komen. Hmm misschien zegt dit meer over jou dan over haar. _O-
pi_179924322
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 16:45 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het weet, maar je hoort deze vrouw met drs. aan te spreken. met andere woorden ze heeft op de universiteit gezeten en al haar diploma's behaald. Straks zeg je nog dat domme mensen van de universiteit komen. Hmm misschien zegt dit meer over jou dan over haar. _O-
Om op je 27e af te studeren in de criminologie/rechtssociologie hoef je niet uiterst intelligent te zijn. Sterker nog, uiterst intelligente mensen komen bijna nooit op de havo terecht.

Ze heeft een gezond verstand hoor, en dat is meestal ook wel genoeg. Maar soms is er wel behoefte aan een uiterst intelligent persoon.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator woensdag 20 juni 2018 @ 22:26:41 #117
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_179932806
Willibrord Frequin
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_180056390
'Fel verzet binnen gemeenteraad tegen komst Femke Halsema'

Er zou binnen de gemeenteraad fel verzet zijn tegen GroenLinks-boegbeeld Femke Halsema. Ze zou een van de laatste kanshebbers op het burgemeesterschap zijn.
Dat melden bronnen aan De Telegraaf. De vertrouwenscommissie, die uit raadsleden bestaat, zou hevig verdeeld zijn over Halsema's kandidatuur vanwege haar gebrek aan bestuurlijke ervaring.




De andere kanshebber zou voormalige PvdA-wethouder Carolien Gehrels zijn. Zij zou op bredere steun binnen de vertrouwenscommissie kunnen rekenen. Ze was acht jaar bestuurder in de stad en zou goed liggen bij ambtenaren. Ook heeft ze in Den Haag veel contacten.

Sinds Halsema in 2011 de Tweede Kamer verliet, heeft zij geen bestuurlijke ervaring in de gemeentepolitiek opgedaan. Dat zou veel raadsleden tegen de borst stuiten.
Later deze week zou in een geheim deel van de gemeenteraadsvergadering door de gehele gemeenteraad worden gestemd.
http://www.at5.nl/artikel(...)-komst-femke-halsema
Mooi, Gehrels is veel meer geschikt om burgemeester van Amsterdam te worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_180068402
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 12:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
'Fel verzet binnen gemeenteraad tegen komst Femke Halsema'

Er zou binnen de gemeenteraad fel verzet zijn tegen GroenLinks-boegbeeld Femke Halsema. Ze zou een van de laatste kanshebbers op het burgemeesterschap zijn.
Dat melden bronnen aan De Telegraaf. De vertrouwenscommissie, die uit raadsleden bestaat, zou hevig verdeeld zijn over Halsema's kandidatuur vanwege haar gebrek aan bestuurlijke ervaring.


[ link | afbeelding ]

De andere kanshebber zou voormalige PvdA-wethouder Carolien Gehrels zijn. Zij zou op bredere steun binnen de vertrouwenscommissie kunnen rekenen. Ze was acht jaar bestuurder in de stad en zou goed liggen bij ambtenaren. Ook heeft ze in Den Haag veel contacten.

Sinds Halsema in 2011 de Tweede Kamer verliet, heeft zij geen bestuurlijke ervaring in de gemeentepolitiek opgedaan. Dat zou veel raadsleden tegen de borst stuiten.
Later deze week zou in een geheim deel van de gemeenteraadsvergadering door de gehele gemeenteraad worden gestemd.
http://www.at5.nl/artikel(...)-komst-femke-halsema
Mooi, Gehrels is veel meer geschikt om burgemeester van Amsterdam te worden.
^O^
Gelukkig zitten er nog een paar verstandige mensen in de gemeenteraad.
Halsema is totaal ongeschikt voor de functie.
Alleen vanwege haar politieke kleur en vrouw zijn heeft ze aanhangers.
Nooit enige serieuze bestuurservaring opgedaan.
Ze gaat eerst maar eens oefenen op een burgemeesterspostje ergens in een plattelandsgemeente.

Doei Femke :W
pi_180074814
Ah, dat is precies wat ik vorige week thuis zei : Femke is de gedoodverfde winnaar, maar eigenlijk zou ze het niet moeten kunnen worden vanwege gebrek aan bestuurlijke ervaring. Waarom nemen ze Gehrels niet? Ook vrouw (mij boeit dat niet, maar in het nrc stond dat de raad daar wel sterke voorkeur voor heeft), bestuurlijke ervaring in Amsterdam. Maar misschien is ze te weinig zwaargewicht, dat weet ik niet, ik ken haar alleen van papier.
Somebody that I used to know
  woensdag 27 juni 2018 @ 09:46:04 #121
104871 remlof
Europees federalist
pi_180075396
Wie de fuck is Carolien Gehrels? :?
  woensdag 27 juni 2018 @ 09:47:48 #122
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_180075419
quote:
5s.gif Op woensdag 27 juni 2018 09:46 schreef remlof het volgende:
Wie de fuck is Carolien Gehrels? :?
Een voormalig wethouder (PvdA).
pi_180075437
Wat een gekkigheid dit hele systeem toch. Kom gewoon met die gekozen burgemeester.
  woensdag 27 juni 2018 @ 09:59:24 #124
104871 remlof
Europees federalist
pi_180075585
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 09:49 schreef westwoodblvd het volgende:
Wat een gekkigheid dit hele systeem toch. Kom gewoon met die gekozen burgemeester.
Alsjeblieft niet zeg, dan hebben we hier in Arnhem straks Emile Ratelband :{
  woensdag 27 juni 2018 @ 10:00:31 #125
104871 remlof
Europees federalist
pi_180075601
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 09:47 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Een voormalig wethouder (PvdA).
Ik heb er werkelijk nog nooit van gehoord. En ik was zelfs jaren PvdA-lid.
  woensdag 27 juni 2018 @ 10:28:51 #126
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_180075943
Op de radio werd net gefluisterd dat vanmiddag waarschijnlijk bekend zal worden wie de burgemeester gaat worden en dat het inderdaad Halsema is.
pi_180076006
Femke heeft karakter! Go Femke! *O* *O* *O*
  woensdag 27 juni 2018 @ 11:02:50 #128
104871 remlof
Europees federalist
pi_180076770
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juni 2018 11:02 schreef remlof het volgende:
Hup Halsema! *G* *O* *G*
nou nee. Doei Halsema.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 27 juni 2018 @ 16:03:22 #130
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_180081060
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 08:58 schreef Postbus100 het volgende:
Ah, dat is precies wat ik vorige week thuis zei : Femke is de gedoodverfde winnaar, maar eigenlijk zou ze het niet moeten kunnen worden vanwege gebrek aan bestuurlijke ervaring. Waarom nemen ze Gehrels niet? Ook vrouw (mij boeit dat niet, maar in het nrc stond dat de raad daar wel sterke voorkeur voor heeft), bestuurlijke ervaring in Amsterdam. Maar misschien is ze te weinig zwaargewicht, dat weet ik niet, ik ken haar alleen van papier.
De vrouw die al die toeristen naar Amsterdam heeft getrokken
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 27 juni 2018 @ 16:24:38 #131
408813 crew  trein2000
pi_180081488
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 10:28 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Op de radio werd net gefluisterd dat vanmiddag waarschijnlijk bekend zal worden wie de burgemeester gaat worden en dat het inderdaad Halsema is.
Volgens de televaag gaat het geherels worden
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_180082009
quote:
15s.gif Op woensdag 27 juni 2018 09:59 schreef remlof het volgende:

[..]

Alsjeblieft niet zeg, dan hebben we hier in Arnhem straks Emile Ratelband :{
Zo werkt democratie. We hebben nu ook de PVV in de Tweede Kamer. Of moeten we het parlement ook maar gewoon benoemen?
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 27 juni 2018 @ 18:23:44 #133
408813 crew  trein2000
pi_180084738
Het duurt héél lang, waar duidt dat op?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_180084770
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 18:23 schreef trein2000 het volgende:
Het duurt héél lang, waar duidt dat op?
te veel kneuzen
pi_180085285
AT5 is live vanuit Stopera trouwens
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 27 juni 2018 @ 19:08:58 #136
408813 crew  trein2000
pi_180085679
Beweging op at5
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 27 juni 2018 @ 19:11:16 #137
408813 crew  trein2000
pi_180085726
AT5 is inmiddels weer binnen in de raadszaal.
Bekendmaking van resultaat aanstaande.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_180085783
HALSEMA :{w
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 27 juni 2018 @ 19:13:57 #139
408813 crew  trein2000
pi_180085788
FEMKE :')
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 27 juni 2018 @ 19:17:24 #140
104871 remlof
Europees federalist
pi_180085868
Yessss, Femke it is *G*

Femke Halsema wordt nieuwe burgemeester van Amsterdam

https://www.parool.nl/ams(...)-amsterdam~a4600588/
  woensdag 27 juni 2018 @ 19:18:01 #141
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_180085893
*O* *O* >:O *O* *O*
We have always been at war with Eastasia.
pi_180085916
:{w }:| -O-
pi_180085922
Ach, ik woon er toch niet.

Simons maakt weer de vooroordelen waar :')
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_180086156
She's got big shoes to fill. En ik vraag me af of ze daar de persoonlijkheid voor heeft.
  woensdag 27 juni 2018 @ 20:55:53 #145
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_180088438
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 16:03 schreef rubbereend het volgende:

[..]

De vrouw die al die toeristen naar Amsterdam heeft getrokken
Ik vind het wel een interessant thema in zijn geheel. De ontwikkelingen in Amsterdam. Amsterdam wordt rap duurder en duurder. Massa's expats komen naar Amsterdam. De stad als geheel wordt steeds rijker. Dat zie je ook. Overal worden straten verbeterd en er wordt enorm veel gebouwd. Met een aantal gigantische wijken waar echte wolkenkrabbers komen in de planning.

Aan de andere kant zorgt het er ook voor dat de gewone Amsterdammer steeds minder goed kan 'overleven' in Amsterdam.

Ik ben heel benieuwd waar GL en Femke Halsema naartoe willen. Een balans vinden gaat lastig worden denk ik.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')