abonnement Unibet Coolblue
pi_174352985
quote:
10s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:58 schreef Slayage het volgende:

[..]

Wat niet terugdraaien?
Salafi jihadi terroristen met een remote control bedienen zodat ze alleen de juiste vijand (Sovjets) bestrijden. Inmiddels zijn ze een eigen leventje gaan leiden.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_174353462
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:15 schreef alilami het volgende:

[..]

Salafi jihadi terroristen met een remote control bedienen zodat ze alleen de juiste vijand (Sovjets) bestrijden. Inmiddels zijn ze een eigen leventje gaan leiden.
Ze hebben geen afstandsbediening. Salafi jihadis zijn een resultaat van hun beleid van steunen van de wahabis leer. Het is daarom niet verwonderlijk dat Isis in hun scholen gewoon dezelfde boeken gebruikten als de Saudis.

Je kan daarnaast de generaties die vergiftigd zijn Door de wahabi doctrine misschien niet meer terugdraaien, maar je kan er wel voor zorgen dat ze niet doorgaan met het vergiftigen van de moslim gemeenschappen over de hele wereld.
Echter ligt daar het probleem van de Saudi familie ze hebben een eeuw terug een pact gesloten met de wahabi vaandel dragers om zo hun politieke doelen visavis de Ottomanen te bereiken en tot op de dag van vandaag is die alliantie relevant. Ik geloof best dat velen in de Saudi familie inzien wat voor ellende deze doctrine de wereld heeft gebracht, namelijk de salafi jihadisten ideologie, waarvan ook zijzelf het slachtoffer van zijn. Maar ze kunnen niet zomaar een andere koers gaan varen zonder dat ze hun eigen geloofwaardigheid verliezen, de wahabis en Saudis zijn interlinked. Daarom zal het langzaam en pijnlijk gaan.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 11 oktober 2017 @ 17:37:35 #103
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174353514
quote:
10s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

Daarom zal het langzaam en pijnlijk gaan.
Of ze worden eventueel zelf een keer omver geworpen.. Wie speelt met vuur...
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 18:13:25 #104
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174354467
Mayadin



Jordaanse grens

Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_174356259
Goede gains.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_174360810
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:37 schreef Perrin het volgende:

[..]

Of ze worden eventueel zelf een keer omver geworpen.. Wie speelt met vuur...
Door wie zouden ze omver geworpen moeten worden?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 11 oktober 2017 @ 22:29:14 #107
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174362197
quote:
10s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 21:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

Door wie zouden ze omver geworpen moeten worden?
Interne revolutie, zodra het economisch slechter gaat, bijv.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 22:56:55 #108
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_174362916
quote:
10s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 21:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

Door wie zouden ze omver geworpen moeten worden?
Hun eigen bevolking. Het recept voor interne conflicten is een kansloze generatie van jonge, gefrustreerde mannen in overvloed.

Overbevolking door snelle bevolkingsexplosie (scheve demografie): check
Verstikkende overheid: check
Verminderde rijkdom (gaat alleen maar toenemen): check
Grote Sjiitische minderheid: check

Waarom denk je dat de Saudische overheid zoveel geld investeert in het leger, naast dat ze bang zijn voor Iran?

Daarnaast hebben ze ook nog een inherente zwakheid, namelijk dat het principe van een koningshuis niet echt Islamitisch is. Ook dat kan bij groeiende onvrede een rol gaan spelen (het gevoel dat zij niet eens rechtmatige heersers zijn).
pi_174365318
Wat is er eigenlijk gebeurd met die 48 uur waarin Raqqa veroverd zou worden, gokje, een week of 2 geleden?
pi_174365433
Voor een flinke rebellie heb je een zeker initiatief nodig terwijl de gemiddelde Saoedi volgens de mensen die er geweest zijn juist uitblinken qua passiviteit.
Alhoewel dat wellicht wel gaat veranderen als de subsidies opdrogen.
Duitsland kan best een paar miljoen Saoedi opnemen, zij hebben die mensen eigenlijk ook nodig.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 02:32:42 #111
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174365523
quote:
10s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 01:35 schreef no1uknow het volgende:
Wat is er eigenlijk gebeurd met die 48 uur waarin Raqqa veroverd zou worden, gokje, een week of 2 geleden?
Zijn nu geruchten over een deal dat ISIS gaat evacueren. Daar gaan we die hypocriet van een McGurk of de Iraakse regering dit keer natuurlijk niet over horen. Ook zullen de Amerikanen dit keer vast niet dreigen het konvooi te bombarderen.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_174368545
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 22:29 schreef Perrin het volgende:

[..]

Interne revolutie, zodra het economisch slechter gaat, bijv.
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 22:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Hun eigen bevolking. Het recept voor interne conflicten is een kansloze generatie van jonge, gefrustreerde mannen in overvloed.

Overbevolking door snelle bevolkingsexplosie (scheve demografie): check
Verstikkende overheid: check
Verminderde rijkdom (gaat alleen maar toenemen): check
Grote Sjiitische minderheid: check

Waarom denk je dat de Saudische overheid zoveel geld investeert in het leger, naast dat ze bang zijn voor Iran?

Daarnaast hebben ze ook nog een inherente zwakheid, namelijk dat het principe van een koningshuis niet echt Islamitisch is. Ook dat kan bij groeiende onvrede een rol gaan spelen (het gevoel dat zij niet eens rechtmatige heersers zijn).
ik ben bang dat als ze door de bevolking omver worden geworden dat het alternatief niet minder wahabitisch zal zijn. de bevolking van de regio staat ondertussen al eeuwen onder wahabitische invloeden en dat is sinds de stichting van de staat saudi arabia alleen maar groter geworden. ik ben geen kenner van het land maar ik kan heel goed voorstellen dat zij denken dat "hun islam", "de ware islam" is, zoals heel veel mensen denken dat zij het centrum zijn van de wereld en dat heel veel culturen denken dat hun cultuur het centrum is van de wereld, zo zal er in tijden van crisis meer gegrepen worden naar kernwaarden van mensen en het wahabisme dicteert nu eenmaal die kernwaarde van de saudis. uiteraard zullen ze dat nooit zo zeggen, omdat ze het niet zo zien, zij zullen zeggen, onze kernwaarden zijn "islamitisch".

ik ben iig niet hoopvol.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_174368684
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 02:01 schreef WammesWaggel het volgende:
Voor een flinke rebellie heb je een zeker initiatief nodig terwijl de gemiddelde Saoedi volgens de mensen die er geweest zijn juist uitblinken qua passiviteit.
Alhoewel dat wellicht wel gaat veranderen als de subsidies opdrogen.
Duitsland kan best een paar miljoen Saoedi opnemen, zij hebben die mensen eigenlijk ook nodig.
ik heb principieel geen problemen met migratie uit arabische landen (of wat voor immigratie dan ook als het europa dient) rondom de middellandse zee, maar ik trek wel een principiële grens bij de door het wahabisme doordrenkte golf arabieren.

ik erger me al groen en geel aan die salafi mocros die zich laten beinvloeden door de saudis. op nog meer saudi invloeden sta ik niet te wachten.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_174368726
ondertussen aan de andere kant vand e grens

OIRSpox twitterde op donderdag 12-10-2017 om 06:30:14 Iraqi Security Forces head west to crush final #ISIS holdouts in Iraq. @CJTFOIR supports with intel, strikes, and advisers https://t.co/owuGWimKny reageer retweet
kut israelisch! :(

QalaatAlMudiq twitterde op donderdag 12-10-2017 om 11:56:58 W. #Hama: damage assessment after #Israel|i airstrikes (7th September) on Scientific Research Base near #Masyaf.... https://t.co/AaMb1TTC8y reageer retweet
QalaatAlMudiq twitterde op donderdag 12-10-2017 om 12:00:48 #Pt. More detailed images showing main buildings in center of the Scientific Base destroyed by #Israel|i airstrikes... https://t.co/NhI6t94DXz reageer retweet


[ Bericht 27% gewijzigd door Slayage op 12-10-2017 12:43:40 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_174380558
turkse annexatie van syrisch gebied gevorderde versie, jarablus

turkse annexatie van syrische gebied beginnende versie idlib

Ahmet_TR08 twitterde op donderdag 12-10-2017 om 16:06:13 PKK Medyası Olan ANHA Kuzey #İdlib Derat Izza Çevresinde Türk Araçlarını Paylaştı. https://t.co/sDJuqHTTHh reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_174387212
QalaatAlMudiq twitterde op donderdag 12-10-2017 om 22:24:42 #Pt. After recognition work past days a large #TSK convoy with armours entered #Syria near Kafr Lusin (where the wa… https://t.co/J7PjyIsyRh reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 12 oktober 2017 @ 23:16:28 #118
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174388196
quote:
10s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 22:38 schreef Slayage het volgende:
QalaatAlMudiq twitterde op donderdag 12-10-2017 om 22:24:42 #Pt. After recognition work past days a large #TSK convoy with armours entered #Syria near Kafr Lusin (where the wa… https://t.co/J7PjyIsyRh reageer retweet
reconnaissance :?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 23:26:18 #119
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174388391
quote:
8s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 19:36 schreef Slayage het volgende:
turkse annexatie van syrisch gebied gevorderde versie, jarablus

turkse annexatie van syrische gebied beginnende versie idlib

Ahmet_TR08 twitterde op donderdag 12-10-2017 om 16:06:13 PKK Medyası Olan ANHA Kuzey #İdlib Derat Izza Çevresinde Türk Araçlarını Paylaştı. https://t.co/sDJuqHTTHh reageer retweet
Denk je echt dat turkije's uiteindelijke doel syrie annexeren is?
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_174392527
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 23:26 schreef _--_ het volgende:

[..]

Denk je echt dat turkije's uiteindelijke doel syrie annexeren is?
nee totaal niet. de turken zaten niet te wachten op dit conflict, toen het eenmaal onomkeerbaar was hebben ze een keuze gemaakt om all in tegen het regime te gaan op de american bandwagon, toen de amerikanen vervolgens de opstandelingen lieten stikken (letterlijk), kwamen de turken voor een voldongen feit, dat het regime nergens heen zou gaan. nu proberen de turken te redden wat er te redden valt en willen ze het liefst dit hoofdstuk zo snel mogelijk afsluiten en terug gaan naar business as usual. alleen gaat dat uiteraard niet zo makkelijk, maar het zal moeten starten met deescalatie gevolgd door verzoening in welke vorm dan ook.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_174392534
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 23:16 schreef Perrin het volgende:

[..]

reconnaissance :?
denk het ook idd.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_174392656
de ene oorlog is nog niet afgerond gaan we starten aan de volgende...

hasd shabi en iraakse troepen on the move richting kirkuk

SonKaleTurkiye2 twitterde op vrijdag 13-10-2017 om 08:28:43 🔴#SondakikaIrak ordusu (Haçdi Şabi) birlikleri peşmergeye ait olan bir kontrol noktasına konuşlandılarPeşmergeye… https://t.co/cTV93xbOkP reageer retweet
peshmerge treffen voorbereidingen bij kirkuk

SonKaleTurkiye2 twitterde op vrijdag 13-10-2017 om 10:04:23 🔴#SondakikaPeşmerge kerküke asker yığmaya devam ediyor.Bölgede tansiyon çok yüksek.Kerkük belirli noktalarına pe… https://t.co/vecVje6OD1 reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_174392683
ik heb verschillende turkse voertuigen gezien van pantsers, mlrs tot artillerie stukken, maar opvallend genoeg geen tanks.

milliyet twitterde op vrijdag 13-10-2017 om 09:29:49 Türk Silahlı Kuvvetleri #İdlib görüntülerini paylaştı! 🇹🇷🇹🇷🇹🇷https://t.co/rGQh1qRjui https://t.co/fMmOkbQuTL reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_174393706
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 10:14 schreef Slayage het volgende:
ik heb verschillende turkse voertuigen gezien van pantsers, mlrs tot artillerie stukken, maar opvallend genoeg geen tanks.

milliyet twitterde op vrijdag 13-10-2017 om 09:29:49 Türk Silahlı Kuvvetleri #İdlib görüntülerini paylaştı! 🇹🇷🇹🇷🇹🇷https://t.co/rGQh1qRjui https://t.co/fMmOkbQuTL reageer retweet
[ afbeelding ]
Buiten het beeld?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_174393991
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 11:28 schreef HSG het volgende:

[..]

Buiten het beeld?
perhaps, if so, why?

ook deze dingen die voor oa surveillance worden gebruikt mis ik vooralsnog, de akrep



overigens als ik kijk waar ze zich als eerst stationeren dit tegen afrin aan is dus tegenover de sdf linies.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_174394810
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 11:47 schreef Slayage het volgende:

[..]

perhaps, if so, why?

ook deze dingen die voor oa surveillance worden gebruikt mis ik vooralsnog, de akrep

[ afbeelding ]

overigens als ik kijk waar ze zich als eerst stationeren dit tegen afrin aan is dus tegenover de sdf linies.
Ook je vijand ziet die beelden.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_174398248
Beetje op het topic, Binkov heeft weer een analyse gemaakt.


pi_174398392
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 16:05 schreef WammesWaggel het volgende:
Beetje op het topic, Binkov heeft weer een analyse gemaakt.

Ze moeten vooral geen ruzie zoeken met elkaar dus.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_174399062
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:41 schreef HSG het volgende:

[..]

Ook je vijand ziet die beelden.
das ook de bedoeling denk ik. ik vermoed dat het eerder defensieve posities zijn. om ervoor te zorgen dat de ypg geen gekke dingen in hun hoofd haalt wanneer het begint te rommelen in idlib.

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_174400776
Ultimatum voor de Koerden van de Iraakse regering:
RudawEnglish twitterde op vrijdag 13-10-2017 om 18:39:17 Update: Demands from Abadi and the Hashd give PUK until Sunday 2am to hand over airport, oil fields, K1 military base, ISIS militants reageer retweet
Het Iraakse leger verdween toen ISIS "boe!" riep dus hopelijk kunnen de koerden gemakkelijk hun vrijheid winnen.

Het eerste ultimatum veegden de koerden hun reet mee af
MarQs__ twitterde op vrijdag 13-10-2017 om 18:44:49 BREAKING: Kurds refuse to hand over #Kirkuk to Iraqi forces after 48h ultimatum from #Baghdad https://t.co/EqYyinqWtF reageer retweet
pi_174400838
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 18:46 schreef Nintex het volgende:
Ultimatum voor de Koerden van de Iraakse regering:
RudawEnglish twitterde op vrijdag 13-10-2017 om 18:39:17 Update: Demands from Abadi and the Hashd give PUK until Sunday 2am to hand over airport, oil fields, K1 military base, ISIS militants reageer retweet
Het Iraakse leger verdween toen ISIS "boe!" riep dus hopelijk kunnen de koerden gemakkelijk hun vrijheid winnen.
De Peshmerga verdween anders ook toen IS aanviel. De enigen die standbeelden waren de sjiitische milities.
pi_174400946
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 18:49 schreef Stabiel het volgende:

[..]

De Peshmerga verdween anders ook toen IS aanviel. De enigen die standbeelden waren de sjiitische milities.
of was het toch de amerikaanse bommenregen waardoor bagdad veilig bleef?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_174400958
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 18:53 schreef Slayage het volgende:

[..]

of was het toch de amerikaanse bommenregen waardoor bagdad veilig bleef?
Uuh, nee.
pi_174400975
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 18:54 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Uuh, nee.
zonder amerikanen hadden de sjia milities de klus wel geklaard?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_174401091
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 18:55 schreef Slayage het volgende:

[..]

zonder amerikanen hadden de sjia milities de klus wel geklaard?
Het waren niet Amerikaanse bommen die IS stopte nabij Baghdad maar de sjiitische milities. Vergeet niet dat de Amerikanen destijds weigerden om luchtsteun te verlenen, vanwege Maliki, en dat IS toen al werd tegengehouden in Samarra, Amerli en Jurf al-Sakhar.

https://www.theguardian.c(...)from-insurgents-isis
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Liberation_of_Jurf_Al_Sakhar
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Siege_of_Amirli

Het was ook Iran die de Koerden hielp om IS tegen te houden @ Erbil en het grensgebied.
pi_174401133
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 19:00 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Het waren niet Amerikaanse bommen die IS stopte nabij Baghdad maar de sjiitische milities. Vergeet niet dat de Amerikanen destijds weigerden om luchtsteun te verlenen, vanwege Maliki, en dat IS toen al werd tegengehouden in Tikrit, Amerli en Jurf al-Sakhar.

https://www.theguardian.c(...)from-insurgents-isis
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Liberation_of_Jurf_Al_Sakhar
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Siege_of_Amirli

Het was ook Iran die de Koerden hielp om IS tegen te houden @ Erbil en de grensgebied.
de amerikanen deden voor show hun ding? een beetje zoals wat de russen aangeven mbt de amerikaanse inzet in syrie tegen isis dus.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_174401164
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 19:02 schreef Slayage het volgende:

[..]

de amerikanen deden voor show hun ding? een beetje zoals wat de russen aangeven mbt de amerikaanse inzet in syrie tegen isis dus.
Waar heb je het allemaal over? Heb je uberhaupt het conflict gevolgd?
pi_174401259
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 19:04 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Waar heb je het allemaal over? Heb je uberhaupt het conflict gevolgd?
jij geeft geen antwoord op mijn vraag en doet alsof de amerikanen in irak geen ene fuck hebben gedaan en dat de sjia milities op hun eigen houtje het land hebben gered uit de klauwen van isis. en dan vraag je mij of ik het conflict heb gevolgd.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_174401450
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 19:10 schreef Slayage het volgende:

[..]

jij geeft geen antwoord op mijn vraag en doet alsof de amerikanen in irak geen ene fuck hebben gedaan en dat de sjia milities op hun eigen houtje het land hebben gered uit de klauwen van isis. en dan vraag je mij of ik het conflict heb gevolgd.
Ben jij compleet achterlijk of niet? We hadden het over de verdediging van Baghdad in 2014 toen IS met een blitzkrieg bezig was.
pi_174410764
why not? case closed.

Brasco_Aad twitterde op zaterdag 14-10-2017 om 00:18:30 SOHR: The deal between the #US Government / @brett_mcgurk and #ISIS terrorists in #Raqqa has been finalized. https://t.co/X4pk7jHrUP reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 11:07:31 #141
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174410962
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 10:50 schreef Slayage het volgende:
why not? case closed.

Brasco_Aad twitterde op zaterdag 14-10-2017 om 00:18:30 SOHR: The deal between the #US Government / @brett_mcgurk and #ISIS terrorists in #Raqqa has been finalized. https://t.co/X4pk7jHrUP reageer retweet
Ja maar dan wil ik die hypocrieten ook niet meer horen als andere groeperingen een aftochtdeal fixen met ISIS.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_174411074
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 11:07 schreef Szura het volgende:

[..]

Ja maar dan wil ik die hypocrieten ook niet meer horen als andere groeperingen een aftochtdeal fixen met ISIS.
eens.

case closed.

watanisy twitterde op zaterdag 14-10-2017 om 10:12:10 tiger forces captured al-mayadin https://t.co/o41QmVlIBO reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_174411353
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 10:50 schreef Slayage het volgende:
why not? case closed.

Brasco_Aad twitterde op zaterdag 14-10-2017 om 00:18:30 SOHR: The deal between the #US Government / @brett_mcgurk and #ISIS terrorists in #Raqqa has been finalized. https://t.co/X4pk7jHrUP reageer retweet
Alleen de Syriers blijkbaar.

En hier wordt toch altijd gezegd dat SOHR maar iemand is die op een kamertje in Londen zit? 11.gif Nu opeens wel geloven wat die zegt.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 11:38:22 #144
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174411457
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 11:13 schreef Slayage het volgende:

[..]

eens.

case closed.

watanisy twitterde op zaterdag 14-10-2017 om 10:12:10 tiger forces captured al-mayadin https://t.co/o41QmVlIBO reageer retweet
:D Ineens nog eerder gepakt dan Raqqa.

Nu snel de Eufraat oversteken voor olie en gas (Omar fields).
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_174411630
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 11:32 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Alleen de Syriers blijkbaar.

dat wordt niet benoemd in het artikel, alleen dat de fransen er niet blij mee zijn omdat er mensen tussen zitten die verantwoordelijk zijn voor de aanslagen in parijs
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_174412248
laat de russen maar komen met uitspraken over hoe de VS samenwerken met isis :P

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_174414039
Wat is er eigenlijk gebeurd met al die gekidnapte Yezidi vrouwen? Je zou denken dat ze gevonden zouden zijn nu Raqqa bijna gevallen is..
-
pi_174414933
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 14:08 schreef SteelDogg het volgende:
Wat is er eigenlijk gebeurd met al die gekidnapte Yezidi vrouwen? Je zou denken dat ze gevonden zouden zijn nu Raqqa bijna gevallen is..
net zoals alle burgers van raqqa, met een beetje mazzel heb je de belegering overleefd als je pech hebt heb je vrijheidsbommen van de coalitie gekopt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_174414982
En dan fijn de nazaten van Mohammed en Naijib uit Molenbeek op de wereld kwakken, Syrië heeft nieuwe burgers nodig!
pi_174415045
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 15:04 schreef WammesWaggel het volgende:
En dan fijn de nazaten van Mohammed en Naijib uit Molenbeek op de wereld kwakken, Syrië heeft nieuwe burgers nodig!
nee man oorlog is goed om de overbevolking tegen te gaan, het gaat weinig zoden aan de dijk leggen als die fatimas nog meer kinderen eruit persen om de oorlogsslachtoffers te compenseren.

overigens schijnt dat in oorlogstijd mensen nog meer kinderen op de wereld kwakken omdat ze onbewust incalculeren dat de kans dat een kind omkomt hoger ligt dan gemiddeld is :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_174415539
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 15:08 schreef Slayage het volgende:

[..]

nee man oorlog is goed om de overbevolking tegen te gaan, het gaat weinig zoden aan de dijk leggen als die fatimas nog meer kinderen eruit persen om de oorlogsslachtoffers te compenseren.

overigens schijnt dat in oorlogstijd mensen nog meer kinderen op de wereld kwakken omdat ze onbewust incalculeren dat de kans dat een kind omkomt hoger ligt dan gemiddeld is :P
Volgens mij is dat eerder hier voorbij gekomen in deze reeks en bleek daaruit (in Nederland in ieder geval) dat er juist ná de oorlog meer kinderen geboren werden. Wat op zich ook logisch is, blij zijn etc en betere toekomst.
pi_174415747
Nederland ervaarde na de oorlog een geboortegolf, nu zijn Nederlandse luitjes over het algemeen wel verantwoordelijkere planners dan onze islamitische vrinden :P
pi_174417111
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 15:38 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Volgens mij is dat eerder hier voorbij gekomen in deze reeks en bleek daaruit (in Nederland in ieder geval) dat er juist ná de oorlog meer kinderen geboren werden. Wat op zich ook logisch is, blij zijn etc en betere toekomst.
de babyboom bedoel je, niet alleen in nederland overigens. de natuur weet zich op de een of manier te compenseren kennelijk.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_174417293
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 15:51 schreef WammesWaggel het volgende:
Nederland ervaarde na de oorlog een geboortegolf, nu zijn Nederlandse luitjes over het algemeen wel verantwoordelijkere planners dan onze islamitische vrinden :P
aantal kinderproductie heeft meer te maken met opleidingsniveau van vrouwen dan wel of geen islamitische achtergrond. zo loopt iran en turkije voorop in opleidingsniveau vrouwen in de islamitische wereld, maar ook daardoor een steeds ouder wordende demografie. logisch want de vrouw kan pas veel later beginnen met de productie.

waarom denk je dat erdo blijft herhalen dat vrouwen minimaal 4 kinderen moeten baren :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_174425316
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 17:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

aantal kinderproductie heeft meer te maken met opleidingsniveau van vrouwen dan wel of geen islamitische achtergrond.
Daar geloof ik nooit zo in. Heeft meer te maken met hoeveel tijd je vrij hebt (en geld). Hoger opgeleiden werken vaker waardoor ze minder tijd hebben. Maar als je eenmaal zoveel geld hebt dan huur je gewoon een nanny in en kan je kinderen baren tot je neer valt. Weet niet of dit ook statistisch gestaafd is maar zo voelt het :+. /offtopic
pi_174425962
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 18:46 schreef Nintex het volgende:
Ultimatum voor de Koerden van de Iraakse regering:
RudawEnglish twitterde op vrijdag 13-10-2017 om 18:39:17 Update: Demands from Abadi and the Hashd give PUK until Sunday 2am to hand over airport, oil fields, K1 military base, ISIS militants reageer retweet
Het Iraakse leger verdween toen ISIS "boe!" riep dus hopelijk kunnen de koerden gemakkelijk hun vrijheid winnen.

Het eerste ultimatum veegden de koerden hun reet mee af
MarQs__ twitterde op vrijdag 13-10-2017 om 18:44:49 BREAKING: Kurds refuse to hand over #Kirkuk to Iraqi forces after 48h ultimatum from #Baghdad https://t.co/EqYyinqWtF reageer retweet
Wat denk je dat de Peshmerga in Sinjar deed? Laat weer zien dat je echt niks van de situatie in Irak af weet. Er waren zo'n 10K peshmerga in Sinjar die waren allemaal weg toen ISIS kwam.
pi_174426014
heminhawrami twitterde op vrijdag 13-10-2017 om 00:08:43 More footages from PMF and Iraq federal police unit who are preparing to attack Peshmerge forces and people of kirk… https://t.co/mla1ykileZ reageer retweet
BayanRahman twitterde op vrijdag 13-10-2017 om 01:51:11 We urge USA & international community not to wait & see but take action to de-escalate Kirkuk. These threats are unacceptable. Need dialogue reageer retweet
K24English twitterde op zaterdag 14-10-2017 om 22:45:17 #BREAKING: Peshmerga commander: Hashd al-Shaabi to attack #Kirkuk tonight #PMFhttps://t.co/pkY1P9G1Uk... https://t.co/4D6wXfGpSQ reageer retweet
Koerden beginnen al te zweten. Ze hebben tot zondag of Irak zal acties ondernemen. Irak wordt ondersteund door VS, Iran, Turkije.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2017 02:06:27 ]
pi_174426079
IvanSidorenko1 twitterde op zondag 15-10-2017 om 01:47:44 #Iraq Badr Military Wing Reinforcements arrived to Taza Khurmatu south of #Kirkuk https://t.co/6YZWshCzeJ reageer retweet
Iraakse Abrams tanks rollen zuid Kirkuk binnen :N Hopelijk zal dit niet tot een mega conflict leiden :N We zijn net af van ISIS en dan dit weer. Irak is oorlogsmoe.



abdullahawez twitterde op zondag 15-10-2017 om 00:02:24 The KDP Peshmerga's two elite brigades -equipped w best available weapons- led by Barzani's 2nd oldest son Mansour... https://t.co/SqGA4uWz7n reageer retweet
Koerden brengen Humvee's naar Kirkuk maar dat ze missen het zware geschut. Het Iraakse leger heeft dat zware geschut namelijk wel. Abrams tanks gebruiken de Amerikanen ook bij hun leger. Irak heeft daar een enorm aantal van. De Koerden hebben dit niet en hebben oude sovjet tanks. Plus heeft Irak F-16's en moderne Russische gevechtshelikopters.

Ondertussen in Tuz Khurmato ( Een stad met een shia Turkmeense meerderheid en een Koerdische minderheid ) bewapenen de Turkmenen zich tegen de Koerden mocht er een conflict ontstaan.



IraqiSecurity twitterde op zondag 15-10-2017 om 01:58:50 Turkmen civilians have taken up arms tonight in #Iraq's Tuz Khurmato as Kurdish militias in the region threaten to... https://t.co/w3y3G4gV49 reageer retweet


[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2017 02:26:16 ]
pi_174426170
IraqiSecurity twitterde op zondag 08-10-2017 om 21:57:15 Honestly, Hawijah should be renamed after #Iraq's legendary sniper Abu Tahseen (300+ kills) who was martyred last w… https://t.co/A4gvNFf7Vd reageer retweet
Wie kent hem niet? De Iraakse sniper met een enorme killstreak is vorige week gestorven.

  zondag 15 oktober 2017 @ 10:16:00 #161
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174427598
Zonder Amerikaanse luchtsteun zijn die Koerden kanonnenvoer, niet zo handig als je altijd maar afhankelijk bent van een buitenlandse backer die als een blad kan draaien in het politieke spel.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_174427672
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 02:39 schreef vigen98 het volgende:
IraqiSecurity twitterde op zondag 08-10-2017 om 21:57:15 Honestly, Hawijah should be renamed after #Iraq's legendary sniper Abu Tahseen (300+ kills) who was martyred last w… https://t.co/A4gvNFf7Vd reageer retweet
Wie kent hem niet? De Iraakse sniper met een enorme killstreak is vorige week gestorven.

[ afbeelding ]
had nooit van hem gehoord totdat ik een paar dagen terug een post op imgur zag :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_174427684
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 02:13 schreef vigen98 het volgende:
IvanSidorenko1 twitterde op zondag 15-10-2017 om 01:47:44 #Iraq Badr Military Wing Reinforcements arrived to Taza Khurmatu south of #Kirkuk https://t.co/6YZWshCzeJ reageer retweet
Iraakse Abrams tanks rollen zuid Kirkuk binnen :N Hopelijk zal dit niet tot een mega conflict leiden :N We zijn net af van ISIS en dan dit weer. Irak is oorlogsmoe.
ach joh, dit kan er ook nog ff bij, wat is 14 jaar bijna non stop oorlog nou? :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Slayage op 15-10-2017 10:34:57 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_174427977
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 10:16 schreef Szura het volgende:
Zonder Amerikaanse luchtsteun zijn die Koerden kanonnenvoer, niet zo handig als je altijd maar afhankelijk bent van een buitenlandse backer die als een blad kan draaien in het politieke spel.
Hebben geen andere keus natuurlijk.

Behalve geen onafhankelijkheid uitroepen

Waarom riepen ze uberhaupt de onafhankelijkheid uit? In de zin van, waarom nu? Waarom niet 2 jaar terug toen Irak in puin lag en ze veel sterker waren in vergelijking met Irak.
pi_174428275
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 10:48 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Hebben geen andere keus natuurlijk.

Behalve geen onafhankelijkheid uitroepen

Waarom riepen ze uberhaupt de onafhankelijkheid uit? In de zin van, waarom nu? Waarom niet 2 jaar terug toen Irak in puin lag en ze veel sterker waren in vergelijking met Irak.
Het is nu of nooit.
  zondag 15 oktober 2017 @ 12:23:15 #167
365082 IPA35
Patriarch
pi_174429877
Vind het eigenlijk belangrijker dat de KRG wordt verdreven uit het Nineveh district.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 15 oktober 2017 @ 12:27:14 #168
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_174429943
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 02:13 schreef vigen98 het volgende:
Ondertussen in Tuz Khurmato ( Een stad met een shia Turkmeense meerderheid en een Koerdische minderheid ) bewapenen de Turkmenen zich tegen de Koerden mocht er een conflict ontstaan.

[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]

IraqiSecurity twitterde op zondag 15-10-2017 om 01:58:50 Turkmen civilians have taken up arms tonight in #Iraq's Tuz Khurmato as Kurdish militias in the region threaten to... https://t.co/w3y3G4gV49 reageer retweet
Ja, die jongens zien eruit als vreedzame militieleden die alleen geweld gaan gebruiken wanneer ze zelf aangevallen worden. Dat zijn gewoon weer the usual gemaskerde doodseskaders die dadelijk lekker losgaan in de chaos :')
  zondag 15 oktober 2017 @ 12:31:10 #169
365082 IPA35
Patriarch
pi_174430024
quote:
10s.gif Op zondag 15 oktober 2017 12:27 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ja, die jongens zien eruit als vreedzame militieleden die alleen geweld gaan gebruiken wanneer ze zelf aangevallen worden. Dat zijn gewoon weer the usual gemaskerde doodseskaders die dadelijk lekker losgaan in de chaos :')
De Koerden begonnen hè.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 15 oktober 2017 @ 12:32:51 #170
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_174430055
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 12:31 schreef IPA35 het volgende:

[..]

De Koerden begonnen hè.
Ik denk dat het erg lastig is om één schuldige partij aan te wijzen in die regio.
  zondag 15 oktober 2017 @ 12:34:20 #171
365082 IPA35
Patriarch
pi_174430077
quote:
14s.gif Op zondag 15 oktober 2017 12:32 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik denk dat het erg lastig is om één schuldige partij aan te wijzen in die regio.
Die lui willen gewoon grote stukken land annexeren zoals Kirkuk, Ninveh en Sinjar.
In Syrië willen hun broeders Raqqa en zelfs gebieden in Deir ez Zor, waar ze niks te zoeken
hebben.

Daarom gaan ze geklapt worden.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 15 oktober 2017 @ 12:35:05 #172
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_174430094
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 12:34 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Die lui willen gewoon grote stukken land annexeren zoals Kirkuk, Ninveh en Sinjar.
In Syrië willen hun broeders Raqqa en zelfs gebieden in Deir ez Zor, waar ze niks te zoeken
hebben.

Daarom gaan ze geklapt worden.
Je lijkt me niet echt objectief dus ik neem dit maar met een korreltje zout.
  zondag 15 oktober 2017 @ 12:38:32 #173
365082 IPA35
Patriarch
pi_174430146
quote:
11s.gif Op zondag 15 oktober 2017 12:35 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Je lijkt me niet echt objectief dus ik neem dit maar met een korreltje zout.
Wat hebben Koerden daar te zoeken dan?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 15 oktober 2017 @ 12:41:11 #174
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_174430202
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 12:38 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Wat hebben Koerden daar te zoeken dan?
Waar?
  zondag 15 oktober 2017 @ 12:42:18 #175
365082 IPA35
Patriarch
pi_174430223
quote:
10s.gif Op zondag 15 oktober 2017 12:41 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Waar?
In gebieden waar geen Koerden wonen of waar Koerden in de minderheid zijn.
Waarom zouden die gebieden onderdeel moeten zijn van een Koerdische Republiek?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 15 oktober 2017 @ 12:43:01 #176
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174430234
Niet om het een of ander, maar die Koerden lijken momenteel inderdaad bezig hun hand te overspelen. Vooral de Barzani-clan met dat achterlijke fopreferendum. Maar hopelijk zegeviert het verstand...
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zondag 15 oktober 2017 @ 12:43:48 #177
365082 IPA35
Patriarch
pi_174430243
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 12:43 schreef Szura het volgende:
Niet om het een of ander, maar die Koerden lijken momenteel inderdaad bezig hun hand te overspelen. Vooral de Barzani-clan met dat achterlijke fopreferendum. Maar hopelijk zegeviert het verstand...
Het is natuurlijk erg krom om mensen uit Erbil en Dohuk te laten stemmen over het al dan niet annexeren van Kirkuk en Sinjar en zo.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 15 oktober 2017 @ 12:44:25 #178
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_174430254
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 12:42 schreef IPA35 het volgende:

[..]

In gebieden waar geen Koerden wonen of waar Koerden in de minderheid zijn.
Waarom zouden die gebieden onderdeel moeten zijn van een Koerdische Republiek?
Geen idee. Maar ik kan de sentimenten ergens wel begrijpen na de gebeurtenissen van de laatste tien jaar daaro.
  zondag 15 oktober 2017 @ 12:45:10 #179
365082 IPA35
Patriarch
pi_174430263
quote:
7s.gif Op zondag 15 oktober 2017 12:44 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Geen idee. Maar ik kan de sentimenten ergens wel begrijpen na de gebeurtenissen van de laatste tien jaar daaro.
Maar de mensen daar willen helemaal geen deel zijn van "Koerdistan".
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_174430731
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 12:43 schreef Szura het volgende:
Niet om het een of ander, maar die Koerden lijken momenteel inderdaad bezig hun hand te overspelen. Vooral de Barzani-clan met dat achterlijke fopreferendum. Maar hopelijk zegeviert het verstand...
ik ben bang dat de koerden een weg zijn ingeslagen waarin ze alleen maar kunnen verliezen. of er een gewapende strijd komt of niet, hun koerdistan droom zal een droom blijven, omdat ze het juridisch, politiek en militair niet kunnen afdwingen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_174431427
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 12:23 schreef IPA35 het volgende:
Vind het eigenlijk belangrijker dat de KRG wordt verdreven uit het Nineveh district.
Dat ook inderdaad.
pi_174433910
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 12:42 schreef IPA35 het volgende:

[..]

In gebieden waar geen Koerden wonen of waar Koerden in de minderheid zijn.
Waarom zouden die gebieden onderdeel moeten zijn van een Koerdische Republiek?
Omdat een meerderheid ook geen reden is om te annexeren duhhh. :P
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_174434237
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 12:45 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Maar de mensen daar willen helemaal geen deel zijn van "Koerdistan".
En de mensen in Erbil niet van Irak :o
  zondag 15 oktober 2017 @ 17:07:46 #185
365082 IPA35
Patriarch
pi_174434251
quote:
11s.gif Op zondag 15 oktober 2017 17:07 schreef BEFEM het volgende:

[..]

En de mensen in Erbil niet van Irak :o
Dat is niet zo'n probleem. Maar ze moeten niet andermans gebieden willen inpikken.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_174434278
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 17:07 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Dat is niet zo'n probleem. Maar ze moeten niet andermans gebieden willen inpikken.
Klopt. Maar Mag Erbil zich wel afscheiden dan? En waar ligt de grens? Zelfde geldt voor Syrië. Denk dat er, ondanks Al Qaida, er geen meerderheid in Idlib wil dat ze weer onder de regering gaan vallen.

Grenskwesties zijn altijd zo ingewikkeld als er geen echte overeenstemming over is :o
  zondag 15 oktober 2017 @ 17:18:31 #187
365082 IPA35
Patriarch
pi_174434461
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 17:09 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Klopt. Maar Mag Erbil zich wel afscheiden dan? En waar ligt de grens? Zelfde geldt voor Syrië. Denk dat er, ondanks Al Qaida, er geen meerderheid in Idlib wil dat ze weer onder de regering gaan vallen.

Grenskwesties zijn altijd zo ingewikkeld als er geen echte overeenstemming over is :o
Voor afscheiding moet je m.i. wel een grote meerderheid vormen in een gebied.
Zij willen immers een radicale verandering teweegbrengen. Dan kun je niet met een meerderheid van 55% komen aankakken vind ik. Dan benadeel je enorm veel mensen die gewoon alles bij het oude willen laten.
Wat Irak betreft is het natuurlijk een jong en kunstmatig land dus kun je daar wellicht minder zwaar aan tillen.



Die rode gebieden zouden niet controversieel zijn. Die paarse gebieden beheersen ze al sinds 1991 maar zijn officieel geen onderdeel van de KRG.

Hoe dan ook, je hebt in zulke landen gewoon grote etnisch gemengde gebieden. Nu zijn het Koerden die ontvreden zijn, straks regeren de Koerden over grote gebieden met een niet-Koerdische meerderheid en dan zijn die mensen weer ontevreden.

Ik vraag me oprecht af of de mensen die Koerden een eigen staat gunnen ook de wens van mensen in bijvoorbeeld Sinjar om onderdeel van Irak te blijven respecteren.

Anders krijg je van dit alles uiteindelijk alleen maar een soort Kroatië scenario. Wel zelfbeschikking eisen voor jezelf, maar vervolgens de wens van andere tot exact datzelfde "oplossen" door middel van etnische zuivering.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_174434765
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 17:18 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Voor afscheiding moet je m.i. wel een grote meerderheid vormen in een gebied.
Zij willen immers een radicale verandering teweegbrengen. Dan kun je niet met een meerderheid van 55% komen aankakken vind ik. Dan benadeel je enorm veel mensen die gewoon alles bij het oude willen laten.
Wat Irak betreft is het natuurlijk een jong en kunstmatig land dus kun je daar wellicht minder zwaar aan tillen.

[ afbeelding ]

Die rode gebieden zouden niet controversieel zijn. Die paarse gebieden beheersen ze al sinds 1991 maar zijn officieel geen onderdeel van de KRG.

Hoe dan ook, je hebt in zulke landen gewoon grote etnisch gemengde gebieden. Nu zijn het Koerden die ontvreden zijn, straks regeren de Koerden over grote gebieden met een niet-Koerdische meerderheid en dan zijn die mensen weer ontevreden.

Ik vraag me oprecht af of de mensen die Koerden een eigen staat gunnen ook de wens van mensen in bijvoorbeeld Sinjar om onderdeel van Irak te blijven respecteren.

Anders krijg je van dit alles uiteindelijk alleen maar een soort Kroatië scenario. Wel zelfbeschikking eisen voor jezelf, maar vervolgens de wens van andere tot exact datzelfde "oplossen" door middel van etnische zuivering.
Eens met je verhaal. Je hebt altijd ontevreden mensen etc. Natiestaten zijn niet zo gewoon als in Europa en iedereen gaat voor z'n eigen voordeel. Een lappendeken van autonome staten onder één regering zou dan het beste zijn in mijn ogen. Beetje zoals in Spanje.
pi_174443686
Iraqi forces/PMF now advancing from Taza in South of Kirkuk in a major op w / intention to enter the city and takeover K1 base & oil fields.@KRSCPress


Koekoek
pi_174443708
JETZT GEHT LOS
pi_174443726
Militaire operatie begonnen in Kirkuk. Dit is het dan.
pi_174443771
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 00:22 schreef vigen98 het volgende:
Militaire operatie begonnen in Kirkuk. Dit is het dan.
Wat is het "dan"?
pi_174443823
iraq_day twitterde op zondag 15-10-2017 om 22:52:52 So far forces are moving with out a single bullet fired. #Kirkuk https://t.co/uLenT6wDSv reageer retweet
Iraakse tanks ook te zien
pi_174443828
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 00:24 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat is het "dan"?
Het verwachte conflict.
  maandag 16 oktober 2017 @ 00:29:30 #195
365082 IPA35
Patriarch
pi_174443830
iraq_day twitterde op maandag 16-10-2017 om 00:24:33 #BREAKING#Iraqi forces are moving toward in Nineveh plains to regain control areas occupied by #Peshmerga. reageer retweet
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 16 oktober 2017 @ 00:31:35 #196
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174443848
Er worden ineens wel erg veel gains gesproeid, klopt dat allemaal wel?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_174443892
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 00:29 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Het verwachte conflict.
Dat is er al. Niets nieuws dus. Het minderd zelfs.
pi_174443908
RudawEnglish twitterde op maandag 16-10-2017 om 00:36:16 The governor of #Kirkuk urges people to take up arms to protect the city against Shiite Hashd al-Shaabi and Iraqi a... https://t.co/8BbzkItMqv reageer retweet
AlArabiya_Eng twitterde op maandag 16-10-2017 om 00:35:34 #BREAKING: #Iraqi military commander: We will enter the city of #Kirkuk if we have to reageer retweet
pi_174443928
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 00:37 schreef Nintex het volgende:
RudawEnglish twitterde op maandag 16-10-2017 om 00:36:16 The governor of #Kirkuk urges people to take up arms to protect the city against Shiite Hashd al-Shaabi and Iraqi a... https://t.co/8BbzkItMqv reageer retweet
AlArabiya_Eng twitterde op maandag 16-10-2017 om 00:35:34 #BREAKING: #Iraqi military commander: We will enter the city of #Kirkuk if we have to reageer retweet
Nu gewoon even tekst van jezelf.
pi_174443940
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 00:39 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Nu gewoon even tekst van jezelf.
Hoezo, dat zijn de laatste ontwikkelingen.

namo_abdulla twitterde op maandag 16-10-2017 om 00:34:35 By attacking Kurds in Kirkuk, @HaiderAlAbadi shows history has not taught him much. Nobody, even Saddam, could force #Kurds give up Kirkuk. reageer retweet
Deze journalist benadrukt nog eens hoe dom de Irakezen nu bezig zijn. Dit gaat helemaal fout lopen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')