abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_174236122
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:25 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Dus als je eten, onderdak en tweedehandsspullen hebt, dan leef je 'bijzonder goed'?

"bijzonder goed" is bij jou synoniem voor "prima"?
Nieuwe spullen zijn maar voor één dag nieuw, daarna kun je het alleen maar 2e hands verkopen. Mensen die niet veel waarde hechten aan nieuwe spullen uit een gesloten doos te halen (waar sommige mensen blijkbaar een fetisj voor hebben) is 2e hands een prima optie. Fractie van de prijs, netto, zonder belasting en heel grote keus.
Ik kan me zo voorstellen dat mensen uit Syrië ook niet direct een 50" smart TV nodig hebben.
pi_174236126
Lijkt mij een slecht plan. In plaats van die mensen te leren dat ze voor zichzelf moeten gaan zorgen worden ze afhankelijk gemaakt van waarschijnlijk een heel leger aan bureaucraten die allemaal weer door de overheid betaald moeten worden. Allemaal weer bonnetjes invullen, controleren en archiveren in plaats van aan het werk te gaan met integratie.
  Moderator vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:34:20 #53
179075 crew  hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174236131
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:33 schreef Toga het volgende:

[..]

Dat is de betekenis van dat woord ja. Een synoniem is 'uitstekend'
pi_174236168
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:33 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Jij brengt het alsof rondkomen van 70% van het minimuminkomen prima gaat. Daar kan dan dus nog wel wat van af. Ik stoor me aan het gebruik van zulke termen. Dat je door het stellen van prioriteiten en het laten liggen van luxe en dergelijke kunt rondkomen zonder dat je in de schulden komt of hoeft te bedelen, betekent niet dat je 'prima' kunt leven van een bijstandsuitkering. Da's gewoon een belachelijke uitspraak. Tenzij onderdak, eten en tweedehands spullen voor jou de maatstaf zijn voor een prima leven ja.
Tsja, jij stoort je wel vaker aan mij, dat is geen nieuws. Het liefst zou je dit topic ook snel van een slotje voorzien, niet?
Feit is dat als je geen overbodige luxe wensen hebt er prima met een bijstandsuitkering te leven valt! Heb je liever een pak shag en een kratje bier dan een weekend goed eten? Prima, maar dan niet janken als je het weekend erop geen geld meer hebt.
**!Power 2 the Pinda!**
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:37:17 #55
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_174236178
dit zou eigenlijk moeten gelden voor iedereen die voor het eerst aan het infuus van de staat wil gaan hangen

ook gewoon onze medelanders

pas als je gewerkt heb dan bouw je op en krijgen je meer maar niet vanuit school of wta dan ook af komen gelijk aan de volle infuus van de staat gaan hangen

laat maar eerst zien dat je zelf ook wat er voor wil doen ..
"Ik ben nooit getrouwd geweest omdat vrouwen het niet lang volhouden bij me, ik doorzie hun leugens te snel."
  Moderator vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:38:08 #56
179075 crew  hugecooll
pi_174236193
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:36 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Tsja, jij stoort je wel vaker aan mij, dat is geen nieuws.
Feit is dat als je geen overbodige luxe wensen hebt er prima met een bijstandsuitkering te leven valt! Heb je liever een pak shag en een kratje bier dan een weekend goed eten? Prima, maar dan niet janken als je het weekend erop geen geld meer hebt.
Kan best dat ik me onbewust vaker aan jou stoor, maar als je echt totaal geen eisen of wensen hebt, dan voldoet een bijstandsuitkering daar inderdaad prima aan
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:38:35 #57
110057 AgLarrr
Rara Temporum Felicitas
pi_174236203
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:33 schreef Toga het volgende:

[..]

Nieuwe spullen zijn maar voor één dag nieuw, daarna kun je het alleen maar 2e hands verkopen. Mensen die niet veel waarde hechten aan nieuwe spullen uit een gesloten doos te halen (waar sommige mensen blijkbaar een fetisj voor hebben) is 2e hands een prima optie. Fractie van de prijs, netto, zonder belasting en heel grote keus.
Ik kan me zo voorstellen dat mensen uit Syrië ook niet direct een 50" smart TV nodig hebben.
Het hangt allemaal van je referentiekader af. Prima tov van wie? De rest van Nederland - dan niet. De rest van een groot deel van de wereld - zeker.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_174236213
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:38 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Kan best dat ik me onbewust vaker aan jou stoor, maar als je echt totaal geen eisen of wensen hebt, dan voldoet een bijstandsuitkering daar inderdaad prima aan
Hoe kun je je nu onbewust aan iemand storen? :') Vent, wees gewoon eerlijk, het ligt er zo dik bovenop.
**!Power 2 the Pinda!**
pi_174236223
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:34 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Dat is de betekenis van dat woord ja. Een synoniem is 'uitstekend'
Er zijn nogal wat gradaties, daarnaast is alles relatief, voor vluchtelingen zou Dit gratis geld zelfs fantastisch genoemd kunnen worden.
  Moderator vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:40:19 #60
179075 crew  hugecooll
pi_174236236
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:39 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Hoe kun je je nu onbewust aan iemand storen? :') Vent, wees gewoon eerlijk, het ligt er zo dik bovenop.
Ik stoor me aan stomme uitspraken en daar reageer ik dan op. Als die vaak uit jouw toetsenbord komen, dan krijg je waarschijnlijk ook vaak een reactie van mij. Is verder niet persoonlijk want ik reageer op de inhoud. Jij maakt er om welke reden dan ook iets persoonlijks van
  Moderator vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:41:20 #61
179075 crew  hugecooll
pi_174236251
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:39 schreef Toga het volgende:

[..]

Er zijn nogal wat gradaties, daarnaast is alles relatief, voor vluchtelingen zou Dit gratis geld zelfs fantastisch genoemd kunnen worden.
Er zijn gradaties en 'prima' staat ergens bovenaan. Is gelijk aan uitstekend, voortreffelijk, excellent en uitmuntend.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:41:53 #62
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_174236261
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:33 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Jij brengt het alsof rondkomen van 70% van het minimuminkomen prima gaat. Daar kan dan dus nog wel wat van af. Ik stoor me aan het gebruik van zulke termen. Dat je door het stellen van prioriteiten en het laten liggen van luxe en dergelijke kunt rondkomen zonder dat je in de schulden komt of hoeft te bedelen, betekent niet dat je 'prima' kunt leven van een bijstandsuitkering. Da's gewoon een belachelijke uitspraak. Tenzij onderdak, eten en tweedehands spullen voor jou de maatstaf zijn voor een prima leven ja.
Kijk eens in de wereld om je heen. Er zijn heeeeeeeel wat mensen op de wereld die met veel minder prima kunnen leven. Eten en onderdak is voor deze mensen al meer dan voldoende. Dat we hier in Nederland extreme luxe gewend zijn is geen maatstaaf, een bijstandsuitkering moet in principe voldoende zijn om van rond te komen. Zonder luxe inderdaad, maar dat is ook niet de bedoeling van een bijstandsuitkering.
pi_174236267
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:40 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik stoor me aan stomme uitspraken en daar reageer ik dan op. Als die vaak uit jouw toetsenbord komen, dan krijg je waarschijnlijk ook vaak een reactie van mij. Is verder niet persoonlijk want ik reageer op de inhoud. Jij maakt er om welke reden dan ook iets persoonlijks van
Jij bent zoooo mod-onwaardig.
Jouw reacties zijn van hoog niveau wil je beweren? :') ____ _O-
**!Power 2 the Pinda!**
  Moderator vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:45:26 #64
179075 crew  hugecooll
pi_174236317
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:41 schreef matspontius het volgende:

[..]

Kijk eens in de wereld om je heen. Er zijn heeeeeeeel wat mensen op de wereld die met veel minder prima kunnen leven. Eten en onderdak is voor deze mensen al meer dan voldoende. Dat we hier in Nederland extreme luxe gewend zijn is geen maatstaaf, een bijstandsuitkering moet in principe voldoende zijn om van rond te komen. Zonder luxe inderdaad, maar dat is ook niet de bedoeling van een bijstandsuitkering.
Ja maar je kan het niet gaan lopen vergelijken met arme kindjes in Afrika he, ook dat slaat nergens op. Voor de maatstaven in een arm land in Afrika is onderdak+eten+tweedehands spullen dicht bij 'prima', niet voor Nederland
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:42 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Jij bent zoooo mod-onwaardig.
Jouw reacties zijn van hoog niveau wil je beweren? :') ____ _O-
Ja jij maakt er persoonlijke shit van. Ik heb je in de afgelopen drie jaar (inclusief dit topic (tot nu toe al 9x hier)) in totaal zo'n 25 keer gequoot en dan ga je lopen janken alsof ik een persoonlijke vete tegen je heb. Wat is dat voor bezopen gedrag man?
pi_174236362
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:41 schreef matspontius het volgende:

[..]

De overheid heeft zelf al aangegeven dat dat niet klopt, dat is de reden dat al die toeslagen en bijv. bijzondere bijstand zijn ingevoerd. Probleem is juist dat men de bijstand zover heeft uitgekleed dat men met heel veel extra bureaucratie mensen toch nog laat rondkomen.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:49:07 #66
287741 matspontius
pi_174236373
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:45 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja maar je kan het niet gaan lopen vergelijken met arme kindjes in Afrika he, ook dat slaat nergens op. Voor de maatstaven in een arm land in Afrika is onderdak+eten+tweedehands spullen dicht bij 'prima', niet voor Nederland

[..]

Ja jij maakt er persoonlijke shit van. Ik heb je in de afgelopen drie jaar (inclusief dit topic (tot nu toe al 9x hier)) in totaal zo'n 25 keer gequoot en dan ga je lopen janken alsof ik een persoonlijke vete tegen je heb. Wat is dat voor bezopen gedrag man?
Dat slaat wel ergens op - dat maak jij trouwens niet uit. Je snapt blijkbaar de vergelijking niet, dat is wel duidelijk. Over dom gesproken .....
  Moderator vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:51:21 #67
179075 crew  hugecooll
pi_174236413
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:49 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dat slaat wel ergens op - dat maak jij trouwens niet uit. Je snapt blijkbaar de vergelijking niet, dat is wel duidelijk. Over dom gesproken .....
Ik snap de vergelijking wel, maar hij is van het niveau 'jij hebt het niet koud, in Siberië hebben ze het koud'
pi_174236447
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:45 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik jank niet, ik vraag je om eerlijk te zijn. Meer verlang ik niet van je.
Wat is de reden dat je mij probeert af te vallen door een feit dat ik stelde?
**!Power 2 the Pinda!**
  Moderator vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:55:21 #69
179075 crew  hugecooll
pi_174236470
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:53 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ik jank niet, ik vraag je om eerlijk te zijn. Meer verlang ik niet van je.
Wat is de reden dat je mij probeert af te vallen door een feit dat ik stelde?
Ik gaf aan dat het niet zo prima is en jij maakte daarvan dat ik je tegenspreek omdat ik iets tegen je zou hebben.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:55:47 #70
287741 matspontius
pi_174236480
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:51 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik snap de vergelijking wel, maar hij is van het niveau 'jij hebt het niet koud, in Siberië hebben ze het koud'
Natuurlijk snap je de intentie van de vergelijking, dat blijkt wel uit je reactie. Je beticht anderen van domheid maar erg snugger kom je zelf ook niet over ....... beetje kinderachtig ook
  Moderator vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:56:32 #71
179075 crew  hugecooll
pi_174236493
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:55 schreef matspontius het volgende:

[..]

Natuurlijk snap je de intentie van de vergelijking, dat blijkt wel uit je reactie. Je beticht anderen van domheid maar erg snugger kom je zelf ook niet over ....... beetje kinderachtig ook
uhu
pi_174236515
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:55 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik gaf aan dat het niet zo prima is en jij maakte daarvan dat ik je tegenspreek omdat ik iets tegen je zou hebben.
Jij vond mijn reactie tegenstrijdig. Ik zie daar niks tegenstrijdigs in.
Weet jij hoeveel een bijstandsgerechtige aan extra geld kan binnenhalen?
**!Power 2 the Pinda!**
  Moderator vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:59:05 #73
179075 crew  hugecooll
pi_174236549
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:57 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Jij vond mijn reactie tegenstrijdig. Ik zie daar niks tegenstrijdigs in.
Weet jij hoeveel een bijstandsgerechtige aan extra geld kan binnenhalen?
Alleenstaande bijstandsgerechtdigde man van 25 zonder kinderen uit Haarlem

go
pi_174236583
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:59 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Alleenstaande bijstandsgerechtdigde man van 25 zonder kinderen uit Haarlem

go
Met of zonder bewindvoerder?
**!Power 2 the Pinda!**
  Moderator vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:00:58 #75
179075 crew  hugecooll