abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174231505
Hoi hoi iedereen,

Ik loop al een tijdje met een probleem rond en ook al weet ik dat het antwoord niet op een forum zal liggen, toch is het fijn om even van me af te schrijven.

Ik ben 21 en heb sinds 3 jaar nu een hele fijne vriend. Ik kan altijd met hem lachen, hij is er altijd voor me en de seks is ook goed. Dit was zolang we allebei nog thuiswoonden bij onze ouders. Sinds 4 maanden wonen we nu allebei in de stad, op ons zelf. Hij een eigen studio en ik met twee vriendinnen. Daarnaast ben ik ook nog een nieuwe studie gestart in een andere stad. Dit heeft voor een grote verandering gezorgd in mijn leven, maar ook binnen onze relatie.

Eerst wilde ik hem elke dag zien, maar dat is nu totaal niet het geval. Ik vind 1x per week prima (kan ook bijna niet anders omdat ik de rest van de tijd moet studeren). Daarnaast merk ik bijvoorbeeld ook aan mezelf dat ik liever een vakantie met vriendinnen boek dan met hem...

Dit heeft er voor gezorgd dat ik een paar weken geleden iets doms heb gedaan... Ik heb toen gezoend met iemand anders toen ik heel erg dronken was. Heel veel spijt van, had nooit mogen gebeuren. Zelf opgebiecht en hij zegt het mij nu een soort van vergeven te hebben...

Alleen weet ik nu gewoon niet wat ik wil. Aan de ene kant is het altijd ZO fijn als ik met hem ben waardoor ik denk dat ik niet zonder hem kan, maar aan de andere kan merk ik dat iets in mij er klaar mee is. Dat ik niet meer zo verliefd ben als dat het hoort te zijn. Want ja, waarom zou ik ook anders met iemand anders zoenen?

Elke keer als ik hem probeer te vertellen dat ik twijfel, reageert hij zo lief met "het komt echt wel goed met ons" en "ik ga ook meer mijn best doen", maar hierdoor voel ik me alleen maar benauwder omdat ik van binnen zo twijfel...

Wat moet ik in hemelsnaam doen?
pi_174231622
Ja.
Ja doei.
pi_174231647
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:59 schreef motorbloempje het volgende:
Ja.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:05:09 #4
447397 SpaanseVlieg
2 + 2 = 4 - 1 = 3
pi_174231717
Ik zeg ook ja. Je bent op het punt beland dat je geen andere kant meer op kan helaas.
pi_174231735
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:05 schreef SpaanseVlieg het volgende:
Ik zeg ook ja. Je bent op het punt beland dat je geen andere kant meer op kan helaas.
Hoe bedoel je dat precies?
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:11:41 #6
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_174231843
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:52 schreef anoniem.jpg het volgende:
Dit heeft er voor gezorgd dat ik een paar weken geleden iets doms heb gedaan... Ik heb toen gezoend met iemand anders toen ik heel erg dronken was. Heel veel spijt van, had nooit mogen gebeuren.
Boehoe, alcohol dit dat. Dronken mensen zijn altijd eerlijk.
quote:
Wat moet ik in hemelsnaam doen?
Uitmaken. Hou jezelf toch niet voor de gek.
UI Made bij VanilleKwark.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:14:22 #7
420575 VAS
En daar is alles mee gezegd
pi_174231892
Verliefd zijn gaat over, beide druk en alle contacten onderhouden vergt wat moeite (o.a. vakantie met vriendinnen).

Anders probeer je er samen even tussenuit te gaan, weekendje weg bijv.

Is zonde als je iets moois wat je nu heb, nu al weg gooi, door samen hieruit te komen word de band nog hechter.

Uiteraard kan het ook na een weekendje weg o.i.d. ook juist blijken dat het helaas anders is, blijf in ieder geval goed praten met elkaar.

Ik hoop voor jullie beide dat het goed komt!

Succes :7
't gaat
pi_174231940
Als je 21 bent en nu al twijfels hebt en net zo lief met je vriendinnen rondhangt, dan hoef je over 1 ding geen twijfels te hebben: jullie gaan niet samen oud worden. Dan net zo lief nu de stekker eruit dan volgende week.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_174232006
Is volgens mij heel normaal dat je op die leeftijd allebei een eigen pad bewandeld en uit elkaar groeit. Sluit het netjes af i.p.v. dat je de volgende keer dronken met iemand in bed beland. Zo kun je allebei later terug kijken op een leuke jeugdherinnering.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:23:02 #10
447397 SpaanseVlieg
2 + 2 = 4 - 1 = 3
pi_174232061
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:06 schreef anoniem.jpg het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat precies?
Je geeft zelf al aan hem minder vaak te willen zien, genoegen nemen met een vakantie zónder hem en liever met vriendinnen gaat.

En dat je in bezopen toestand met iemand anders kust; wellicht mis je iets bij je huidige vriend?
  Meest relativerende user 2022 vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:24:11 #11
357044 Budapestenaar
pi_174232089
Klinkt als vroege vlaag van 5 year itch. Je stelt een vraag die alleen jij kunt beantwoorden. Kijk naar binnen en zoek het antwoord op de vraag of je nog genoeg van hem houdt. En houd in je achterhoofd dat er geen goed of fout antwoord is.

Vertellen dat je twijfelt is niet helemaal eerlijk. Het impliceert een beetje dat hij iets moet veranderen. Terwijl uit je verhaal niet blijkt dat hij tekort schiet. Wees eerlijk. Tegen hem. Tegen jezelf.
pi_174232247
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:24 schreef Budapestenaar het volgende:
Klinkt als vroege vlaag van 5 year itch. Je stelt een vraag die alleen jij kunt beantwoorden. Kijk naar binnen en zoek het antwoord op de vraag of je nog genoeg van hem houdt. En houd in je achterhoofd dat er geen goed of fout antwoord is.

Vertellen dat je twijfelt is niet helemaal eerlijk. Het impliceert een beetje dat hij iets moet veranderen. Terwijl uit je verhaal niet blijkt dat hij tekort schiet. Wees eerlijk. Tegen hem. Tegen jezelf.
Ja dat is waar. Het is alleen zo moeilijk om te geloven dat dit het dan misschien niet is, terwijl ik voorheen altijd heb gedacht dat hij perfect was en de ware voor me was. En daardoor ben ik bang dat ik dan nooit meer iemand zal vinden die zo lief voor me is als hij.
pi_174232295
Stoppen met twijfelen.
pi_174232327
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:35 schreef zovty het volgende:
Stoppen met twijfelen.
Iets makkelijker gezegd dan gedaan helaas
  Meest relativerende user 2022 vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:37:16 #15
357044 Budapestenaar
pi_174232333
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:32 schreef anoniem.jpg het volgende:

[..]

Ja dat is waar. Het is alleen zo moeilijk om te geloven dat dit het dan misschien niet is, terwijl ik voorheen altijd heb gedacht dat hij perfect was en de ware voor me was. En daardoor ben ik bang dat ik dan nooit meer iemand zal vinden die zo lief voor me is als hij.
Dat laatste is niet uitgesloten. Daarom moet je eens goed nadenken over wat je wilt. Iets met gras aan de overkant, weet je wel?
pi_174232534
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:37 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Dat laatste is niet uitgesloten. Daarom moet je eens goed nadenken over wat je wilt. Iets met gras aan de overkant, weet je wel?
Ja dat is wel zo. Alleen is hij mijn eerste echte relatie en daarom heb ik ook niet echt vergelijkingsmateriaal... Dat klinkt misschien stom maar soms dan denk ik, misschien is deze relatie wel helemaal niet zo "perfect" als dat ik denk, omdat ik gewoon niet beter weet.
pi_174232958
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:46 schreef anoniem.jpg het volgende:

[..]

Ja dat is wel zo. Alleen is hij mijn eerste echte relatie en daarom heb ik ook niet echt vergelijkingsmateriaal... Dat klinkt misschien stom maar soms dan denk ik, misschien is deze relatie wel helemaal niet zo "perfect" als dat ik denk, omdat ik gewoon niet beter weet.
Dat is niet dom, dat is een logische gedachte. Maar die gedachte heb je alleen als je niet helemaal happy bent met je relatie. Het feit dat je liever met vriendinnen weggaat dan met hem zegt ook genoeg.

Je bent nog jong. Genoeg tijd om uit te vinden wat je wilt, maar hij is blijkbaar niet genoeg voor je.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:17:09 #18
293652 Habbezak
"I pity the fool"
pi_174233139
Paar dingetjes:
- Als je dronken bent wil dat niet zeggen dat je niet meer verantwoordelijk bent voor de dingen die je doet. Je bent een volwassen vrouw.. 21? Dan zou het "maar ik was dronken" excuus nooit meer mogen gelden.

- Het is heel normaal dat je na drie jaar en grote veranderingen in je leven, even klaar met elkaar bent. Het is aan jou om de volwassen keuze te maken om dit samen of alleen op te lossen. Dit gevoel wilt niet zeggen dat je niet samen gelukkig oud gaat worden. Je bent de afgelopen drie jaar toch gelukkig met elkaar geweest? Dat is enorm veel waard en in deze tijd, best uniek.

- Vind je dat je de afgelopen jaren goed behandeld bent? Houdt hij nog van jou? (lijkt me wel als hij je vergeeft voor je vreemdgaan..) Kan je dit samen oplossen? Hou je nog van hem?

- Als je kijkt naar de toekomst, say, over 10 jaar. zie je dat dan met hem of niet.

mijn advies, ga geen shit kapot maken vanwege een tijdelijk gevoel of omdat je geen vergelijkingsmateriaal hebt. jouw relatie met hem is wél degelijk uniek en het is heel mooi om samen door zware tijden te komen. Elke relatie komt op het punt waar jij nu bent.
I wonder what it's all about
pi_174233152
Je zult maar 21 zijn en je zo afhankelijk voelen. Maak het uit en leef je leven.
pi_174233222
Je bent 21, 99% van alle relaties die in de puberteit zijn begonnen eindigen redelijk kort aka gaan echt niet de rest van je leven door.

Maw je wil ook wel een andere lul meemaken en hij zou uiteindelijk tegen hetzelfde zijn gelopen maar dan geen piemels natuurlijk.
pi_174233408
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:37 schreef anoniem.jpg het volgende:

[..]

Iets makkelijker gezegd dan gedaan helaas
Ja, nee, ja, natuurlijk.
Maar dat lijkt me de kern van je probleem. Niet zozeer je vriend, je vreemdgaan, of je gevoelens voor je vriend, maar je eigen twijfel is wat het lastig maakt voor je.

Overigens is uitmaken ook niet bepaald makkelijk, als je tenminste echt wat voor je vriend voelt. Dus denk niet dat uitmaken de makkelijke weg is.
pi_174233596
Ter aanvulling, elke relatie kent periodes van twijfel. Dat is nog wat sterker als je elkaars eerste bent. De enige vraag die je verder gaat helpen is: kan en wil je verder zonder hem? Ben je uiteindelijk gelukkiger met een ander? Houd je nog van hem en is het enkel de spanning en verliefdheid die je mist?
pi_174233627
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 13:36 schreef viceversa het volgende:
Ter aanvulling, elke relatie kent periodes van twijfel. Dat is nog wat sterker als je elkaars eerste bent. De enige vraag die je verder gaat helpen is: kan en wil je verder zonder hem? Ben je uiteindelijk gelukkiger met een ander? Houd je nog van hem en is het enkel de spanning en verliefdheid die je mist?
hoho, terug naar NWS jij
pi_174233655
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 13:37 schreef TARDIS. het volgende:

[..]

hoho, terug naar NWS jij
?
pi_174234129
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 13:36 schreef viceversa het volgende:
Ter aanvulling, elke relatie kent periodes van twijfel. Dat is nog wat sterker als je elkaars eerste bent. De enige vraag die je verder gaat helpen is: kan en wil je verder zonder hem? Ben je uiteindelijk gelukkiger met een ander? Houd je nog van hem en is het enkel de spanning en verliefdheid die je mist?
het is meer gewoon dat als we elkaar zien, en het zou aan hem liggen, dat we dan gewoon op de bank zitten heel de avond. En dat vind ik gewoon heel saai. En ik heb dat wel gezegd en weet ook wel dat dat ook deels mijn schuld is maar puur het idee dat hij dat prima vind, zet mij aan het denken. En dat is maar een klein voorbeeld van een kant van hem die ik gewoon niet meer zo leuk vind.
pi_174234183
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 14:00 schreef anoniem.jpg het volgende:

[..]

het is meer gewoon dat als we elkaar zien, en het zou aan hem liggen, dat we dan gewoon op de bank zitten heel de avond. En dat vind ik gewoon heel saai. En ik heb dat wel gezegd en weet ook wel dat dat ook deels mijn schuld is maar puur het idee dat hij dat prima vind, zet mij aan het denken. En dat is maar een klein voorbeeld van een kant van hem die ik gewoon niet meer zo leuk vind.
Wat zou je dan willen doen?

Het is zo makkelijk om het initiatief te nemen, mits hij ook liever wat andere dingen doet. Wil hij dat? Dan zou je zelf wat vaker een plan kunnen maken met hem. Snap wel dat het jammer is dat hij daar passief in is, maar dat ben je zelf dus ook.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:23:52 #27
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_174234640
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:52 schreef anoniem.jpg het volgende:
Want ja, waarom zou ik ook anders met iemand anders zoenen?

Omdat je een zwak moment had? Zoveel mensen die tegenwoordig zo in elkaar zitten dat ze bij de eerste en beste twijfels/dip zich overgeven aan een zoen (vaak nog erger) met iemand anders. Je bent 21. Dan is dronken zijn geen excuus meer.

Het feit dat hij je vergeven heeft, hij er altijd voor je is, en verder niks geks heeft gedaan laat alleen maar zien dat hij beter verdiend, helemaal gezien je bij hem impliceert dat hij dingen fout doet/anders moet doen. Het enige wat je hier noemt is dat hij graag een avondje op de bank hangt. Wauw. Ik weet dat mensen het in deze tijd veel te snel uitmaken, maar.. is dat tegenwoordig reden genoeg om te twijfelen? :o

Dit, terwijl jij degene bent die twijfelt. Dit, terwijl jij degene bent die vreemd is gegaan en liever met je vriendinnen afspreekt dan met hem.

Ik denk dat je gewoon erg benieuwd bent naar andere jongens. Kijken of je beter kan krijgen ( :') ) Wees dus meid genoeg om eerlijk naar hem te zijn. Dat hij (hoe cliche het ook wel niet klinkt) er niks aan kan doen, maar dat jij degene bent die de eerste de beste twijfel aangrijpt om te kijken of je beter kan krijgen ^O^

Dat een verliefdheid weg gaat kan (al heb ik dat niet in mijn huwelijk), maar mensen zeggen vaak dat dat plaats maakt voor houden van. Gezien hoe je met hem omgaat voel jij beiden niet meer, dus dan is het beter om het gewoon uit te maken.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:27:13 #28
293652 Habbezak
"I pity the fool"
pi_174234701
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 14:23 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het feit dat hij je vergeven heeft, hij er altijd voor je is, en verder niks geks heeft gedaan laat alleen maar zien dat hij beter verdiend, helemaal gezien je bij hem impliceert dat hij dingen fout doet/anders moet doen. Het enige wat je hier noemt is dat hij graag een avondje op de bank hangt. Wauw. Ik weet dat mensen het in deze tijd veel te snel uitmaken, maar.. is dat tegenwoordig reden genoeg om te twijfelen? :o

Dit, terwijl jij degene bent die twijfelt. Dit, terwijl jij degene bent die vreemd is gegaan en liever met je vriendinnen afspreekt dan met hem.
Hier ben ik het wel mee eens, dude verdient beter. Maak het uit voor hem. je klinkt als een erg egoistisch meisje.
I wonder what it's all about
pi_174235160
wees realistisch naar jezelf.

kennelijk wil je op andere gozers kruipen. dan moet je eerlijk naar jezelf en hem zijn, als je contact met hem evt wil behouden.
  FOK!fotograaf vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:46:29 #30
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_174235175
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 14:45 schreef Salvad0R het volgende:
wees realistisch naar jezelf.

kennelijk wil je op andere gozers kruipen. dan moet je eerlijk naar jezelf en hem zijn, als je contact met hem evt wil behouden.
dit.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_174235304
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 14:46 schreef fraubitch het volgende:

[..]

dit.
Het is iig beter om even door het stof te gaan maar wel eer aan jezelf houden, dan dat ie erachter komt dat ie opeens Syfilis heeft ofzo
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:37:10 #32
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_174236176
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:23 schreef SpaanseVlieg het volgende:

[..]

Je geeft zelf al aan hem minder vaak te willen zien, genoegen nemen met een vakantie zónder hem en liever met vriendinnen gaat.

En dat je in bezopen toestand met iemand anders kust; wellicht mis je iets bij je huidige vriend?
Ts-er ik zie het anders als de hier gequote tekst:

Als je met 21 al 3 jaren een vaste relatie hebt kun je wel weer eens behoefte hebben aan wat andere dingen. Maar dat houdt naar mijn idee helemaal niet in dat je relatie slecht is en je het uit zou moeten maken. In een volwassen relatie is het heel normaal dat de man dingen alleen doet en de vrouw ook. Zelfs een een vakantie met je vriendinnen moet kunnen. En hij dan natuurlijk ook met zijn vrienden. Natuurlijk wel regelmatig ook met mekaar. Ik vind dat zelfs heel gezond in een vaste relatie. Je doet een aantal dingen samen maar laat mekaar ook vrij om ieder zijn eigen ding te doen.
Vakantie, ik zie om mij heen bv man gaat motortocht in India op gehuurde motor maken of naar Ierland een week vissen, en de vrouw met vriendin een cruise op de Nijl of een weekend shoppen in London.
Dit koppel is daar zeer gelukkig mee, zou de vrouw de ontberingen van de motortocht mee moeten ondergaan zou ze doodongelukkig ervan zijn, en hij verveelt zich de tweede dag al van dat zonnen op het bovendek.
Maar dan wel ook samen dingen blijven doen, weekendje of vakantie, naast de eigen vrienden ook gezamenlijke vrienden. En ook een gezamenlijke vakantie. Het een sluit het ander niet uit, Integendeel, het maakt je tevredener en gelukkiger over je leven en daar hebben beide partners voordeel van.
Ik vind dat men hier wel erg zwart wit en conventioneel denkt in hoe een relatie gestalte te geven.

En dat van dat kussen toen je alcohol op had. Ach ja, echt trots hoef je er niet op te zijn, maar onder invloed van alcohol EENS EEN KEERTJE kussen.... Als de alcohol nu maar niet als dagelijks excuus wordt gebruikt om anderen te kussen, want dan ben je straks ook nog alcoholist.

Als oudere mens zou ik zeggen, vertel die flut (1 keer kussen) niet aan je vriend en bepaal wat je in de toekomst doet. Wel drinken, niet drinken, wel kussen, niet kussen? En vooral, bespreek dit alles met je vriend. Als jullie er samen uitkomen bv een vakantie samen en een apart, weekendje idem, eigen (verenigings of vrienden/vriendinnen) avonden.
Kussen, is het eens gebeurd of heb je er écht behoefte aan met een ander te kussen (en eventueel verder te gaan, sex te hebben) ook dan bespreek het met je vriend! Hoever je samen tot een agreement kunt komen, er samen uit kunt komen.
In je openingspost lees ik dat jullie het fijn samen hebben, waarom dat weggooien, als dat misschien niet nodig is. Het is logisch dat je met 21 nog aktief bent, wat dingen wilt doen ook eens zonder je partner.
Heeft je vriend dat niet ook? Al eens met hem er over gehad? Misschien heeft ie er eigenlijk nog nooit aan gedacht, nogal gefocussed op jou.
MITS hij dat nodig heeft, doe hem een ouwe brommer kado, een metaaldetector of een set dart pijltjes, of een bal, een keu of een vishengel, turnschoenen of een zwembroek. Stimuleer hem om eens wat te gaan doen wat hem eigenlijk wel leuk lijkt en waar ie nooit mee begonnen is. En na wat dingen uitproberen vindt ie wel iets waar ie zich fijn bij voelt.

Hebben jullie ook (!!) je eigen bezigheden met bijbehorende vriendenkring dan is dat alleen maar goed voor jullie!
Wens jullie een mooi rijk, interessanrt en divers leven, hopelijk samen!

*; *;

[ Bericht 4% gewijzigd door LeesFoknl op 06-10-2017 16:01:26 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')