abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:38:48 #1
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_174231173
Vanochtend zag ik in het startmenu opeens de app HP Smart verschijnen. Niet dat ik vaak het startmenu gebruik, dus het kan er al een paar dagen staan.
De reden dat ik dat keek was omdat mijn printer niet meer wilde werken. Ik vermoed dat dit komt door de installatie van de app HP Smart. Windows 10 gaf aan dat deze recentelijk is geïnstalleerd. Nu heb ik in de loop der tijden geconcludeerd dat de hardware van HP wel Ok is, maar dat hun software hondsberoerd matig is. Na het verwijderen van de app en een reboot werkte alles weer naar wens.

Is er een manier om te voorkomen dat dit soort nutteloze apps op mijn computer gezet worden, of heeft Microsoft deze bug feature standaard ingebouwd om meer geld te verdienen? Is het legaal voor Microsoft om ongevraagd apps van derden te installeren?
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:47:26 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174231400
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:38 schreef bankrupcy het volgende:
Is er een manier om te voorkomen dat dit soort nutteloze apps op mijn computer gezet worden, of heeft Microsoft deze bug feature standaard ingebouwd om meer geld te verdienen? Is het legaal voor Microsoft om ongevraagd apps van derden te installeren?
HP Smart is onderdeel van de driver van je printer, als je automatische updates óók aan hebt staan voor de drivers die geïnstalleerd hebt op je computer dan installeert Windows automatisch de nieuwste (complete) driver. Dat is incl. HP Smart en die wordt dan inderdaad aangegeven als onlangs geïnstalleerd.
So we just called him Fred
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')