abonnement Unibet Coolblue
pi_174533377
Zo, de releases van deze vrijdag zijn niet echt super of wat? Of mis ik er nog eentje?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_174533445
Ik heb wel Luwten even gemist. *O* Dat is ook heel erg leuk :)
Orlando was al fantastisch, en dit is net wat electronischer en ook erg goed :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:12:12 #153
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_174533455
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 10:08 schreef Norrage het volgende:
Zo, de releases van deze vrijdag zijn niet echt super of wat? Of mis ik er nog eentje?
Destroyer, Christian Scott.
pi_174533519
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 10:12 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Destroyer, Christian Scott.
Scott net gespot ja :Y

Destroyer ook fijn. Spotify New Releases pakt ze niet allemaal :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:15:28 #155
13973 ranja
image means nothing
pi_174533525
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 10:11 schreef Norrage het volgende:
Ik heb wel Luwten even gemist. *O* Dat is ook heel erg leuk :)
Orlando was al fantastisch, en dit is net wat electronischer en ook erg goed :D
Wat ik er van gehoord heb vind ik iets te minimaal
pi_174533884
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 10:15 schreef ranja het volgende:

[..]

Wat ik er van gehoord heb vind ik iets te minimaal
Ja, het is geen Orlando. Maar wel heel mooi vormgegeven. Kan me voorstellen dat het niks voor jou is :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:37:46 #157
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174533902
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 10:11 schreef Norrage het volgende:
Ik heb wel Luwten even gemist. *O* Dat is ook heel erg leuk :)

Die heb ik gezien op woolstock opzich wel grappig ja, maar ook niet meer dan dat imo.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174535507
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:36 schreef Tchock het volgende:
Goede albumhoezen maken is een kunst. Er zijn inderdaad heel veel lelijke maar er zijn ook ongelofelijk veel mooie.

Wat zijn jullie favorieten? Even kijken of een top 5 kan maken.


Blijft één van m'n favorieten.
  Moderator vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:59:01 #159
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174538233
Ik hoor nu voor het eerst een nummer van kurt & courtney en dat klinkt best leuk :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:24:58 #160
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_174543091
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 22:53 schreef Ascorbinezuur het volgende:

[..]

Micheal Gira was een jaar geleden ook beschuldigd van verkrachting kan ik me herinneren. Was door een vrouw waar hij het album van had geproduceerd. Micheal en zijn vrouw hebben het toen tegen gesproken maar ik weet niet of de ondersteen ooit boven is gekomen.
Volgens mij niet, maar als ik het me goed herinner veranderde Gira zijn verhaal wel ergens in het proces wat niet echt in zijn voordeel spreekt.

In zijn eerste show sinds dat nieuws in Londen zong hij ook gewoon een lied over verkrachting. Weet niet of dat nu wel zo handig was :')

(was met Thurston Moore, smeerlappen central die show :P)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_174616845
Nicolas Jaar komt met 'n ambientplaat. Ik vind helemaal leuk.
pi_174621552
quote:
14s.gif Op maandag 23 oktober 2017 22:50 schreef Maxerazzi het volgende:
Nicolas Jaar komt met 'n ambientplaat. Ik vind helemaal leuk.
Nieuwe C. Scott is weer fijn maxi! Fijner dan deel 2 ;)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_174621793
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 10:16 schreef Norrage het volgende:

[..]

Nieuwe C. Scott is weer fijn maxi! Fijner dan deel 2 ;)
Zeker. Erg fijne verrassing na het tegenvallende tweede deel.
pi_174623352
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 10:28 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Zeker. Erg fijne verrassing na het tegenvallende tweede deel.
Mooie Videotape cover O+
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:40:53 #165
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_174628807
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:58 schreef Norrage het volgende:

[..]

Mooie Videotape cover O+
Prima covertje ja.

Wel echt opvallend hoeveel jazzmuzikanten nummers van Radiohead coveren.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_174628818
Die St Vincent valt me niet tegen trouwens! Leuke plaat.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:50:21 #167
467261 Ascorbinezuur
Bordevol Vitamine C
pi_174629043
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Prima covertje ja.

Wel echt opvallend hoeveel jazzmuzikanten nummers van Radiohead coveren.
Ik vond Christian Scott altijd wel wat Radiohead invloedjes hebben.
pi_174629700
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:50 schreef Ascorbinezuur het volgende:

[..]

Ik vond Christian Scott altijd wel wat Radiohead invloedjes hebben.
Zeker. Heeft ook vaker Thom Yorke of Radiohead covers op zijn albums gezet. Maar veel jazzartiesten doen dat ja! Is wel bijzonder eigenlijk. Maar ja, Radiohead is zelf vaak ook redelijk jazzy, zeker qua ritmesectie. Een plaat als Amnesiac is bij vlagen gewoon een jazz-plaat.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_174630593
quote:
14s.gif Op maandag 23 oktober 2017 22:50 schreef Maxerazzi het volgende:
Nicolas Jaar komt met 'n ambientplaat. Ik vind helemaal leuk.
Kom maar door. Hij heeft al een keer een hele toffe remix gemaakt van Brian Eno's Lux.

  dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:41:49 #170
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_174640495
Nog steeds kippenvel:


O+!
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  woensdag 25 oktober 2017 @ 08:37:11 #171
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_174642424
Waar een tijdje terug al op gehint werd wordt nu met naam en details bevestigd: Alice Glass is nou niet bepaald om “muzikale meningsverschillen” uit Crystal Castles gestapt. :o

http://www.alice-glass.com/cc/

quote:
Some of you may be aware that I’ve opened up about my experiences with abuse in the past. I’ve been very guarded about the information I’ve given and I haven’t publicly named names—because I’ve been afraid. I’ve been threatened and harassed and as a result, out of fear, I’ve been silenced.

The momentum that’s been created recently by the many courageous women who have opened up about their own stories has inspired me to finally be more direct, at whatever cost. This is for my own recovery, for the other women who have been, are currently, or may be in a similar situation with the man who abused me for years, and for those in abusive relationships who are looking to stand up and speak out.

I met “Ethan Kath” (Claudio Palmieri) when I was in the 10th grade. The first time he took advantage of me was when I was around 15. He was 10 years older than me. I came to in the back of his car extremely intoxicated (from drinks he had given me that night). We didn’t talk for months after that. He went to great lengths to find me again, stalking me and driving past my high school looking for me.

He tracked me down and showed up places I was hanging out and we eventually reconnected. I was very young and naive and in a compromised position in my life. I perceived him as a local rock star because I had seen his band, Kill Cheerleader, on TV. A lot of my friends from the punk scene had also been taken advantage of by much older men, so to me, it was a situation that had been normalized.

Claudio was very manipulative towards me. He figured out my insecurities and exploited them: he used the things he learned about me against me. Over a period of many months, he gave me drugs and alcohol and had sex with me in an abandoned room at an apartment he managed. It wasn’t always consensual and he remained sober whenever we were together.

When I was 16 or 17 he gave me a CD of songs and asked me to write and sing over them. I took the songs home and wrote lyrics and melodies and we recorded the tracks I liked. But even with music, he created a toxic environment that I often felt I had to go along with. While recording our first EP, the recording engineer sexually harassed me while we were in the studio. Claudio laughed at me and pressured me to go along with it. He called our first single “Alice Practice” and said my vocals were a mic test. He concocted that story and told press it was an “accidental” recording, intentionally diminishing my role in its creation. It was another way of putting me down and preying on my insecurities.

Soon after, we were invited to tour the UK. I was overwhelmed by how quickly things were happening for us, and Claudio convinced me to drop out of high school only 2 credits away from graduation. As we started to gain attention, he began abusively and systematically targeting my insecurities and controlling my behavior: my eating habits, who I could talk to, where I could go, what I could say in public, what I was allowed to wear. He kept me from doing interviews or photoshoots unless he was in control of the situation. Our fame grew in Crystal Castles but he didn’t feel he was getting the recognition he thought he deserved.

He became physically abusive. He held me over a staircase and threatened to throw me down it. He picked me up over his shoulders and threw me onto concrete. He took pictures of my bruises and posted them online. I tried to leave, and he swore that it would never happen again, that he would never physically abuse me again. More severe psychological and emotional abuse took its place.

He controlled everything I did. I wasn’t allowed to have my own phone or my own credit card, he decided who my friends were, read through my private emails, restricted my access to social media, regulated everything I ate. He berated me and yelled at me, telling me that I was a joke, that all the people that came to our shows were only interested in his instrumentals and that I was ruining the band. He broke glass shower doors to frighten me, he locked me into rooms. He told me that my feminism made me a target for rapists and only he could protect me. He forced me to have sex with him or, he said, I wouldn’t be allowed to be in the band anymore.

I was miserable and my lyrics indirectly spoke to the pain and oppression that I was enduring. But as is sometimes the case in abusive relationships, his cruelty was often followed by kindness. He was very good at keeping his terrible treatment of me private. He was charming sometimes, he was hyper protective and most of all I loved the band we had together. But he often told me how replaceable I was. He’d even tell me that he was actively looking for someone to replace me. He kept me insecure and on edge, and then would tell me that he was the only one it the world that believed in me. He told me it was us against everyone, because everyone else thought I was a loser, a joke, a talentless dancing clown. I believed him. I was suicidal for years.

Leaving Crystal Castles was the single most difficult decision I’ve ever made—that band was everything to me. My music, my performances and my fans were all I had in the world. I gave that up and started over not because I wanted to but because I had to. As difficult as it was, I knew that leaving was one of the best decisions I’ve ever made. It has taken me years to recover from enduring almost a decade of abuse, manipulation and psychological control. I am still recovering.
Er is uiteraard ook wederhoor waarin ze voor leugenaar wordt uitgemaakt:
http://castlegrayskull.tu(...)ss-exposed-as-a-huge
Een of andere rare plottwist waarin haar zus claimt dat Alices huidige vriend juist de manipulator en slechterik is. Wat een matige klotesoap begint dit te worden :’)

[ Bericht 15% gewijzigd door Grobbel op 25-10-2017 08:46:13 ]
  woensdag 25 oktober 2017 @ 09:03:34 #172
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_174642710
En Julia Holter doet ook nog een boekje open over Matt Mondanile: https://pitchfork.com/new(...)emotionally-abusive/
  woensdag 25 oktober 2017 @ 09:36:42 #173
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_174643193
Ze komen nu wel echt uit alle hoeken en gaten gekropen... Sneeuwbaleffect noemen ze dat, geloof ik.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  woensdag 25 oktober 2017 @ 10:48:57 #174
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_174647447
quote:
11s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 08:37 schreef Grobbel het volgende:
Waar een tijdje terug al op gehint werd wordt nu met naam en details bevestigd: Alice Glass is nou niet bepaald om “muzikale meningsverschillen” uit Crystal Castles gestapt. :o

http://www.alice-glass.com/cc/

[..]

Er is uiteraard ook wederhoor waarin ze voor leugenaar wordt uitgemaakt:
http://castlegrayskull.tu(...)ss-exposed-as-a-huge
Een of andere rare plottwist waarin haar zus claimt dat Alices huidige vriend juist de manipulator en slechterik is. Wat een matige klotesoap begint dit te worden :’)
Wat een verhaal. Waarom in godsnaam blijf je 11 jaar (!) samen met iemand die je vanaf dag 1 misbruikt.
pi_174647669
#metoo :R
  woensdag 25 oktober 2017 @ 13:41:53 #177
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_174648095
quote:
15s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat een verhaal. Waarom in godsnaam blijf je 11 jaar (!) samen met iemand die je vanaf dag 1 misbruikt.
En het verhaal van haar zus maakt het ook niet echt geloofwaardiger (zou best kunnen dat die nieuwe, nog manipulatievere vriend ook dit stuk heeft geschreven :X )

Hoe dan ook gaat het met Alice dan wel nu, dan wel toen niet zo best, en dat is wel triest... :{
nee, jij dan!
pi_174648450
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:41 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Hoe dan ook gaat het met Alice dan wel nu, dan wel toen niet zo best, en dat is wel triest... :{
Dat sowieso. Triest verhaal.
pi_174649152
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:41 schreef Gehenna het volgende:

[..]

En het verhaal van haar zus maakt het ook niet echt geloofwaardiger (zou best kunnen dat die nieuwe, nog manipulatievere vriend ook dit stuk heeft geschreven :X )

Hoe dan ook gaat het met Alice dan wel nu, dan wel toen niet zo best, en dat is wel triest... :{
Tja dat verhaal van die zus komt nou ook niet echt over als ze zegt dat Alice nooit een baan gehad heeft. Lijkt me dat in een band zitten als Crystal Castles toch wel valt onder het hebben van een baan. Sowieso is de hele post van die zus een grote flamepost. Wat mij betreft maakt het dat verhaal ook vrij ongeloofwaardig wanneer je je zus alleen maar in een slecht daglicht zet. Hoe zou de zus ook zoveel weten met zulk slecht contact.
pi_174649191
Hoewel lid zijn van een band zeker als een soort van baan is te beschouwen, is het niet heel raar om te zeggen dat iemand in een band nooit een baan heeft gehad. Als bandlid hoef je niet vijf dagen per week om negen uur in een supermarkt te staan of zo. ;)

Maar dit is een probleem in alle beschuldigingen die worden geuit. Het is woord tegen woord en je hebt geen idee wie wie probeert te beschadigen.
pi_174649672
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 14:37 schreef Tchock het volgende:
Hoewel lid zijn van een band zeker als een soort van baan is te beschouwen, is het niet heel raar om te zeggen dat iemand in een band nooit een baan heeft gehad. Als bandlid hoef je niet vijf dagen per week om negen uur in een supermarkt te staan of zo. ;)
http://www.dictionary.com/browse/job
quote:
a post of employment; full-time or part-time position
Een 9 tot 5, 5 dagen per week criterium vind ik meer iets voor 50 jaar geleden.
pi_174649880
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

http://www.dictionary.com/browse/job

[..]

Een 9 tot 5, 5 dagen per week criterium vind ik meer iets voor 50 jaar geleden.
Je snapt toch hopelijk het punt wel hè. Als mensen het hebben over een baan bedoelen ze doorgaans iets met regelmatige werktijden, een gezagsverhouding met een werkgever, etc. Drie keer per week dronken op een podium staan en ondertussen in je tourbus liggen is niet een klassieke "baan".
pi_174650105
Absoluut niet, als vrienden van mij in de kroeg werken is dat geen hobby. Die tijden zijn ook niet regelmatig. Hell, dan kun je wel zeggen dat alle politici in ons land geen baan hebben want geen klassieke gezagsverhouding met de werkgever en geen regelmatige werktijden. Of topsporters, allemaal baanloos natuurlijk. In Nederland werkt 50% part-time dus de helft van ons land heeft geen baan volgens jou. Dat vind ik een nogal rare statement.
pi_174650136
quote:
16s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Absoluut niet, als vrienden van mij in de kroeg werken is dat geen hobby. Die tijden zijn ook niet regelmatig. Hell, dan kun je wel zeggen dat alle politici in ons land geen baan hebben want geen klassieke gezagsverhouding met de werkgever en geen regelmatige werktijden. Of topsporters, allemaal baanloos natuurlijk. In Nederland werkt 50% part-time dus de helft van ons land heeft geen baan volgens jou. Dat vind ik een nogal rare statement.
Jezus christus. Nee, nee, nee. Dat heb ik allemaal niet gezegd. :')
pi_174650162
Tering als je dat er allemaal in leest moet je misschien groep 3-8 even overdoen.
pi_174650336
Whatever het maakt ook niet uit. Alleen je hele idee vind ik zo anti-indie O+
pi_174650366
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Whatever het maakt ook niet uit. Alleen je hele idee vind ik zo anti-indie O+
Ongeveer alles wat in je vorige post staat is onwaar. En je lijkt te denken dat alles wat geen baan is, een hobby is, wat uiteraard onzin is.

Weet niet wat er anti-indie is aan het idee van een baan in loondienst maar oké. Ik laat het nier wel bij. :P
pi_174650432
Nico's nieuwe album is dus gisteravond voor het eerst live gespeeld. Kan er bar weinig over vinden, behalve dat het een bijzonder concert was. Blijkbaar was het geheel in het donker, en zaten alle toeschouwers op de vloer. :D



Ben heel benieuwd.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 16:08:11 #189
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_174650884
quote:
11s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:46 schreef Tchock het volgende:
Nico's nieuwe album is dus gisteravond voor het eerst live gespeeld. Kan er bar weinig over vinden, behalve dat het een bijzonder concert was. Blijkbaar was het geheel in het donker, en zaten alle toeschouwers op de vloer. :D

[ afbeelding ]

Ben heel benieuwd.
Nico? Die is toch al bijna 30 jaar niet meer onder ons.. :?
nee, jij dan!
pi_174651323
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ongeveer alles wat in je vorige post staat is onwaar. En je lijkt te denken dat alles wat geen baan is, een hobby is, wat uiteraard onzin is.

Weet niet wat er anti-indie is aan het idee van een baan in loondienst maar oké. Ik laat het nier wel bij. :P
Nou, jij noemde een paar criteria voordat werk iets volgens jou een baan maakt. Het enige wat ik wilde laten zien is dat die criteria erg willekeurig zijn. Ik denk dat als iemand succesvol is in muziek dat misschien wel meer inspanning kost dan een 'klassieke' baan. Het tegenovergestelde kan natuurlijk, alleen daar vanuit gaan lijkt me voorbarig. Het idee van het opsplitsen van 'klassieke baan' en '.... baan' doet me gewoon echt archaïsch aan. Daadwerkelijk iets wat ze in in een film over muziek tegen artiesten zouden zeggen. Hey hippie! Why don't you get a real job?

Indie is toch indiependent? Ik denk niet dat loon-dienst erg onafhankelijk is.
Maar in zekere zin is onafhankelijkheid natuurlijk onmogelijk. Tenzij je op een onbewoond eiland leeft. Alleen dit is geloof ik niet het semantiek topic dus ik stop zeker met deze post.
pi_174651476
quote:
10s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 16:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Nou, jij noemde een paar criteria voordat werk iets volgens jou een baan maakt. Het enige wat ik wilde laten zien is dat die criteria erg willekeurig zijn. Ik denk dat als iemand succesvol is in muziek dat misschien wel meer inspanning kost dan een 'klassieke' baan. Het tegenovergestelde kan natuurlijk, alleen daar vanuit gaan lijkt me voorbarig. Het idee van het opsplitsen van 'klassieke baan' en '.... baan' doet me gewoon echt archaïsch aan. Daadwerkelijk iets wat ze in in een film over muziek tegen artiesten zouden zeggen. Hey hippie! Why don't you get a real job?

Indie is toch indiependent? Ik denk niet dat loon-dienst erg onafhankelijk is.
Maar in zekere zin is onafhankelijkheid natuurlijk onmogelijk. Tenzij je op een onbewoond eiland leeft. Alleen dit is geloof ik niet het semantiek topic dus ik stop zeker met deze post.
Het ging over een baan waarbij ik dat uitlegde in de zin van loondienst. Dat wil dus zeggen regelmatige werktijden, een gezagsverhouding en het betalen van loon. Een politicus heeft inderdaad geen baan (want hij heeft een ambt). Een topsporter heeft ook geen baan, tenzij ze in dienst zijn van bijvoorbeeld IOC*NSF of een voetbalclub. Je matties in de kroeg die je noemde hebben een gezagsverhouding en enigszins regelmatige werktijden, tenzij ze eigenaar zijn van de kroeg. In dat geval hebben ze geen baan maar zijn ze werkgever (of ZZP'er). Iemand die part-time werkt, ten slotte, heeft natuurlijk nog steeds regelmatige werktijden en een gezagsverhouding. Dat je geen 40 maar 20 uur per week maakt is verder geheel irrelevant.

Dat wil natuurlijk totaal niet zeggen dat iemand die geen baan heeft (zoals een burgemeester) geen werk doet, of dat alles wat niet onder een baan valt een hobby is. Je kunt prima rijk worden van muzikant zijn, en het kost heel erg veel moeite, maar een baan is het niet.

Die chick waar het over gaat was dakloos tot haar veertiende, tot ze Crystal Castles oprichtte met die dude, en daarna hebben ze elf jaar getourd en opgenomen. Het is prima acceptabel om te zeggen dat zoiemand nog nooit een baan heeft gehad.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 17:38:53 #192
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_174652998
Evene los van het feit of muzikant zijn een baan is of niet (voor full-time muzikanten zijn beide kanten wel te verdedigen, en wat maakt het eigenlijk uit?), weer even een muziektip:


Woon sinds kort in LA en ontdekte hier Happy Hollows. Doet me enerzijds denken aan moderne noisepop bandjes en anderzijds aan 80s artrock zoals Siouxsie etc. Hun laatste album Concordia staat hier toch wel veel op repeat recentelijk. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_174654069
Huh, Brian Eno en Kevin Shields hebben samen een track opgenomen. Best wel awesome ook nog 's. Heeft wat weg van Tim Hecker.
pi_174654310
Zo watser met Di-Rect dat ze opeens muziek kunnen maken?
  woensdag 25 oktober 2017 @ 19:18:01 #195
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_174655096
quote:
14s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:34 schreef Maxerazzi het volgende:
Huh, Brian Eno en Kevin Shields hebben samen een track opgenomen. Best wel awesome ook nog 's. Heeft wat weg van Tim Hecker.
Ik krijg een error ;(.
pi_174655169
quote:
The Amazon CloudFront distribution is configured to block access from your country.
Alleen via Adult Swim dus waarschijnlijk alleen in de US..
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_174655679
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:18 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Ik krijg een error ;(.
O ja, ik heb even met m'n VPN ergens in Denver ingelogd. Had ik erbij moeten vermelden.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 19:46:45 #198
13973 ranja
image means nothing
pi_174655947
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:38 schreef Jabberwocky het volgende:

Woon sinds kort in LA en ontdekte hier Happy Hollows. Doet me enerzijds denken aan moderne noisepop bandjes en anderzijds aan 80s artrock zoals Siouxsie etc. Hun laatste album Concordia staat hier toch wel veel op repeat recentelijk. :)
Dat nummer begint inderdaad meteen met een Sisters of Mercy/Mission gevoel maar zodra de zang begint en het nummer vordert verdwijnt dat snel. Als ik daarna het nummer Way Home aan klik is dat helemaal weg, klinkt echt zoals 13 andere bands van nu, met wat fantasie een beetje Metric en Sløtface maar dan geef ik ze iets teveel eer.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 19:52:57 #199
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_174656120
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:46 schreef ranja het volgende:

[..]

Dat nummer begint inderdaad meteen met een Sisters of Mercy/Mission gevoel maar zodra de zang begint en het nummer vordert verdwijnt dat snel. Als ik daarna het nummer Way Home aan klik is dat helemaal weg, klinkt echt zoals 13 andere bands van nu, met wat fantasie een beetje Metric en Sløtface maar dan geef ik ze iets teveel eer.
Hun vorige albums ken ik nog niet, maar Concordia vind ik erg fijn. Dat nummer dat ik postte was het enige dat ik van dat album kon vinden op YT, straks ook eens naar de oudere nummers luisteren om te zien of er een vooruitgang in zat. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_174656798
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:45 schreef Vatta het volgende:
Zo watser met Di-Rect dat ze opeens muziek kunnen maken?
Geintje?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')