quote:Real Estate Fired Guitarist Matt Mondanile in 2016 Because He Allegedly Mistreated Women
Real Estate: “We feel that any abuse of one’s power or status to victimize another is completely unacceptable.”
In May 2016, Real Estate announced that Matt Mondanile was no longer a member. At the time, the band said he was “focusing on his own Ducktails project.” Today, Real Estate told Pitchfork in a statement that Mondanile was fired “when allegations of unacceptable treatment of women were brought to our attention.” In a phone conversation with Pitchfork prior to Real Estate’s statement, Mondanile denied any wrongdoing.
Mondanile was a founding Real Estate member and guitarist. He was part of the band for all of its releases through 2014’s Atlas, though he was replaced by Julian Lynch for the group’s 2017 album In Mind. His most recent Ducktails release on Domino was the 2015 album St. Catherine. Earlier this month he issued a new Ducktails album, Jersey Devil, on his own New Images label. Domino confirmed to Pitchfork that he is no longer signed to the label.
Real Estate’s statement:
Matt Mondanile was fired in February 2016 when allegations of unacceptable treatment of women were brought to our attention. While we urged him to seek counseling at the time of termination, we are no longer in contact. We feel that any abuse of one’s power or status to victimize another is completely unacceptable. We applaud the courage of the women who came forward to make us aware so that we could address the issue head on.
https://pitchfork.com/new(...)ly-mistreated-women/
Daar heb ik net Grizzly Bear gezien.quote:Op vrijdag 13 oktober 2017 23:09 schreef Norrage het volgende:
J bernardt in Tivoli was vet! Ook heel benieuwd naar nieuwe Warhaus, had ik even gemist vandaag
Was echt zieke avond, kon wel uit 6 concerten kiezen op loopafstandquote:
praat jij zo over die helden uit Helgië.quote:Op vrijdag 13 oktober 2017 10:11 schreef ranja het volgende:
over niet serieus te nemen bandnamen.... Fleddy Melculy. ik ga het niet eens opzoeken.
Ja, prima concert. Moet wel zeggen dat ik bij de laatste noot het halve concert alweer vergeten was.quote:
Oef, wat akelig.quote:
Als de plaat veertig procent korter was geweest, was 't wellicht mijn plaat van het jaar geworden. Er staan echt godsgruwelijk goede nummers op, maar tjezus, moest 't nou zó lang? Negentien nummers, dat komt echt zelden een plaat ten goede. Ook in dit geval.quote:Op vrijdag 13 oktober 2017 23:04 schreef Slobeend het volgende:
Wow het album van King Krule komt even binnen .
Krijgt een 9.0 van Pitchfork.
Ja wel eens.quote:Op zondag 15 oktober 2017 10:05 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Als de plaat veertig procent korter was geweest, was 't wellicht mijn plaat van het jaar geworden. Er staan echt godsgruwelijk goede nummers op, maar tjezus, moest 't nou zó lang? Negentien nummers, dat komt echt zelden een plaat ten goede. Ook in dit geval.
Altijd he. Ik snap die lange albums niet, echt zonde.quote:Op zondag 15 oktober 2017 10:05 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Als de plaat veertig procent korter was geweest, was 't wellicht mijn plaat van het jaar geworden. Er staan echt godsgruwelijk goede nummers op, maar tjezus, moest 't nou zó lang? Negentien nummers, dat komt echt zelden een plaat ten goede. Ook in dit geval.
In ieder geval heel anders! Veel ingetogener. Goede eerste luisterbeurtquote:Op vrijdag 13 oktober 2017 19:36 schreef Slobeend het volgende:
Nieuwe Warhaus is beter dan vorige wmb.
Heb je 'problemen' met lange albums in het algemeen? Ik vind het echt wel een bijzondere plaat. De lengte maakt mij helemaal niks uit. Niet alles is even goed, maar is dat zo erg? Als ik het goed begrijp heeft hij de plaat ook zelf geproduceerd (met ene Dilip Harris). Geen grote producer met een groot ego, dat heeft wellicht ook tot deze lengte geleid. Ik zie dat er ook een engineer heeft meegewerkt met de prachtige naam 'Senor El Funkelinos'.quote:Op zondag 15 oktober 2017 10:05 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Als de plaat veertig procent korter was geweest, was 't wellicht mijn plaat van het jaar geworden. Er staan echt godsgruwelijk goede nummers op, maar tjezus, moest 't nou zó lang? Negentien nummers, dat komt echt zelden een plaat ten goede. Ook in dit geval.
Dankje, al pakte het vorig jaar voor de eindlijst wel goed uit dat jij niet gestemd had. Geloof dat Joy Division daardoor Radiohead versloeg.quote:Op maandag 16 oktober 2017 11:58 schreef Norrage het volgende:
Vergeten jullie je albums top 100 lijstjes niet?
Ik had hem bijna gemist net als vorig jaar omdat ik er hier niet op gewezen wordt!! (ik heb gewoon een aantal actieve topics en ik ga niet in de index kijken )
MUZ / [doe mee] Fok Top 100 Albums allertijden, editie 2017
Ik stem toch niet op OK Computer dus had niks uitgemaaktquote:Op maandag 16 oktober 2017 13:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dankje, al pakte het vorig jaar voor de eindlijst wel goed uit dat jij niet gestemd had. Geloof dat Joy Division daardoor Radiohead versloeg.
Ik ben een beetje huiverig voor langere albums inderdaad. Of misschien niet zozeer langere albums, maar eerder een grote hoeveelheid aan nummers. Als het dan een heuvellandschap qua kwaliteit is, dan heeft dat een negatief effect op m'n luisterplezier.quote:Op maandag 16 oktober 2017 11:16 schreef Z het volgende:
[..]
Heb je 'problemen' met lange albums in het algemeen? Ik vind het echt wel een bijzondere plaat. De lengte maakt mij helemaal niks uit. Niet alles is even goed, maar is dat zo erg? Als ik het goed begrijp heeft hij de plaat ook zelf geproduceerd (met ene Dilip Harris). Geen grote producer met een groot ego, dat heeft wellicht ook tot deze lengte geleid. Ik zie dat er ook een engineer heeft meegewerkt met de prachtige naam 'Senor El Funkelinos'.
Ik ben zelf ook niet zo van de langere albums. Zo rond de 35, 40 minuten ervaar ik zelf als perfect; op de een of andere manier zorgt dat voor een attention span waardoor de plaat optimaal binnen kan komen. Het nodigt ook veel sneller uit om de plaat nogmaals op te zetten, iets wat ik met een plaat van 60-80 minuten zelden ervaar.quote:Op maandag 16 oktober 2017 11:16 schreef Z het volgende:
[..]
Heb je 'problemen' met lange albums in het algemeen? Ik vind het echt wel een bijzondere plaat. De lengte maakt mij helemaal niks uit. Niet alles is even goed, maar is dat zo erg? Als ik het goed begrijp heeft hij de plaat ook zelf geproduceerd (met ene Dilip Harris). Geen grote producer met een groot ego, dat heeft wellicht ook tot deze lengte geleid. Ik zie dat er ook een engineer heeft meegewerkt met de prachtige naam 'Senor El Funkelinos'.
Uiteraard niet. Al lang ingeleverd.quote:Op maandag 16 oktober 2017 11:58 schreef Norrage het volgende:
Vergeten jullie je albums top 100 lijstjes niet?
Ik had hem bijna gemist net als vorig jaar omdat ik er hier niet op gewezen wordt!! (ik heb gewoon een aantal actieve topics en ik ga niet in de index kijken )
MUZ / [doe mee] Fok Top 100 Albums allertijden, editie 2017
Dit is wel een beetje hun ding volgens mij, volgens mij overlapte vorig jaar ook alles wat ik graag had wilde zien, uiteindelijk geen kaartje gekocht..quote:Op maandag 16 oktober 2017 18:11 schreef Maxerazzi het volgende:
Ja hallo, wat flikt Le Guess Who me nu? William Basinski in Mount Eerie overlappen zwaar op de vrijdag? Wel godverdomme, dat zijn (samen met GAS) de artiesten waar ik voor kom.
Dit moet echt de zuurste overlap zijn die ik ooit heb meegemaakt op een festival.
Geen geheim, toch? Vooral RTJ3 kwam op mij over om snel weer effe een plaat eruit te gooien om de eindeloze tour te kunnen verlengen. Raar, aangezien er toch ruim 2 jaar tussen deel 2 en 3 zat, wat in mijn belevenis dus veel korter was.quote:Op maandag 16 oktober 2017 22:54 schreef EP3 het volgende:
Godsamme, man... RTJ2 is stiekem zoveel beter dan 1 en 3. - Zet m na maanden weer eens op... Sta meteen weer rrrrrrrretestrak, !
quote:Op maandag 16 oktober 2017 17:50 schreef methodmich het volgende:
[..]
En zonder Radiohead uiteraard. Ook geen Joy Division, dus dat maakt niet uit eigenlijk.
Toevallig is er nu weer ophef over een blad dat Cantat op de voorpagina zette deze week:quote:Op woensdag 18 oktober 2017 19:28 schreef methodmich het volgende:
Franse recensenten hadden er in 2013 ook moeite mee om de - overigens zeer fraaie - plaat van Détroit te recenseren. Puur omdat Bertrand Cantat er bij betrokken was. Op zich snap ik het wel, want in hoeverre kun je de muziek los zien van de persoon die erachter zit? Beetje hetzelfde als met voetballiefhebbers die niet meer openlijk achter Patrick Kluivert of Robin van Persie durfden te staan nadat die - vermeende - misstappen begingen in hun privéleven.
Valt dit je nu pas op?quote:
Ja - is het al langer zo? - STOPquote:Op woensdag 18 oktober 2017 20:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Valt dit je nu pas op?
Geweldig album hè.quote:
Micheal Gira was een jaar geleden ook beschuldigd van verkrachting kan ik me herinneren. Was door een vrouw waar hij het album van had geproduceerd. Micheal en zijn vrouw hebben het toen tegen gesproken maar ik weet niet of de ondersteen ooit boven is gekomen.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 15:37 schreef Grobbel het volgende:
Oef. Niet alleen Matt Mondanile, maar ook The Gaslamp Killer en Alex Calder worden nu van vrij heftige dingen beschuldigd:
http://www.thedailyindie.(...)-daarmee-om-te-gaan/
Ik snap het dubbele gevoel ook wel dat in die editorial is omschreven. Moet je meteen afgaan op het 'waar rook is is vuur' onderbuikgevoel en alles maar meteen boycotten? Bouw je nog enige voorzichtigheid in in het geval dat er onterechte beschuldigingen zijn geuit, voordat je meewerkt aan een complete vernietiging van hun carrières?
Nu ik dit weet voel ik wel meteen een sterke terughoudendheid om muziek van de genoemde artiesten te blijven draaien, of het nu thuis is of als openbare plaatjesdraaier. Ik heb jarenlang genoten van hun muziek, maar het krijgt nu wel ineens een rare bijsmaak...
Het punt dat ze maken over Conor Oberst is overigens wel een goede, en je kunt Isaac Brock van Modest Mouse daar ook aan toevoegen. Die werd in 1999 ook (bij nader inzien ten onrechte) van verkrachting beschuldigd. Als dat anno nu zou zijn gebeurd dan breekt het internet nagenoeg in tweeën en is een band al veroordeeld voordat de waarheid boven tafel komt. Ik bedoel, stel dat Modest Mouse toen eenzelfde lot had getroffen met label drops, afgezegde live shows, luisteraar-boycots etc. Dan was The Moon & Antarctica er niet eens geweest. (1 van de nummers van die plaat gaat ook over die beschuldiging overigens, zie clip hieronder).
Overigens zijn over R. Kelly en Michael Jackson ook weinig fraaie zaken naar boven gekomen, al leek dat bij hen nooit echt tot boycots te leiden. Too big to fail? Of heeft/had de popindustrie een minder sterk zelfreinigend karakter dan de indiescene nu lijkt te hebben?
Destroyer, Christian Scott.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 10:08 schreef Norrage het volgende:
Zo, de releases van deze vrijdag zijn niet echt super of wat? Of mis ik er nog eentje?
Scott net gespot jaquote:
Wat ik er van gehoord heb vind ik iets te minimaalquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 10:11 schreef Norrage het volgende:
Ik heb wel Luwten even gemist. Dat is ook heel erg leuk
Orlando was al fantastisch, en dit is net wat electronischer en ook erg goed
Ja, het is geen Orlando. Maar wel heel mooi vormgegeven. Kan me voorstellen dat het niks voor jou isquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 10:15 schreef ranja het volgende:
[..]
Wat ik er van gehoord heb vind ik iets te minimaal
Die heb ik gezien op woolstock opzich wel grappig ja, maar ook niet meer dan dat imo.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 10:11 schreef Norrage het volgende:
Ik heb wel Luwten even gemist. Dat is ook heel erg leuk
quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 19:36 schreef Tchock het volgende:
Goede albumhoezen maken is een kunst. Er zijn inderdaad heel veel lelijke maar er zijn ook ongelofelijk veel mooie.
Wat zijn jullie favorieten? Even kijken of een top 5 kan maken.
Volgens mij niet, maar als ik het me goed herinner veranderde Gira zijn verhaal wel ergens in het proces wat niet echt in zijn voordeel spreekt.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 22:53 schreef Ascorbinezuur het volgende:
[..]
Micheal Gira was een jaar geleden ook beschuldigd van verkrachting kan ik me herinneren. Was door een vrouw waar hij het album van had geproduceerd. Micheal en zijn vrouw hebben het toen tegen gesproken maar ik weet niet of de ondersteen ooit boven is gekomen.
Nieuwe C. Scott is weer fijn maxi! Fijner dan deel 2quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:50 schreef Maxerazzi het volgende:
Nicolas Jaar komt met 'n ambientplaat. Ik vind helemaal leuk.
Zeker. Erg fijne verrassing na het tegenvallende tweede deel.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 10:16 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nieuwe C. Scott is weer fijn maxi! Fijner dan deel 2
Mooie Videotape coverquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 10:28 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Zeker. Erg fijne verrassing na het tegenvallende tweede deel.
Prima covertje ja.quote:
Ik vond Christian Scott altijd wel wat Radiohead invloedjes hebben.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Prima covertje ja.
Wel echt opvallend hoeveel jazzmuzikanten nummers van Radiohead coveren.
Zeker. Heeft ook vaker Thom Yorke of Radiohead covers op zijn albums gezet. Maar veel jazzartiesten doen dat ja! Is wel bijzonder eigenlijk. Maar ja, Radiohead is zelf vaak ook redelijk jazzy, zeker qua ritmesectie. Een plaat als Amnesiac is bij vlagen gewoon een jazz-plaat.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:50 schreef Ascorbinezuur het volgende:
[..]
Ik vond Christian Scott altijd wel wat Radiohead invloedjes hebben.
Kom maar door. Hij heeft al een keer een hele toffe remix gemaakt van Brian Eno's Lux.quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:50 schreef Maxerazzi het volgende:
Nicolas Jaar komt met 'n ambientplaat. Ik vind helemaal leuk.
Er is uiteraard ook wederhoor waarin ze voor leugenaar wordt uitgemaakt:quote:Some of you may be aware that I’ve opened up about my experiences with abuse in the past. I’ve been very guarded about the information I’ve given and I haven’t publicly named names—because I’ve been afraid. I’ve been threatened and harassed and as a result, out of fear, I’ve been silenced.
The momentum that’s been created recently by the many courageous women who have opened up about their own stories has inspired me to finally be more direct, at whatever cost. This is for my own recovery, for the other women who have been, are currently, or may be in a similar situation with the man who abused me for years, and for those in abusive relationships who are looking to stand up and speak out.
I met “Ethan Kath” (Claudio Palmieri) when I was in the 10th grade. The first time he took advantage of me was when I was around 15. He was 10 years older than me. I came to in the back of his car extremely intoxicated (from drinks he had given me that night). We didn’t talk for months after that. He went to great lengths to find me again, stalking me and driving past my high school looking for me.
He tracked me down and showed up places I was hanging out and we eventually reconnected. I was very young and naive and in a compromised position in my life. I perceived him as a local rock star because I had seen his band, Kill Cheerleader, on TV. A lot of my friends from the punk scene had also been taken advantage of by much older men, so to me, it was a situation that had been normalized.
Claudio was very manipulative towards me. He figured out my insecurities and exploited them: he used the things he learned about me against me. Over a period of many months, he gave me drugs and alcohol and had sex with me in an abandoned room at an apartment he managed. It wasn’t always consensual and he remained sober whenever we were together.
When I was 16 or 17 he gave me a CD of songs and asked me to write and sing over them. I took the songs home and wrote lyrics and melodies and we recorded the tracks I liked. But even with music, he created a toxic environment that I often felt I had to go along with. While recording our first EP, the recording engineer sexually harassed me while we were in the studio. Claudio laughed at me and pressured me to go along with it. He called our first single “Alice Practice” and said my vocals were a mic test. He concocted that story and told press it was an “accidental” recording, intentionally diminishing my role in its creation. It was another way of putting me down and preying on my insecurities.
Soon after, we were invited to tour the UK. I was overwhelmed by how quickly things were happening for us, and Claudio convinced me to drop out of high school only 2 credits away from graduation. As we started to gain attention, he began abusively and systematically targeting my insecurities and controlling my behavior: my eating habits, who I could talk to, where I could go, what I could say in public, what I was allowed to wear. He kept me from doing interviews or photoshoots unless he was in control of the situation. Our fame grew in Crystal Castles but he didn’t feel he was getting the recognition he thought he deserved.
He became physically abusive. He held me over a staircase and threatened to throw me down it. He picked me up over his shoulders and threw me onto concrete. He took pictures of my bruises and posted them online. I tried to leave, and he swore that it would never happen again, that he would never physically abuse me again. More severe psychological and emotional abuse took its place.
He controlled everything I did. I wasn’t allowed to have my own phone or my own credit card, he decided who my friends were, read through my private emails, restricted my access to social media, regulated everything I ate. He berated me and yelled at me, telling me that I was a joke, that all the people that came to our shows were only interested in his instrumentals and that I was ruining the band. He broke glass shower doors to frighten me, he locked me into rooms. He told me that my feminism made me a target for rapists and only he could protect me. He forced me to have sex with him or, he said, I wouldn’t be allowed to be in the band anymore.
I was miserable and my lyrics indirectly spoke to the pain and oppression that I was enduring. But as is sometimes the case in abusive relationships, his cruelty was often followed by kindness. He was very good at keeping his terrible treatment of me private. He was charming sometimes, he was hyper protective and most of all I loved the band we had together. But he often told me how replaceable I was. He’d even tell me that he was actively looking for someone to replace me. He kept me insecure and on edge, and then would tell me that he was the only one it the world that believed in me. He told me it was us against everyone, because everyone else thought I was a loser, a joke, a talentless dancing clown. I believed him. I was suicidal for years.
Leaving Crystal Castles was the single most difficult decision I’ve ever made—that band was everything to me. My music, my performances and my fans were all I had in the world. I gave that up and started over not because I wanted to but because I had to. As difficult as it was, I knew that leaving was one of the best decisions I’ve ever made. It has taken me years to recover from enduring almost a decade of abuse, manipulation and psychological control. I am still recovering.
Wat een verhaal. Waarom in godsnaam blijf je 11 jaar (!) samen met iemand die je vanaf dag 1 misbruikt.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 08:37 schreef Grobbel het volgende:
Waar een tijdje terug al op gehint werd wordt nu met naam en details bevestigd: Alice Glass is nou niet bepaald om “muzikale meningsverschillen” uit Crystal Castles gestapt.
http://www.alice-glass.com/cc/
[..]
Er is uiteraard ook wederhoor waarin ze voor leugenaar wordt uitgemaakt:
http://castlegrayskull.tu(...)ss-exposed-as-a-huge
Een of andere rare plottwist waarin haar zus claimt dat Alices huidige vriend juist de manipulator en slechterik is. Wat een matige klotesoap begint dit te worden :’)
En het verhaal van haar zus maakt het ook niet echt geloofwaardiger (zou best kunnen dat die nieuwe, nog manipulatievere vriend ook dit stuk heeft geschreven )quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat een verhaal. Waarom in godsnaam blijf je 11 jaar (!) samen met iemand die je vanaf dag 1 misbruikt.
Dat sowieso. Triest verhaal.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:41 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Hoe dan ook gaat het met Alice dan wel nu, dan wel toen niet zo best, en dat is wel triest...
Tja dat verhaal van die zus komt nou ook niet echt over als ze zegt dat Alice nooit een baan gehad heeft. Lijkt me dat in een band zitten als Crystal Castles toch wel valt onder het hebben van een baan. Sowieso is de hele post van die zus een grote flamepost. Wat mij betreft maakt het dat verhaal ook vrij ongeloofwaardig wanneer je je zus alleen maar in een slecht daglicht zet. Hoe zou de zus ook zoveel weten met zulk slecht contact.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:41 schreef Gehenna het volgende:
[..]
En het verhaal van haar zus maakt het ook niet echt geloofwaardiger (zou best kunnen dat die nieuwe, nog manipulatievere vriend ook dit stuk heeft geschreven )
Hoe dan ook gaat het met Alice dan wel nu, dan wel toen niet zo best, en dat is wel triest...
http://www.dictionary.com/browse/jobquote:Op woensdag 25 oktober 2017 14:37 schreef Tchock het volgende:
Hoewel lid zijn van een band zeker als een soort van baan is te beschouwen, is het niet heel raar om te zeggen dat iemand in een band nooit een baan heeft gehad. Als bandlid hoef je niet vijf dagen per week om negen uur in een supermarkt te staan of zo.
Een 9 tot 5, 5 dagen per week criterium vind ik meer iets voor 50 jaar geleden.quote:a post of employment; full-time or part-time position
Je snapt toch hopelijk het punt wel hè. Als mensen het hebben over een baan bedoelen ze doorgaans iets met regelmatige werktijden, een gezagsverhouding met een werkgever, etc. Drie keer per week dronken op een podium staan en ondertussen in je tourbus liggen is niet een klassieke "baan".quote:Op woensdag 25 oktober 2017 15:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
http://www.dictionary.com/browse/job
[..]
Een 9 tot 5, 5 dagen per week criterium vind ik meer iets voor 50 jaar geleden.
Jezus christus. Nee, nee, nee. Dat heb ik allemaal niet gezegd.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 15:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Absoluut niet, als vrienden van mij in de kroeg werken is dat geen hobby. Die tijden zijn ook niet regelmatig. Hell, dan kun je wel zeggen dat alle politici in ons land geen baan hebben want geen klassieke gezagsverhouding met de werkgever en geen regelmatige werktijden. Of topsporters, allemaal baanloos natuurlijk. In Nederland werkt 50% part-time dus de helft van ons land heeft geen baan volgens jou. Dat vind ik een nogal rare statement.
Ongeveer alles wat in je vorige post staat is onwaar. En je lijkt te denken dat alles wat geen baan is, een hobby is, wat uiteraard onzin is.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 15:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Whatever het maakt ook niet uit. Alleen je hele idee vind ik zo anti-indie
Nico? Die is toch al bijna 30 jaar niet meer onder ons..quote:Op woensdag 25 oktober 2017 15:46 schreef Tchock het volgende:
Nico's nieuwe album is dus gisteravond voor het eerst live gespeeld. Kan er bar weinig over vinden, behalve dat het een bijzonder concert was. Blijkbaar was het geheel in het donker, en zaten alle toeschouwers op de vloer.
[ afbeelding ]
Ben heel benieuwd.
Nou, jij noemde een paar criteria voordat werk iets volgens jou een baan maakt. Het enige wat ik wilde laten zien is dat die criteria erg willekeurig zijn. Ik denk dat als iemand succesvol is in muziek dat misschien wel meer inspanning kost dan een 'klassieke' baan. Het tegenovergestelde kan natuurlijk, alleen daar vanuit gaan lijkt me voorbarig. Het idee van het opsplitsen van 'klassieke baan' en '.... baan' doet me gewoon echt archaïsch aan. Daadwerkelijk iets wat ze in in een film over muziek tegen artiesten zouden zeggen. Hey hippie! Why don't you get a real job?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 15:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ongeveer alles wat in je vorige post staat is onwaar. En je lijkt te denken dat alles wat geen baan is, een hobby is, wat uiteraard onzin is.
Weet niet wat er anti-indie is aan het idee van een baan in loondienst maar oké. Ik laat het nier wel bij.
Het ging over een baan waarbij ik dat uitlegde in de zin van loondienst. Dat wil dus zeggen regelmatige werktijden, een gezagsverhouding en het betalen van loon. Een politicus heeft inderdaad geen baan (want hij heeft een ambt). Een topsporter heeft ook geen baan, tenzij ze in dienst zijn van bijvoorbeeld IOC*NSF of een voetbalclub. Je matties in de kroeg die je noemde hebben een gezagsverhouding en enigszins regelmatige werktijden, tenzij ze eigenaar zijn van de kroeg. In dat geval hebben ze geen baan maar zijn ze werkgever (of ZZP'er). Iemand die part-time werkt, ten slotte, heeft natuurlijk nog steeds regelmatige werktijden en een gezagsverhouding. Dat je geen 40 maar 20 uur per week maakt is verder geheel irrelevant.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 16:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nou, jij noemde een paar criteria voordat werk iets volgens jou een baan maakt. Het enige wat ik wilde laten zien is dat die criteria erg willekeurig zijn. Ik denk dat als iemand succesvol is in muziek dat misschien wel meer inspanning kost dan een 'klassieke' baan. Het tegenovergestelde kan natuurlijk, alleen daar vanuit gaan lijkt me voorbarig. Het idee van het opsplitsen van 'klassieke baan' en '.... baan' doet me gewoon echt archaïsch aan. Daadwerkelijk iets wat ze in in een film over muziek tegen artiesten zouden zeggen. Hey hippie! Why don't you get a real job?
Indie is toch indiependent? Ik denk niet dat loon-dienst erg onafhankelijk is.
Maar in zekere zin is onafhankelijkheid natuurlijk onmogelijk. Tenzij je op een onbewoond eiland leeft. Alleen dit is geloof ik niet het semantiek topic dus ik stop zeker met deze post.
Ik krijg een error .quote:Op woensdag 25 oktober 2017 18:34 schreef Maxerazzi het volgende:
Huh, Brian Eno en Kevin Shields hebben samen een track opgenomen. Best wel awesome ook nog 's. Heeft wat weg van Tim Hecker.
Alleen via Adult Swim dus waarschijnlijk alleen in de US..quote:The Amazon CloudFront distribution is configured to block access from your country.
O ja, ik heb even met m'n VPN ergens in Denver ingelogd. Had ik erbij moeten vermelden.quote:
Dat nummer begint inderdaad meteen met een Sisters of Mercy/Mission gevoel maar zodra de zang begint en het nummer vordert verdwijnt dat snel. Als ik daarna het nummer Way Home aan klik is dat helemaal weg, klinkt echt zoals 13 andere bands van nu, met wat fantasie een beetje Metric en Sløtface maar dan geef ik ze iets teveel eer.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:38 schreef Jabberwocky het volgende:
Woon sinds kort in LA en ontdekte hier Happy Hollows. Doet me enerzijds denken aan moderne noisepop bandjes en anderzijds aan 80s artrock zoals Siouxsie etc. Hun laatste album Concordia staat hier toch wel veel op repeat recentelijk.
Hun vorige albums ken ik nog niet, maar Concordia vind ik erg fijn. Dat nummer dat ik postte was het enige dat ik van dat album kon vinden op YT, straks ook eens naar de oudere nummers luisteren om te zien of er een vooruitgang in zat.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:46 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat nummer begint inderdaad meteen met een Sisters of Mercy/Mission gevoel maar zodra de zang begint en het nummer vordert verdwijnt dat snel. Als ik daarna het nummer Way Home aan klik is dat helemaal weg, klinkt echt zoals 13 andere bands van nu, met wat fantasie een beetje Metric en Sløtface maar dan geef ik ze iets teveel eer.
Geintje?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 18:45 schreef Vatta het volgende:
Zo watser met Di-Rect dat ze opeens muziek kunnen maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |