abonnement Unibet Coolblue
pi_174211624
Hoihoi,

Na 6 jaar lang Apple producten gebruikt te hebben is nu voor mij ook een grens bereikt. Na het updaten van mijn telefoon naar iOS11 en de bijkomende bugs/vervelendheden ben ik er redelijk klaar mee, ik ga mijn visie verbreden en wil eens gebruik gaan maken van een Android toestel :P.

Omdat ik 6 jaar lang niks anders dan Apple producten gebruikt heb ben ik op dit moment echt een leek in de mobiele telefonie wereld. Zo weet ik dat er Android is en elke fabrikant hier een eigen twist aan geeft maar hoe en wat.. geen idee. Na even rondgekeken te hebben viel mijn oog op de OnePlus 3T/5, mooi model en niet al te duur (400/550 euro).

Nu heb ik wat reviews gekeken op YouTube (over de OP5) maar de mensen waren hier niet echt over te spreken, het is een mooi model maar is niet innovatief enz. Nu hoor ik van verschillende mensen dat de 3T wel een hele goede koop is, maar deze is nergens meer te koop(?)

Iemand ervaring met deze telefoons, kan mij wellicht iets soortgelijks laten zien of heeft een andere gouden tip. Laat u alstublieft horen.

Het is niet zo dat ik ASAP van mijn iPhone af wil, maar voor 2018 wil ik eigenlijk wel wat nieuws :P.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2017 14:36:58 ]
pi_174211763
Zolderkamerautisten als wij zijn, moet ik er niet aan denken om te wisselen van telefoon. Sterkte in de strijd TS.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:51:25 #3
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_174211890
Na 2 jaar nog tevreden met mijn OnePlus X. Toentertijd gekocht omdat hij goede specs had voor ¤260. Ik zou nu echter geen OnePlus meer als opvolger kopen, ze zijn een stuk duurder geworden en volgens mij zijn er nu in de 400-550 range ook betere toestellen te krijgen.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_174211979
Ik gebruik de Oneplus One hier al 2/3 jaar. Best ding.
  Moderator donderdag 5 oktober 2017 @ 14:58:13 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_174212021
Ik heb de Oneplus 3T. Toptoestel.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_174212131
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:58 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb de Oneplus 3T. Toptoestel.
2 Jongens in mijn directe omgeving ook, maar hij is nergens meer te koop :?
  Moderator donderdag 5 oktober 2017 @ 15:06:30 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_174212138
quote:
8s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:05 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

2 Jongens in mijn directe omgeving ook, maar hij is nergens meer te koop :?
Dat klopt, ipv de 3T is er nu de 5. Er is inderdaad weinig verschil tussen de 3T en de 5 maar dat maakt het geen slechter toestel natuurlijk :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_174212156
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat klopt, ipv de 3T is er nu de 5. Er is inderdaad weinig verschil tussen de 3T en de 5 maar dat maakt het geen slechter toestel natuurlijk :P
Nee, maar wel 150/200 euries duurder voor praktisch hetzelfde.
En vandaar ook dit topic, in de hoop dat er vergelijkbare toestellen rondhangen die ik nog niet tegengekomen ben :P.
pi_174212163
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:58 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb de Oneplus 3T. Toptoestel.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  donderdag 5 oktober 2017 @ 15:32:56 #10
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_174212630
Ik heb eerst een iPhone 4 gehad en als opvolger een OnePlus One. Ik herken de struggle die je hebt, wegens goede ervaringen met OnePlus denk ik ook weer aan een OnePlus als opvolger van mijn 6s. Het is niet de meest pure Android ervaring die je kunt krijgen, daarvoor zul je naar een Google Pixel moeten kijken. Oxygen OS was in ieder geval erg fijn vond ik. :Y

Zoals hierboven aangegeven is het inderdaad niet meer de prijsknaller die het is geweest en dat is jammer. Voor de OS zou ik het wel aandurven, puur vanwege de (bijna) stock Android ervaring. Al die ellende met updates van Samsung, Huawei en andere smartphoneboeren moet je niet willen als je van iOS komt (vind ik).
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_174213121
quote:
10s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:32 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik heb eerst een iPhone 4 gehad en als opvolger een OnePlus One. Ik herken de struggle die je hebt, wegens goede ervaringen met OnePlus denk ik ook weer aan een OnePlus als opvolger van mijn 6s. Het is niet de meest pure Android ervaring die je kunt krijgen, daarvoor zul je naar een Google Pixel moeten kijken. Oxygen OS was in ieder geval erg fijn vond ik. :Y

Zoals hierboven aangegeven is het inderdaad niet meer de prijsknaller die het is geweest en dat is jammer. Voor de OS zou ik het wel aandurven, puur vanwege de (bijna) stock Android ervaring. Al die ellende met updates van Samsung, Huawei en andere smartphoneboeren moet je niet willen als je van iOS komt (vind ik).
Ja simpel zoals iOS maar met veel meer vrijheid in je eigen toestel :P.
Daarom vind ik het ook jammer dat de 3T niet meer te koop is, maar zag dat begin 2018 de 5T en 6 uitkomen. Misschien is het wachten daarop wel waard gezien de prijzen van de 5 dan ook zullen kelderen :P.
pi_174213336
Oneplus 6, komt begin 2018. Dan zou ik de 5 persoonlijk achterwege laten.

Oneplus heeft wel een grote community, ook op xda, dus al zijn de officiële updates gestopt dan heb je altijd nog custom roms die up to date blijven.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  donderdag 5 oktober 2017 @ 16:15:23 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174213519
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 16:06 schreef spierbal het volgende:
Oneplus 6, komt begin 2018. Dan zou ik de 5 persoonlijk achterwege laten.

Oneplus heeft wel een grote community, ook op xda, dus al zijn de officiële updates gestopt dan heb je altijd nog custom roms die up to date blijven.
Of als hij toch geen haast heeft lekker wachten tot de 6 uitkomt en de 5 voor een gereduceerde prijs kopen, kan ook.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174213869
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 16:06 schreef spierbal het volgende:
Oneplus 6, komt begin 2018. Dan zou ik de 5 persoonlijk achterwege laten.

Oneplus heeft wel een grote community, ook op xda, dus al zijn de officiële updates gestopt dan heb je altijd nog custom roms die up to date blijven.
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 16:15 schreef jogy het volgende:

[..]

Of als hij toch geen haast heeft lekker wachten tot de 6 uitkomt en de 5 voor een gereduceerde prijs kopen, kan ook.
Kan nog wel een paar maandjes met m'n 6s uit de voeten. Maar het feit dat ik mijn telefoon gedowngraded heb omdat Apple je updates en dingen door de strot drukt die ik niet wil moet genoeg zeggen. Wil eigenlijk wat anders :P.

De OnePlus is een nette noch breed functionerende telefoon, dus denk dat die het wachten wel waard is :).
pi_174214376
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 16:15 schreef jogy het volgende:

[..]

Of als hij toch geen haast heeft lekker wachten tot de 6 uitkomt en de 5 voor een gereduceerde prijs kopen, kan ook.
Dat is waar. Weet alleen niet hoe erg het "jelly bean" effect is vanwege de 180 graden geinstalleerde display. Maar dat was toen een dingetje.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_174215648
Ik zou eerder voor iets van xiaomi gaan. Zowel de Mi 6 als de Mix 2 zijn beter dan de OnePlus 5.

Ik heb zelf de Mi6 en OP5 gehad en de Mi6 had betere accuduur, een scherper scherm, laadde sneller op, was sneller en had een betere rom. Dat laatste is een kwestie van smaak, maar MIUI is de Android ROM die het meeste op iOS lijkt, en voor mij persoonlijk was dat een voordeel.

De Mi6 kost je ook pakweg 100 euro minder dan de OP5 voor dezelfde specs: zelfde processor, 64GB RAM, 6GB ROM, dual camera, zelfde resolutie (wel in een kleiner scherm).
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:23:13 #17
75556 erkel
back from Dagestan
pi_174253581
https://m.geekbuying.com/(...)Gunmetal-376023.html

Is de OnePlus 3T EU versie.

Waarom moet het toestel innovatief zijn? Ik zou zeggen: Voldoet het aan je wensen, kopen die handel. Zo heb ik nu een Lenovo P2 en ben ik van de flagships afgestapt. Veel te veel poespas voor veel te veel geld.
Weisst
pi_174261799
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:58 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb de Oneplus 3T. Toptoestel.
"Top" als i.v.g.met welke Samsung Galaxy serie ook?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2017 19:26:35 ]
pi_174262402
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:25 schreef Iwanius het volgende:

[..]

"Top" als i.v.g.met welke Samsung Galaxy serie ook?
Waarschijnlijk “top” als in “doet alles wat ik wil, voor de prijs die ik ervoor wil betalen”.
pi_174279501
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 13:23 schreef erkel het volgende:
https://m.geekbuying.com/(...)Gunmetal-376023.html

Is de OnePlus 3T EU versie.

Waarom moet het toestel innovatief zijn? Ik zou zeggen: Voldoet het aan je wensen, kopen die handel. Zo heb ik nu een Lenovo P2 en ben ik van de flagships afgestapt. Veel te veel poespas voor veel te veel geld.
Niet echt een concreet antwoord op :P. Het klopt ook wel wat je zegt maar koop nu liever (omdat ik volledig naar andere telefoon ga incl OS) een model dat niet ouder is dan ~2/3 jaar.

De 3T was geweldig (heb hem zelf ervaren bij klasgenoten enz) maar helaas nergens meer in NL nieuw te krijgen. Ja, bij BelSimpel met een abbo, maar daar begin ik niet aan gezien ik een mooie sim-only heb :P.

Die links die jij stuurt heb ik het niet zo mee, ik wil graag (wanneer er iets fout kan gaan) terug kunnen vallen op een NL klantenservice/hoofdkantoor o.i.d.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2017 14:19:43 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')