abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:11:16 #1
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174211138
quote:
De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) heeft de Vegetarische Slager gesommeerd een groot aantal van zijn productnamen te veranderen. Het gaat om aanduidingen als Visvrije tonyn, Kipstuckjes en Gerookte speckjes.

De namen kunnen volgens de NVWA verwarrend en misleidend zijn en dat is in strijd met de wet, bericht de Volkskrant. De producent van vleesvervangers krijgt tot maart volgend jaar de tijd om de namen aan te passen. Doet het bedrijf dat niet, dan dreigt er een boete.

In een brief waarschuwt de warenautoriteit het bedrijf om productbenamingen voor vleesvervangers als Vegetarische Gehacktbal, Vegetarische Kipstuckjes en Visvrije Tonyn na maart 2018 niet meer te gebruiken. Ook al worden die vlees- en visvervangers iets anders geschreven, ze doen wel aan het oorspronkelijke product denken, aldus de NVWA in een toelichting. Dat veroorzaakt verwarring, vindt de toezichthouder.

Volgens mede-oprichter Niko Koffeman van de Vegetarische Slager is sprake van een 'politiek gemotiveerde' actie waar de vleeslobby achter zit. Andere producenten van vleesvervangers gebruiken vergelijkbare namen voor hun producten en hebben niets gehoord.

Vleesnamen
Minister Edith Schippers (Volksgezondheid) zei in januari dit jaar in antwoord op kamervragen niet voor een verbod te zijn op het gebruik van vleesnamen voor producten waar geen vlees in zit.

Bron: www.ad.nl/binnenland/vege(...)veranderen~ac24bc39/
Eerst dat hele Fipronil gebeuren laten ontsporen, maar nu even (als het in mijn ogen helemaal niet nodig is), lekker hard ingrijpen. Als ik vleesvervangers zou eten, dan zou ik graag weten of iets op kip of gehakt lijkt, dus goede naam.

En daarnaast zoals men op de radio al aanhaalde waarom hier wel ingrijpen, maar niet bij:

• Gestampte muisjes

• Babyolie

• Bokkenpootjes

• ....
pi_174211188
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 13:54 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het woord "vegetarische" staat vaak helemaal niet duidelijk voor het woord "kip" (of "schnitzel" of "gehakt" of wat dan ook). Zou dat wel het geval zijn, in dezelfde lettergrote en kleur, dan zou het inderdaad duidelijk zijn.
Klaarblijkelijk niet, aangezien "vegetarische kipstuckjes" net zo goed is afgekeurd als "gerookte speckjes". Van die tweede vind ik dat best begrijpelijk.
quote:
Maar het is wel duidelijk dat sommige fabrikanten dat het liefst zo onopvallend mogelijk op de verpakking zetten. Het voordeel is dan nog wel dat het in een ander schap in de supermarkt schijnt te liggen.

[ afbeelding ]
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:16:09 #3
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174211231
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:13 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Klaarblijkelijk niet, aangezien "vegetarische kipstuckjes" net zo goed is afgekeurd als "gerookte speckjes". Van die tweede vind ik dat best begrijpelijk.

[..]

Het zijn dan ook geen kipstukjes.. het zijn sojastukjes met kipsmaak.. en de toevoeging vegetarisch kan dan ook direct achterwege blijven..

[ Bericht 5% gewijzigd door Zolderkamer op 05-10-2017 14:37:29 ]
pi_174211349
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:13 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Klaarblijkelijk niet, aangezien "vegetarische kipstuckjes" net zo goed is afgekeurd als "gerookte speckjes". Van die tweede vind ik dat best begrijpelijk.

[..]

Laat ik het anders zeggen: in dat geval zou ik het in ieder geval duidelijk vinden.

Ik snap sowieso niet waarom de kritiek vooral op De Vegetarische Slager is gericht, aangezien het bij producten daarvan nog een stuk duidelijker is dan bij producten van een ander merk.

De NVWA zal überhaupt geen 'vleestermen' op de verpakkingen willen hebben.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:23:15 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_174211370
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:11 schreef Zolderkamer het volgende:

En daarnaast zoals men op de radio al aanhaalde waarom hier wel ingrijpen, maar niet bij:

• Gestampte muisjes

• Babyolie

• Bokkenpootjes

• ....
Beetje goedkoop scoren altijd dit.
And so is the past
pi_174211375
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:11 schreef Zolderkamer het volgende:

En daarnaast zoals men op de radio al aanhaalde waarom hier wel ingrijpen, maar niet bij:

• Gestampte muisjes

• Babyolie

• Bokkenpootjes

• ....
Totaal wat anders.
pi_174211570
NVWA is helemaal in de war, ze weten niet meer hoe ze moet doen. Na diverse affaires slaat ze lukraak toe.
Schippers doet zijn werk weer niet goed.. zucht VVD.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:33:52 #8
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174211590
quote:
13s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:23 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Beetje goedkoop scoren altijd dit.
Weet niet wat je met je quote uitspookt maar dat is niet mijn post..
Oh lol.. dat is de OP van het vorig deel... _O-
Niet door mij geschreven dus.. :7
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2017 @ 14:35:30 #9
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174211617
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:32 schreef Captain_Ghost het volgende:
NVWA is helemaal in de war, ze weten niet meer hoe ze moet doen. Na diverse affaires slaat ze lukraak toe.
Schippers doet zijn werk weer niet goed.. zucht VVD.
Iemand verkoopt wat als "kip" of "spekreepjes" terwijl het geen vlees is.

Hoe bedoel je ze doen hun werk niet?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:38:29 #10
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_174211646
Echt de grootste onzin ooit
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_174211668
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:22 schreef Physsic het volgende:

[..]

Laat ik het anders zeggen: in dat geval zou ik het in ieder geval duidelijk vinden.

Ik snap sowieso niet waarom de kritiek vooral op De Vegetarische Slager is gericht, aangezien het bij producten daarvan nog een stuk duidelijker is dan bij producten van een ander merk.

De NVWA zal überhaupt geen 'vleestermen' op de verpakkingen willen hebben.
Het zal vast op de één of andere manier mogen. Er is ook vla met bananensmaak te vinden.

Alleen: "met kippensmaak" dekt hier de lading niet. Het product beoogt namelijk niet wat-dan-ook met de smaak van kip te zijn, het beoogt eigenlijk kip zo goed mogelijk te kopiëren, maar dan zonder kip. Je kunt je afvragen of "kip" dan niet gewoon het beste de lading dekt. Persoonlijk vind ik van wel, vooropgesteld dat je de benaming aanvult met termen die duidelijk maken dat deze kip niet van kip is gemaakt.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:39:53 #12
224960 highender
Travellin' Light
pi_174211674
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:35 schreef rubensanti het volgende:
Ik snap dat mensen er door in de war kunnen raken en het per ongeluk kopen. Vegetarische slager kan je opvatten als een slager die vegetarisch is, maar wel gewoon dieren slacht. Vegetarische kipstukjes kan dan weer een kip zijn die alleen plantaardig voedsel heeft gehad.

Noem het gewoon imitatievlees, nepvlees of homovlees met kipsmaak.
Als iemand daarvan in de war raakt dan is er sprake van mentale retardatie, de betreffende persoon is dan handelingsonbekwaam en zou onder curatele moeten komen te staan om nog meer drama in de toekomst te voorkomen.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:40:56 #13
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174211691
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:38 schreef richolio het volgende:
Echt de grootste onzin ooit
Helder.. maarre.. wat is onzin? Dat ze ingrijpen of die namen? :7
pi_174211698
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:35 schreef Ulx het volgende:

[..]

Iemand verkoopt wat als "kip" of "spekreepjes" terwijl het geen vlees is.

Hoe bedoel je ze doen hun werk niet?
Er staat ook vegetarisch bij en verpakking is anders dan gewone vlees. En ze smaakt naar de kip of spek of anders naar. Dus wat is het probleem?

[ Bericht 0% gewijzigd door Captain_Ghost op 05-10-2017 14:47:35 ]
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:44:29 #15
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174211758
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:41 schreef Captain_Ghost het volgende:
en verpakking is anders dan gewone vlees.
Onzin.. Ik greep er laatst nog bijna naar in de veronderstelling dat ik vlees pakte.. (nieuwe supermarkt dus dan ligt alles op andere plekken)
pi_174211773
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:41 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Er staat ook vegetarisch bij en verpakking is anders dan gewone vlees. En ze smaakt naar de kip of spek of anders naar. Dus wat is de probleem?
"de probleem"? :|W
pi_174211796
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:44 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Onzin.. Ik greep er laatst nog bijna naar in de veronderstelling dat ik vlees pakte.. (nieuwe supermarkt dus dan ligt alles op andere plekken)
Dus je pakt gewoon alles wat in de schappen ligt, zonder goed te kijken?

Die vegetarische bakje is zelfs in andere kleur.. Je kan het niet missen tussen gewone vlees.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_174211809
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:39 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Het zal vast op de één of andere manier mogen. Er is ook vla met bananensmaak te vinden.

Alleen: "met kippensmaak" dekt hier de lading niet. Het product beoogt namelijk niet wat-dan-ook met de smaak van kip te zijn, het beoogt eigenlijk kip zo goed mogelijk te kopiëren, maar dan zonder kip. Je kunt je afvragen of "kip" dan niet gewoon het beste de lading dekt. Persoonlijk vind ik van wel, vooropgesteld dat je de benaming aanvult met termen die duidelijk maken dat deze kip niet van kip is gemaakt.
Dat laatste stuk zal het probleem zijn.

Volgens mij is het zelfs bij 'bananenvla' nog steeds zo dat het in ieder geval iets van banaan bevat. Al is dat vaak echt maar heel weinig.
Ik meen me te herinneren dat zelfs het gebruik van afbeeldingen van fruit op een verpakking niet was toegestaan omdat het fruit niet daadwerkelijk in het product zat. Ik kan me alleen niet meer herinneringen bij welk product dat was..
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:51:16 #19
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174211887
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:46 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Dus je pakt gewoon alles wat in de schappen ligt, zonder goed te kijken?

Die vegetarische bakje is zelfs in andere kleur.. Je kan het niet missen tussen gewone vlees.
Je gaat naar een voor jou onbekende supermarkt dus alle verpakkingen zijn daar anders.. maar ik zie wel een enorme afbeelding van vlees..

Verder lees je niet goed want ik heb het dus niet gepakt..

Het is alleen bloedirritant... ik ga ook geen 40% alcohol in lollys, monatoetjes en ander snoepgoed stoppen met ongeveer exact dezelfde benaming en verpakking..
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2017 @ 14:51:38 #20
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174211899
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:41 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Er staat ook vegetarisch bij en verpakking is anders dan gewone vlees. En ze smaakt naar de kip of spek of anders naar. Dus wat is het probleem?
Maar dan kan ik toch ook gewoon "vegetarische kip" op een stuk kipfilet zetten als het naar vegetarische kip smaakt? Ik bedoel dus vegetarische kip. Niet vegetarische kip. Dat je het niet door de war gaat halen. Want ja, dat vegetarische kip naar kip smaakt, betekent ook dat kip naar vegetarische kip smaakt. En dus kun je vegetarische kip op vegetarische kip zetten. Wat wel als nadeel kan hebben dat mensen die vegetarische kip juist niet willen per ongeluk vegetarische kip kopen terwijl ze vegetarische kip wilden. Niet heel erg, tenzij je echt een probleem hebt met vegetarische kip.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174211998
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:51 schreef Ulx het volgende:

[..]

Maar dan kan ik toch ook gewoon "vegetarische kip" op een stuk kipfilet zetten als het naar vegetarische kip smaakt? Ik bedoel dus vegetarische kip. Niet vegetarische kip. Dat je het niet door de war gaat halen. Want ja, dat vegetarische kip naar kip smaakt, betekent ook dat kip naar vegetarische kip smaakt. En dus kun je vegetarische kip op vegetarische kip zetten. Wat wel als nadeel kan hebben dat mensen die vegetarische kip juist niet willen per ongeluk vegetarische kip kopen terwijl ze vegetarische kip wilden. Niet heel erg, tenzij je echt een probleem hebt met vegetarische kip.
:') :')
pi_174212029
https://gewoonvegan.nl/vegan-bouillon-met-kipsmaak/


Chickenflavour.
Niks mis mee toch

Vanillesmaak mag ook.
Rotte eierengeur bij H2SO4.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_174212264
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://gewoonvegan.nl/vegan-bouillon-met-kipsmaak/
[ afbeelding ]

Chickenflavour.
Niks mis mee toch

Vanillesmaak mag ook.
Rotte eierengeur bij H2SO4.
Kunstmatige vanillesmaak wordt van bevergeil gemaakt he, da's niet vegetarisch.
Hoewel, het is ze volgens mij in Japan ook gelukt om het van koeiestront te maken. Ik vraag me af of veganisten dat dan wel mogen eten.
pi_174212291
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:47 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat laatste stuk zal het probleem zijn.
Uiteraard, maar dat ze daarover gevallen zijn lijkt me vooral een formeel verhaal. Dan kan het nog steeds wel de term zijn die de lading het beste dekt. Maar nogmaals: mits de rest van de benaming duidelijk maakt dat het niet om échte kip gaat.
quote:
Volgens mij is het zelfs bij 'bananenvla' nog steeds zo dat het in ieder geval iets van banaan bevat. Al is dat vaak echt maar heel weinig.
Alleen zie ik tegenwoordig ook pakken waarop niet XXXvla staat, maar vla met XXXsmaak en ik kan me toch niet onttrekken aan de indruk dat dit precies is omdat het formeel geen XXXvla mag heten omdat de vla te weinig XXX bevat.
quote:
Ik meen me te herinneren dat zelfs het gebruik van afbeeldingen van fruit op een verpakking niet was toegestaan omdat het fruit niet daadwerkelijk in het product zat. Ik kan me alleen niet meer herinneringen bij welk product dat was..
Ik kan me dat wel voorstellen, maar ik denk toch dat met XXXsmaak wel mag als er geen XXX in zit. Door het woord "bananensmaak" wordt immers duidelijk wat de relatie is tussen de vla en bananen.
pi_174212388
Georgina Verbaan al geciteerd in dit topic?

Dan willen we ook eerlijk 'verontreinigde kip', 'kutleven kip', 'fipronil ei' en 'verdrietige koe met stukjes oud paard' op etiketten lezen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_174212434
Ik denk dat het marketingtechnisch juist van belang is dat op het etiket duidelijk is dat er ook daadwerkelijke geen dier in is verwerkt. Dat er geen misverstanden zijn. Vandaar dat kip-smaak en rundvlees-smaak e.d. niet zo'n probleem hoeft te zijn.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_174212491
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:19 schreef Moonah het volgende:
Georgina Verbaan al geciteerd in dit topic?

Dan willen we ook eerlijk 'verontreinigde kip', 'kutleven kip', 'fipronil ei' en 'verdrietige koe met stukjes oud paard' op etiketten lezen.
Of deze:
SergioMSamson twitterde op dinsdag 03-10-2017 om 20:19:58 Vol ongeloof heb ik vandaag geleerd dat dit product géén vlees bevat 😰Doe er wat aan, @_NVWA der #EZ:… reageer retweet
Somebody that I used to know
pi_174212557
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:44 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Onzin.. Ik greep er laatst nog bijna naar in de veronderstelling dat ik vlees pakte.. (nieuwe supermarkt dus dan ligt alles op andere plekken)
Interessant. Dan is het blijkbaar gemakkelijker er in te tuinen dan ik dacht.

Alleen: als mensen erin tuinen doordat wat in de verpakking zit eruit ziet als vlees, helpt het niet zo veel als de naam wordt veranderd. Je kunt een fabrikant moeilijk verbieden een plaatje van zijn product op de verpakking te zetten of anderszins te laten zien wat erin zit.
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2017 @ 15:29:54 #29
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174212565
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:56 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

:') :')
Je hoeft er niet zulke smileys bij te trekken. Vegetarische kip komt van de kip en vegetarische kip niet. Dat is toch simpèl?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174212578
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik denk dat het marketingtechnisch juist van belang is dat op het etiket duidelijk is dat er ook daadwerkelijke geen dier in is verwerkt. Dat er geen misverstanden zijn. Vandaar dat kip-smaak en rundvlees-smaak e.d. niet zo'n probleem hoeft te zijn.
Niet voor het belang van de vleesvervangersindustrie. Zij hebben het liefst dat het voor de consument zo herkenbaar mogelijk is.
pi_174212621
quote:
2s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:25 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Of deze:
SergioMSamson twitterde op dinsdag 03-10-2017 om 20:19:58 Vol ongeloof heb ik vandaag geleerd dat dit product géén vlees bevat 😰Doe er wat aan, @_NVWA der #EZ:… reageer retweet
[ afbeelding ]
Gheghe!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_174212670
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:30 schreef Physsic het volgende:

[..]

Niet voor het belang van de vleesvervangersindustrie. Zij hebben het liefst dat het voor de consument zo herkenbaar mogelijk is.
Tofu of soja met kip-smaak. Lijkt met toch herkenbaar. Een foto van een kip erbij is volgens mij inderdaad verwarrend. Zeker ook voor vegetariërs.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_174212983
Er is overigens in Rotterdam ook een vegetarisch restaurant dat het lachende varken heet. Moet dat dan ook van naam veranderen omdat er anders mensen zouden kunnen denken daar een lekker karbonaadje te kunnen eten?

pi_174213072
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:19 schreef Moonah het volgende:
Georgina Verbaan al geciteerd in dit topic?

Dan willen we ook eerlijk 'verontreinigde kip', 'kutleven kip', 'fipronil ei' en 'verdrietige koe met stukjes oud paard' op etiketten lezen.
quote:
2s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:25 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Of deze:
SergioMSamson twitterde op dinsdag 03-10-2017 om 20:19:58 Vol ongeloof heb ik vandaag geleerd dat dit product géén vlees bevat 😰Doe er wat aan, @_NVWA der #EZ:… reageer retweet
[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:49 schreef Farenji het volgende:
Er is overigens in Rotterdam ook een vegetarisch restaurant dat het lachende varken heet. Moet dat dan ook van naam veranderen omdat er anders mensen zouden kunnen denken daar een lekker karbonaadje te kunnen eten?

[ afbeelding ]
Wauw, zo veel kromme vergelijkingen :{
pi_174213088
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:49 schreef Farenji het volgende:
Er is overigens in Rotterdam ook een vegetarisch restaurant dat het lachende varken heet. Moet dat dan ook van naam veranderen omdat er anders mensen zouden kunnen denken daar een lekker karbonaadje te kunnen eten?

[ afbeelding ]
Dat refereert naar het totale restaurant, niet naar een specifieke hap eten, of een pakketje vlees.
Er zijn heel wat pubs in Engeland die "the Lion" of "red Lion" heten of "de Gouden Leeuw" in NL. Daar zul je ook niet alleen maar tapa's van leeuwenvlees geserveerd krijgen.


Dit mag trouwens volgens mij ook wel:
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_174213092
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:49 schreef Farenji het volgende:
Er is overigens in Rotterdam ook een vegetarisch restaurant dat het lachende varken heet. Moet dat dan ook van naam veranderen omdat er anders mensen zouden kunnen denken daar een lekker karbonaadje te kunnen eten?

[ afbeelding ]
Lijkt me niet, want dat is gewoon de naam van een restaurant en niet van een product. Dat verschil snap je toch zelf hopelijk ook wel.

Het zou wel handig zijn als ze een website maken die mobiel ook gewoon fatsoenlijk werkt.
pi_174213135
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:53 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wauw, zo veel kromme vergelijkingen :{
Lekker boeiend. Vond die van mij nog wel een mooie dubbele bodem hebben omdat het eigenlijk gewoon foutief spatiegebruik is.
Somebody that I used to know
pi_174213166
quote:
2s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:55 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Lekker boeiend. Vond die van mij nog wel een mooie dubbele bodem hebben omdat het eigenlijk gewoon foutief spatiegebruik is.
Ja ok.

Die verdienen eigenlijk ook wel straf. :P
pi_174213178
quote:
2s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:55 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Lekker boeiend. Vond die van mij nog wel een mooie dubbele bodem hebben omdat het eigenlijk gewoon foutief spatiegebruik is.
Ja, dat dacht ik al. _O-
pi_174213236
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik denk dat het marketingtechnisch juist van belang is dat op het etiket duidelijk is dat er ook daadwerkelijke geen dier in is verwerkt. Dat er geen misverstanden zijn. Vandaar dat kip-smaak en rundvlees-smaak e.d. niet zo'n probleem hoeft te zijn.
Klopt en iets wat de VS zelf ook al heeft aangegeven. Maar in de praktijk gaat er van die producten dus ook helemaal geen (noemenswaardige) misleidende werking uit, is dit puur een formeel/theoretisch verhaal. Was dat anders geweest, dan had het jaren geleden al wel klachten geregend. De enige die eventueel baat zou kunnen hebben bij een naamsverandering is de 'vleeslobby' en het lijkt me bepaald niet de bedoeling dat de NWVA (waarvan ik sowieso al niet begrijp wat die met deze zaak van doen heeft, aangezien dit meer een reclame/marketingskwestie betreft) daar een uithangbord van is/wordt. Maar goed, wat dat aangaat, zoals ook in die ene column al werd aangestipt, misschien al veelzeggend dat deze 'autoriteit' onder het Ministerie van Economische zaken valt en niet onder het Ministerie van Volksgezondheid ...

Op hun eigen site: "De NVWA bewaakt de veiligheid van voedsel en consumentenproducten, de gezondheid van dieren en planten, het dierenwelzijn en handhaaft de natuurwetgeving."

Als dit echt de manier is waarop ze uiting/uitvoering aan die taken (willen) geven, mogen ze wat mij betreft onmiddellijk opgeheven worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 05-10-2017 16:20:11 ]
Tails tell tales
  donderdag 5 oktober 2017 @ 16:03:38 #41
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_174213292
Wat een huilebalken die vegetariërs, doe je zoveel moeite om geen vlees te eten ga je lopen klagen dat je je vegetarische voer geen vlees kunt noemen.

Wat is het probleem, dat je nu geen onoplettende carnivoren kunt tricken om vegetarisch te eten?
Lachwekkend, en dan die domme vergelijkingen ook nog, hoe dom.

[ Bericht 0% gewijzigd door T-zooi op 05-10-2017 16:09:40 ]
  Redactie Sport donderdag 5 oktober 2017 @ 16:05:47 #42
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_174213328
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 16:03 schreef T-zooi het volgende:
Wat een huilebalken die vegetariërs, doe je zoveel moeite om geen vlees te eten ga je lopen klagen dat je je vegetarische voer geen vlees kut noemen.

Wat is het probleem, dat je nu geen onoplettende carnivoren kunt tricken om vegetarisch te eten?
Lachwekkend, en dan die domme vergelijkingen ook nog, hoe dom.
Tjongejonge het is niet alsof dit argument al meerdere malen is langsgekomen en is weerlegd door een ieder die wel eens een vleesvervanger eet.

Een vegetariër kan verschillende redenen hebben, omdat het zielig is (deze eten vaak ook geen vervanger omdat het er op lijkt), maar je hebt ook vegetariërs die prima een stukje vlees lusten maar dit niet willen vanwege de bio-industrie/milieu whatever en die vinden het prima om een vleesvervanger te eten.

Dan hebben we dat in dit topicdeel ook maar weer gehad.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_174213356
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 16:03 schreef T-zooi het volgende:
Wat een huilebalken die vegetariërs, doe je zoveel moeite om geen vlees te eten ga je lopen klagen dat je je vegetarische voer geen vlees kut noemen.

Wat is het probleem, dat je nu geen onoplettende carnivoren kunt tricken om vegetarisch te eten?
Lachwekkend, en dan die domme vergelijkingen ook nog, hoe dom.
Echte vegetariërs, degenen die dat voor 100% zijn en de echte 'diehards' binnen die groep zeg maar, zijn over het algemeen juist niet zulke voorstanders van dit soort producten...
Tails tell tales
pi_174213368
Kan het nog duidelijker :+

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 16:09:01 #45
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_174213379
quote:
10s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 16:05 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Tjongejonge het is niet alsof dit argument al meerdere malen is langsgekomen en is weerlegd door een ieder die wel eens een vleesvervanger eet.

Een vegetariër kan verschillende redenen hebben, omdat het zielig is (deze eten vaak ook geen vervanger omdat het er op lijkt), maar je hebt ook vegetariërs die prima een stukje vlees lusten maar dit niet willen vanwege de bio-industrie/milieu whatever en die vinden het prima om een vleesvervanger te eten.

Dan hebben we dat in dit topicdeel ook maar weer gehad.
mooi verhaal maar hoe slaat dit op wat ik net schreef? Ik zeg nergens iets over de keuze die vegetariërs maken om geen vlees te eten maar stel dat ik het domme huilebalken vind omdat ze klagen dat ze hun voer nu niet meer naar vleesproducten mogen noemen.

Zoals de titel van dit topic weet je.
pi_174213502
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 16:09 schreef T-zooi het volgende:

[..]

mooi verhaal maar hoe slaat dit op wat ik net schreef? Ik zeg nergens iets over de keuze die vegetariërs maken om geen vlees te eten maar stel dat ik het domme huilebalken vind omdat ze klagen dat ze hun voer nu niet meer naar vleesproducten mogen noemen.

Zoals de titel van dit topic weet je.
Zoals ook al meerdere malen uitgelegd, het noemen van de vleessoort heeft een functie en dient het gebruiksgemak. Er is helemaal geen sprake van een problematische kwestie en het zijn dus juist mensen zoals jij die eea désondanks gewijzigd willen zien worden, die lopen te 'huilebalken'.
Tails tell tales
  donderdag 5 oktober 2017 @ 16:24:24 #47
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_174213686
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 16:14 schreef Forbry het volgende:

[..]

Zoals ook al meerdere malen uitgelegd, het noemen van de vleessoort heeft een functie en dient het gebruiksgemak. Er is helemaal geen sprake van een problematische kwestie en het zijn dus juist mensen zoals jij die eea désondanks gewijzigd willen zien worden, die lopen te 'huilebalken'.
dan moet er gewoon op de verpakking gezet worden 'vervanger voor kip' of 'moet op kip lijken.' En dat geplaatst onder het productnaam.
pi_174213921
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 16:24 schreef T-zooi het volgende:

[..]

dan moet er gewoon op de verpakking gezet worden 'vervanger voor kip' of 'moet op kip lijken.' En dat geplaatst onder het productnaam.
Zou van mij best mógen, maar vind dat gewoon totaal niet nódig en vooral héél erg zonde van datgene waarmee de NWVA zich eigenlijk bezig zou moeten houden en dan doel ik op dingen die veel meer hun taak zijn én op dingen die vele, VELE malen belangrijker zijn dan dit onnodige 'afstraffen' van iets wat juist wel heel goed binnen hun eigenlijke taak past (want zeer positief als het gaat om de gezondheid van dieren/dierenwelzijn). :')

Maar ik sta hier nu al té lang op 'repeat', dus :W
Tails tell tales
  donderdag 5 oktober 2017 @ 16:49:26 #49
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174214177
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 16:08 schreef Aether het volgende:
Kan het nog duidelijker :+

[ afbeelding ]
Je weet wat bapao ( 肉包 ) betekend?
"Ba" is vlees en "pao" is brood
Dus vleesbrood geen vlees.. :')
pi_174215606
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 16:08 schreef Aether het volgende:
Kan het nog duidelijker :+

[ afbeelding ]
Oehhh, de heb ik gisteren gehad. Best lekker.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_174216497
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 16:49 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Je weet wat bapao ( 肉包 ) betekend?
"Ba" is vlees en "pao" is brood
Dus vleesbrood geen vlees.. :')
Oh, dus als er met grote letters in het nederlands "vegetarisch" opstaat begrijp je het niet en ben je helemaal in de war, maar in het chinees begrijp je het opeens wel. Goed verhaal. :')
  donderdag 5 oktober 2017 @ 18:55:58 #52
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174216759
quote:
10s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 18:42 schreef Farenji het volgende:

[..]

Oh, dus als er met grote letters in het nederlands "vegetarisch" opstaat begrijp je het niet en ben je helemaal in de war, maar in het chinees begrijp je het opeens wel. Goed verhaal. :')
Onzin.. het is wel duidelijk maar het is toch niet zo moeilijk om een etiket te verzinnen dat wel klopt?
Dit is ook zo'n debiel voorbeeld:





Maar als ik om een broodjeworstenbroodjebrood vraag is dat weer raar... :{w
  donderdag 5 oktober 2017 @ 19:03:31 #53
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174216903
Op basis van één klacht ga je een bedrijf dwingen om hun volledige productlijn op de schop te gooien? Wat is dit voor ambtelijke willekeur? Van welke varkensboer kwam die klacht eigenlijk? En hoeveel invloed heeft die boer op het beleid van dit falende inspectieapparaat?

Ook leuk om te weten dat andere bedrijven gewoon door mogen gaan met hun "misleidende" naampjes voor vegavlees.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174217272
quote:
15s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 19:03 schreef Ringo het volgende:
Op basis van één klacht ga je een bedrijf dwingen om hun volledige productlijn op de schop te gooien? Wat is dit voor ambtelijke willekeur? Van welke varkensboer kwam die klacht eigenlijk? En hoeveel invloed heeft die boer op het beleid van dit falende inspectieapparaat?

Ook leuk om te weten dat andere bedrijven gewoon door mogen gaan met hun "misleidende" naampjes voor vegavlees.
Dit. Vooral als je bedenkt dat diezelfde organisatie onlangs bij de politiek heeft lopen klagen dat het jaarlijks budget te laag is voor het uitvoeren van haar kerntaken. Dit naar aanleiding van het fipronil schandaal.

Typisch ambtenarij. Lekker op kosten van de belastingbetaler doen wat jou zelf het beste uitkomt en als het even kan een punt maken zodat je nog lang herinnerd wordt. Dat je daarbij de plank volledig mis slaat en de aandacht voor je kerntaken ver beneden peil is, schijnt daarbij niets uit te maken. Veel ambtenaren zouden in de bijstand terecht komen als ze voortaan geen ambtenaar meer mogen zijn. In het bedrijfsleven is geen plaats voor dit soort fratsen en liggen ze er dus zo uit.
pi_174217358
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 18:55 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Onzin.. het is wel duidelijk maar het is toch niet zo moeilijk om een etiket te verzinnen dat wel klopt?
Dit is ook zo'n debiel voorbeeld:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Maar als ik om een broodjeworstenbroodjebrood vraag is dat weer raar... :{w
"Broodje hamburger"
  donderdag 5 oktober 2017 @ 19:37:09 #56
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_174217716
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:40 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Helder.. maarre.. wat is onzin? Dat ze ingrijpen of die namen? :7
Dat ze ingrijpen :P Het is nodig, in het belang van de aarde eigenlijk wel, dat we meer vleesvervangers eten. Weet niet of de aandacht, tijd en geld die hieraan besteedt wordt dan terecht is. Bovendien, doe iets aan die verschrikkelijke bio-industrie. Een probleem wat Lubach laatst terecht aankaartte
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  donderdag 5 oktober 2017 @ 20:07:53 #57
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174218457
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 19:37 schreef richolio het volgende:

[..]

Dat ze ingrijpen :P Het is nodig, in het belang van de aarde eigenlijk wel, dat we meer vleesvervangers eten. Weet niet of de aandacht, tijd en geld die hieraan besteedt wordt dan terecht is. Bovendien, doe iets aan die verschrikkelijke bio-industrie. Een probleem wat Lubach laatst terecht aankaartte
Het is geen onzin..

Zou hetzelfde zijn als ik mn username in het blauw zou maken met een vinkje erbij en dan heel klein onderin ergens zet "geen mod"
En doe je dat, dan kun je verwachten dat je de aandacht krijgt die je vraagt..

Dus als je een probleem hebt met wat mensen wel en niet moeten eten, zou ik degene die die onzin op etiketten plakt maar eens opbellen.. dat is namelijk de bron van het hele verhaal.. En daarmee dus je tijd en geld verdoet.. En instanties door dat soort gedrag niet aan andere taken toekomen..

En wie maakt er de winst? Juist..

Je moet de wereld niet omdraaien..
pi_174218805
Maar weet iemand nu al wat het gevaar voor de volksgezondheid of het dierenwelzijn is dat een boete van de NVWA rechtvaardigt ?
pi_174218832
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 20:07 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Het is geen onzin..

Zou hetzelfde zijn als ik mn username in het blauw zou maken met een vinkje erbij en dan heel klein onderin ergens zet "geen mod"
Je bedoelt het "geen mod" even groot maken, dat drie maal herhalen en vervolgens op tweakers.net ipv Fok! posten.

Dat zou een geldige vergelijking zijn.
pi_174219404
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 18:55 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Onzin.. het is wel duidelijk maar het is toch niet zo moeilijk om een etiket te verzinnen dat wel klopt?
Dit is ook zo'n debiel voorbeeld:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Maar als ik om een broodjeworstenbroodjebrood vraag is dat weer raar... :{w
Zulke dingen krijg je nou eenmaal als geleende woorden in het nederlands een eigen leven gaan leiden. Het gebeurt zelfs met woorden uit het Engels, toch een taal die veel Nederlanders in redelijke mate beheersen. Chinese termen zijn dan natuurlijk al helemáál vogelvrij.

Als je ernaar gaat zoeken kun je denk ik een mooie lijst samenstellen van leenwoorden die terugvertaald nergens meer op slaan.
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2017 @ 21:03:19 #61
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174220134
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 20:19 schreef Kassamiep het volgende:
Maar weet iemand nu al wat het gevaar voor de volksgezondheid of het dierenwelzijn is dat een boete van de NVWA rechtvaardigt ?
Er staat spekreepjes op de verpakking die er niet inzitten, dat in combinatie met slager en de gehele vorm van het spul is gewoon niet toegestaan.
Ze pretenderen iets anders te verkopen volgens nvwa.

Ergens moet je natuurlijk ook gewoon een grens trekken.

Of gewoon alles vrijgeven. Maar dan krijg je pas klachten..
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174220249
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:03 schreef Ulx het volgende:

[..]

Er staat spekreepjes op de verpakking die er niet inzitten, dat in combinatie met slager en de gehele vorm van het spul is gewoon niet toegestaan.
Ze pretenderen iets anders te verkopen volgens nvwa.
Prima, maar wat heeft de nvwa daar mee te maken ? Hun takenpakket is het beschermen van de volksgezondheid, toezicht houden op hygiene en verbeteren van dierenwelzijn. Oneerlijke aanprijzing valt onder de RCC.

Tenzij ze willen claimen dat vegetarisch spul slecht voor je is natuurlijk. Maar dan moeten ze alle producenten aanpakken en niet alleen de politieke tegenstanders van VVD en CDA :P
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2017 @ 21:11:14 #63
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174220353
Blijkbaar valt controleren of de genoemde ingrediënten wel echt in het product zitten ook onder hun takenpakket.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 21:13:01 #64
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174220424
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:07 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Prima, maar wat heeft de nvwa daar mee te maken ? Hun takenpakket is het beschermen van de volksgezondheid, toezicht houden op hygiene en verbeteren van dierenwelzijn. Oneerlijke aanprijzing valt onder de RCC.

Tenzij ze willen claimen dat vegetarisch spul slecht voor je is natuurlijk. Maar dan moeten ze alle producenten aanpakken en niet alleen de politieke tegenstanders van VVD en CDA :P
Als je pizza een banaan gaat noemen en je vervolgens heel veel pizza (die dus banaan heet) gaat eten omdat dat gezond is dat is er idd iets met risico's voor de volksgezondheid..

Gewoon zeggen wat het is, moeilijker is het niet..
Het is geen kofferveiling.. :{w

In Duitsland krijg je trouwens gewoon 4 jaar cel voor dit soort gedrag.. die dulden geen gefuck met hun eten
pi_174221274
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:13 schreef Zolderkamer het volgende:
Gewoon zeggen wat het is, moeilijker is het niet..
Een standaard die echter alleen gehandhaafd dient te worden als het de politiek uitkomt ;)

quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:13 schreef Zolderkamer het volgende:
In Duitsland krijg je trouwens gewoon 4 jaar cel voor dit soort gedrag.. die dulden geen gefuck met hun eten
Liegebeest :P
http://www.distrifood.nl/(...)-schnitzel-101109821
pi_174221557
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:36 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Een standaard die echter alleen gehandhaafd dient te worden als het de politiek uitkomt ;)

[..]

Liegebeest :P
http://www.distrifood.nl/(...)-schnitzel-101109821
"Schmidt werd tot zijn opmerkingen geïnspireerd door de lokale lobby van boeren en vleesfabrikanten." :')

(En ja hoor, natuurlijk kwam eea in NL vervolgens weer uit de koker van de VVD :r ).

"Het is het kabinet bovendien niet bekend dat consumenten problemen ervaren met gebruikte productnamen op het gebied van vleesloze producten.’"

Verrassend :')

Maar voor de rest: ^O^ ^O^ ^O^
Tails tell tales
pi_174221973
Tof dat je dit postte Kassamiep, daarmee worden al die zeikerds hier wel even heel mooi op hun plek gezet. _O_
Tails tell tales
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2017 @ 22:00:47 #68
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174222164
Wat is eigenlijk jullie mening over die "prijzen" die men uitdeelt voor producten waar amper in zit wat er op de verpakking staat. Ik ben de naam even kwijt.
Cranberrysap mer 1% cranberry en de rest appelsap en zo.

Dit spul is wel een kanshebber. Stukjes spek met 0% spek.

.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 22:01:42 #69
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174222189
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:36 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Een standaard die echter alleen gehandhaafd dient te worden als het de politiek uitkomt ;)

[..]

Liegebeest :P
http://www.distrifood.nl/(...)-schnitzel-101109821
Wat interesseert mij al dat geleuter over de politiek nou?
Een kut is een kut en een pik een pik..

Verder: voor de worst die unox hier verkoopt zouden ze in duitsland celstraffen krijgen als ze dat op de markt brachten.. (vanwege toevoegen van vezels)

Net als dat bier aan het rheinheitsgebot moet voldoen..
Ik weet zeker dat ze daar strenger naar verpakkingen kijken dan hier..
  donderdag 5 oktober 2017 @ 22:02:29 #70
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174222214
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:54 schreef Forbry het volgende:
Tof dat je dit postte Kassamiep, daarmee worden al die zeikerds hier wel even heel mooi op hun plek gezet. _O_
Je bedoeld dat sommige mensen niet de hele avond zitten te f5en in dit topic? :')
pi_174222340
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 22:02 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Je bedoeld dat sommige mensen niet de hele avond zitten te f5en in dit topic? :')
Begrijp totaal niet wat je hiermee wil zeggen en echt interesseren doet het me ook niet, want komt niet erg relevant over.

Geef gewoon toe dat je er finaal naast zat, man, in plaats van nu nóg sneuer te gaan lopen doen. :')
Tails tell tales
  Redactie Sport donderdag 5 oktober 2017 @ 22:07:57 #72
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_174222402
Maar hoeveel van die zeikerds hier komen daadwerkelijk in de buurt van het vegetarische schap en hoeveel hebben hier daadwerkelijk lst van? Überhaupt had er niemand -1 last van dusja. _O-
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  donderdag 5 oktober 2017 @ 22:08:14 #73
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174222407
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 22:05 schreef Forbry het volgende:

[..]

Begrijp totaal niet wat je hiermee wil zeggen en echt interesseren doet het me ook niet, want komt niet erg relevant over.

Geef gewoon toe dat je er finaal naast zat, man, in plaats van nu nóg sneuer te gaan lopen doen. :')
Als je nou eens gewoon iets quote, dan kan ik ook gewoon reageren..
Want ik kan wel 28 huillachjes neerzetten en een beetje gaan blaten.. maar dan schiet het niet echt op..

Dus vertel.. waar zat ik precies naast schat?
pi_174222521
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 22:08 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Als je nou eens gewoon iets quote, dan kan ik ook gewoon reageren..
Want ik kan wel 28 huillachjes neerzetten en een beetje gaan blaten.. maar dan schiet het niet echt op..

Dus vertel.. waar zat ik precies naast schat?
Ik begin nu wel te begrijpen dat jij nou net de enige was die aangaf wel eens een keertje een beetje in verwarring te zijn gebracht door zo'n product van de VS.

Ga alles echt niet tot in detail lopen voorkauwen, wanneer eea volkomen duidelijk is als je de laatste posts even goed bekijkt/leest :{w
Tails tell tales
  donderdag 5 oktober 2017 @ 22:20:31 #75
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174222841
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 22:11 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik begin nu wel te begrijpen dat jij nou net de enige was die aangaf wel eens een keertje een beetje in verwarring te zijn gebracht door zo'n product van de VS.

Ga alles echt niet tot in detail lopen voorkauwen, wanneer eea volkomen duidelijk is als je de laatste posts even goed bekijkt/leest :{w
Je wil niet inhoudelijk bezig zijn maar gewoon een beetje persoonlijk kutten en wroeten.. Zeg dat dan gewoon.. net als dat kipstuckjes kipstukjes zijn en soja soja is..

Beetje triest om zo omslachtig te werk te gaan.. Je slaat de plank dan ook volledig mis als je iets anders duidelijk had willen maken dan "huh jij bent dom want ik snap alles maar ik heb geen zin om erop in te gaan dus doe ik het maar half"

Want dat is het enige dat hangen blijft.. tragisch he?
:*

Verder speelt mijn leven zich niet enkel af in de supermarkt dus ken ik niet de hele winkel uit mn hoofd..

Oh en die nepvleeszooi roept dus precies hetzelfde over zich af.. Kopen doe ik het niet zolang niet gewoon duidelijk is wat ik eet.. Werkt afkeer voor dat spul in de hand..
pi_174223176
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 22:20 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Je wil niet inhoudelijk bezig zijn maar gewoon een beetje persoonlijk kutten en wroeten.. Zeg dat dan gewoon.. net als dat kipstuckjes kipstukjes zijn en soja soja is..

Beetje triest om zo omslachtig te werk te gaan.. Je slaat de plank dan ook volledig mis als je iets anders duidelijk had willen maken dan "huh jij bent dom want ik snap alles maar ik heb geen zin om erop in te gaan dus doe ik het maar half"

Want dat is het enige dat hangen blijft.. tragisch he?
:*

Verder speelt mijn leven zich niet enkel af in de supermarkt dus ken ik niet de hele winkel uit mn hoofd..

Oh en die nepvleeszooi roept dus precies hetzelfde over zich af.. Kopen doe ik het niet zolang niet gewoon duidelijk is wat ik eet.. Werkt afkeer voor dat spul in de hand..
Dit gaat helemaal niet om niet inhoudelijk willen zijn of te willen 'kutten en wroeten'. Iig niet van mijn kant. Iemand reageert op een opmerking van jou met "liegebeest" en post vervolgens een link. Misschien die link gewoon even (goed) lezen voordat je verder gaat met reageren? Ik heb gewoon geen zin om jou te moeten vertellen wat daar staat en jou te moeten uitleggen dat uit die link blijkt dat je de plank even finaal missloeg... zo onredelijk lijkt me dat niet? :)
Tails tell tales
pi_174223351
De NVWA heeft overigens vandaag ook een brief op poten naar de erven van de Belgische schilder Magritte gestuurd en naar het Los Angeles County Museum of Art, met de harde eis dat onderstaand zeer verwarrende en misleidende schilderij verwijderd wordt.


  donderdag 5 oktober 2017 @ 22:37:24 #78
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174223363
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 22:30 schreef Forbry het volgende:

[..]

Dit gaat helemaal niet om niet inhoudelijk willen zijn of te willen 'kutten en wroeten'. Iig niet van mijn kant. Iemand reageert op een opmerking van jou met "liegebeest" en post vervolgens een link. Misschien die link gewoon even (goed) lezen voordat je verder gaat met reageren? Ik heb gewoon geen zin om jou te moeten vertellen wat daar staat en jou te moeten uitleggen dat uit die link blijkt dat je de plank even finaal missloeg... zo onredelijk lijkt me dat niet? :)
Het is onredelijk zonder dat je de rest van de info kent, te gaan brullen dat je geen zin hebt om iets te vertellen waar je buiten dat artikel helemaal niets van weet...
Want dan had je geweten dat ik de plank helemaal niet zo finaal missloeg als jij doet over komen..

Verder moet je je eigen posts even teruglezen misschien? Die stromen over van de persoonlijke aanvallen.. (kutten en wroeten dus)

quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 22:11 schreef Forbry het volgende:
Ik begin nu wel te begrijpen dat jij nou net de enige was die aangaf wel eens een keertje een beetje in verwarring te zijn gebracht door zo'n product van de VS.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 22:05 schreef Forbry het volgende:
in plaats van nu nóg sneuer te gaan lopen doen. :')
En dan over onredelijk gaan beginnen.. :') ^O^
pi_174223902
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 22:37 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Het is onredelijk zonder dat je de rest van de info kent, te gaan brullen dat je geen zin hebt om iets te vertellen waar je buiten dat artikel helemaal niets van weet...
Want dan had je geweten dat ik de plank helemaal niet zo finaal missloeg als jij doet over komen..

Verder moet je je eigen posts even teruglezen misschien? Die stromen over van de persoonlijke aanvallen.. (kutten en wroeten dus)

[..]

[..]

En dan over onredelijk gaan beginnen.. :') ^O^
Puur omdat ik vind dat jij als eerste liep (en nog steeds loopt) te kutten door je overduidelijke ongelijk niet te willen toegeven. En dat gaat ook niet gebeuren merk ik wel. Of je snapt eea gewoon niet. Kan ik mij nauwelijks voorstellen, maar wie weet. Je kunt eromheen lullen wat je wilt, maar wat jij schreef en wat er in die (recente, nog van juli dit jaar) link staat, staan nou éénmaal gewoon haaks op elkaar. En om die conclusie te kunnen trekken is geen extra info nodig.

Maar enfin, ik ga :z
Tails tell tales
  donderdag 5 oktober 2017 @ 22:57:58 #80
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174224090
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 22:52 schreef Forbry het volgende:

[..]

Puur omdat ik vind dat jij als eerste liep (en nog steeds loopt) te kutten door je overduidelijke ongelijk niet te willen toegeven. En dat gaat ook niet gebeuren merk ik wel. Of je snapt eea gewoon niet. Kan ik mij nauwelijks voorstellen, maar wie weet. Je kunt eromheen lullen wat je wilt, maar wat jij schreef en wat er in die (recente, nog van juli dit jaar) link staat, staan nou éénmaal gewoon haaks op elkaar. En om die conclusie te kunnen trekken is geen extra info nodig.
Tuurlijk geef ik geen cm toe aan iemand die na 1 artikel alles denkt te weten maar daar verder niet op in wil gaan (omdat dan blijkt dat ze eea toch niet helemaal weet)
Ik lul nergens omheen in tegenstelling tot jou,, waar je een heleboel praat maar niets zegt..

Trek verder vooral je conclusies over mij.. Dat draagt bij aan dat realistische wereldbeeld van je ^O^

Ja taai maar af.. :6
Slaap lekker.. :z :W
  donderdag 5 oktober 2017 @ 23:00:18 #81
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_174224175
Waarom is het zo moeilijk voor sommige mensen om te begrijpen dat vega's vlees wel lekker vinden, en de structuur, en er geen emotionele lading hangt aan de vorm? Ik ben al sinds mijn zevende vegetariër, dat is alweer twee decennia, en ik vind de geur van een vis- of vleeskraam nog steeds lekker, maar ik zal het nooit in mijn mond stoppen. Het is niet zo dat vega's geen vlees lusten. Het is fantastisch dat dit namaakvlees bestaat, en ik vind het ook fantastisch hoe goed sommige vleesvervangers vallen bij mijn vleesetende vrienden en hoe ze verbaasd zijn over sommige structuren en smaken. Juist die gelijkende vleesvervangers geven aan hoe goed een maaltijd kan zijn zonder vlees waar dieren dood voor zijn gegaan.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 23:04:47 #82
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_174224338
Zou dit die ene klager zijn geweest, trouwens? Hoeveel seconden kost het nu eigenlijk om even de verpakking te lezen? En daarbij: vegetarisch en dierlijk ligt gescheiden. In mijn ene vaste supermarkt ligt het totaal gescheiden, totaal vegetarisch vak, en in de andere ligt het gescheiden naast elkaar, dus dan is er een grensje. Alsnog gescheiden.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 23:27:59 #83
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174224936
quote:
10s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:00 schreef Grunge. het volgende:
Waarom is het zo moeilijk voor sommige mensen om te begrijpen dat vega's vlees wel lekker vinden, en de structuur, en er geen emotionele lading hangt aan de vorm? Ik ben al sinds mijn zevende vegetariër, dat is alweer twee decennia, en ik vind de geur van een vis- of vleeskraam nog steeds lekker, maar ik zal het nooit in mijn mond stoppen. Het is niet zo dat vega's geen vlees lusten. Het is fantastisch dat dit namaakvlees bestaat, en ik vind het ook fantastisch hoe goed sommige vleesvervangers vallen bij mijn vleesetende vrienden en hoe ze verbaasd zijn over sommige structuren en smaken. Juist die gelijkende vleesvervangers geven aan hoe goed een maaltijd kan zijn zonder vlees waar dieren dood voor zijn gegaan.
Ik heb er ook helemaal geen probleem mee.. zolang je het maar zo noemt..
  donderdag 5 oktober 2017 @ 23:31:27 #84
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174225026
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:04 schreef Grunge. het volgende:
Zou dit die ene klager zijn geweest, trouwens? Hoeveel seconden kost het nu eigenlijk om even de verpakking te lezen? En daarbij: vegetarisch en dierlijk ligt gescheiden. In mijn ene vaste supermarkt ligt het totaal gescheiden, totaal vegetarisch vak, en in de andere ligt het gescheiden naast elkaar, dus dan is er een grensje. Alsnog gescheiden.
dat eerste is wel echt een kutargument
  donderdag 5 oktober 2017 @ 23:32:28 #85
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_174225048
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:27 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik heb er ook helemaal geen probleem mee.. zolang je het maar zo noemt..
Natuurlijk heb je er geen probleem mee, dat zou de omgekeerde wereld zijn. Maar het is zo duidelijk, het ligt gescheiden. Wat mij vooral dwars zit is dat de NVWA zich hier mee bezig houdt in plaats van met de bio-industrie, al die stalbranden van de afgelopen tijd, het gif in meerdere voedselwaren (niet alleen dierlijk). Wat zijn hun prioriteiten? Dat is wat het walgelijk maakt.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 23:32:57 #86
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_174225065
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:31 schreef hugecooll het volgende:

[..]

dat eerste is wel echt een kutargument
Welke bedoel je precies?
  donderdag 5 oktober 2017 @ 23:34:57 #87
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174225112
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:32 schreef Grunge. het volgende:

[..]

Welke bedoel je precies?
'Hoelang duurt het nou om op de achterkant van een product te checken of ze niet de boel bedonderen?'
pi_174225126
quote:
10s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 22:07 schreef DeLuna het volgende:
Maar hoeveel van die zeikerds hier komen daadwerkelijk in de buurt van het vegetarische schap en hoeveel hebben hier daadwerkelijk lst van? Überhaupt had er niemand -1 last van dusja. _O-
Iedereen in Nederland heeft er last van als de handhavende instanties laks zijn.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 23:36:31 #89
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_174225147
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:34 schreef hugecooll het volgende:

[..]

'Hoelang duurt het nou om op de achterkant van een product te checken of ze niet de boel bedonderen?'
Maar het staat ook op de voorkant. Soja, plantaardig. Zegt jou dat niet dat het vegetarisch is? En als iemand dan twijfelt, dan is er alsnog een groene V., veelal.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 23:37:20 #90
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_174225165
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Iedereen in Nederland heeft er last van als de handhavende instanties laks zijn.
Het was om letterlijk één klacht, begrijp ik? Dat is toch shady?
  donderdag 5 oktober 2017 @ 23:37:41 #91
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174225173
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:32 schreef Grunge. het volgende:

[..]

Natuurlijk heb je er geen probleem mee, dat zou de omgekeerde wereld zijn. Maar het is zo duidelijk, het ligt gescheiden. Wat mij vooral dwars zit is dat de NVWA zich hier mee bezig houdt in plaats van met de bio-industrie, al die stalbranden van de afgelopen tijd, het gif in meerdere voedselwaren (niet alleen dierlijk). Wat zijn hun prioriteiten? Dat is wat het walgelijk maakt.
Wat ik al zei.. als je aandacht vraagt dan krijg je het.. en dat de nvwa zich hiermee bezig moet houden is te danken aan degene die die benamingen op die producten zet..
Dat is ook degene die winst maakt door dat gedrag.. dat weten ze heel goed, anders deden ze het niet..

Dus wie is de schuldige dat de nvwa hier mensen voor moet inzetten?
  donderdag 5 oktober 2017 @ 23:38:36 #92
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174225185
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:36 schreef Grunge. het volgende:

[..]

Maar het staat ook op de voorkant. Soja, plantaardig. Zegt jou dat niet dat het vegetarisch is? En als iemand dan twijfelt, dan is er alsnog een groene V., veelal.
Waar dan?
pi_174225200
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:37 schreef Grunge. het volgende:

[..]

Het was om letterlijk één klacht, begrijp ik? Dat is toch shady?
Voor elke overtreding is één melding genoeg reden om op te treden. De NVWA is geen politiek orgaan, of zou het i.i.g. niet moeten zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2017 23:39:48 ]
  donderdag 5 oktober 2017 @ 23:39:34 #94
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_174225202
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:37 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Wat ik al zei.. als je aandacht vraagt dan krijg je het.. en dat de nvwa zich hiermee bezig moet houden is te danken aan degene die die benamingen op die producten zet..
Dat is ook degene die winst maakt door dat gedrag.. dat weten ze heel goed, anders deden ze het niet..

Dus wie is de schuldige dat de nvwa hier mensen voor moet inzetten?
Er was één klacht. Er lijken me wel zaken met meer prioriteiten.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 23:40:03 #95
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_174225213
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:38 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Waar dan?
Waar bedoel je? Op die bewuste burger van meneer van Os?
  donderdag 5 oktober 2017 @ 23:41:41 #96
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_174225252
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:39 schreef Igen het volgende:

[..]

Voor elke overtreding is één melding genoeg reden om op te treden. De NVWA is geen politiek orgaan, of zou het i.i.g. niet moeten zijn.
Maar andere klachten negeren ze. Dus hoe zit dat dan? Er zijn klachten geweest over giftig voedsel, over leugens op verpakkingen omtrent ingrediënten (denk aan 'gezond' vruchtensap) en dergelijke, en daar was geen heisa over. Et cetera.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 23:41:54 #97
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174225260
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:39 schreef Grunge. het volgende:

[..]

Er was één klacht. Er lijken me wel zaken met meer prioriteiten.
Er was nog een klacht.. want die had ik.. (en velen met mij)
Ik ben alleen niet iemand die mn tijd daaraan ga verdoen..
  donderdag 5 oktober 2017 @ 23:42:21 #98
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_174225271
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:41 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Er was nog een klacht.. want die had ik.. (en velen met mij)
Ik ben alleen niet iemand die mn tijd daaraan ga verdoen..
Wat voor klacht had jij?
  donderdag 5 oktober 2017 @ 23:44:02 #99
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174225294
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:40 schreef Grunge. het volgende:

[..]

Waar bedoel je? Op die bewuste burger van meneer van Os?
Ja. Je linkt een plaatje waarin iemand letterlijk zegt dat het alleen op de achterkant staat, merkt op dat het maar een kleine moeite is om de achterkant te checken, ik geef aan dat ik dat maar een raar argument vind en vervolgen zeg je dat het gewoon duidelijk op de voorkant staat :?
  donderdag 5 oktober 2017 @ 23:46:44 #100
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_174225344
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:44 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja. Je linkt een plaatje waarin iemand letterlijk zegt dat het alleen op de achterkant staat, merkt op dat het maar een kleine moeite is om de achterkant te checken, ik geef aan dat ik dat maar een raar argument vind en vervolgen zeg je dat het gewoon duidelijk op de voorkant staat :?
Oh! Ik bedoelde voorkant! Nu begrijp ik het! Ik bedoelde dus voorkant, en dat het daar altijd duidelijk op staat. Was het de achterkant geweest had ik deze kwestie ook een punt gevonden. Ik vertypte me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')