abonnement Unibet Coolblue
pi_174213507
Ik tel maar 3 snelle bochten, de rest lijkt stop and go....
  donderdag 5 oktober 2017 @ 17:22:11 #27
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_174214863
Nog even m.b.t. de nieuwe beelden van het incident van Stroll en Vettel: waarom waren die beelden niet bekend bij de wedstrijdleiding tijdens (of beter gezegd: vlak na) de race? Het ziet er uit als de reguliere onboard beelden waar ze toch toegang toe moeten hebben. Probeerde de regie Vettel uit de wind te houden of zo? Vragen, vragen..
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 oktober 2017 @ 17:34:27 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174215089
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 17:22 schreef beantherio het volgende:
Nog even m.b.t. de nieuwe beelden van het incident van Stroll en Vettel: waarom waren die beelden niet bekend bij de wedstrijdleiding tijdens (of beter gezegd: vlak na) de race? Het ziet er uit als de reguliere onboard beelden waar ze toch toegang toe moeten hebben. Probeerde de regie Vettel uit de wind te houden of zo? Vragen, vragen..
Volgens mij waren die beelden wel bekend, want er is geen actie ondernomen. Vettel strafte zichzelf immers al genoeg ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 5 oktober 2017 @ 17:37:28 #29
62913 Blik
The one and Only!
pi_174215136
Het is ook gewoon een race incident, als je de beelden van grosjean ziet dan lijkt het er gewoon op of Stroll niet echt instuurt. Terwijl Vettel dat wel doet, zitten gewoon allebei een beetje te slapen
  donderdag 5 oktober 2017 @ 18:35:05 #30
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_174216292
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 17:37 schreef Blik het volgende:
Het is ook gewoon een race incident, als je de beelden van grosjean ziet dan lijkt het er gewoon op of Stroll niet echt instuurt. Terwijl Vettel dat wel doet, zitten gewoon allebei een beetje te slapen
Een race-incident kun je alleen tijdens een race hebben en niet erna he. :P

Zondag had ik nog het idee dat het iets in die categorie was (wat dan misschien een "post-race-incident" genoemd moet worden of zo) maar nu ik dit zie heb ik moeite om te zeggen dat Stroll ook maar iets fout deed. Ik zie geen rare stuurbewegingen van Stroll en Vettel moet toch wel in staat worden geacht om deze situatie goed in te schatten. Heel apart.
pi_174216698
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 18:35 schreef beantherio het volgende:

[..]

Een race-incident kun je alleen tijdens een race hebben en niet erna he. :P

Zondag had ik nog het idee dat het iets in die categorie was (wat dan misschien een "post-race-incident" genoemd moet worden of zo) maar nu ik dit zie heb ik moeite om te zeggen dat Stroll ook maar iets fout deed. Ik zie geen rare stuurbewegingen van Stroll en Vettel moet toch wel in staat worden geacht om deze situatie goed in te schatten. Heel apart.
Wat ik apart vind is dat als Herbert zegt Stroll maakt geen stuurbeweging iedereen doet alsof dat ergens op slaat. Er is een bocht naar links, dan moet je dus wel een stuurbeweging maken anders ga je naar de buitenkant van de bocht en daar zat een andere wagen (die hij niet in de gaten had). Strolls auto beweegt nog steeds naar de buitenkant van de bocht, waarschijnlijk om marbles op te pikken, niemand heeft ooit beweerd dat Stroll een plotselinge stuurbeweging richting Vettel maakt, dus deze beelden voegen niks en de spin die Herbert eraan geeft is nogal doorzichtig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 18:57:06 #32
62913 Blik
The one and Only!
pi_174216778
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 18:35 schreef beantherio het volgende:

[..]

Een race-incident kun je alleen tijdens een race hebben en niet erna he. :P

Zondag had ik nog het idee dat het iets in die categorie was (wat dan misschien een "post-race-incident" genoemd moet worden of zo) maar nu ik dit zie heb ik moeite om te zeggen dat Stroll ook maar iets fout deed. Ik zie geen rare stuurbewegingen van Stroll en Vettel moet toch wel in staat worden geacht om deze situatie goed in te schatten. Heel apart.
Dat is waar haha :D post-race incident dan.
pi_174216964
Honda heeft z'n 2017 motor op display gezet @ Suzuka:

https://twitter.com/JRobertsF1/status/915865375929245697







Credits @ AlbertFabrega


Credits @ muramasa
pi_174217396
3 jaar geleden dat JB17 crashte
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  donderdag 5 oktober 2017 @ 19:44:13 #35
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174217902
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 17:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Volgens mij waren die beelden wel bekend, want er is geen actie ondernomen. Vettel strafte zichzelf immers al genoeg ;)
Nee de beelden waren niet bekend.
En dat laatste is wederom complete onzin :')_!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 19:45:46 #36
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174217944
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 18:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat ik apart vind is dat als Herbert zegt Stroll maakt geen stuurbeweging iedereen doet alsof dat ergens op slaat. Er is een bocht naar links, dan moet je dus wel een stuurbeweging maken anders ga je naar de buitenkant van de bocht en daar zat een andere wagen (die hij niet in de gaten had). Strolls auto beweegt nog steeds naar de buitenkant van de bocht, waarschijnlijk om marbles op te pikken, niemand heeft ooit beweerd dat Stroll een plotselinge stuurbeweging richting Vettel maakt, dus deze beelden voegen niks en de spin die Herbert eraan geeft is nogal doorzichtig.
Uhm, nee. Vanuit de auto van Grosjean lijkt dit zo maar Stroll houd gewoon zijn lijn. Omdat Grosjean instuurt om Stroll links in te halen verandert het perspectief.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 19:51:39 #37
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174218091
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 18:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat ik apart vind is dat als Herbert zegt Stroll maakt geen stuurbeweging iedereen doet alsof dat ergens op slaat. Er is een bocht naar links, dan moet je dus wel een stuurbeweging maken anders ga je naar de buitenkant van de bocht en daar zat een andere wagen (die hij niet in de gaten had). Strolls auto beweegt nog steeds naar de buitenkant van de bocht, waarschijnlijk om marbles op te pikken, niemand heeft ooit beweerd dat Stroll een plotselinge stuurbeweging richting Vettel maakt, dus deze beelden voegen niks en de spin die Herbert eraan geeft is nogal doorzichtig.
Kijk eens zonder rode Ferrari bril.

Moment vlak voor impact (stuur is al naar links)



Moment van impact (stuur is nog verder naar links)



Conclusie, Stroll stuurt gewoon in naar links, maar laat ruimte voor Grosjean, en ziet Vettel de bocht aansnijden alsof hij de apex MOET pakken, en stuurt daarop heftig van Vettel weg.

Overigens zegt Herbert iets anders dan wat jij hier nu verkondigt. Herbert zegt dat Stroll instuurt (he turns in, see the steeringwheel) en geen plotselinge stuurbeweging maakt (and doesn't actually change that steeringwheel in any way) TOT het moment dat hij Vettel wil ontwijken (except when he actually sees Sebastian, and try to steer away).

In tegenstelling tot jouw Duitse vriend ondernam Stroll tenminste nog een poging de ander te ontwijken.
pi_174218097
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 19:45 schreef daNpy het volgende:

[..]

Uhm, nee. Vanuit de auto van Grosjean lijkt dit zo maar Stroll houd gewoon zijn lijn. Omdat Grosjean instuurt om Stroll links in te halen verandert het perspectief.
Is links inhalen niet gevaarlijk als Stroll niet naar de rechterkant van de bocht gaat?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174218358
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 19:06 schreef SnowOokami het volgende:
Honda heeft z'n 2017 motor op display gezet @ Suzuka:

https://twitter.com/JRobertsF1/status/915865375929245697
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Credits @ AlbertFabrega

[ afbeelding ]
Credits @ muramasa
Nice een echte split turbo, waar Ferrari/Renault het niet aandurften Mercedes te kopieren, doet Honda het gewoon. Ze zeggen dat het nodig is, maar het maakt het buizenwerk tussen inlaat, compressor en intercooler zoveel simpeler. Alleen die spaghetti uitlaat verbaast me, Mercedes is al vrij vroeg overstapt op een rechte buis, strak langs het blok. Die blokjes lijken me de bobines, met eronder de brandstofleiding.

Ze gaan volgend jaar hiermee door (Spec4+) en ik vertrouw erop dat het zal werken. McLaren was gewoon ongeduldig en Redbull zal zicht rotlachen in 2019.
.
pi_174220542
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 20:03 schreef Fer het volgende:

[..]

Nice een echte split turbo, waar Ferrari/Renault het niet aandurften Mercedes te kopieren, doet Honda het gewoon. Ze zeggen dat het nodig is, maar het maakt het buizenwerk tussen inlaat, compressor en intercooler zoveel simpeler. Alleen die spaghetti uitlaat verbaast me, Mercedes is al vrij vroeg overstapt op een rechte buis, strak langs het blok. Die blokjes lijken me de bobines, met eronder de brandstofleiding.

Ze gaan volgend jaar hiermee door (Spec4+) en ik vertrouw erop dat het zal werken. McLaren was gewoon ongeduldig en Redbull zal zicht rotlachen in 2019.
Ik heb redelijk verstand van auto motoren, maar heb nooit de moeite genomen om de definitie split turbo op te zoeken :P is het niet gewoon de turbo buiten het blok ipv binnen de V of hoe moet ik dat zien?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 oktober 2017 @ 21:19:37 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174220647
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:16 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ik heb redelijk verstand van auto motoren, maar heb nooit de moeite genomen om de definitie split turbo op te zoeken :P is het niet gewoon de turbo buiten het blok ipv binnen de V of hoe moet ik dat zien?
Turbo en compressor gescheiden ipv aan dezelfde zijde van het blok
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174220654
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:16 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ik heb redelijk verstand van auto motoren, maar heb nooit de moeite genomen om de definitie split turbo op te zoeken :P is het niet gewoon de turbo buiten het blok ipv binnen de V of hoe moet ik dat zien?
Normaal ztten de turbine en compressor tegen elkaar aan, zo ook bij Ferrari/Renault. Bij Mercedes hebben ze de turbine en compressor uit elkaar getrokken met een lange as door het blok met elkaar verbonden.

In alle gevallen zit de MGU-H in het midden.
.
pi_174220687
*laat maar*
  donderdag 5 oktober 2017 @ 21:22:09 #44
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_174220714
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:16 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ik heb redelijk verstand van auto motoren, maar heb nooit de moeite genomen om de definitie split turbo op te zoeken :P is het niet gewoon de turbo buiten het blok ipv binnen de V of hoe moet ik dat zien?
Ik heb totaal geen verstand van automotoren maar o.b.v. dit filmpje werd het me volledig duidelijk:

pi_174220820
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:22 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik heb totaal geen verstand van automotoren maar o.b.v. dit filmpje werd het me volledig duidelijk:

Oh :P idd bij "normale" turbo's zit de turbine naast de turbo idd :X
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 oktober 2017 @ 21:26:57 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174220898
Het scheelt wat buiswerk, waardoor de motor in theorie meer pk kan leveren
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174221029
En dan zit de MGU-H aan de uitlaat zijde van de turbo?

Nu we toch bezig zijn... zit de MGU-K dan (indirect?) aan de aandrijfas?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 oktober 2017 @ 21:35:23 #48
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174221234
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:30 schreef SnowOokami het volgende:
En dan zit de MGU-H aan de uitlaat zijde van de turbo?
De MGU-H zit tussen de turbo en compressor. De compressor wordt ermee snel op gang gebracht, waarna de turbo volgt. Het zogenaamde turbogat verdwijnt hiermee voor het grootste deel. Opladen gaat via de zijde van de turbo
quote:
Nu we toch bezig zijn... zit de MGU-K dan (indirect?) aan de aandrijfas?
jup
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174221383
Ik dacht dat de MGU-H iets dichter bij de compressor zat, is iets koeler aan de inlaatzijde.

MGU-K zit onderaan, naast de carter bijna. Daar zit bij je eigen auto meestal de startmotor.
.
pi_174221970
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De MGU-H zit tussen de turbo en compressor. De compressor wordt ermee snel op gang gebracht, waarna de turbo volgt. Het zogenaamde turbogat verdwijnt hiermee voor het grootste deel. Opladen gaat via de zijde van de turbo

[..]

jup
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:39 schreef Fer het volgende:
Ik dacht dat de MGU-H iets dichter bij de compressor zat, is iets koeler aan de inlaatzijde.

MGU-K zit onderaan, naast de carter bijna. Daar zit bij je eigen auto meestal de startmotor.
^O^

Denk overigens ook dat McLaren erg spijt gaat hebben van deze stap en dat TRH het volgend jaar behoorlijk goed gaat doen.
Meen dat Honda heeft gezegd dat ze TR (extra) gaan helpen met de chassis integratie voor de auto van 2018 omdat ze nu (veel) geld over houden en dat ze het andere deel van het geld gaan gebruiken om de motor nog beter/sneller te ontwikkelen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')