Volgens mij waren die beelden wel bekend, want er is geen actie ondernomen. Vettel strafte zichzelf immers al genoegquote:Op donderdag 5 oktober 2017 17:22 schreef beantherio het volgende:
Nog even m.b.t. de nieuwe beelden van het incident van Stroll en Vettel: waarom waren die beelden niet bekend bij de wedstrijdleiding tijdens (of beter gezegd: vlak na) de race? Het ziet er uit als de reguliere onboard beelden waar ze toch toegang toe moeten hebben. Probeerde de regie Vettel uit de wind te houden of zo? Vragen, vragen..
Een race-incident kun je alleen tijdens een race hebben en niet erna he.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 17:37 schreef Blik het volgende:
Het is ook gewoon een race incident, als je de beelden van grosjean ziet dan lijkt het er gewoon op of Stroll niet echt instuurt. Terwijl Vettel dat wel doet, zitten gewoon allebei een beetje te slapen
Wat ik apart vind is dat als Herbert zegt Stroll maakt geen stuurbeweging iedereen doet alsof dat ergens op slaat. Er is een bocht naar links, dan moet je dus wel een stuurbeweging maken anders ga je naar de buitenkant van de bocht en daar zat een andere wagen (die hij niet in de gaten had). Strolls auto beweegt nog steeds naar de buitenkant van de bocht, waarschijnlijk om marbles op te pikken, niemand heeft ooit beweerd dat Stroll een plotselinge stuurbeweging richting Vettel maakt, dus deze beelden voegen niks en de spin die Herbert eraan geeft is nogal doorzichtig.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 18:35 schreef beantherio het volgende:
[..]
Een race-incident kun je alleen tijdens een race hebben en niet erna he.
Zondag had ik nog het idee dat het iets in die categorie was (wat dan misschien een "post-race-incident" genoemd moet worden of zo) maar nu ik dit zie heb ik moeite om te zeggen dat Stroll ook maar iets fout deed. Ik zie geen rare stuurbewegingen van Stroll en Vettel moet toch wel in staat worden geacht om deze situatie goed in te schatten. Heel apart.
Dat is waar haha post-race incident dan.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 18:35 schreef beantherio het volgende:
[..]
Een race-incident kun je alleen tijdens een race hebben en niet erna he.
Zondag had ik nog het idee dat het iets in die categorie was (wat dan misschien een "post-race-incident" genoemd moet worden of zo) maar nu ik dit zie heb ik moeite om te zeggen dat Stroll ook maar iets fout deed. Ik zie geen rare stuurbewegingen van Stroll en Vettel moet toch wel in staat worden geacht om deze situatie goed in te schatten. Heel apart.
Nee de beelden waren niet bekend.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 17:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij waren die beelden wel bekend, want er is geen actie ondernomen. Vettel strafte zichzelf immers al genoeg
Uhm, nee. Vanuit de auto van Grosjean lijkt dit zo maar Stroll houd gewoon zijn lijn. Omdat Grosjean instuurt om Stroll links in te halen verandert het perspectief.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 18:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat ik apart vind is dat als Herbert zegt Stroll maakt geen stuurbeweging iedereen doet alsof dat ergens op slaat. Er is een bocht naar links, dan moet je dus wel een stuurbeweging maken anders ga je naar de buitenkant van de bocht en daar zat een andere wagen (die hij niet in de gaten had). Strolls auto beweegt nog steeds naar de buitenkant van de bocht, waarschijnlijk om marbles op te pikken, niemand heeft ooit beweerd dat Stroll een plotselinge stuurbeweging richting Vettel maakt, dus deze beelden voegen niks en de spin die Herbert eraan geeft is nogal doorzichtig.
Kijk eens zonder rode Ferrari bril.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 18:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat ik apart vind is dat als Herbert zegt Stroll maakt geen stuurbeweging iedereen doet alsof dat ergens op slaat. Er is een bocht naar links, dan moet je dus wel een stuurbeweging maken anders ga je naar de buitenkant van de bocht en daar zat een andere wagen (die hij niet in de gaten had). Strolls auto beweegt nog steeds naar de buitenkant van de bocht, waarschijnlijk om marbles op te pikken, niemand heeft ooit beweerd dat Stroll een plotselinge stuurbeweging richting Vettel maakt, dus deze beelden voegen niks en de spin die Herbert eraan geeft is nogal doorzichtig.
Is links inhalen niet gevaarlijk als Stroll niet naar de rechterkant van de bocht gaat?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 19:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Uhm, nee. Vanuit de auto van Grosjean lijkt dit zo maar Stroll houd gewoon zijn lijn. Omdat Grosjean instuurt om Stroll links in te halen verandert het perspectief.
Nice een echte split turbo, waar Ferrari/Renault het niet aandurften Mercedes te kopieren, doet Honda het gewoon. Ze zeggen dat het nodig is, maar het maakt het buizenwerk tussen inlaat, compressor en intercooler zoveel simpeler. Alleen die spaghetti uitlaat verbaast me, Mercedes is al vrij vroeg overstapt op een rechte buis, strak langs het blok. Die blokjes lijken me de bobines, met eronder de brandstofleiding.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 19:06 schreef SnowOokami het volgende:
Honda heeft z'n 2017 motor op display gezet @ Suzuka:
https://twitter.com/JRobertsF1/status/915865375929245697
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Credits @ AlbertFabrega
[ afbeelding ]
Credits @ muramasa
Ik heb redelijk verstand van auto motoren, maar heb nooit de moeite genomen om de definitie split turbo op te zoeken is het niet gewoon de turbo buiten het blok ipv binnen de V of hoe moet ik dat zien?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 20:03 schreef Fer het volgende:
[..]
Nice een echte split turbo, waar Ferrari/Renault het niet aandurften Mercedes te kopieren, doet Honda het gewoon. Ze zeggen dat het nodig is, maar het maakt het buizenwerk tussen inlaat, compressor en intercooler zoveel simpeler. Alleen die spaghetti uitlaat verbaast me, Mercedes is al vrij vroeg overstapt op een rechte buis, strak langs het blok. Die blokjes lijken me de bobines, met eronder de brandstofleiding.
Ze gaan volgend jaar hiermee door (Spec4+) en ik vertrouw erop dat het zal werken. McLaren was gewoon ongeduldig en Redbull zal zicht rotlachen in 2019.
Turbo en compressor gescheiden ipv aan dezelfde zijde van het blokquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:16 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik heb redelijk verstand van auto motoren, maar heb nooit de moeite genomen om de definitie split turbo op te zoeken is het niet gewoon de turbo buiten het blok ipv binnen de V of hoe moet ik dat zien?
Normaal ztten de turbine en compressor tegen elkaar aan, zo ook bij Ferrari/Renault. Bij Mercedes hebben ze de turbine en compressor uit elkaar getrokken met een lange as door het blok met elkaar verbonden.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:16 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik heb redelijk verstand van auto motoren, maar heb nooit de moeite genomen om de definitie split turbo op te zoeken is het niet gewoon de turbo buiten het blok ipv binnen de V of hoe moet ik dat zien?
Ik heb totaal geen verstand van automotoren maar o.b.v. dit filmpje werd het me volledig duidelijk:quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:16 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik heb redelijk verstand van auto motoren, maar heb nooit de moeite genomen om de definitie split turbo op te zoeken is het niet gewoon de turbo buiten het blok ipv binnen de V of hoe moet ik dat zien?
Oh idd bij "normale" turbo's zit de turbine naast de turbo iddquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:22 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik heb totaal geen verstand van automotoren maar o.b.v. dit filmpje werd het me volledig duidelijk:
De MGU-H zit tussen de turbo en compressor. De compressor wordt ermee snel op gang gebracht, waarna de turbo volgt. Het zogenaamde turbogat verdwijnt hiermee voor het grootste deel. Opladen gaat via de zijde van de turboquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:30 schreef SnowOokami het volgende:
En dan zit de MGU-H aan de uitlaat zijde van de turbo?
jupquote:Nu we toch bezig zijn... zit de MGU-K dan (indirect?) aan de aandrijfas?
quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De MGU-H zit tussen de turbo en compressor. De compressor wordt ermee snel op gang gebracht, waarna de turbo volgt. Het zogenaamde turbogat verdwijnt hiermee voor het grootste deel. Opladen gaat via de zijde van de turbo
[..]
jup
quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:39 schreef Fer het volgende:
Ik dacht dat de MGU-H iets dichter bij de compressor zat, is iets koeler aan de inlaatzijde.
MGU-K zit onderaan, naast de carter bijna. Daar zit bij je eigen auto meestal de startmotor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |