abonnement Unibet Coolblue
pi_174209108
C= Windows 10 GPT drive
D= Games Drive MBR drive (kan ik dus niet zomaar formatten)

Windows 7 wil ik op D installeren. Kan ik straks gewoon nog booten in mijn windows 10?

Hoe moet ik de Windows 7 usb formatten MBR of GPT?
pi_174209264
windows 7 kan je afaik niet installeren, dan zal hij de schijf volgens mij gewoon eerst formatteren..
pi_174209302
Ik zou, zover mogelijk, een extra partitie maken op de D schijf. Op die partitie Windows 7 zetten. Vergeet niet in je bios je boot-priority aan te passen
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_174210709
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 12:22 schreef craftyvirus het volgende:
Ik zou, zover mogelijk, een extra partitie maken op de D schijf. Op die partitie Windows 7 zetten. Vergeet niet in je bios je boot-priority aan te passen
Is geen optie. te weinig ruimte. partition manager weigerd iig.
pi_174211508
En voor een paar tientjes een extra HDD kopen? Dan ben je helemaal veilig..
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_174211844
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:30 schreef craftyvirus het volgende:
En voor een paar tientjes een extra HDD kopen? Dan ben je helemaal veilig..
Geen geld voor komende maanden dure tv gekocht.
En ik heb al een HDD maar die kan ik niet gebruiken.. Daarom wil ik een nieuwe windows installeren.
(docking usb problemen in windows 10)
Dan kan ik de 3.5 HDD gebruiken in windows 7 en heb ik weer 5.4 TB data.
Dat is het hele punt dat ik dit ook allemaal doe. heb HD space nodig.
pi_174212232
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 12:22 schreef craftyvirus het volgende:
Ik zou, zover mogelijk, een extra partitie maken op de D schijf. Op die partitie Windows 7 zetten. Vergeet niet in je bios je boot-priority aan te passen
Ruimte nu gemaakt nu is de optie wel mogelijk voor een extra partitie te maken.
maar ik vind dit op internet. Dus ik weet niet hoe je een MBR disk partitie GPT maakt.
"You cannot convert a single partition to GPT, you have to convert the entire disk,"
pi_174212815
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:11 schreef dirkjan89 het volgende:
"You cannot convert a single partition to GPT, you have to convert the entire disk,"
Als je maar één fysieke schijf hebt dan kun je niet zowel GPT als MBR partities op die schijf hebben, dus eigenlijk begrijp ik dan niet wat je in je OP beweert, dat kan dan niet kloppen. Windows 7 kan trouwens prima draaien vanaf een MBR partitie, dus ook begrijp ik niet wat je eigenlijk wil en aan het doen bent.
pi_174219581
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:40 schreef Riparius het volgende:

[..]

Als je maar één fysieke schijf hebt dan kun je niet zowel GPT als MBR partities op die schijf hebben, dus eigenlijk begrijp ik dan niet wat je in je OP beweert, dat kan dan niet kloppen. Windows 7 kan trouwens prima draaien vanaf een MBR partitie, dus ook begrijp ik niet wat je eigenlijk wil en aan het doen bent.
Oke ben de hele dag bezig geweest nu nogsteeds niet gelukt. Constante faals.
Nu ben ik wel zo ver gekomen om windows 7 bootable te krijgen op USB. GPT en NTFS boot hij onder uefi mode. Bij UEFI disabled pakt hij de usb die ik dan formateer in mbr gewoon helemaal niet...

Maargoed dus de usb boot. Ik installeer windows op een 2de partitie van C:\. wat een GPT NFTS disk is waar windows 10 op staat.
Ik krijg bij de reboot van de setup, "starting windows" en daar blijft hij hangen....

Ik ben nu echt ten einde raad..
  donderdag 5 oktober 2017 @ 21:46:25 #11
112251 314
gimme pie!
pi_174221635
:? wat een gedoe..

C = Windows 10 (GPT)
D = Game drive (MBR)

quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:49 schreef dirkjan89 het volgende:

[..]

Geen geld voor komende maanden dure tv gekocht.
En ik heb al een HDD maar die kan ik niet gebruiken.. Daarom wil ik een nieuwe windows installeren.
(docking usb problemen in windows 10)
Dan kan ik de 3.5 HDD gebruiken in windows 7 en heb ik weer 5.4 TB data.
Dat is het hele punt dat ik dit ook allemaal doe. heb HD space nodig.
Als je een extra hdd hebt liggen dan zet je daar toch gewoon Windows 7 op als je wil? Booten vanaf die hdd wanneer je WIn7 nodig hebt, en dan heb je meteen toegang tot je normale C en D drives met al je data. Waarom je met GPT of MBR zou klooien is me ook niet duidelijk, want Windows 7 kun je gewoon op een mbr drive installeren.

Je hebt al van een deel van je D drive een nieuwe partitie gemaakt schreef je hierboven, zal nu wel E heten; formatteer die gewoon mbr en installeer Win7 erop

Edit: ah, je hebt je C drive gesplitst en hebt nu een extra gpt partitie, en nee die zie je zonder UEFI niet, beter maak je een split van je D drive gewoon mbr en Win7 erop, of installeer Win7 op een externe hdd die je nog hebt liggen (wel mbr format dan)
  donderdag 5 oktober 2017 @ 21:54:00 #12
112251 314
gimme pie!
pi_174221941
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:49 schreef dirkjan89 het volgende:

[..]

Geen geld voor komende maanden dure tv gekocht.
En ik heb al een HDD maar die kan ik niet gebruiken.. Daarom wil ik een nieuwe windows installeren.
(docking usb problemen in windows 10)
Dan kan ik de 3.5 HDD gebruiken in windows 7 en heb ik weer 5.4 TB data.
Dat is het hele punt dat ik dit ook allemaal doe. heb HD space nodig.
hoe boot je in de Win7 installer? vanaf een dvd of vanaf een usb stick? of probeer je dat te starten vanaf je C schijf en te laten installeren op D of E of wat dan ook?

maak een bootable Win7 usb installer, koppel die 3,5" schijf eraan, booten vanaf de usb en installeren op de 3,5" die je door de Win7 opnieuw laat formatteren (mbr) . Zo moeilijk kan het toch niet zijn?
pi_174262185
quote:
Ha! handig! Dank.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2017 19:37:13 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')