abonnement Unibet Coolblue
pi_174205813
Gisterenavond zat ik een beetje te prullen met m'n nieuwe toestel, en een klein rood bolletje nét boven het scherm trok m'n aandacht. Omdat het mij te zwak leek voor een rode led, dacht ik dat het wel een ir-ledje moest zijn, wat ik met m'n camera kon bevestigen. Het is dus een infrarood led, rechts naast het Sony-logo, net boven het scherm, wat alleen brandt als het scherm aan is. Het patroon is vreemd, een paar seconden brandt het ledje ontegelmatig (alsof het een datastroom is, net als de output van een afstandbediening) en een periode van een paar seconden is 'ie gedoofd.
Hierover is in de handleiding niets terug te vinden, dus ik ging zelf kijken waarvoor deze wordt gebruikt. Maar zelfs met alle opties uitgezet dat ook maar enigszins met communicatie, camera of veiligheid te maken heeft blijft het ledje doen, wat 'ie ook moge doen.
Ik weet het niet meer. Niet dat ik er hinder van heb, maar een ongedocumenteerde optie op een smartphone maakt me wel nieuwsgierig.
Iemand? Want Google maakt mij ook niet wijzer.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 10:00:42 #2
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_174206028
Wordt die niet gebruikt om het scherm op zwart te zetten als je aan het bellen bent en de telefoon tegen je oor drukt?
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  donderdag 5 oktober 2017 @ 10:01:28 #3
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_174206044
Of dynamische helderheid van het scherm regelen
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  donderdag 5 oktober 2017 @ 10:15:50 #4
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_174206287
Daar is die inderdaad voor. Om de helderheid van je scherm te regelen en uit te zetten als je aan het bellen bent. Zelf heb ik een Sony X compact. Grappig, zie inderdaad nu pas dat er af en toe zwak rood licht is.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 10:20:47 #5
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_174206395
Nabijheidssensor en lichtsensor.

Gaat bij mij aan op het moment dat ik m'n scherm uit zet. Scherm gaat weer aan als ik over die sensor wrijf.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_174206685
quote:
11s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:01 schreef rulerofdeath het volgende:
Of dynamische helderheid van het scherm regelen
Automatische helderheid had ik volledig uitgeschakeld, geen effect.

quote:
5s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:00 schreef rulerofdeath het volgende:
Wordt die niet gebruikt om het scherm op zwart te zetten als je aan het bellen bent en de telefoon tegen je oor drukt?
Ik dacht dat het scherm zelf de oordetectie deed, maar ik ga 'm testen.

-edit-
Net getest, telefoon aan je oor werkt op het scherm. het kan de ambient light sensor zijn idd, hoop ik dan. Want juist omdat er helemaal *niets* over terug te vinden is begin ik altijd paranoïde te worden. Voor hetzelfde geld is het een soort ir-communicatieding, of een ir-floodlight voor de frontcam.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ridocar op 05-10-2017 10:50:34 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_174209171
IK ZIE 'M NU OOK! :o. Sony Xperia X compact hier.
Your opinion of me is none of my business.
pi_174209513
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:31 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Automatische helderheid had ik volledig uitgeschakeld, geen effect.

[..]

Ik dacht dat het scherm zelf de oordetectie deed, maar ik ga 'm testen.

-edit-
Net getest, telefoon aan je oor werkt op het scherm. het kan de ambient light sensor zijn idd, hoop ik dan. Want juist omdat er helemaal *niets* over terug te vinden is begin ik altijd paranoïde te worden. Voor hetzelfde geld is het een soort ir-communicatieding, of een ir-floodlight voor de frontcam.
Of het is voor de aliens. :o
pi_174283715
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:48 schreef Ridocar het volgende:
Gisterenavond zat ik een beetje te prullen met m'n nieuwe toestel, en een klein rood bolletje nét boven het scherm trok m'n aandacht. Omdat het mij te zwak leek voor een rode led, dacht ik dat het wel een ir-ledje moest zijn, wat ik met m'n camera kon bevestigen. Het is dus een infrarood led, rechts naast het Sony-logo, net boven het scherm, wat alleen brandt als het scherm aan is. Het patroon is vreemd, een paar seconden brandt het ledje ontegelmatig (alsof het een datastroom is, net als de output van een afstandbediening) en een periode van een paar seconden is 'ie gedoofd.
Hierover is in de handleiding niets terug te vinden, dus ik ging zelf kijken waarvoor deze wordt gebruikt. Maar zelfs met alle opties uitgezet dat ook maar enigszins met communicatie, camera of veiligheid te maken heeft blijft het ledje doen, wat 'ie ook moge doen.
Ik weet het niet meer. Niet dat ik er hinder van heb, maar een ongedocumenteerde optie op een smartphone maakt me wel nieuwsgierig.
Iemand? Want Google maakt mij ook niet wijzer.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 12:15 schreef Sarasi het volgende:
IK ZIE 'M NU OOK! :o. Sony Xperia X compact hier.
Een nabijheidssensor ook wel proximity sensor genoemd, even een kleine aanvulling. De nabijheidssensor heeft als taak om het scherm uit te schakelen wanneer je de telefoon bij je oor houdt.
  zondag 8 oktober 2017 @ 18:45:28 #10
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_174283818
ir blaster? Dan kan je een IR Remote downloaden uit de Play Store downloaden en je TV/Stereo/whatever daarmee bedienen.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')