Zo te lezen rijden er nauwelijks nog treinen in Duitsland. Waarom ze dan toch met die trein naar Bad Bentheim zijn vertrokken, is me een raadsel.quote:
Zonder licht de tunnel in.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:57 schreef Recce het volgende:
[..]
Zo te lezen rijden er nauwelijks nog treinen in Duitsland. Waarom ze dan toch met die trein naar Bad Bentheim zijn vertrokken, is me een raadsel.
Dan kun je wat zien.quote:
Dat begreep ik al wel, maar ik vroeg me daarna af wat een trein aan licht in een tunnel zou hebben. Als je iets ziet, is het toch al te laat.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 01:05 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dan kun je wat zien.
Het was een metafoor voor wat ze kennelijk deden. Stuur maar weg die trein en we merken vanzelf als-ie niet verder kan.
Ik snap sowieso nooit wat een trein- of trambestuurder doet. Het ding rijdt op rails, je kunt niet zomaar even rechtsafslaan of de bocht wat ruimer nemen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 01:08 schreef Recce het volgende:
[..]
Dat begreep ik al wel, maar ik vroeg me daarna af wat een trein aan licht in een tunnel zou hebben. Als je iets ziet, is het toch al te laat.
Een trambestuurder kan nog redelijk remmen, geloof ik. Aan een trein valt erg weinig te besturen inderdaad.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 01:10 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik snap sowieso nooit wat een trein- of trambestuurder doet. Het ding rijdt op rails, je kunt niet zomaar even rechtsafslaan of de bocht wat ruimer nemen.
Ja, dat is geen pretje als je in de tram staat als die een noodstop moet maken.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 01:14 schreef Recce het volgende:
[..]
Een trambestuurder kan nog redelijk remmen, geloof ik. Aan een trein valt erg weinig te besturen inderdaad.
Dat is het hele idee van een metafoor inderdaad.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 01:11 schreef Scrutinizer het volgende:
Maar in een metafoor kan het ook iets of iemand anders zijn dat/die zonder licht de tunnel ingestuurd wordt.
Dus je bent het wel met me eens dat het niet een heel slimme vraag van je was.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 01:16 schreef Recce het volgende:
[..]
Dat is het hele idee van een metafoor inderdaad.
Nee. Ik vroeg me af of het licht in een tunnel überhaupt iets uitmaakt. Als dat niet zo is, dan is die hele metafoor ook niet erg bruikbaar.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 01:17 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dus je bent het wel met me eens dat het niet een heel slimme vraag van je was.
Wow! Die hele aproach was nogal shakey maar dat toestel zit wel aan de limiet qua flexen als-ie geland is en de piloot nog even de chicane neemt.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 01:18 schreef Recce het volgende:
Dit filmpje is wel eng:
De piloot veroorzaakt het te ver doordraaien zelf. Daarna heeft-ie nog last van wat overcorrigeren.
Nou als je niet op rails rijdt of te voet bent lijkt me licht wel handig om te zien waar je heen gaat.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 01:23 schreef Recce het volgende:
[..]
Nee. Ik vroeg me af of het licht in een tunnel überhaupt iets uitmaakt. Als dat niet zo is, dan is die hele metafoor ook niet erg bruikbaar.
De approach is wel shaky, maar goed onder controle. De landing was ook normaal, daarna zet de piloot het vliegtuig recht met het staartroer, maar dat blijft hij te lang intrappen, waardoor-ie die rare slinger in gang zet.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 01:25 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Wow! Die hele aproach was nogal shakey maar dat toestel zit wel aan de limiet qua flexen als-ie geland is en de piloot nog even de chicane neemt.
Ik dacht op dat moment voornamelijk aan treinen, omdat je de metafoor in die context gebruikte. Natuurlijk had ik ook aan andere tunnelgebruikers kunnen denken, maar dat zou wel een omweg zijn.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 01:26 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Nou als je niet op rails rijdt of te voet bent lijkt me licht wel handig om te zien waar je heen gaat.
Viel me sowieso op dat het eenmaal op de grond knap ruig gaat met het staartroer. Verder heb ik er niet zoveel verstand van.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 01:31 schreef Recce het volgende:
[..]
De approach is wel shaky, maar goed onder controle. De landing was ook normaal, daarna zet de piloot het vliegtuig recht met het staartroer, maar dat blijft hij te lang intrappen, waardoor-ie die rare slinger in gang zet.
Nah, het zit een beetje anders mer de aandrijving, lijkt me.quote:Bij een auto zou je denken dat-ie de achterkant bijna kwijt was. Of dat met een vliegtuig ook kan, weet ik eigenlijk niet, maar dit was wel een goede poging het te proberen!
Maar ja, dat is wel het hele idee van een metafoor.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 01:33 schreef Recce het volgende:
[..]
Ik dacht op dat moment voornamelijk aan treinen, omdat je de metafoor in die context gebruikte. Natuurlijk had ik ook aan andere tunnelgebruikers kunnen denken, maar dat zou wel een omweg zijn.
We hadden het over treinen. Het hadden ook andere tunnelgebruikers kunnen zijn, maar de context was treinen en de vraag over de verlichting bedoelde ik ook in die context. Het was dus geen domme vraag en het idee van een metafoor is ook helder.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 01:36 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Maar ja, dat is wel het hele idee van een metafoor.
tl;drquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 01:44 schreef Recce het volgende:
[..]
We hadden het over treinen. Het hadden ook andere tunnelgebruikers kunnen zijn, maar de context was treinen en de vraag over de verlichting bedoelde ik ook in die context. Het was dus geen domme vraag en het idee van een metafoor is ook helder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |