abonnement Unibet Coolblue
pi_174191552
De staat betaald kerken sommen geld -uit algemene middelen / belastinggeld - afhankelijk van hun ledenaantal, ook wanneer die leden helemaal niet kerkelijk zijn. Dat moet ophouden.
Eens of oneens?
pi_174191585
Als ze kerkelijk zijn mag het wel?
pi_174191647
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:18 schreef visbox het volgende:
De staat betaald kerken sommen geld -uit algemene middelen / belastinggeld
Hoe kom je daar bij?
  woensdag 4 oktober 2017 @ 17:27:08 #4
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_174191721
quote:
5s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:23 schreef k_man het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij?
Dat hep op feesboek gestaan.

Ontopic: Een kerk(-genootschap) kan gemeentelijke subsidie krijgen voor bepaalde activiteiten, net zoals een voetbalvereniging, een wijkvereniging, een oranjevereniging of een jeugdhonk dat ook kan. Dat lijkt me niet zo'n probleem, en het lijkt me wél een probleem om religieuze verenigingen daarvan uit te sluiten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_174191745
quote:
5s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:23 schreef k_man het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij?
Google maar eens wanneer je je wilt uitschrijven bij de RK kerk waar je -door doop- lid van bent.
Verbijsterend al die actie die je moet verrichten. Geen wonder dat de kerk het je zo moeilijk maakt. Zeer onchristelijk. Die financiering MOET ophouden.
pi_174191758
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:28 schreef visbox het volgende:

[..]

Google maar eens wanneer je je wilt uitschrijven bij de RK kerk waar je -door doop- lid van bent.
Verbijsterend al die actie die je moet verrichten. Geen wonder dat de kerk het je zo moeilijk maakt. Zeer onchristelijk. Die financiering MOET ophouden.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Ik heb overigens wel dit linkje voor je gevonden. Wellicht kun je even toelichten wat daar volgens jou niet aan klopt.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2017 17:31:06 ]
pi_174191988
quote:
7s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:29 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag.
http://dry.sailingissues.com/uitschrijven-kerk.html
https://mens-en-samenlevi(...)katholieke-kerk.html

Door minder leden wordt de invloed van de kerk op de maatschappij kleiner
Hoe meer katholieken, hoe meer overheidssteun en subsidies worden toegekend aan religieuze organisaties. Denk aan omroepen die uitzenden vanuit een religieuze - bijvoorbeeld katholieke - grondslag; die hoeven geen betalende leden te hebben, ze krijgen zendtijd naar het aantal religieuzen dat geregistreerd staat. Het aantal geregistreerde religieuzen (en daarmee de invloed) is medebepalend in de maatschappelijke discussie over de acceptatie van homoseksuelen, de rol van vrouwen, standpunten over abortus, prenataal onderzoek, euthanasie, stamcelonderzoek en de verruiming van de openingstijden van winkels op zondagen. Zolang je officieel katholiek bent, word je als lid meegeteld. En ook hier geldt: wie zwijgt, stemt toe.
pi_174192097
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:41 schreef visbox het volgende:

[..]

http://dry.sailingissues.com/uitschrijven-kerk.html
https://mens-en-samenlevi(...)katholieke-kerk.html

Door minder leden wordt de invloed van de kerk op de maatschappij kleiner
Hoe meer katholieken, hoe meer overheidssteun en subsidies worden toegekend aan religieuze organisaties. Denk aan omroepen die uitzenden vanuit een religieuze - bijvoorbeeld katholieke - grondslag; die hoeven geen betalende leden te hebben, ze krijgen zendtijd naar het aantal religieuzen dat geregistreerd staat. Het aantal geregistreerde religieuzen (en daarmee de invloed) is medebepalend in de maatschappelijke discussie over de acceptatie van homoseksuelen, de rol van vrouwen, standpunten over abortus, prenataal onderzoek, euthanasie, stamcelonderzoek en de verruiming van de openingstijden van winkels op zondagen. Zolang je officieel katholiek bent, word je als lid meegeteld. En ook hier geldt: wie zwijgt, stemt toe.
Dit is nog steeds geen antwoord. Ik zal het nog een derde keer vragen: hoe kom je er bij dat kerken geld krijgen van de overheid?

En geef dan ook even aan wat er niet klopt aan de tekst uit mijn linkje.

Wat een onzintekst trouwens. Alsof de maatschappelijke acceptatie van homoseksualiteit ook maar iets te maken heeft met het aantal leden dat een bepaalde kerk op papier heeft.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2017 17:48:00 ]
  woensdag 4 oktober 2017 @ 20:49:10 #9
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_174196982
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:18 schreef visbox het volgende:
De staat betaald kerken sommen geld -uit algemene middelen / belastinggeld - afhankelijk van hun ledenaantal, ook wanneer die leden helemaal niet kerkelijk zijn. Dat moet ophouden.
Eens of oneens?
Onzin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')