abonnement Unibet Coolblue
pi_175331429
quote:
14s.gif Op zondag 26 november 2017 13:22 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Netjes. Dart zijn de moeilijke testen. Onthoud dit ook als je het binnenkort weer moeilijk hebt. Je hebt jezelf bewezen en je kan de verleiding dus weerstaan!
Maar geeft wel een goed gevoel als je dat soort testen doorstaat. Begin nu - na 6 maanden - op het punt te komen, dat ik me af en toe bedenk, hee, een paar dagen geen moment aan roken gedacht !
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_175332393
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 23:44 schreef baxmurger het volgende:
Vriendin van me heeft een zeer goeie e-smoker aangeschaft. Voelt hetzelfde als een echte peuk. Die ga ik morgen ook maar bestellen.
Naam?
pi_175416005
Wauw ik heb hem aan de praat. Ik vind hem fucking fantastisch! De tabak vloeistof smaakt naar pepernoten 😋
  vrijdag 1 december 2017 @ 00:33:05 #155
104871 remlof
Europees federalist
pi_175416484
E-smoken is nog steeds roken. Je vervuilt je longen alleen met andere chemicaliën.

Stop gewoon helemaal.
pi_175416574
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 december 2017 00:33 schreef remlof het volgende:
E-smoken is nog steeds roken. Je vervuilt je longen alleen met andere chemicaliën.

Stop gewoon helemaal.
Ja want dat gaat namelijk zo makkelijk. E-smokers zijn niet schadelijk. Je zegt dus eigenlijk dat je net zo goed sigaretten kan blijven roken.
  vrijdag 1 december 2017 @ 01:12:12 #157
104871 remlof
Europees federalist
pi_175416888
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 00:40 schreef baxmurger het volgende:

[..]

Ja want dat gaat namelijk zo makkelijk. E-smokers zijn niet schadelijk. Je zegt dus eigenlijk dat je net zo goed sigaretten kan blijven roken.
Ik zeg dat je van die domme verslaving om chemicaliën naar binnen te zuigen af moet.
Het kan, ik was een kettingroker.
pi_175416964
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 december 2017 01:12 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik zeg dat je van die domme verslaving om chemicaliën naar binnen te zuigen af moet.
Het kan, ik was een kettingroker.
Verdiep je eerst maar in de chemicaliën die vrijkomen bij een e-smoker. Dan praten we verder.
  vrijdag 1 december 2017 @ 08:48:49 #159
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_175418891
Geheel onschadelijk is e-smoken niet. Maar wel stukken beter voor je gezondheid dan "normaal" roken. Ook kan het helpen om je verslaving langzaam af te bouwen.(nicotinegehalte verlagen stap voor stap, steeds minder trekjes nemen alvorens je hem weglegt)

2 maanden gestopt nu.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_175419086
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 08:48 schreef Steef121 het volgende:
Geheel onschadelijk is e-smoken niet. Maar wel stukken beter voor je gezondheid dan "normaal" roken. Ook kan het helpen om je verslaving langzaam af te bouwen.(nicotinegehalte verlagen stap voor stap, steeds minder trekjes nemen alvorens je hem weglegt)

2 maanden gestopt nu.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Normaal roken kon vroegah ook geen kwaad.
  vrijdag 1 december 2017 @ 12:30:01 #161
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_175422512
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 09:09 schreef Leonos het volgende:

[..]

Normaal roken kon vroegah ook geen kwaad.
Klopt, vrijwel iedereen rookte
vroeger ook.

Volgens het RIVM bevat de uitgeademde waterdamp “een aantal ingrediënten en chemische onzuiverheden in hoeveelheden die schadelijk zijn voor de gezondheid”. Dit staat te lezen op de website van deze organisatie. Klik hier voor het rapport van de RIVM. De stoffen die de e-sigaret schadelijk maken voor de gezondheid zijn onder andere nicotine, propyleenglycol, glycerol, aldehyden, nitrosamines en metalen in de vloeistof. Doordat de vloeistof verwarmt wordt, komen deze stoffen vrij en in de luchtwegen terecht. Uit het rapport blijkt dat – vooral wanneer men hier niet tegen kan – inhalatie van deze stoffen irritaties kan geven aan de luchtwegen, hartkloppingen kan veroorzaken en ook een verhoogde kans op kanker kunnen geven.

Verantwoord gebruik

Echter blijkt er ook uit dit onderzoek van de overheid dat verstandige gebruikers van de e-sigaret minder last hebben van deze schadelijke effecten op de gezondheid. Het is vooral belangrijk dat men vloeistoffen koopt die goed gecontroleerd zijn, bijvoorbeeld onder invloed van de Nederlandse wetgeving. Ook is het aan te raden het dampgedrag aan te passen. Neem een of twee trekjes per keer en leg de e-sigaret dan weg. De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) adviseert de overheid overigens wel om de blootstelling aan de uitgeademde dampen door derden in de wetgeving te reguleren, net zoals met roken van tabak is gebeurt. Inmiddels valt de e-sigaret onder de tabakswet.


Bron: https://roken.nl/informatief/e-sigaret-schadelijk/
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
  zaterdag 2 december 2017 @ 01:29:01 #162
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_175441217
Ik ben dus zo maar, zonder plan vooraf, gestopt. Vorige week dinsdag. Dus nu bijna door de fase van lichamelijke reactie heen. Zo makkelijk....bang voor vervolg (uitgaan met vrienden die roken etc. Mensen hier wellicht tips daarvoor?
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:05:02 #163
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_175446490
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 01:29 schreef Bugno het volgende:
Ik ben dus zo maar, zonder plan vooraf, gestopt. Vorige week dinsdag. Dus nu bijna door de fase van lichamelijke reactie heen. Zo makkelijk....bang voor vervolg (uitgaan met vrienden die roken etc. Mensen hier wellicht tips daarvoor?
Ja dat zijn wel momentjes... want met uitgaan, wat drank plus vrienden kom je snel in een sfeer terecht dat je wil gaan roken.

Bedenk wel wat voor jou verstandig is: is het een goed idee om voorlopig de feestjes te vermijden? Of denk je de verleidingen van zo'n feest na een relatief korte periode weer aan te kunnen?

Het is wel een van de vele testen die je als gestopte moet doorstaan

Ik zal je vertellen wat bij mij hielp, voor feestjes enzo, is het doorlopen van verschillende scenario's in mijn hoofd de dagen voor ik naar het feest ga:
Wat zijn de moeilijke momenten (aangeschoten, yolo, eentje kan wel, vrienden bieden je een sigaret aan, steken er een voor je neus op, je overweegt zelf er een te vragen)
En hoe ga je ermee om?
(Jezelf eraan herinneren dat je gestopt bent, waarom, voor wie. Morgen heb je spijt. Het wordt er niet gezelliger van)
Wordt het je teveel? Loop desnoods even weg. Een rondje maken kan je hoofd op een goede manier legen.

Daarnaast kan het meenemen van een vriend die niet rookt ook handig zijn. Spreek bijvoorbeeld al grappend af dat hij 50 eu van je krijgt als je toch rookt of ga een weddenschap aan dat als je toch rookt, je zijn huis mag gaan schoonmaken.

Met andere woorden: bereid jezelf mentaal voor op het feest. Neem een vriend mee die niet rookt, die een beetje op je kan letten. Een oogje in het zeil kan houden. (Hier moet je niet van uitgaan, maar kan een laatste redmiddel/zetje zijn om je goede focus terug te krijgen)
Zo bouw je verschillende barrieres in voor jezelf om het 1e feest door te komen. Vertel het ook aan al je vrienden dat je gestopt ben.

Als er meer tips mij te binnen schieten, zal ik je het laten weten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Steef121 op 02-12-2017 12:16:33 ]
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_175446572
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 01:29 schreef Bugno het volgende:
Ik ben dus zo maar, zonder plan vooraf, gestopt. Vorige week dinsdag. Dus nu bijna door de fase van lichamelijke reactie heen. Zo makkelijk....bang voor vervolg (uitgaan met vrienden die roken etc. Mensen hier wellicht tips daarvoor?
Ik heb dat toen ook zo gedaan. En het uitgaan met rokende vrienden was idd een beproeving. De eerste keer was ik daar dan ook de fout mee in gegaan.

Ben wel gewoon blijven uitgaan maar gewoon echt geen sigaret meer gepakt. Heb toen wel een tijd duidelijk meer gedronken. :')
I solemnly swear i'm up to no good
pi_175584989
Vorige poging mislukt, heb het een halve dag uitgehouden.
Heb nu tabex besteld, hoop dat het hiermee lukt.

Rook 40 sigaretten per dag, het moet nu echt stoppen want ik begin last te krijgen.
Daarnaast bespaar ik 460 euro per maand, ook niet slecht zeg maar :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  vrijdag 8 december 2017 @ 22:33:34 #166
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_175587662
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 december 2017 21:16 schreef junkiexp het volgende:
Vorige poging mislukt, heb het een halve dag uitgehouden.
Heb nu tabex besteld, hoop dat het hiermee lukt.

Rook 40 sigaretten per dag, het moet nu echt stoppen want ik begin last te krijgen.
Daarnaast bespaar ik 460 euro per maand, ook niet slecht zeg maar :)
Wow 40 sigaretten, dat is wel heel erg veel. Aangenomen dat je 8 uur slaapt en 16 u wakker bent, zijn dat 40 sigaretten verdeeld over 16 uur.
Dat is iets meer dan een sigaret per half uur.

Goed dat je wil gaan stoppen. Ben zelf niet bekend met tabex maar ik hoop dat het je helpt stoppen!
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
  vrijdag 8 december 2017 @ 22:35:45 #167
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_175587732
Dag 69 ondertussen. Merk dat ik het roken van tabak helemaal niet meer mis in het dagelijks leven.

Ik heb meer moeite met het niet meer blowen (dag 99). De roes die ik daarvan kreeg, mis ik af en toe nog wel. Maar ja, ik hoop dat het mettertijd verdwijnt.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_175588281
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 22:33 schreef Steef121 het volgende:

[..]

Wow 40 sigaretten, dat is wel heel erg veel. Aangenomen dat je 8 uur slaapt en 16 u wakker bent, zijn dat 40 sigaretten verdeeld over 16 uur.
Dat is iets meer dan een sigaret per half uur.

Goed dat je wil gaan stoppen. Ben zelf niet bekend met tabex maar ik hoop dat het je helpt stoppen!
Ja het is heel veel, is ook van de laatste 2 jaar.
Ik heb samen met een vriend een bedrijf, en hij rookt ook stevig.
Dus op de zaak loop je makkelijk naar buiten, we hebben immers geen baas.
Daarnaast zitten we ook nog 100.000 km naast elkaar in de auto waar we roken, dat helpt ook niet.

Tabex is de natuurlijk variant van Champix, hetzelfde effect maar dan zonder die nare bijwerkingen.
Officieel niet toegestaan in NL maar er is wel aan te komen.

In Duitsland is het bijvoorbeeld wel toegestaan dus ik het vertrouw het wel.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_175592729
Van de week, de 6e is het voor mij op de kop af 6 maanden ! Het mooie is, dat ik het roken steeds minder begin te missen, realiseerde me ook pas vandaag dat het alweer de 6e is geweest :).
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_175593063
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 05:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
Van de week, de 6e is het voor mij op de kop af 6 maanden ! Het mooie is, dat ik het roken steeds minder begin te missen, realiseerde me ook pas vandaag dat het alweer de 6e is geweest :).
En zo gaat het. Top!
  zaterdag 9 december 2017 @ 11:05:51 #171
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_175594727
Hier still going strong. Tweeënhalve week inmiddels.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  zaterdag 9 december 2017 @ 17:50:47 #172
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_175601696
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:05 schreef Bugno het volgende:
Hier still going strong. Tweeënhalve week inmiddels.
*O*

En hoe gaat het?
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
  zaterdag 9 december 2017 @ 20:17:39 #173
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_175604823
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 17:50 schreef Steef121 het volgende:

[..]

*O*

En hoe gaat het?
Ja prima eigenlijk. Moet zeggen dat ik nog niet in een uitgaanssituatie ben geweest, maar het verhaal dat jij vertelde helpt me denk ik wel als het zover is. Ik denk dat het belangrijk is om in vaststaande feiten te praten. "Ik ben gestopt" in plaats van "Ik ben aan het stoppen", of "Ik probeer te stoppen".
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  zondag 10 december 2017 @ 02:05:27 #174
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_175613633
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:17 schreef Bugno het volgende:

[..]

Ja prima eigenlijk. Moet zeggen dat ik nog niet in een uitgaanssituatie ben geweest, maar het verhaal dat jij vertelde helpt me denk ik wel als het zover is. Ik denk dat het belangrijk is om in vaststaande feiten te praten. "Ik ben gestopt" in plaats van "Ik ben aan het stoppen", of "Ik probeer te stoppen".
Jazeker, het helpt zeker om in zulke termen te praten. Dan dwing je jezelf ook te onderkennen dat je echt gestopt bent. Met die andere formuleringen vorm je toch voor jezelf een kleine opening om toe te geven in de zwakke momenten.

Wat trouwens ook helpt, is af en toe een update hier te plaatsen. Het schijnt dat als je dat doet op een plek zoals hier, samen met lotgenoten, je kans op succesvol stoppen groter wordt. Je wil natuurlijk dat steef en de andere fokkers trots op je zijn. ( :D )

Ben blij om te horen dat het goed met je gaat! Laat het ons sowieso even weten als je van plan bent uit te gaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Steef121 op 10-12-2017 02:10:38 ]
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
  maandag 18 december 2017 @ 21:31:43 #175
461713 Terminuz
Stop feeding me, I am a Troll!
pi_175822022
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 december 2017 22:53 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ja het is heel veel, is ook van de laatste 2 jaar.
Ik heb samen met een vriend een bedrijf, en hij rookt ook stevig.
Dus op de zaak loop je makkelijk naar buiten, we hebben immers geen baas.
Daarnaast zitten we ook nog 100.000 km naast elkaar in de auto waar we roken, dat helpt ook niet.

Tabex is de natuurlijk variant van Champix, hetzelfde effect maar dan zonder die nare bijwerkingen.
Officieel niet toegestaan in NL maar er is wel aan te komen.

In Duitsland is het bijvoorbeeld wel toegestaan dus ik het vertrouw het wel.
Hoe kom jij aan de tabex dan?


Hier dag 1. Wel lastig voornamelijk degewoonte om het aan te steken en uit te blazen
God doesn't help stupid!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')