abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zondag 18 februari 2018 @ 19:01:20 #226
129292 LXIV
misdunker
pi_177283684
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:24 schreef AchJa het volgende:
Heel gek idd dat er zo'n gigantische uitstroom is, sinds ze op Schiphol naast de burgercollega's zitten die 144.000 euro op jaarbasis opstrijken kom je er natuurlijk wel heel bekaaid vanaf met je luitenantssalaris van pak hem beet 36.000 euro per jaar voor exact dezelfde werkzaamheden... :')
dat probleem is er ook voor de ears teams (genie) die op zondag voor 4,11 broto mogen komen werken. Iedereen is daar gewoon vertrokken en nu hebben we deze capaciteit niet meer beschikbaar. Idem AMV-ers, ICT-ers, etcp
Liberals are acting like Trump is going to kill all the gays, make slavery legal again, and take away women's rights...
Like he's a Muslim or something.
pi_177283956
Gek toch dat iedereen wegrent naar de beter betalende banen met meer zekerheid...

Gelukkig verloopt de aanwas van nieuw personeel bij de klu voorspoedig. Voor ict'ers is zelfs geen plek meer

Een natrescollega doe nu een backfill bij w&s. Ze zijn echt wanhopig...

Ik was ivm overlijden van mn oude opc pas weer bij mn oude onderdeel. Daar hoorde ik dat de eis voor doorstromers vbdd voor de kms nu mbo2 is. Om te huilen gewoon.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bouke-p op 18-02-2018 19:20:49 ]
  zondag 18 februari 2018 @ 19:19:44 #228
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_177284039
Dit was het jaar van verandering. Toch?
pi_177284245
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:19 schreef detaris het volgende:
Dit was het jaar van verandering. Toch?
1 bezoekje bij mn oude eenheid en ik wil weer terug. Voor t werk en de collegas, maar verder...

Ik snap niet dat er bij de top niemand een vuist maakt. Misschien dat dan de 3e ster dr niet bijkomt, maar elke oud generaal kan zo aan de bak buiten de poort.
  zondag 18 februari 2018 @ 20:03:10 #230
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_177284944
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:28 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

1 bezoekje bij mn oude eenheid en ik wil weer terug. Voor t werk en de collegas, maar verder...

Ik snap niet dat er bij de top niemand een vuist maakt. Misschien dat dan de 3e ster dr niet bijkomt, maar elke oud generaal kan zo aan de bak buiten de poort.
Alsof generaals zich daar druk om zouden moeten maken, die krijgen toch doorbetaald tot de pensioenleeftijd...

quote:
a. Aan de militair behorend tot het beroepspersoneel die de rang van commandeur, brigade-generaal of commodore bekleedt, of die een hogere rang bekleedt, kan voorts ontslag worden verleend.
1°. op voordracht van Onze minister-president en Onze Minister, wanneer het belang van de dienst dit noodzakelijk maakt;
2°. op andere gronden;
b. In deze gevallen wordt bij koninklijk besluit - in het geval bedoeld onder a, ten eerste, op de gezamenlijke voordracht van Onze minister-president en van Onze Minister - een regeling getroffen waarbij aan de betrokkene een uitkering wordt toegekend welke met het oog op de omstandigheden redelijk is te achten. Die regeling zal in geen geval nadeliger mogen zijn dan die volgens welke de uitkering ingevolge de Uitkeringswet gewezen militairen zou zijn toegekend, waarop de betrokken militair aanspraak zou hebben kunnen maken, indien hem, in plaats van vorenbedoeld ontslag, op grond van het tweede lid onder a, ontslag zou zijn verleend.
Zie bv ook dit over het zg. "Generaalsontslag" (Topmilitair met riant salaris achter de geraniums)

quote:
Generaalsontslag

S. profiteert van het zogeheten generaalsontslag. Dit regelt dat militairen vanaf de rang van brigadegeneraal hun pensioen thuis kunnen afwachten, met een uitkering die hoger is dan 70 procent van het laatstverdiende loon. In het geval van S. zou dit minimaal 5500 euro per maand zijn.

Regeling

“De uitkering moet met het oog op de omstandigheden redelijk te achten zijn”, aldus het ambtenarenreglement voor de allerhoogste officieren. Maar voorzitter Erik Jurriėns van de Onafhankelijke Defensiebond stelt: “Veelal slepen ze er via handige advocaten regelingen uit die tot bijna 100 procent van het loon uitkeren.”
  zondag 18 februari 2018 @ 20:04:43 #231
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 18 februari 2018 @ 20:09:32 #232
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_177285049
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

dat probleem is er ook voor de ears teams (genie) die op zondag voor 4,11 broto mogen komen werken. Iedereen is daar gewoon vertrokken en nu hebben we deze capaciteit niet meer beschikbaar. Idem AMV-ers, ICT-ers, etcp
Normaal is het: "You pay peanuts, you get monkeys" Maar bij defensie is het: "You pay nothing, you get nowt"
  zondag 18 februari 2018 @ 20:10:32 #233
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_177285069
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:15 schreef Bouke-p het volgende:
Gelukkig verloopt de aanwas van nieuw personeel bij de klu voorspoedig. Voor ict'ers is zelfs geen plek meer
Is dit sarcasme?
  zondag 18 februari 2018 @ 20:14:36 #234
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_177285147
Militaire luchtverkeersleiders verdienen veel minder dan hun civiele collega's

Dat hun collega's bij de Luchtverkeersleiding Nederland op Schiphol veel meer verdienen was geen geheim. Maar dat het verschil zo groot is, was voor de militaire luchtverkeersleiders toch even schrikken. In opdracht van Defensie schreef organisatie- en adviesbureau Deloitte in mei vorig jaar een rapport over het salarisverschil, dat maandenlang geheim werd gehouden. Pas nadat de NOS vragen had gesteld op basis van de Wet openbaarheid van bestuur, werd het kort geleden met het personeel gedeeld.

Uit het rapport blijkt dat in alle vergelijkbare functies het maximumsalaris van de militairen lager ligt dan het minimumsalaris van de civiele luchtverkeersleiders. In de meeste functies gaat het om meer dan drie keer zo veel.

Zo verdient een ervaren luchtverkeersleider bij de luchtmacht maximaal 4025 euro bruto per maand. Voor dezelfde functie betaalt de LVNL al 5424 euro als aanvangssalaris en dat kan oplopen tot 11.335 euro bruto per maand. Het grootste verschil is zichtbaar bij assistenten. Een verkeersleidingsassistent bij de LVNL verdient volgens het rapport 406 procent meer dan zijn militaire collega.

Dezelfde ruimte

De militaire luchtverkeersleiders die de NOS heeft gesproken, wijzen erop dat het werk dat ze doen op zijn minst even intensief is als dat van civiele collega's, en vaak zelfs intensiever. Ongeveer de helft van het Nederlands luchtruim wordt beheerd door de luchtmacht. Zo doen militaire luchtverkeersleiders de gehele luchtverkeersleiding op en rond vliegveld Eindhoven. Hun civiele collega's doen dat op Schiphol en op luchthavens Eelde en Rotterdam. En allebei doen ze een gedeelte van het hogere luchtruim.

Voor de militairen is het extra confronterend dat ze in december verhuisd zijn van de luchtmachtkazerne Nieuw-Milligen naar Schiphol-Oost, waar ze in dezelfde ruimte werken als hun veel meer verdienende vakgenoten van de LVNL. "Je zit nu op een paar meter afstand van collega's die soms vier keer zo veel verdienen voor hetzelfde werk. Daar ga je wel over nadenken."

Leegloop

De militaire luchtverkeersleiders benadrukken dat ze echt niet evenveel hoeven te verdienen als de civiele collega's. "We zijn tenslotte luchtmacht", zeggen ze. Maar het grote salarisverschil maakt overstappen wel heel aantrekkelijk. Ze vrezen voor een verdere leegloop, nu kort geleden vacatures voor de verkeerstoren van Lelystad Airport zijn opengesteld. Naar verluidt hebben meerdere luchtmachtmedewerkers daarop gesolliciteerd. Met regelmaat vertrekken collega's naar commerciėle civiele organisaties om daar het dubbele te verdienen, vertellen ze.

De toekomstige routes naar en van Lelystad Airport worden naar verwachting begeleid door militaire luchtverkeersleiders, terwijl de collega's van de LVNL op de Toren het landen en opstijgen doen. Ze moeten daardoor ook echt samenwerken. "Een senior luchtverkeersleider van de luchtmacht moet het verkeer straks overdragen aan een verkeersleider van de LVNL, die minder kwalificaties heeft, maar veel meer verdient. Dat is toch raar?", aldus een van de luchtverkeersleiders.
Toeslag

Commandant kolonel Dick van Ingen, de baas van de militaire luchtverkeersleiding, is zich bewust van het probleem, maar hij heeft slechts beperkte middelen. Hij kan een zogeheten bindingspremie toekennen, een salaristoeslag van 30 procent voor een onmisbare medewerker, die dan wel minstens drie jaar in dienst moet blijven.

"Wij maken deel uit van de overheid. Wat we verdienen, wordt afgesproken in een cao tussen de overheid en de bonden. Er is een klein beetje financiėle ruimte om iets extra's te doen voor bijzonder personeel, zoals de luchtverkeersleiders, maar de kloof krijgen we daar niet mee gedicht." Hij hoopt dat mensen, net als hijzelf, om andere redenen kiezen voor een baan bij de krijgsmacht.

NOS
  zondag 18 februari 2018 @ 20:18:07 #235
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_177285217
quote:
Hij hoopt dat mensen, net als hijzelf, om andere redenen kiezen voor een baan bij de krijgsmacht.
_O- _O- _O-

De redenen verdwijnen als sneeuw voor de zon als je er 8K bruto op vooruit kan gaan... :')
pi_177285368
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Is dit sarcasme?
Letterlijke woorden van buro instroom klu. Ik kan je de mails laten lezen ;)
pi_177285439
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Alsof generaals zich daar druk om zouden moeten maken, die krijgen toch doorbetaald tot de pensioenleeftijd...

[..]

Zie bv ook dit over het zg. "Generaalsontslag" (Topmilitair met riant salaris achter de geraniums)

[..]

Dan is t helemaal schandalig dat ze als een mak schaap vol blijven houden dat t wel meevalt allemaal.
  zondag 18 februari 2018 @ 20:29:47 #238
129292 LXIV
misdunker
pi_177285493
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:24 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

wilde je terug dan?
Liberals are acting like Trump is going to kill all the gays, make slavery legal again, and take away women's rights...
  zondag 18 februari 2018 @ 20:32:28 #239
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_177285565
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:24 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Nou, de CIS club bij ons is niks meer van over...

Aan de andere kant, als je ziet wat er zo nu en dan als nieuwe sgt binnenkomt bij de Klu... Ze kunnen nog geen Windows installeren... :') Wat een bedroevend niveau...
pi_177285716
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

wilde je terug dan?
Al een tijdje, maar niet zonder meer. Maar er is blijkbaar geen behoefte aan ict'ers. Aan de andere kant, als ik dan weer tegen die 30meter dikke muur aanloop dan ben ik dr ook alweer klaar mee.

Ik heb n goede baan, maar mis Defensie echt. En dat had ik in 2006 nooit gedacht😂
  zondag 18 februari 2018 @ 21:04:35 #241
129292 LXIV
misdunker
pi_177286375
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:37 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Al een tijdje, maar niet zonder meer. Maar er is blijkbaar geen behoefte aan ict'ers. Aan de andere kant, als ik dan weer tegen die 30meter dikke muur aanloop dan ben ik dr ook alweer klaar mee.

Ik heb n goede baan, maar mis Defensie echt. En dat had ik in 2006 nooit gedacht😂
sinds 2006 is veel veranderd. Maar bij clas kun je denk ik nog zo terecht
pi_177286590
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

sinds 2006 is veel veranderd. Maar bij clas kun je denk ik nog zo terecht
Dat denk ik ook ja, maar dat wil ik niet. Bij de klu is t cis beter geregeld en heb je meer techniek.

Overigens ben ik pas 2 jaar de dienst uit. In 2006 ben ik opgekomen en dacht ik bij dag 1 al dat ik t nooit ging volhouden 😂
  zondag 18 februari 2018 @ 22:29:46 #243
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_177288037
Ik vraag mij af wat de uitstroomcijfers voor 2018 worden. We gaan de 6000 vacatured dit jaar wel ruim aantikken. :'(
  zondag 18 februari 2018 @ 22:31:26 #244
129292 LXIV
misdunker
pi_177288060
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:29 schreef detaris het volgende:
Ik vraag mij af wat de uitstroomcijfers voor 2018 worden. We gaan de 6000 vacatured dit jaar wel ruim aantikken. :'(
Defensie had (heeft nog steeds) bijzonder loyaal personeel. Eigenlijk verdient defensie het personeel dat ze hebben niet. Daarom laat ik er ook geen traan om.
  zondag 18 februari 2018 @ 22:42:42 #245
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_177288243
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:29 schreef detaris het volgende:
Ik denk dat we de 8000 nog wel gaan halen...
  zondag 18 februari 2018 @ 22:55:00 #246
129292 LXIV
misdunker
pi_177288429
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik denk dat we de 8000 nog wel gaan halen...
Op een gegeven moment houd het gewoon op.
pi_177291926
Overigens wat je hier leest speelt bij elke (semi) overheid. (De zorg/onderwijs idem.) Echter lijkt het bij defensie wel heel erg de spuigaten uit te lopen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_177292386
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 09:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens wat je hier leest speelt bij elke (semi) overheid. (De zorg/onderwijs idem.) Echter lijkt het bij defensie wel heel erg de spuigaten uit te lopen.
Ik denk niet dat t elders zo erg is. Het lijkt misschien een beetje mee te vallen doordat er relatief weinig naar buiten komt.

Of worden er ook delen van scholen/zoekenhuizen gesloten omdat er geen personeel is?
pi_177292516
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 09:27 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Ik denk niet dat t elders zo erg is. Het lijkt misschien een beetje mee te vallen doordat er relatief weinig naar buiten komt.

Of worden er ook delen van scholen/zoekenhuizen gesloten omdat er geen personeel is?
Verpleeghuizen en thuiszorg wel. Ik werk in die sector en weet dat wij daar personeelstekort geen nieuwe clienten kunnen aannemen. Zelfde speelt voor onze conculega's.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 19 februari 2018 @ 09:58:55 #250
129292 LXIV
misdunker
pi_177292930
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 09:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Verpleeghuizen en thuiszorg wel. Ik werk in die sector en weet dat wij daar personeelstekort geen nieuwe clienten kunnen aannemen. Zelfde speelt voor onze conculega's.
Hier rijdt gewoon 50% van de voertuigen niet meer. Dat zou zijn als de helft van de bedden in een verpleeghuis gewoon niet bediend wordt.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')