Een automaat werkt met een koppelomvormer, daar zou je mits er normaal met de auto gereden is in principe geen problemen mee mogen ondervinden en vervangen van koppelingsplaten is dus ook geen issue aangezien daar bij een automaat geen sprake van is.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 20:22 schreef DestroyerPiet het volgende:
Ik eigenlijk nooit in dit gedeelte van het forum maar ik ben op dit moment op zoek naar een nieuwe auto en omdat ik dat altijd erg lastig vind want ik weet niet zo heel veel van auto's af. daarom leek het me wel een goed idee om hier om advies te vragen.
ik kwam op autotrack de volgende auto tegen die ik eventueel wel zou willen kopen een honda Civic uit 2006 met 150.000 op de teller
https://www.autotrack.nl/tweedehands/honda/civic/36831500
"probleem" is dat mijn vriendin alleen maar met automaten mag rijden en ik zelf ben eigenlijk alleen maar schakel auto's gewend. (hoewel ik de afgelopen vakantie 6000 km met een automaat door amerika ben gereden en dat was wel erg fijn)
Maar over het kopen van auto's met een automaat weet ik dus niet zoveel af. hoe lang gaat zo'n automaat mee? slijten die harder dan schakelbakken? of juist niet?
en is 150.000 kilometer een (te) hoge kilometerstand? of kan hij dan nog prima jaren mee. ik hoor namelijk dat Honda een erg betrouwbaar merk is.
ik hoor graag af jullie hier mij wat advies over kan geven.
Rijbewijs met beperking.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 20:59 schreef Hyaenidae het volgende:
Hoezo mag je vriendin alleen automaten rijden, wat is dat weer voor kul?
Als je afrijdt in een automaat mag je alleen in een automaat rijdenquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 20:59 schreef Hyaenidae het volgende:
Hoezo mag je vriending alleen automaten rijden, wat is dat weer voor kul?
Ik denk eerder het omgekeerde. Een koppelomvormer-automaat is in principe onderhoudsvrij. Je zou hem kunnen flushen, maar er zitten geen echte slijtagedelen in.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 20:42 schreef Mano_ het volgende:
De automaat is die Civics is volgens mij een gerobotiseerde handbak. Niet zo smooth misschien als een conventionele automaat, maar de slijtage van een handbak. Daar heb je als het goed is minder omkijken naar als naar een 'echte' automaat.
Waarom zou je dat überhaupt doen?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 21:15 schreef Diemux het volgende:
Per definitie moet je bij een tweedehands automaat de bakolie vervangen, dit kost <100 euro. Wordt vaak nagelaten bij het onderhoud.
[..]
Als je afrijdt in een automaat mag je alleen in een automaat rijden
Mensen met een automaat rijbewijs hebben dat meestal gedaan omdat het met een handgeschakelde bak niet ging. bijvoorbeeld omdat ze examenvrees hebben en dus helemaal in de stress schieten als ze moeten afrijden. met een automaat kunnen ze zich op het verkeer richten en hoeven ze zich niet te concentreren op het schakelenquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 21:17 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom zou je dat überhaupt doen?
Daarnaast heeft het bedienen van een handbak toch niks met verkeersinzicht te maken?
Kun je later altijd nog leren (als je zo stom bent geweest om bij een rijschool met automaat te lessen), net als alle andere handling skills die je ook niet op rijles leert.
Ok, maar als dat zo is dan kunnen ze daarna zelf toch nog altijd leren om te schakelen?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 21:23 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
Mensen met een automaat rijbewijs hebben dat meestal gedaan omdat het met een handgeschakelde bak niet ging. bijvoorbeeld omdat ze examenvrees hebben en dus helemaal in de stress schieten als ze moeten afrijden. met een automaat kunnen ze zich op het verkeer richten en hoeven ze zich niet te concentreren op het schakelen
ja klopt maar ik denk dat ze dan opnieuw moeten afrijden (maar weet dat eigenlijk niet zeker)quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 21:27 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ok, maar als dat zo is dan kunnen ze daarna zelf toch nog altijd leren om te schakelen?
Ik zou je vriending eerst leren schakelen in het brik waar je nu nog in rijdt, zodat je niet verplicht bent om een gedateerde automaatbak aan te schaffen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 21:28 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
ja klopt maar ik denk dat ze dan opnieuw moeten afrijden (maar weet dat eigenlijk niet zeker)
maar dit heeft natuurlijk niets te maken met de honda die ik eventueel wil kopen.
kan niet zomaar, dan moet ze opnieuw afrijden volgens mij.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 21:30 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik zou je vriending eerst leren schakelen in het brik waar je nu nog in rijdt, zodat je niet verplicht bent om een gedateerde automaatbak aan te schaffen.
Nee. Een semi-automaat is min-of-meer een handbak met een automatische koppeling. Maar bij mijn weten geven alle semi-automaten de mogelijkheid om automatisch te schakelen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 21:23 schreef DestroyerPiet het volgende:
ik begrijp dus dat er nog verschillende automaten zijn een semi-automaat is dus iets anders dan een volautomaat die ik bijvoorbeeld in amerika had (Nissan Altima). wat is precies het verschil?
Ik heb even gelezen op internet en ik zie dat je met een semi automaat nog steeds zelf moet schakelen alleen heb je geen koppelingspedaal. klopt dat?
het feit dat mijn vriendin alleen in een automaat mag rijden is niet de reden dat ik een nieuwe auto wil kopen. (ze heeft zelf een auto) maar als ik er dan toch een nieuwe moet dan koop ik er ook meteen eentje waar zij ook in kan rijden.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 21:30 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik zou je vriending eerst leren schakelen in het brik waar je nu nog in rijdt, zodat je niet verplicht bent om een gedateerde automaatbak aan te schaffen.
Zijn maar een aantal aanvullende lessen, stuk of 5. Of het moet sinds kort veranderd zijn.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 21:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
kan niet zomaar, dan moet ze opnieuw afrijden volgens mij.
De automaat (110.000) had ik laatst bij de garage opgehaald na een grote beurt. Toen heb ik ze gevraagd of de bakolie ook niet ververst moest worden zo onderhand.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 21:30 schreef Sounddragon het volgende:
Beste is gewoon om je bakolie in ieder geval elke ton te verversen tezamen met het filter (in een automaat). Handbak ook, maar daar zit geen filter in.
Niet altijd! Ik heb eens in een Saab gereden die een handbak had maar geen koppeling. Je moest schakelen, alleen dus zonder koppelen. En dat is zo wtf als dat het klinkt als je dat voor het eerst doet.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 21:35 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nee. Een semi-automaat is min-of-meer een handbak met een automatische koppeling. Maar bij mijn weten geven alle semi-automaten de mogelijkheid om automatisch te schakelen.
rijgeluid/trillingen, controleer of airco en stoelverwarming functioneren, trek even de motorkap open om te kijken of (na de rit) het motorblok schoon is, controleer op roestplekken bij wielkasten en aan de onderkant.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 20:13 schreef DestroyerPiet het volgende:
Dank jullie wel voor al het advies ik ga morgen bellen voor een proefrit op zaterdag.
waar zijn dingen waar ik op moet letten tijdens een proefrit?
Dat ligt toch ook echt aan de vraagprijs. Als een auto al behoorlijk scherp is geprijsd denk ik niet dat je dat voor elkaar gaat krijgen.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 20:27 schreef pvdplanet het volgende:
En NOOIT de vraagprijs betalen, 10-20% moet er minstens af
Hoe werkt dat met een inruilauto? hoe bepaal je daar de prijs van? ik rij nu in een fiat punto uit 2004quote:Op donderdag 5 oktober 2017 20:27 schreef pvdplanet het volgende:
En NOOIT de vraagprijs betalen, 10-20% moet er minstens af
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |