abonnement Unibet Coolblue
pi_174166884
quote:
De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) heeft de Vegetarische Slager gesommeerd een groot aantal van zijn productnamen te veranderen. Het gaat om aanduidingen als Visvrije tonyn, Kipstuckjes en Gerookte speckjes.

De namen kunnen volgens de NVWA verwarrend en misleidend zijn en dat is in strijd met de wet, bericht de Volkskrant. De producent van vleesvervangers krijgt tot maart volgend jaar de tijd om de namen aan te passen. Doet het bedrijf dat niet, dan dreigt er een boete.

In een brief waarschuwt de warenautoriteit het bedrijf om productbenamingen voor vleesvervangers als Vegetarische Gehacktbal, Vegetarische Kipstuckjes en Visvrije Tonyn na maart 2018 niet meer te gebruiken. Ook al worden die vlees- en visvervangers iets anders geschreven, ze doen wel aan het oorspronkelijke product denken, aldus de NVWA in een toelichting. Dat veroorzaakt verwarring, vindt de toezichthouder.

Volgens mede-oprichter Niko Koffeman van de Vegetarische Slager is sprake van een 'politiek gemotiveerde' actie waar de vleeslobby achter zit. Andere producenten van vleesvervangers gebruiken vergelijkbare namen voor hun producten en hebben niets gehoord.

Vleesnamen
Minister Edith Schippers (Volksgezondheid) zei in januari dit jaar in antwoord op kamervragen niet voor een verbod te zijn op het gebruik van vleesnamen voor producten waar geen vlees in zit.

Bron: www.ad.nl/binnenland/vege(...)veranderen~ac24bc39/
Eerst dat hele Fipronil gebeuren laten ontsporen, maar nu even (als het in mijn ogen helemaal niet nodig is), lekker hard ingrijpen. Als ik vleesvervangers zou eten, dan zou ik graag weten of iets op kip of gehakt lijkt, dus goede naam.

En daarnaast zoals men op de radio al aanhaalde waarom hier wel ingrijpen, maar niet bij:

• Gestampte muisjes

• Babyolie

• Bokkenpootjes

• ....
pi_174166973
Mooi
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_174166996
Wat een gezeik. Alsof mensen niet het verschil zien. Sowieso liggen vleesvervangers vaak op andere plekken in de schappen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_174166997
:')________
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:56:44 #5
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_174166999
Ik snap sowieso niet waarom je als je geen vlees eet wel producten wil eten die erop lijken...
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:57:53 #6
423984 defokkingfoker
Holy fucking shit
pi_174167014
Ik vind dit best een goed besluit. Zou wel graag willen weten of de kippen of koeien vlees aten of vegetariërs waren wanneer ik mijn kipstuckjes en gerookte speckjes koop. Dit is zelfs essentieel bij vis. Wie wilt er nou tonijn eten welk zelf een kannibaal is. Visvrije tonyn is dus zeer misleidend

:')
Ik ben geil
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:05:59 #7
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174167176
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 15:57 schreef defokkingfoker het volgende:
Ik vind dit best een goed besluit. Zou wel graag willen weten of de kippen of koeien vlees aten of vegetariërs waren wanneer ik mijn kipstuckjes en gerookte speckjes koop. Dit is zelfs essentieel bij vis. Wie wilt er nou tonijn eten welk zelf een kannibaal is. Visvrije tonyn is dus zeer misleidend

:')
is plantaardig hè, geen echt dier. Da's ook meteen het probleem
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:11:38 #8
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174167299
quote:
18s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 15:56 schreef Morrigan het volgende:
Wat een gezeik. Alsof mensen niet het verschil zien. Sowieso liggen vleesvervangers vaak op andere plekken in de schappen.
Kip ook
pi_174167408
Het feit dat "we" ons hier druk om kunnen maken geeft wel aan dat het zo slecht nog niet is gesteld met ons landje.

Wat een non-discussie, hoe duidelijk wil je het hebben dat het om een vegetarisch product gaat?



Overigens is de Vegetarische Slager lang niet de enige producent die dit soort namen gebruikt, dus bedrijven als Vivera moeten nu ook aan de bak om een andere naamgeving te verzinnen?
pi_174167544
quote:
18s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 15:56 schreef Morrigan het volgende:
Wat een gezeik. Alsof mensen niet het verschil zien. Sowieso liggen vleesvervangers vaak op andere plekken in de schappen.
Dit. En zoals ik in een ander topic al schreef: ik vind het juist heel handig zo.

quote:
2s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 15:56 schreef Dagoduck het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom je als je geen vlees eet wel producten wil eten die erop lijken...
Die zie ik vaker voorbij komen, maar vind ik zo dom.

Gewoon, omdat je andere redenen hebt om geen vlees te willen eten dan de smaak (en/of het uiterlijk) ervan? Dat je vlees wel heel lekker vindt, maar tegen het dierenleed bent wat daarmee gepaard gaat bijvoorbeeld? Is dat nou echt zo moeilijk te bedenken? :?
Tails tell tales
pi_174167623
Je moet wel een speciaal soort hangjas zijn om dit te verwarren met echt vlees.
Conscience do cost.
pi_174167646
Eigenlijk schandalig dat de NVWA zijn pijlen richt op producten van de Vegetarische Slager (toch een goed initatief lijkt me) in plaats van daadwerkelijk misstanden aan de kaak te stellen. We hebben nog een hele bio-industrie waar we vanaf moeten, kom op zeg.
Koel en donker bewaren
pi_174167806
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:28 schreef Guanabana het volgende:
Eigenlijk schandalig dat de NVWA zijn pijlen richt op producten van de Vegetarische Slager (toch een goed initatief lijkt me) in plaats van daadwerkelijk misstanden aan de kaak te stellen. We hebben nog een hele bio-industrie waar we vanaf moeten, kom op zeg.
Eens. En met daarbij de gedachte die door die Niko Koffeman wordt uitgesproken (dat er sprake is van een 'politiek gemotiveerde' actie waar de vleeslobby achter zit, een gedachte die mij heel erg aannemelijk lijkt) helemaal.
Tails tell tales
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:51:55 #14
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_174168127
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:22 schreef Forbry het volgende:
Die zie ik vaker voorbij komen, maar vind ik zo dom.

Gewoon, omdat je andere redenen hebt om geen vlees te willen eten dan de smaak (en/of het uiterlijk) ervan? Dat je vlees wel heel lekker vindt, maar tegen het dierenleed bent wat daarmee gepaard gaat bijvoorbeeld? Is dat nou echt zo moeilijk te bedenken?
Ja, dat kan een kind van 3 nog bedenken dat dierenleed een reden is om geen vlees te eten. Maar dan ga je dus iets wat niet naar vlees smaakt eten omdat je vlees wel lekker vindt smaken? :') (En ja, ik heb een aantal keren vegetarisch 'vlees' gegeten)

Je kan als vegetariër dan toch gewoon pasta gaan eten of salade of soep of hartige taart of groenten of ambachtelijk gemaakte kaas van de lokale boer. Waarom dan iets eten wat niet naar vlees smaakt omdat je vlees wel lekker vindt.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_174168152
De misleiding begint al bij het feit dat een groenteboer zichzelf een Vegetarische slager noemt.

Wat wordt er geslacht dan ? Alleen maar vegetarische beestjes ?
"Evil preaches tolerance until it is dominant, then it tries to silence good."
pi_174168292
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:51 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ja, dat kan een kind van 3 nog bedenken dat dierenleed een reden is om geen vlees te eten. Maar dan ga je dus iets wat niet naar vlees smaakt eten omdat je vlees wel lekker vindt smaken? :') (En ja, ik heb een aantal keren vegetarisch 'vlees' gegeten)

Je kan als vegetariër dan toch gewoon pasta gaan eten of salade of soep of hartige taart of groenten of ambachtelijk gemaakte kaas van de lokale boer. Waarom dan iets eten wat niet naar vlees smaakt omdat je vlees wel lekker vindt.
Ja, dat kan ook, maar 'nepvlees' nuttigen (hoe 'niet-perfect' de nabootsingen vooralsnog al dan niet zijn) lijkt toch echt wel meer op het eten van echt vlees dan de dingen die jij noemt, dus wat is nu precies het probleem? Ik doe béide (als 'flexitariër'). Wel eens "nepvlees" gebruiken én wel eens maaltijden eten die gewoon geen vlees noch vleesvervangers bevatten/nodig hebben. Alleen maar mooi toch, dat er zo veel verschillende mogelijkheden zijn?
Tails tell tales
pi_174168351
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:53 schreef Phoenix78 het volgende:
De misleiding begint al bij het feit dat een groenteboer zichzelf een Vegetarische slager noemt.

Wat wordt er geslacht dan ? Alleen maar vegetarische beestjes ?
Tja, wat slacht een touwslager precies?
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:02:57 #18
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174168360
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 17:02 schreef Farenji het volgende:

[..]

Tja, wat slacht een touwslager precies?
Tja, wat is een slager eigenlijk?
Vragen, vragen ...
pi_174168439
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:51 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ja, dat kan een kind van 3 nog bedenken dat dierenleed een reden is om geen vlees te eten. Maar dan ga je dus iets wat niet naar vlees smaakt eten omdat je vlees wel lekker vindt smaken? :')
Dus je moet de smaak vies vinden omdat je tegen dierenleed bent. Heel apart.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_174168623
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:51 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ja, dat kan een kind van 3 nog bedenken dat dierenleed een reden is om geen vlees te eten. Maar dan ga je dus iets wat niet naar vlees smaakt eten omdat je vlees wel lekker vindt smaken? :') (En ja, ik heb een aantal keren vegetarisch 'vlees' gegeten)

Je kan als vegetariër dan toch gewoon pasta gaan eten of salade of soep of hartige taart of groenten of ambachtelijk gemaakte kaas van de lokale boer. Waarom dan iets eten wat niet naar vlees smaakt omdat je vlees wel lekker vindt.
https://nos.nl/artikel/21(...)op-vlees-lijken.html
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:14:01 #21
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174168635
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:16 schreef Tourniquet het volgende:
Het feit dat "we" ons hier druk om kunnen maken geeft wel aan dat het zo slecht nog niet is gesteld met ons landje.

Wat een non-discussie, hoe duidelijk wil je het hebben dat het om een vegetarisch product gaat?
Alle bakjes moeten de vorm van het woord 'vegetarisch' hebben.

Grgr NVWA.
pi_174168771
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:51 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ja, dat kan een kind van 3 nog bedenken dat dierenleed een reden is om geen vlees te eten. Maar dan ga je dus iets wat niet naar vlees smaakt eten omdat je vlees wel lekker vindt smaken? :') (En ja, ik heb een aantal keren vegetarisch 'vlees' gegeten)

Je kan als vegetariër dan toch gewoon pasta gaan eten of salade of soep of hartige taart of groenten of ambachtelijk gemaakte kaas van de lokale boer. Waarom dan iets eten wat niet naar vlees smaakt omdat je vlees wel lekker vindt.
Ik heb wel verschillende redenen.
Ik ben flexetarier.
-De producten van de vegetarische slager zijn gewoon lekker.
-Ik hoef niet moeilijk te doen en andere recepten te gaan zoeken maar kan de, mij bekende, gerechten gewoon maken maar dan met een vegetarisch product.
-de producten van de vegetarische slager zijn volwaardige vleesvervangers. Ik hoef me dus geen zorgen te maken of ik niet bepaalde tekorten krijg omdat ik geen/ minder vlees eet.
-het geeft me een goed gevoel dat ik niet bijdraag aan het in stand houden van de bioindustrie.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_174168849
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 15:50 schreef maan_man het volgende:

[..]

En daarnaast zoals men op de radio al aanhaalde waarom hier wel ingrijpen, maar niet bij:

• Gestampte muisjes

• Babyolie

• Bokkenpootjes

• ....
Jodenkoeken

Berehap

Hamburger

Kinderachtig gezeik van de nvwa
pi_174168881
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 17:05 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Dus je moet de smaak vies vinden omdat je tegen dierenleed bent. Heel apart.
Zijn punt is blijkbaar (?) dat 'nepvlees' niet op echt vlees lijkt en daarmee een onzinnig product is, maar hoewel het zeker - nog - geen perfecte nabootsingen betreft, ben ik het daar niet mee eens. Ik vind zelf dat je met dat soort producten wel degelijk een beetje het idee van echt vlees in je maaltijd hebt en waarom jezelf 'beperken' (hoewel dat soort maaltijden óók gewoon heel lekker kunnen zijn, daar niet van) tot maaltijden met 'slechts' kaas, padde(n)stoelen, eieren, noten, peulvruchten en dergelijke als dat op deze manier gewoon niet (meer) nodig is?

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 03-10-2017 17:29:22 ]
Tails tell tales
pi_174169002
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 17:23 schreef Forbry het volgende:

[..]

Zijn punt is blijkbaar (?) dat 'nepvlees' niet op echt vlees lijkt en daarmee een onzinnig product is, maar hoewel het zeker - nog - geen perfecte nabootsingen betreft, ben ik het daar niet mee eens. Ik vind zelf dat je met dat soort producten wel degelijk een beetje het idee van echt vlees in je maaltijd hebt en waarom jezelf 'beperken' (hoewel dat soort maaltijden óók gewoon heel lekker kunnen zijn, daar niet van) tot maaltijden met 'slechts' kaas, padde(n)stoelen, eieren, noten, peulvruchten en dergelijke als dat op deze manier niet gewoon niet (meer) nodig is?
Ja ik had eigenlijk verkeerd gequote, want het ging om deze:

quote:
2s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 15:56 schreef Dagoduck het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom je als je geen vlees eet wel producten wil eten die erop lijken...
Waarom niet? Als iemand zich daar goed bij voelt?

Daarbij, als veel mensen minderen met vlees, door de producten van de Vegetarische Slager omdat ze daarbij alsnog hun oude vertrouwde vleesmaak hebben, dan is dat enkel positief.
Maar het is het zeikerige vraagje voor de vegetariër. Vroegah was het "eet je geen vlees, waarom heb je wel leren schoenen" :') Nu is het "oh die vegetarische burgers, waarom wil je dat, als je geen vlees wil eten".
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_174169009
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 17:18 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ik heb wel verschillende redenen.
Ik ben flexetarier.
-De producten van de vegetarische slager zijn gewoon lekker.
-Ik hoef niet moeilijk te doen en andere recepten te gaan zoeken maar kan de, mij bekende, gerechten gewoon maken maar dan met een vegetarisch product.
-de producten van de vegetarische slager zijn volwaardige vleesvervangers. Ik hoef me dus geen zorgen te maken of ik niet bepaalde tekorten krijg omdat ik geen/ minder vlees eet.
-het geeft me een goed gevoel dat ik niet bijdraag aan het in stand houden van de bioindustrie.
Ik had al mijn redenen nog niet (expliciet) genoemd, maar alles wat jij hier schrijft geldt dus ook voor mij ^O^

Gewoon én goed te eten (en daarbij wel degelijk een beetje het idee van echt vlees vind ik) én makkelijk/handig.
Tails tell tales
pi_174169266
Vind ik het hypocriet dat de vegetarische vlees-vervanging sector meelift op de marketing van vleesproducten? Jazeker.

Vind ik dat de overheid wat aan die naamgeving moet doen? Neen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_174169584
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:51 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ja, dat kan een kind van 3 nog bedenken dat dierenleed een reden is om geen vlees te eten. Maar dan ga je dus iets wat niet naar vlees smaakt eten omdat je vlees wel lekker vindt smaken? :') (En ja, ik heb een aantal keren vegetarisch 'vlees' gegeten)

Je kan als vegetariër dan toch gewoon pasta gaan eten of salade of soep of hartige taart of groenten of ambachtelijk gemaakte kaas van de lokale boer. Waarom dan iets eten wat niet naar vlees smaakt omdat je vlees wel lekker vindt.
Wat is er zo vreemd aan om vlees wel lekker te vinden maar dat om verscheidene redenen niet te willen eten :?

Ik ben gewoon vleeseter maar als ze iets uitvinden wat exact de smaak van bacon weet te benaderen dan zal ik ook nooit meer echte bacon kopen.
Conscience do cost.
pi_174170353
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 17:51 schreef ems. het volgende:

[..]

Wat is er zo vreemd aan om vlees wel lekker te vinden maar dat om verscheidene redenen niet te willen eten :?

Ik ben gewoon vleeseter maar als ze iets uitvinden wat exact de smaak van bacon weet te benaderen dan zal ik ook nooit meer echte bacon kopen.
Godsamme, (goed doorbakken) bacon... :9~

Als ze er dan ook nog eens een gezonder en minder dikmakend van product zouden weten te maken... oh my ...

Dit product (I Sea Bacon van Seamore, op basis van zeewier) schijnt (geen idee of ik dat zélf ook vind, want heb het zelf helaas nog niet kunnen vinden) al best aardig te zijn qua vervanging:
http://www.grihnz.nl/eten-drinken/getest-i-sea-bacon/
Tails tell tales
pi_174170399
Die NVWA gedraagt zich net zoals de Europese Unie.
Apekoppen (drop) mag straks ook niet meer zeker. En slavinken kan ook niet.
pi_174170456
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:29 schreef Forbry het volgende:

[..]

Godsamme, (goed doorbakken) bacon... :9~

Als ze er dan ook nog eens een gezonder en minder dikmakend van product zouden weten te maken... oh my ...

Dit product (I Sea Bacon van Seamore, op basis van zeewier) schijnt (geen idee of ik dat zélf ook vind, want heb het zelf helaas nog niet kunnen vinden) al best aardig te zijn qua vervanging:
http://www.grihnz.nl/eten-drinken/getest-i-sea-bacon/
Die heb ik al zien liggen bij een ap in Utrecht!
Conscience do cost.
pi_174171012
Ik eet alleen vegetarisch vlees; vlees van dieren die alleen gras/hooi eten.
Racist
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:20:56 #33
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_174171927
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 17:51 schreef ems. het volgende:

[..]

Wat is er zo vreemd aan om vlees wel lekker te vinden maar dat om verscheidene redenen niet te willen eten :?

Ik ben gewoon vleeseter maar als ze iets uitvinden wat exact de smaak van bacon weet te benaderen dan zal ik ook nooit meer echte bacon kopen.
Daar is niets vreemds aan, dat zeg ik ook helemaal niet.

Mensen eten vleesvervanger, wat (in mijn ervaring) niet smaakt naar vlees, omdat ze vlees lekker vinden. Dát snap ik niet. Als die vleesvervanger nou ook echt naar vlees zou smaken zou ik het begrijpen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_174172312
Wat een ontzettende bullshit dit.

Maar past wel in het rijtje van 'Sojamelk mag geen melk meer heten' dus heet het nu sojadrink. Terwijl er natuurlijk nog wel zoiets is als kokosmelk.
pi_174172424
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:20 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Daar is niets vreemds aan, dat zeg ik ook helemaal niet.

Mensen eten vleesvervanger, wat (in mijn ervaring) niet smaakt naar vlees, omdat ze vlees lekker vinden. Dát snap ik niet. Als die vleesvervanger nou ook echt naar vlees zou smaken zou ik het begrijpen.
Ze doen hun best. Het komt wel enigszins in de buurt vind ik. En het maakt de drempel voor vleeseters wat lager om af en toe iets vegetarisch op het bord te leggen. Goede zaak.

Kipstuckjes zijn een goede vervanging voor kip, dus een goede naam. Misleiding :') Please.
pi_174172463
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:51 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ja, dat kan een kind van 3 nog bedenken dat dierenleed een reden is om geen vlees te eten. Maar dan ga je dus iets wat niet naar vlees smaakt eten omdat je vlees wel lekker vindt smaken? :') (En ja, ik heb een aantal keren vegetarisch 'vlees' gegeten)

Je kan als vegetariër dan toch gewoon pasta gaan eten of salade of soep of hartige taart of groenten of ambachtelijk gemaakte kaas van de lokale boer. Waarom dan iets eten wat niet naar vlees smaakt omdat je vlees wel lekker vindt.
wat een kul. Ik vind heroine spuiten, motor rijden met 300km/u en op straat poepen ook super chill, maar om nogal overduidelijke redenen doe ik dat niet.
pi_174172480
Ondertussen al 100 jaar in de VS

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:37:05 #38
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_174172535
Probleem met deze producten vind ik dat de suggestie wordt gewekt dat het altijd smaakt zoals echt vlees, wat natuurlijk gewoon quatsch is. Gecreërd 'vlees' kan nooit een smaak nabootsen die ontstaat door specifieke leefomstandigheden van een dier.

Een ander probleem is, maar dat enigszins terzijde, dat het wordt gemaakt van ingrediënten die echt geen ene drol kosten, maar waar wel de absolute hoofdprijs voor wordt gevraagd. Als je missie dan zogenaamd echt is om 'dieren te bevrijden uit de voedselketen', dan past daar niet bij om zo'n 25 euro de kilo te vragen voor een beetje simpele soja. Dan gaat het vooral om poen binnenharken. En dat mag, maar het wekt bij mij nogal allergie op als je die commerciële doeleinden verpakt met allerlei prietpraat over wereldverbetering.

Of dat eerste reden genoeg is om die namen te verbieden, mwa, 'k weet niet.
pi_174172625
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:20 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Daar is niets vreemds aan, dat zeg ik ook helemaal niet.

Mensen eten vleesvervanger, wat (in mijn ervaring) niet smaakt naar vlees, omdat ze vlees lekker vinden. Dát snap ik niet. Als die vleesvervanger nou ook echt naar vlees zou smaken zou ik het begrijpen.
Omdat ze de vleesvervanger lekker vinden? :P Ik heb bij mijn zus trouwens weleens die shit gegeten en hoewel het niet echt vlees is kwam het wat mij betreft wel redelijk dichtbij qua smaak. Geen idee welk merk ze gebruikte.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:37 schreef Zelva het volgende:
Probleem met deze producten vind ik dat de suggestie wordt gewekt dat het altijd smaakt zoals echt vlees, wat natuurlijk gewoon quatsch is. Gecreërd 'vlees' kan nooit een smaak nabootsen die ontstaat door specifieke leefomstandigheden van een dier.
Natuurlijk kan je een smaak wel nabootsen ondanks dat het niet precies hetzelfde is. Kaaschips smaakt kazig.
Conscience do cost.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:40:47 #40
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_174172654
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:34 schreef Yreal het volgende:

[..]

wat een kul. Ik vind heroine spuiten, motor rijden met 300km/u en op straat poepen ook super chill, maar om nogal overduidelijke redenen doe ik dat niet.
Wtf?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:40:53 #41
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_174172657
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:30 schreef Loekie1 het volgende:
Die NVWA gedraagt zich net zoals de Europese Unie.
Apekoppen (drop) mag straks ook niet meer zeker. En slavinken kan ook niet.
Wat een nonsens.

Als je een concurrerend, vergelijkbaar product wilt verkopen, en dat op een misleidende manier doet (zoals hier) moet je ook niet zeuren als de overheid hier iets van zegt. Dat is een van hun taken.

Niet alleen de naam slager gebruiken, wat duidt op vlees, maar ook nog de naam van het vlees gebruiken in je product. Met een spelfout :')

Dat is niet vergelijkbaar met dingen als autodrop, aangezien dat geen vergelijkbaar product is. Zelfde met slavinken en apekoppen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_174172753
Op zich terecht dat ze iets aan verwarrende producten doen. Maar dan had ik liever gezien dat ze iets doen aan bijv. blikken met boontjes met toegevoegde suiker van bijvoorbeeld Bonduelle. Nagenoeg iedereen denkt dat hij/zij naturel boontjes koopt.

Bij producten van de Vegetarische Slager ben je imho ontzettend blind als je dat met 'echt' vlees verward.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:44:45 #43
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_174172774
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:39 schreef ems. het volgende:
Natuurlijk kan je een smaak wel nabootsen ondanks dat het niet precies hetzelfde is. Kaaschips smaakt kazig.
Ik heb nog nooit een kaaskoekje met zogenaamde Emmental-smaak geproefd dat ook maar enigszins iets weghad van Emmental. Het smaakt kazig ja, meer niet.

Kipstuckjes smaakt hooguit kippig, meer niet.
pi_174172937
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:44 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een kaaskoekje met zogenaamde Emmental-smaak geproefd dat ook maar enigszins iets weghad van Emmental. Het smaakt kazig ja, meer niet.

Kipstuckjes smaakt hooguit kippig, meer niet.
Tsja, dat lijkt me 'nabootsen' te zijn. Iets min of meer als iets anders laten smaken zonder dat je dat daadwerkelijke ingrediënt hebt. Dat kipstukjes kippig en niet meer smaken is voor sommige mensen goed genoeg. Zoveel mensen zoveel wensen, immers.
Conscience do cost.
pi_174172959
Wat een hoop gekkies in dit topic zeg. De jodenkoek en weet ik veel wat allemaal genoemd is valt geheel niet te vergelijken met deze situatie, misschien eens de OP lezen.

Het wordt verboden omdat het misleidend is en verwarring kan veroorzaken. Ik zou het me kunnen voorstellen dat jullie gekkies ook chagrijnig zouden worden als naast jullie "Rijst", "Ryst" ofzo zou staan met andere ingrediënten, misschien zelfs vlees en dat jullie tere maagjes dat door vergissing ineens te verwerken krijgen.
pi_174173031
Jaap Korteweg (de Vegetarische Slager) zit vanavond bij Pauw. :7

Prima reclame wel deze 'ophef'

Verbod op 'Kipstuckjes' is 'geweldige reclame voor vegetarisch vlees'
pi_174173191
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:51 schreef Cruseder4 het volgende:
Wat een hoop gekkies in dit topic zeg. De jodenkoek en weet ik veel wat allemaal genoemd is valt geheel niet te vergelijken met deze situatie, misschien eens de OP lezen.

Het wordt verboden omdat het misleidend is en verwarring kan veroorzaken. Ik zou het me kunnen voorstellen dat jullie gekkies ook chagrijnig zouden worden als naast jullie "Rijst", "Ryst" ofzo zou staan met andere ingrediënten, misschien zelfs vlees en dat jullie tere maagjes dat door vergissing ineens te verwerken krijgen.
Heb je de verpakking wel eens bekeken? Hoe kun je die in hemelsnaam verwarren met echt vlees?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_174173239
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:44 schreef stavromulabeta het volgende:
Op zich terecht dat ze iets aan verwarrende producten doen. Maar dan had ik liever gezien dat ze iets doen aan bijv. blikken met boontjes met toegevoegde suiker van bijvoorbeeld Bonduelle. Nagenoeg iedereen denkt dat hij/zij naturel boontjes koopt.

Bij producten van de Vegetarische Slager ben je imho ontzettend blind als je dat met 'echt' vlees verward.
Is het ook niet meer een algemene regel? Dat je gewoon niet zo'n herkenbare naam/term mag gebruiken op verpakking van producten waar dat helemaal niet in zit?
In dit geval gaat het dan om producten van de fabrikant Vegetarische Slager, maar de fabrikant kan ook een minder duidelijke naam hebben.
pi_174173315
Ik twijfel erg aan het IQ bij de NVWA.
pi_174173515
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:54 schreef Tourniquet het volgende:
Jaap Korteweg (de Vegetarische Slager) zit vanavond bij Pauw. :7

Prima reclame wel deze 'ophef'

Verbod op 'Kipstuckjes' is 'geweldige reclame voor vegetarisch vlees'
Hahah, ja, daar zat ik ook aan te denken.

Vooral het "we gaan de namen niet veranderen" is wel een slimme zet.
Ze hebben sowieso nog tot maart 2018 en als ze gelijk hadden toegegeven was de ophef lang zo groot niet.
pi_174173591
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:51 schreef Cruseder4 het volgende:
Wat een hoop gekkies in dit topic zeg. De jodenkoek en weet ik veel wat allemaal genoemd is valt geheel niet te vergelijken met deze situatie, misschien eens de OP lezen.

Het wordt verboden omdat het misleidend is en verwarring kan veroorzaken. Ik zou het me kunnen voorstellen dat jullie gekkies ook chagrijnig zouden worden als naast jullie "Rijst", "Ryst" ofzo zou staan met andere ingrediënten, misschien zelfs vlees en dat jullie tere maagjes dat door vergissing ineens te verwerken krijgen.
Het ligt niet in hetzelfde schap.

Er staat heel duidelijk op wat het is.

Je zeurt.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:21:17 #52
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_174173661
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 20:18 schreef Yreal het volgende:

[..]

Het ligt niet in hetzelfde schap.

Er staat heel duidelijk op wat het is.

Je zeurt.
Nog steeds is het een vergelijkbaar concurrerend product dat in dezelfde winkel wordt verkocht. Dat is waar het om gaat.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_174173729
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 20:21 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Nog steeds is het een vergelijkbaar concurrerend product dat in dezelfde winkel wordt verkocht. Dat is waar het om gaat.
Chips zijn ook een concurrerend product aan borrelnootjes. Wat een gezever dit. Of eet jij altijd vuilniszakken omdat ze vlakbij de chocolade liggen?

Je zeurt.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:27:14 #54
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_174173810
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 20:23 schreef Yreal het volgende:

[..]

Chips zijn ook een concurrerend product aan borrelnootjes. Wat een gezever dit. Of eet jij altijd vuilniszakken omdat ze vlakbij de chocolade liggen?

Je zeurt.
Daarom heten chips geen noodjes en nootjes geen hcips.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:28:46 #55
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_174173852
Gaan we de alcoholvrije wijn dan ook anders noemen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_174173900
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 20:28 schreef Janneke141 het volgende:
Gaan we de alcoholvrije wijn dan ook anders noemen?
Dies wel leuk ook ja. Alcohol is toch wel een redelijk essentieel onderdeel lijkt mij..
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:30:27 #57
460440 Viltje
Het antwoord op alles is 42.
pi_174173905
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 20:28 schreef Janneke141 het volgende:
Gaan we de alcoholvrije wijn dan ook anders noemen?
Bijvoorbeeld alcoholvrije wyn?
pi_174173915
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 20:27 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Daarom heten chips geen noodjes en nootjes geen hcips.
Er worden ook chips verkocht van wortels.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:35:26 #59
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_174174118
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 20:30 schreef Yreal het volgende:

[..]

Er worden ook chips verkocht van wortels.
En je punt?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_174174239
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 20:35 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

En je punt?
chips is van aardappels. wortels zijn geen chips en moeten dus verboden worden.
pi_174174848
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 20:28 schreef Janneke141 het volgende:
Gaan we de alcoholvrije wijn dan ook anders noemen?
Lijkt me niet, voor zover het gaat om producten die hetzelfde zijn als wijn, maar dan zonder de alcohol.
pi_174174858
Ik word hier zo moe van he. Nu weer dat gezeur over de vegetarische slager. Kunnen we er gewoon niet eens over ophouden met zn allen?
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:53:54 #63
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_174174920
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 20:37 schreef Yreal het volgende:

[..]

chips is van aardappels.
:')
pi_174175745
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:33 schreef ems. het volgende:

[..]

Die heb ik al zien liggen bij een ap in Utrecht!
Weet je nog bij welke AH in Utrecht? :) De XL? (Jarenlang op slechts een paar kilometer van die XL gewoond, maar nu niet meer). Zelf heb ik tot nu toe alleen de "I sea pasta" zien liggen...
Tails tell tales
pi_174175863
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 21:11 schreef Forbry het volgende:

[..]

Weet je nog bij welke AH in Utrecht? :) De XL? (Jarenlang op slechts een paar kilometer van die XL gewoond, maar nu niet meer). Zelf heb ik tot nu toe alleen de "I sea pasta" zien liggen...
A'dam straatweg. Daar is een zo'n vak met allerlei van dat soort shit :)
Conscience do cost.
pi_174176578
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 20:28 schreef Janneke141 het volgende:
Gaan we de alcoholvrije wijn dan ook anders noemen?
druivensap
pi_174177257
Vind dit veel meer misleiden.

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_174177673
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 21:47 schreef Aether het volgende:
Vind dit veel meer misleiden.

[ afbeelding ]
:? Er staat toch duidelijk 100% plantaardig
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_174177737
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:37 schreef Zelva het volgende:
Probleem met deze producten vind ik dat de suggestie wordt gewekt dat het altijd smaakt zoals echt vlees, wat natuurlijk gewoon quatsch is. Gecreërd 'vlees' kan nooit een smaak nabootsen die ontstaat door specifieke leefomstandigheden van een dier.

Een ander probleem is, maar dat enigszins terzijde, dat het wordt gemaakt van ingrediënten die echt geen ene drol kosten, maar waar wel de absolute hoofdprijs voor wordt gevraagd. Als je missie dan zogenaamd echt is om 'dieren te bevrijden uit de voedselketen', dan past daar niet bij om zo'n 25 euro de kilo te vragen voor een beetje simpele soja. Dan gaat het vooral om poen binnenharken. En dat mag, maar het wekt bij mij nogal allergie op als je die commerciële doeleinden verpakt met allerlei prietpraat over wereldverbetering.

Of dat eerste reden genoeg is om die namen te verbieden, mwa, 'k weet niet.
Het lijkt anders nú al echt wel in énige mate op echt vlees (zowel qua smaak, als structuur als qua beleving/hoe je het kunt gebruiken) en heel overduidelijk zijn ze er beetje bij beetje ook steeds beter in aan het worden. Op welke manier dat precies gaat gebeuren weet ik niet (en of dat op plantaardige basis zal zijn of misschien door het klonen van het dierlijke weefsel of iets dergelijks), maar ik ben er zo goed als van overtuigd dat ze ergens in de toekomst qua smaak en structuur exacte kopieën zullen weten te fabriceren, zonder het nu nog bijbehorende dierenleed.

En ja, de producten zijn prijzig (dat geldt overigens vooral voor de producten van de VS, genoeg vega-producten die ook goed/lekker zijn en een stuk goedkoper), maar je moet die prijzen wel tegenover diervriendelijk en biologisch vlees zetten en niet gaan vergelijken met de prijzen van kiloknallers en dergelijke. Juist van die laatsten zijn de prijzen 'oneerlijk' en juist díe prijzen zijn flink debet aan al het dierenleed.

De prijzen zijn natuurlijk ook niet alleen gebaseerd op het gebruik van de plantaardige producten. Bij de producten waarbij nabootsing het belangrijkste aspect is, zal een groot deel van de kosten, neem ik aan, naar R&D en PR/marketing en dergelijke gaan. Verder is het zo dat hoe meer mensen overgaan tot dit soort producten, hoe meer die prijzen ook kunnen/zullen dalen.
Tails tell tales
pi_174177818
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 21:47 schreef Aether het volgende:
Vind dit veel meer misleiden.

[ afbeelding ]
Inderdaad. Ik snap ook niet waarom de NVWA slechs één fabrikant aanspreekt.. Liggen de producten van Vivera niet in de supermarkt ofzo?
pi_174177852
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 21:47 schreef Aether het volgende:
Vind dit veel meer misleiden.

[ afbeelding ]
Hoewel ik dit ook nog wel (nét!) duidelijk genoeg vind (door het merk an sich, door de plek die het in de schappen zal hebben en, het belangrijkste, door het feit dat er toch wel heel duidelijk '100% plantaardig' bij staat), maar ik vind dit/deze product(en) idd stukken méér misleidend dan die van de VS :Y
Tails tell tales
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:08:13 #72
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174177903
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 22:06 schreef Forbry het volgende:

[..]

Hoewel ik dit ook nog wel (nét!) duidelijk genoeg vind (door het merk an sich
Wat is er nou weer duidelijk aan het merk 'Vivera'?
pi_174177963
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 21:13 schreef ems. het volgende:

[..]

A'dam straatweg. Daar is een zo'n vak met allerlei van dat soort shit :)
Ah, da's niet eens een XL dus (want dacht daar nog de meeste kans te hebben). Wanneer in de buurt, zal ik daar eens kijken, thnx ^O^
Tails tell tales
pi_174177979
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 21:47 schreef Aether het volgende:
Vind dit veel meer misleiden.

[ afbeelding ]
Inderdaad.

Ik stond vandaag nog even bij het vega-schap te kijken, en toen vond ik van alle producten de Vegetarische Slager nog wel het meest obvious vega.

Dit mag nota bene gewoon kipschnitzel heten.

Het zou me niet eens verbazen als hier iets smerigs van een of andere vleeslobby achterzit. Waarom zou je als NVWA anders moeilijk gaan doen over zoiets onschuldigs als dit, terwijl er veel prangender zaken aan de hand zijn in voedselland.
Koel en donker bewaren
pi_174177991
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 20:52 schreef Beathoven het volgende:
Ik word hier zo moe van he. Nu weer dat gezeur over de vegetarische slager. Kunnen we er gewoon niet eens over ophouden met zn allen?
Dit dus. Gaat gewoon helemaal nergens over.
ROBODEMONS..................|:(
pi_174178006
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 22:08 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Wat is er nou weer duidelijk aan het merk 'Vivera'?
Ik bedoelde daarmee, dat ik denk dat best veel mensen wel weten dat zij van de vegetarische producten zijn...
Tails tell tales
pi_174178015
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 22:05 schreef Physsic het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik snap ook niet waarom de NVWA slechs één fabrikant aanspreekt.. Liggen de producten van Vivera niet in de supermarkt ofzo?
NVWA geeft aan dat de regels voor alle fabrikanten gelden, maar dat ze alleen over de VS een (1!!) klacht hadden ontvangen.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:12:02 #78
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174178037
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 22:11 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik bedoelde daarmee, dat ik denk dat best veel mensen wel weten dat zij van de vegetarische producten zijn...
Als je into vegetarische producten bent vast wel ja
pi_174178079
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 22:00 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

:? Er staat toch duidelijk 100% plantaardig
Er staat ook "kipschnitzel", dat zou duidelijker zijn dan "vegetarische kipstuckjes"?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_174178114
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 22:12 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Als je into vegetarische producten bent vast wel ja
Zoals al meerdere keren door mensen gemeld, hebben de vegetarische producten hun eigen schap. Als je helemaal niet 'into' vegetarische producten bent, heb je daar überhaupt niks te zoeken lijkt me...
Tails tell tales
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:20:53 #81
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174178287
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 22:14 schreef Forbry het volgende:

[..]

Zoals al meerdere keren door mensen gemeld, hebben de vegetarische producten hun eigen schap. Als je helemaal niet 'into' vegetarische producten bent, heb je daar überhaupt niks te zoeken lijkt me...
Je brengt het alsof dat aan de andere kant van de supermarkt is. Doorgaans is dat gewoon een schap op de dezelfde afdeling als het vlees. En als je into vlees bent, dan heb je dus wat op die afdeling te zoeken. Beetje gaar wel om daar dan een schapje met undercoverpakketjes met 'vleeschproducten' en 'KIPSCHNITZEL plantaardig RIJK AAN EIWITTEN tussen te plaatsen en te zeggen dat iemand de hele verpakking maar had moeten lezen als voor iemand niet direct duidelijk is dat het niet om echt vlees gaat.

Je kan niet ervoor kiezen dat het allemaal zo veel mogelijk op vlees moet lijken en tegelijkertijd de consument de schuld geven als hij per ongeluk denkt dat hij met vlees te maken heeft.
pi_174178300
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 22:13 schreef Aether het volgende:

[..]

Er staat ook "kipschnitzel", dat zou duidelijker zijn dan "vegetarische kipstuckjes"?
Qua uiterlijk zien ze er ook echt net als de echte kipschnitzels uit en als je puur naar de naam kijkt (even los van dat ze dus wel in het veg. schap zullen liggen) en dus niet naar dat "100% plantaardig" eronder is een vergissing in dit geval zo gemaakt. Bij de producten van de VS staat bij de náám al heel duidelijk dat het om iets vegetarisch gaat. Toch wel een groot verschil vind ik.
Tails tell tales
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:23:38 #83
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174178383
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 22:21 schreef Forbry het volgende:

[..]

Qua uiterlijk zien ze er ook echt net als de echte kipschnitzels uit en als je puur naar de naam kijkt (even los van dat ze dus wel in het veg. schap zullen liggen) en dus niet naar dat "100% plantaardig" eronder is een vergissing in dit geval zo gemaakt. Bij de producten van de VS staat bij de náám al heel duidelijk dat het om iets vegetarisch gaat. Toch wel een groot verschil vind ik.
Ja maar het staat bij VS ook niet bij alle producten in de naam.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174178460
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 22:20 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Je brengt het alsof dat aan de andere kant van de supermarkt is. Doorgaans is dat gewoon een schap op de dezelfde afdeling als het vlees. En als je into vlees bent, dan heb je dus wat op die afdeling te zoeken. Beetje gaar wel om daar dan een schapje met undercoverpakketjes met 'vleeschproducten' en 'KIPSCHNITZEL plantaardig RIJK AAN EIWITTEN tussen te plaatsen en te zeggen dat iemand de hele verpakking maar had moeten lezen als voor iemand niet direct duidelijk is dat het niet om echt vlees gaat.

Je kan niet ervoor kiezen dat het allemaal zo veel mogelijk op vlees moet lijken en tegelijkertijd de consument de schuld geven als hij per ongeluk denkt dat hij met vlees te maken heeft.
Tja, sorry, het kan aan mij liggen, maar ik heb toch echt het idee dat dat maar heel zelden gebeurt... En het ging nu eventjes alleen om de naam van het merk hè... zoals ik al schreef is het belangrijkste nog dat er gewoon duidelijk op staat dat het om een 100% plantaardig iets gaat. Bovendien schreef ik ook al, dat ik die van Vivera idd nog wel het meest misleidend vind.... wat mij betreft zou dáár nog best iets aan gedaan mogen worden, maar het is juist de VS die nu het gezeik krijgt.
Tails tell tales
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:27:41 #85
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174178505
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 22:25 schreef Forbry het volgende:

[..]

Tja, sorry, het kan aan mij liggen, maar ik heb toch echt het idee dat dat maar heel zelden gebeurt... En het ging nu eventjes alleen om de naam van het merk hè... zoals ik al schreef is het belangrijkste nog dat er gewoon duidelijk op staat dat het om een 100% plantaardig iets gaat. Bovendien schreef ik ook al, dat ik die van Vivera idd nog wel het meest misleidend vind.... wat mij betreft zou dáár nog best iets aan gedaan mogen worden, maar het is juist de VS die nu het gezeik krijgt.
Ik neem aan dat andere bedrijven zullen volgen, want die kipschnitzel slaat inderdaad al helemaal nergens op :T Valt me nog wel mee dat ze niet ergens sneaky in een hoekje hebben gezet dat het plantaardig is
pi_174178571
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 22:23 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja maar het staat bij VS ook niet bij alle producten in de naam.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja, o.k., maar er staat wel "VEGETARISCHE" in koeienletters en ook gewoon echt HEEL erg in het oog springend op de verpakking. Ik kan me echt niet voorstellen dat er mensen zijn die dat niet zien en/of niet begrijpen wat dat inhoudt...
Tails tell tales
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:32:23 #87
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174178613
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 22:30 schreef Forbry het volgende:

[..]

Tja, o.k., maar er staat wel "VEGETARISCHE" in koeienletters en ook gewoon echt HEEL erg in het oog springend op de verpakking. Ik kan me echt niet voorstellen dat er mensen zijn die dat niet zien en/of niet begrijpen wat dat inhoudt...
Er staat natuurlijk net zo goed 'slager'.
Er is ook geen onduidelijkheid over wat een slager nou eigenlijk is


De naam zelf al is dus gewoon bezopen (en tegenstrijdig en dus misleidend)
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:32:28 #88
129836 withxhonor
straight edge
pi_174178616
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 22:13 schreef Aether het volgende:

[..]

Er staat ook "kipschnitzel", dat zou duidelijker zijn dan "vegetarische kipstuckjes"?


Vivera lift graag mee op de producten van de VS. En ook zij hebben her en der al productnamen aan moeten passen in het verleden. Daarom de extra letters of alternatieve schrijfwijze van sommige productnamen.
high fives and stagedives
pi_174178712
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 20:27 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Daarom heten chips geen noodjes en nootjes geen hcips.
Maar nootjes, niet alle nootjes, zijn genaamd tijgernootjes.
pi_174178950
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 22:27 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik neem aan dat andere bedrijven zullen volgen, want die kipschnitzel slaat inderdaad al helemaal nergens op :T Valt me nog wel mee dat ze niet ergens sneaky in een hoekje hebben gezet dat het plantaardig is
In sommige gevallen lijkt het er wel op dat ze dat het liefst zo onopvallend mogelijk op de verpakking zetten.

Deze valt nog wel mee, omdat er nog 'vegane' boven staat.


Maar deze vind ik wel onduidelijk. Waarom zo licht groen gebruiken?

Al wordt hier dan weer geen naam gebruikt die suggereert dat het om vlees gaat. "Balletjes" beperkt zich niet tot vleesproducten, lijkt mij?

Gevonden via Google, dus geen idee of ze ook in de supermarkt liggen
pi_174178968
Degenen die zeggen dat vleesvervangers nooit naar echt vlees kunnen smaken wil ik van harte de kipnuggets van de Vegetarische Slager aanbevelen. ^O^
pi_174178992
Het lijkt mij allemaal niet zo verwarrend, het is toch wel duidelijk dat het vegetarische produkten betreft. Maar wat als dat niet het geval is, en iemand vergist zich toch een keer. Wat is daar eigenlijk zo erg aan?
pi_174178998
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 22:32 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Er staat natuurlijk net zo goed 'slager'.
Er is ook geen onduidelijkheid over wat een slager nou eigenlijk is
[ afbeelding ]

De naam zelf al is dus gewoon bezopen (en tegenstrijdig en dus misleidend)
Ach, hoewel feitelijk niet kloppend nee, vind ik het door het "vegetarische" erbij toch echt niet misleidend. Ook uit die naam blijkt gewoon dat de VS (in eerste instantie) vooral vleeseters/flexitariërs aan wil trekken (i.p.v. mensen die (al) (100%) vegetariër zijn) en dat vind ik persoonlijk alleen maar goed.
Tails tell tales
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:50:17 #94
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174179019
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 22:49 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ach, hoewel feitelijk niet kloppend nee, vind ik het door het "vegetarische" erbij toch echt niet misleidend. Ook uit die naam blijkt gewoon dat de VS (in eerste instantie) vooral vleeseters/flexitariërs aan wil trekken (i.p.v. mensen die (al) (100%) vegetariër zijn) en dat vind ik persoonlijk alleen maar goed.
Ik vind het idee ook niet verkeerd. Maar als je het nou allemaal zo veel mogelijk op vlees wil laten lijken, klaag dan niet als je een keer op de vingers wordt getikt omdat het te veel lijkt en dus misleidend is
pi_174179161
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 22:50 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik vind het idee ook niet verkeerd. Maar als je het nou allemaal zo veel mogelijk op vlees wil laten lijken, klaag dan niet als je een keer op de vingers wordt getikt omdat het te veel lijkt en dus misleidend is
De bedoeling is dat het WEL veel lijkt, maar tegelijkertijd NIET daadwerkelijk misleidend/verwarrend is. Ik vind zelf (en vele mensen met mij heb ik het idee) dat de meeste van die vega producten hieraan prima voldoen en juist zeker die van de VS. Die krokante kipschnitzel van Vivera is dan een, uitzonderlijk, voorbeeld van hoe ik vind dat het op zich níet moet.
Tails tell tales
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 23:05:54 #96
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174179401
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 22:55 schreef Forbry het volgende:

[..]

De bedoeling is dat het WEL veel lijkt, maar tegelijkertijd NIET daadwerkelijk misleidend/verwarrend is. Ik vind zelf (en vele mensen met mij heb ik het idee) dat de meeste van die vega producten hieraan prima voldoen en juist zeker die van de VS. Die krokante kipschnitzel van Vivera is dan een, uitzonderlijk, voorbeeld van hoe ik vind dat het op zich níet moet.
Is ook wel zo, maar het idee is dus (volgens mij) dat ze er allemaal aan voldoen
pi_174179575
Ik las NWA :')
pi_174179718
Als "verwarrend en misleidend" de maatstaf is, dan zouden al die produkten verboden moeten worden, want wie niet of slecht kan lezen zal enkel naar de inhoud kijken, en zonder de tekst zou niemand denken dat het groenten ipv vlees betreft. Ook mensen die kunnen lezen maar een beperkte woordenschat hebben (het woord "vegetarisch" niet kennen) worden misleid.

Maar die mensen gaan geen klacht indienen bij de NVWA. Zullen ook niet op Fok zitten...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_174181364
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 15:50 schreef maan_man het volgende:

[..]

Eerst dat hele Fipronil gebeuren laten ontsporen, maar nu even (als het in mijn ogen helemaal niet nodig is), lekker hard ingrijpen. Als ik vleesvervangers zou eten, dan zou ik graag weten of iets op kip of gehakt lijkt, dus goede naam.

En daarnaast zoals men op de radio al aanhaalde waarom hier wel ingrijpen, maar niet bij:

• Gestampte muisjes

• Babyolie

• Bokkenpootjes

• ....
Tijd dat er in de Joodekoeken ook weer echte Jooden gaan inderdaad.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_174181383
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:53 schreef Phoenix78 het volgende:
De misleiding begint al bij het feit dat een groenteboer zichzelf een Vegetarische slager noemt.

Wat wordt er geslacht dan ? Alleen maar vegetarische beestjes ?
Je wilt niet weten hoeveel beestjes er in groenten zitten.
pi_174181510
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 22:50 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik vind het idee ook niet verkeerd. Maar als je het nou allemaal zo veel mogelijk op vlees wil laten lijken, klaag dan niet als je een keer op de vingers wordt getikt omdat het te veel lijkt en dus misleidend is
Maar is er ooit werkelijk iemand misleid ? Is er ooit werkelijk iemand geweest die volledig overtuigd was dat er kip in een product van de vegetarische slager zat ?

Dan was die persoon vast ook misleid door plaatjes van blije vrije kippen op eiersalades, lachende biggetjes op hamlapjes of een koe op seperatorvlees. Had Lubach toch gelijk dat daar stickers op moeten worden geplakt om duidelijk te maken wat er echt inzit ;)
  User die overal opduikt 2022 woensdag 4 oktober 2017 @ 05:11:52 #102
186611 Haags
pi_174181526
Wat is dit nu weer dan :')
Zonder wrijving geen glans
pi_174181692
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 05:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wat is dit nu weer dan :')
Een succesje van de vleeslobby :P
pi_174182201
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 15:56 schreef Dagoduck het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom je als je geen vlees eet wel producten wil eten die erop lijken...
Vaak een eerste makkelijke stap richting een vegetarisch leven. Hoef je niet eindeloos te zoeken naar nieuwe vegetarische recepten, maar kun je ook gewoon even aardappelen, groenten, vlees(vervanger) in de pan gooien zonder dat je na een lange werkdag nog moet nadenken of het wel een goede en smaakvolle maaltijd wordt.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 08:27:54 #105
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_174182335
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 22:32 schreef hugecooll het volgende:
Er staat natuurlijk net zo goed 'slager'.
Er is ook geen onduidelijkheid over wat een slager nou eigenlijk is
[ afbeelding ]

De naam zelf al is dus gewoon bezopen (en tegenstrijdig en dus misleidend)
Mjah tell me about it, m'n achterbuurman was vroeger koperslager. Wagens slachtvee reden af en aan.
Ik ga naar huis.
pi_174182411
quote:
9s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 08:27 schreef nietzman het volgende:

[..]

Mjah tell me about it, m'n achterbuurman was vroeger koperslager. Wagens slachtvee reden af en aan.
Ik had een touwslager in het dorp. Brak mijn hart iedere keer als ik het transport zag.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_174182614
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 15:56 schreef Dagoduck het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom je als je geen vlees eet wel producten wil eten die erop lijken...
Ik deel deze gedachtengang. Echter: ik begrijp ook dat een standaard blok tofu uiterlijk (en fwiw ook smakelijk) niet aantrekkelijk is.
Ik wil mijn vrouwen net als mijn koffie. Roomblank, zoet, gruwelijk heet!
  Overall beste user 2022 woensdag 4 oktober 2017 @ 10:23:48 #108
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174183700
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 05:52 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Een succesje van de vleeslobby :P
Ach,

Zou een slager zijn vlees gaan verkopen als "Vegetarische Biefstuk" zouden vegetariërs weer zeuren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174183753
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 08:57 schreef Onaniem het volgende:

[..]

Ik deel deze gedachtengang. Echter: ik begrijp ook dat een standaard blok tofu uiterlijk (en fwiw ook smakelijk) niet aantrekkelijk is.
De vegetarische hamburger van de Vegetarische Slager is echt lekker. Een broodje met een beetje sla, stuk gesneden sjalotjes, ei en wat frisse saus toegevoegd. Smullen geblazen én gezond! :Y)
pi_174183820
katjesdorp, koetjesrepen, spekjes (als snoep),
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_174183906
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 08:57 schreef Onaniem het volgende:

[..]

Ik deel deze gedachtengang. Echter: ik begrijp ook dat een standaard blok tofu uiterlijk (en fwiw ook smakelijk) niet aantrekkelijk is.
Ik vind een rauwe kipfilet er ook niet echt appetijtelijk uitzien. Smaakt ook nergens naar. Vlees moet je kruiden, marineren, bakken, grillen, etc. Tofu natuurlijk ook. En dat doet de vegetarische slager natuurlijk heel goed, die verandert dat weeige witte tofublok in iets lekkers met fijne structuur en goede smaak, dat niet meer aan tofu doet denken maar aan "gewoon vlees".

Maar goed, ik doe dat liever zelf en het hoeft ook niet op vlees te lijken voor mij. Krokant gebakken tofu met groente en een goede saus, simpel en heel lekker.
pi_174183928
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 10:27 schreef Elzies het volgende:

[..]

De vegetarische hamburger van de Vegetarische Slager is echt lekker. Een broodje met een beetje sla, stuk gesneden sjalotjes, ei en wat frisse saus toegevoegd. Smullen geblazen én gezond! :Y)
_O_ heerlijk idd. Ik haal niet anders meer.
pi_174183971
Wat een tyfus bullshit.
ik eet geen kip maar mijn vriendin wel.
om dan toch samen te koken kook ik meestal met kipstujkes van de vegetarische slager.
kipstukjes is toch geen merknaam?
pi_174184851
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:28 schreef Guanabana het volgende:
Eigenlijk schandalig dat de NVWA zijn pijlen richt op producten van de Vegetarische Slager (toch een goed initatief lijkt me) in plaats van daadwerkelijk misstanden aan de kaak te stellen. We hebben nog een hele bio-industrie waar we vanaf moeten, kom op zeg.
pi_174184864
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 11:34 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

(En...... ze zijn verdomde lekker die Vegetarische Slager producten)
  Overall beste user 2022 woensdag 4 oktober 2017 @ 11:35:42 #116
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174184868
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 10:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:
katjesdorp, koetjesrepen, spekjes (als snoep),
Vrij weinig mensen zullen per ongeluk een koetjesreep met een gehacktbal (de marketinglul die die extra C heeft verzonnen mogen ze afschieten) verwarren.

Maar zou het omgekeerd ook mogen? Een gewone slager die zijn biefstuk onder de naam 'vegetarische biefstuk' verkoopt?

Die vraag staat nog open.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 11:36:39 #117
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_174184884
quote:
10s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 10:45 schreef tailfox het volgende:
Wat een tyfus bullshit.
ik eet geen kip maar mijn vriendin wel.
om dan toch samen te koken kook ik meestal met kipstujkes van de vegetarische slager.
kipstukjes is toch geen merknaam?
Waarom eet je geen kip? Kip is fucking lekker.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 11:45:04 #118
129836 withxhonor
straight edge
pi_174185043
De column van Sanne Boswinkel van rtl nieuws past hier ook prima bij.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)a-ik-ben-niet-debiel
high fives and stagedives
pi_174185076
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 11:36 schreef YazooW het volgende:

[..]

Waarom eet je geen kip? Kip is fucking lekker.
eet het echt al jaren niet
pi_174185508
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 11:35 schreef Ulx het volgende:

[...] een gehacktbal (de marketinglul die die extra C heeft verzonnen mogen ze afschieten)
In ieder geval beter dan 'kipstukcjes' (hoe spreek je dit uit :+)
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_174185873
quote:
99s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 11:45 schreef withxhonor het volgende:
De column van Sanne Boswinkel van rtl nieuws past hier ook prima bij.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)a-ik-ben-niet-debiel
_O_
  Moderator woensdag 4 oktober 2017 @ 12:24:43 #122
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_174186006
quote:
99s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 11:45 schreef withxhonor het volgende:
De column van Sanne Boswinkel van rtl nieuws past hier ook prima bij.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)a-ik-ben-niet-debiel
quote:
Misschien is dit het juiste moment voor wat gratis advies aan de NVWA. Stop met het infantiliseren van de consument en ga aan de slag. Spoor gif op in ons eten, controleer hoeveel antibiotica er in ons reguliere bioindustrievlees terechtkomt. Ga na in hoeverre landbouwgif op mijn bord terechtkomt, controleer de bijwerkingen van kleurstoffen en conserveringsmiddelen.

Reis af naar Oost-Europa om met eigen ogen te zien hoe daar met kippen wordt omgegaan, vóórdat de eieren hier in het schap liggen. Controleer of alle sterren op vleesverpakkingen wel terecht verstrekt zijn.

Kortom, bescherm mij tegen alle poespas van de levensmiddelenlobby, tegen onduidelijke en ondeugdelijke etikettering, bescherm mij tegen de industrie.

Laat creatieve ondernemers met passie en gevoel voor humor alsjeblieft gewoon hun gang gaan. Want deze actie tegen de Vegetarische Slager bewijst één ding: de prioritering bij de NVWA is fout. Enige bescheidenheid zou op dit moment gepast zijn. Na de fipronil-eieren die maandenlang gewoon in de schappen lagen, of na de onthullingen van De Correspondent over de MPA-doofpotaffaire rond hormonen in varkensvlees begin deze eeuw.
_O_ ^O^
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_174186186
quote:
99s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 11:45 schreef withxhonor het volgende:
De column van Sanne Boswinkel van rtl nieuws past hier ook prima bij.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)a-ik-ben-niet-debiel
Helemaal mee eens.
Koel en donker bewaren
pi_174186311
Januari 2017:
quote:
Schnitzelgate: 'Wat er op staat moet er ook in zitten?!'
De VVD en de Duitse minister van landbouw Christian Schmidt willen een verbod op vegetarische schnitzels en worsten


[...]

En wat te denken van andere ‘misleidende’ namen van etenswaar zoals leverkaas, slavink, hamburger, kogelbiefstuk, hotdog, varkenshaas, berenhap, boterham, kokosbrood, hagelslag, pindakaas, kikkererwten, apenkoppen, gesuikerde spekjes, spekkoek, koetjesreep, katjesdrop, dropmunten, suikerspin, vlinderpasta, vleestomaat, bloedsinaasappel, bloemkool, boerenkool, babyolie, huzarensalade, studentenhaver, kidneybonen, ijsbergsla, jodenkoeken, zigeunerschnitzels, koninginnensoep.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_174189200
De vleesmafia schijt in hun broek.

Mensen eten steeds minder vlees, dus gaan ze nu beginnen te miepen als een groep nazistische autisten.

Er staat verdomme Vegetarische Slager, groot op de voorkant. Wat een achterlijke kwaadaardige personen zijn de mensen die benamingen op vegetarisch voedsel willen verbieden.

Als er nou stond authentieke kip, dan zouden ze een punt hebben, maar deze maatregel is niets anders dan om de kwaadaardige massale vleesindustrie te beschermen tegen hun alsmaar stijgende inkomstenverlies.

Vleesvervangers duiden is verboden?.
Het is duidelijk welke belangen de overheid dient. De vleesindustrieën hebben één van de grootste lobby's in de EU en Den Haag en diezelfde industrieën zijn volgens wetenschappelijke onderzoeken verantwoordelijk voor dierenleed, duizenden kankergevallen per jaar en ernstige milieuschade.

Chips, geen computerchips
Pannekoek, geen pan in een koek
Hagelslag, geen bevroren regen of kogels die slaan

Men kan dus duidelijk onderscheid maken tussen de benaming van voedsel en de daadwerkelijke inhoud.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 15:19:52 #126
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_174189284
Ik vind dit hele getouwtrek jammer omdat er nu weer media-aandacht is voor de Vegetarische Slager en zijn misselijkmakende wanproducten. Omnivoren en veganisten vliegen elkaar weer in de haren op Twitter om niks.
pi_174189319
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 15:19 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik vind dit hele getouwtrek jammer omdat er nu weer media-aandacht is voor de Vegetarische Slager en zijn misselijkmakende wanproducten. Omnivoren en veganisten vliegen elkaar weer in de haren op Twitter om niks.
Het gaat niet om het bedrijf maar om de politiek die onder druk van de vleesindustrie allerlei maatregelen neemt om het de vleesindustrie zo makkelijk mogelijk te maken, terwijl de vleesindustrie absoluut niet het algemeen belang dient, maar mensen en dieren ziek maken met hun manipulatie en bedrog.
pi_174189346
Als je iets heel erg vindt dan ga je toch niet die dieren vernoemen in je product :?
  woensdag 4 oktober 2017 @ 15:24:43 #129
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_174189353
quote:
14s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 12:24 schreef ijs_beer het volgende:

Reis af naar Oost-Europa om met eigen ogen te zien hoe daar met kippen wordt omgegaan, vóórdat de eieren hier in het schap liggen.
Tjaaa, maar daar kunnen we sowieso geen fuck meer tegen beginnen, nietwaar? Nu dat Oekraine verdrag er ligt, kunnen we de foute eieren en kippen niet meer tegenhouden.
  Redactie Frontpage woensdag 4 oktober 2017 @ 15:24:53 #130
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_174189358
Vegetarisch slager.

Alleen al van die naam krijg ik een toeval.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_174189386
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 15:24 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Tjaaa, maar daar kunnen we sowieso geen fuck meer tegen beginnen, nietwaar? Nu dat Oekraine verdrag er ligt, kunnen we de foute eieren en kippen niet meer tegenhouden.
Het legbatterij-ei komt terug!
pi_174189783
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 15:24 schreef JeMoeder het volgende:
Vegetarisch slager.

Alleen al van die naam krijg ik een toeval.
Ook van een touwslager of koperslager? Het woord slager is absoluut niet per definitie verbonden aan vlees. Dat de andere slagers die er van oudsher waren en niets met vlees van doen hadden inmiddels in de vergetelheid zijn geraakt doet daar niets aan af.

Het woord betekent van oorsprong iets als 'bewerker'. Een vegetarische slager bewerkt dus simpelweg vegetarische producten, zoals een koperslager koper bewerkt en een vleesslager vlees bewerkt.
  Overall beste user 2022 woensdag 4 oktober 2017 @ 15:57:09 #133
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174190062
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 15:24 schreef JeMoeder het volgende:
Vegetarisch slager.

Alleen al van die naam krijg ik een toeval.
Hoezo? Je kan dan toch gewoon rundergehakt verkopen als zijnde plantaardig? Als "gehaktbal "of "kipstukje" een andere betekenis mag krijgen, mag dat net zo goed voor het woord "vegetarisch".
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174190526
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 15:42 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Ook van een touwslager of koperslager? Het woord slager is absoluut niet per definitie verbonden aan vlees. Dat de andere slagers die er van oudsher waren en niets met vlees van doen hadden inmiddels in de vergetelheid zijn geraakt doet daar niets aan af.

Het woord betekent van oorsprong iets als 'bewerker'. Een vegetarische slager bewerkt dus simpelweg vegetarische producten, zoals een koperslager koper bewerkt en een vleesslager vlees bewerkt.
Van Dale zegt:
quote:
sla·ger (de; m,v; meervoud: slagers)

1 iem. die vlees en vleeswaren in het klein verkoopt
Een "slager" die geen vlees verkoopt is dus gewoon een bedrieger.

Ik vind het oordeel van de NVWA daarom ook terecht. Niks tegen vegetarisch voedsel, wel iets tegen bedrog.
pi_174190573
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 15:57 schreef Ulx het volgende:

[..]

Hoezo? Je kan dan toch gewoon rundergehakt verkopen als zijnde plantaardig? Als "gehaktbal "of "kipstukje" een andere betekenis mag krijgen, mag dat net zo goed voor het woord "vegetarisch".

Whehe ^O^
pi_174190640
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 16:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Van Dale zegt:

[..]

Een "slager" die geen vlees verkoopt is dus gewoon een bedrieger.

Ik vind het oordeel van de NVWA daarom ook terecht. Niks tegen vegetarisch voedsel, wel iets tegen bedrog.
He ja, laten we discussies gaan beslechten met definities uit de Van Dale. Dat is geen wetboek he.

Kern van de discussie lijkt me dat er enerzijds mensen te dom zijn om te schijten ("ja ik had niet door dat 'vegetarisch' daadwerkelijk 'vegetarisch' betekende"), en anderzijds mensen een irrationele haat tegen vegetarisch eten hebben ("het is geen vlees, dus slecht!"), en dat er "daarom" maar debiele en inconsequente wetgeving verzonnen moet worden. Doei.
pi_174190645
Problemen weer :')
Twiddel
pi_174190646
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 16:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Van Dale zegt:

[..]

Een "slager" die geen vlees verkoopt is dus gewoon een bedrieger.

Ik vind het oordeel van de NVWA daarom ook terecht. Niks tegen vegetarisch voedsel, wel iets tegen bedrog.
Behalve als zo'n vegetarische detaillist vanwege moordende concurrentie de vlees-slagers tot wanhoop drijft en dat deze massaal zelfmoord gaan plegen, want dan komt betekenis 2 uit de Van Dale om de hoek kijken:

quote:
2. (negatief) iem. die de dood van velen op zijn geweten heeft; = wreedaard
http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=slager&lang=nn
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_174190683
quote:
13s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 16:25 schreef Farenji het volgende:

[..]

He ja, laten we discussies gaan beslechten met definities uit de Van Dale. Dat is geen wetboek he.
Dat is beter dan met definities van wat een woord ooit honderden jaren geleden betekende, want Van Dale geeft weer wat een normaal mens als betekenis van het woord verstaat.
quote:
Kern van de discussie lijkt me dat er enerzijds mensen te dom zijn om te schijten ("ja ik had niet door dat 'vegetarisch' daadwerkelijk 'vegetarisch' betekende"), en anderzijds mensen een irrationele haat tegen vegetarisch eten hebben ("het is geen vlees, dus slecht!"), en dat er "daarom" maar debiele en inconsequente wetgeving verzonnen moet worden. Doei.
De kern van de discussie is, dat op een product geen misleidende informatie mag staan. Als er "vegetarisch" op staat dan moet het vegetarisch zijn, en als er "tonijn" op staat dan moet er tonijn in zitten.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2017 16:27:51 ]
  Overall beste user 2022 woensdag 4 oktober 2017 @ 16:32:42 #140
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174190793
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 16:26 schreef Igen het volgende:

De kern van de discussie is, dat op een product geen misleidende informatie mag staan. Als er "vegetarisch" op staat dan moet het vegetarisch zijn, en als er "tonijn" op staat dan moet er tonijn in zitten.
Dat lijkt me ook. Ik snap het gejank niet echt. Als je "slager" in je bedrijfsnaam hebt, en je verkoopt "gehaktballen" die geen gehakt bevatten vraag je om gedoe.

Als ik "Bakkerij Ulx" opricht, en op de verpakking van mijn produkt staat "Brood voor Fietsers" en daarin zit een setje binnenbanden heb ik ook gezeik.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174190997
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:54 schreef Tourniquet het volgende:
Jaap Korteweg (de Vegetarische Slager) zit vanavond bij Pauw. :7

Prima reclame wel deze 'ophef'

Verbod op 'Kipstuckjes' is 'geweldige reclame voor vegetarisch vlees'
De man, ex-man inmiddels, van Thieme lees ik net.

  woensdag 4 oktober 2017 @ 16:47:35 #142
129836 withxhonor
straight edge
pi_174191031
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 16:26 schreef Igen het volgende:

De kern van de discussie is, dat op een product geen misleidende informatie mag staan. Als er "vegetarisch" op staat dan moet het vegetarisch zijn, en als er "tonijn" op staat dan moet er tonijn in zitten.
Dus jouw redenatie volgend... als er vegetarische tonijn op staat, moet er ook vegetarische tonijn inzitten. En laat dat nou net het geval zijn..
high fives and stagedives
pi_174191187
quote:
16s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 16:47 schreef withxhonor het volgende:

[..]

Dus jouw redenatie volgend... als er vegetarische tonijn op staat, moet er ook vegetarische tonijn inzitten. En laat dat nou net het geval zijn..
WTF is vegetarische tonijn? Waar zwemmen die? Hoe planten ze zich voort? :|W
  woensdag 4 oktober 2017 @ 16:58:11 #144
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_174191200
quote:
16s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 16:47 schreef withxhonor het volgende:

[..]

Dus jouw redenatie volgend... als er vegetarische tonijn op staat, moet er ook vegetarische tonijn inzitten. En laat dat nou net het geval zijn..
:').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Overall beste user 2022 woensdag 4 oktober 2017 @ 17:00:00 #145
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174191236
quote:
16s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 16:47 schreef withxhonor het volgende:

[..]

Dus jouw redenatie volgend... als er vegetarische tonijn op staat, moet er ook vegetarische tonijn inzitten. En laat dat nou net het geval zijn..
Een tonijn eet andere vissen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174191308
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 16:57 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

WTF is vegetarische tonijn? Waar zwemmen die? Hoe planten ze zich voort? :|W
Die zwemmen in zee. Eten voornamelijk algen.

Net zoals koeien voornamelijk gras eten. Heel vegetarisch. Veganistisch zelfs.
Er zijn maar weinig koeien die van nature niet vegetarisch zijn.
pi_174191328
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 16:57 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

WTF is vegetarische tonijn? Waar zwemmen die? Hoe planten ze zich voort? :|W
En die vleestomaten dan :(
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_174191356
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:03 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Die zwemmen in zee. Eten voornamelijk algen.

Net zoals koeien voornamelijk gras eten. Heel vegetarisch. Veganistisch zelfs.
Er zijn maar weinig koeien die van nature niet vegetarisch zijn.
Het wordt wel verwarrend als we dezelfde begrippen gaan gebruiken voor verschillende dingen. :{
  Overall beste user 2022 woensdag 4 oktober 2017 @ 17:08:01 #149
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174191378
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:05 schreef Aether het volgende:

[..]

En die vleestomaten dan :(
En appelsientje met vruchtvlees? Boehoe. Het is allemaal oneerlijk en hypocriet!

En bij een meet en greet krijg ik ook geen meat en een Greet heb ik ook nooit mogen ontmoeten!

*snif*
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 17:08:01 #150
129836 withxhonor
straight edge
pi_174191380
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 16:57 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

WTF is vegetarische tonijn? Waar zwemmen die? Hoe planten ze zich voort? :|W
Ben je nou echt zo dom of doe je maar zo om deze onzinnige discussie gaande te houden..

Het gaat om een product dat een alternatief voor tonijn biedt. Persoonlijk vind ik het een droge hap en waarschijnlijk het minst lekkere product van de vegetarische slager. Maar dat ter zijde. Gezien dit product op plantaardige basis is draagt het de naam vegetarisch. En de tonijn komt om de hoek kijken omdat het daar een alternatief voor is. Zo moeilijk is het allemaal niet.
high fives and stagedives
pi_174191396
Ze zouden een marktonderzoek moeten doen om te kijken of de bevolking snapt dat het om vegetarische vervangers voor de dieren op de verpakking gaat.

Het is enorm triest dat die bij het nvwa ligt, en niet bij een reclame code commissie

Ik vraag me ook af waarom deze organisatie hier mee bezig is.
https://www.nvwa.nl/over-(...)-nvwa-in-vogelvlucht

Prima dat ze zich bezig houden met de veiligheid van de vegetarische kipstukjes, maar ze hebben toch helemaal niks te maken met de naamgeving?
  woensdag 4 oktober 2017 @ 17:09:44 #152
129836 withxhonor
straight edge
pi_174191410
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:03 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Die zwemmen in zee. Eten voornamelijk algen.

Net zoals koeien voornamelijk gras eten. Heel vegetarisch. Veganistisch zelfs.
Er zijn maar weinig koeien die van nature niet vegetarisch zijn.
Koeien eten, als ze de kans krijgen, ook eendenkuikens, ratten, muizen en andere kleine diertjes..
high fives and stagedives
  Overall beste user 2022 woensdag 4 oktober 2017 @ 17:10:00 #153
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174191416
Op zich wel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 17:10:53 #154
129836 withxhonor
straight edge
pi_174191441
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:08 schreef zuchtje het volgende:
Ze zouden een marktonderzoek moeten doen om te kijken of de bevolking snapt dat het om vegetarische vervangers voor de dieren op de verpakking gaat.

Het is enorm triest dat die bij het nvwa ligt, en niet bij een reclame code commissie

Ik vraag me ook af waarom deze organisatie hier mee bezig is.
https://www.nvwa.nl/over-(...)-nvwa-in-vogelvlucht

Prima dat ze zich bezig houden met de veiligheid van de vegetarische kipstukjes, maar ze hebben toch helemaal niks te maken met de naamgeving?
Dat ook. Waarom heeft een clubje van het ministerie van landbouw hier iets van te vinden?
high fives and stagedives
pi_174191449
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:09 schreef withxhonor het volgende:

[..]

Koeien eten, als ze de kans krijgen, ook eendenkuikens, ratten, muizen en andere kleine diertjes..
Hoe kom je daarbij? Echt niet!
  woensdag 4 oktober 2017 @ 17:16:58 #156
129836 withxhonor
straight edge
pi_174191535

Koe eet kuiken..
high fives and stagedives
pi_174191645
quote:
16s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:08 schreef withxhonor het volgende:

[..]

Ben je nou echt zo dom of doe je maar zo om deze onzinnige discussie gaande te houden..

Het gaat om een product dat een alternatief voor tonijn biedt. Persoonlijk vind ik het een droge hap en waarschijnlijk het minst lekkere product van de vegetarische slager. Maar dat ter zijde. Gezien dit product op plantaardige basis is draagt het de naam vegetarisch. En de tonijn komt om de hoek kijken omdat het daar een alternatief voor is. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Als je iets heel erg vind dan ga je toch niet de naam van het slachtoffer gebruiken? Als je de moord op tonijnen (ik pas me nou even aan aan het taalgebruik van vegetariërs) verschrikkelijk vind dan ga je toch niet iets verkopen met "tonijn" in de naam?
  woensdag 4 oktober 2017 @ 17:25:19 #158
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_174191684
Eensch. Als er 'VEGETARISCHE KIPBURGER met echte kip' in het schap ligt, zou de wereld te klein zijn.
Maar 'vegetarische KIPBURGER MET ECHTE VLEESvervanger' mag geen probleem zijn :{w .

Maar de NVWA kan zich inderdaad beter bezig houden met nuttige dingen.
pi_174191786
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:23 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als je iets heel erg vind dan ga je toch niet de naam van het slachtoffer gebruiken? Als je de moord op tonijnen (ik pas me nou even aan aan het taalgebruik van vegetariërs) verschrikkelijk vind dan ga je toch niet iets verkopen met "tonijn" in de naam?
Er zijn veel meer redenen om geen vlees te eten dan alleen "zielig" he, simpelmans.
pi_174191970
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:30 schreef Farenji het volgende:

[..]

Er zijn veel meer redenen om geen vlees te eten dan alleen "zielig" he, simpelmans.
Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat veel vegetariërs moreel corrupt zijn. Voor mij is het doden van een dier voor consumptie de gewoonste zaak van de wereld. Dat kan je veroordelen maar ik zie dat nou eenmaal zo en heb daarom geen moeite met het eten van vlees. Vegetariërs en veganisten zien het doden van dieren vaak als een genocide en toch zeggen ze "hm, ik mis die smaak van dode dieren wel" en gaan vervolgens allerlei termen gebruiken waar het dode dier in voorkomt . Dan ben je toch veel corrupter?
  woensdag 4 oktober 2017 @ 17:41:02 #161
129836 withxhonor
straight edge
pi_174191977
Waar maken jullie je nou zo druk om? Ik wens geen vlees te eten omdat in onze huidige samenleving er geen enkele reden toe is om dit nog te doen. Er zijn genoeg vervangende producten ruimschoots voor hande.
En natuurlijk is het hok te klein als er een vegetarische kiphap zou zijn waar zonder vermelding kip in zou zitten, omdat ik en menig ander mens dit niet wensen te eten.

Ik maak me overigens niet de illusie dat mijn vegetarisme ook maar iets uitmaakt in de gehele vleesindustrie en wat een ander eet of niet moet die ander lekker zelf weten. Maar dit is moeilijk doen om het moeilijk doen.
high fives and stagedives
pi_174192057
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:40 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat veel vegetariërs moreel corrupt zijn. Voor mij is het doden van een dier voor consumptie de gewoonste zaak van de wereld. Dat kan je veroordelen maar ik zie dat nou eenmaal zo en heb daarom geen moeite met het eten van vlees. Vegetariërs en veganisten zien het doden van dieren vaak als een genocide en toch zeggen ze "hm, ik mis die smaak van dode dieren wel" en gaan vervolgens allerlei termen gebruiken waar het dode dier in voorkomt . Dan ben je toch veel corrupter?
8)7
Tails tell tales
pi_174192333
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:45 schreef Forbry het volgende:

[..]

8)7
Als jij daar geen probleem in zie dan zou ik nog een stukje verder gaan. Ik vind het wel lekker als het bloed uit mijn biefstukje druipt. Heeft de vegetarische slager daar al een antwoord op? Misschien een nepbiefstukje met bietensap? Vegetarisch rundvlees met bietensap is wel een mooie naam dan.
pi_174192390
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:57 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als jij daar geen probleem in zie dan zou ik nog een stukje verder gaan. Ik vind het wel lekker als het bloed uit mijn biefstukje druipt. Heeft de vegetarische slager daar al een antwoord op? Misschien een nepbiefstukje met bietensap?
Tering, wat ben jij enorm aan het janken.

Ik ben flexitariër (geen vegetariër) vanwege "zielig". Zolang er maar geen/minder dierenleed bij komt kijken vind ik het goed, dus waarom zou het mij uit moeten maken dat de naam van het dier wordt gebruikt? Zeker wanneer dat voor het gebruik van het product juist heel handig is?

En van mij mag de VS ook dat bloed wel na proberen te maken hoor, als dat (daadwerkelijk) nóg meer mensen van echt vlees eten zou afhouden ^O^
Tails tell tales
pi_174192491
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:00 schreef Forbry het volgende:

[..]

Tering, wat ben jij enorm aan het janken.

Ik ben flexitariër (geen vegetariër) vanwege "zielig". Zolang er maar geen/minder dierenleed bij komt kijken vind ik het goed, dus waarom zou het mij uit moeten maken dat de naam van het dier wordt gebruikt? Zeker wanneer dat voor het gebruik van het product juist heel handig is.

En van mij mag de VS ook dat bloed wel na proberen te maken hoor, als dat (daadwerkelijk) nóg meer mensen van echt vlees eten zou afhouden ^O^
Ik jank omdat ik die eeuwige bemoeienis van anderen zat ben. Als jij elke dag konijnenvoer wil eten dan moet je dat zelf weten, ik ga jou geen vlees opdringen. Het zou fijn zijn als vegetariërs ook eens rekening houden met anderen.
pi_174192527
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:05 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik jank omdat ik die eeuwige bemoeienis van anderen zat ben. Als jij elke dag konijnenvoer wil eten dan moet je dat zelf weten, ik ga jou geen vlees opdringen. Het zou fijn zijn als vegetariërs ook eens rekening houden met anderen.
Graag aanwijzen waar er ook maar één iemand schrijft dat jij geen vlees meer zou mogen eten ... Waar er nu überhaupt mensen worden opgeroepen om ook vegetariër/flexitatiër/veganist te worden?
Tails tell tales
pi_174192595
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:07 schreef Forbry het volgende:

[..]

Graag aanwijzen waar er ook maar één iemand schrijft dat jij geen vlees meer zou mogen eten ...
Je geeft het net zelf toe, en dat is ook het hele idee van die Vegetarische Slager achter het benoemen van zijn producten naar dode dieren: Je wilt dat iedereen konijnenvoer gaat eten.
pi_174192603
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:05 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik jank omdat ik die eeuwige bemoeienis van anderen zat ben. Als jij elke dag konijnenvoer wil eten dan moet je dat zelf weten, ik ga jou geen vlees opdringen. Het zou fijn zijn als vegetariërs ook eens rekening houden met anderen.
hoezo dan? _O- :D hoe heb jij er in hemelsnaam last van dat een ander geen vlees eet?
pi_174192620
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:10 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

hoezo dan? _O- :D hoe heb jij er in hemelsnaam last van dat een ander geen vlees eet?
Volgens mij zei ik het tegenovergestelde.
pi_174192638
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:09 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je geeft het net zelf toe, en dat is ook het hele idee van die Vegetarische Slager achter het benoemen van zijn producten naar dode dieren: Je wilt dat iedereen konijnenvoer gaat eten.
Geef maar aan waar ik iemand anders/jou daar op enige manier toe dwíng? 8)7
Tails tell tales
pi_174192662
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:11 schreef Forbry het volgende:

[..]

Geef maar aan waar ik iemand anders/jou daar op enige manier toe dwíng? 8)7
Je dwingt niet, nog niet, dat is de volgende stap maar je wil het wel.
pi_174192680
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:10 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Volgens mij zei ik het tegenovergestelde.
nee hoor, niet-vleeseters moeten rekening met jou houden omdat je blijkbaar heel sielug bent, maar hoe zo dan? Waarom heb jij er last van dat een winkel meer verkoopt dan biefstuk?
pi_174192816
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:13 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

nee hoor, niet-vleeseters moeten rekening met jou houden omdat je blijkbaar heel sielug bent, maar hoe zo dan? Waarom heb jij er last van dat een winkel meer verkoopt dan biefstuk?
Het enige waar ik problemen mee heb is dat intolerante vegetariërs hun levensstijl opdringen aan vleeseters en zelfs zo ver gaan om hun producten naar dode dieren te vernoemen. Ze vinden het zo zielig dat die diertjes vermoord worden :'( maar vernoemen wel hun producten naar dode dieren. :')
pi_174192855
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:18 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het enige waar ik problemen mee heb is dat intolerante vegetariërs hun levensstijl opdringen aan vleeseters en zelfs zo ver gaan om hun producten naar dode dieren te vernoemen. Ze vinden het zo zielig dat die diertjes vermoord worden :'( maar vernoemen wel hun producten naar dode dieren. :')
oh boe hoe hoe. Ben jij dan dom genoeg om het woord vegetarisch niet te herkennen?
pi_174192858
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:12 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je dwingt niet, nog niet, dat is de volgende stap maar je wil het wel.
Vent, wat lul je toch allemaal? :') Bovendien: ik eet zelf ook (nog steeds) vlees hoor. :')

quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:13 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

nee hoor, niet-vleeseters moeten rekening met jou houden omdat je blijkbaar heel sielug bent, maar hoe zo dan? Waarom heb jij er last van dat een winkel meer verkoopt dan biefstuk?
En dit dus.
Tails tell tales
pi_174192901
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 10:23 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ach,

Zou een slager zijn vlees gaan verkopen als "Vegetarische Biefstuk" zouden vegetariërs weer zeuren.
Waarschijnlijk. Vegetariers en veganisten zeuren immers ook al jaren dat de verpakkingen van vlees, zuivel etc. misleidend zijn omdat er vrijwel altijd plaatjes van blije dieren die vrij rondhuppelen opstaan. Maar daar wordt niets mee gedaan, afgezien van wat tv aandacht bij Lubach.

Wat wel vreemd blijft is dat:
1. De NVWA zich hier uberhaupt mee bemoeit. Voedselveiligheid is hier niet in het geding - en dierenwelzijn al helemaal niet.
2. De NVWA dat doet op basis van 1 enkele klacht en zich ook alleen maar richt op 1 enkel merk ipv de hele sector
3. De NVWA er werkelijk vanuit lijkt te gaan dat de teksten ook daadwerkelijk mensen misleiden.

Ik mis vooral bij 3 de onderbouwing. Ja, het zou in theorie kunnen. Maar gebeurt het ECHT ?
pi_174192921
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:18 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het enige waar ik problemen mee heb is dat intolerante vegetariërs hun levensstijl opdringen aan vleeseters en zelfs zo ver gaan om hun producten naar dode dieren te vernoemen. Ze vinden het zo zielig dat die diertjes vermoord worden :'( maar vernoemen wel hun producten naar dode dieren. :')
Ja, want vermoorden en hun naam gebruiken is hetzelfde ^O^
Het is wel goed met je (nou ja, blijkbaar niet dus, maar dat zal mij al dan niet vegetarische worst zijn) :W

Edit: ik heb overigens nog het minste een probleem met het 'vermoorden' zelf, ik heb vooral problemen met (onnodig) leed daaraan voorafgaand ...

[ Bericht 2% gewijzigd door Forbry op 04-10-2017 18:30:36 ]
Tails tell tales
pi_174193034
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:40 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat veel vegetariërs moreel corrupt zijn. Voor mij is het doden van een dier voor consumptie de gewoonste zaak van de wereld. Dat kan je veroordelen maar ik zie dat nou eenmaal zo en heb daarom geen moeite met het eten van vlees. Vegetariërs en veganisten zien het doden van dieren vaak als een genocide en toch zeggen ze "hm, ik mis die smaak van dode dieren wel" en gaan vervolgens allerlei termen gebruiken waar het dode dier in voorkomt . Dan ben je toch veel corrupter?
Dus volgens jou is een pedofiel die er voor kiest om geen seks met een kind te hebben ondanks het feit dat hij daar wel van zou genieten moreel corrupt ?

Apart.
pi_174193095
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:22 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ja, want vermoorden en hun naam gebruiken is hetzelfde ^O^
Het is wel goed met je (nou ja, blijkbaar niet dus, maar zal mij al dan niet vegetarische worst zijn) :W
Blijkbaar verlangen vegetariërs nog steeds naar de geur en smaak van vermoorde dieren. Dat baart me een beetje zorgen. :{
pi_174193153
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:31 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Blijkbaar verlangen vegetariërs nog steeds naar de geur en smaak van vermoorde dieren. Dat baart me een beetje zorgen. :{
je hebt verder niks te doen? Meeste gebruikers van dit soort produkten zijn geen strikte vegetariers maar mensen die een gezinslid hebben die geen vlees eet of mensen die af en toe ipv een slavink iets vega eten bij de spruitjes
pi_174193709
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:31 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Blijkbaar verlangen vegetariërs nog steeds naar de geur en smaak van vermoorde dieren vlees. Dat baart me een beetje zorgen. :{
Hoezo? Je kunt vlees toch heel lekker vinden, maar het niet eens zijn met het proces dat voorafgaat aan het stukje vlees dat bij de slager ligt? Dat zijn twee heel verschillende dingen.
pi_174193789
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:31 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Blijkbaar verlangen vegetariërs nog steeds naar de geur en smaak van vermoorde dieren vlees. Dat baart me een beetje zorgen. :{
Ik zou het liefste helemaal geen vlees meer eten vanwege het dierenleed wat daarmee gepaard gaat.

Ik zou het liefste zo veel mogelijk naar believen vlees kunnen eten, omdat ik de smaak (en structuur) ervan wel echt heel lekker vind en ik daarnaast ook van mening ben dat het eten van een zekere hoeveelheid vlees bijdraagt aan een goede gezondheid.

Goh, en nu zijn er producten op de markt die, vooralsnog tot op zekere hoogte, beide wensen weten te verenigen en dus koop ik die (wel eens). Wat valt hier nou niet aan te snappen? En wat maakt dit een probleem voor jou?
Tails tell tales
pi_174194008
Als ik bij de vegetarische slager ben raak ik ook altijd in de war. Dan denk ik ook dat er vlees ligt in de vitrine. Ik denk dat ik op het verkeerde been gezet wordt door 'vegetarisch'. Misleidende term...
pi_174194496
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 16:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Van Dale zegt:

[..]

Een "slager" die geen vlees verkoopt is dus gewoon een bedrieger.

Ik vind het oordeel van de NVWA daarom ook terecht. Niks tegen vegetarisch voedsel, wel iets tegen bedrog.
Dus jij erkent wél dat taal in het verleden kon veranderen (van Dale heeft het immers alleen over de vleesbewerker, andere bewerkers schijnen er niet te zijn of zijn geweest), maar tegelijkertijd zeg je dat woorden geen nieuwe/aanvullende betekenis kunnen krijgen 'want in de Van Dale staat dit wel en dat niet'.

Ronduit vreemd.
pi_174194785
Goh, mensen bedenken voor hun bedrijven/merken/producten:

- creatieve namen
- namen met een knipoog
- namen die de doelgroep van hun product(en) (extra) duidelijk maken
- namen die bepaalde verwachtingen die je bij hun product(en) kunt/mag hebben (extra) duidelijk maken

Wat een schande! JANKEN!!
Tails tell tales
pi_174194848
Creatief zou ik de namen niet willen noemen.
pi_174194904
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 19:42 schreef Physsic het volgende:
Creatief zou ik de namen niet willen noemen.
Niet in de zin dat het heel slim is bedacht ofzo, maar creatief in de zin dat er wordt gespeeld met het woord "slager".

Edit: misschien op deze manier niet helemaal juist uitgedrukt, maar een beetje in de zin van dat het hier gewoon om een soort van "dichterlijke vrijheid" gaat die mensen, zolang het niet dáádwerkelijk verwarring oplevert (!), gewoon niet zo vreselijk serieus moeten nemen...

[ Bericht 10% gewijzigd door Forbry op 04-10-2017 19:49:29 ]
Tails tell tales
  Overall beste user 2022 woensdag 4 oktober 2017 @ 19:50:40 #188
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174195094
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 19:44 schreef Forbry het volgende:

[..]

Niet in de zin dat het heel slim is bedacht ofzo, maar creatief in de zin dat er wordt gespeeld met het woord "slager".


Edit: misschien op deze manier niet helemaal juist uitgedrukt, maar een beetje in de zin van dat het hier om een soort van "dichterlijke vrijheid" gaat die mensen, zolang het niet dáádwerkelijk verwarring oplevert (!), gewoon niet zo vreselijk serieus moeten nemen...
Slager. Kip. Gehakt. Hamburger. Schnitzel.

Ik denk nu niet direct aan vegetarisch eten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174195204
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 19:50 schreef Ulx het volgende:

[..]

VEGETARISCHE Slager. (Vegetarisch(e)e Kip/Gehakt/Hamburger/Schnitzel).

Tails tell tales
pi_174195275
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 19:50 schreef Ulx het volgende:

[..]

Slager. Kip. Gehakt. Hamburger. Schnitzel.

Ik denk nu niet direct aan vegetarisch eten.
Daarom staat er ook het woord 'vegetarisch' voor.

Serieus, lopen mensen in dit topic nou te trollen of hebben ze echt de intelligentie van een pantoffeldiertje. :|W
ROBODEMONS..................|:(
  woensdag 4 oktober 2017 @ 20:02:45 #191
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_174195487
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:40 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat veel vegetariërs moreel corrupt zijn. Voor mij is het doden van een dier voor consumptie de gewoonste zaak van de wereld.
Ik snap geen ruk van waarom je het wel oké zou vinden om planten te doden, maar niet om dieren te doden. Dat onderscheid vind ik volstrekt willekeurig en niet op rationele gronden gestoeld.
pi_174195491
quote:
15s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 19:56 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Daarom staat er ook het woord 'vegetarisch' voor.

Serieus, lopen mensen in dit topic nou te trollen of hebben ze echt de intelligentie van een pantoffeldiertje. :|W
Nouja, blijkbaar heeft de NVWA dan toch gelijk en is het heel moeilijk en verwarrend voor sommige mensen...
Dat die mensen de producten van de vegetarische slager kunnen betalen verbaast mij dan wel :P
pi_174195789
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:55 schreef Luthien87 het volgende:

[..]

Hoezo? Je kunt vlees toch heel lekker vinden, maar het niet eens zijn met het proces dat voorafgaat aan het stukje vlees dat bij de slager ligt? Dat zijn twee heel verschillende dingen.
Daarnaast vermoed ik dat vegetariërs (en zeker veganisten) eigenlijk niet eens de hoofddoelgroep van de vegetarische slager zijn. Dat zijn eerder de mensen die weliswaar minder vlees willen eten - en of dat nu vanwege dierenleed, gezondheidsredenen, milieuoverwegingen of whatever is maakt niet uit - maar een maaltijd zonder iets vleesachtigs niet "compleet" vinden.
  Overall beste user 2022 woensdag 4 oktober 2017 @ 20:14:48 #194
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174195817
quote:
15s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 19:56 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Daarom staat er ook het woord 'vegetarisch' voor.

Serieus, lopen mensen in dit topic nou te trollen of hebben ze echt de intelligentie van een pantoffeldiertje. :|W
Ga ik "vegetarische kipfilet" verkopen gemaakt van echte kip.

Er staat tenslotte 'kipfilet' op de verpakking.

En nu?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174195948
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:14 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ga ik "vegetarische kipfilet" verkopen gemaakt van echte kip.

Er staat tenslotte 'kipfilet' op de verpakking.

En nu?
Dan dien ik een klacht in bij de NVWA dat dit misleidend en verwarrend is - en dan antwoordt de NVWA dat zij daar helemaal niet over gaan en dat ik naar de reclame code commissie moet ;)

Maar verder zie ik geen probleem. Zolang de kip werkelijk alleen plantaardig voedsel kreeg is het nog waar ook :P

En bij nadere beschouwing denk ik dat de meeste vegetariers en veganisten er ook geen probleem mee zouden hebben. Die zijn toch al gewend bewust bezig te zijn met wat ze in hun mond stoppen en lezen ingrediëntenlijsten wel.
  Overall beste user 2022 woensdag 4 oktober 2017 @ 20:30:42 #196
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174196343
Ik was ooit getrouwd met een veganiste (later vega) en die vond "vegetarische knakworst" en dat soort dingen gewoon onzin. Dan moest ze alsnog uitvogelen wat het precies was. Dan vond ze Quorn of Tofu of whatever makkelijker. En met haar vele anderen ook.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174196479
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:30 schreef Ulx het volgende:
nd ze Quorn of Tofu of whatever makkelijker. En met haar vele anderen ook.
Maar zoals gezegd zijn vegetariers vrijwel zeker ook niet de hoofddoelgroep.
  Overall beste user 2022 woensdag 4 oktober 2017 @ 20:39:25 #198
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174196627
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:34 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Maar zoals gezegd zijn vegetariers vrijwel zeker ook niet de hoofddoelgroep.
Boeiend. Als het alleen maar een marketingtruukje is begrijp ik de ophef niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174197236
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:13 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Daarnaast vermoed ik dat vegetariërs (en zeker veganisten) eigenlijk niet eens de hoofddoelgroep van de vegetarische slager zijn. Dat zijn eerder de mensen die weliswaar minder vlees willen eten - en of dat nu vanwege dierenleed, gezondheidsredenen, milieuoverwegingen of whatever is maakt niet uit - maar een maaltijd zonder iets vleesachtigs niet "compleet" vinden.
Is ook zo. Aan de andere kant heb ik een tijdje een relatie gehad met een man die al jaren vegetariër was, maar nog steeds aardappels-vlees-groente-maaltijden at. Alleen dan dus een vleesvervanger in plaats van vlees. Die zal inmiddels ook wel blij zijn met alle vegetarische gehaktballen en kipfilets.

Of hij heeft inmiddels creatiever leren koken ;-)

Maar ook jarenlange vegetariërs zullen vast wel eens trek hebben in een ouderwetse stamppot met rookworst, zeker op avonden als deze. Dan is een rookworst van de vegetarische slager wel een uitkomst.
pi_174197271
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:39 schreef Ulx het volgende:

[..]

Boeiend. Als het alleen maar een marketingtruukje is begrijp ik de ophef niet.
Omdat het opvallend is dat een instituut dat zich volgens haar doelstelling bezig zou moeten houden met gif en ziekteverwekkers in ons eten, het bestrijden van stalbranden en uitwassen in de bioindustrie, de overdaad aan zout in brood etc. etc. op basis van 1 enkele klacht plots gaat hollen tegen 1 specifieke fabrikant op een terrein waar ze eigenlijk niets mee te maken hebben - waarbij ze en passant een groot deel van het Nederlandse volk indirect als "randdebiel die niet kan lezen" omschrijven.
pi_174197285
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:39 schreef Ulx het volgende:

[..]

Boeiend. Als het alleen maar een marketingtruukje is begrijp ik de ophef niet.
Ik begrijp de ophef überhaupt niet eigenlijk. Ik begrijp niet hoe men door het predicaat "vegetarische gehaktbal" of "kipstukjes van de vegetarische slager" misleid kan worden.
pi_174197659
Ik heb zelf de wilskracht niet om te stoppen met lekker vlees te eten, hoewel ik het enorm zielig vind voor de dieren die geslacht worden. Ik kan vegetarisch voedsel dus enkel aanmoedigen. Maar ik vind wel dat je het dan geen kipstuckjes moet gaan noemen als het geen kipstukjes zijn maar vleesvervangende stukjes.
pi_174197760
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 21:09 schreef Silven het volgende:
Ik heb zelf de wilskracht niet om te stoppen met lekker vlees te eten, hoewel ik het enorm zielig vind voor de dieren die geslacht worden. Ik kan vegetarisch voedsel dus enkel aanmoedigen. Maar ik vind wel dat je het dan geen kipstuckjes moet gaan noemen als het geen kipstukjes zijn maar vleesvervangende stukjes.
Kipvervangende stukjes dan ;)
pi_174197932
Misschien moeten ze prijsvraag beginnen voor beste nieuw naam
pi_174198025
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 21:17 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Misschien moeten ze prijsvraag beginnen voor beste nieuw naam
Veggie McVegface
pi_174198989
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:58 schreef Luthien87 het volgende:

[..]

Ik begrijp de ophef überhaupt niet eigenlijk. Ik begrijp niet hoe men door het predicaat "vegetarische gehaktbal" of "kipstukjes van de vegetarische slager" misleid kan worden.
Dé essentie van dit topic wat mij betreft. Echt, het zou me niet eens verbazen als blijkt dat het feitelijk nog nóóit is gebeurd, dat iemand iets meenam van de VS met het idee echt vlees te hebben gekocht. :')
Tails tell tales
pi_174199854
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 21:47 schreef Forbry het volgende:

[..]

Dé essentie van dit topic wat mij betreft. Echt, het zou me niet eens verbazen als blijkt dat het feitelijk nog nóóit is gebeurd, dat iemand iets meenam van de VS met het idee echt vlees te hebben gekocht. :')
Terwijl het omgekeerde vaak genoeg gebeurt: dat je denkt een vegetarisch product te kopen waar toch vlees of dierlijke stoffen in verstopt zijn. Zoals gelatine in drop, slachtvetten in brood of koekjes, patat die in ossenwit is gefrituurd, margarine met omega3 vetzuren uit vis, etc etc. Maar daar hoor je niks over, daar wordt verwacht dat je dat zelf uit de piepkleine lettertjes destilleert. Tja, en dan moet je dus maar even weten dat E904 niet vegetarisch is. En van veel E-nummers weet je vaak helemaal niet zeker of ze plantaardige of dierlijke oorsprong hebben, zoals E470-495, allemaal vetgebaseerd, dat soms plantaardig is en soms uit slachtafval komt.
pi_174200114
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:12 schreef Farenji het volgende:

[..]

Terwijl het omgekeerde vaak genoeg gebeurt: dat je denkt een vegetarisch product te kopen waar toch vlees of dierlijke stoffen in verstopt zijn. Zoals gelatine in drop, slachtvetten in brood of koekjes, patat die in ossenwit is gefrituurd, margarine met omega3 vetzuren uit vis, etc etc. Maar daar hoor je niks over, daar wordt verwacht dat je dat zelf uit de piepkleine lettertjes destilleert. Tja, en dan moet je dus maar even weten dat E904 niet vegetarisch is. En van veel E-nummers weet je vaak helemaal niet zeker of ze plantaardige of dierlijke oorsprong hebben, zoals E470-495, allemaal vetgebaseerd, dat soms plantaardig is en soms uit slachtafval komt.
Zolang er geen “vegetarisch” op staat :{w
pi_174200423
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Zolang er geen “vegetarisch” op staat :{w
Dat is nou net het punt he, als er "vegetarisch" opstaat is dat een *garantie* dat het ook echt vegetarisch is. Zoals bij de vegetarische slager. Als het er niet opstaat moet je het zelf uitzoeken. Genoeg dingen waar het niet opstaat maar die toch wel vegetarisch zijn. Maar dat is dus allerminst een garantie, en dus moet je alle ingrediënten nagaan en moet je bijna een studie voedingstechnologie gedaan hebben!

Maar andersom wordt gedaan alsof iedereen totaal debiel is... Staat het er met grote dikke koeieletters op, en dat is zeker nog niet genoeg... Achterlijk.
pi_174200535
Ik snap dat mensen er door in de war kunnen raken en het per ongeluk kopen. Vegetarische slager kan je opvatten als een slager die vegetarisch is, maar wel gewoon dieren slacht. Vegetarische kipstukjes kan dan weer een kip zijn die alleen plantaardig voedsel heeft gehad.

Noem het gewoon imitatievlees, nepvlees of homovlees met kipsmaak.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_174200536
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:31 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat is nou net het punt he, als er "vegetarisch" opstaat is dat een *garantie* dat het ook echt vegetarisch is. Zoals bij de vegetarische slager. Als het er niet opstaat moet je het zelf uitzoeken. Genoeg dingen waar het niet opstaat maar die toch wel vegetarisch zijn. Maar dat is dus allerminst een garantie, en dus moet je alle ingrediënten nagaan en moet je bijna een studie voedingstechnologie gedaan hebben!

Maar andersom wordt gedaan alsof iedereen totaal debiel is... Staat het er met grote dikke koeieletters op, en dat is zeker nog niet genoeg... Achterlijk.
Dat is het punt toch niet! Als ik “spruitjes van Mars” op spruitjes zet dan kan ook iedereen wel bedenken dat het niet klopt, maar dat legitimeert de misleiding nog steeds niet.
pi_174200742
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is het punt toch niet! Als ik “spruitjes van Mars” op spruitjes zet dan kan ook iedereen wel bedenken dat het niet klopt, maar dat legitimeert de misleiding nog steeds niet.
Als je hierdoor "misleid" wordt ben je rijp voor begeleid wonen en mag je stemrecht ontnomen worden, want dan ben je overduidelijk niet in staat tot zelfstandig nadenken. En wat is nou het allerergste wat gebeurt, je eet misschien een keertje iets minder vlees. Oh nee, help, wat een wereldramp!
pi_174200786
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:42 schreef Farenji het volgende:

[..]

Als je hierdoor "misleid" wordt ben je rijp voor begeleid wonen en mag je stemrecht ontnomen worden, want dan ben je overduidelijk niet in staat tot zelfstandig nadenken. En wat is nou het allerergste wat gebeurt, je eet misschien een keertje iets minder vlees. Oh nee, help, wat een wereldramp!
Wat maakt het uit of het lukt of niet?

Stel dat een pedofiel bij de rechter zegt: “ja maar nog nooit is een kind met me naar bed geweest omdat ik er zo duidelijk als een pedofiel uit zie” dan accepteer je dat toch ook niet!?
pi_174200958
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat maakt het uit of het lukt of niet?

Stel dat een pedofiel bij de rechter zegt: “ja maar nog nooit is een kind met me naar bed geweest omdat ik er zo duidelijk als een pedofiel uit zie” dan accepteer je dat toch ook niet!?
Ok, dat is genoeg internet voor vandaag.
pi_174200970
quote:
9s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:51 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ok, dat is genoeg internet voor vandaag.
Ik gebruik alleen maar jouw eigen argument hoor.
pi_174202203
Nou moet je wel een randdebiel zijn om "vegetarische kipstuckjes" van de vegetarische slager aan te zien voor vlees, maar ja, het staat er toch letterlijk, vegetarische kip, dan zou er dus ook vegetarisch gevoed gevogelte in het pakje moeten zitten, of kip met een vegetarisch sausje oid.

mierenneukerij ja, maar je kan ook geen soja als knofloockteentjes of wat dan ook verkopen, al staat er met koeienletters dat het op basis van soja is. Dan zet je maar "sojastukjes met kipsmaak" op je verpakking.
pi_174203297
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:31 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat is nou net het punt he, als er "vegetarisch" opstaat is dat een *garantie* dat het ook echt vegetarisch is.
Nog wel. Zo was het voorheen ook een garantie dat kipstukjes en spekreepjes, kip resp. spek bevatten. Misschien bedenkt de vleesslager daar wel iets slims op wanneer de vleesvervangers het aan populariteit gaan winnen.

Vegetarische Tofublokjes

100% slachtafval

:P
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2017 @ 06:23:31 #218
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174204109
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:31 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat is nou net het punt he, als er "vegetarisch" opstaat is dat een *garantie* dat het ook echt vegetarisch is. Zoals bij de vegetarische slager. Als het er niet opstaat moet je het zelf uitzoeken. Genoeg dingen waar het niet opstaat maar die toch wel vegetarisch zijn. Maar dat is dus allerminst een garantie, en dus moet je alle ingrediënten nagaan en moet je bijna een studie voedingstechnologie gedaan hebben!

Maar andersom wordt gedaan alsof iedereen totaal debiel is... Staat het er met grote dikke koeieletters op, en dat is zeker nog niet genoeg... Achterlijk.
Wat een geklets. Ja, je moet even weten welke E-nummers dierlijk zijn. Print een lijstje af en check het.
Maar wat als er en kip staat en vegetarisch?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 08:09:02 #219
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174204557
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 06:23 schreef Ulx het volgende:

[..]

Wat een geklets. Ja, je moet even weten welke E-nummers dierlijk zijn. Print een lijstje af en check het.
Maar wat als er en kip staat en vegetarisch?
Als je het niet zeker weet doe je hetzelfde als die vega, lees je de verpakking wat beter. Dan zal je erachter komen dat je niet eens een lijstje met e nummers mee hoeft te nemen, maar dat er zelfs op de voorkant al 100% plantaardig staat. Vrij groot en duidelijk.
Als je ook dat niet snapt zal je zien dat er geen vlees bij de ingrediënten lijst staat.

En als het dan nog mis gaat, dan moet je een leesbril kopen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174204871
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 08:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Als je het niet zeker weet doe je hetzelfde als die vega, lees je de verpakking wat beter. Dan zal je erachter komen dat je niet eens een lijstje met e nummers mee hoeft te nemen, maar dat er zelfs op de voorkant al 100% plantaardig staat. Vrij groot en duidelijk.
Er staat ook vrij groot en duidelijk "tonijn" etc. op de producten van deze "slager". Desondanks kun je niet ervan uit gaan dat er ook daadwerkelijk tonijn in zit. Als de NVWA daar niet tegen optreedt, dan kun je op "100% plantaardig" voortaan ook niet meer vertrouwen.
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2017 @ 08:42:30 #221
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174204880
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 08:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Als je het niet zeker weet doe je hetzelfde als die vega, lees je de verpakking wat beter. Dan zal je erachter komen dat je niet eens een lijstje met e nummers mee hoeft te nemen, maar dat er zelfs op de voorkant al 100% plantaardig staat. Vrij groot en duidelijk.
Als je ook dat niet snapt zal je zien dat er geen vlees bij de ingrediënten lijst staat.

En als het dan nog mis gaat, dan moet je een leesbril kopen.
Er staat groot en duidelijk "Kip" op de verpakking. Die dieren maken ze niet van tofu.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174204939
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 01:31 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nog wel. Zo was het voorheen ook een garantie dat kipstukjes en spekreepjes, kip resp. spek bevatten. Misschien bedenkt de vleesslager daar wel iets slims op wanneer de vleesvervangers het aan populariteit gaan winnen.

Vegetarische Tofublokjes

100% slachtafval

:P
Niet te vergelijken. Dat wordt bedelen om afnemers, maar maak een product wat de smaak, structuur en beleving van tofu zo veel mogelijk probeert te benaderen, maar van echt vlees is gemaakt en zet op de verpakking “NIET-vegetarische tofublokjes, 100% slachtafval/vlees/dierlijk” en ik ga akkoord hoor (ondanks de totale onzinnigheid ervan) ^O^
Tails tell tales
pi_174204992
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 08:42 schreef Ulx het volgende:

[..]

Er staat groot en duidelijk "Kip" op de verpakking. Die dieren maken ze niet van tofu.
Dat heeft een hele duidelijke functie, namelijk dat het lijkt op c.q. een vervanger is voor kip. Door het ‘vegetarische’ ervoor wordt echter ook heel duidelijk gemaakt dat het geen echte kip betreft.

“Jullie” zitten in mijn ogen puur te zeuren om te kunnen zeuren.
Tails tell tales
pi_174205010
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 08:51 schreef Forbry het volgende:

[..]

Dat heeft een hele duidelijke functie, namelijk dat het lijkt op c.q. een vervanger is voor kip. Door het ‘vegetarische’ ervoor wordt echter ook heel duidelijk gemaakt dat het geen echte kip betreft.

“Jullie” zitten in mijn ogen puur te zeuren om te kunnen zeuren.
Eens. Het moet lijken op kip, maar is vegetarisch. Hoe duidelijk wil je het hebben (plus dat het ook nog eens niet tussen het vlees ligt maar de vega afdeling)
pi_174205023
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 08:51 schreef Forbry het volgende:

[..]

Dat heeft een hele duidelijke functie, namelijk dat het lijkt op c.q. een vervanger is voor kip. Door het ‘vegetarische’ ervoor wordt echter ook heel duidelijk gemaakt dat het geen echte kip betreft.

“Jullie” zitten in mijn ogen puur te zeuren om te kunnen zeuren.
Dan zet je er "Vegetarische iets wat lijkt op kip" op. :6

Net zoals die "Griekse stijl yoghurt" etc.etc.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2017 08:55:40 ]
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2017 @ 08:55:05 #226
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174205035
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 08:51 schreef Forbry het volgende:

[..]

Dat heeft een hele duidelijke functie, namelijk dat het lijkt op c.q. een vervanger is voor kip. Door het ‘vegetarische’ ervoor wordt echter ook heel duidelijk gemaakt dat het geen echte kip betreft.

“Jullie” zitten in mijn ogen puur te zeuren om te kunnen zeuren.
Of geen echt vegetarisch produkt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174205093
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 08:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan zet je er "Vegetarische iets wat lijkt op kip" op. :6

Net zoals die "Griekse stijl yoghurt" etc.etc.
Waarom zou dat moeten, als het zoals het nu is helemaal niet (dáádwerkelijk) voor verwarring zorgt?
Tails tell tales
pi_174205109
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 08:55 schreef Ulx het volgende:

[..]

Of geen echt vegetarisch produkt.
Geen hond (tenzij volledig debiel) die dat er daadwerkelijk van maakt, dus zie voor de rest mijn post hierboven.
Tails tell tales
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2017 @ 09:01:58 #229
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174205117
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 08:59 schreef Forbry het volgende:

[..]

Waarom zou dat moeten, als het zoals het nu is helemaal niet (dáádwerkelijk) voor verwarring zorgt?
Omdat je nu tegenstrijdige informatie op de verpakking zet misschien?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2017 @ 09:04:33 #230
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174205162
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:01 schreef Forbry het volgende:

[..]

Geen hond (tenzij volledig debiel) die dat er daadwerkelijk van maakt, dus zie voor de rest mijn post hierboven.
Ik verpak een echte kipfilet (van zo'n dier dat eieren legt en TOK doet) en zet "vegetarische Kipfilet" op het doorzichtige plastic. Je kunt zien wat er in het bakje ligt.

Geen hond heeft dan door dat het niet vegetarisch is, Mag dat van je?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174205179
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 08:59 schreef Forbry het volgende:

[..]

Waarom zou dat moeten, als het zoals het nu is helemaal niet (dáádwerkelijk) voor verwarring zorgt?
Waarom zou men wél moeten toestaan dat er met koeienletters iets op verpakkingen staat wat er niet in zit?
pi_174205210
Het is gewoon de klassieke "Ja maar agent, ik reed toch maar 5 km/u te hard, ga toch boeven vangen". :N
pi_174205243
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:06 schreef Igen het volgende:

[..]

Waarom zou men wél moeten toestaan dat er met koeienletters iets op verpakkingen staat wat er niet in zit?
Kipstuckjes is wat anders dan kipfilet.
pi_174205252
Die Vegetarische Slager kopieert zelfs het uiterlijk van de overblijfselen van die dode diertjes :D





Ik begrijp er niks meer van. Het doden van dieren veroordelen, walgelijk vinden, maar wel een vervangend product maken met dezelfde kleur, dezelfde structuur en de zelfde vorm als het stoffelijk overschot van die diertjes (en een naam die erop lijkt). 8)7
pi_174205298
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:04 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik verpak een echte kipfilet (van zo'n dier dat eieren legt en TOK doet) en zet "vegetarische Kipfilet" op het doorzichtige plastic. Je kunt zien wat er in het bakje ligt.

Geen hond heeft dan door dat het niet vegetarisch is, Mag dat van je?
Nee, want in dat geval zal het “geen hond heeft dan door dat het niet vegetarisch is” helemaal niet aan orde zijn, ondanks dat jij het tegendeel beweert.
Tails tell tales
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2017 @ 09:17:56 #236
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174205309
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:11 schreef viceversa het volgende:

[..]

Kipstuckjes is wat anders dan kipfilet.
In dat geval kan iemand anders natuurlijk echte kip in stukjes snijden en onder die naam verkopen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174205332
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:11 schreef Braindead2000 het volgende:
Die Vegetarische Slager kopieert zelfs het uiterlijk van de overblijfselen van die dode diertjes :D

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik begrijp er niks meer van. Het doden van dieren veroordelen, walgelijk vinden, maar wel een vervangend product maken met dezelfde kleur, dezelfde structuur en de zelfde vorm als het stoffelijk overschot van die diertjes (en een naam die erop lijkt). 8)7
Ach ja, dat is hier immers nog maar ontelbare keren uitgelegd ^O^
Tails tell tales
pi_174205377
ik snap echt de ophef niet. De regel is gewoon, zit het er niet in dan mag je het niet zo noemen. Of het nou gezond of ongezond is, of het nou leuk of niet leuk is voor dieren. Hoezo kan zoiets niet plantaardige burger heten of gezouten reepjes. Maar goed dat is ook al ontelbare keren benoemd.
pi_174205384
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 08:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan zet je er "Vegetarische iets wat lijkt op kip" op. :6

Net zoals die "Griekse stijl yoghurt" etc.etc.
Het mág van mij best anders verwoord worden hoor (zo lang maar wel duidelijk blijft wat voor vlees het dient te vervangen!), maar “why fix something, that isn’t broken”?
Tails tell tales
pi_174205420
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:22 schreef Markeerstift het volgende:
ik snap echt de ophef niet. De regel is gewoon, zit het er niet in dan mag je het niet zo noemen. Of het nou gezond of ongezond is, of het nou leuk of niet leuk is voor dieren. Hoezo kan zoiets niet plantaardige burger heten of gezouten reepjes. Maar goed dat is ook al ontelbare keren benoemd.
Omdat dat het idee achter het product en het gebruiksgemak ervan heel erg zou doen afnemen.
Tails tell tales
pi_174205470
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:25 schreef Forbry het volgende:

[..]

Omdat dat het idee achter het product en het gebruiksgemak ervan heel erg zou doen afnemen.
Ik denk niet dat een normale vegetarier een "heel erg" groot probleem met het "gebruiksgemak" heeft als iets een "vegetarische burger" o.i.d. heet.
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2017 @ 09:30:58 #242
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174205496
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:25 schreef Forbry het volgende:

[..]

Omdat dat het idee achter het product en het gebruiksgemak ervan heel erg zou doen afnemen.
Dus verdient de fabrikant minder?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 09:33:33 #243
129836 withxhonor
straight edge
pi_174205537
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:22 schreef Markeerstift het volgende:
ik snap echt de ophef niet. De regel is gewoon, zit het er niet in dan mag je het niet zo noemen. Of het nou gezond of ongezond is, of het nou leuk of niet leuk is voor dieren. Hoezo kan zoiets niet plantaardige burger heten of gezouten reepjes. Maar goed dat is ook al ontelbare keren benoemd.


Waarom mag dit dan wel zo heten en snapt iedere triangeljosti en zn moeder dat er geen babies in zitten? Of pinguins...
high fives and stagedives
pi_174205569
quote:
5s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:33 schreef withxhonor het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Waarom mag dit dan wel zo heten en snapt iedere triangeljosti en zn moeder dat er geen babies in zitten? Of pinguins...
Omdat het voor baby's is.

Kom op zeg, doe niet zo autistisch. Je snapt dit zelf heus ook wel.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 09:37:22 #245
129836 withxhonor
straight edge
pi_174205599
Niet meer of minder autistisch dan de gemiddelde vleeseter (?) in dit topic...
high fives and stagedives
pi_174205603
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik denk niet dat een normale vegetarier een "heel erg" groot probleem met het "gebruiksgemak" heeft als iets een "vegetarische burger" o.i.d. heet.
Het hele idee achter deze producten is dat ze zo veel mogelijk op echte vleesproducten lijken en daarbij richten deze produchten zich vooral op vleeseters/flexitariërs/beginnende vegetariërs. Voor die mensen zou het wel degelijk een probleem zijn als het hoe of wat ervan niet meer duidelijk is.
Tails tell tales
pi_174205619
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:37 schreef withxhonor het volgende:
Niet meer of minder autistisch dan de gemiddelde vleeseter (?) in dit topic...
Er is niks autistisch aan het naleven van de wet.
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2017 @ 09:39:03 #248
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174205625
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:37 schreef Forbry het volgende:

[..]

Het hele idee achter deze producten is dat ze zo veel mogelijk op echte vleesproducten lijken en daarbij richten deze produchten zich vooral op vleeseters/flexitariërs/beginnende vegetariërs. Voor die mensen zou het wel degelijk een probleem zijn als het hoe of wat ervan niet meer duidelijk is.
Het hele idee is er zo veel mogelijk van te verkopen en er zo veel mogelijk geld aan te verdienen. .
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 09:39:22 #249
129836 withxhonor
straight edge
pi_174205630
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Omdat het voor baby's is.

Kom op zeg, doe niet zo autistisch. Je snapt dit zelf heus ook wel.
Dan zou de naam olie voor babies moeten zijn, nietwaar? En wat heeft de pinguin er dan mee te maken?
high fives and stagedives
pi_174205641
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Omdat het voor baby's is.

Kom op zeg, doe niet zo autistisch. Je snapt dit zelf heus ook wel.
En het andere is namaak kip. Dat snapt iedereen ook wel.
pi_174205654
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:39 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het hele idee is er zo veel mogelijk van te verkopen en er zo veel mogelijk geld aan te verdienen. .
Mwah het bedrijf kan meerdere missies hebben.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 09:40:39 #252
129836 withxhonor
straight edge
pi_174205660
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Er is niks autistisch aan het naleven van de wet.
Dus klopt die baby olie niet...
high fives and stagedives
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2017 @ 09:40:46 #253
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174205663
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:39 schreef viceversa het volgende:

[..]

En het andere is namaak kip. Dat snapt iedereen ook wel.
Leuke aanname. Ik weet van wie dat de moeder is.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 09:41:08 #254
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174205667


Ook maar een andere naam dus. Dacht ik boomstammetjes te kopen, was het vlees!
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174205668
quote:
18s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:39 schreef withxhonor het volgende:

[..]

Dan zou de naam olie voor babies moeten zijn, nietwaar? En wat heeft de pinguin er dan mee te maken?
Inderdaad niet waar. "Babyolie" valt in de categorie "motorolie" en "kattenvoer".
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2017 @ 09:42:08 #256
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174205682
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:41 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[ afbeelding ]

Ook maar een andere naam dus. Dacht ik boomstammetjes te kopen, was het vlees!
Heb je ook geprobeerd in te stappen in een stukje autodrop?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174205690
Ik hoor trouwens nog steeds geen andere argumenten dan "Ja maar agent, het was maar 5 km/u te hard!" :N
pi_174205706
In formele zin kan ik het besluit wel begrijpen.

Al lijkt het me sterk dat iemand ooit "vegatarische ..." zou kopen denkende dat er vlees in zit. Van producten zonder een dergelijke kwalificatie als "vegetarisch" of "visvrij" zou ik me kunnen indenken dat er wél verwarring zou kunnen ontstaat.

Het lijkt me eveneens sterk dat de eventuele misleiding, als daar dus überhaupt al sprake van is, opzettelijk heeft plaatsgevonden. Alleen al de kwalificatie "vegetarisch" of de naam "vegetarische slager" jaagt onvermijdelijk vrijwel alle klanten weg die op zoek zijn naar echt vlees. Dan wil de producent natuurlijk niet ook nog eens op wat voor manier dan ook de indruk wekken dat er wellicht toch vlees in de verpakking zit, want dan raakt hij alleen maar klanten kwijt die wél op zoek zijn naar iets vegetarisch.

Verder moet er gezien de aard van de producten natuurlijk wel ergens duidelijk op de verpakking gezet kunnen worden waar het product op lijkt.

Ben benieuwd of aanduidingen als "schijnkip" of "nepkip" dan wel mogen.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 09:43:05 #259
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174205708
Boston butt, onmiddellijk verbieden die naam! Heeft niets met die stad te maken en het is ook al geen kont!
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2017 @ 09:43:27 #260
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174205716
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:42 schreef Igen het volgende:
Ik hoor trouwens nog steeds geen andere argumenten dan "Ja maar agent, het was maar 5 km/u te hard!" :N
Ik heb al meerdere keren gevraagd of het andersom ook mag. Daar krijg ik ook maar geen antwoord op.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 09:44:41 #261
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174205739
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:42 schreef Ulx het volgende:

[..]

Heb je ook geprobeerd in te stappen in een stukje autodrop?
Je, volgens jou mag er geen naam op staan die niet gaat over wat het is. Dan ook rechtlijnig zijn!

Je zou maar zo die boomstammetjes kunnen verwarren met boomstammetjes voor de sier!
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174205750
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:39 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het hele idee is er zo veel mogelijk van te verkopen en er zo veel mogelijk geld aan te verdienen. .
Dat geldt voor elk product, dus vrij onzinnig om te melden en doet wat ik schreef geenszins teniet. Mooi toch, dat er producten worden gemaakt die ook daadwerkelijk in bepaalde behoeftes voorzien? In zo’n mate zelfs dat ze blijkbaar een bedreiging aan het vormen zijn en dat waarschijnlijk ook de enige reden is dat ze ‘opeens’ worden aangepakt? :')
Tails tell tales
pi_174205756
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:19 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ach ja, dat is hier immers nog maar ontelbare keren uitgelegd ^O^
Het is gewoon niet logisch. Geen vlees meer eten/proeven/ervan genieten is een grote stap. Dat doe je vanwege het leed van arme... bla bla bla. Niet meer geconfronteerd worden met het uiterlijk van het stoffelijke overschot van diertjes is een veel kleinere stap. Herstel, het is nog geeneens een stap, het is een stap in de tegenovergestelde richting. De reden dat je vegetarisch eet is dat je minder dierenleed wil. Dan is het toch compleet onbegrijpbaar om het stoffelijk overschot te gaan kopiëren?
pi_174205763
Ahaa nog een topic vol slechte voorbeelden, van producten die wel mogen. :')

Wel zwak van de NVWA trouwens dat ze alleen de vegetarische slager aanspreken. Het argument dat ze enkel op basis van klachten kunnen werken vind ik matig. Je bent een autoriteit of je bent het niet.

Verder een prima zaak.
pi_174205768
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:43 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Boston butt, onmiddellijk verbieden die naam! Heeft niets met die stad te maken en het is ook al geen kont!
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:44 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Je, volgens jou mag er geen naam op staan die niet gaat over wat het is. Dan ook rechtlijnig zijn!

Je zou maar zo die boomstammetjes kunnen verwarren met boomstammetjes voor de sier!
Dien een klacht bij de NVWA in, zou ik zeggen.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 09:49:43 #266
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174205827
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:43 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik heb al meerdere keren gevraagd of het andersom ook mag. Daar krijg ik ook maar geen antwoord op.
Daar heb je al meerdere keren antwoord op gekregen...

Als er niet vegetarische soja op staat, 100% vlees, dan snapt de gemiddelde flextarier, vegetariër en veganist dat wel. Net als 99% van de wel vlees eters.
Je kan en mag verwachten van mensen dat ze de verpakking iig redelijk bekijken. Zeker als het over zaken gaat die in koeienletters op de voorkant staan.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174205856
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:45 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het is gewoon niet logisch. Geen vlees meer eten/proeven/ervan genieten is een grote stap. Dat doe je vanwege het leed van arme... bla bla bla. Niet meer geconfronteerd worden met het uiterlijk van het stoffelijke overschot van diertjes is een veel kleinere stap. Herstel, het is nog geeneens een stap, het is een stap in de tegenovergestelde richting. De reden dat je vegetarisch eet is dat je minder dierenleed wil. Dan is het toch compleet onbegrijpbaar om het stoffelijk overschot te gaan kopiëren?
Je schrijft het zelf toch al? De reden is minder dierenleed. Op deze manier IS er minder dierenleed. Punt. Maar jij bent gewoon aan het trollen, dat kan bijna niet anders, want ZO dom is niemand :{w
Tails tell tales
  donderdag 5 oktober 2017 @ 09:54:46 #268
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174205923
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:45 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het is gewoon niet logisch. Geen vlees meer eten/proeven/ervan genieten is een grote stap. Dat doe je vanwege het leed van arme... bla bla bla. Niet meer geconfronteerd worden met het uiterlijk van het stoffelijke overschot van diertjes is een veel kleinere stap. Herstel, het is nog geeneens een stap, het is een stap in de tegenovergestelde richting. De reden dat je vegetarisch eet is dat je minder dierenleed wil. Dan is het toch compleet onbegrijpbaar om het stoffelijk overschot te gaan kopiëren?
Hoezo is dat onbegrijpelijk? Er is toch minder (nou ja, niet door jou gefaciliteerd dan) dierenleed als je nepvlees eet?

Maar ik begrijp dat jij geen films e.d. kijkt? Want je bent natuurlijk tegen moord, doodslag en criminaliteit, compleet onbegrijpelijk dat je dan naar films kijkt waarin dat dan nep gebeurd.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 09:56:45 #269
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174205954
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:46 schreef Igen het volgende:

[..]


[..]

Dien een klacht bij de NVWA in, zou ik zeggen.
Natuurlijk niet, ik ben het namelijk niet die dan denkt dat het een echte boomstam is. Jij en anderen hier zouden daar ook van in de war moeten raken aangezien jullie in de war raken van vegetarische kipstukcjes.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174206001
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:51 schreef Forbry het volgende:

[..]

Je schrijft het zelf toch al? De reden is minder dierenleed. Op deze manier IS er minder dierenleed. Punt. Maar jij bent gewoon aan het trollen, dat kan bijna niet anders, want ZO dom is niemand :{w
Maar waarom dan het uiterlijk, de structuur, de kleur, de naam kopiëren? Dat is toch juist het gene wat je veracht? Als je het voor elkaar krijgt om geen vlees te eten dan is het toch een makkie om ook die sadistische afbeeldingen van de overblijfselen van dieren te missen? Waarom ga je dat dan juist kopiëren?
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2017 @ 09:59:47 #271
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174206012
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:56 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, ik ben het namelijk niet die dan denkt dat het een echte boomstam is. Jij en anderen hier zouden daar ook van in de war moeten raken aangezien jullie in de war raken van vegetarische kipstukcjes.
Jullie is wat voor volk?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174206029
Zijn er eigenlijk richtlijnen voor waar benamingen van namaakproducten aan moeten voldoen? Het is één ding om te zeggen dat de tot nu toe gebruikte benamingen misleidend zijn, maar als de gebruike aanduidingen onduidelijk geacht worden, dan ben ik wel benieuwd wat er op de verpakking zou moeten staan dat duidelijker is dan "vegetarische kip", of iets van die strekking.

Het moet natuurlijk niet zo zijn dat regels die bedoeld zijn om misleiding te voorkomen in praktijk juist verhinderen dat producten een benaming krijgen die voor de consument duidelijk is. Voor het gros van de consumenten betwijfel ik of "vegetarische vleesvervanger die kiptextuur en -smaak redelijk goed benadert" duidelijker is dan "vegetarische kip".
pi_174206065
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:49 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Daar heb je al meerdere keren antwoord op gekregen...

Als er niet vegetarische soja op staat, 100% vlees, dan snapt de gemiddelde flextarier, vegetariër en veganist dat wel. Net als 99% van de wel vlees eters.
Je kan en mag verwachten van mensen dat ze de verpakking iig redelijk bekijken. Zeker als het over zaken gaat die in koeienletters op de voorkant staan.
Er wordt helaas nou eenmaal een hoop onzin verkocht en een hoop misleid.

Wat dacht je bijvoorbeeld hiervan:

Het is geen kaas en er staat ook geen "kaas" op. Toch is het nog steeds misleidend, maar ik kan geen argument bedenken op grond waarvan het verboden zou moeten worden.

Maar om misleiding tegen te gaan is het goed als in ieder geval wanneer het wél duidelijk is dat het niet aan regels voldoet, op te treden.
pi_174206071
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:59 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Maar waarom dan het uiterlijk, de structuur, de kleur, de naam kopiëren? Dat is toch juist het gene wat je veracht? Als je het voor elkaar krijgt om geen vlees te eten dan is het toch een makkie om ook die sadistische afbeeldingen van de overblijfselen van dieren te missen? Waarom ga je dat dan juist kopiëren?
Nee, Ze verachten niet het product, maar het dierenleed waarmee het tot stand is gekomen
pi_174206231
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:59 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Maar waarom dan het uiterlijk, de structuur, de kleur, de naam kopiëren? Dat is toch juist het gene wat je veracht? Als je het voor elkaar krijgt om geen vlees te eten dan is het toch een makkie om ook die sadistische afbeeldingen van de overblijfselen van dieren te missen? Waarom ga je dat dan juist kopiëren?
Als ze nou een rib eye steak na zouden maken, zou ik je belachelijke argument misschien nog enigszins krediet geven, maar het zijn voornamelijk producten die in geen enkele vorm meer op een dier lijken. Dat is namelijk ook onder 'echte' vleesetes de meest geconsumeerde vorm. We zijn nou eenmaal geen culinair hoogstaand land. Die vegetarische slager is daar eigenlijk ook een symptoom van.
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2017 @ 10:12:41 #276
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174206242
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Er wordt helaas nou eenmaal een hoop onzin verkocht en een hoop misleid.

Wat dacht je bijvoorbeeld hiervan:
[ afbeelding ]
Het is geen kaas en er staat ook geen "kaas" op. Toch is het nog steeds misleidend, maar ik kan geen argument bedenken op grond waarvan het verboden zou moeten worden.

Maar om misleiding tegen te gaan is het goed als in ieder geval wanneer het wél duidelijk is dat het niet aan regels voldoet, op te treden.
Het is geen misleiding. Het zou misleiding zijn als er stond "Plakken Jong Belegen Half-om-Half Gehakt."
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174206273
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:12 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het is geen misleiding. Het zou misleiding zijn als er stond "Plakken Jong Belegen Half-om-Half Gehakt."
Gooi maar eens zo'n plak "jong belegen 30+" in een raclette-pannetje. Dan zul je zien waarom ik het misleidend noem. ;)
  donderdag 5 oktober 2017 @ 10:15:34 #278
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174206282
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:59 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Maar waarom dan het uiterlijk, de structuur, de kleur, de naam kopiëren? Dat is toch juist het gene wat je veracht? Als je het voor elkaar krijgt om geen vlees te eten dan is het toch een makkie om ook die sadistische afbeeldingen van de overblijfselen van dieren te missen? Waarom ga je dat dan juist kopiëren?
Nee hoor, hoe kom je erbij dat mensen dat verachten?
Degene die dat verachten zullen vast geen vleesvervangers eten. Iemand die bijkans onpasselijk wordt van een gegrilde kippenpoot zal naar alle waarschijnlijkheid niet zo snel kiezen voor een product die erg lijkt op vlees qua uiterlijk.

Hier gebruik ik bv soms die kipstukcjes van de vega slager omdat de heren erg gek op vlees zijn, maar toch niet elke dag vlees willen eten. Zo kan ik makkelijker een gerecht op tafel zetten waar iedereen blij mee is. Beter gezegd, heb ik meer mogelijkheden daartoe.

Het is je al vele keren gezegd, de doelgroep voor deze producten gaat grotendeels over mensen die wel van vlees houden, maar niet van de verschillende consequenties die daaraan vasthangen. Dat omzeilen ze door geen echt vlees te eten.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 10:16:28 #279
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174206299
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:59 schreef Ulx het volgende:

[..]

Jullie is wat voor volk?
Degene die hier posten dat de naamvoering van dit product idd verwarrend is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174206372
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:16 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Degene die hier posten dat de naamvoering van dit product idd verwarrend is.
Natuurlijk is deze productnaam niet verwarrend. Maar het kan wel een precedent zijn voor productnamen die wel verwarrend zijn.
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2017 @ 10:25:48 #281
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174206503
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:16 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Degene die hier posten dat de naamvoering van dit product idd verwarrend is.
Maar omgekeerd is het wel verwarrend? Vegetarische Kip van 100% Kip?

Dat moet je dan ook toestaan, want anders gemeen en huichel en hypocriet en vega-lobby!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174206851
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:25 schreef Ulx het volgende:

[..]

Maar omgekeerd is het wel verwarrend? Vegetarische Kip van 100% Kip?

Dat moet je dan ook toestaan, want anders gemeen en huichel en hypocriet en vega-lobby!
Ook al eerder gemeld *zucht*: omgekeerd zou “NIET-vegetarische kip zijn van 100% kip”. Totaal onzinnig, maar van mij mag het hoor :')
Tails tell tales
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2017 @ 10:38:43 #283
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174206902
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:36 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ook al eerder gemeld *zucht*: omgekeerd zou “NIET-vegetarische kip zijn van 100% kip”. Totaal onzinnig, maar van mij mag het hoor :')
Hoezo? Zit er kip in die vegetarische kip dan?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174207039
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:38 schreef Ulx het volgende:

[..]

Hoezo? Zit er kip in die vegetarische kip dan?
Nee, maar desondanks is voor iedereen die niet compleet achterlijk is volledig duidelijk wat er wordt bedoeld, iets wat hoogstwaarschijnlijk bij jouw voorbeeld niet het geval zou zijn.
Tails tell tales
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2017 @ 11:00:11 #285
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174207446
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:44 schreef Forbry het volgende:

[..]

Nee, maar desondanks is voor iedereen die niet compleet achterlijk is volledig duidelijk wat er wordt bedoeld, iets wat hoogstwaarschijnlijk bij jouw voorbeeld niet het geval zou zijn.
Dat is een aanname.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174207865
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 11:00 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat is een aanname.
Dat klopt, ik heb in mijn leven vaak gedacht het absolute dieptepunt van menselijke domheid gezien te hebben, maar het kan altijd nog veel erger. Domheid is helaas iets wat niet te onderschatten valt. Het is jammer dat domheid tegenwoordig steeds minder evolutionair afgestraft lijkt te worden, integendeel; de hele samenleving verlaagt zich tot het allerlaagste niveau.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 11:24:31 #287
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174208050
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:38 schreef Ulx het volgende:

[..]

Hoezo? Zit er kip in die vegetarische kip dan?
Geen kip, wel dierlijke bronnen voor oa eiwitten. Die kip is niet vega.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2017 @ 12:07:52 #288
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174209034
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 11:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Geen kip, wel dierlijke bronnen voor oa eiwitten. Die kip is niet vega.
Dus vegetarische Kip mag wel als het van plantjes is terwijl ze zou kunnen denken datt het van vlees is wat ook op de verpakking staat want dan ben je dom maar vegetarische kip mag niet als het van vlees is terwijl je zo denken dat die kip van planten is?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 12:21:36 #289
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174209294
Mooi.. noem het beestje maar bij de naam.. en als mensen willen weten waar het op lijkt is dat prima op te vangen:

Soja stukjes met kipsmaak, soja stukjes met speksmaak etc etc.. zo moeilijk is het allemaal niet..

Dan hou je jezelf ook niet voor de gek door te denken dat je gevarieerd eet als je verschillende smaken van hetzelfde product verbloemd door iets kipstuckjes of speckblokjes ed te gaan noemen..
  donderdag 5 oktober 2017 @ 13:35:20 #290
224960 highender
Travellin' Light
pi_174210508
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:28 schreef Guanabana het volgende:
Eigenlijk schandalig dat de NVWA zijn pijlen richt op producten van de Vegetarische Slager (toch een goed initatief lijkt me) in plaats van daadwerkelijk misstanden aan de kaak te stellen. We hebben nog een hele bio-industrie waar we vanaf moeten, kom op zeg.
pi_174210600
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 13:35 schreef highender het volgende:

[..]

Is er dan een wettelijke basis waarmee de NVWA "van de bio-industrie af" kan komen?
pi_174210869
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:00 schreef Pandorado het volgende:
Zijn er eigenlijk richtlijnen voor waar benamingen van namaakproducten aan moeten voldoen? Het is één ding om te zeggen dat de tot nu toe gebruikte benamingen misleidend zijn, maar als de gebruike aanduidingen onduidelijk geacht worden, dan ben ik wel benieuwd wat er op de verpakking zou moeten staan dat duidelijker is dan "vegetarische kip", of iets van die strekking.

Het moet natuurlijk niet zo zijn dat regels die bedoeld zijn om misleiding te voorkomen in praktijk juist verhinderen dat producten een benaming krijgen die voor de consument duidelijk is. Voor het gros van de consumenten betwijfel ik of "vegetarische vleesvervanger die kiptextuur en -smaak redelijk goed benadert" duidelijker is dan "vegetarische kip".
Het woord "vegetarische" staat vaak helemaal niet duidelijk voor het woord "kip" (of "schnitzel" of "gehakt" of wat dan ook). Zou dat wel het geval zijn, in dezelfde lettergrote en kleur, dan zou het inderdaad duidelijk zijn.
Maar het is wel duidelijk dat sommige fabrikanten dat het liefst zo onopvallend mogelijk op de verpakking zetten. Het voordeel is dan nog wel dat het in een ander schap in de supermarkt schijnt te liggen.

pi_174210906
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Er wordt helaas nou eenmaal een hoop onzin verkocht en een hoop misleid.

Wat dacht je bijvoorbeeld hiervan:
[ afbeelding ]
Het is geen kaas en er staat ook geen "kaas" op. Toch is het nog steeds misleidend, maar ik kan geen argument bedenken op grond waarvan het verboden zou moeten worden.

Maar om misleiding tegen te gaan is het goed als in ieder geval wanneer het wél duidelijk is dat het niet aan regels voldoet, op te treden.
Voor zuivelproducten zijn die regels ook al streng. Waarschijnlijk mag daar inderdaad geen "kaas" op staan.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 13:56:55 #294
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174210915
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 13:54 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het woord "vegetarische" staat vaak helemaal niet duidelijk voor het woord "kip" (of "schnitzel" of "gehakt" of wat dan ook). Zou dat wel het geval zijn, in dezelfde lettergrote en kleur, dan zou het inderdaad duidelijk zijn.
Maar het is wel duidelijk dat sommige fabrikanten dat het liefst zo onopvallend mogelijk op de verpakking zetten. Het voordeel is dan nog wel dat het in een ander schap in de supermarkt schijnt te liggen.

[ afbeelding ]
Het levensgroot quorn erop is niet duidelijk?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 13:58:32 #295
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174210946
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 13:56 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Het levensgroot quorn erop is niet duidelijk?
Als daarmee corn bedoeld word is dat net zo achterlijk natuurlijk...
Waarom verbloemen wat je eet?
pi_174210959
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 13:56 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Het levensgroot quorn erop is niet duidelijk?
Nee, waarom?
pi_174210976
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 11:00 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat is een aanname.
Is het ook, maar het is wel een relevante overweging. Als we misleiding willen bestrijden, dan helpt het niet om ons denken daarover te versmallen tot de vraag of strikt genomen de benaming op de verpakking wel klopt.

Op die manier worden we straks nog steeds misleid door benamingen die letterlijk kloppen, maar expres zo geformuleerd zijn dat consumenten verkeerde conclusies trekken over wat er in de verpakking zit, terwijl aanduidingen als "vegetarische kipstukjes" - en wat mij betreft kan dat zonder ck - vervangen moeten worden door aanduidingen die ondanks dat ze correct zijn juist minder duidelijk zijn.
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2017 @ 14:01:28 #298
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174211003
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 13:59 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Is het ook, maar het is wel een relevante overweging. Als we misleiding willen bestrijden, dan helpt het niet om ons denken daarover te versmallen tot de vraag of strikt genomen de benaming op de verpakking wel klopt.

Op die manier worden we straks nog steeds misleid door benamingen die letterlijk kloppen, maar expres zo geformuleerd zijn dat consumenten verkeerde conclusies trekken over wat er in de verpakking zit, terwijl aanduidingen als "vegetarische kipstukjes" - en wat mij betreft kan dat zonder ck - vervangen moeten worden door aanduidingen die ondanks dat ze correct zijn juist minder duidelijk zijn.
Zoals bijvoorbeeld vegetarische kipstukjes van kip? Of van niet-kip?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:05:22 #299
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174211051
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 13:59 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nee, waarom?
Quorn is de merknaam voor een product op basis van mycoproteïne. Het is gefermenteerde mycelium van de schimmel Fusarium venenatum en wordt gebruikt ter vervanging van vlees.

Het bestaat voor 45% uit eiwitten en 13% vet.[bron?] Verder zijn er vitaminen en mineralen aan toegevoegd. Als bindmiddel wordt het eiwit van kippeneieren gebruikt. Nadat er ophef ontstond over het gebruik van eieren uit de bio-industrie in het product stapte men op dringend advies van diervriendelijke consumenten over op scharreleieren.[1] Pas toen in 2004 alle Britse Quorn legbatterijeivrij was kreeg het product de goedkeuring van de Britse Vegetarian Society.


Quorn is altijd vegetarisch, dat is het product. Die naam is dus overduidelijk.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174211072
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:05 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Quorn is de merknaam voor een product op basis van mycoproteïne. Het is gefermenteerde mycelium van de schimmel Fusarium venenatum en wordt gebruikt ter vervanging van vlees.

Het bestaat voor 45% uit eiwitten en 13% vet.[bron?] Verder zijn er vitaminen en mineralen aan toegevoegd. Als bindmiddel wordt het eiwit van kippeneieren gebruikt. Nadat er ophef ontstond over het gebruik van eieren uit de bio-industrie in het product stapte men op dringend advies van diervriendelijke consumenten over op scharreleieren.[1] Pas toen in 2004 alle Britse Quorn legbatterijeivrij was kreeg het product de goedkeuring van de Britse Vegetarian Society.


Quorn is altijd vegetarisch, dat is het product. Die naam is dus overduidelijk.
:')
Dit meen je toch niet serieus he?
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:10:20 #301
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174211126
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:05 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Quorn is de merknaam voor een product op basis van mycoproteïne. Het is gefermenteerde mycelium van de schimmel Fusarium venenatum en wordt gebruikt ter vervanging van vlees.

Het bestaat voor 45% uit eiwitten en 13% vet.[bron?] Verder zijn er vitaminen en mineralen aan toegevoegd. Als bindmiddel wordt het eiwit van kippeneieren gebruikt. Nadat er ophef ontstond over het gebruik van eieren uit de bio-industrie in het product stapte men op dringend advies van diervriendelijke consumenten over op scharreleieren.[1] Pas toen in 2004 alle Britse Quorn legbatterijeivrij was kreeg het product de goedkeuring van de Britse Vegetarian Society.

Quorn is altijd vegetarisch, dat is het product. Die naam is dus overduidelijk.
_O-

Ik noem mijn pik in het vervolg kut.. is bijna hetzelfde maar toch niet helemaal... ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')