abonnement Unibet Coolblue
pi_174163141


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Sinds 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!






Betaaldata:


Emolumententabel:



Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
Peterselieman
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama
Pietertje71
Globetrottertje

pi_174163160
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 09:19 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Wel vaak in de verleiding geweest (als b.v. de sleutel in de deur zat). Maar ja, als mevrouw thuis was, waarom deed ze dan de deur niet open? Zou ik een zo ver mogelijk afhaalpunt kiezen (jammer dat dat niet kan) ;)

P.S. en ik hoop dat een echte inbreker de 'beklacht' leest (en de hut leeg rooft)
Neu, ik kan gewoon een willekeurige sticker op dat ding plakken en daar een pakje afleveren. Krijg je ook wel weer een klacht aan je broek, maar swa.
pi_174166127
Vanaf volgende week doosjes jodiumpillen. Gaat vast goed in het cvl met de giga onderbezetting daarzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sebastiaan92 op 03-10-2017 16:27:46 ]
pi_174167123
Jodiumpillen?? Verwachten ze iets radioactiefs? ;)
pi_174167656
De overheid kiest voor veiligheid eerst met betrekking tot die kerncentrales. Of ze weten stiekem meer over die dikke Kim :P
pi_174167698
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:29 schreef Sebastiaan92 het volgende:
De overheid kiest voor veiligheid eerst met betrekking tot die kerncentrales. Of ze weten stiekem meer over die dikke Kim :P
schildklierkanker is natuurlijk het enige risico bij een kernramp.
pi_174167890
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:29 schreef Sebastiaan92 het volgende:
De overheid kiest voor veiligheid eerst met betrekking tot die kerncentrales. Of ze weten stiekem meer over die dikke Kim :P
Dank je, ik ben wel 'dik', maar sta nog niet op ploffen. :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:41:27 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174169384
Dat Mijn HR is niet helemaal goed gebouwd. Heb de nodige mensen overwerk bezorgd doordat ze allerlei foutmeldingen kregen. Kreeg er een belletje over _O-

Test de velden dan ook goed voordat je een dergelijk systeem invoert :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174170119
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 17:41 schreef Peterselieman het volgende:
Dat Mijn HR is niet helemaal goed gebouwd. Heb de nodige mensen overwerk bezorgd doordat ze allerlei foutmeldingen kregen. Kreeg er een belletje over _O-

Test de velden dan ook goed voordat je een dergelijk systeem invoert :P
Probeerde je je eigen salaris aan te passen? :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:20:15 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174170157
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:18 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Probeerde je je eigen salaris aan te passen? :P
Zoiets ja en het ging verrassend makkelijk :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174170674
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zoiets ja en het ging verrassend makkelijk :P
_O_ _O_
pi_174172736
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zoiets ja en het ging verrassend makkelijk :P
Dat verbaasd me dus helemaal niets.

Hoorde afgelopen week ook nog weer zo'n ander knap staaltje over de handhelds.... Het heeft dus helemaal geen zin om aan te geven of je meer of minder volume hebt want daar wordt dus helemaal niets mee gedaan...
pi_174178033
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:31 schreef Yreal het volgende:

[..]

schildklierkanker is natuurlijk het enige risico bij een kernramp.
Er zijn altijd meerdere risico's. Iemand kan, ook na een kernramp, van de trap vallen of
overreden worden door een stadsbus. Dat neemt niet weg dat het zinvol kan
zijn (zeker voor jonge mensen) om na een kernramp jodiumpillen te slikken.
pi_174178061
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:02 schreef Globetrottertje het volgende:
Jodiumpillen?? Verwachten ze iets radioactiefs? ;)
https://www.volkskrant.nl(...)n-straling~a4519637/

Distributiegebieden:

Ik werk in de paarse zone. *O*
pi_174178481
quote:
Ik zie niks?
pi_174178732
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 22:26 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Ik zie niks?
Ik moest 'm op mijn telefoon openen om te kunnen lezen.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 00:38:24 #17
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_174181764
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 22:12 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

https://www.volkskrant.nl(...)n-straling~a4519637/

Distributiegebieden:
[ afbeelding ]
Ik werk in de paarse zone. *O*
Ik werk en woon ook in de paarse zone!

Bedankt trouwens voor de info over de jodiumpillen. Ik wist dit niet.
pi_174182346
Hopelijk leest mevrouw alle 32000 opmerkingen ;)
pi_174182517
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 22:12 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

https://www.volkskrant.nl(...)n-straling~a4519637/

Distributiegebieden:
[ afbeelding ]
Ik werk in de paarse zone. *O*
Blijft ook mooi dat de kleine kerncentrale van Delft ze blijkbaar geen reet kan schelen :')
Staat gelukkig maar midden op de campus
pi_174187419
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 22:12 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

https://www.volkskrant.nl(...)n-straling~a4519637/

Distributiegebieden:
[ afbeelding ]
Ik werk in de paarse zone. *O*
Precies op de rand van de grote cirkel zit ik. Maar wel met gigantisch veel kinderen. Dus dat wordt druk.

Zaterdag lekker met 2 verschillende bundels hah lopen aldus de mededeling op mijn Werk :X
pi_174190038
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:36 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Precies op de rand van de grote cirkel zit ik. Maar wel met gigantisch veel kinderen. Dus dat wordt druk.

Zaterdag lekker met 2 verschillende bundels hah lopen aldus de mededeling op mijn Werk :X
Ja, wat is dat voor onzin? Dan lopen we alsnog uit 3 bundels te bezorgen, en dat zonder postvest. Zijn ze helemaal van de pot gerukt? Volgens mij mag dit niet eens en ruist het in tegen met de OR gemaakte afspraken
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 oktober 2017 @ 16:02:09 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174190176
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:36 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Precies op de rand van de grote cirkel zit ik. Maar wel met gigantisch veel kinderen. Dus dat wordt druk.

Zaterdag lekker met 2 verschillende bundels hah lopen aldus de mededeling op mijn Werk :X
Zoek op kantoor een lege werkplek, draai de boel daar in elkaar en ga dan pas de straat op. Zo ga ik het tenminste doen. Extra tijd is voor bezorgen.

Rond kerst gebeurde het ook een keer. Toen moesten we de extra tijd ook bij bezorgen claimen, alleen wisten de TC's niet dat we na de VOS nog wat tijd over hadden om de boel in elkaar te draaien en we al klaar waren met onze eigen wijken toen ze er mee op de proppen kwamen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174190435
Zou ik normaal wel doen ja. Ware het niet dat mijn wijk en dus HAH van een ander sorteercentrum komen ;)
pi_174201771
quote:
Voor de gebieden waar bezorgd wordt met de combibundel, wordt het huis aan huis wel in één bundel aangeleverd.
Ik help het ze hopen. }:|

Op mijn rooster staat maar een tas hah voor mijn vaste wijk... Geen aantal en gewicht. Dat is meestal geen goed teken.
Met standaard minimaal twee stuks hah heb ik altijd al twee tassen vol.
pi_174207466
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 23:28 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik help het ze hopen. }:|

Op mijn rooster staat maar een tas hah voor mijn vaste wijk... Geen aantal en gewicht. Dat is meestal geen goed teken.
Met standaard minimaal twee stuks hah heb ik altijd al twee tassen vol.
Wat een logica. Voor de mensen met het postvest wordt het hah gestapeld, voor de mensen ZONDER vest niet. Dus ik mag straks alsnog uit 3 bundels gaan bezorgen, zonder postvest. En, nee, stapelen op de vestiging kan niet, want het hah wordt hier al in alle vroegte naar de depots afgevoerd, en ik kan niet even snel naar de chauffeurs rennen, alle grijze tassen van de container gooien, mijn tas eruit vissen, snel alles stapelen en weer teruggooien. Dus moet ik dat hier open en bloot in de regen gaan doen, want het depot is een bak in iemand's tuin.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_174223998
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 11:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wat een logica. Voor de mensen met het postvest wordt het hah gestapeld, voor de mensen ZONDER vest niet. Dus ik mag straks alsnog uit 3 bundels gaan bezorgen, zonder postvest. En, nee, stapelen op de vestiging kan niet, want het hah wordt hier al in alle vroegte naar de depots afgevoerd, en ik kan niet even snel naar de chauffeurs rennen, alle grijze tassen van de container gooien, mijn tas eruit vissen, snel alles stapelen en weer teruggooien. Dus moet ik dat hier open en bloot in de regen gaan doen, want het depot is een bak in iemand's tuin.
Wil je mijn postvest lenen hebben? Ik heb er nog wel een in de aanbieding. Nauwelijks gebruikt. :P

En wat is nu eigenlijk je probleem? Dit:
quote:
Bij voorbaat dank voor jullie hulp en flexibiliteit!
maakt alles toch weer goed?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 oktober 2017 @ 18:50:15 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174260946
zo, wat een dag zeg. Regen, lekke band en nog wat meer zooi, dus echt lekker liep het niet _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174261940
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:50 schreef Peterselieman het volgende:
zo, wat een dag zeg. Regen, lekke band en nog wat meer zooi, dus echt lekker liep het niet _O-
Pfff, met drie letters samen te vatten :(
'k Was zo blij niet te hoeven vandaag !
pi_174262196
Kutdag dit qua bezorgen. 1:29 overwerk op een wijk van 2:15, niet normaal meer.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:36:59 #33
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174262220
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:30 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Pfff, met drie letters samen te vatten :(
'k Was zo blij niet te hoeven vandaag !
ach, de fietsband moest toch vervangen worden, dus dat is vandaag gelijk maar gebeurd
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174262837
Ook lekker top om op een depot, met als enig hulpmiddel een rode bak, die HAH inelkaar te draaien. Het is al waardeloos werk, maar zonder stelblok en fatsoenlijk bureau al helemaal. Ruim 1 uur bezig met de HAH van twee wijken. Daarnaast nog een berg kampioenen omdat het CVL dat allemaal voor vandaag had opgespaard ^O^
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:57:26 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174262890
Wij hadden ze ook allemaal vandaag. Helemaal leuk was het dat de dagverwerking gisteren niet plaats had gevonden, dus dat moeten we ook nog even doen. De HAH bij ons was wel gezet, dus dat scheelde weer.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174263062
Die verdeling altijd zo leuk. Zelf snel klaar zijn, want bijna geen post. Vervolgens moeten wachten tot je kan beginnen met lopen. En bij het lopen veel meer post hebben doordat niet elk kantoor dezelfde verdeling hanteert.
pi_174265645
Dat gedoe met het hah sloeg weer helemaal nergens op vandaag. Bij een wijk waren drie folders handmatig samengevoegd. In mijn andere wijk miste ik een folder maar was het wel machinaal samengevoegd. Dus iedereen die geen bonuskrantje heeft gekregen: de postbezorger kon er niks aan doen.
Verder: regen, kampioenen en pakjes van t-mobile. En dan nog wat dingen waar ik het hier helaas niet over kan hebben.



Een persoonlijk record geloof ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rafierafie op 07-10-2017 23:14:15 ]
pi_174270000
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:30 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Pfff, met drie letters samen te vatten :(
'k Was zo blij niet te hoeven vandaag !
Jij hoeft toch nooit meer? ;p
pi_174271707
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 21:29 schreef Rafierafie het volgende:
Dat gedoe met het hah sloeg weer helemaal nergens op vandaag. Bij een wijk waren drie folders handmatig samengevoegd. In mijn andere wijk miste ik een folder maar was het wel machinaal samengevoegd. Dus iedereen die geen bonuskrantje heeft gekregen: de postbezorger kon er niks aan doen.
Verder: regen, kampioenen en pakjes van t-mobile. En dan nog wat dingen waar ik het hier helaas niet over kan hebben.

[ afbeelding ]

Een persoonlijk record geloof ik.
Dat is bijna een Marathon 8)7
pi_174275869
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 23:37 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Jij hoeft toch nooit meer? ;p
Nee maar op zo'n k**dag besef ik extra hoe heerlijk dat is. En dan lekker klagen over een natte folder :)
  zondag 8 oktober 2017 @ 13:43:12 #41
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_174278824
Zo dat was een heerlijke vakantie. Wat voor ellende kan ik verwachten als ik dinsdag weer begin?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_174279248
Ligt eraan waar je werkt. Met een beetje pech tassen vol ongesorteerde jodiumpillen. Niks bijzonders dus :P
  zondag 8 oktober 2017 @ 15:22:00 #43
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_174280503
Ik woon niet in zo'n gevaren zone. Maar verder wel rustig?

Zag een lijst voorbijkomen met nieuwe bezorgtijden. 9,32% minder dan de afgelopen kwartaal aan tijden is uitbetaald (dus looptijden+bijplussen). verwachten ze nou echt dat het zo rustig gaat worden volgend jaar?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_174287670
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 14:05 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ligt eraan waar je werkt. Met een beetje pech tassen vol ongesorteerde jodiumpillen. Niks bijzonders dus :P
Waarschijnlijk de zelfde "chaos" als met de Ikea gidsen. De eerste dag netjes een tasje en de dag erna een hele berg, zogoed als alles in een keer. Ja @ CVL Deventer zat men een beetje krap qua ruimte (hoe zou dat nou komen?). :')

quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 15:22 schreef V__L_N het volgende:
Ik woon niet in zo'n gevaren zone. Maar verder wel rustig?

Zag een lijst voorbijkomen met nieuwe bezorgtijden. 9,32% minder dan de afgelopen kwartaal aan tijden is uitbetaald (dus looptijden+bijplussen). verwachten ze nou echt dat het zo rustig gaat worden volgend jaar?
Wat ik begrepen heb, hebben ze zich gebaseerd op de eerste elf weken van dit jaar.
Dat was volgens mij een vrij rustige periode, juist daarna is het aantal pakjes/bubbel enveloppen en het geadresseerde reclame flink omhoog gegaan.

Maar daar houden ze natuurlijk geen rekening mee,
al verwachten ze wel extreme wonderen van dat losse scan ding,... :')

[ Bericht 3% gewijzigd door Stoplichtjuh op 08-10-2017 21:31:07 ]
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_174298345
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 15:22 schreef V__L_N het volgende:
Ik woon niet in zo'n gevaren zone. Maar verder wel rustig?

Zag een lijst voorbijkomen met nieuwe bezorgtijden. 9,32% minder dan de afgelopen kwartaal aan tijden is uitbetaald (dus looptijden+bijplussen). verwachten ze nou echt dat het zo rustig gaat worden volgend jaar?
Dat lijkt me een forse korting. De verwachting is ongeveer 8% minder post. Dan ben je toch niet 9,32% sneller? Ik denk dat je sowieso niet sneller bent, want die belpakjes kosten veel extra tijd terwijl dankzij de codeerregel de sorteerkwaliteit ook niet bepaald beter is geworden. Wat bij betreft gaat er geen minuut af volgend jaar.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_174305483
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:36 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Precies op de rand van de grote cirkel zit ik. Maar wel met gigantisch veel kinderen. Dus dat wordt druk.

Zaterdag lekker met 2 verschillende bundels hah lopen aldus de mededeling op mijn Werk :X
ook gedaan. Hemel wat was dat kut. In wijken met alleen maar lange voortuinen was het goed te doen, maar ik had er ook eentje met alleen maar korte instapjes. +85 moeten doen 😭
pi_174305690
Vraag me af of de jodiumpillen een beetje te verhandelen zijn. Op fb genoeg volk dat ze niet krijgt en nu doodsangsten uitstaan.

Ik heb geen schildklier :+
pi_174306223
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 12:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat lijkt me een forse korting. De verwachting is ongeveer 8% minder post. Dan ben je toch niet 9,32% sneller? Ik denk dat je sowieso niet sneller bent, want die belpakjes kosten veel extra tijd terwijl dankzij de codeerregel de sorteerkwaliteit ook niet bepaald beter is geworden. Wat bij betreft gaat er geen minuut af volgend jaar.
Kopieer en plak van Facebook FNV Postbezorgers :

Beste collega's,
Vanaf morgen is de stemknop beschikbaar om aan te geven of je akkoord gaat met de nieuwe looptijden zoals die vanaf januari zouden moeten gaan gelden. Nieuwe looptijden die in de meeste gevallen een verlaging inhouden ten opzichte van de huidige looptijd.
Voordat wij onze goed- of afkeuring geven, moeten we ons de volgende dingen afvragen:
- Over welke wijken wordt ik geacht een uitspraak te doen?
- Wat wordt er nu echt onder de tijd verstaan die ik goed- of afkeur?
- Welke werkzaamheden wordt ik geacht te verrichten binnen deze tijd?
- Zit hier het inladen van mijn tassen in?
- Zit hier de fietstijd van depot naar eerste adres in?
- Zit hier het afwerken van de herstelpost in?
- Zit hier het afleveren van pakjes bij de retailer in?
- Zit hier het opruimen van tassen, oud papier, elastieken, etc. in?
Ons werk heeft er de laatste tijd ook nog een aantal taken bijgekregen:
- Meer pakjes, meer en grotere belstukken
- Dus in veel gevallen vaker aanbellen en vaker kennisgevingen schrijven
- Scannen, updaten, etc.
- Afleveren bij de retailer
Gezien deze nieuwe taken zou je een verhoging van je looptijd verwachten. Dit is niet het geval omdat PostNL deze nieuwe taken niet doorberekent in je looptijd. Er onstaat dus een steeds groter verschil in je werkelijk gewerkte tijd en de looptijd zoals PostNL deze berekent. Door nu akkoord te gaan wordt het verschil tussen berekening en werkelijkheid nog een stukje groter. “Maar je mag opplussen” en “gewerkte tijd = betaalde tijd” zegt je teamcoach dan. Maar waarom streeft PostNL er dan niet naar om de berekening van de looptijden zoveel mogelijk overeen te laten komen met de werkelijke tijd? Dat zou het uitgangspunt moeten zijn.
Hoe meer tijd je moet opplussen, des te sneller en vaker de opgepluste tijd (en dus je salaris) ter discussie komt te staan. Je wordt steeds meer afhankelijk van de ruimte die een teamcoach binnen zijn budget heeft om jouw tijden goed te keuren.
Het voelt tevens niet prettig om steeds meer te moeten opplussen, het geeft velen van ons het gevoel niet te voldoen of te langzaam te zijn. Hierdoor kan het zo zijn dat iemand gaat denken, ik plus maar eens wat minder op, anders wordt ik hier op aangesproken. Ook het feit dat je maar één reden van opplussen kunt aangeven, werkt dit in de hand. Je wilt eerlijk en transparant zijn waarom je opplust. Het kan zomaar zijn dat je eerst hebt meegeholpen met tassen uitladen, daarna veel pakjes had en tot slot naar de retailer bent geweest. Allemaal gewerkte tijd waar je gewoon voor betaald dient te worden.
De ernstige onderbezetting in de voorbereiding en het verlies van kennis daar, leidt tot een verslechtering van de zetkwaliteit. Dit zorgt voor extra tijd voor de bezorger, een hoop frustratie en irritatie en een verslechtering van onze kwaliteit. Het ziet er niet naar uit dat PostNL deze problemen bij de Voorbereiding gaat oplossen.
Denk hier eens goed over na, zeker met het oog op de komende SKNJ (Sinterklaas, Kerst- en NieuwJaarsperiode).
Het is nu al zo dat er een grote uitstroom is van goede ervaren bezorgers en voorbereiders. Laten we er daarom samen voor zorgen dat ons werk niet nog verder wordt uitgekleed en dat we weer de weg inslaan om dit werk leuk te houden en eerlijk te belonen.
Voor de broodnodige rust zou PostNL - in het belang van de Postbezorger en (dus) PostNL zelf - de nieuwe WTR moeten intrekken en de oude op basis van de praktijk van alledag eerst maar eens grondig met de mensen op de depots evalueren!
Totdat dit gebeurt zouden wij bij voorbaat niet in moeten stemmen met welke nieuwe WTR dan ook! Laten we er daarom samen voor zorgen dat ons werk niet nog verder wordt uitgekleed en dat we weer de weg inslaan om dit werk leuk te houden en eerlijk te belonen.
NEE = NEE!
pi_174316196
Ik vraag me toch af of er veel collega's zijn die akkoord gaan met de nieuwe looptijden.
In mijn geval klopt er sowieso geen hol van. Meer pakjes, meer handelingen, meer tripjes naar de retailer, combibundel, postvest (die ik braaf draag ;)) en in de meetperiode heb ik geregeld geplust. En toch zou er op zaterdag 5 minuten gekort worden. 8)7
Ik vind het bijzonder hoe de extra tijd die nodig is door het werken nieuwe stijl in principe niet wordt meegenomen in de voorgestelde tijden, omdat het een pilot betreft. Er is nog niet eens een einddatum bekend voor heel die ***pilot. Wat mij betreft is deze pilot al lang met zijn vliegtuig neergestort en wordt het hoog tijd dat we de brokstukken eens gaan opruimen.
pi_174318389
Ik heb net via de app een bericht gekregen om de nieuwe tijden goed- of af te keuren, maarre.. bij de meeste wijken bij ons komt er tijd bij! Nou breekt mijn klomp!!
pi_174321609
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 17:49 schreef diesnelle het volgende:
n alledag eerst maar eens grondig met de mensen op de depots evalueren!
Totdat dit gebeurt zouden wij bij voorbaat niet in moeten stemmen met welke nieuwe WTR dan ook! Laten we er daarom
Zijn jullie die slappe CEO ook niet zat dan?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174321711
Hier gaat de tijd ook omhoog _O_
pi_174326434
Zal wel zijn vanwege het vanuit twee bundels moeten gaan lopen denk ik. Maar het verbaasd mij. Ik had verwacht dat de tijden wederom omlaag zouden gaan, ondanks twee bundels, kangaroebuidel en pakketmeuk. Want... minder post bla bla bla.

In ieder geval blij verrast.
pi_174326746
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:46 schreef Globetrottertje het volgende:
Zal wel zijn vanwege het vanuit twee bundels moeten gaan lopen denk ik. Maar het verbaasd mij. Ik had verwacht dat de tijden wederom omlaag zouden gaan, ondanks twee bundels, kangaroebuidel en pakketmeuk. Want... minder post bla bla bla.

In ieder geval blij verrast.
Nee dus, zoals ik in een eerder bericht heb aangegeven. Er wordt helemaal niet gekeken naar combibundel en bomgordel postvest. Omdat het een pilot betreft...
Hier gaat er bij de ene wijk tijd af en bij de andere komt er tijd bij. De totale looptijd van alle wijken bij elkaar gaat iets omhoog. Wel vind ik het belachelijk dat er is gekeken naar een periode waarin er (hier in ieder geval) nog niet met combibundel en postvest werd gewerkt.
pi_174326874
Zelf de nieuwe tijden niet gekregen. Maar ik heb ze inmiddels toch van een collega. Op piekdagen van vrijwel alle wijken 5 minuten af. Op daldagen wat minder tijd bij de wijken van meer dan twee uur, rest blijft gelijk.
pi_174328165
Ze zullen toch wat moeten. Hoorde van mijn 'ouwe' collega dat ze hier zelfs al opriepen om vrienden, kennissen, buren te laten bezorgen.
pi_174328276
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:04 schreef diesnelle het volgende:
Ze zullen toch wat moeten. Hoorde van mijn 'ouwe' collega dat ze hier zelfs al opriepen om vrienden, kennissen, buren te laten bezorgen.
Wellicht kunnen we gewoon overal de post op nummer 1 van de straat dumpen :P
pi_174328295
Klopt diesnelle. Wij kregen vorige week een berichtje dat er in een bepaald gebied (niet waar ik bezorg) zoveel wijken open lagen dat er gevraagd werd of bezorgers iemand in familie- of vriendenkring kenden die mee wilden helpen.

Later werd dat bericht weer aangepast en werd die hulpvraag verwijderd.
pi_174328327
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:09 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Wellicht kunnen we gewoon overal de post op nummer 1 van de straat dumpen :P
Neeeeee (daar woon ik)!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:13:51 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174328362
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:11 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Neeeeee (daar woon ik)!
iemand met postbodeskills kan dat snel oplossen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174328591
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

iemand met postbodeskills kan dat snel oplossen :P
Ja dan fl*kker ik het gewoon bij 3 ;)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:38:14 #62
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174328864
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:24 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Ja dan fl*kker ik het gewoon bij 3 ;)
luiwammes :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:53:10 #63
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_174339142
Je kan toch ook geen mensen zomaar laten helpen toch? Ik dacht dat iedereen bij de postnl een vog moest hebben. Ik denk dat ze echt iets moeten doen aan het aantal uren en salaris...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_174342588
Inderdaad. Misschien beseften ze het zelf ook en hebben ze het berichtje later weer aangepast. Ik vond het ook heel raar.

Ik heb weleens gezien vorig jaar dat een collega aan tc en admi vroeg of haar kind haar mocht helpen met de hah. Dat was op een donderdag en er was net een studiedag van meesters en juffrouwen op de basisschool waar haar kind op zat en ze had geen oppas. Dat mocht wel voor een keer. Dat ging ook alleen om de hah en bezorgster was erbij en bleef verantwoordelijk.

Maar post met hah zomaar door familie of vrienden laten bezorgen en dat ook nog op zaterdag? Nee dat gaat te ver.
pi_174342973
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 06:03 schreef Globetrottertje het volgende:

Maar post met hah zomaar door familie of vrienden laten bezorgen en dat ook nog op zaterdag? Nee dat gaat te ver.
Dat terwijl ex-bezorgers met een jarenlange staat van dienst nooit meer een dagje mogen invallen.
pi_174348276
Iemand die jodiumpillen al gezien? Of een bericht over wanneer ze precies komen? Hoop toch niet dat die allemaal op één dag gaan komen.
pi_174352753
Ik zag op de NOS app dat ze vanaf vandaag bezorgd gaan worden. Ik had al gevraagd aan admi of Arnhem er bij zit. Kreeg nope als antwoord.

Voor de mensen die ze wel gaan bezorgen, vanaf vandaag dus.
pi_174352802
De kaartjes met aankondiging vorige week wel gezien. De pillen zelf nog niet.
pi_174357204
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 07:39 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik heb net via de app een bericht gekregen om de nieuwe tijden goed- of af te keuren, maarre.. bij de meeste wijken bij ons komt er tijd bij! Nou breekt mijn klomp!!
Ik krijg ook tijd erbij :+
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 oktober 2017 @ 19:49:48 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174357449
De wijk die ik zaterdag loop heeft er nu al tijd bij. Geen idee wat ze dan verwachten, maar bij wijze van spreken loop je de wijk achterstevoren en met je ogen dicht nog binnen de tijd die ze bij mij geboekt hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174359083
quote:
10s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
De wijk die ik zaterdag loop heeft er nu al tijd bij. Geen idee wat ze dan verwachten, maar bij wijze van spreken loop je de wijk achterstevoren en met je ogen dicht nog binnen de tijd die ze bij mij geboekt hebben.
Sla jij soms een stuk over, Peterselieman?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 oktober 2017 @ 20:41:09 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174359180
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:38 schreef SnawyHoulet het volgende:

[..]

Sla jij soms een stuk over, Peterselieman?
nee, tenzij je meer weet dan ik
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174366996
quote:
10s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nee, tenzij je meer weet dan ik
Helaas niet, ik ben al jaren om útens...
pi_174367712
Hier morgen de jodiumpillen. En aan de aantallen te zien op mijn beide wijken allemaal.
En net morgen komt mij dat heel slecht uit.
Ook de communicatie weer: Let op: In het overzicht kun je lezen , geplande bezorgdatum bv 12 oktober, maar dit is een piekdag dus verschuiven we dit naar de vrijdag 13 oktober.

Er zijn postbezorgers die op een daldag 4 wijken hebben. Die heeft dus in totaal meer dan 400 pakjes erbij.
pi_174373896
Volgens PostNL worden ze hier niet bezorgd. Maar ik heb vorige week toch echt de aankondigingen bezorgd 8)7

Morgen heb ik 1500+ afgiftepunten. Hoop niet dat dan alles komt.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:18:48 #77
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_174394448
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_174399116
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 10:08 schreef swimmie86 het volgende:
Hier morgen de jodiumpillen. En aan de aantallen te zien op mijn beide wijken allemaal.
En net morgen komt mij dat heel slecht uit.
Ook de communicatie weer: Let op: In het overzicht kun je lezen , geplande bezorgdatum bv 12 oktober, maar dit is een piekdag dus verschuiven we dit naar de vrijdag 13 oktober.

Er zijn postbezorgers die op een daldag 4 wijken hebben. Die heeft dus in totaal meer dan 400 pakjes erbij.
Geen pillen gehad, wel een paar andere wijken. Volgens admi komen ze misschien morgen, en anders volgende week ergens. Maar hoeft alleen maar op woensdag en vrijdag bezorgd te worden.
pi_174399237
Hier gaat het een totale verrassing worden wanneer ze komen. Vreemd trouwens dat die dingen zo te horen allemaal op 1 dag komen. In dat geval moet ik echt wijken gaan afstoten, anders ben ik zo een uurtje of 11 à 12 bezig :P
  Moderator zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:14:40 #80
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_174420056
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 17:09 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Hier gaat het een totale verrassing worden wanneer ze komen. Vreemd trouwens dat die dingen zo te horen allemaal op 1 dag komen. In dat geval moet ik echt wijken gaan afstoten, anders ben ik zo een uurtje of 11 à 12 bezig :P
Je loopt in de 41/42/43/44 toch? Zal ik een gil geven wanneer ik ze laat voorbereiden?
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_174420231
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 20:14 schreef dud0r het volgende:

[..]

Je loopt in de 41/42/43/44 toch? Zal ik een gil geven wanneer ik ze laat voorbereiden?
Haha ja. Heb het inmiddels al doorgekregen. Succes ermee ;)
  Moderator zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:39:26 #82
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_174420461
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 20:23 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Haha ja. Heb het inmiddels al doorgekregen. Succes ermee ;)
Heb er afgelopen week al genoeg gehad voor het andere gedeelte in m'n unit. dat ging ook prima.
Vanmiddag wel een mailtje voorbij zien komen over wijziging in de levering maar nog niet gelezen.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_174422592
Vandaag tabletten bezorgd, spreiden hier over de week. Zijn hele lichte doosjes, en goed formaat
pi_174424634
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 22:13 schreef RokStarr het volgende:
Vandaag tabletten bezorgd, spreiden hier over de week. Zijn hele lichte doosjes, en goed formaat
Beetje jammer alleen dat ze rijp en groen door elkaar in de tassen worden gestopt. Er zaten bij mij wel elastieken omheen, maar die hebben op deze manier geen toegevoegde waarde. Er zaten zelfs wijken door elkaar in de tassen. Slecht georganiseerd wederom.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 15 oktober 2017 @ 01:22:38 #85
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174425763
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Beetje jammer alleen dat ze rijp en groen door elkaar in de tassen worden gestopt. Er zaten bij mij wel elastieken omheen, maar die hebben op deze manier geen toegevoegde waarde. Er zaten zelfs wijken door elkaar in de tassen. Slecht georganiseerd wederom.
Beetje hetzelfde idee als toen ik een keer twee tassen vol met pakjes voor een wijk mee kreeg.

Ik heb op het depot eerst de boel over de kop geflikkerd en de boel zelf opnieuw uitgesorteerd op loopvolgorde. Toen kreeg ik alles wel in een keer mee en hoefde ik niet 100.000x terug te fietsen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174426505
Hoeveel passen er in een tas eigenlijk?
  Moderator zondag 15 oktober 2017 @ 07:50:00 #87
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_174426551
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 07:37 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Hoeveel passen er in een tas eigenlijk?
Stuk of 40
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  zondag 15 oktober 2017 @ 11:01:27 #88
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_174428201
quote:
10s.gif Op zondag 15 oktober 2017 01:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Beetje hetzelfde idee als toen ik een keer twee tassen vol met pakjes voor een wijk mee kreeg.

Ik heb op het depot eerst de boel over de kop geflikkerd en de boel zelf opnieuw uitgesorteerd op loopvolgorde. Toen kreeg ik alles wel in een keer mee en hoefde ik niet 100.000x terug te fietsen
Dat doe ik tegenwoordig elke dag :{
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_174430543
Oppassen voor dit soort dingen...

Pakketbezorgster beroofd van pakketjes

:(
pi_174443180
quote:
:o damn als medemuzikant kan ik mij voorstellen hoe ingrijpend dit is :o -O-
  Redactie Sport maandag 16 oktober 2017 @ 10:06:11 #92
274204 crew  Mexicanobakker
pi_174446564
Daarom een hekel aan mensen met honden die geen buitenbussen hebben. Ik heb er 4 op mijn standaard route :') Paupers.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 16 oktober 2017 @ 10:28:43 #93
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_174446976
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 oktober 2017 @ 11:30:12 #94
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174448214
quote:
Ze kunnen het dus zelf ook niet voor 55 cent ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174448860
quote:
10s.gif Op maandag 16 oktober 2017 11:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze kunnen het dus zelf ook niet voor 55 cent ;)
Sandd beweerde zelfs dat ze voor 55 cent de universele dienstverlening konden verzorgen. Dus 5 dagen per week bezorgen, rouw- en medische post zelfs 6 dagen per week. Als ze voor 2 dagen per week bezorgen al 60 cent rekenen, is 5/6 dagen voor 55 cent natuurlijk helemaal onhaalbaar. Vraag is ook of deze dienst een succes is. Particulieren versturen nauwelijks nog briefpost, en de enkele keer dat ze het wel doen (verjaardagskaarten e.d.) is het niet de bedoeling dat het een week onderweg is.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 16 oktober 2017 @ 12:23:47 #96
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_174449284
Ik denk ook dat ze hopen wat kleine bedrijven en verenigingen te gaan winnen als klant.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_174450320
quote:
11s.gif Op zondag 15 oktober 2017 23:56 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

:o damn als medemuzikant kan ik mij voorstellen hoe ingrijpend dit is :o -O-
Lijkt me sowieso nogal ingrijpend als je een stukje van je vinger verliest, maar dat ie pianist is maakt het wel dubbel zuur ja.
pi_174453998
Ach ja, het gaat vooralsnog om post-zonder-haast (2 dagen in de week), als iemand voor dat prijsverschil naar een DHL-punt wil om de papieren post in te leveren....
pi_174454385
Leuk zo'n goedkopere postzegel, maar als je, bijvoorbeeld, in een gat als Groningen woont mag je eerst naar Zwolle om je brief te posten.
pi_174455663
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 16:49 schreef diesnelle het volgende:
Ach ja, het gaat vooralsnog om post-zonder-haast (2 dagen in de week), als iemand voor dat prijsverschil naar een DHL-punt wil om de papieren post in te leveren....
En dan is het ook nog eens zo dat niet elk DHL-punt hieraan meewerkt. "Mijn" DHL-punt niet, dus ik zou alsnog kilometers moeten omrijden, naar een of andere onduidelijke groothandel in feestartikelen op een schimmig industrieterrein. En dat allemaal om 18 cent te besparen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_174455949
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 18:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En dan is het ook nog eens zo dat niet elk DHL-punt hieraan meewerkt. "Mijn" DHL-punt niet, dus ik zou alsnog kilometers moeten omrijden, naar een of andere onduidelijke groothandel in feestartikelen op een schimmig industrieterrein. En dat allemaal om 18 cent te besparen.
Ik denk dat mensen nu massaal weer brieven gaan schrijven!
pi_174464074
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 18:41 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen nu massaal weer brieven gaan schrijven!
_O_
pi_174469907
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 18:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En dan is het ook nog eens zo dat niet elk DHL-punt hieraan meewerkt. "Mijn" DHL-punt niet, dus ik zou alsnog kilometers moeten omrijden, naar een of andere onduidelijke groothandel in feestartikelen op een schimmig industrieterrein. En dat allemaal om 18 cent te besparen.
Maar ik neem aan dat het aantal punten wel snel toe zal nemen? Het is nu nog nieuw, maar ga er toch wel vanuit dat je in 2018 bij een groot aantal van die punten wel terechtkunt hiervoor. Op dit moment zou ik nog naar een punt 35km verderop moeten.
Overigens kan ik me sowieso niet voorstellen dat ik er gebruik van zou maken, zoveel post verstuur ik niet, en voor verjaardagskaarten is het niet erg geschikt.
pi_174470700
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 13:34 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Maar ik neem aan dat het aantal punten wel snel toe zal nemen? Het is nu nog nieuw, maar ga er toch wel vanuit dat je in 2018 bij een groot aantal van die punten wel terechtkunt hiervoor. Op dit moment zou ik nog naar een punt 35km verderop moeten.
Overigens kan ik me sowieso niet voorstellen dat ik er gebruik van zou maken, zoveel post verstuur ik niet, en voor verjaardagskaarten is het niet erg geschikt.
De sandd zegels zijn goedkoper dan de PostNL Decemberzegels (die zijn 65 cent). En veel mensen versturen toch nog (bergen) aan kerstkaarten, die je dan ineens kunt afgeven op zo'n postpunt. Idem met bijvoorbeeld geboortekaartjes, uitnodigingen, et cetera. Er zijn nog genoeg situaties waarin mensen grote hoeveelheden post ineens versturen, wat niet per se dringende spoed heeft, waarbij je flink kunt besparen op zegels.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_174472034
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 14:10 schreef papernote het volgende:

[..]

De sandd zegels zijn goedkoper dan de PostNL Decemberzegels (die zijn 65 cent). En veel mensen versturen toch nog (bergen) aan kerstkaarten, die je dan ineens kunt afgeven op zo'n postpunt. Idem met bijvoorbeeld geboortekaartjes, uitnodigingen, et cetera. Er zijn nog genoeg situaties waarin mensen grote hoeveelheden post ineens versturen, wat niet per se dringende spoed heeft, waarbij je flink kunt besparen op zegels.
ja, maar vooralsnog zijn er dus maar weinig van die punten. Als je eerst 35 km enkele reis hebt om de boel ergens af te kunnen geven, dan worden het alsnog dure poststukken.
Qua kerstkaarten zijn er volgens mij regionaal ook best vaak allerlei acties, hier in de buurt bijvoorbeeld dat je ze voor 25 cent kunt laten bezorgen voor het goede doel, plus dat de hoeveelheid kerstkaarten echt wel enorm is afgenomen.
Stel dat je straks bij alle dhl punten terecht zou kunnen, dan zie ik mezelf er nog niet snel gebruik van maken voor bijv kerstkaarten omdat ik dan speciaal daarvoor naar de bouwmarkt op het industrieterrein moet, ik hoef daar verder nooit in de buurt te zijn, dan moet ik vervolgens ook nog eerst die hele bouwmarkt door,ik kan er alleen terecht tussen 09:00 en 18:00, en dat allemaal om in totaal 1 of 2 euro te kunnen besparen.
pi_174472515
Bij PostNL kan je veel zegels tegenwoordig hergebruiken. Het is echt niet normaal meer hoeveel zegels ik zonder stempel zie :N
pi_174472566
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 15:35 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Bij PostNL kan je veel zegels tegenwoordig hergebruiken. Het is echt niet normaal meer hoeveel zegels ik zonder stempel zie :N
je zet er toch wel iedere keer netjes een streep doorheen he als je een ongestempelde zegel tegenkomt? Goed, de postzegelverzamelaars worden dan helemaal gek, maar het is niet anders,
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:08:55 #108
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_174473105
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 14:10 schreef papernote het volgende:

[..]

De sandd zegels zijn goedkoper dan de PostNL Decemberzegels (die zijn 65 cent). En veel mensen versturen toch nog (bergen) aan kerstkaarten, die je dan ineens kunt afgeven op zo'n postpunt. Idem met bijvoorbeeld geboortekaartjes, uitnodigingen, et cetera. Er zijn nog genoeg situaties waarin mensen grote hoeveelheden post ineens versturen, wat niet per se dringende spoed heeft, waarbij je flink kunt besparen op zegels.
Dan nog is het voordeel niks. Ik woon aan de rand van de grote stad (en in de randstad). Het dichtstbijzijnde punt hier is 11,5 km enkele reis. Dat maakt dus 23 km. De auto kost zo'n 0,20 cent de km. Dat betekend dat ik al 115 kerstkaarten moet versturen om daarmee kiet te spelen. Dan moet er nog parkeergeld af en kost het me ook nog een half uur.

Dit soort stunts zijn alleen maar nuttig voor mensen die bovenop zo'n punt wonen. Verder is het gewoon aandachttrekkerij. Ze voelen zich nogal wat bij dat bedrijf. De eerste van die zegels die ik tegenkom gaat retour afzender.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Moderator dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:14:28 #109
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_174473235
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 20:23 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Haha ja. Heb het inmiddels al doorgekregen. Succes ermee ;)
Ik heb er een stuk of 5000+ staan voor de 41 TM 44 dus morgen en donderdag gaan we daar maar een beetje van voorbereiden na het proces. :Y
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:23:10 #110
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174473386
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 16:14 schreef dud0r het volgende:

[..]

Ik heb er een stuk of 5000+ staan voor de 41 TM 44 dus morgen en donderdag gaan we daar maar een beetje van voorbereiden na het proces. :Y
en precies bij die ene wijk wordt alles ongesorteerd in de tas gedonderd _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174474157
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 16:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

en precies bij die ene wijk wordt alles ongesorteerd in de tas gedonderd _O-
Ach het zijn er maar ruim 400 ofzo voor mij :P

quote:
6s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 16:14 schreef dud0r het volgende:

[..]

Ik heb er een stuk of 5000+ staan voor de 41 TM 44 dus morgen en donderdag gaan we daar maar een beetje van voorbereiden na het proces. :Y
*O*
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 15:37 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

je zet er toch wel iedere keer netjes een streep doorheen he als je een ongestempelde zegel tegenkomt? Goed, de postzegelverzamelaars worden dan helemaal gek, maar het is niet anders,
Als ik het zie wel ja. Maar genoeg mensen doen dat niet meer in de voorbereiding. Zeker gezien er laatst nogal op gehamerd werd dat je niet op de rode post moest letten :')
pi_174474194
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 17:09 schreef Sebastiaan92 het volgende:

Als ik het zie wel ja. Maar genoeg mensen doen dat niet meer in de voorbereiding. Zeker gezien er laatst nogal op gehamerd werd dat je niet op de rode post moest letten :')
Oh, nee, in de voorbereiding doe ik er ook niks mee, toen ik nog uitvoering had zette ik er meestal wel een streep door.

Hier ging vandaag de codeerregel in, de eerste reacties van postbezorgers die bijna 50 fouten in hun wijk hadden zitten heb ik al gehoord.
pi_174474241
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 17:12 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Oh, nee, in de voorbereiding doe ik er ook niks mee, toen ik nog uitvoering had zette ik er meestal wel een streep door.

Hier ging vandaag de codeerregel in, de eerste reacties van postbezorgers die bijna 50 fouten in hun wijk hadden zitten heb ik al gehoord.
Tijdens het lopen heb ik juist vaak minder vaak een hand vrij om een streep te zetten ;)

De codeerregel begon hier ook met één grote puinzooi. Inmiddels gaat het wat beter. Maar alsnog is de kwaliteit wel wat slechter dan voorheen. In de voorbereiding werkt ons kantoor er nog niet mee. Desondanks gebruik ik het af en toe wel om een wijk even ergens anders in te gooien.
  Moderator dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:26:35 #114
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_174474416
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 16:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

en precies bij die ene wijk wordt alles ongesorteerd in de tas gedonderd _O-
Nee nee. Alles wordt netjes op volgorde gezet. Leve de codeerregel. *O*
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:55:48 #115
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_174474931
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 17:26 schreef dud0r het volgende:

[..]

Nee nee. Alles wordt netjes op volgorde gezet. Leve de codeerregel. *O*
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- Beste grap in weken :')
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Moderator dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:29:43 #116
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_174475540
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 17:55 schreef V__L_N het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- Beste grap in weken :')
Bij mij in de unit gaat dat gewoon op volgorde de deur uit. :Y
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:18:03 #117
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_174476810
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 18:29 schreef dud0r het volgende:

[..]

Bij mij in de unit gaat dat gewoon op volgorde de deur uit. :Y
Niet dankzij de computer en de codeerregel. De gemiddelde sorteerder kan niks met dat code. Getuigen de rampzalige dagelijkse sortering.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Moderator dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:39:30 #118
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_174477481
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:18 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Niet dankzij de computer en de codeerregel. De gemiddelde sorteerder kan niks met dat code. Getuigen de rampzalige dagelijkse sortering.
Weinig klachten over gehad. Maar we zijn hier dan ook niet officieel over. En degene die er niet op kunnen sorteren zijn niet geschikt voor het werk.
Het is nog nooit zo makkelijk geweest. :s)
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:44:14 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174477592
Wij zijn ook nog niet over, maar in de VOS kun je al niet meer zonder die codes. Laatst was tijdens de VOS bij een boekje het adresgedeelte gesneuveld. De wijk wisten we wel en de voorbereider heb ik dmv de fragmenten van de code die nog leesbaar waren geholpen om het boekje tot het juiste adres te herleiden. Boekje zelf was wel onbeschadigd ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:47:55 #120
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_174477693
Vraag je af of die klachten jou wel bereiken... De meeste collega's hier hebben klagen opgegeven, bij minder dan 20/30 fouten per dag reageert niemand meer. Is normaal, iedereen vloekt nog wel over niet gesorteerde huisnummertoevoegingen, verkeerd geplaatste poststukken enz. Maar er wordt toch niet geluisterd dus laten we het maar zo.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_174477957
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:39 schreef dud0r het volgende:

[..]

Weinig klachten over gehad. Maar we zijn hier dan ook niet officieel over. En degene die er niet op kunnen sorteren zijn niet geschikt voor het werk.
Het is nog nooit zo makkelijk geweest. :s)
Mwah. Het duurde een tijdje tot ik door had dat veel fouten door die codeerregel komen. "Ingewikkelde" vakjes zitten nu vaker goed. Maar nu heb je vaak wel vreemde post in je wijk opdat er tijdens het zetten alleen nog naar de laatste 4 cijfers wordt gekeken ;) . En het doorbundelen levert nog wat vaker straat A+B en B+C op.

Maar goed, zoals VLN ook al aangeeft. Sommige collega's geven ook niet alles door. Ik zelf overigens ook niet. Vaak vergeet ik het even aan te geven. Was vroeger toch makkelijker als je de voorbereider gewoon zelf zag ;) Daarnaast heeft Admie soms een nogal slome reactietijd.
pi_174478423
We hadden hier tot nu toe weinig klachten met die codeerregel, maar sinds vandaag zijn we officieel over bij voorbereiden, en nu dus wel meteen heel veel klachten en stapels verkeerde post.
Op zich is het wel veel makkelijker met voorbereiden, alleen het valt een stuk minder snel op als je post hebt die helemaal niet bij die wijk hoort.
En de machine maakt ook gewoon erg veel fouten nog, dus in de machinepost zit sowieso heel veel verkeerd.
pi_174481680
Vandaag 35 pakjes in mijn vaste wijk. Ik wil niet weten hoeveel dat er zullen zijn rond sinterklaas en kerst.
pi_174483714
Sinds wij over zijn op de codeerregel zijn er nog nooit zoveel fouten geweest. Nu blijkt ook hoeveel fouten de machine maakt. Voorheen kon je als voorbereider nog wel eens wat herstellen, nu is dat lastiger, omdat er geen straten en huisnummers meer op de kast staan. En foutsorteringen van de machine haal je er ook niet meer uit, want je bent zo gefocusd op die codeerregel dat je vaak niet meer naar de adressen kijkt. Zeker als de codeerregel niet onder het adres staat. Sorteren op kennis is onmogelijk, want alle wijken hebben andere loopnummers gekregen en staan op andere plekken in het Carré. Op straat hebben de wijken wel nog dezelfde loopnummers, dus de voorbereider moet ook nog eens omnummeren, wat natuurlijk de kans op verkeerde labels vergroot. Ook is het niet handig dat ze nu meerdere wijken op 1 kast hebben staan (naast elkaar, met doorlopende vaknummers) met nagenoeg exact hetzelfde loopnummer, alleen dan eindigend op A of B. Vooral bij pakjes gaat het hierdoor vaak mis, en vind je regelmatig pakjes in jouw tas die voor een andere wijk zijn, of ligt jouw pakjestas op een ander depot. Tel daar ook nog eens bij op dat van veel wijken sinds de invoering van de codeerregel de loopvolgorde is omgegooid (Joost mag weten waarom en op wiens verzoek, niet van de postbezorgers, zoveel is duidelijk) en het eindresultaat is een complete puinhoop.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_174487019
quote:
Hier hebben we wel uitleg over de codeerregel gehad, en de nummers zijn naast de straatnamen op de kasten geplakt. Het instraten gaat wel sneller met de codeerregel. Samenvoegen alleen bij autowijken e.d. Ik vind het vooral vervelend dat die codeerregel vaak wil dat je post op de kop zet, en met het adres de ene kant links en de andere kant rechts. Dus ik zit vaak toch de post te draaien om die codeerregel te kunnen lezen. O ja, en de chauffeur is al boos dat steeds 1 a b c d dwars door elkaar zit, terwijl er kilometers tussen de adressen zitten. Dat gaat alleen maar erger worden... Heb gehoord dat sommigen de wijk helemaal uitpakken en opnieuw zetten, omdat ze dan uiteindelijk sneller klaar zijn. Net als toen het CVL ingevoerd werd.

Ik vind het zoals het nu is eigenlijk prima, dat je nog kan kiezen. Heb van oudere collega's ook gehoord dat de codes soms te klein zijn om goed en snel te lezen, dus dat wordt ook nog wat als ze het gaan verplichten.

Over die foutsorteringen, vaak heeft verkeerd gesorteerde post in de rode bak ook wel een andere code, dus dan kun je aan de code zien dat het er niet thuis hoort. Maar het klopt dat als mensen de verkeerde postcode opschrijven, je dat wel heel toevallig moet zien. Hier is ook nadrukkelijk gezegd dat je niks!! uit!! de rode bak mag halen!! maar de meeste collega's doen het toch. Is ook fijn als de mensen hun kaartje op tijd krijgen, toch? Maar zo mogen we zeker niet denken? Ze zullen wel precies berekend hebben dat omdat 95% binnen een dag aan moet komen, dit binnen die 5% 'marge' valt.

Wat moet je eigenlijk in jouw systeem doen bij een kaartje dat retour moet naar een adres in de route die je aan het zetten bent? De meeste mensen schrijven toch alleen de postcode en het huisnummer op. Kun je dat dan wel terugvinden?

Ik hoop toch dat ze bij ons eerst de postbezorgers raadplegen voor ze met de wijken gaan knoeien. Ik zit echt niet te wachten op van die vakjes met anderhalve straat er in zoals ik in deze reeks gelezen heb. Ook de volgorde kunnen ze maar beter af blijven. Ik heb nu nog steeds vier straten die ze bij de laatste aanpassing gewoon bovenop de tas hebben gedaan, terwijl ze juist ergens aan het eind van de wijk zitten. Ze hadden maar even hoeven vragen waar ze het best in de tas konden (of even op de kaart kijken).
pi_174487507
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 15:07 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ja, maar vooralsnog zijn er dus maar weinig van die punten. Als je eerst 35 km enkele reis hebt om de boel ergens af te kunnen geven, dan worden het alsnog dure poststukken.
Qua kerstkaarten zijn er volgens mij regionaal ook best vaak allerlei acties, hier in de buurt bijvoorbeeld dat je ze voor 25 cent kunt laten bezorgen voor het goede doel, plus dat de hoeveelheid kerstkaarten echt wel enorm is afgenomen.
Stel dat je straks bij alle dhl punten terecht zou kunnen, dan zie ik mezelf er nog niet snel gebruik van maken voor bijv kerstkaarten omdat ik dan speciaal daarvoor naar de bouwmarkt op het industrieterrein moet, ik hoef daar verder nooit in de buurt te zijn, dan moet ik vervolgens ook nog eerst die hele bouwmarkt door,ik kan er alleen terecht tussen 09:00 en 18:00, en dat allemaal om in totaal 1 of 2 euro te kunnen besparen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 16:08 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Dan nog is het voordeel niks. Ik woon aan de rand van de grote stad (en in de randstad). Het dichtstbijzijnde punt hier is 11,5 km enkele reis. Dat maakt dus 23 km. De auto kost zo'n 0,20 cent de km. Dat betekend dat ik al 115 kerstkaarten moet versturen om daarmee kiet te spelen. Dan moet er nog parkeergeld af en kost het me ook nog een half uur.

Dit soort stunts zijn alleen maar nuttig voor mensen die bovenop zo'n punt wonen. Verder is het gewoon aandachttrekkerij. Ze voelen zich nogal wat bij dat bedrijf. De eerste van die zegels die ik tegenkom gaat retour afzender.
Hier is zo'n punt 1,5 km verderop en kun je het prima combineren met andere boodschappen. Kost dus nauwelijks extra moeite om ze even daar af te gooien. En op 100 geboortekaartjes bespaar je dan toch al zo'n twintig euro.

Maar de landelijke dekking (en naamsbekendheid) is nog vrij matig, dus echt concurrerend zal het nog niet zijn.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_174489948
Na bijna 10 maanden gister weer eens een wijkje gelopen -O-
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  woensdag 18 oktober 2017 @ 12:27:38 #128
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_174491170
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:14 schreef Nick-GizMo het volgende:
Na bijna 10 maanden gister weer eens een wijkje gelopen -O-
Had je ons zo gemist dat je weer terug kwam?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_174492836
Ik had vandaag twee scanpakjes die niet in mijn takenlijst stonden en die een codeerregelsticker half over de barcode hadden.

Wat is daar de reden van? Ik kon ze daardoor niet scannen. Heb geprobeerd die codeersticker te verwijderen, maar de barcode was niet meer te scannen doordat er een stuk van de codeerregel op bleef zitten.
pi_174494090
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 12:27 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Had je ons zo gemist dat je weer terug kwam?
Moest per direct terug vanwege dat er te weinig mensen zijn (en hoe zou dat nou komen _O- )
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_174494553
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 14:06 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik had vandaag twee scanpakjes die niet in mijn takenlijst stonden en die een codeerregelsticker half over de barcode hadden.

Wat is daar de reden van? Ik kon ze daardoor niet scannen. Heb geprobeerd die codeersticker te verwijderen, maar de barcode was niet meer te scannen doordat er een stuk van de codeerregel op bleef zitten.
Geen reden voor. Die stickers worden gewoon random er op geplakt. Gevolg is dat de machine hem niet meer leest, en hij dus niet in je takenlijst komt. Meestal is die codeersticker wel makkelijk te verwijderen.

Had vandaag zelf bijna 40 scanpakjes. Op het eind kreeg de telefoon het er duidelijk wat moeilijk mee.
pi_174494648
Nog nooit ben ik zo dichtbij geweest om ook de post maar in brand te steken dan nu met die jodium dingen. Pleuriszooi :r
pi_174494771
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 15:45 schreef Yreal het volgende:
Nog nooit ben ik zo dichtbij geweest om ook de post maar in brand te steken dan nu met die jodium dingen. Pleuriszooi :r
Volgorde klopte zeker niet? Moest hier direct van de container in de tassen. Maar daar zaten veel random fouten in.
pi_174494854
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 15:52 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Volgorde klopte zeker niet? Moest hier direct van de container in de tassen. Maar daar zaten veel random fouten in.
dat, en dan niet 1-3-2 fouten, nee meer straat 6-2-4-1 :')
pi_174494860
Loopt ook voor geen meter die teringdingen
pi_174495424
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 05:50 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Hier hebben we wel uitleg over de codeerregel gehad, en de nummers zijn naast de straatnamen op de kasten geplakt. Het instraten gaat wel sneller met de codeerregel. Samenvoegen alleen bij autowijken e.d. Ik vind het vooral vervelend dat die codeerregel vaak wil dat je post op de kop zet, en met het adres de ene kant links en de andere kant rechts. Dus ik zit vaak toch de post te draaien om die codeerregel te kunnen lezen. O ja, en de chauffeur is al boos dat steeds 1 a b c d dwars door elkaar zit, terwijl er kilometers tussen de adressen zitten. Dat gaat alleen maar erger worden... Heb gehoord dat sommigen de wijk helemaal uitpakken en opnieuw zetten, omdat ze dan uiteindelijk sneller klaar zijn. Net als toen het CVL ingevoerd werd.

Ik vind het zoals het nu is eigenlijk prima, dat je nog kan kiezen. Heb van oudere collega's ook gehoord dat de codes soms te klein zijn om goed en snel te lezen, dus dat wordt ook nog wat als ze het gaan verplichten.

Wat moet je eigenlijk in jouw systeem doen bij een kaartje dat retour moet naar een adres in de route die je aan het zetten bent? De meeste mensen schrijven toch alleen de postcode en het huisnummer op. Kun je dat dan wel terugvinden?

Kiezen kan natuurlijk niet meer, 1 van de voordelen van dat codeersysteem is immers dat je elke wijk op elke kast kunt doen. Dat kan niet als er ook nog steeds straatnamen op de kasten staan.
En op ieder poststuk hoort gewoon een codeersticker te zitten, dus ook op een kaartje dat retour moet. Zit er geen codeerregel op, dan gaat ie terug naar de handsortering codeer en krijg je hem de volgende dag terug met codeersticker.
Wat dat betreft wel een boel spul dat nu een dag vertraging oploopt terwijl dat normaal wel gewoon mee was gegaan.

Verder is het wel erg opletten, de rode bakjes stonden ook voor de invoering van de codeerregel al geregeld bij een verkeerde wijk, maar dan zagen mensen dat wel zodra ze begonnen met zetten, want ja, andere straten.Nu hebben we al een paar gevallen gehad waar mensen er aan het eind van hun rode bak ineens achter kwamen dat ze de verkeerde rode bak hadden, want ja, rode bakje leeg, maar nog wel 8 vakjes over. Want mensen kijken niet meer naar de straten, en alleen nog maar naar het achterste stuk van de codeerregel.
pi_174495814
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 16:30 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Verder is het wel erg opletten, de rode bakjes stonden ook voor de invoering van de codeerregel al geregeld bij een verkeerde wijk, maar dan zagen mensen dat wel zodra ze begonnen met zetten, want ja, andere straten.Nu hebben we al een paar gevallen gehad waar mensen er aan het eind van hun rode bak ineens achter kwamen dat ze de verkeerde rode bak hadden, want ja, rode bakje leeg, maar nog wel 8 vakjes over. Want mensen kijken niet meer naar de straten, en alleen nog maar naar het achterste stuk van de codeerregel.
Hahhaha dat is wel mooi. Dan baal je wel als je een uur lang twee verschillende woonplaatsen door elkaar hebt zitten zetten.

Maar jammer dat ze zo makkelijk dingen een dag vertraging laten oplopen. We wilden ons toch d.m.v. kwaliteit van de concurrent onderscheiden?
pi_174496796
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 16:53 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Hahhaha dat is wel mooi. Dan baal je wel als je een uur lang twee verschillende woonplaatsen door elkaar hebt zitten zetten.

Maar jammer dat ze zo makkelijk dingen een dag vertraging laten oplopen. We wilden ons toch d.m.v. kwaliteit van de concurrent onderscheiden?
We beginnen steeds meer op de concurrent te lijken, qua kwaliteit (en overkomstduur). ;(
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Moderator donderdag 19 oktober 2017 @ 13:11:21 #139
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_174512090
Al die fijne pillen voorbereid. :Y
Vandaag een stuk eruit en morgen. De rest. Heb wijken met 10+ tassen gezien. :{ Succes voor degene die dat moeten lopen.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_174512911
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:11 schreef dud0r het volgende:
Al die fijne pillen voorbereid. :Y
Vandaag een stuk eruit en morgen. De rest. Heb wijken met 10+ tassen gezien. :{ Succes voor degene die dat moeten lopen.
Dankjewel. 14 tassen volgens mij. Al is die wijk sowieso veel te groot. Maar blijkbaar hebben we ook nog volgende week. Maar dan loop ik weer andere wijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sebastiaan92 op 19-10-2017 13:52:16 ]
  Moderator donderdag 19 oktober 2017 @ 13:58:14 #142
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_174513132
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:47 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Dankjewel. 14 tassen volgens mij. Al is die wijk sowieso veel te groot. Maar blijkbaar hebben we ook nog volgende week. Maar dan loop ik weer andere wijken.
Ah dan weet ik welke je moet lopen. 41R :Y die had er 14 ja.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_174515717
Het is wel goed gesorteerd tot nu toe ^O^
  Moderator donderdag 19 oktober 2017 @ 16:31:54 #144
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_174516699
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 15:48 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Het is wel goed gesorteerd tot nu toe ^O^
Is wel de bedoeling als het uit mijn unit komt. :7 8-)
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_174517163
Maar wat is nu de lol van de codeerregel dan? Kan me niet voorstellen dat iemand gelukkig is met deze bagger.
pi_174517325
Ruimtebesparing. Theoretisch kunnen er meer wijken op een kast voorbereid worden.
pi_174517330
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 16:49 schreef Yreal het volgende:
Maar wat is nu de lol van de codeerregel dan? Kan me niet voorstellen dat iemand gelukkig is met deze bagger.
Vossen is makkelijker nu, en vereist geen wijkkennis. Zetten idem dito. Theoretisch is dat ook waar, maar het gaat er helaas van uit dat op alle poststukken juiste en goed leesbare codes staan. Dat is niet zo. Hierdoor neemt het aantal fouten en reject toe, want zonder (juiste) codeerregel kun je de post veel moeilijker goed sorteren. Herstellen duurt ook langer, want alle post zonder codeerregel kun je al niet meer verwerken en moet door de postverdeler dmv een computer alsnog van een codeerregel worden voorzien. Wel makkelijk is dat je elke wijk nu op elke kast kunt voorbereiden. Voor de voorbereiders zijn er dus zeker voordelen, voor de bezorgers helaas voornamelijk nadelen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_174519675
quote:
er lijkt me niets verzonnen in de pdf
pi_174526780
Voor iedereen die net met de codeerregel is gaan werken: let extra op bij rouwkaarten.
Toen wij net over waren op de nieuwe werkwijze kwam het zeer geregeld voor dat het helemaal mis ging met rouwkaarten.
Als je er een aantreft in je tassen die daar niet thuishoort: NIET STICKEREN en in de oranje brievenbus gooien. Neem in dat geval even contact op met je teamleider.
pi_174528849
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 16:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Vossen is makkelijker nu, en vereist geen wijkkennis. Zetten idem dito. Theoretisch is dat ook waar, maar het gaat er helaas van uit dat op alle poststukken juiste en goed leesbare codes staan. Dat is niet zo. Hierdoor neemt het aantal fouten en reject toe, want zonder (juiste) codeerregel kun je de post veel moeilijker goed sorteren. Herstellen duurt ook langer, want alle post zonder codeerregel kun je al niet meer verwerken en moet door de postverdeler dmv een computer alsnog van een codeerregel worden voorzien. Wel makkelijk is dat je elke wijk nu op elke kast kunt voorbereiden. Voor de voorbereiders zijn er dus zeker voordelen, voor de bezorgers helaas voornamelijk nadelen.
ah. Dus eigenlijk alleen maar nadelen?
pi_174530902
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 18:46 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

er lijkt me niets verzonnen in de pdf
Wat ik je brom.
pi_174531332
quote:
4s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 22:19 schreef Rafierafie het volgende:
Voor iedereen die net met de codeerregel is gaan werken: let extra op bij rouwkaarten.
Toen wij net over waren op de nieuwe werkwijze kwam het zeer geregeld voor dat het helemaal mis ging met rouwkaarten.
Als je er een aantreft in je tassen die daar niet thuishoort: NIET STICKEREN en in de oranje brievenbus gooien. Neem in dat geval even contact op met je teamleider.
Goed bezig. Dit soort tips mogen ze ook wel per post aan iedereen sturen zodat iedereen het gelezen heeft.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:56:14 #154
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174533186
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 05:51 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Goed bezig. Dit soort tips mogen ze ook wel per post aan iedereen sturen zodat iedereen het gelezen heeft.
En als bezorgers zich aan de regels houden van het afstickeren van brieven dan is de kans best groot dat ze de brief telkens weer terugkrijgen en de stapel stickers groeit. Daarom mag die instructie wel aangepast worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174542808
quote:
dat gaan ze never inzetten want dat kost geld, en kunnen ze de "salarissen"nog meer verlagen
pi_174553420
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 18:05 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

dat gaan ze never inzetten want dat kost geld, en kunnen ze de "salarissen"nog meer verlagen
Dit idd
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_174554144
Kan iemand van jullie in de pakketdienst mij uitleggen hoe het zit met douane kosten? Eigenlijk heb ik er alleen last van wanneer men het noteert en helemaal geen last als ze gift of zo erop kwakken met lage waarden. Dus die steekproefgewijze manier van pakketten checken gebeurd niet zo gek veel toch? Nu snap ik dat jullie de waardes van pakjes niet weten maar je zal wel eens hebben dat je weet hier heeft douane angezeten.
pi_174558944
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 10:38 schreef Argo het volgende:
Kan iemand van jullie in de pakketdienst mij uitleggen hoe het zit met douane kosten? Eigenlijk heb ik er alleen last van wanneer men het noteert en helemaal geen last als ze gift of zo erop kwakken met lage waarden. Dus die steekproefgewijze manier van pakketten checken gebeurd niet zo gek veel toch? Nu snap ik dat jullie de waardes van pakjes niet weten maar je zal wel eens hebben dat je weet hier heeft douane angezeten.
Hier zit niemand van de pakketservice. Hoe het precies zit met de bedragen staat hier. Ik bestel veel van buiten de EU, en moet helaas regelmatig btw en inklaringskosten betalen. Dus volgens mij nemen ze vrij grote steekproeven. Dat, of ik sta inmiddels op een lijst bij de afdeling inklaring van PostNL (de douane klaart het niet zelf in) waardoor bij elk pakket voor mij de alarmbellen af gaan.

In de regel worden de pakketten trouwens niet opengemaakt, en gaat men gewoon af op de bedragen die de afzender op de douaneverklaring heeft genoteerd. Het is mij 1x overkomen dat een pakket geopend was ter controle, toen werd het bezorgd met allemaal oranje tape er omheen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_174561105
Weet iemand hoe het in zijn werk gaat als je smartphone beschadigd is? Aangeven bij leidinggevende en zelf naar een phonestore brengen om te laten maken? Veel gedoe?
pi_174596922
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 18:20 schreef tntster het volgende:
Weet iemand hoe het in zijn werk gaat als je smartphone beschadigd is? Aangeven bij leidinggevende en zelf naar een phonestore brengen om te laten maken? Veel gedoe?
In eerste instantie keek bij ons de PET ernaar toen bij mij de mobiel de geest had gegeven. Dat ding bleef dood en toen heeft hij hem aan de TC gegeven die mij een nieuwe zou geven. Aangezien hij er geen meer had op voorraad gebruik ik nu mijn eigen mobiel.

Maar in principe zou je een andere moeten krijgen.
pi_174620752
Tekort aan postbezorgers; postbezorgers uit regio naar Breda
quote:
“Zodat zij vrijwillig bijvoorbeeld twee wijken bezorgen.
Of drie of vier of meer wijken. :')
quote:
Vanzelfsprekend krijgt de postbezorger deze tijd betaald.”
Vanzelfsprekend...
Zegt toch wel wat dat ze dat er zo bij moeten zetten.
pi_174621258
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:27 schreef Rafierafie het volgende:
Tekort aan postbezorgers; postbezorgers uit regio naar Breda

[..]

Of drie of vier of meer wijken. :')

[..]

Vanzelfsprekend...
Zegt toch wel wat dat ze dat er zo bij moeten zetten.
Ook gaat het om een "beperkt tekort". Tja, ieder tekort is in principe beperkt. Als je 1000 postbezorgers tekort komt, is dat ook beperkt.

Uiteraard is het allemaal de schuld van de aantrekkende arbeidsmarkt, en heeft het op geen enkele manier te maken met onvrede onder bezorgers over steeds latere aanlevertijden, steeds slechtere sortering (leve de codeerregel), en pilots met postvesten. :(
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_174623837
Ik zie op de vacaturesite dat ze weer uitsluitend postbezorgers op de zaterdag zoeken (Sneek o.a.).

Mag dat weer ? :o

Ik hoor hier verhalen dat de Admi zelf op
Zaterdag mee moet lopen (ZH) :') raar verhaal

Ze hebben echt een groot tekort aan bezorgers ?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_174625838
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik zie op de vacaturesite dat ze weer uitsluitend postbezorgers op de zaterdag zoeken (Sneek o.a.).

Mag dat weer ? :o

Ik hoor hier verhalen dat de Admi zelf op
Zaterdag mee moet lopen (ZH) :') raar verhaal

Ze hebben echt een groot tekort aan bezorgers ?
Mag inderdaad weer ja, hier hebben ze ook wat mensen aangenomen puur voor de zaterdag. In deze regio moet de tc bezorgen geregeld zelf een wijk wegbrengen omdat ze de planning anders niet rond krijgen
pi_174625918
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik zie op de vacaturesite dat ze weer uitsluitend postbezorgers op de zaterdag zoeken (Sneek o.a.).

Mag dat weer ? :o

Ik hoor hier verhalen dat de Admi zelf op
Zaterdag mee moet lopen (ZH) :') raar verhaal

Ze hebben echt een groot tekort aan bezorgers ?
er zijn zelfs "vacatures" van tegen de 30 uur te vinden
pi_174627932
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:47 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Mag inderdaad weer ja, hier hebben ze ook wat mensen aangenomen puur voor de zaterdag. In deze regio moet de tc bezorgen geregeld zelf een wijk wegbrengen omdat ze de planning anders niet rond krijgen
Wow ... :o ineens kan weer alles
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_174627985
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:50 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

er zijn zelfs "vacatures" van tegen de 30 uur te vinden
Oef.. dat lijkt me echt heel zwaar :P

Ik was na een dagje bezorgen op zaterdag (maximaal 3 wijken) + voorbereiden best kapot
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_174628912
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:


Ze hebben echt een groot tekort aan bezorgers ?
En aan voorbereiders. Werk nu al aardig wat weken 40+ uren :P Kan nog leuk worden in december.
pi_174628917
Een decemberbaan van 25 uur, dat lijkt me dan wel weer mooi...
pi_174628949
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:44 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

En aan voorbereiders. Werk nu al aardig wat weken 40+ uren :P Kan nog leuk worden in december.
Ja, ze plukken nu de vruchten van het beleid ...dit hadden ze wel kunnen verwachten, lijkt me.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_174629156
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:45 schreef diesnelle het volgende:
Een decemberbaan van 25 uur, dat lijkt me dan wel weer mooi...
Nou, dat gaat meteen lekker: door een technische fout is het formulier op dit moment niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:12:22 #173
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174629559
Druk dagje vandaag. Wijkje van nog geen twee uren had plots vier bomvolle tassen en in de sortering stonden de bakken weer lekker hoog opgestapeld.

De rest van de week verwachten ze daarentegen weinig.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:49:01 #174
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_174630282
Vandaag was het hier juist rustig... Ook wel eens fijn, vooral met dit pruts weer.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Moderator dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:19:05 #175
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_174630959
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 16:12 schreef Peterselieman het volgende:
Druk dagje vandaag. Wijkje van nog geen twee uren had plots vier bomvolle tassen en in de sortering stonden de bakken weer lekker hoog opgestapeld.

De rest van de week verwachten ze daarentegen weinig.
Dit ja. Flink drukke dag vandaag. Rest van de week twee vingers in je neus werk.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_174648268
Nog iemand waarbij de plus uren weer op hol geslagen zijn op mijn werk? Mij +uren zijn met 3 uren gestegen terwijl ik vorige week veel meer overuren heb gedraaid 8)7
pi_174648546
Ik word helemaal gestoord van die telefoon, met nog 1 dag te gaan ben ik over de 300 MB heen. Dat is nog nooit gebeurd.
Heb alles netjes op handmatig updaten staan, zodat ik dat thuis met wifi kan doen. Alleen gooit Instant Apps van Google roet in het eten. Die update vrolijk wanneer ie het zelf wil. En huppatee, daar vliegen de MB's de deur uit.
pi_174650461
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:51 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Nog iemand waarbij de plus uren weer op hol geslagen zijn op mijn werk? Mij +uren zijn met 3 uren gestegen terwijl ik vorige week veel meer overuren heb gedraaid 8)7
Van mijn 3.35 plusuren is nog 1 plusminuut over. De rest is verdampt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Moderator woensdag 25 oktober 2017 @ 16:05:55 #179
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_174650842
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 14:02 schreef swimmie86 het volgende:
Ik word helemaal gestoord van die telefoon, met nog 1 dag te gaan ben ik over de 300 MB heen. Dat is nog nooit gebeurd.
Heb alles netjes op handmatig updaten staan, zodat ik dat thuis met wifi kan doen. Alleen gooit Instant Apps van Google roet in het eten. Die update vrolijk wanneer ie het zelf wil. En huppatee, daar vliegen de MB's de deur uit.
Settings > Google > instant apps en daar uitzetten. ^O^
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_174650925
quote:
14s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 16:05 schreef dud0r het volgende:

[..]

Settings > Google > instant apps en daar uitzetten. ^O^
Dat ding staat blijkbaar uit, maar updaten doet ie wel. Zal morgen nog eens kijken.
pi_174650973
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Van mijn 3.35 plusuren is nog 1 plusminuut over. De rest is verdampt.
Heb eens zitten rekenen. Er is exact 1 fulltime week (37 uur) aan overuren niet meegeteld. Alle uren staan er wel in. Het 13 weeks gemiddelde klopt ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sebastiaan92 op 25-10-2017 16:45:57 ]
pi_174651122
Bij mij kloppen de plusuren ook niet |:(
  Moderator woensdag 25 oktober 2017 @ 16:35:10 #183
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_174651557
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 16:10 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Dat ding staat blijkbaar uit, maar updaten doet ie wel. Zal morgen nog eens kijken.
Dan weet ik het ook zo snel niet. :N
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_174652754
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:45 schreef diesnelle het volgende:
Een decemberbaan van 25 uur
Ze zijn gek, zegt mijn voormalige TC. Maar het staat er toch echt, zonder voorbereiden (zoals hij dacht).
pi_174655985
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:23 schreef diesnelle het volgende:

Ze zijn gek, zegt mijn voormalige TC. Maar het staat er toch echt, zonder voorbereiden (zoals hij dacht).
niks veranderd, het wordt al snel:
fijn, doen we meteen drie maanden en de zaterdagen vast en en en....

NEEEE, ik zei niet dat ik terug kwam, ik ging voor een decemberbaan
zoals beschreven: 25 uur per week bezorgen
nee zegt-ie, da's met voorbereiden (sorteren), half zeven beginnen....
maar er staat toch echt "je bezorgt tussen 11 en 17 uur"
(post wordt nooit voor 12.30 aangeleverd, maar goed)
niks over voorbereiden, laat staan half zeven beginnen....

"ze zijn gek, 25 uur bezorgen bestaat niet"
maar dat is toch wat er staat, in de vacature waar ik voor ga

moest het nog ff regelen via het sollicitatieformulier

.... dat het dus nog steeds niet deed....
uiteindelijk toch maar bellen.... (zoveel wachtenden voor me.......................)
vraagje (in de wacht), nog een vraag (weer in de wacht)
nee, sorteren en bezorgen bestaat niet meer, die teamleider is gek
maar die zegt: ze zijn gek, 25 uur bezorgen bestaat niet
(...)

welke vacature ik dan voor wilde gaan
dichtstbijzijnde maar genomen, als het maar bezorgen is

nieuw systeem, al mijn gegevens moeten opnieuw worden ingevoerd
(dus 5e keer het sollicitatieformulier, maar nu telefonisch)

afijn, nu gaat een recruiter me bellen, om alle vragen nog eens te stellen
pi_174656566
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:47 schreef diesnelle het volgende:

[..]

niks veranderd, het wordt al snel:
fijn, doen we meteen drie maanden en de zaterdagen vast en en en....

NEEEE, ik zei niet dat ik terug kwam, ik ging voor een decemberbaan
zoals beschreven: 25 uur per week bezorgen
nee zegt-ie, da's met voorbereiden (sorteren), half zeven beginnen....
maar er staat toch echt "je bezorgt tussen 11 en 17 uur"
(post wordt nooit voor 12.30 aangeleverd, maar goed)
niks over voorbereiden, laat staan half zeven beginnen....

"ze zijn gek, 25 uur bezorgen bestaat niet"
maar dat is toch wat er staat, in de vacature waar ik voor ga

moest het nog ff regelen via het sollicitatieformulier

.... dat het dus nog steeds niet deed....
uiteindelijk toch maar bellen.... (zoveel wachtenden voor me.......................)
vraagje (in de wacht), nog een vraag (weer in de wacht)
nee, sorteren en bezorgen bestaat niet meer, die teamleider is gek
maar die zegt: ze zijn gek, 25 uur bezorgen bestaat niet
(...)

welke vacature ik dan voor wilde gaan
dichtstbijzijnde maar genomen, als het maar bezorgen is

nieuw systeem, al mijn gegevens moeten opnieuw worden ingevoerd
(dus 5e keer het sollicitatieformulier, maar nu telefonisch)

afijn, nu gaat een recruiter me bellen, om alle vragen nog eens te stellen
mooi he hoop werk en uiteindelijk krijg je 8 uur pw :)
pi_174656599
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:23 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Ze zijn gek, zegt mijn voormalige TC. Maar het staat er toch echt, zonder voorbereiden (zoals hij dacht).
zie wel dat het totaal aantal landelijke vacatures per dag redelijk oploopt,volgende maand zeker 2k :)
pi_174657691
Staat op mijn depot een vacature voor 29 uur bezorgen. Alleen zijn alle wijken bezet 8)7
  Moderator woensdag 25 oktober 2017 @ 20:48:34 #189
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_174657728
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:47 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Staat op mijn depot een vacature voor 29 uur bezorgen. Alleen zijn alle wijken bezet 8)7
Misschien ook voor andere depots in de buurt? Als ik zag wat er voor zaterdag nog open stond....
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 oktober 2017 @ 20:50:06 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174657770
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:47 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Staat op mijn depot een vacature voor 29 uur bezorgen. Alleen zijn alle wijken bezet 8)7
29 uur bezorgen? Dan moet je op piekdagen rond de 7 uur lopen wil je in de buurt van dat urenaantal komen

Dan mag je wel een lampje op hebben in de winter
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174657775
Even snel gekeken bij Arnhem en mijn postcode, met de twee depots het dichtstbij zoeken ook voor de decembermaand tot begin januari een bezorger voor 25 uur in de week. :Y

En de postcode in de buurt van jou @Diesnelle ook inderdaad. _O-
pi_174657869
Geen wonder toch, dat ze geen mensen krijgen? Ben al uren bezig geweest (mét kennis van zaken en mensen) om überhaupt mijn naam weer in het systeem te krijgen....
pi_174657882
quote:
11s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:48 schreef dud0r het volgende:

[..]

Misschien ook voor andere depots in de buurt? Als ik zag wat er voor zaterdag nog open stond....
Wellicht. Ook op andere depots relatief grote contracten. En over zaterdag, wellicht komt Admie weer ouderwets pas op vrijdag in actie :P
  woensdag 25 oktober 2017 @ 20:55:36 #194
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_174657927
Zou best nog zin hebben om naast mijn fulltime job op zaterdagen in de decembermaand te bezorgen, maar niet met al die onzin van scanpakjes, dubbele bundels, codeerregels, postvesten enzovoorts.
pi_174657997
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:55 schreef Zelva het volgende:
Zou best nog zin hebben om naast mijn fulltime job op zaterdagen in de decembermaand te bezorgen, maar niet met al die onzin van scanpakjes, dubbele bundels, codeerregels, postvesten enzovoorts.
Daar weet ik nog helemaaaaaal niks van, ik laat me eerst een weekje opleiden :)
vervolgens zie ik het waarschijnlijk niet meer zitten
pi_174658530
Al die vacatures slaan sowieso nergens op. Pakketbezorger op zaterdag voor 32 uur per week :').

Bezorger voor di,wo,do,vr,za. Extra dagen mogelijk :D
pi_174659219
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:15 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Bezorger voor di,wo,do,vr,za. Extra dagen mogelijk :D
Op maandag vertraagde wijken wegbrengen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_174659358
quote:
14s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:34 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Op maandag vertraagde wijken wegbrengen.
Soort bezemwagen voor de afgelopen week ;)
  woensdag 25 oktober 2017 @ 23:07:29 #199
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_174661933
Haha, hier staat een tijdelijke baan voor december en voor 3 maanden... 30 uur per week. Maar dan mag je ook sorteren. Dan ben je gewoon weer postbode. Je kan ook nog fietskoerier worden voor 20 uur, maar gewoon alleen postbezorger zijn voor zulke tijden mag ook.
Ze zoeken hier ook nog een postvoorbereider voor 25 uur per week. Is dat het zelfde als sorteerder?

Maar goed, 76 vacatures inmiddels... Dat gaat goed, dat gaat beter...

[ Bericht 10% gewijzigd door V__L_N op 25-10-2017 23:17:35 ]
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_174662341
Ik heb ook even zitten speuren op de vacaturesite. 55 vacatures voor postbezorgers voor meer dan 15 uur per week. Waaronder deze:

En deze:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 23:26:37 #201
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_174662388
Die kwam ik ook tegen ja 8)7

Woont er iemand in de buurt van nieuwegein? Daar mag je 29 uur per week bezorgen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_174663863
Wow, 1000 uur, lijkt wel erg op wat ze van je vragen :)
(1000 uur werken, 3 uur per dag betalen)
  Moderator donderdag 26 oktober 2017 @ 03:43:12 #203
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_174663938
1000 uur is wel mooi _O-
@sebas, ze hebben gisteren in ieder geval de lijst al doorgezet naar ons om te kijken of wij nog wat voor ze kunnen oplossen.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_174663977
Het animo is vast heel groot op de zaterdag. Hier weten ze vaak niet hoe snel ze weer naar huis moeten :P
pi_174664346
Bij mij zijn er ook 3 1/2 uur meertijd verdwenen. In rook opgelost. Ik dacht toen ik het gisteren zag dat ze misschien meegenomen zijn bij de uitbetaling van november. Maar de afsluiting ia toch pas volgende week?

Aangezien iedereen er last van heeft, zal het wel landelijk zijn?
pi_174664880
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 07:55 schreef Globetrottertje het volgende:

Aangezien iedereen er last van heeft, zal het wel landelijk zijn?
Ze voelden vast weer een vlaag van volumedaling aankomen.

Globetrottertje, is al bekend wanneer het postvest ingaat in deze mooie stad?
pi_174664891
"meer/min uren
26-10-2017

Collega's,

Door een interne storing is het op dit moment zo dat de totale meer/minder tijd over deze periode niet goed wordt weergegeven. Er wordt hard aan gewerkt om dit op orde te krijgen. Wees gerust, alle gewerkte uren worden normaal uitbetaald via ons roosterprogramma waar alles wel goed geregistreerd wordt.

Excuses voor dit ongemak.

Met vriendelijke groet,

Admi bezorgen"

Ahh okee. Dan is het goed! ;)
pi_174664934
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 08:58 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Ze voelden vast weer een vlaag van volumedaling aankomen.

Globetrottertje, is al bekend wanneer het postvest ingaat in deze mooie stad?
Nou... op het een na laatste werkoverleg werd door TC C.E. verteld dat het nog helemaal niet zeker was dat het postvest er zou komen. Vanwege de "on"veiligheid waarschijnlijk. Hij moest eerst nog uitgebreid doorontwikkeld worden.

Wat wel zeker is, is dat er met twee bundels gewerkt gaat worden.
pi_174665068
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 09:02 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Nou... op het een na laatste werkoverleg werd door TC C.E. verteld dat het nog helemaal niet zeker was dat het postvest er zou komen. Vanwege de "on"veiligheid waarschijnlijk. Hij moest eerst nog uitgebreid doorontwikkeld worden.

Wat wel zeker is, is dat er met twee bundels gewerkt gaat worden.
Oh dan is dat voorlopig veilig ;) Dank voor je reactie!
pi_174665178
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 09:02 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Nou... op het een na laatste werkoverleg werd door TC C.E. verteld dat het nog helemaal niet zeker was dat het postvest er zou komen. Vanwege de "on"veiligheid waarschijnlijk. Hij moest eerst nog uitgebreid doorontwikkeld worden.

Wat wel zeker is, is dat er met twee bundels gewerkt gaat worden.
Combibundel is kut. Met of zonder postvest. :Y
Na een aantal maanden werken met de combibundel, hoop ik nog steeds (waarschijnlijk tevergeefs) dat we weer teruggaan op de oude manier van bezorgen.
pi_174665611
Het lijkt mij ook niet handig werken. Zeker niet met steeds meer pakjes ertussen gepropt.
pi_174665647
Op facebook (FNV): Postbezorgers hielpen vanochtend aan de poort van VBL Arnhem bij het flyeren tegen het #flutakkoord #caopostnl
pi_174666197
Voor zover ik weet is die hele combibundel nog steeds een proef. Er is een nieuwe advies aanvraag naar de OR. Net een beetje anders maar bijna hetzelfde. En de OR is aan het nadenken wat voor antwoord ze gaan geven.
Ze vragen trouwens om ervaringen met combibundel van degenen die er nu mee werken. Dus als je daar wat over te vertellen hebt...
pi_174667466
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:11 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

zie wel dat het totaal aantal landelijke vacatures per dag redelijk oploopt,volgende maand zeker 2k :)
Geen wonder, als de invulling al zo gaat. Heb ook niet de beloofde bevestiging (per mail) gekregen, dus het zal mij benieuwen. Er gaan maximaal drie pogingen gedaan worden mij te bellen, vanaf een anoniem nummer. Het lijkt wel een loterij :)

Je moet wel erg wanhopig of knettergek zijn...
pi_174671057
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 08:58 schreef Globetrottertje het volgende:
"meer/min uren
26-10-2017

Collega's,

Door een interne storing is het op dit moment zo dat de totale meer/minder tijd over deze periode niet goed wordt weergegeven. Er wordt hard aan gewerkt om dit op orde te krijgen. Wees gerust, alle gewerkte uren worden normaal uitbetaald via ons roosterprogramma waar alles wel goed geregistreerd wordt.

Excuses voor dit ongemak.

Met vriendelijke groet,

Admi bezorgen"

Ahh okee. Dan is het goed! ;)
Dankje voor het melden.

Leuk dat PostNL dit soort dingen ook weer niet naar iedereen communiceert :')
pi_174680728
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:22 schreef SnawyHoulet het volgende:
Voor zover ik weet is die hele combibundel nog steeds een proef. Er is een nieuwe advies aanvraag naar de OR. Net een beetje anders maar bijna hetzelfde. En de OR is aan het nadenken wat voor antwoord ze gaan geven.
Ze vragen trouwens om ervaringen met combibundel van degenen die er nu mee werken. Dus als je daar wat over te vertellen hebt...
Het is inderdaad nog steeds een proef. Het vreemde is dat ondanks de overwegend negatieve reacties van de mensen die ermee moeten werken, nog steeds wordt doorgegaan met het uitbreiden van het testgebied. Er is ook nog steeds nooit een einddatum genoemd voor de pilot, dus ik ga ben bang dat dit met veel geweld door onze strot zal worden geduwd.
Deze pilot in combinatie met de slechte voorbereiding, onvoorspelbare aanlevertijden en pakjesdiarree, heeft ervoor gezorgd dat het werkplezier tot onder het nulpunt is gedaald. Vrijwel iedereen op mijn depot wil ermee stoppen, zelfs de echte diehards.
Ik geloof dat de nieuwe postbezorgers cao de laatste kans is om het een en ander goed te maken.
pi_174684130
@Rafierafie ik geef je helemaal gelijk. Die pilot is niet echt lekker gegaan. Einddatum ho maar. Ik hoop maar dat die CAO straks goed gaat uitpakken voor ons anders zijn er heel veel collega's weg. Denk ik.
pi_174685228
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 22:09 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik geloof dat de nieuwe postbezorgers cao de laatste kans is om het een en ander goed te maken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 00:27 schreef SnawyHoulet het volgende:
[..]

Ik hoop maar dat die CAO straks goed gaat uitpakken voor ons anders zijn er heel veel collega's weg. Denk ik.
Goed gezegd.

[ Bericht 32% gewijzigd door bmp80 op 27-10-2017 06:00:51 ]
pi_174685460
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 00:27 schreef SnawyHoulet het volgende:
@Rafierafie ik geef je helemaal gelijk. Die pilot is niet echt lekker gegaan. Einddatum ho maar. Ik hoop maar dat die CAO straks goed gaat uitpakken voor ons anders zijn er heel veel collega's weg. Denk ik.
gezien de resultaten van de andere cao,zal dit vast een drama worden,terwijl 20k man(of wat er nog van over is) wel beter verdienen.
pi_174685548
Wij hebben net een bericht binnen de portal gekregen over "Tip een Topper" Er schijnen 50 vacatures open te staan binnen de regio. Zegt genoeg denk ik.
pi_174686758
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 07:46 schreef Globetrottertje het volgende:
Wij hebben net een bericht binnen de portal gekregen over "Tip een Topper" Er schijnen 50 vacatures open te staan binnen de regio. Zegt genoeg denk ik.
Zit daar ook een bonus aan vast? Anders begin ik de hele sollicitatieriedel nog eens opnieuw ;) (waarschijnlijk is de eerste poging toch niet doorgekomen, zelfs telefonisch niet).

Hoewel ik er ook nog van af kan zien......
pi_174687524
Yeppers. 100 euro voor degene die je aanbrengt. Die persoon moet wel een contract krijgen voor minimaal 9 uur en minstens 12 maanden in dienst blijven. Daarna wordt de 100 euro op de rekening van degene die je heeft aangebracht gestort.
pi_174687744
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 10:15 schreef Globetrottertje het volgende:
Yeppers. 100 euro voor degene die je aanbrengt. Die persoon moet wel een contract krijgen voor minimaal 9 uur en minstens 12 maanden in dienst blijven. Daarna wordt de 100 euro op de rekening van degene die je heeft aangebracht gestort.
Oh jammer, anders mocht je me tippen. 12 maanden, dat trek ik niet meer ;)
pi_174688959
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 10:15 schreef Globetrottertje het volgende:
Yeppers. 100 euro voor degene die je aanbrengt. Die persoon moet wel een contract krijgen voor minimaal 9 uur en minstens 12 maanden in dienst blijven. Daarna wordt de 100 euro op de rekening van degene die je heeft aangebracht gestort.
wat een armoe voor 0.1k :)
pi_174689504
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:42 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

wat een armoe voor 0.1k :)
áls er al iemand door de beroerd functionerende werving&selectie komt
(en het daarna nog ziet zitten)
pi_174691279
@Diesnelle, kan C.E. je niet ertussen zetten zonder dat je hoeft te solliciteren? En dat de admi je gewoon op het rooster zet?

Of is dat administratief gezien lastig?

Heb je C.E. zijn mailadres nog? Mail hem anders even. Of J.Z. Ik weet niet of hij misschien de tc is van jouw regio. Er zijn een paar verschuivingen geweest.

"Mijn" tc heeft nu ook wat in Noord erbij en Huissen en Westervoort of zoiets. Of juist Huissen niet meer.

Ik stuur je wel even de mailadressen van J.Z en van de admi van Arnhem nu. Er is nu een andere. Een dame. "M.F."
pi_174692105
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 14:08 schreef Globetrottertje het volgende:
@Diesnelle, kan C.E. je niet ertussen zetten zonder dat je hoeft te solliciteren? En dat de admi je gewoon op het rooster zet?

Dankjewel, maar ik heb al meteen contact gehad met C. Als het aan hem lag kon ik meteen beginnen (en was ik nu nog niet klaar geweest :) ) Maar ik moest me wel aanmelden via dat sollicitatieformulier, dat dus niet werkte. Toen nog een half uur telefonisch bezig geweest - nee, ze hadden geen gegevens meer van mij, nieuw systeem :( Zou een bevestiging per mail krijgen, maar die zal wel verkeerd gesorteerd zijn :) Nu is PostNL aan zet hoor, ik heb mijn best gedaan.
pi_174692249
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 14:08 schreef Globetrottertje het volgende:
@Diesnelle, kan C.E. je niet ertussen zetten zonder dat je hoeft te solliciteren? En dat de admi je gewoon op het rooster zet?

Ik stuur je wel even de mailadressen van J.Z en van de admi van Arnhem nu.
En dank voor je bericht (wat privé niet lukt: inbox "globetrottertje" is niet beschikbaar).
pi_174693296
Raar. Misschien iets met de instellingen. Ik zal eens kijken.

Eta: instellingen stonden op niet ontvangen van pm's. Vreemd. Ik heb weleens berichten ontvangen van mede forummers.

Heb even aangepast.
pi_174693584
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 16:02 schreef Globetrottertje het volgende:
Raar. Misschien iets met de instellingen. Ik zal eens kijken.

Eta: instellingen stonden op niet ontvangen van pm's. Vreemd. Ik heb weleens berichten ontvangen van mede forummers.

Heb even aangepast.
Misschien had je mij geblokkeerd ;)
pi_174694474
Ja dat zal het zijn geweest! }) _O- _O-
pi_174707531
Ik moet zo lopen en ik zit nu in schotland aan het bier
  Moderator zaterdag 28 oktober 2017 @ 05:42:19 #233
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_174707677
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 03:49 schreef Yreal het volgende:
Ik moet zo lopen en ik zit nu in schotland aan het bier
Kan prima toch?
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_174708189
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 07:46 schreef Globetrottertje het volgende:
Wij hebben net een bericht binnen de portal gekregen over "Tip een Topper" Er schijnen 50 vacatures open te staan binnen de regio. Zegt genoeg denk ik.
Ik heb meerdere malen een topper getipt. Nooit een cent voor gekregen. En ik ben daarin niet de enige. Mijn toptip: doe geen moeite.
pi_174708270
Ik ben zelf ook getipt door iemand. Die persoon heeft ook nooit een cent voor mij gekregen om eerlijk te zijn.

Ik ging ervan uit dat mijn tipgever iets niet goed had gedaan, maar het blijkt dus dat tipgevers vaker de bonus niet ontvangen.

Nee dan hoeven we geen moeite te doen.
pi_174714055
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 05:42 schreef dud0r het volgende:

[..]

Kan prima toch?
laat prima maar weg
pi_174714150
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 03:49 schreef Yreal het volgende:
Ik moet zo lopen en ik zit nu in schotland aan het bier
Had ik ook een keer met een collega. Hadden we vrij gevraagd voor een studiereis naar Schotland. Gekregen, en vervolgens was het gokken bij wie van ons te telefoon ging voor openstaande wijken die week :P . En ja, na drie dagen was het raak :7
  Moderator zaterdag 28 oktober 2017 @ 16:28:37 #238
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_174714469
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 16:00 schreef Yreal het volgende:

[..]

laat prima maar weg
Nog wel gelukt? Of was het een foutje in de planning?
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_174715066
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 16:28 schreef dud0r het volgende:

[..]

Nog wel gelukt? Of was het een foutje in de planning?
hele nacht door, val ik om 11 uur alsnog op de bank in slaap. En nu is tl boos dat ik nog aan het lopen ben...
pi_174715090
Trouwens, het was toch de regel dat wij voorrang hadden op normale klanten als we pakjes kwamen afgeven bij de retail?

Net weer eens rel staan schoppen, maar nu zegt tl dat het niet zo is...
pi_174715144
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 17:01 schreef Yreal het volgende:
Trouwens, het was toch de regel dat wij voorrang hadden op normale klanten als we pakjes kwamen afgeven bij de retail?

Net weer eens rel staan schoppen, maar nu zegt tl dat het niet zo is...
Ja. Ik groet ze, en leg het op de balie. Ik ga niet in een rij staan :{w
  Moderator zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:08:09 #242
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_174715208
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 17:01 schreef Yreal het volgende:
Trouwens, het was toch de regel dat wij voorrang hadden op normale klanten als we pakjes kwamen afgeven bij de retail?

Net weer eens rel staan schoppen, maar nu zegt tl dat het niet zo is...
Ja. Of dat moet in de tussentijd veranderd zijn.
Retailer handelt de klant af waarmee hij/zij mee bezig is en dan heeft de postbezorger voorrang op de rest.
Voorwaarde is wel dat je herkenbaar moet zijn.

Iedereen al weekend aan het vieren?
Behalve yreal met z'n kater :P
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_174715328
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 17:08 schreef dud0r het volgende:

[..]

Ja. Of dat moet in de tussentijd veranderd zijn.
Retailer handelt de klant af waarmee hij/zij mee bezig is en dan heeft de postbezorger voorrang op de rest.
Voorwaarde is wel dat je herkenbaar moet zijn.

Iedereen al weekend aan het vieren?
Behalve yreal met z'n kater :P
enige idee waar dat staat? Even tl mee om de oren slaan.
pi_174715382
Maar waar zou je ook op wachten? Bonnetje enzo hoef je toch niet te bewaren.
  Moderator zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:24:19 #245
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_174715496
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 17:15 schreef Yreal het volgende:

[..]

enige idee waar dat staat? Even tl mee om de oren slaan.
Moet ik even de documentatie er op na slaan.
Dus als ik het niet vergeet dinsdag op z'n vroegst dat ik dat na kan kijken.
Heeft sowieso in de presentatie gestaan die ik gegeven heb erover vorig jaar.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_174715512
Tl die lekker loopt te zeuren dat ik nog buiten ben :')

Onderbezetting hier is inmiddels zo erg dat er gewoon structurele post blijft staan op depot en zelfs wee rop maandag hele wijken worden gedaan :')
  Moderator zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:29:23 #247
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_174715618
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 17:24 schreef Yreal het volgende:
Tl die lekker loopt te zeuren dat ik nog buiten ben :')

Onderbezetting hier is inmiddels zo erg dat er gewoon structurele post blijft staan op depot en zelfs wee rop maandag hele wijken worden gedaan :')
Ze moeten blij zijn dat het weg komt. Sprak een planner vandaag, bezorgers met 13 uur uitvoering vandaag. :N
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_174715666
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 17:29 schreef dud0r het volgende:

[..]

Ze moeten blij zijn dat het weg komt. Sprak een planner vandaag, bezorgers met 13 uur uitvoering vandaag. :N
kijk ik weet ook wel dat je voor 5 uur klaar moet, en het is gewoon mijn eigen wijk.

Maar zeur gewoon niet. En al helemaal niet als er post überhaupt pas maandag bezorgt gaat worden :')
  Moderator zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:35:02 #249
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_174715760
quote:
15s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 17:31 schreef Yreal het volgende:

[..]

kijk ik weet ook wel dat je voor 5 uur klaar moet, en het is gewoon mijn eigen wijk.

Maar zeur gewoon niet. En al helemaal niet als er post überhaupt pas maandag bezorgt gaat worden :')
18.00 tegenwoordig toch? :?
Ik houd me niet zo heel veel bezig met de uitvoering.

@sebas: heeft team 3 er al zin in dat ze een nieuwe teamleider krijgen?
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_174715794
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 17:29 schreef dud0r het volgende:

[..]

Ze moeten blij zijn dat het weg komt. Sprak een planner vandaag, bezorgers met 13 uur uitvoering vandaag. :N
Ik denk dat ik wel weet wie. Één man loopt sowiezo altijd absurd veel.
  Moderator zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:38:27 #251
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_174715825
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 17:36 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik wel weet wie. Één man loopt sowiezo altijd absurd veel.
Sowieso* ;)
Dezelfde die vandaag ook nog in de voorbereiding heeft geholpen voor anderhalf uur?
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_174715832
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 17:35 schreef dud0r het volgende:

[..]

18.00 tegenwoordig toch? :?
Ik houd me niet zo heel veel bezig met de uitvoering.

@sebas: heeft team 3 er al zin in dat ze een nieuwe teamleider krijgen?
Denk het wel. En hij komt uit eigen gelederen, dat is een voordeel ;) Ben zelf nu vaak ook al werkzaam in dat team.
pi_174715869
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 17:38 schreef dud0r het volgende:

[..]

Sowieso* ;)
Dezelfde die vandaag ook nog in de voorbereiding heeft geholpen voor anderhalf uur?
:@

Dat moet weer een ander persoon zijn.
  Moderator zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:40:32 #254
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_174715872
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 17:38 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Denk het wel. En hij komt uit eigen gelederen, dat is een voordeel ;) Ben zelf nu vaak ook al werkzaam in dat team.
Klopt. Was mijn oude postverdeler toen ik daar nog liep.
Toen ik er van de week was om hem te feliciteren kwam er een tegen en die hoopte dat ik weer terug zou komen.
Ik kom van de week nog een keer langs om stickers te brengen. Kunnen jullie ook alvast op de codeerregel ingooien en zetten. :P
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_174715905
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 17:24 schreef Yreal het volgende:
Tl die lekker loopt te zeuren dat ik nog buiten ben :')

Onderbezetting hier is inmiddels zo erg dat er gewoon structurele post blijft staan op depot en zelfs wee rop maandag hele wijken worden gedaan :')
FNV Postbezorgers is op zoek naar concrete voorbeelden daarvan, dus wanneer welke wijken blijven staan, welk depot. Zal nog even speuren of ik dat bericht kan vinden.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:42:35 #256
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174715918
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 16:08 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Had ik ook een keer met een collega. Hadden we vrij gevraagd voor een studiereis naar Schotland. Gekregen, en vervolgens was het gokken bij wie van ons te telefoon ging voor openstaande wijken die week :P . En ja, na drie dagen was het raak :7
Wel eens in Spanje de bevestiging gekregen dat ik de volgende dag vrij had :P
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 17:08 schreef dud0r het volgende:

Iedereen al weekend aan het vieren?
Had voor half twee al weekend. Was toen al klaar met het drie uurs wijkje dat ik liep.
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 17:29 schreef dud0r het volgende:

[..]

Ze moeten blij zijn dat het weg komt. Sprak een planner vandaag, bezorgers met 13 uur uitvoering vandaag. :N
Whut? Zo lang? Dat is toch niet gezond? Zo krap zitten ze bij ons gelukkig nog niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174715924
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 17:40 schreef dud0r het volgende:

[..]

Klopt. Was mijn oude postverdeler toen ik daar nog liep.
Toen ik er van de week was om hem te feliciteren kwam er een tegen en die hoopte dat ik weer terug zou komen.
Ik kom van de week nog een keer langs om stickers te brengen. Kunnen jullie ook alvast op de codeerregel ingooien en zetten. :P
Die gebruik ik al bij sommige wijken :P Ik zag gelijk een berg fouten omdat ik nu ook nog de andere methode kan gebruiken.
  Moderator zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:44:59 #258
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_174715975
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 17:42 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Die gebruik ik al bij sommige wijken :P Ik zag gelijk een berg fouten omdat ik nu ook nog de andere methode kan gebruiken.
Jij bent de enige daar hoorde ik.
Al dat oude grut moet de verandering eens omarmen :P _O-
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_174716024
Werkt een stuk makkelijker dan 1000x de loopwijzer er bij te pakken. En als je die loopwijzer even nummert dan kan je ongecodeerde stukken ook zo oplossen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:48:00 #260
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174716032
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 17:44 schreef dud0r het volgende:

[..]

Jij bent de enige daar hoorde ik.
Al dat oude grut moet de verandering eens omarmen :P _O-
Bij ons zijn deze week ook al enkele wijken via de nieuwe methode gezet. Kasten onbezet en dan precies op die kasten moesten dan nog meerdere wijken. Kast ernaast onbezet, dus daar ging een postbode die al op de nieuwe manier doen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174716075
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 17:42 schreef diesnelle het volgende:

[..]

FNV Postbezorgers is op zoek naar concrete voorbeelden daarvan, dus wanneer welke wijken blijven staan, welk depot. Zal nog even speuren of ik dat bericht kan vinden.
en wat is daar dan de uiteindelijk winst van?
pi_174719555
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 17:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

en wat is daar dan de uiteindelijk winst van?
Waarschijnlijk niks, maar ze willen in de CAO-onderhandelingen aantonen dat sommige zaken echt niet meer kunnen.

[knip plak van facebook}

Aan alle Postbodes, Postbezorgers en Voorbereiders,
De kwaliteit die wij als medewerker van dit postbedrijf willen leveren staat onder druk. Wij staan onder druk.
Er bereiken de vakbond FNV steeds meer berichten over zaken die niet voor mogen komen.
De vakbond FNV is op dit moment volop verwikkeld in een harde strijd over een goede CAO.
Voor zowel alle postbodes, alle postbezorgers als voorbereiders. Het gaat dus om onze CAO, onze arbeidsvoordwaarden, ons inkomen en vooral om onze werkgelegenheid.
De FNV moet in deze onderhandelingen kunnen aantonen dat er nu zaken spelen die echt verbeterd moeten worden.
En wel op een heel korte termijn.
Dit zijn zaken die direct op de werkvloer zichtbaar zijn, voor ons allemaal.
Je kunt aan de volgende zaken denken:
- Wijken die niet bezorgd kunnen worden door onderbezetting in de bezorging
- Depots die te laat beleverd worden door onderbezetting in de voorbereiding
- Wijken die door onderbezetting slecht worden voorbereid
- Werktijden (WTR) in de voorbereiding die absoluut niet haalbaar zijn
- Wijken die bijna iedere dag moeten worden opgeplust
- Opgepluste tijd die vervolgens wordt afgekeurd
- Goedgekeurde tijden die daarna alsnog worden verlaagd
Om deze zaken aan te kunnen kaarten heeft de vakbond concrete informatie nodig.
Dit houdt in dat we jullie vragen om deze bij ons te melden.
- Waar en wanneer is welke wijk niet bezorgd?
- Waar en wanneer is welk depot te laat beleverd?
- Welke wijken worden niet meer goed voorbereid?
- Op welke voorbereidingslocatie zijn de werktijden niet haalbaar?
- Op welke voorbereidingslocatie is een structureel grote onderbezetting?
- Welke wijken staan in looptijd veel te krap?
- Van welke wijken wordt de opgepluste tijd afgekeurd?
Ook andere misstanden kun je ons in vertrouwen mailen.
De vakbond zal al deze informatie alleen gebruiken om aan te tonen waar zaken niet goed lopen.
Het gaat om wijken, depots en looptijden, niet om namen en personen.
Probeer je informatie zo helder en concreet mogelijk naar ons te mailen.
Iedere mail zal met respect voor privacy en in vertrouwen worden behandeld en beantwoord.
Het emailadres: blg.pbz.fnv@gmail.com
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 22:17:41 #263
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_174722877
Andere mensen hier ook 'probleem' dat meldingen niet worden gelezen/afgehandeld? Bij mij staan er al 5 meldingen open van de afgelopen 2,5 week. Bij collega 3 van 2 weken.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Moderator zaterdag 28 oktober 2017 @ 22:35:32 #264
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_174723391
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 17:47 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Werkt een stuk makkelijker dan 1000x de loopwijzer er bij te pakken. En als je die loopwijzer even nummert dan kan je ongecodeerde stukken ook zo oplossen.
Is de Loopwijzer niet genummerd bij jullie?
Je mag anders binnenkort wel een keer langs komen om te kijken hoe mijn unit het doet. We zijn sinds augustus er al mee bezig om te oefenen. 21 november gaat het officieel draaien.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_174726443
Hahaha 13 uur lopen _O-
pi_174728309
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 22:35 schreef dud0r het volgende:

[..]

Is de Loopwijzer niet genummerd bij jullie?
Je mag anders binnenkort wel een keer langs komen om te kijken hoe mijn unit het doet. We zijn sinds augustus er al mee bezig om te oefenen. 21 november gaat het officieel draaien.
Ik had het systeem eigenlijk meteen wel door. Het is niet echt raketwetenschap :P

Overigens lijkt me het vaknummer best doelloos als je het systeem definitief gebruikt. Dan kan je namelijk gewoon de eerste bundel linksboven doen en de laatste bundel rechtsonderin. Heb je alleen die laatste 4 cijfers nodig.
  Moderator zondag 29 oktober 2017 @ 06:42:48 #267
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_174728358
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 06:10 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Ik had het systeem eigenlijk meteen wel door. Het is niet echt raketwetenschap :P

Overigens lijkt me het vaknummer best doelloos als je het systeem definitief gebruikt. Dan kan je namelijk gewoon de eerste bundel linksboven doen en de laatste bundel rechtsonderin. Heb je alleen die laatste 4 cijfers nodig.
Je hebt je vak nummer nodig omdat je meerdere lopen in één instraateenheid hebt. Dan kan je niet op bundel nummer gooien.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_174728362
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 17:24 schreef Yreal het volgende:
Tl die lekker loopt te zeuren dat ik nog buiten ben :')

Onderbezetting hier is inmiddels zo erg dat er gewoon structurele post blijft staan op depot en zelfs wee rop maandag hele wijken worden gedaan :')
Kijk eens aan, op maandag lekker post bezorgen _O-
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_174728496
Nou, ik ben tot nu toe niet heel erg enthousiast over dat nieuwe systeem met de codeerregel. Het gaat wel iets sneller, maar eigenlijk valt de tijdwinst wel behoorlijk tegen. Er komen veel meer fouten in dan voorheen, maar het grootste probleem is toch wel dat er nu zoveel spul vertraging oploopt. Het is maar goed dat het niet landelijk overal tegelijk in is gevoerd, anders zouden we volgens mij echt bij lange na niet meer voldoen aan dat percentage wat we moeten halen qua overkomstduur.
Echt bakken vol pakjes waar geen codes op staan en die dus met een beetje pech pas een dag later meegaan. Nee, voor de klant is dit nieuwe systeem tot nu toe niet bepaald een verbetering.
Oh, of er zit wel een codeerregel op maar die kun je niet lezen omdat het op een donkere ondergrond staat, of je kunt het niet lezen doordat het dubbel gedrukt is, of het staat er maar half op.
pi_174728836
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 07:37 schreef gelestipjes het volgende:
Nou, ik ben tot nu toe niet heel erg enthousiast over dat nieuwe systeem met de codeerregel. Het gaat wel iets sneller, maar eigenlijk valt de tijdwinst wel behoorlijk tegen. Er komen veel meer fouten in dan voorheen, maar het grootste probleem is toch wel dat er nu zoveel spul vertraging oploopt. Het is maar goed dat het niet landelijk overal tegelijk in is gevoerd, anders zouden we volgens mij echt bij lange na niet meer voldoen aan dat percentage wat we moeten halen qua overkomstduur.
Echt bakken vol pakjes waar geen codes op staan en die dus met een beetje pech pas een dag later meegaan. Nee, voor de klant is dit nieuwe systeem tot nu toe niet bepaald een verbetering.
Oh, of er zit wel een codeerregel op maar die kun je niet lezen omdat het op een donkere ondergrond staat, of je kunt het niet lezen doordat het dubbel gedrukt is, of het staat er maar half op.
Ik snap niet dat ze er niet gewoon een loopwijzer bij geven voor het geval dat poststukken niet gecodeerd zijn. Dat zou toch steeds minder moeten voorkomen, dus als je bij een op de vijf vakjes even op de lijst moet kijken is dat toch helemaal niet erg? Vind het eigenlijk niet kunnen om goed geadresseerde post expres te laten liggen. Maar hier laten ze ook veel te makkelijk SMO rolcontainers staan als het vossen niet om 7 uur stipt klaar is. Kun jij aan de klanten weer uitleggen waarom je hun pakjes niet bij je hebt.
pi_174728842
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 08:31 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Ik snap niet dat ze er niet gewoon een loopwijzer bij geven voor het geval dat poststukken niet gecodeerd zijn. Dat zou toch steeds minder moeten voorkomen, dus als je bij een op de vijf vakjes even op de lijst moet kijken is dat toch helemaal niet erg? Vind het eigenlijk niet kunnen om goed geadresseerde post expres te laten liggen. Maar hier laten ze ook veel te makkelijk SMO rolcontainers staan als het vossen niet om 7 uur stipt klaar is. Kun jij aan de klanten weer uitleggen waarom je hun pakjes niet bij je hebt.
maar je kan uberhaupt geen straten zien op de kasten, dus dat kost dan veel te veel tijd.
pi_174728853
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 08:33 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

maar je kan uberhaupt geen straten zien op de kasten, dus dat kost dan veel te veel tijd.
Hadden ze dan wat op moeten bedenken, je kan toch op straat ook niet zomaar sommige post een dag later doen? Daar staat zowat de doodstraf op. Waarom zou het binnen zo makkelijk kunnen?
pi_174728859
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 08:34 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Hadden ze dan wat op moeten bedenken, je kan toch op straat ook niet zomaar sommige post een dag later doen? Daar staat zowat de doodstraf op. Waarom zou het binnen zo makkelijk kunnen?
omdat het in theorie natuurlijk perfect zou werken, naar de praktijk kijken ze meestal niet.
pi_174728881
En waarom het binnen zo makkelijk kan? Waarschijnlijk omdat het veel te veel geld kost als de post te laat is, want dan moeten ze wachtgeld betalen aan de chauffeurs en extra ritten laten uitvoeren wat ook weer extra kost. En dus kiezen ze er dan inderdaad maar voor om soms hele containers te laten staan
pi_174728885
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 08:33 schreef gelestipjes het volgende:
men, dus als je bij een op de vijf vakjes even op de lijst moet kijken is dat toch helemaal niet erg? Vind het eigenlijk niet kunnen om goed geadresseerde post expres te laten liggen. Maar hier laten ze ook veel te makkelijk SMO rolcontainers staan als het vossen niet om
Maar wel op de loopwijzer. Als je op die loopwijzer het vaknummer zet dan ben je zo klaar. Of niet zo zeer een loopwijzer, maar een lijst waarop de straten alfabetisch staan. Pakje voor straat A, even op de lijst kijken bij straat A.
pi_174728908
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 08:38 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Maar wel op de loopwijzer. Als je op die loopwijzer het vaknummer zet dan ben je zo klaar. Of niet zo zeer een loopwijzer, maar een lijst waarop de straten alfabetisch staan. Pakje voor straat A, even op de lijst kijken bij straat A.
het probleem is natuurlijk al dat je een pakje zonder code al niet meer zomaar bij de goede kast krijgt he. Want ja, ik weet echt niet of ik noem maar wat de dorpsstraat in wijk F4 hoort, of C6 of weet ik veel wat.
pi_174728937
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 08:41 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

het probleem is natuurlijk al dat je een pakje zonder code al niet meer zomaar bij de goede kast krijgt he. Want ja, ik weet echt niet of ik noem maar wat de dorpsstraat in wijk F4 hoort, of C6 of weet ik veel wat.
Ah ja. Even wakker worden :P. Was even vergeten dat het vossen wel wat anders (en langzamer) zal gaan ja. Dat ging toch echt het snelst toen ik vroeg met max 3 personen in een bekend carré stond. Toen kon je gewoon in het midden gaan staan en de pakjes vrijwel blind goed gooien :D
pi_174729000
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 08:45 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Ah ja. Even wakker worden :P. Was even vergeten dat het vossen wel wat anders (en langzamer) zal gaan ja. Dat ging toch echt het snelst toen ik vroeg met max 3 personen in een bekend carré stond. Toen kon je gewoon in het midden gaan staan en de pakjes vrijwel blind goed gooien :D
oh, het vossen gaat op zich niet veel langzamer hoor, alleen met post zonder code begin je niks meer, waar je dat vroeger zonder probleem in de juiste wijk wist te gooien.
Het is op zich ook wel makkelijk dat iedereen nu in elk carré kan staan zonder problemen, want het is toch allemaal hetzelfde.
pi_174729144
Ik weet ook nog wel dat ze hier, toen bekend werd dat de codeerregel er kwam, zeiden dat er dan per 2 teams 1 computer zou komen en dat de postverdeler dan bij een poststuk zonder codeerregel even een sticker uit moest printen. Nou, dat blijkt dus helemaal geen optie he :') . Er zitten nu gewoon iedere ochtend tussen 5 en 12 ongeveer constant 5 of 6 man achter de computer niks anders te doen dan stickers uit te draaien.
Wat dat betreft vraag ik me ook wel af waar de besparing dan in zit. Goed, ze zullen er wel vanuit gaan dat dit opstartproblemen zijn en dat het straks perfect loopt, maar volgens mij zijn ze op dit moment juist veel meer uren kwijt dan voor de invoering van de codeerregel.
pi_174729360
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 09:04 schreef gelestipjes het volgende:
Ik weet ook nog wel dat ze hier, toen bekend werd dat de codeerregel er kwam, zeiden dat er dan per 2 teams 1 computer zou komen en dat de postverdeler dan bij een poststuk zonder codeerregel even een sticker uit moest printen. Nou, dat blijkt dus helemaal geen optie he :') . Er zitten nu gewoon iedere ochtend tussen 5 en 12 ongeveer constant 5 of 6 man achter de computer niks anders te doen dan stickers uit te draaien.
Wat dat betreft vraag ik me ook wel af waar de besparing dan in zit. Goed, ze zullen er wel vanuit gaan dat dit opstartproblemen zijn en dat het straks perfect loopt, maar volgens mij zijn ze op dit moment juist veel meer uren kwijt dan voor de invoering van de codeerregel.
Ik weet uit ervaring dat de besparing enorm tegenvalt. Sommige vestigingen werken al een jaar met de codeerregel, en daar gaat het voorbereiden nu wel sneller dan vroeger, maar inderdaad wel met meer fouten. Maar daar staat tegenover dat de bezorgers op straat aanmerkelijk langer bezig zijn, zoveel langer dat de geringe tijdwinst van Voorbereiden geheel verdampt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Moderator zondag 29 oktober 2017 @ 12:10:37 #281
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_174732031
Yreal ondertussen klaar met lopen? _O-
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_174734338
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 12:10 schreef dud0r het volgende:
Yreal ondertussen klaar met lopen? _O-
bijna

Uiteindelijk 18.15, valt mee
pi_174734401
Maar heeft er nog iemand de werkinstructie/afspraken voor retail afleveringen?
pi_174734431
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 09:04 schreef gelestipjes het volgende:
Ik weet ook nog wel dat ze hier, toen bekend werd dat de codeerregel er kwam, zeiden dat er dan per 2 teams 1 computer zou komen en dat de postverdeler dan bij een poststuk zonder codeerregel even een sticker uit moest printen. Nou, dat blijkt dus helemaal geen optie he :') . Er zitten nu gewoon iedere ochtend tussen 5 en 12 ongeveer constant 5 of 6 man achter de computer niks anders te doen dan stickers uit te draaien.
Ook handig: die stickers worden regelmatig over het adres heen geplakt.
Moet de bezorger op straat eerst de sticker er af pulken om te kunnen zien voor welk adres het poststuk bedoeld is ...
  Moderator zondag 29 oktober 2017 @ 14:20:01 #285
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_174734554
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 14:12 schreef Yreal het volgende:
Maar heeft er nog iemand de werkinstructie/afspraken voor retail afleveringen?
Ja . Ik op m'n bureaublad. Dat zei ik gisteren toch al. }:|
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_174734882
quote:
8s.gif Op zondag 29 oktober 2017 14:20 schreef dud0r het volgende:

[..]

Ja . Ik op m'n bureaublad. Dat zei ik gisteren toch al. }:|
sorry hoor. Maar ik wil ze ook...
  Moderator zondag 29 oktober 2017 @ 16:37:23 #287
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_174737151
quote:
9s.gif Op zondag 29 oktober 2017 14:35 schreef Yreal het volgende:

[..]

sorry hoor. Maar ik wil ze ook...
En die krijg je ook. Dinsdag ergens.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_174738742
quote:
kijk ik weet ook wel dat je voor 5 uur klaar moet, en het is gewoon mijn eigen wijk.
Je mag vrijwillig tot 18:00 doorwerken, maar men kan je niet verplichten om na 17:00 nog te werken (als een pbz niet na 17:00 kan/wil werken, zal de planner dus een ander rooster moeten verzinnen).
  zondag 29 oktober 2017 @ 17:55:11 #289
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_174738910
quote:
8s.gif Op zondag 29 oktober 2017 16:37 schreef dud0r het volgende:

[..]

En die krijg je ook. Dinsdag ergens.
Je gaat het niet eens even voor hem halen? :{w
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Moderator zondag 29 oktober 2017 @ 18:02:43 #290
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_174739073
quote:
11s.gif Op zondag 29 oktober 2017 17:55 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Je gaat het niet eens even voor hem halen? :{w
Nee. Ik ga thuis ook niet inloggen speciaal daarvoor. :{w
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  zondag 29 oktober 2017 @ 18:09:43 #291
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_174739217
quote:
8s.gif Op zondag 29 oktober 2017 18:02 schreef dud0r het volgende:

[..]

Nee. Ik ga thuis ook niet inloggen speciaal daarvoor. :{w
Gebrek aan toewijding... :{w Geen hart voor de zaak :X
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Moderator zondag 29 oktober 2017 @ 18:17:39 #292
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_174739362
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 18:09 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Gebrek aan toewijding... :{w Geen hart voor de zaak :X
Jawel hoor. Zeker over iets waar ik zelf meegewerkt heb aan de implementatie :X
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_174739537
quote:
6s.gif Op zondag 29 oktober 2017 18:17 schreef dud0r het volgende:

[..]

Jawel hoor. Zeker over iets waar ik zelf meegewerkt heb aan de implementatie :X
Nou regel het dan :(
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  zondag 29 oktober 2017 @ 18:35:49 #294
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_174739681
quote:
6s.gif Op zondag 29 oktober 2017 18:17 schreef dud0r het volgende:

[..]

Jawel hoor. Zeker over iets waar ik zelf meegewerkt heb aan de implementatie :X
We zijn je eeeeeuwig dankbaar O-)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Moderator zondag 29 oktober 2017 @ 18:43:17 #295
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_174739811
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 18:35 schreef V__L_N het volgende:

[..]

We zijn je eeeeeuwig dankbaar O-)
Ik heb het niet bedacht hè :P
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_174739853
quote:
8s.gif Op zondag 29 oktober 2017 16:37 schreef dud0r het volgende:

[..]

En die krijg je ook. Dinsdag ergens.
top
pi_174739921
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 17:45 schreef allweather het volgende:

[..]

Je mag vrijwillig tot 18:00 doorwerken, maar men kan je niet verplichten om na 17:00 nog te werken (als een pbz niet na 17:00 kan/wil werken, zal de planner dus een ander rooster moeten verzinnen).
hier heb je om 17.05 tl aan de lijn...
  zondag 29 oktober 2017 @ 20:44:11 #298
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_174743852
quote:
6s.gif Op zondag 29 oktober 2017 18:43 schreef dud0r het volgende:

[..]

Ik heb het niet bedacht hè :P
Daar ging ik al vanuit. Je kwam me niet totaal onpraktisch over >:)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_174745119
quote:
10s.gif Op zondag 29 oktober 2017 18:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

hier heb je om 17.05 tl aan de lijn...
Werkt die zó lang over dan?
  zondag 29 oktober 2017 @ 22:40:42 #300
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_174747738
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 09:04 schreef gelestipjes het volgende:
Ik weet ook nog wel dat ze hier, toen bekend werd dat de codeerregel er kwam, zeiden dat er dan per 2 teams 1 computer zou komen en dat de postverdeler dan bij een poststuk zonder codeerregel even een sticker uit moest printen. Nou, dat blijkt dus helemaal geen optie he :') . Er zitten nu gewoon iedere ochtend tussen 5 en 12 ongeveer constant 5 of 6 man achter de computer niks anders te doen dan stickers uit te draaien.
Wat dat betreft vraag ik me ook wel af waar de besparing dan in zit. Goed, ze zullen er wel vanuit gaan dat dit opstartproblemen zijn en dat het straks perfect loopt, maar volgens mij zijn ze op dit moment juist veel meer uren kwijt dan voor de invoering van de codeerregel.
Dit krijg je nooit werkend, er zijn gewoon te veel afwijkingen met post.
pi_174750376
Nee maar het wordt automatisch een succes. Postnl kennende. Een groot succes! :Y
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')