abonnement Unibet Coolblue
pi_174161557
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:56 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Voor Amerikaanse begrippen heel normaal hoor. 'trespassers will be shot - we shoot on sight'
'Normaal' is inderdaad een nogal relatief begrip.

Als men somehow erin slaagt om de wapenwetgeving aan te scherpen zal het nog wel een lange tijd duren voordat wapenbezit in de VS als 'abnormaal' gezien wordt. Het is voornamelijk een cultureel probleem, wetgeving is secundair.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_174161566
Top 10 landen waar je wapens mag bezitten en een groot gedeelte van de samenleving een wapen bezit:

- Amerika
- Jemen
- Zwitserland
- Finland
- Servie
- Cyprus
- Saoedi-Arabie
- Irak
- Uraguay
- Zweden

Maar toch heeft alleen Amerika een groot probleem als het gaat over schietpartijen, misschien dat het probleem toch wat dieper zit dan alleen de wapenwetgeving.

Zelf wel een tegenstander van wapens trouwens.
pi_174161593
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

'Normaal' is inderdaad een nogal relatief begrip.

Als men somehow erin slaagt om de wapenwetgeving aan te scherpen zal het nog wel een lange tijd duren voordat wapenbezit in de VS als 'abnormaal' gezien wordt. Het is voornamelijk een cultureel probleem, wetgeving is secundair.
Wetgeving is een start. Het werkt gewoon niet dat mensen wapens geven.
pi_174161614
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:59 schreef Frutsel het volgende:

[..]

lees nog eens wat ik schrijf, dat schreef ik namelijk niet
Ah, er stond volgens jou alleen 'shoot on sight'?

Lijkt me nog steeds vreemd. Wat is dan de boodschap eigenlijk?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_174161678
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ah, er stond volgens jou alleen 'shoot on sight'?

Lijkt me nog steeds vreemd. Wat is dan de boodschap eigenlijk?
De boodschap is"Hier maken mensen met een IQ van 50 de dienst uit" Het zal wel Texas zijn.
pi_174161706
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:49 schreef falling_away het volgende:
Voor velen in de VS is het recht op het bezitten van vuurwapens bijna heilig.
Voor degenen die pro-vuurwapenverbod zijn: Vervang 'vuurwapens' eens met 'Islam' in jullie gedachtengang en misschien wordt duidelijk waarom het zo gevoelig ligt. (wat verder los staat van mijn mening hierover ;) )
Waarom zouden mensen die tegen vuurwapens zijn, pro-islam zijn?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_174161715
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:00 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wetgeving is een start. Het werkt gewoon niet dat mensen wapens geven.
Oh zeker, men zal ergens moeten beginnen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_174161726
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:06 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Waarom zouden mensen die tegen vuurwapens zijn, pro-islam zijn?
Waarom zou je pro vuurwapens of islam zijn?
pi_174161748
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:05 schreef Jaroon het volgende:

[..]

De boodschap is"Hier maken mensen met een IQ van 50 de dienst uit" Het zal wel Texas zijn.
Ik stel me zo voor dat degene die die foto maakte zich behoorlijk ongemakkelijk gevoeld moet hebben. Het lijkt me toch een vrij gevaarlijke plaats om te staan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:09:38 #85
8781 crew  Frutsel
pi_174161774
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ah, er stond volgens jou alleen 'shoot on sight'?

Lijkt me nog steeds vreemd. Wat is dan de boodschap eigenlijk?
Dat schreef ik iets verderop. Het is in Amerika een gebruikelijke boodschap voor bijv. gebiedsovertreders. Particulieren die dan komen met "trespassers will be shot" of "we shoot on sight" om inbrekers, plunderaars of overtreders weg te houden van hun "private property". Ik zeg dus dat de boodschap volgens mij gebruikelijk is, ik zeg niet dat het fatsoenlijk gebruik is.
pi_174161781
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:59 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Maar toch heeft alleen Amerika een groot probleem als het gaat over schietpartijen, misschien dat het probleem toch wat dieper zit dan alleen de wapenwetgeving.
Daar twijfel ik ook geen moment aan. In Brazilië schijnt het verboden te zijn wapens te dragen, maar zijn schietpartijen wel aan de orde van de dag.

Maar als de mensen het probleem zijn en niet de wapens, waarom zou je dan diezelfde mensen het wel toegankelijk maken om wapens op een (relatief) makkelijke manier te verkrijgen? Je zult van tevoren (bijna) nooit weten wie eventueel kan doordraaien en die persoon van wapens afhouden. Ik begrijp niet waarom de, voornamelijk, Republikeinen dat niet begrijpen.

Zolang wapens als hobby worden gezien voor de gehele familie zal dit niet snel veranderen. En de rijke extravagante psychopaten als Stephen Paddock, die hoe dan ook wel aan wapens kunnen komen, zullen de NRA altijd tegenargumenten leveren.
pi_174161793
Kind schiet ouder dood. Dan weet je door de titel al dat het vast in de US is gebeurt.
pi_174161805
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:07 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Waarom zou je pro vuurwapens of islam zijn?
Geen flauw idee.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_174161835
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:09 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Dat schreef ik iets verderop. Het is in Amerika een gebruikelijke boodschap voor bijv. gebiedsovertreders. Particulieren die dan komen met "trespassers will be shot" of "we shoot on sight" om inbrekers, plunderaars of overtreders weg te houden van hun "private property". Ik zeg dus dat de boodschap volgens mij gebruikelijk is, ik zeg niet dat het fatsoenlijk gebruik is.
Dat zijn dan tenminste nog volledige zinnen. "Shoot on sight" is geen zin, of op z'n best een gebod maar dan slaat het helemaal nergens op.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_174161860
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat zijn dan tenminste nog volledige zinnen. "Shoot on sight" is geen zin, of op z'n best een gebod maar dan slaat het helemaal nergens op.
Het is wel duidelijk. Als je dat leest ben je wel op een foute plek in elk geval.
  Moderator dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:14:08 #91
8781 crew  Frutsel
pi_174161874
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat zijn dan tenminste nog volledige zinnen. "Shoot on sight" is geen zin, of op z'n best een gebod maar dan slaat het helemaal nergens op.
Dat ben ik met je eens :) Misschien is "WE" dan ook weggeshopt en dat andere er voor teruggezet. Maar goed..back to Vegas maar weer.

Zieke foto zag ik hierboven zeg :{ Bizar dat er zoveel wapens gevonden zijn :{
pi_174161939
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:59 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Top 10 landen waar je wapens mag bezitten en een groot gedeelte van de samenleving een wapen bezit:

- Amerika
- Jemen
- Zwitserland
- Finland
- Servie
- Cyprus
- Saoedi-Arabie
- Irak
- Uraguay
- Zweden

Maar toch heeft alleen Amerika een groot probleem als het gaat over schietpartijen, misschien dat het probleem toch wat dieper zit dan alleen de wapenwetgeving.

Zelf wel een tegenstander van wapens trouwens.
Het is idd eigenaardig, spreekillers heb je ook wel af en toe in andere landen, maar veel meer in de VS. Idem seriemoordenaars, die heb je ook wel in andere landen, maar het leeuwendeel in de VS.
I´m back.
pi_174161944
Ik blijf het bizar vinden.

Een vent die bij het gebeuren was met een vriend vertelt dat zijn vriend niet één, niet twee, maar drie keer in de borst geraakt is door de schutter.

Dit is echter praktisch onmogelijk vanaf die hoogte (32ste verdieping) en afstand tot het festival. De dader schoot met een automatisch wapen. Ik weet niet of je weleens van bullet spread gehoord hebt, maar ik kan je vertellen dat deze wapens over grote afstand (+/- 350 meter) een heel stuk minder nauwkeurig zijn dan van dichtbij. De kans dat 3 achterelkaar afgevuurde kogels één iemand in een menigte in de borst raken is nihil.

Dat het zeer onfortuinlijke slachtoffer vervolgens ook nog in staat is te zeggen 'I'm hit' en een paar uur later alweer tekstberichtjes vanuit het ziekenhuis verstuurt dat ie orde is, lijkt me helemaal dikke onzin.

Zijn maat die getuige was van dit alles heeft ook nog een ander persoon in zijn armen laten sterven, maar vond het ook nog even nodig om 3 interviews te geven voor verschillende nieuwszenders in plaats van dat ie bij zijn maat in het ziekenhuis is. Overigens ook geen spatje bloed op de man te bekennen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2017 12:19:23 ]
pi_174161948
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat zijn dan tenminste nog volledige zinnen. "Shoot on sight" is geen zin, of op z'n best een gebod maar dan slaat het helemaal nergens op.
Fire at will.
I´m back.
pi_174161963
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Fire at will.
I'm sure Will won't be too happy about that.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_174161988
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik blijf het bizar vinden.

Een vent die bij het gebeuren was met een vriend vertelt dat zijn vriend niet één, niet twee, maar drie keer in de borst geraakt is door de schutter.

Dit is echter praktisch onmogelijk vanaf die hoogte (32ste verdieping) en afstand tot het festival. De dader schoot met een automatisch wapen. Ik weet niet of je weleens van bullet spread gehoord hebt, maar ik kan je vertellen dat deze wapens over grote afstand (+/- 350 meter) een heel stuk minder nauwkeurig zijn dan van dichtbij. De kans dat 3 achterelkaar afgevuurde kogels één iemand in een menigte in de borst raken is nihil.

Dat het zeer onfortuinlijke slachtoffer vervolgens ook nog in staat is te zeggen 'I'm hit' en een paar uur later alweer tekstberichtjes vanuit het ziekenhuis verstuurt dat ie orde is, lijkt me helemaal dikke onzin.

Zijn maat die getuige was van dit alles heeft ook nog een ander persoon in zijn armen laten sterven, maar vond het ook nog even nodig om 3 interviews te geven voor verschillende nieuwszenders in plaats van dat ie bij zijn maat in het ziekenhuis is. Overigens ook geen spatje bloed op de man te bekennen.
Wat dacht je van een kogel die via de grond uitelkaar spat in meerdere stukken en zo het slachtoffer raakt?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  Moderator dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:20:24 #97
8781 crew  Frutsel
pi_174161998
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik blijf het bizar vinden.

Een vent die bij het gebeuren was met een vriend vertelt dat zijn vriend niet één, niet twee, maar drie keer in de borst geraakt is door de schutter.

Dit is echter praktisch onmogelijk vanaf die hoogte (32ste verdieping) en afstand tot het festival. De dader schoot met een automatisch wapen. Ik weet niet of je weleens van bullet spread gehoord hebt, maar ik kan je vertellen dat deze wapens over grote afstand (+/- 350 meter) een heel stuk minder nauwkeurig zijn dan van dichtbij. De kans dat 3 achterelkaar afgevuurde kogels één iemand in een menigte in de borst raken is nihil.

Dat het zeer onfortuinlijke slachtoffer vervolgens ook nog in staat is te zeggen 'I'm hit' en een paar uur later alweer tekstberichtjes vanuit het ziekenhuis verstuurt dat ie orde is, lijkt me helemaal dikke onzin.

Zijn maat die getuige was van dit alles heeft ook nog een ander persoon in zijn armen laten sterven, maar vond het ook nog even nodig om 3 interviews te geven voor verschillende nieuwszenders in plaats van dat ie bij zijn maat in het ziekenhuis is. Overigens ook geen spatje bloed op de man te bekennen.
quote:
Some of the rifles had scopes, the sheriff said. And authorities found two gun stocks that could have let him modify weapons to make them fully automatic, according to two U.S. officials briefed by law enforcement who spoke on condition of anonymity because the investigation is still unfolding.
Fully automatic with scopes... dus zo gek is het niet lijkt me
pi_174162003
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:09 schreef Drxx het volgende:

[..]

Daar twijfel ik ook geen moment aan. In Brazilië schijnt het verboden te zijn wapens te dragen, maar zijn schietpartijen wel aan de orde van de dag.

Maar als de mensen het probleem zijn en niet de wapens, waarom zou je dan diezelfde mensen het wel toegankelijk maken om wapens op een (relatief) makkelijke manier te verkrijgen? Je zult van tevoren (bijna) nooit weten wie eventueel kan doordraaien en die persoon van wapens afhouden. Ik begrijp niet waarom de, voornamelijk, Republikeinen dat niet begrijpen.

Zolang wapens als hobby worden gezien voor de gehele familie zal dit niet snel veranderen. En de rijke extravagante psychopaten als Stephen Paddock, die hoe dan ook wel aan wapens kunnen komen, zullen de NRA altijd tegenargumenten leveren.
Bekijk het eens anders.

In Amerika bezit ongeveer 90% van de inwoners een wapen, op een bevolking van meer dan 323 miljoen zijn dat 290 miljoen mensen met een wapen. Jaarlijks komen zo'n 30.000 mensen om door vuurwapens. Dat is minder dan 0,01% van de bevolking die omkomt door vuurwapens, dan hou ik nog niet eens rekening met mensen die zelfmoord plegen.

Het probleem lijkt heel groot, maar als je de statistieken erbij pakt valt het reuze mee, ik ben tegen vuurwapens, begrijp mij niet verkeerd, maar waarom zegt nu niemand dat er meer mensen doodgaan door een auto ongeluk, of het vallen van een keukentrapje?

Je hebt een grotere kans in Europa om te sterven door een terroristische aanval dan in Amerika door een vuurwapen. Mensen die anderen willen vermoorden zoeken wel andere manieren als vuurwapens verboden worden, in Europa zijn ze ook verboden op de meeste plekken, toch lopen er geregeld enkele gekken rond die wild om zich heen beginnen te schieten.
pi_174162010
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:06 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Waarom zouden mensen die tegen vuurwapens zijn, pro-islam zijn?
Je hebt mijn post niet goed gelezen... Velen willen vuurwapens verbieden omdat ze (labiele of kwaadaardige) mensen in de gelegenheid stellen om ermee massamoorden mee plegen. Terwijl het overgrote deel van de 'gun-owners' dit nooit zou doen.

Zoals ik zei is voor velen het 2de amandement heilig, iets dat je niet zomaar van ze kunt afpakken.

Hetzelfde geldt voor de Islam (of de Koran als je een voorwerp als vergelijking wil nemen)
Alpha kenny one
pi_174162015
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:19 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Wat dacht je van een kogel die via de grond uitelkaar spat in meerdere stukken en zo het slachtoffer raakt?
Ben je dan "shot 3 times in the chest"?

Daar stel ik me echt iets anders bij voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')