abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_174170830
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:47 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

zo koekoek
mensen die zich druk om vleesvervanger namen maken ja.

godver de NVWA faalt dik en dan komen ze met zoiets onzinnigs.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:50:46 #102
275013 Poes.
Ragnar Lothbrok
pi_174170831
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:49 schreef isax het volgende:
overigens is dit gewoon een gevalletje vleeslobby. Het word steeds meer een ding om vleesvervangende producten te gebruiken en dat is kut voor ze.
vegetarische slager is de beste dus de zak. bedoel ik hoor niemand over de vega schnitzels.

voor de rest kut voor de vegas want ik wil graag weten waar het op gebaseerd is.
De VS is overpriced :N Ik zweer bij de producten van Vivera _O_
'' I don't believe in the gods' existence. Man is the master of his own fate, not the gods.
The gods are man's creation to give answers that they are too afraid to give themselves.''
pi_174170859
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:42 schreef Tourniquet het volgende:
Trouwens, Vivera heeft ook allerlei producten met vlees- en visnamen: kipstukcjes, kipschnitzel, spekcjes, shoarma, kruimgehakt, visburger, vissticks
Ja en die zijn niet aangesproken op de naamgeving :')_!
Op maandag 2 oktober 2017 21:58 schreef 8777 het volgende:
De vrouwelijke fokkers zijn halve mannen. Vooral Chai.
pi_174170939
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:50 schreef Poes. het volgende:

[..]

De VS is overpriced :N Ik zweer bij de producten van Vivera _O_
ja klopt maar alle hipster mama's kopen VS
vivera is prima maar die worden niet aangesproken.
bedoel
001603286_001_397382_708.jpg
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:55:42 #105
275013 Poes.
Ragnar Lothbrok
pi_174170962
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:55 schreef isax het volgende:

[..]

ja klopt maar alle hipster mama's kopen VS
vivera is prima maar die worden niet aangesproken.
bedoel
[ afbeelding ]
H, maar wel 100 plantaardig :7
'' I don't believe in the gods' existence. Man is the master of his own fate, not the gods.
The gods are man's creation to give answers that they are too afraid to give themselves.''
pi_174171077
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:55 schreef Poes. het volgende:

[..]

H, maar wel 100 plantaardig :7
je zal maar eens niet weten wat dat is.
bedoel misschien is het een kip die plantaardig gevoerd is he?
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:02:12 #107
275013 Poes.
Ragnar Lothbrok
pi_174171199
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:59 schreef isax het volgende:

[..]

je zal maar eens niet weten wat dat is.
bedoel misschien is het een kip die plantaardig gevoerd is he?
Het is heel simpel; een vegetarir weet wat hij moet hebben.
Als een vleeseter nou eens misgrijpt en een pakje vegavlees meeneemt.. big deal.
pi_174171275
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:50 schreef isax het volgende:

[..]

mensen die zich druk om vleesvervanger namen maken ja.

godver de NVWA faalt dik en dan komen ze met zoiets onzinnigs.
Ja, de mensen die zich druk maken bevinden zich in jouw kamp.

Samenvatting:
NVWA: "Sorry, maar we hebben algemene regels opgesteld die voor iedereen gelden en jullie voldoen daar niet aan."
isax: "JA MAAR VEGA BLABLA IS TOCH DUIDELIJK MWEEEEEE VLEES IS MOORD BLABLA JULLIE ZIJN DOM!!!! WIJ VERDIENEN UITZONDERIG WANT WIJ ZIJN SUPERIEUUURRRR MIJIIIIMIMI"
pi_174171276
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:02 schreef Poes. het volgende:

[..]

Het is heel simpel; een vegetarir weet wat hij moet hebben.
Als een vleeseter nou eens misgrijpt en een pakje vegavlees meeneemt.. big deal.
precies. en aangezien het vegaschap niet tussen het vlees is, is de kans klein.
pi_174171352
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:04 schreef isax het volgende:

[..]

In jouw supermarkt toevallig...
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:06:11 #111
275013 Poes.
Ragnar Lothbrok
pi_174171362
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:04 schreef isax het volgende:

[..]

Bij m'n AH ligt het tussen het vers in de koeling (aardappeltjes, sla etc) en bij m'n Dirk naast het vis. Valt wel op lijkt me.
pi_174171380
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:05 schreef PJR het volgende:

[..]

In jouw supermarkt toevallig...
dat is iedere supermarkt.

quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:04 schreef PJR het volgende:

[..]

Ja, de mensen die zich druk maken bevinden zich in jouw kamp.

Samenvatting:
NVWA: "Sorry, maar we hebben algemene regels opgesteld die voor iedereen gelden en jullie voldoen daar niet aan."
isax: "JA MAAR VEGA BLABLA IS TOCH DUIDELIJK MWEEEEEE VLEES IS MOORD BLABLA JULLIE ZIJN DOM!!!! WIJ VERDIENEN UITZONDERIG WANT WIJ ZIJN SUPERIEUUURRRR MIJIIIIMIMI"
jij kent mij duidelijk niet nee.
pi_174171432
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:06 schreef Poes. het volgende:

[..]

Bij m'n AH ligt het tussen het vers in de koeling (aardappeltjes, sla etc) en bij m'n Dirk naast het vis. Valt wel op lijkt me.
ja een dus nooit tussen het gehakt en de schnitzels.
er is geen supermarkt die gezeik wil met verwarde klanten.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:08:55 #114
275013 Poes.
Ragnar Lothbrok
pi_174171483
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:07 schreef isax het volgende:

[..]

ja een dus nooit tussen het gehakt en de schnitzels.
er is geen supermarkt die gezeik wil met verwarde klanten.
De kleinere supermarktjes die ik nog wel eens tegenkom hebben het in een hoekje liggen, maar het lijkt me dat de verpakkingen er alleen al uitspringen naast al dat vlees in foliebakjes.
pi_174171595
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:08 schreef Poes. het volgende:

[..]

De kleinere supermarktjes die ik nog wel eens tegenkom hebben het in een hoekje liggen, maar het lijkt me dat de verpakkingen er alleen al uitspringen naast al dat vlees in foliebakjes.
zo'n supermarkt ken ik ook maar die hadden altijd een schotje zodat het alsnog duidelijk is.
pi_174171628
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:51 schreef Chai het volgende:

[..]

Ja en die zijn niet aangesproken op de naamgeving :')_!
Nope. want "daar zijn geen klachten over ontvangen"

VroegeVogels twitterde op dinsdag 03-10-2017 om 16:57:51 Daar hebben we geen klacht over ontvangen en geen oordeel over, aldus de NVWA over vegavlees van andere merken. https://vroegevogels.bnnv(...)wa-waarschuwt-er-een reageer retweet
:')

Hoe belachelijk deze sommatie van de NVWA ook mag zijn, het is wel goede reclame voor de sector:

Verbod op 'Kipstuckjes' is 'geweldige reclame voor vegetarisch vlees'
  Moderator dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:13:56 #117
179075 crew  hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174171668
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:46 schreef isax het volgende:

[..]

er staat vegetarische kipstuckjes op.
als je dat niet snapt dan ben je gewoon tering dom.
Is ook
AHI_434d50323232343838_2_LowRes_JPG.JPG
AHI_434d50323832373038_1_LowRes_JPG.JPG
001590800_001_397380_708.jpg

Laten we nou niet doen alsof ze echt hun best doen om duidelijk te maken dat het niets met vlees te maken heeft :T
pi_174171696
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:06 schreef isax het volgende:

[..]

dat is iedere supermarkt.
[..]

jij kent mij duidelijk niet nee.
Nee, maar hoe je het topic binnen komt vallen zegt genoeg. Jij bent degene die vanaf het begin verheven gedrag tentoon komt spreiden en mensen dom begint te noemen. Maar volgens mij herken ik dat hysterische irrationele gedram wel van eerdere topics.
pi_174171782
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:13 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Is ook
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Laten we nou niet doen alsof ze echt hun best doen om duidelijk te maken dat het niets met vlees te maken heeft :T
je ziet toch op basis van staan? vegetarische slager? vegetarisch?
je ziet toch in welk schap je staat te neuzen?
naja duidelijk zat.
het heeft alles met vlees te maken want hun doelgroep is voornamelijk dagje minder vlees.
pi_174171879
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:12 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Nope. want "daar zijn geen klachten over ontvangen"

VroegeVogels twitterde op dinsdag 03-10-2017 om 16:57:51 Daar hebben we geen klacht over ontvangen en geen oordeel over, aldus de NVWA over vegavlees van andere merken. https://vroegevogels.bnnv(...)wa-waarschuwt-er-een reageer retweet
:')

Hoe belachelijk deze sommatie van de NVWA ook mag zijn, het is wel goede reclame voor de sector:

Verbod op 'Kipstuckjes' is 'geweldige reclame voor vegetarisch vlees'
De sommatie is totaal niet belachelijk. Er zijn regels, die heel erg logisch zijn, die worden overtreden. Heel makkelijk op te lossen, door "kip" niet in de naam te gebruiken op een manier dat het objectief gezien als misleiding te zien zou kunnen zijn.

Waarom zijn mensen hier omdat het over vegetarisch (en dat is moreel verheven o.i.d.) opeens bereid uitzonderingen te maken?

Ik vind het een goede zaak als meer mensen vegetarisch eten, maar op geen enkele manier denk ik daarom maar dat regels niet voor deze fabrikanten moeten gelden.
pi_174171965
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:17 schreef isax het volgende:

[..]

naja duidelijk zat.
het heeft alles met vlees te maken want hun doelgroep is voornamelijk dagje minder vlees.
Ja, en de Vegetarische Slager mag ook "echt" gehakt onder die MERKnaam verkopen, want de MERKnaam doet er niet toe. Je argument komt niet verder dan "Ja als je niets snapt dat het vegetarisch is ben je dom".

Dat kan wel zo zijn, en ben ik deels met je eens, maar nog steeds is dat geen logische reden om de regels maar niet toe te passen.

Je argumentatie is zwak.
pi_174172887
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:19 schreef PJR het volgende:

[..]

De sommatie is totaal niet belachelijk. Er zijn regels, die heel erg logisch zijn, die worden overtreden. Heel makkelijk op te lossen, door "kip" niet in de naam te gebruiken op een manier dat het objectief gezien als misleiding te zien zou kunnen zijn.

Waarom zijn mensen hier omdat het over vegetarisch (en dat is moreel verheven o.i.d.) opeens bereid uitzonderingen te maken?

Ik vind het een goede zaak als meer mensen vegetarisch eten, maar op geen enkele manier denk ik daarom maar dat regels niet voor deze fabrikanten moeten gelden.
Het zal mij persoonlijk een (vegetarische ;) ) worst wezen hoe het product heet, maar welke regel er wordt overtreden is nog maar de vraag. NVWA schermt met de Warenwetbesluit Vlees, gehakt en vleesproducten

_NVWA twitterde op dinsdag 03-10-2017 om 17:05:50 @stellapieterson @AutoriteitCM @AutoriteitFM Het gaat hier over voor vlees gereserveerde benamingen. Die staan in h… https://t.co/kjEAVzAylX reageer retweet
Maar de Vegetarische Slager meldt:

VegaSlager twitterde op dinsdag 03-10-2017 om 13:41:54 Er is maar een vleesbenaming wettelijk beschermd: gehakt. En dat hebben we gehackt https://t.co/ktU9aLq0km https://t.co/QjSnJqrZTU reageer retweet
Ben benieuwd of ze dit nog tot een zaak laten komen.

Zag net dat Jaap Korteweg vanavond bij Pauw zit. _O-

BTW, ik vraag mij af wat voor de consument meer misleidend is:
een product "kip" noemen waarbij het overduidelijk om een vegetarisch product gaat, of 30.000 dieren in een brandgevaarlijke stal proppen en na hun slacht op jonge leeftijd er een "Beter Leven" keurmerk op plakken?
  Moderator dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:48:55 #123
179075 crew  hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174172896
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:17 schreef isax het volgende:

[..]

naja duidelijk zat.
Ja want als jij een braadworst uit het schap pakt, dan kijk jij op basis waarvan het is gemaakt :T
In principe ligt het niet verder van varkensvlees dan kip.
pi_174173624
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:48 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

BTW, ik vraag mij af wat voor de consument meer misleidend is:
een product "kip" noemen waarbij het overduidelijk om een vegetarisch product gaat, of 30.000 dieren in een brandgevaarlijke stal proppen en na hun slacht op jonge leeftijd er een "Beter Leven" keurmerk op plakken?
Ik ben het met je eens dat dat laatste veel misleidender is, en daarnaast ook nog moreel verwerpelijk. Dat zijn de echte smerige praktijken.
Ik ben ook vr een maatschappij die veel minder op goedkoop vlees gericht is, en vind vleesvervangers een goede zaak.

Maar toch vind ik dat bedrijven als de Vegetarische Slager hun producten niet namen als "kip" en dergelijke moeten geven. Al was het maar omdat je als je de VS zijn gang laat gaan, al helemaal niets mag zeggen over bijvoorbeeld een Beter Leven-logo. Want het ene is gewoon geen kip, dus het kip noemen hoort niet, maar het andere, namelijk het "Betere leven" van die kippen is gewoon verdedigbaar. Het is nog steeds een kutleven, maar beter dan veel andere stallen. Hoe krom dit ook mag zijn.
pi_174174081
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 20:19 schreef PJR het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat dat laatste veel misleidender is, en daarnaast ook nog moreel verwerpelijk. Dat zijn de echte smerige praktijken.
Ik ben ook vr een maatschappij die veel minder op goedkoop vlees gericht is, en vind vleesvervangers een goede zaak.

Maar toch vind ik dat bedrijven als de Vegetarische Slager hun producten niet namen als "kip" en dergelijke moeten geven. Al was het maar omdat je als je de VS zijn gang laat gaan, al helemaal niets mag zeggen over bijvoorbeeld een Beter Leven-logo. Want het ene is gewoon geen kip, dus het kip noemen hoort niet, maar het andere, namelijk het "Betere leven" van die kippen is gewoon verdedigbaar. Het is nog steeds een kutleven, maar beter dan veel andere stallen. Hoe krom dit ook mag zijn.
Uiteindelijk zal er wel een creative draai aan worden gegeven, hopelijk heeft iedereen dan z'n zin.

Bijvoorbeeld iets als dit:

DLN3ysLXcAEnMfm.jpg

Iets van "vegetarische stukjes met kipsmaak" schijnt ook al te mogen. Maar ik vind het nog steeds een non-discussie. :P
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')