abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  donderdag 8 februari 2018 @ 21:50:27 #226
335643 faptist
Maakt fouten
pi_177043638
registreer om deze reclame te verbergen
V
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 21:43 schreef -J-D- het volgende:

[..]

10x OMG in een paar zinnen. Niet te geloven
Vast vanwege mijn taalgebruik/ kromme zinnen.
Ik heb net 2 open dagen achter de rug en werkdagen van +10 uur.
Die omg's kunnen toch niet zijn vanwege ons geweldige systeem? :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177043965
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 21:50 schreef faptist het volgende:
V

[..]

Vast vanwege mijn taalgebruik/ kromme zinnen.
Ik heb net 2 open dagen achter de rug en werkdagen van +10 uur.
Die omg's kunnen toch niet zijn vanwege ons geweldige systeem? :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jullie systeem inderdaad. Ik lees met open mond. Niet. Te. Geloven.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  Redactie Frontpage donderdag 8 februari 2018 @ 22:01:44 #228
346939 crew  Janneke141
Green, green grass of home
pi_177044013
Wij zijn er anderhalf jaar geleden toe overgegaan om cijfers helemaal niet meer te bespreken in de rapportvergaderingen. Zal mij het als wiskundige interesseren dat iemand slecht staat voor Nederlands, dat regel je maar met de vakdocent. We bespreken alleen nog plannen van aanpak voor de hele groep en voor individuele leerlingen, waar nodig.
Dat heeft aan heel veel zinloze monologen n heel veel van die "maar bij mij doet hij dit!"-anekdotes een einde gemaakt, dus dat werkt op zich prima. Misschien lullig voor Pietje, maar als Pietje allemaal zevens staat en een 5 voor Engels dan hoef je daar niet met 11 man over te praten.
Maar je moet wel een beetje je team compleet hebben om zinnige afspraken te maken over een gezamenlijke aanpak op een lastige groep of op een leerling met een specifieke uitdaging, en daar schort het nogal aan op dit moment. Vrije dagen zijn heilig, verlof wordt zonder pardon verleend tijdens de vergadering en de directie zelf plant nota bene een overleg met een aantal docenten gelijktijdig met de rapportvergadering. Ja, dan houdt het wel op natuurlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 8 februari 2018 @ 22:14:28 #229
335643 faptist
Maakt fouten
pi_177044339
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 22:01 schreef Janneke141 het volgende:
Wij zijn er anderhalf jaar geleden toe overgegaan om cijfers helemaal niet meer te bespreken in de rapportvergaderingen. Zal mij het als wiskundige interesseren dat iemand slecht staat voor Nederlands, dat regel je maar met de vakdocent. We bespreken alleen nog plannen van aanpak voor de hele groep en voor individuele leerlingen, waar nodig.
Dat heeft aan heel veel zinloze monologen n heel veel van die "maar bij mij doet hij dit!"-anekdotes een einde gemaakt, dus dat werkt op zich prima. Misschien lullig voor Pietje, maar als Pietje allemaal zevens staat en een 5 voor Engels dan hoef je daar niet met 11 man over te praten.
Maar je moet wel een beetje je team compleet hebben om zinnige afspraken te maken over een gezamenlijke aanpak op een lastige groep of op een leerling met een specifieke uitdaging, en daar schort het nogal aan op dit moment. Vrije dagen zijn heilig, verlof wordt zonder pardon verleend tijdens de vergadering en de directie zelf plant nota bene een overleg met een aantal docenten gelijktijdig met de rapportvergadering. Ja, dan houdt het wel op natuurlijk.
Ik denk dat wij er niet onderuit komen gezien er klassen zijn waar de leerlingen allemaal onvoldoende staan.
Maar het komt natuurlijk allemaal door de leerlingen!

Het klimaat moet gewoon anders hier, maar hoe begin je zo'n verandering?
Ik denk er al een tijdje over om van baan te wisselen, maar weet dat het eigenlijk overal wel een rommeltje is.
En eigenbelang; mijn klassen lopen prima. Ik kan het goed combineren met de zorg van mijn dochter (zelf naar school brengen ) en het is te fietsen. Mijn eiland (mijn lokaal) ligt droog. De rest zinkt en het kan me, na al mijn goed bedoelde inzet tot verandering, steeds minder schelen. Je raakt eraan gewend.
pi_177050543
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 22:14 schreef faptist het volgende:

Ik denk er al een tijdje over om van baan te wisselen, maar weet dat het eigenlijk overal wel een rommeltje is.
Is dat laatste wel zo? Ik heb enorme verschillen tussen scholen gezien, zowel in het primair als in het secundair onderwijs.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_177050849
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 10:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Is dat laatste wel zo? Ik heb enorme verschillen tussen scholen gezien, zowel in het primair als in het secundair onderwijs.
Het is misschien ook onbewust een excuus om je te wapenen tegen eventuele teleurstelling als je toch van baan zou wisselen.

Ik vraag me ook wel es af of er hogescholen zijn waar de werkdruk normaal is en er minder wantrouwen is tussen directie en docenten. Dat "mijn" hogeschool er financiel slecht voor staat, helpt denk ik ook niet :P
pi_177056508
registreer om deze reclame te verbergen
Een leuk stuk om leerlingen te laten lezen die een profielkeuze moeten maken: Leerling, durf een cultuurprofiel te kiezen
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_177057951
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 21:36 schreef faptist het volgende:
Janneke,

Het is pijnlijk herkenbaar hoor.

Wij werken als volgt. Docenten krijgen een mail van de mentor waarin hij aangeeft wie hij gesignaleerd wil hebben. Dan heb je 2 weken om de leerling te observeren op de punten die de mentor heeft aangegeven. Vervolgens kun je elke leerling in een soort Magisteromgeving punten geven op werkhouding / inzet / vermogen (Goed, gemiddeld, slecht). Ook is er dan de mogelijkheid om per leerling het antwoord toe te lichten en tevens de afgelopen periode te evalueren.
Je zou denken dat iedereen daar zijn beklag in opschrijft, maar nee.. Dat komt pas naar voren tijdens de l.l. bespreking. :') De mentor krijgt 40 minuten voor leerlingen en hun cijfers. En dan merk je dus heel goed wie zijn werk goed heeft gedaan of wie last minute iets in elkaar heeft gedraaid.
Maar krijgen ze daar commentaar op? Nee hoor.
Vorige week hadden we dus een vergadering die 75 minuten duurde, omdat elke collega zijn zegje wilde doen. Ik hoorde alleen maar herhalingen en herhalingen en wees op de tijd, maar dan moet er altijd weer iemand nog eventjes iets zeggen ;(
Onze tijdsbewaking kan dus zeker beter. Ik ga dan altijd maar demonstratief naar het toilet, nakijken of gewoon uit het raam staren. Mijn teamleidster weet ervan, maar vind het haar taak niet om in te grijpen en schuift de schuld door naar de afdelingsleider. Zij komt er dan bij zitten, maar grijpt ook niet in dus er verandert niets. }:|

Wat ik ook bijzonder vervelend vind is dat ik vaak overlap heb met mijn klassen, waardoor ik dan maar bij de helft aanwezig kan zijn.
Dit zie je (helaas) ook buiten het onderwijs. Wij zijn een volkje met een hekel aan discipline en verantwoordelijkheid. Leiderschap kennen wij niet echt.

Ik heb ondertussen een bredere kijk, en Japanners doen dat nog slechter, zo'n vergadering want dat gaat lekker in het Japans, ook als er drie buitenlanders bij zitten.

Amerikanen kunnen dat dan weer wel. Ten minste, in de organisaties waar ik rond heb mogen lopen. Van andere mensen hoor ik weer andere verhalen. In de VS is er iemand die de leiding heeft, en dan ook zijn of haar verantwoordelijkheid neemt. Voor mij was dat een verademing. Niet dat alles daar koek en ei was, maar vergaderen kunnen ze.
The gravest, most persistent sin of mankind lies in not treating everyone as an individual - Mark Helprin
pi_177209971
Ik ben benieuwd naar jullie sollicitatie ervaringen/tips voordat je begon met werken. Ik heb morgen mijn eerste sollicitatiegesprek op een mbo school (entree). Het is een baan t/m de zomer en het zijn een aantal vakken bij elkaar waarvoor ze iemand zoeken. Ik heb al stage gelopen op een entree school, en daardoor weet ik dat dit exact is wat ik wil. Ik ben best zenuwachtig, want dit is mijn eerste 'grote mensen baan'. Daarnaast ben ik nu 'pas' derdejaars student, maar doordat ik de directrice van meerdere locaties ken, is mijn cv bij de school beland.

Inmiddels heb ik een klein portfolio (niet te dik) gemaakt, met zelf gemaakt materiaal, om morgen mee te nemen. Verder vind ik het ontzettend lastig wat voor vragen ik kan verwachten. Dus... mensen met ervaring, ik hoor het graag! Wat wordt gewaardeerd, wat niet? Wat zijn de standaard vragen?

(Ik weet overigens pas sinds gisteren dat ik op gesprek mag komen, dus vandaar de last minute vragen).

Edit: het gesprek is overigens niet met die directrice, maar ik heb wel een 'voorkeursstem' gekregen.
  zondag 18 februari 2018 @ 23:51:43 #235
335643 faptist
Maakt fouten
pi_177289263
Hey 1410, wat spannend. Ik kan me voorstellen dat je wat zenuwachtig bent. Je zult zien dat het allemaal gaat meevallen. Zij zijn blij dat je komt!

Bij ons is het vaak zo dat je wat vragen krijgt om te zien wat voor persoonlijkheid je hebt/hoe je reageert en ook om te zien of je in het vakteam past.
Stiekem, denk ik, dat jij je al hartstikke goed hebt voorbereid. Je hebt blijkbaar een goede indruk achter gelaten anders zou je daar morgen niet zijn.

Bedenk je vooral wat jj wilt vragen en weten.
Wat zouden jouw taken zijn en met wie krijg je te maken? Hoe zit het met de werkdagen? Krijg je begeleiding en zo ja,hoe wordt dit vormgegeven?
Tevens; je begint halverwege het jaar. Ik zou vragen of er begeleiding is / of je wordt ingewerkt / of er al lesmateriaal klaarligt/ wat de vooruitzichten zijn (kun je na de zomervakantie misschien toch blijven?).

Heel veel succes! Hopelijk bevalt het je en kun je snel aan de slag.
pi_177316086
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 18:15 schreef 1410 het volgende:
Ik ben benieuwd naar jullie sollicitatie ervaringen/tips voordat je begon met werken. Ik heb morgen mijn eerste sollicitatiegesprek op een mbo school (entree). Het is een baan t/m de zomer en het zijn een aantal vakken bij elkaar waarvoor ze iemand zoeken. Ik heb al stage gelopen op een entree school, en daardoor weet ik dat dit exact is wat ik wil. Ik ben best zenuwachtig, want dit is mijn eerste 'grote mensen baan'. Daarnaast ben ik nu 'pas' derdejaars student, maar doordat ik de directrice van meerdere locaties ken, is mijn cv bij de school beland.

Inmiddels heb ik een klein portfolio (niet te dik) gemaakt, met zelf gemaakt materiaal, om morgen mee te nemen. Verder vind ik het ontzettend lastig wat voor vragen ik kan verwachten. Dus... mensen met ervaring, ik hoor het graag! Wat wordt gewaardeerd, wat niet? Wat zijn de standaard vragen?

(Ik weet overigens pas sinds gisteren dat ik op gesprek mag komen, dus vandaar de last minute vragen).

Edit: het gesprek is overigens niet met die directrice, maar ik heb wel een 'voorkeursstem' gekregen.
Hoe is het gegaan?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_177320323
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 23:51 schreef faptist het volgende:
Hey 1410, wat spannend. Ik kan me voorstellen dat je wat zenuwachtig bent. Je zult zien dat het allemaal gaat meevallen. Zij zijn blij dat je komt!

Bij ons is het vaak zo dat je wat vragen krijgt om te zien wat voor persoonlijkheid je hebt/hoe je reageert en ook om te zien of je in het vakteam past.
Stiekem, denk ik, dat jij je al hartstikke goed hebt voorbereid. Je hebt blijkbaar een goede indruk achter gelaten anders zou je daar morgen niet zijn.

Bedenk je vooral wat jj wilt vragen en weten.
Wat zouden jouw taken zijn en met wie krijg je te maken? Hoe zit het met de werkdagen? Krijg je begeleiding en zo ja,hoe wordt dit vormgegeven?
Tevens; je begint halverwege het jaar. Ik zou vragen of er begeleiding is / of je wordt ingewerkt / of er al lesmateriaal klaarligt/ wat de vooruitzichten zijn (kun je na de zomervakantie misschien toch blijven?).

Heel veel succes! Hopelijk bevalt het je en kun je snel aan de slag.
Hoi! Bedankt voor het antwoord! Alle vragen die je ‘geeft’ kreeg ik ook antwoord op! Dat is goed gegaan. Ik vond de vraag: wat is jouw aandeel binnen een docententeam? Het meest lastig. Verder had ik het gevoel dat ik soms struikelde over wat ik echt wilde zeggen.
pi_177320335
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 10:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoe is het gegaan?
Ik weet het echt niet, mijn gevoel gaat ook steeds twee kanten op. Ik hoor het vandaag... dus ik zit al een tijdje in zenuwen. :+
pi_177324351
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:32 schreef 1410 het volgende:

[..]

Ik weet het echt niet, mijn gevoel gaat ook steeds twee kanten op. Ik hoor het vandaag... dus ik zit al een tijdje in zenuwen. :+
Spannend! Nog steeds niks gehoord?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_177325963
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 16:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Spannend! Nog steeds niks gehoord?
Nee! Ik heb wel even na gebeld, maar de persoon die ik moest hebben was in overleg. Baal wel een beetje, ben de hele dag ontzettend zenuwachtig geweest. Hopen dat er morgen een verlossend antwoord komt, maar de hoop is inmiddels een beetje ingezakt.
pi_177326616
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 18:09 schreef 1410 het volgende:

[..]

Nee! Ik heb wel even na gebeld, maar de persoon die ik moest hebben was in overleg. Baal wel een beetje, ben de hele dag ontzettend zenuwachtig geweest. Hopen dat er morgen een verlossend antwoord komt, maar de hoop is inmiddels een beetje ingezakt.
Wat vervelend! Het gebeurt helaas wel vaker. Leden van een sollicitatiecommissie zouden wel wat meer empathie mogen hebben. }:|
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')