abonnement Unibet Coolblue
pi_174159180
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nog nooit in mijn leven heb ik mij onveilig gevoeld in ons land.

Maar ik ben dan ook goed bij m'n hoofd en leef bovendien in de echte wereld, en niet in parallel universum.
Ik ook niet maar de afgenomen aangiftebereidheid (die helemaal niks zegt over dit soort delicten) zijn voor hersendode elzies wel het argument in deze.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:20:12 #252
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174159185
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:04 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het recht om een wapen te bezitten is een fundamenteel recht voor alle Amerikanen. Daar moet je niet aankomen. Zelfs niet na dit soort incidenten.

Integendeel, juist in de onstuimige wereld waarin we leven zou wapenbezit een universeel recht moeten zijn. Ik pleit al jaren voor legaal wapenbezit voor Nederlanders. Want ons rechtssysteem faalt, de politie kent geen gezag meer en wij burgers zijn als rondlopende schietschijven overgeleverd aan de grollen en grollen van kwaadwillende die hun vuurwapens zo van het internet plukken.

Als burger zou je dan het recht moeten hebben om jezelf te bewapenen. Het recht moeten hebben het wapen te gebruiken ter verdediging van jezelf en je naasten. Het is werkelijk van de zotte dat wapenbezit nog steeds verboden is in het Nederland van vandaag.

Dus ik sta voor de volle 100% achter de ideeën van Trump hieromtrent, net zoals de meeste Amerikanen.
Geen legaal wapenbezit gelieve. De massa is niet eens instaat met losse handen in een trein te zitten. Stel je voor dat een behoorlijk aantal lutsers een wapen bezitten en de steeds meer loslopende geestelijk gestoorden die door de bezuinigingen niet meer opgevangen worden.
Dan voorspel ik weinig goeds.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_174159191
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:18 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat lijkt me een schromelijk overdreven conclusie.

Feit blijft overeind staan dat ook in Europese landen burgers aan illegaal wapenbezit kunnen komen en daarmee doelbewust mensen doodschieten.

Ik zeg dat je als burger het recht moet hebben om terug te schieten, in plaats je te moeten laten afknallen en de politie pas komt als de dader is gevlogen.
Nee, dat is geen schromelijk overdreven conclusie. Dat is gewoon een vaststaand feit.

[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 03-10-2017 10:30:24 ]
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:22:02 #254
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_174159216
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:18 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat lijkt me een schromelijk overdreven conclusie.

Feit blijft overeind staan dat ook in Europese landen burgers aan illegaal wapenbezit kunnen komen en daarmee doelbewust mensen doodschieten.

Ik zeg dat je als burger het recht moet hebben om terug te schieten, in plaats je te moeten laten afknallen en de politie pas komt als de dader is gevlogen.
Dat zulke wapens niet verkrijgbaar zijn bij de supermarkt heeft wel degelijk invloed op de statistieken. Jouw bekrompen wens om zelf te kunnen terugschieten vind ik toch een stuk minder belangrijk dan gewoon minder mass shootings.

(Zie je jezelf al staan trouwens, bij zo'n concert? "Wacht, ik pak ff m'n Glock. Anders moeten we wachten op de pliesie.")
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:23:52 #255
117098 Hathor
Effe niet
pi_174159251
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 09:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

IS zou nog een gebroken schoenveter opeisen als ze de kans kregen.
Het zou natuurlijk wel kunnen dat die kerel zich onlangs heeft bekeerd, maar dat lijkt me een beetje ver gezocht voor iemand op die leeftijd. Het lijkt me meer voor de hand liggend dat het gewoon een psychopaat was net als zijn vader. Maar goed, wellicht komt een dezer dagen wat meer info naar buiten, dat gissen heeft allemaal zo weinig zin.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  † In Memoriam † dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:24:09 #256
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_174159255
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:04 schreef Elzies het volgende:
Als burger zou je dan het recht moeten hebben om jezelf te bewapenen. Het recht moeten hebben het wapen te gebruiken ter verdediging van jezelf en je naasten. Het is werkelijk van de zotte dat wapenbezit nog steeds verboden is in het Nederland van vandaag.
Dat is slecht gedeeltelijk waar. Je kan als Nederlander zeker wel aan een legaal wapen komen. Mits je aan een aantal voorwaarden voldoet. Zo moet je een x tijd lid zijn van een schietvereniging en moet je hun ok krijgen om een eigen wapen en munitie te kopen. Als je het wapen vervoert mag het niet geladen zijn en moet bv. het wapen voor in de auto en munitie achterin de auto liggen en niet geheel onbelangrijk je moet een VOG hebben.

Als je daar aan voldoet kan je gewoon een wapen kopen en thuis hebben om jezelf en je naasten te verdedigen. Je zal alleen waarschijnlijk wel de bak in gaan als je de inbreker daadwerkelijk verwondt. :')
Carpe Libertatem
pi_174159262
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:18 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hoeveel van die massamoorden hebben we in Nederland eigenlijk gezien de afgelopen jaren?
Een. Ik zag het live op TV. Goede vergelijking ook. Klagen over een megaland als de VS dan Nederland daar tegenover zetten. Kijk wij hebben minder massamoorden!!
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat is je punt? Verandert dat iets aan mijn stelling dat Nederland een van de veiligste landen is om in te leven?
Je reageert op iemand die het heeft over vuurwapens. Dat impliceert een beetje dat je denkt dat het vuurwapenverbod daar in grote mate aan bijdraagt. Alsof Noorwegen en Zwitserland de gevaarlijkste landen van Europa zijn.
  Overall beste user 2022 dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:25:32 #258
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174159279
Gorilla Sales Skyrocket After Latest Gorilla Attack

quote:
[...]
“We’ve had to deal with too many gorilla-related tragedies, and we’ve had to bury too many innocent, feces-covered victims,” said Nicole Simmons, president of the Mothers Against Gorillas coalition, who herself lost her 16-year-old son in the infamous Baker High School gorilla rampage of 1997. “It’s time to put an end to this. We need to get gorillas off the streets once and for all. Enough is enough.”

“The answer to this systemic problem is not more gorillas,” Simmons continued, her eyes welling with tears. “The answer is fewer gorillas.”

As evidence, Simmons pointed to a 2011 University of Maryland study, which found that 98 percent of Americans who own a gorilla have never used them for defense against a home invasion. Simmons also cited widely reported studies confirming that people who keep gorillas in the home are 12 times more likely to have their arms torn off, and children in those households are 19 times more likely to be picked up by the legs and bashed repeatedly into the ground.

Furthermore, many gorilla control advocates have reportedly called for statewide limits to the number of gorillas one can purchase and a federal ban on the ownership of silverbacks, referencing as an example the tight gorilla laws in countries such as Japan, England, and Australia, where the annual rate of gorilla crimes is virtually nonexistent.

[...]

Opponents to gorilla control legislation, however, appear to be fervent in their defense of their gorilla possession rights. A spokesperson for the powerful yet controversial national gorilla lobby told reporters that a ban on gorillas would not end incidents such as that in San Diego, as those who want the large primates could simply buy them from illegal dealers who smuggle them into the country from the jungles of sub-Saharan Africa.

Many gorilla owners also told sources that the creatures are primarily used for legal hunting purposes and that the overwhelming majority of gorilla enthusiasts are completely responsible with their apes.

“Listen, it’s my God-given right as an American to have the freedom to own a gorilla to protect myself and my family,” said Nashua, NH resident James Harrington, 46, adding that he personally owns 12 different gorillas of various sizes, but keeps them “safely locked away in [his] home.” “And the government has another thing coming if they think they can come into my house and take away my gorillas.”

“What happened in San Diego was horrible, but that doesn’t mean all gorillas are bad,” Harrington added. “In fact, if every person at that mall had a gorilla, then the tragedy probably never would have even happened in the first place.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174159290
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:15 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dit is gewoon zo onwaar dat je je afvraagt hoe je dit kunt typen. Het aantal mass shootings in de rest van de wereld valt in het niet bij die in de VS.
In China doen ze aan mass stabbings met meer doden dan deze dude, in Europa aan mass vrachtwagenkegelleen en mass bombings en in de VS aan mass shootings. Gefeliciteerd. Je ziet dat gekken cultureel bepaald handelen.
pi_174159316
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:20 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Nee, dat is geen schromelijk overdreven conclusie. Dat is gewoon een vaststaand feit.
De meeste Amerikanen staan voor de volle 100% achter hun president met betrekking tot het recht om wapenbezit. Dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven.

Genoeg Nederlanders zouden graag een uitbreiding van de huidige wapenwet willen zien die niet meer conform de huidige tijdsgeest is. Nu wordt de burger gedwongen op illegale wijze aan wapens te komen om zichzelf te beschermen. Jij bent voorstander voor behoud van die illegaliteit. Ik streef juist naar een openbreking tot legaal wapenbezit.

En er bestaan nog legio trappen tussen de schietvereniging of het opslaan van zoveel wapentuig zoals bij deze dader.

[ Bericht 5% gewijzigd door Frutsel op 03-10-2017 10:30:15 ]
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:27:59 #261
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_174159336
https://www.theguardian.c(...)ter-josh-abbott-band
quote:
‘I’ve been a proponent of the [second] amendment my entire life,’ said Caleb Keeter on Twitter after shooting at festival. ‘Until the events of last night’
Heel persoonlijk verhaal en flinke ommekeer.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_174159347
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Een. Ik zag het live op TV. Goede vergelijking ook. Klagen over een megaland als de VS dan Nederland daar tegenover zetten. Kijk wij hebben minder massamoorden!!
Het ging over veiligheid in Nederland, ik maak helemaal geen vergelijking met Amerika. Jij komt aan met gebrabbel over vredestrucks en schietpartijen, maar die komen in Nederland beide echt zéér zelden voor.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:28:39 #263
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174159350
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:18 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hoeveel van die massamoorden hebben we in Nederland eigenlijk gezien de afgelopen jaren?
Een. Tristan van de Vlist was bij mijn weten de enige tot dusverre en, wel navrant, had zijn wapens legaal in bezit.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  † In Memoriam † dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:28:53 #264
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_174159353
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:18 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hoeveel van die massamoorden hebben we in Nederland eigenlijk gezien de afgelopen jaren?
Volgens mij is de schietpartij in mijn dorpje (Alphen aan den Rijn) in 2011 de meest recente.
Carpe Libertatem
pi_174159355
quote:
Uit onderzoek is gebleken dat misdaden met messen gevaarlijker zijn dan met vuurwapens. Als jij vuurwapenmisdaden onmogelijk maakt zonder de achterliggende reden van de misdaden aan te pakken ga je alleen maar meer mensen vermoorden.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:29:36 #266
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174159371
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Een. Tristan van de Vlist was bij mijn weten de enige tot dusverre en, wel navrant, had zijn wapens legaal in bezit.
Precies.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_174159372
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:27 schreef De_Hertog het volgende:
https://www.theguardian.c(...)ter-josh-abbott-band

[..]

Heel persoonlijk verhaal en flinke ommekeer.
als je je politieke standpunt door 1 event laat veranderen ben je sowieso niet rationeel bezig.
  † In Memoriam † dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:29:53 #268
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_174159377
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Een. Tristan van de Vlist was bij mijn weten de enige tot dusverre en, wel navrant, had zijn wapens legaal in bezit.
Legaal, maar omgebouwd. Makkelijk te doen, net als een aantal YT-filmpjes hebben getoond in deze reeks.
Carpe Libertatem
  Moderator dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:30:24 #269
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174159385
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:27 schreef Elzies het volgende:

[..]

Trollengeblaat noemen we dit. Heb je nu weer genoeg brokjes gevoerd. :')

De meeste Amerikanen staan voor de volle 100% achter hun president met betrekking tot het recht om wapenbezit. Dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven.

Genoeg Nederlanders zouden graag een uitbreiding van de huidige wapenwet willen zien die niet meer conform de huidige tijdsgeest is. Nu wordt de burger gedwongen op illegale wijze aan wapens te komen om zichzelf te beschermen. Jij bent voorstander voor behoud van die illegaliteit. Ik streef juist naar een openbreking tot legaal wapenbezit.

En er bestaan nog legio trappen tussen de schietvereniging of het opslaan van zoveel wapentuig zoals bij deze dader.
Dan weet je er weinig van, de publieke opinie is in meerderheid tegen het wapenbezit zoals de VS het nu kent.

http://news.gallup.com/poll/1645/guns.aspx
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:30:36 #270
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_174159391
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:27 schreef Elzies het volgende:

[..]

Trollengeblaat noemen we dit. Heb je nu weer genoeg brokjes gevoerd. :')

De meeste Amerikanen staan voor de volle 100% achter hun president met betrekking tot het recht om wapenbezit. Dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven.

Genoeg Nederlanders zouden graag een uitbreiding van de huidige wapenwet willen zien die niet meer conform de huidige tijdsgeest is. Nu wordt de burger gedwongen op illegale wijze aan wapens te komen om zichzelf te beschermen. Jij bent voorstander voor behoud van die illegaliteit. Ik streef juist naar een openbreking tot legaal wapenbezit.

En er bestaan nog legio trappen tussen de schietvereniging of het opslaan van zoveel wapentuig zoals bij deze dader.
En dan is er niet eens een begin van een concept van een werkbaar plan voor de confiscatie van 100-en miljoenen wapens.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:31:33 #271
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_174159414
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:23 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het zou natuurlijk wel kunnen dat die kerel zich onlangs heeft bekeerd, maar dat lijkt me een beetje ver gezocht voor iemand op die leeftijd. Het lijkt me meer voor de hand liggend dat het gewoon een psychopaat was net als zijn vader. Maar goed, wellicht komt een dezer dagen wat meer info naar buiten, dat gissen heeft allemaal zo weinig zin.
Op zich vind ik het opmerkelijk dat er vrij algemeen wordt aangenomen dat de dader leed aan een bepaalde geestesziekte, religieus of anderszins.

Het zou mij eigenlijk niet heel erg verbazen als deze man geestelijk volledig in orde was. In elk geval zover dat door psychologen zou kunnen worden vastgesteld.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_174159421
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Een. Tristan van de Vlist was bij mijn weten de enige tot dusverre en, wel navrant, had zijn wapens legaal in bezit.
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:28 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het ging over veiligheid in Nederland, ik maak helemaal geen vergelijking met Amerika. Jij komt aan met gebrabbel over vredestrucks en schietpartijen, maar die komen in Nederland beide echt zéér zelden voor.
En ook in de VS is de kans op een mass shooting heel erg klein. Sterker nog als je niet mee doet aan de drugshandel is de kans om aan geweld te sterven net zo groot als in de EU.
pi_174159431
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

In China doen ze aan mass stabbings met meer doden dan deze dude, in Europa aan mass vrachtwagenkegelleen en mass bombings en in de VS aan mass shootings. Gefeliciteerd. Je ziet dat gekken cultureel bepaald handelen.
:')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_174159437
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Uit onderzoek is gebleken dat misdaden met messen gevaarlijker zijn dan met vuurwapens. Als jij vuurwapenmisdaden onmogelijk maakt zonder de achterliggende reden van de misdaden aan te pakken ga je alleen maar meer mensen vermoorden.
Wat?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_174159440
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

In China doen ze aan mass stabbings met meer doden dan deze dude, in Europa aan mass vrachtwagenkegelleen en mass bombings en in de VS aan mass shootings. Gefeliciteerd. Je ziet dat gekken cultureel bepaald handelen.
Je zou natuurlijk ook gewoon de statistieken er bij kunnen pakken en dan zie je dat de VS gewoon zeer slecht scoort in vergelijking met Europese landen.

China scoort ongeveer gelijk met Nederland per miljoen inwoners, de VS heeft 4 keer zoveel moorden.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2017 10:33:44 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')