abonnement Unibet Coolblue
pi_174144465


Beste forumleden,

Is bovenstaande correct uitgevoerd? Dit word gedaan door een instalateur, en ik las op verschillende fora dat het wel/niet kon.

mvg.
  maandag 2 oktober 2017 @ 19:02:01 #2
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_174144571
Officieel niet toegestaan voor zover ik weet
  Moderator maandag 2 oktober 2017 @ 19:05:05 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174144647
quote:
3s.gif Op maandag 2 oktober 2017 18:57 schreef DioptricGraph het volgende:
[ afbeelding ]

Beste forumleden,

Is bovenstaande correct uitgevoerd? Dit word gedaan door een instalateur, en ik las op verschillende fora dat het wel/niet kon.

mvg.
Officieel mag het niet; je mag gewoon niet door de doos schroeven.
Heeft te maken met het doorbreken van de dubbele isolatie.

Er zijn lasdozen waarbij dat wel bijvoorbeeld wel mag, deze hebben vaak in de bodem een verdieping zitten waardoor de schroef minimaal 3 mm van de bedrading weg blijft.
Vaak zijn er dan ook van die kunststof doppen bij die je daar weer overheen doet.
  Moderator maandag 2 oktober 2017 @ 19:07:34 #4
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174144724
Uiteindelijk word hier gewoon het verkeerde product gebruikt; hier hadden holle-wand dozen toegepast moeten worden.


pi_174145257
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 19:05 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Officieel mag het niet; je mag gewoon niet door de doos schroeven.
Heeft te maken met het doorbreken van de dubbele isolatie.

Er zijn lasdozen waarbij dat wel bijvoorbeeld wel mag, deze hebben vaak in de bodem een verdieping zitten waardoor de schroef minimaal 3 mm van de bedrading weg blijft.
Vaak zijn er dan ook van die kunststof doppen bij die je daar weer overheen doet.
Wat is raadzaam? Af kitten miscchien? of kan hij het gewoon zo laten?
pi_174146171
Hij kan er ook een dubbele bodem in maken door een stukje pvc over de schroeven aan te brengen
pi_174146216
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 19:23 schreef DioptricGraph het volgende:

[..]

Wat is raadzaam? Af kitten miscchien? of kan hij het gewoon zo laten?
De installateur op de regels wijzen en eisen dat hij het op de juiste manier installeert :?
pi_174146236
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 19:49 schreef exlurker het volgende:
Hij kan er ook een dubbele bodem in maken door een stukje pvc over de schroeven aan te brengen
Kan i.d.d., maar dat vind ik nog steeds prutswerk.
  Moderator maandag 2 oktober 2017 @ 20:01:54 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174146714
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 19:23 schreef DioptricGraph het volgende:

[..]

Wat is raadzaam? Af kitten misschien? of kan hij het gewoon zo laten?
Hoe is de opbouw van deze wand ?
pi_174151537
Die gaten zijn toch veel te groot. Hoe krijg je daar met goed fatsoen nog een doos in op de juiste manier?

Als dit echt door een installateur is gedaan, zou ik een andere installateur zoeken. Wie weet wat voor rare grappen ie nog meer uithaalt die je toevalig niet ziet.
  Moderator maandag 2 oktober 2017 @ 22:19:51 #11
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174152140
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 22:06 schreef jcb_nl het volgende:
Die gaten zijn toch veel te groot. Hoe krijg je daar met goed fatsoen nog een doos in op de juiste manier?

Als dit echt door een installateur is gedaan, zou ik een andere installateur zoeken. Wie weet wat voor rare grappen ie nog meer uithaalt die je toevalig niet ziet.
Ik moet zeggen dat er ook genoeg timmermannen zijn die het heel moeilijk vinden om netjes een gat passend om een inbouw doos te zagen...
pi_174152464
Dat mag niet zoals hierboven ook al wordt aangegeven. Ik neem aan dat er nog gipsplaten overheen komen, in dat geval steken de dozen ook niet ver genoeg uit.

quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 19:07 schreef Vonkenboer het volgende:
Uiteindelijk word hier gewoon het verkeerde product gebruikt; hier hadden holle-wand dozen toegepast moeten worden.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zelf ben ik niet zo van de hollewand dozen, dan moet je namelijk met flexbuis werken. Ik lijm de dozen gewoon met High Tack of een dergelijke lijmkit vast aan een stuk rachel, vervolgens kan je de rachel weer vastschroeven aan het frame van de wand. Waterpas en op de juiste diepte stellen is zo erg eenvoudig en je kan gewoon met stugge buis werken.
pi_174156811
quote:
14s.gif Op maandag 2 oktober 2017 19:50 schreef Juup© het volgende:

[..]

De installateur op de regels wijzen en eisen dat hij het op de juiste manier installeert :?
Staan deze regels ergens geschreven?
pi_174156817
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 20:01 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hoe is de opbouw van deze wand ?
Houtenplaat-tussenbalk-houtenplaat

Komt nog gips op de platen geschoefd
pi_174156838
Inbouwdoos is geplaatst voor dat de houten plaat is geplaatst.
pi_174156976
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 22:27 schreef usernaamvergeten het volgende:
Dat mag niet zoals hierboven ook al wordt aangegeven. Ik neem aan dat er nog gipsplaten overheen komen, in dat geval steken de dozen ook niet ver genoeg uit.
Dat kan je uitvullen met vulringen, dat is vrij normaal om te doen.

Er komt toch gips overheen. Ik zou de ruimtes die nu rond de dozen zitten volspuiten met een high tack montagekit. Dagje goed laten uitharden en daarna de schroeven verwijderen. Dan is alles weer zoals het hoort.

Ik ben zelf ook geen liefhebber van die hollewanddozen. Ik heb wel eens inbouwdozen gezien die aan de buitenkant 'lipjes' hebben om ze vast te kunnen schroeven in een HSB wand, die inbouwdozen waren blauw van kleur. Deze attema's hebben dat idd niet.

Verder mag je wel blij zijn dat hij die hollewanddozen niet heeft gebruikt. De ellende die je soms hebt met zo'n ding om draden door te trekken...zeker nadien als het stukje met flexibele buis in een S-bocht komt als je de boel naar achteren klikt.
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_174575596
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 19:07 schreef Vonkenboer het volgende:
Uiteindelijk word hier gewoon het verkeerde product gebruikt; hier hadden holle-wand dozen toegepast moeten worden.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja,maar dat schijnt nog bij veel klusbedrijven nog niet in hun kop door gevoerd te zijn.Zo' n ding is nog makkelijker ook,hoeven ze niks te meten waar die doos komt en kan er geen fouten worden gemaakt zo als deze!Even aan geven waar ongeveer de buis loopt en boren maar als de wand er al staat! :)

En dat was dus geen installateur,maar een timmerman!
pi_174575641
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2017 22:19 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat er ook genoeg timmermannen zijn die het heel moeilijk vinden om netjes een gat passend om een inbouw doos te zagen...
Maar ja,dat HOEFT OOK NIET!!
pi_174575673
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 22:27 schreef usernaamvergeten het volgende:
Dat mag niet zoals hierboven ook al wordt aangegeven. Ik neem aan dat er nog gipsplaten overheen komen, in dat geval steken de dozen ook niet ver genoeg uit.

[..]

Zelf ben ik niet zo van de hollewand dozen, dan moet je namelijk met flexbuis werken. Ik lijm de dozen gewoon met High Tack of een dergelijke lijmkit vast aan een stuk rachel, vervolgens kan je de rachel weer vastschroeven aan het frame van de wand. Waterpas en op de juiste diepte stellen is zo erg eenvoudig en je kan gewoon met stugge buis werken.
Eerst de draden er in en dan voorkom je veel geklooi met flexbuizen.
pi_174575691
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 07:07 schreef DioptricGraph het volgende:

[..]

Staan deze regels ergens geschreven?
NEN1010 regels!
pi_174575727
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 07:56 schreef mister_white het volgende:

[..]

Dat kan je uitvullen met vulringen, dat is vrij normaal om te doen.

Er komt toch gips overheen. Ik zou de ruimtes die nu rond de dozen zitten volspuiten met een high tack montagekit. Dagje goed laten uitharden en daarna de schroeven verwijderen. Dan is alles weer zoals het hoort.

Ik ben zelf ook geen liefhebber van die hollewanddozen. Ik heb wel eens inbouwdozen gezien die aan de buitenkant 'lipjes' hebben om ze vast te kunnen schroeven in een HSB wand, die inbouwdozen waren blauw van kleur. Deze attema's hebben dat idd niet.

Verder mag je wel blij zijn dat hij die hollewanddozen niet heeft gebruikt. De ellende die je soms hebt met zo'n ding om draden door te trekken...zeker nadien als het stukje met flexibele buis in een S-bocht komt als je de boel naar achteren klikt.
EERST de draden er in voor dat de wanden geplaatst worden en met krijt op de grond aan geven waar de buizen zitten.
Wand geplaatst?Gat boren en met een omgebogen plafondhanger of een klerenhanger een haakje maken en de buis naar het gat toe trekken,en in de doos steken!Goed door steken zo dat de buis vast zit en de doos in het gat steken,de ingang vast klikken met een grote schroevendraaier,de bandjes aan trekken en hup klaar!
Man man,heb ik duizenden keren gedaan!

[ Bericht 3% gewijzigd door Galantfan op 22-10-2017 13:39:32 ]
  Moderator zondag 22 oktober 2017 @ 20:06:01 #22
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174585899
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 13:33 schreef Galantfan het volgende:

[..]

EERST de draden er in voor dat de wanden geplaatst worden en met krijt op de grond aan geven waar de buizen zitten.
Wand geplaatst?Gat boren en met een omgebogen plafondhanger of een klerenhanger een haakje maken en de buis naar het gat toe trekken,en in de doos steken!Goed door steken zo dat de buis vast zit en de doos in het gat steken,de ingang vast klikken met een grote schroevendraaier,de bandjes aan trekken en hup klaar!
Man man,heb ik duizenden keren gedaan!
In een ideale wereld zit er altijd al draad in; voordat een wand dicht gaat.
De praktijk laat zien dat het er vaak bij aannemers anders aan toe gaat.
pi_174595765
Dan zijn het geen aannemers maar klussers die maar wat doen.
pi_174908074
Ik heb er ook een aantal met schroeven vastgezet, kon geen andere manier bedenken. Het beste is om de schroef nu af te kitten?
pi_174908351
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 20:06 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

In een ideale wereld zit er altijd al draad in; voordat een wand dicht gaat.
De praktijk laat zien dat het er vaak bij aannemers anders aan toe gaat.
Succes met je bosjes draad uit de betonwanden houden bij wanden/breedplaatvloer bijvoorbeeld, mijn zegen heb je ;)

Wel op eigen risico uiteraard, niet bij mij komen miepen als in het weekend iemand al je bosjes heeft afgeknipt.
  Moderator maandag 6 november 2017 @ 19:52:30 #26
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174909303
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 19:12 schreef Deshain het volgende:

[..]

Succes met je bosjes draad uit de betonwanden houden bij wanden/breedplaatvloer bijvoorbeeld, mijn zegen heb je ;)

Wel op eigen risico uiteraard, niet bij mij komen miepen als in het weekend iemand al je bosjes heeft afgeknipt.
De praktijk laat zien dat het inderdaad anders gaat; al valt hier in het oosten van het land wel mee qua koperdiefstal (in die vorm) :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')