b2py | maandag 2 oktober 2017 @ 17:53 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
Dr_Flash | maandag 2 oktober 2017 @ 18:59 |
of toch Stroom? ? | |
b2py | maandag 2 oktober 2017 @ 20:31 |
Stoom? | |
Duvel | maandag 2 oktober 2017 @ 20:37 |
Een topic "Spanning" noemen en dan een stel dieseltreinen op de voorgrond. Dieselhydraulisch zelfs. Damn. | |
b2py | maandag 2 oktober 2017 @ 20:39 |
Hadden we vandaag nou een gebrek aan spanning of een overdaad aan spanning? | |
DeaDLocK2K | maandag 2 oktober 2017 @ 20:40 |
Precies de goede hoeveelheid. | |
Peterselieman | maandag 2 oktober 2017 @ 20:41 |
Dat terrein in de OP is inmiddels toch leeg gehaald omdat ze er gaan verbouwen? | |
b2py | maandag 2 oktober 2017 @ 20:54 |
Iemand deze panelen al opgevallen op Schiphol? | |
Duvel | maandag 2 oktober 2017 @ 21:02 |
Ja. Warmtemeters: die meten de drukte op het perron, zodat de machinist z'n trein zo kan positioneren dat iedereen een eind moet lopen. DPS heet het: "Dynamisch PositioneringsSysteem". De bakborden worden dan ook uitgevoerd als LCD-panelen. | |
b2py | maandag 2 oktober 2017 @ 21:03 |
Dr_Flash | dinsdag 3 oktober 2017 @ 00:26 |
Wauw, je wordt tijdelijk extragratis NIET genaaid met toeslag voor een trein die vaker niet dan wel rijdt. En dat noemen we "de reiziger laten PROFITEREN" | |
bork | dinsdag 3 oktober 2017 @ 00:57 |
Stationsplein Rhenen krijgt een metamorfose | |
lao_tse | dinsdag 3 oktober 2017 @ 05:10 |
Misschien een vreemde vraag, maar gaat er nog een trein naar Sarajevo? Ik kan geen actuele informatie vinden. Ook niet bij de Bosnische spoorwegen of de spoorwegen van de Servische autoriteiten binnen Bosnie (beetje wazig land, blijken twee spoorwegautoriteiten te hebben binnen een land). De Servische spoorwegen van Servie als in Servie dat niet binnen Bosnie ligt of de Kroatische Staatsspoorwegen bieden ook weinig informatie. Op de Duitse spoorwegsite kom ik er ook niet uit en bij het NS-loket weten ze niet wat Sarajevo is. Uiteindelijk kan je er wel per gare Joegoslavische bus geraken vanuit Zagreb of Ljubjana of zo, maar dan kom je half-dood aan. Meinfernbus gaat er naar toe, maar echt superkwaliteit is dat ook niet en bovendien niet vanuit Zagreb. Grootste deel wilde ik toch per trein doen. Bosnie leek me tof, ik ben er nog nooit geweest, maar lijkt me dus wel aardig. Misschien is Sarajevo zelf wat saai, maar ik kan altijd nog doorreizen naar Mostar of zo. Of is dat weer te toeristisch? Schijnt wel beetje iedereen naar toe te gaan. | |
b2py | dinsdag 3 oktober 2017 @ 05:42 |
| |
J.B. | dinsdag 3 oktober 2017 @ 06:42 |
Internationaal zover ik weet niet, de trein van Belgrado naar Sarajevo is al een aantal jaar afgeschaft geloof ik. Binnenlands wel, er rijdt zowaar een Talgo van Doboj naar Sarajevo. Voor binnenlandse treinen is dit de dienstregeling als ik het goed begrijp (eerst station selecteren); je kunt zelfs met de trein naar Mostar: http://www.zfbh.ba/zfbhenx/konekcija_en.php [ Bericht 2% gewijzigd door J.B. op 03-10-2017 06:49:54 ] | |
b2py | dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:37 |
NS presenteert ICNG als ‘superintercity’? | |
boriq | dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:44 |
In de halfjaarsrapportage van ProRail is te lezen dat DB Netz het derde spoor in Duitsland (Zevenaar - Oberhausen) niet voor 2022 verwacht. Informeel wordt er zelfs 2025 genoemd. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:57 |
Hoe typerend Ik wilde eens een keer een kaartje kopen naar Neerpelt in België (toen dat nog het eindpunt van die lijn was). Dat was in een tijd dat NS beweerde dat je kaartjes naar elk station in België ook bij ze kon kopen. Maar naar Neerpelt hadden ze niks. "Misschien een grote plaats in de buurt? " Ja, Eindhoven. Nee dat gaat lekker opschieten | |
TjjWester | dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:57 |
Weet iemand hoe laat de presentatie van ns is? | |
MTL | dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:05 |
Je kan 'm om 10:40 live volgen op de Facebookpagina van Treinreiziger.nl. | |
ReisT | dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:06 |
NS heeft toch nog niks gepresenteerd? | |
MTL | dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:08 |
Dat zijn de woorden van de Telegraaf: https://www.telegraaf.nl/(...)tie-insuperintercity | |
ReisT | dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:33 |
Bij het woord flitstrein stop ik met lezen... | |
TjjWester | dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:56 |
ReisT | dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:08 |
Niet echt een verrassing dus | |
GlennQuagmire | dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:09 |
Mooi, de ns-livery staat m goed Alleen waarom is de "bril" rondom de cabine dan weer zwart? | |
MTL | dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:11 |
Neu. Is het nooit geweest. Het tekeningetje liet dan ook precies zien hoe het er uit kwam te zien. Maar goed, dat wilde niemand geloven toen die Alstompresentatie opeens online verscheen | |
De_Hertog | dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:14 |
Misschien nieuwe veiligheidseisen of zo? Ik vind het niet zo mooi staan, eigenlijk. NS schema wordt toch wat ouderwets en ik vind die flow aan de zijkant van de cabine die totaal geen rekening houdt met de cabinedeur en de raampartij ook wat goedkoop overkomen. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:15 |
| |
J.B. | dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:25 |
Saai model wel, het heeft bepaald niet de uitstraling van een ICMm... Die koppeling steekt ook zo opvallend uit. | |
b2py | dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:25 |
Ik vind hem echt mooi, wauw | |
GlennQuagmire | dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:28 |
Op de wc kunnen we lekker gaan genieten van de nederlandse kust | |
GlennQuagmire | dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:32 |
Je dit is nog een dummykoppeling dus dit is misschien niet helemaal hoe ver de koppeling op de echte trein ook zal uitsteken hoor | |
James1988 | dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:34 |
Mooi ding, maar dat geel op de kop vind ik wat minder. | |
ReisT | dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:35 |
Op de impressie van het Italiaanse zusje steekt de koppeling ook niet opvallend uit. Zal in het echt vast ook wel meevallen. | |
MTL | dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:39 |
Op de tekeningen viel de koppeling helemaal niet op. Dat is inderdaad echt een mock-up dingetje. | |
GlennQuagmire | dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:42 |
https://www.rtlz.nl/life/(...)euwe-intercity-eruit Hier wat meer foto's | |
Dr_Flash | dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:42 |
Maar serieus, een hogesnelheidstrein zonder aerodynamische boegdeuren? | |
desbarts | dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:44 |
http://nieuws.ns.nl/ns-presenteert-ontwerp-nieuwe-intercity/ Hier twee filmpjes met interieur | |
ReisT | dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:46 |
Als dit een hogesnelheidstrein was had je een punt. | |
TjjWester | dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:57 |
Wilde ns niet. Net als dat ze brede deuren wilden ipv de gebruikelijke smalle deuren, geen enkele hst heeft het! Hun eisen waren een hel. [ Bericht 3% gewijzigd door TjjWester op 03-10-2017 12:04:42 ] | |
MTL | dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:59 |
Flauwekul. Er heeft nooit een ontwerp met deuren voor de koppeling op tafel gelegen. Die dingen zijn veel te onbetrouwbaar en nergens voor nodig bij 200 km/u. De enkelbladsdeuren zijn ook noodzakelijk, en dat zijn ze vanwege de drukdichtheid van de trein om ploppende oren bij tunnels te voorkomen. | |
TjjWester | dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:03 |
Ns heeft in haar p.v.e opgenomen dat zij geen boegdeuren wensen! | |
MTL | dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:14 |
"Hun eisen waren een hel" = flauwekul. Dit is geen hst maar een normale Intercity die betrouwbaar en degelijk moet zijn. Boegdeuren zijn volstrekt onbetrouwbaar en wil je dus niet op je trein hebben als het niet noodzakelijk is (hoe vaak die dingen stuk gaan bij TGV/Thalys en ICE wil je niet weten). Bij 200 km/u is dat nergens voor nodig, dus wil je ze niet. [ Bericht 16% gewijzigd door MTL op 03-10-2017 12:27:16 ] | |
larsico | dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:27 |
Ik wilde zeggen dat ik vorig jaar nog de trein van Sarajevo naar Zagreb heb genomen, maar die is blijkbaar ook opgeheven Blijft weinig over daar | |
Dr_Flash | dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:40 |
Oh hoezo dat? Ja als je rotzooi koopt wel natuurlijk. Maar er is geen enkele reden waarom zoiets niet op een betrouwbare manier gebouwd kan worden natuurlijk | |
Maegrim | dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:05 |
Als het op de ICE al niet lukt geloof ik niet dat het hiermee wel lukt | |
Salatrel | dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:17 |
Geen idee waar de trein vandaan gekomen was maar deze had vannacht moeten keren en het nachtnet in gemoeten daar heb ik even een stokje voor gestoken want de hele trein incl. de 1e klas zag er zo uit stelletje amateurstudenten. de helft van het bier lag over de vloer.... | |
Salatrel | dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:17 |
ik gok trouwens Leiden | |
b2py | dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:19 |
Amateurstudenten? Die treinen wiegen gewoon veel te sterk | |
Mr_Klaasje | dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:24 |
Hoe goed denk je dat treinen op tijd rijden als je smalle deuren inbouwt met de grote hoeveelheid in- en uitstappende reizigers op zo'n beetje elk intercitystation? Als je dit soort eisen als treinenbouwer een hel vindt dan hoor je daar wat mij betreft ook thuis. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:29 |
de restauratie van Station Gronsveld is klaar. En je kan het kopen http://www.marinusenpartners.nl/object/station-gronsveld | |
GlennQuagmire | dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:32 |
Brede deuren zijn echt niks nieuws, dus lijkt me vreemd dat een grote bouwer als Alstom dat een hel vindt. In ieder geval de TGV Duplex, de IC2000 van de SBB en de KISS van de Wesbahn hebben ze, en er zijn er vast nog wel meer. | |
J.B. | dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:32 |
Er zijn toch behoorlijk wat dubbeldekkers die 200 kunnen en met dubbele deuren probleemloos rondrijden? Waarom zijn die enkele deuren nodig? | |
Yreal | dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:35 |
De fuck is dit dan? Een gemaskerde fyra? | |
Dr_Flash | dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:36 |
Zorra | |
GlennQuagmire | dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:44 |
Heeft wel wat weg van het oorspronkelijke ontwerp van de fyra ja [ Bericht 10% gewijzigd door GlennQuagmire op 03-10-2017 13:58:15 ] | |
Yreal | dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:46 |
man man man... | |
Dr_Flash | dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:52 |
Whut heppend to "Keerpuntreiniging"? | |
Yreal | dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:03 |
Schoonmaker die dacht " fuck deze shit ik ben weg"? | |
GlenSpey | dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:04 |
Ziet eruit als leuk speelgoed | |
ReisT | dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:12 |
Mooie rummikub-tafel. Voor nieuwjaarsrondje 2021! | |
TjjWester | dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:16 |
Die tafels worden nog vervangen door een klapmodel, lees ik. | |
MTL | dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:22 |
Dat is nog niet zeker, maar wel een voorstel dat op tafel ligt. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:23 |
"bij bediend buffet is consumptie verplicht en kaartspelen verboden" | |
Dr_Flash | dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:35 |
Totdat die tafel klapt | |
GlennQuagmire | dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:51 |
Tegelijkertijd is ook de mock-up voor de trein van alstom voor Trenitalia gepresenteert. Grote verschillen hoor! http://railcolornews.com/(...)ream-for-trenitalia/ | |
ReisT | dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:55 |
En we dopen haar: Coradia Stream. Alstom presents Coradia Stream to two major customers in Europe – NS and Trenitalia | |
lao_tse | dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:46 |
Ging de NMBS die lijn niet doortrekken naar Eindhoven? Bestaat station Neerpelt nog? | |
lao_tse | dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:57 |
Dat is lang geleden. Uit de tijd dat je bij de NS nog een enkeltje Beijing kon kopen bij loket internationaal. Of desnoods helemaal tot Ho Chi Min-stad. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:16 |
Ja, toen het nog iets met dienstverlening en klantvriendelijkheid en zo te maken had Toen de guldens nog getimmerd werden | |
Peterselieman | dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:51 |
Doortrekken tot Weert toch? | |
Peterselieman | dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:51 |
Doen ze daar nog aan dan? | |
Peterselieman | dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:52 |
Dat Italiaanse kleurenschema staat de trein goed | |
lao_tse | dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:53 |
Wie wil er nu in Weert zijn? Eindhoven heeft nog iets dat op een centrum lijkt. Maar ze kunnen de lijnen doortrekken tot Dusseldorf via Roermond en Vlodrop waar de Maharishi Mahesh Yogi woonde destijds. Misschien nog een leuke treinhalte bouwen daar in Vlodrop. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:54 |
Nee, naar Weert. Ligt er al ook eigenlijk, al meer dan honderd jaar ook. De reizigersdienst is een paar jaar geleden verlengd tot het nieuwe eindpunt, station Hamont. Allerlei milieugezeik verhindert tot op heden het doortrekken naar Budel en Weert. | |
lao_tse | dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:56 |
Misschien hebben de Vlamingen terecht schrik van ons en houden ze den Ollander liever buiten de deur. Niet voor niets gingen ze in 1830 alleen verder. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:59 |
jij bent echt een rare vent | |
PluggieOD | dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:15 |
Ik moest maandaag weer terug naar huis met treinstoring bij Utrecht. Mijn auto reed nul, dus ik zeg niks | |
bork | dinsdag 3 oktober 2017 @ 23:46 |
Wat een gigantisch kutfimpje, dit laat de hoofdvervoerder van het NL treinvervoer de deur uit gaan?! gepruts van het hoogste niveau. | |
b2py | woensdag 4 oktober 2017 @ 06:09 |
DeaDLocK2K | woensdag 4 oktober 2017 @ 08:03 |
Heb je een nevenfunctie bij VBOV aangenomen? | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 4 oktober 2017 @ 09:09 |
Dr_Flash | woensdag 4 oktober 2017 @ 09:22 |
Ik vind hem juist best mooi | |
Peterselieman | woensdag 4 oktober 2017 @ 09:26 |
Ondertussen heeft het SNG de eerste testritten erop zitten en komen enkele stellen SGMm niet meer terug op de baan nadat een klaphark het nodig vond om de wc in de hens te steken. | |
DeaDLocK2K | woensdag 4 oktober 2017 @ 10:33 |
Er was herhaaldelijk brand in geweest las ik. | |
Mr_Klaasje | woensdag 4 oktober 2017 @ 10:39 |
Als je met een fik in een enkele wc meerdere stellen aan de kant krijgt dan kan je door voor de nobelprijs. Zoiets is wetenschappelijk nog nooit vertoond. | |
Dr_Flash | woensdag 4 oktober 2017 @ 10:54 |
Ach, als er een boutje aan 1 spoor aangedraaid moet worden gaat er ook klakkeloos een heel viersporig baanvak buiten dienst, dus zo raar is dat niet | |
Maegrim | woensdag 4 oktober 2017 @ 11:02 |
Die avatar | |
Peterselieman | woensdag 4 oktober 2017 @ 11:05 |
Dat is correct en tevens juist | |
Dr_Flash | woensdag 4 oktober 2017 @ 11:14 |
| |
Dr_Flash | woensdag 4 oktober 2017 @ 11:16 |
Ja mooi was die he heb ik nogeens avonden op zitten puzzelen met dat liedje, en dan alle frames precies op de 100ste seconde timen | |
GlenSpey | woensdag 4 oktober 2017 @ 19:23 |
Vind het er wel geinig uitzien. Waren er al plaatjes van de cabine? Of is die niet opgebouwd in de mock-up? | |
dennistd | woensdag 4 oktober 2017 @ 19:29 |
Bron: treinreiziger.nl | |
GlenSpey | woensdag 4 oktober 2017 @ 20:17 |
SLT blauw zie ik | |
Maegrim | woensdag 4 oktober 2017 @ 21:41 |
Bron: tweakers | |
b2py | woensdag 4 oktober 2017 @ 21:52 |
Henkmagazine | |
densmee | woensdag 4 oktober 2017 @ 22:21 |
iemand nog een spoorlijn aanleggen? http://prijslijst.voestalpinerailpro.nl/ | |
#ANONIEM | donderdag 5 oktober 2017 @ 07:44 |
Het wordt een leuke dag op het spoor, eerste boom ligt er inmiddels op. | |
b2py | donderdag 5 oktober 2017 @ 08:37 |
Op de weg was het goed te doen | |
De_Hertog | donderdag 5 oktober 2017 @ 09:26 |
Misschien iets te veel kleurtjes maar het past een stuk beter bij de lijnen van de trein zelf in ieder geval. | |
De_Hertog | donderdag 5 oktober 2017 @ 09:35 |
'Human Interest' verhaaltje erbij: https://www.bd.nl/binnenl(...)ationnetje~aa72bd12/ | |
spectrumanalyser | donderdag 5 oktober 2017 @ 10:06 |
tussen Haarlem en Voorhout ligt 1 boom op het spoor. tot 14:00 uur vanmiddag minder intercitytreinen tussen Alkmaar en Zaandam. [ Bericht 1% gewijzigd door spectrumanalyser op 05-10-2017 10:22:56 ] | |
#ANONIEM | donderdag 5 oktober 2017 @ 10:08 |
Bedankt Fles | |
Dr_Flash | donderdag 5 oktober 2017 @ 21:30 |
ondanks hondenweer vrij probleemloos Deventer - Utrecht - Eindhoven - Arnhem - Deventer kunnen doen vandaag Geen centje pijn eigenlijk | |
DeaDLocK2K | donderdag 5 oktober 2017 @ 22:01 |
Mijn trein was echt drie minuten te vroeg in Zwolle ofzo. RAAR. | |
b2py | donderdag 5 oktober 2017 @ 22:13 |
Wind in de rug laatste stuk | |
dennistd | donderdag 5 oktober 2017 @ 22:45 |
Gaat lekker in Duitsland... | |
Dr_Flash | donderdag 5 oktober 2017 @ 22:51 |
Nja, hier was er wat hinder. Daar zijn 7 doden gevallen Dets anodder biskit hey. | |
DeaDLocK2K | donderdag 5 oktober 2017 @ 22:53 |
Ik was best verrast, wij hadden best wel heel erg veel wind, takken op de weg in Hengelo bij ons om het pand heen. Maar weinig overlast van blaadjes op het spoor. Geen geglij gemerkt. | |
GlenSpey | donderdag 5 oktober 2017 @ 23:48 |
Nou ik wel, die Flirts zijn wel echt dramatisch voor wat glijden betreft. Kon eerst niet boven de 50 uitkomen door slippende wielen, tijdens het remmen tot 3 maal toe een glijpartij met weinig tot geen controle (volremming aangetikt, raakt de ATB heel erg door van slag | |
Peterselieman | donderdag 5 oktober 2017 @ 23:50 |
zitten er geen zandstrooiers op die dingen? | |
GlenSpey | donderdag 5 oktober 2017 @ 23:52 |
Die zitten bijna nergens meer op, alleen nog op de 1700 geloof ik. Verlaagde maximum stroom (van max. 4000 naar 2500 ampere) haalde ook al niks uit. Tractie op 20% en het slipt gewoon vrolijk verder | |
Peterselieman | donderdag 5 oktober 2017 @ 23:53 |
die rood/witten hebben ze wel op hun GTW's zitten | |
b2py | vrijdag 6 oktober 2017 @ 07:19 |
Wellicht zijn de Duitsers wat minder voorbereid op stormen en zijn ze ook wat minder ontwikkeld in het verhelpen ervan rondom het spoor.. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:57 |
Gemeenten in Nederland en ook Rijkswaterstaat zijn vaak vrij anaal in het bijhouden van overhangende takken enzo ook. | |
Dr_Flash | vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:06 |
Je hebt van die bijvoeglijke naamwoorden, die als je ze maar overal voor gebruikt, hun betekenis een beetje verliezen he | |
MTL | vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:07 |
Traxx heeft ook zandstrooiers Werken prima Gisteren weer eens met DDAR op pad geweest in de Sprinter Apeldoorn - Almelo (- Enschede). Die 1700 locs zijn wel echt ongelooflijk ouwe meuk Edit: en ja, ik weet dat ze nog niet eens zo heel oud zijn, maar alles voelt gedateerd aan. [ Bericht 11% gewijzigd door MTL op 06-10-2017 10:14:24 ] | |
DeaDLocK2K | vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:09 |
Overhangende? | |
b2py | vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:39 |
ProRail daarentegen.. | |
GlenSpey | vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:04 |
Ahh Traxx heb ik helaas niet. En 1700 is oud (oke, gedateerd) maar goud! Jammer dat die niet voorkomt op de ritten in mijn simpele basisrooster | |
Maegrim | vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:14 |
Geen Traxx hebben 700 heeft ze ook | |
Salatrel | vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:15 |
je voelt zelf gedateerd aan | |
MTL | vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:26 |
Is ie weer eens jaloers dat ik toch nog op die 1700 heb gereden | |
Salatrel | vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:42 |
ik maak meer KM's dan jij met al die ICd diensten van je | |
MTL | vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:29 |
Ach, mag zo nog ff een slagje Groningen doen vanaf Den Haag. Daar kom ik ook wel aan mijn kilometers. Volgende week staan Vlissingen en Maastricht weer op de planning | |
Fred | vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:55 |
Die hebben toch dezelfde inrichting als een 1600/1800? Die inrichting is ook alweer zo'n 40 jaar geleden bedacht, niet zo vreemd dat het gedateerd aanvoelt... dat is het ook. | |
MTL | vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:05 |
Vanaf de foto's gezien redelijk gelijk (andere ATB installatie/snelheidsmeter), andere remkraan, maar in de basis wel inderdaad. Verder geen ervaring met de 1600/1800. | |
dennistd | vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:34 |
Ruim een halve dag na de storm nog geen treinverkeer Hannover-Berlijn. Daar moet wel op heel veel plekken de boel kapotgegaan zijn dan.... Ook niet op deze trajecten trouwens: Bron: https://www.bahn.de/p/vie(...)R-XAVIER-171005_LZ01 | |
ijs_beer | vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:51 |
http://www.treinreiziger.nl/staking-belgische-spoorwegen-nmbs-dreigt-dinsdag-10-oktober/ Was al weer veel te lang geleden natuurlijk. | |
b2py | vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:42 |
je kan gelukkig voor doorreis naar Ruhrgebied nu via Halle [ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 06-10-2017 14:47:36 ] | |
GlenSpey | vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:49 |
Ik ben maar een simpele buurtbus-machinist, mijn wegbekendheid strekt nog niet eens tot waar jullie zitten | |
Maegrim | vrijdag 6 oktober 2017 @ 23:08 |
ja laten we het over mijn wegbekendheid maar niet hebben | |
MTL | vrijdag 6 oktober 2017 @ 23:27 |
Watergraafsmeer - Amsterdam - Zaanstraat? | |
GlenSpey | vrijdag 6 oktober 2017 @ 23:29 |
MCN BB of hoe moet ik dit zien? | |
MTL | vrijdag 6 oktober 2017 @ 23:29 |
Wel VB, maar voor NedTrain Toch? | |
dennistd | vrijdag 6 oktober 2017 @ 23:31 |
Ik ben CHF VB, en mijn wegbekendheid omvat heel Twente met wat uitlopers naar de Achterhoek, Salland en het Vechtdal En ook nog geheel Amersfoort met een deel van de omgeving trouwens | |
Jappie_Sea | vrijdag 6 oktober 2017 @ 23:36 |
Ik ga 10-11 november een weekend naar Vancouver met de Amtrak Cascades vanuit Seattle. Nou vroeg ik me af hoe dat werkt met de grensovergang. Normaal als ik naar Canada reis heb ik een ETA nodig, maar deze is alleen geldig bij immigratie op de luchthaven. Weet iemand wat voor visum/esta ik nodig heb bij reizen met de trein. En waar vind de controle plaats: moet je er bij de grens uit, of gebeurt dit op het station in Vancouver, of al in Seattle? En zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden | |
James1988 | vrijdag 6 oktober 2017 @ 23:45 |
Paging DeaDLocK2K | |
boriq | vrijdag 6 oktober 2017 @ 23:48 |
Dat heb ik vorig jaar in de zomer gedaan, maar dan andersom. Zorg ervoor dat je aan de kant van de oceaan (links in jouw geval) zit voor het mooiste uitzicht! misschien dat de site van de Canadese overheid je verder kan helpen voor je ETA, anders even de Nederlandse ambassade mailen; http://www.cic.gc.ca/engl(...)?country=NL&result=2 Daarnaast lijkt het erop dat als je Seatlle-Vancouver doet, je pas in Vancouver wordt gecheckt door de douane, kan natuurlijk zijn dat bij de grensovergang er een paar agenten je paspoort komen bekijken | |
DeaDLocK2K | vrijdag 6 oktober 2017 @ 23:59 |
Bedankt James! Ik heb dit een paar jaar geleden gedaan. Vanuit Vancouver om fucking veel te vroeg (bijna 2 uur voor vertrek trein aanwezig op station van Vancouver) m'n eTicket om te wisselen voor een plaatsbewijs en vervolgens ondervraagd te worden door de Amerikaanse immigratiedienst, die je paspoort stempelen als ze je geloven. Mijn grenswacht had er bij mij ietwat moeite mee om te geloven dat ik een retour naar Seattle had puur om met de trein te gaan en een paar uur in Seattle rond te lopen, maar ik mocht door zonder voorwaarden (heb wel allemaal dingen waardoor ik geen ESTA of visum meer nodig heb, interview met homeland security gehad en alles) en dan krijg je een soort TSA-light, ook geen probleem. Ergens met een fantastisch uitzicht aan de kust op het strand komt er customs/border patrol door de trein om de declaratieformulieren die je daartussen krijgt op te halen. Tot die tijd kruipt de trein door Canada over half ingestorte bruggen.Daarna gaat het met een vaartje van tot 145km/u door mooie graslanden en een vrij idyllisch uitzicht, áls het goed weer is, want het regent er vaker wel dan niet en het is sowieso vaak bewolkt. In Seattle werd ik na 20 minuten van het perron afgeschopt omdat het dan weer dicht gaat tot de volgende trein er is. Op de terugweg moet je weer ruim van tevoren aanwezig zijn, maar ik had tijd zat om de stad uitgebreid te bezichtigen en heb op 10 verschillende plekken een biertje gedronken en wat gegeten. Er staan overal huurfietsen die je tegen een schappelijk bedrag met credit card kan meenemen. Een helm is verplicht maar het niet dragen ervan wordt niet enforced door de lokale politie. Als je een state trooper treft kan je pech hebben als hij een slechte dag heeft en dan krijg je een boete die in mijn herinnering niet heel hoog is. De stad heeft een groot aantal verslaafde daklozen die overal en nergens komen bedelen en soms zit er in het café eentje opeens naast je want die heeft net 3 euro bij elkaar gebedeld en dan gaan ze een pintje pakken (het was een warme dag). De grenscontrole vindt pas plaats in Vancouver. Zowel de douaneformaliteiten als de immigratieprocedure. Over land vanaf de VS Canada binnengaan is echt vrij eenvoudig. Zelfs als je secondary krijgt (heb ik gehad in Canada, ze zijn grondig), sta je zo weer buiten. Neem beperkt sigaretten mee vanuit de VS naar Canada. In Canada zijn ze tax free 40% duurder dan in Nederland mét belasting en er wordt streng op gecontroleerd. Superbelangrijk: Wees goudeerlijk op alle vragen. Maak geen babbeltje. Doe wat gezegd wordt op grenspunten. Je gaat het fantastisch vinden, heel erg veel plezier! | |
DeaDLocK2K | zaterdag 7 oktober 2017 @ 00:00 |
Seattle had trouwens een van de mooiste stationshallen die ik ooit in m'n leven heb mogen aanschouwen. Misschien wel mooier dan Grand Central. | |
GlenSpey | zaterdag 7 oktober 2017 @ 00:02 |
Mooi gebied. Heb ooit zelf nog es in de selectiemolen voor chauffeur gezeten (en uiteindelijk de test op ruimtelijk inzicht niet gehaald ), maar dat omvatte echt alleen maar de stad waar ik in terecht zou komen plus de dorpen eromheen. En het was niet eens voor de stadsdienst. | |
J.B. | zaterdag 7 oktober 2017 @ 06:11 |
Geen ETA of visum nodig, je krijgt gewoon een Canadees stempel in je paspoort. Ik ben dit jaar in april ook nog van de VS over land naar Canada gegaan en het is echt enkel nodig wanneer je vliegt. Aangezien je over land alleen vanuit de VS naar Canada kunt zullen ze dus wel veel vertrouwen hebben in de buren. | |
Maegrim | zaterdag 7 oktober 2017 @ 07:49 |
Yup. Ik had wel meer, Amsterdam - Hoofddorp, zuidtak, binckhorst, Den Haag - Rotterdam alleen das allemaal verlopen ondertussen | |
James1988 | zaterdag 7 oktober 2017 @ 10:40 |
Hoi! [ Bericht 21% gewijzigd door James1988 op 07-10-2017 10:49:19 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:02 |
Fapje gemacht! | |
Kansenjongere | zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:38 |
DeaDLocK2K | zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:05 |
Vet, Japan <3 | |
Hr-Flip | zaterdag 7 oktober 2017 @ 21:31 |
In het scherm je gevraagd vermogen (Het dunne lijntje) en je werkelijk vermogen (De dikke lijn), bij elkaar in de buurt houden en hij loopt perfect. Je trekt inderdaad een stuk langzamer op, maar je zult zien, dat je steeds meer tractie kunt geven. Rij op dit moment mee, met de flirt stellen van Keolis, leerzame dagen, je ziet echt wat je met zo'n treinstel kunt uithalen. 0 naar 140 km/h binnen 1 minuut. Echt een supertreintje wat Stadler geleverd heeft. | |
James1988 | zaterdag 7 oktober 2017 @ 22:05 |
Opvallende selectie van stations in de Trenitalia-kaartautomaat | |
dennistd | zaterdag 7 oktober 2017 @ 22:47 |
Zelfs geen Emmerich dus? | |
GlenSpey | zaterdag 7 oktober 2017 @ 23:04 |
Ja klopt, maar merk dat er wel veel verschil in zit per stel. Vanmiddag had ik er een die, ondanks lichte regenval en veel blad op en rond het spoor, nauwelijks slipte. Maar dat stel van gisteren kwam onder vergelijkbare omstandigheden niet boven de 10% werkelijk vermogen uit. Stapje voor stapje opvoeren naar de 20% gevraagd vermogen maar hij bleef maar aan de gang... | |
James1988 | zaterdag 7 oktober 2017 @ 23:26 |
Amsterdam Centraal staat er ook niet in. Amsterdam Science Park dan weer wél, dat is het enige Amsterdamse station dat dat ding kent. | |
dennistd | zaterdag 7 oktober 2017 @ 23:27 |
Toevallig alleen nieuwe stations toegevoegd zonder de basislijst in te laden? | |
dennistd | zaterdag 7 oktober 2017 @ 23:28 |
Van de site van Metronom:Heel fijn als de reisinfo onjuiste zaken gaat melden | |
James1988 | zaterdag 7 oktober 2017 @ 23:28 |
Je zou het haast gaan denken, want Maastricht Noord stond er ook in Het ding kon overigens geen route of tickets verkopen naar die stations... I tried | |
DeaDLocK2K | zondag 8 oktober 2017 @ 10:55 |
En wat kostte het? | |
b2py | zondag 8 oktober 2017 @ 11:33 |
Zie boven je | |
DeaDLocK2K | zondag 8 oktober 2017 @ 11:36 |
Ah! | |
b2py | zondag 8 oktober 2017 @ 11:53 |
klik om te spelen | |
greavy | zondag 8 oktober 2017 @ 18:58 |
Ik ben Volleerd Stuurvasthouder met wegbekendheid op heel veel wegen(ook in Twente ben ik regelmatig Wegpiraat), maar zonder nadere studie mag ik ook buiten de wegbekendheid rijden met in acht neming van de borden en analoge kaarten en de navigatie. Oh, en ik heb dan géén selfloading cargo. | |
dennistd | zondag 8 oktober 2017 @ 21:45 |
En weer een niet te claimen +60.... Het wordt echt tijd dat een treinreis als één reis wordt gezien als je met meerdere vervoerders reist, met een GtbV-regeling die voor allemaal hetzelfde is. Gewoon indienen bij degene die de eerste vertraging heeft, en laat de vervoerders maar onderling oplossen wie wat gaat betalen. | |
b2py | zondag 8 oktober 2017 @ 21:48 |
Waarom reis je nog met twee vervoerders? Waarom parkeer je je auto niet in Hengelo of Borne oid? | |
_serial_ | zondag 8 oktober 2017 @ 22:24 |
Wat was de vertraging van vervoerder 1 ? en hoe veel tijd zat er tussen overstap op vervoerder 2 ? | |
dennistd | zondag 8 oktober 2017 @ 22:36 |
Aankomst +17 in Arnhem, daar de overstap van 12 minuten gemist naar Zutphen. Dat is nog te bereiken met de sprinter (met +25 dan bij aankomst), maar de trein naar Oldenzaal is dan al 20 minuten vertrokken. Claim je bij NS dan zeggen ze gewoon: ja, maar u kon Zutphen toch bereiken met minder dan een half uur vertraging? Van ons krijgt u geen geld. En Syntus valt weinig te verwijten in dit geval. | |
dennistd | zondag 8 oktober 2017 @ 22:38 |
Kan ik doen, maar Hengelo is betaald parkeren en Borne is een dikke 10km meer, die ik met de trein 'gratis' rij met mijn weekend vrij. Daarbij had ik nog geen reisdoel voor vandaag, en vanuit de richting Arnhem/Nijmegen is Borne erg onhandig door de overstap van 15 minuten in Deventer. | |
James1988 | zondag 8 oktober 2017 @ 22:40 |
Eens. Dat is iets wat in het VK al jaren zo is geregeld. Als je vertraging oploopt en daardoor aansluitende treinen mist (ook als die van andere vervoerders zijn) dien je een claim in bij de vervoerder die die vertraging heeft veroorzaakt. Heb je al eens een mailtje geschreven aan een volksvertegenwoordiger? In de huidige concessies zal er niks aan veranderen, maar misschien wel wanneer nieuwe concessies beginnen. | |
b2py | maandag 9 oktober 2017 @ 05:46 |
+15 of +60, your call | |
dennistd | maandag 9 oktober 2017 @ 12:23 |
Als je alles van tevoren weet... Achteraf is het altijd makkelijk | |
Jappie_Sea | maandag 9 oktober 2017 @ 20:22 |
Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Ik krijg nu al helemaal zin om te gaan. Een vraagje: je zegt dat je het e-ticket op het station moet inwisselen, is het e-ticket dan niet gewoon je vervoersbewijs? | |
boriq | maandag 9 oktober 2017 @ 20:30 |
De loods van Stadler in Hengelo lijkt nu bijna klaar te zien, gezien de logo's er ook op zijn geplakt. En in een DDAR op perronloos spoor 5 stond vanmiddag een mevrouw naar buiten te schreeuwen, ik verwacht niet dat ze daar voor haar plezier stond, geen idee of ze er nog uit is gehaald of weer mee mocht in het Ledig Materieel naar Almelo. (bijna natuurlijk) geen conducteur gezien om het aan te melden | |
DeaDLocK2K | maandag 9 oktober 2017 @ 20:31 |
In mijn geval was dat niet zo maar Amerika zit echt in de jaren 70 van de vorige eeuw nog als het om automatisering gaat. Edit: Graag gedaan! | |
dennistd | maandag 9 oktober 2017 @ 23:09 |
http://www.dumpert.nl/med(...)as_op_het_spoor.html Is deze overweg | |
GlenSpey | dinsdag 10 oktober 2017 @ 01:14 |
Wanneer je denkt dat het niet nóg dommer kan... | |
James1988 | dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:55 |
Aldus de Leeuwarder Courant | |
Mr_Klaasje | dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:21 |
Beetje lullige timing want aansluiten bij de Noordelijke Nevenlijnen en Zwolle-Enschede was wel zo handig geweest. | |
b2py | dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:58 |
Rigged, wedden dat die plaatsvinden voordat NS mee wil doen aan die aanbestedingen | |
DeaDLocK2K | dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:18 |
Het is totale waanzinnigheid om het in te gaan voeren zonder single check in. Als Zwolle-Groningen naar vervoerder X en Zwolle-Leeuwarden naar Y gaat en stel dat het nieuwe vervoerders zijn, dan heeft Zwolle poortjes van VIJF verschillende vervoerders..... | |
b2py | dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:26 |
Ik gok dat die wel als 1 deel op de markt gegooid worden | |
MTL | dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:14 |
Niet een hele grote verrassing, maar ik verwachtte half al eigenlijk dat ze ook al een akkoord hadden over het volledige HRN. Wellicht dat dit een proefballon is, om te kijken hoe de spoormarkt hier op zou reageren. Hoe zit dit overigens juridisch? Vanaf 2025 liggen alle opties nog open, maar volgens mij gaat het heel veel geld kosten om tijdens een lopende concessie lijnen er uit te halen, als dat juridisch niet dichtgetimmerd zit. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:16 |
Dit soort dingen worden altijd via nieuwe concessies geregeld. Wel mooi dat men nu bij Groningen het station in tweeën splitst: Dit was natuurlijk dé gelegenheid voor een treindienst Roodeschool-Assen en Delfzijl-Zwolle geweest. Maar helaas, de infrastructuur dicteert. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:30 |
Oh nou, dan hebben we maar van vier vervoerders poortjes. Dat is een hele 20% minder! OMG! Nee, daar moet nog steeds wat aan gedaan worden. 3 is al ronduit onacceptabel namelijk. | |
James1988 | dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:38 |
Dat komt denk ik pas na de evaluatie in 2019, of wordt misschien zelfs overgelaten aan het volgende kabinet dat ergens in 2021 aantreedt. | |
Peterselieman | dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:50 |
Syntus en Arriva gaan de poortjes delen toch? | |
Peterselieman | dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:52 |
Over het spoor in het noorden gesproken. Volgend jaar gaat er een waterstoftrein getest worden tussen Leeuwarden en Groningen http://www.lc.nl/frieslan(...)ningen-22565022.html | |
DeaDLocK2K | dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:53 |
Is dat zo? | |
Peterselieman | dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:54 |
Dat niet alleen, maar als de stoppers Leeuwarden/Groningen-Zwolle op de markt komen dan zou het ook veel interessanter worden om op de noordelijke nevenlijnen gedeeltelijk waslijn te hangen. | |
MTL | dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:58 |
Ik denk dat na de evaluatie in 2019 al een besluit genomen moet worden, wil je de aanbesteding op tijd klaar hebben. De daadwerkelijke aanbesteding zal waarschijnlijk niet vóór 2021/2022 gestart worden, maar als er besloten wordt om bijvoorbeeld de Sprinters aan te besteden, dan zullen daar toch al wel een hoop voorbereidingen aan vooraf moeten gaan, lijkt mij zo. | |
Peterselieman | dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:58 |
Het is in ieder geval wel een van de ideeën. Alleen is mij niet duidelijk of dat ook daadwerkelijk doorgezet wordt in december https://www.ovmagazine.nl(...)ijsselse-trein-1756/ http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?style=2&f=35&t=13352 | |
MTL | dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:01 |
Overigens zijn de nieuwe versperringsmaatregelingen op de HSL vandaag getest. Test 'mislukte' bij Dordrecht: de treindienstleider was niet op de hoogte van de maatregelen (ICD als IC naar Dordrecht en daarna als Sprinter naar Breda) en liet de trein over het doorrijspoor langs Dordrecht rijden, waar dus geen perron ligt De IC en de Sprinter waren overigens wel keurig opgeheven | |
James1988 | dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:12 |
Maegrim | dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:24 |
Twee SNG testritten gingen vannacht niet door omdat er werkzaamheden waren buiten de zaanstraat. Goeie planning | |
dennistd | dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:33 |
Ja, dat is zo. Meer mag ik er helaas nog niet over vertellen, maar er komt nog wel meer nieuws over de aanbestede lijnen in Overijssel. | |
boriq | dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:22 |
Goed of slecht nieuws? | |
b2py | dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:53 |
Hangt ervan af met welke bril je kijkt ;-) | |
b2py | dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:46 |
Omstreden plan Dijksma gaat door, ProRail wordt een ZBO | |
Mr_Klaasje | dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:25 |
3 kV wordt voorgefinancierd, ook wel een grappige. En als NS nu voor het derde jaar niet goed scoort voor de HSL gaan ze eraf en wordt het opnieuw aanbesteed. Dat komt dus nu erg dichtbij. | |
Goverman | dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:00 |
Ja, idd voorfinanciering. Maar dan moet wel iemand het willen financieren... Voorschieten is een, betalen is twee... | |
b2py | dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:39 |
Jullie toch? | |
Mr_Klaasje | dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:47 |
Volgens mij kom je dan meteen uit bij de kern van hoe dingen in de spoorsector mislopen. Want in principe komen de winsten van dit hele verhaal terecht bij de spoorvervoerders en kunnen die ervoor betalen maar dat gaan ze natuurlijk niet doen zolang er ook maar enigszins de kans bestaat dat de financiering van elders kan komen. Tegelijkertijd trekt het ministerie niet de rol naar zich toe om de partijen te dwingen zelf te laten besluiten of ze het de investering van eigen geld waard vinden of niet. Vervolgens gaat iedereen in de afwachtende rol zitten en gaat de plannenmakerij als een nachtkaars uit. Tenminste.. Dat is in retroperspectief het besluitvormingskundig scenario waarom er niet 160 km/h over de Hanzelijn wordt gereden. Je kan hem heel makkelijk vertalen naar het 3kV-dossier. ERTMS heeft ook meer dan 10 jaar in die status-quo-positie gezeten. | |
bork | dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:06 |
https://www.abendblatt.de(...)t-in-der-S-Bahn.html [ Bericht 34% gewijzigd door bork op 10-10-2017 17:15:36 ] | |
Peter | dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:07 |
Wil er nog iemand op een treintrip naar Zwitserland?
| |
James1988 | dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:17 |
Hè hè, eindelijk. | |
boriq | dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:47 |
Ik heb een My BahnCard 25 die in november afloopt, ik zou de nieuwe kaart dan binnenkort per post moeten ontvangen. Komt de rekening voor die nieuwe kaart ook per post of loopt dat anders? | |
b2py | dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:00 |
Is dat belangrijk? Wordt toch gewoon vanzelf afgeschreven? | |
Mr_Klaasje | dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:26 |
Ik denk ook dat die aanbesteding er nu wel echt aan zit te komen. Er zijn onderzoeken genoeg dat het een lastige lijn is maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je iedere twee maanden een nieuw blik personeel beginnersfouten moet laten maken. Zeker niet als je al op de schopstoel zit. | |
James1988 | dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:53 |
Helemaal mee eens. Dat NS de lijn verder wil integreren in hun organisatie en netwerk is hun goed recht, maar de overheid als opdrachtgever mag natuurlijk ook eisen stellen. Mocht NS dit jaar de derde strike behalen, dan ben ik benieuwd wanneer de nieuwe concessie ingaat. Een aanbesteding voorbereiden en uitvoeren kost tijd en een nieuwe vervoerder moet ook materieel regelen. Ik neem tenminste niet aan dat een Arriva (of een andere partij) met door NS bestelde en gespecificeerde intercity's wil gaan rijden. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:05 |
Het zal wel weer een steekpartij met alleen maar verliezers worden. Kan haast niet anders. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:07 |
Ik wil eigenlijk wel "aanbesteden in het OV=goed" gelijkstellen aan het ontkennen van de holocaust. | |
James1988 | dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:16 |
Daar ben ik ook bang voor. NS gaat niet zomaar die concessie opgeven. | |
Peterselieman | dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:18 |
In hoeverre kan de overheid nu al eisen dat de NS met een vaste groep mcn over de HSL gaat rijden? | |
TjjWester | dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:18 |
Dan komt er gewoon een nieuwe HRN concessie, oude openbreken, nieuwe concessie waarin ook de aanbesteding van wat stoptreintjes is geregeld en klaar. | |
Peterselieman | dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:19 |
Het kan ook zijn dat de NS aanstuurt op een nieuwe concessie omdat dat voor het bedrijf goedkoper is. | |
dennistd | dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:20 |
Ik vind het persoonlijk slecht nieuws, maar het zal de gemiddelde reiziger niet veel doen. | |
James1988 | dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:24 |
Niet, lijkt me. Hoe NS haar bedrijfsvoering regelt is aan NS zelf, zolang er maar aan de afspraken wordt voldaan. Op het HRN lukt dat goed, op de HSL door allerlei omstandigheden minder. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:25 |
Natuurlijk wel, dat is in de spoorwegwet te regelen. | |
TjjWester | dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:30 |
Zou het niet een eerlijker verhaal zijn om uit te zoeken wat nu echt door ns wordt veroorzaakt? Ze zitten nu maar minimaal onder de norm ik wil wel eens zien wat de cijfers zijn als ze gecompenseert worden voor overmacht. | |
James1988 | dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:40 |
Waarom zou je in de wet willen vastleggen hoe een vervoerder z'n personeel inzet? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:44 |
Je wil het wel voor een concessie vastleggen maar niet in de wet? Enig idee hoe achterlijk dat klinkt? | |
James1988 | dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:44 |
Ik wil helemaal niks? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:48 |
Insinueer dat dan ook niet. Feit blijft dat als opleiding/bekendheid een issue is, dat je dat eenvoudig kan afdekken door een bepaalde bekendheid op het traject te eisen en mij lijkt het niet onredelijk om zoiets in de spoorwegwetgeving vast te leggen eigenlijk. | |
James1988 | dinsdag 10 oktober 2017 @ 23:00 |
Dat deed ik ook niet? Wegbekendheid voor machinisten is al een eis in de spoorwegwetgeving. Op dit moment is de invulling daarvan nog aan de vervoerder zelf, dat zou je misschien aan kunnen scherpen. Dat kan wel nadelig zijn voor goederenvervoerders die standaard over de Betuweroute rijden en zelden wegbekendheid voor omleidingsroutes gebruiken. Voor conducteurs geldt in Nederland geen eis voor wegbekendheid, omdat zij geen taken hebben waar dat een eis is. | |
TemulMelvin | woensdag 11 oktober 2017 @ 08:39 |
Wil het feestje niet verpesten, maar.... 3 strikes out principe geldt nu ook. Moet alleen 3x dezelfde strike achter elkaar zijn. Regeerakkoord laat alleen achterwege dat het dezelfde strike moet zijn. Maar vraag me af of dat juridisch opeens kan. Voor dit jaar geldt dat NS zitplaatskans moet halen omdat ze daar de afgelopen 2 jaar onder de maat hebben gescoord. Punctualiteit is pas 1x mis gegaan. Kortom: komt die 3de strike er überhaupt wel? | |
ReisT | woensdag 11 oktober 2017 @ 09:00 |
Ik zou niet weten waarom niet? Die treinen worden speciaal gebouwd voor intercitydiensten op Hoofdrailnet en HSL, en zijn beschikbaar op het moment dat die nieuwe concessie in zou gaan. als Arriva zelf treinen zou bestellen moeten we een paar jaar langer wachten tot Stadler iets soortgelijks heeft gebouwd. | |
Peterselieman | woensdag 11 oktober 2017 @ 09:05 |
De ICNG zal er eerder zijn dan een aanbestedingsprocedure is afgerond en de nieuwe vervoerder treinen geleverd heeft gekregen. Stel Arriva mag over de HSL rijden dan bestellen ze gewoon een FLIRT in IC-uitvoering die drukdicht is. De Belgen rijden over hun deel van de HSL zelfs met 'gewone' sprinters | |
b2py | woensdag 11 oktober 2017 @ 09:09 |
Nvm | |
ReisT | woensdag 11 oktober 2017 @ 10:31 |
Ja, dat zeg ik net. Waarom zou Arriva die treinen dan niet willen overnemen? Zelf iets bestellen duurt langer. | |
James1988 | woensdag 11 oktober 2017 @ 10:44 |
Hoi | |
Peterselieman | woensdag 11 oktober 2017 @ 10:47 |
MI 09. RER A dus | |
GlenSpey | woensdag 11 oktober 2017 @ 11:10 |
IS opleiding/bekendheid dan het probleem? Ik rij er zelf niet en kom d'r ook nooit in de buurt, maar dat wegbekendheid een probleem zou zijn lijkt me iig vrij sterk. Ik zou als machinist zonder wegbekendheid me op bijna alle baanvakken prima kunnen redden. | |
Peterselieman | woensdag 11 oktober 2017 @ 11:14 |
Materieelbekendheid in combinatie met ERTMS en de soms ongelukkige plaatsing van spanningssluiten en fasescheidingen lijkt het grootste issue te zijn. | |
bork | woensdag 11 oktober 2017 @ 11:16 |
Je krijgt een factuur per post, bij ons althans gaat het zo anders ff mailen. | |
James1988 | woensdag 11 oktober 2017 @ 11:18 |
En welk type is dit? | |
b2py | woensdag 11 oktober 2017 @ 11:23 |
Type Mickey | |
Peterselieman | woensdag 11 oktober 2017 @ 11:26 |
een of andere stoomtractor. Handig als je water moet koken en tegelijkertijd je huis moet verplaatsen | |
dennistd | woensdag 11 oktober 2017 @ 14:08 |
Het was trein 3119 die om een of andere reden niet als 303119 ingelegd werd maar als 333119. En aangezien trein 33119 de ZLSM is werd deze ook een ZLSM-stoomtrein Foto: Langs de Rails | |
b2py | woensdag 11 oktober 2017 @ 14:22 |
Nummertjes | |
Ireyon | woensdag 11 oktober 2017 @ 15:25 |
Bij Big Thunder Mountain altijd de linkerrij kiezen | |
b2py | woensdag 11 oktober 2017 @ 18:50 |
Geen Fastpass hebben | |
dennistd | woensdag 11 oktober 2017 @ 21:35 |
Tja, één verkeerd cijfertje levert dit soort vreemde reisinfo op | |
Peterselieman | woensdag 11 oktober 2017 @ 21:43 |
er was kennelijk ook een 303119 ingepland https://www.ovtijden.com/avtdag/ED/20171010 | |
Frozen-assassin | woensdag 11 oktober 2017 @ 22:03 |
333119 07.02 +25m ZLSM Stoomtrein Nijmegen 3 VIRM-4,VIRM-4 Heb nog nooit een stomende VIRM gezien | |
Salatrel | woensdag 11 oktober 2017 @ 22:46 |
ik wel | |
bork | woensdag 11 oktober 2017 @ 22:51 |
al hafas 2018 info/links? | |
ReisT | woensdag 11 oktober 2017 @ 23:25 |
Nog niet. Vanaf 17 oktober zouden alle tickets voor 2018 te boeken moeten zijn. | |
dennistd | donderdag 12 oktober 2017 @ 00:06 |
Op somda wordt gemeld dat de binnenlandse drgl in de loop van vrijdag online moet komen. | |
MTL | donderdag 12 oktober 2017 @ 11:08 |
Nou, inmiddels worden de Beneluxlocs langzaamaan voorzien van software/hardwareupdates. Het is de bedoeling dat er nu eerst 12 NS locs de update krijgen (de eerste rijden al rond, te herkennen aan het stickertje met 9.3 op de deuren), en die zullen op die manier invallen voor de NMBS Traxx locs, die dan de update kunnen krijgen. Ombouw loopt tot en met 3 november, dus tot die tijd blijft de IC Brussel in het huidige trek-bedrijf rijden. In het weekend van 4/5 november volgt de omklap naar sandwichconfiguratie, met inbedrijfstelling van de NBA (noodremovername) en het nieuwe deursysteem. Het schiet dus toch nog behoorlijk op. Begin 2018 moet dan nogmaals een omklap plaatsvinden, maar dan van conventioneel spoor naar HSL, maar eerst willen ze alle machinisten laten wennen aan het sandwichbedrijf met de nieuwe technieken. | |
Adrie072 | donderdag 12 oktober 2017 @ 11:57 |
En wat moet dat opleveren? | |
MTL | donderdag 12 oktober 2017 @ 12:07 |
Dat James1988 eindelijk een IC Brussel voor de deur heeft | |
Salatrel | donderdag 12 oktober 2017 @ 12:36 |
| |
Maegrim | donderdag 12 oktober 2017 @ 12:42 |
Dat Salatrel binnenkort fijn op Traxx cursus mag | |
Peterselieman | donderdag 12 oktober 2017 @ 12:42 |
| |
James1988 | donderdag 12 oktober 2017 @ 12:56 |
Koffie voor de machinisten? | |
Salatrel | donderdag 12 oktober 2017 @ 13:11 |
zou wel goed zijn voor de prestaties op de HSL | |
MTL | donderdag 12 oktober 2017 @ 13:28 |
Oh en koffie | |
_serial_ | donderdag 12 oktober 2017 @ 16:08 |
Weer een IC minder per uur voor Dordrecht ten gunste van de brabantlobby. | |
bork | donderdag 12 oktober 2017 @ 19:07 |
Peterselieman | donderdag 12 oktober 2017 @ 19:13 |
Genot in Baarn | |
#ANONIEM | donderdag 12 oktober 2017 @ 19:14 |
NS heeft een fanshop geopend op Utrecht Centraal, een bank uit een virm kost 150 | |
b2py | donderdag 12 oktober 2017 @ 19:14 |
Komen ze het met de trein brengen? | |
Bitlord | donderdag 12 oktober 2017 @ 20:48 |
Het zijn alleen die lelijke stoffe dingen uit de op één na oudste serie. Ik had graag ooit zo'n koploperbank willen hebben als mijn huis oneindig groot was. Daarnaast: Een Syntus Flirt met definitieve kleuren: https://www.instagram.com/p/BaI7LDFnRL8/?tagged=flirt3 En ook het eerste Arriva GTW-E'tje is nu in de Limburgse kleuren met blauwe bankjes. Nog geen foto van gezien. | |
bork | donderdag 12 oktober 2017 @ 21:58 |
Met korting deze week of was dat vorige week? | |
#ANONIEM | donderdag 12 oktober 2017 @ 23:18 |
Geen idee of die korting ook daaroo geldt, rest was wel korting inderdaad. | |
Xetran | vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:02 |
Ik wil volgende week op een zondag vanaf Düsseldorf vliegveld met de stoptrein terug naar Arnhem. Nu vraag ik mij alleen af, zou ik daar het beste gewoon een enkeltje kunnen kopen en ben ik dan voordelig af, of zijn er andere kaartjes voordeliger? Ik heb op de site van Albellio gekeken maar het lijkt erop dat zij zoveel verschillende tarieven hanteren dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Misschien iemand hier die mij wil helpen? | |
Mr_Klaasje | vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:34 |
Volgende week zaterdag ga ik met de Thalys naar Parijs. Omdat ik van Deventer het snelst reis via Rotterdam heb ik een ticket vanaf Rotterdam gekocht. Door werkzaamheden is het echter handiger om via Zwolle te reizen in op Schiphol in de Thalys te stappen. Heeft iemand hier een idee of dat zomaar kan? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:36 |
Even bellen mat Thalys is het handigst. Ik denk dat het geen probleem is om het te wijzigen maar met de huidige stand van zaken op gebied van beveiliging zijn ze onvoorspelbaar met niet kloppende dingen. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:39 |
Dan doe ik dat maandag eventjes. | |
Xetran | vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:45 |
Tevens, is er ook een duitse spoor planner waar werkzaamheden in verwerkt zijn zoals bij die van de NS? | |
freako | vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:54 |
DB Navigator (dat is een app), of de planner op www.bahn.de | |
freako | vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:57 |
Ik denk het VRR EinzelTicket Preisstufe D. Die kost ¤15. | |
b2py | vrijdag 13 oktober 2017 @ 23:10 |
Je kan ook op zaterdag bellen. Protip, boek altijd vanaf Amsterdam, er zit toch geen meerprijs aan | |
b2py | vrijdag 13 oktober 2017 @ 23:12 |
Weet je wat kut is? Een goederentrein die met locs stil gaan staan op de overweg ipv ervoor | |
cherrycoke | vrijdag 13 oktober 2017 @ 23:15 |
ongelofelijk dat er nog vraag is naar eerste klasse anno 2017, ging vorige week met de sprinter vanaf gouda naar geldermalsen, dat is ook een stationnetje van niks dat geldermalsen ook aan de rand van dat gare dorp dus in de middle of nowhere, kwam wel enorm veel vrachtverkeer langs wellicht een keer leuk om langs te gaan met mijn camera, ook met die brug. ik stond bij het winkeltje te wachten bij de kaartautomaten om weer terug te gaan richting utrecht, dat kut station is ellendig lang en de trein stopt gewoon bij het andere einde ik rennen als een penguin | |
DeaDLocK2K | vrijdag 13 oktober 2017 @ 23:15 |
Nog kutter; als die goederentrein twee kilometer lang is en gaat rangeren op de bewuste overweg. Wat het leuk maakte was een idioot die over de koppeling heenkroop. | |
James1988 | vrijdag 13 oktober 2017 @ 23:16 |
Zou ik niet doen, het kan zijn dat de train manager je plek heeft weggegeven aan iemand die op het laatste moment nog mee wilde vanaf Amsterdam terwijl jij niet kwam opdagen. | |
GlenSpey | vrijdag 13 oktober 2017 @ 23:18 |
Dat is er best veel hoor. Het is gewoon een manier voor reizigers om een grotere kans op een zitplaats aan te schaffen (een vervoersbewijs staat immers niet gelijk aan een zitplaats, in tegenstelling tot wat veel tegenstanders beweren). | |
b2py | vrijdag 13 oktober 2017 @ 23:18 |
’Merica fuck yeah | |
b2py | vrijdag 13 oktober 2017 @ 23:19 |
Hey een NS’er | |
GlenSpey | vrijdag 13 oktober 2017 @ 23:20 |
| |
DeaDLocK2K | vrijdag 13 oktober 2017 @ 23:20 |
Uiteindelijk 40 minuten gewacht maar omlopen was 50 minuten geweest. | |
b2py | vrijdag 13 oktober 2017 @ 23:23 |
Het kostte mij 4 minuten, ik heb daarna iets te hard gereden | |
dennistd | vrijdag 13 oktober 2017 @ 23:57 |
Maar als je met 3 of 4 man bent kunt je beter een VRR-Tagesticket kopen: http://vrr.de/de/tickets/abundzu/tagesticket/index.html Ben je daarentegen met 5 personen dan is een NRW-SchönerTagTicket nog goedkoper: https://www.bahn.de/p/vie(...)ner-tag-ticket.shtml | |
greavy | zaterdag 14 oktober 2017 @ 06:51 |
De Tsjechische LEO Express heeft sinds deze week ook een licentie om in Polen te gaan rijden. De plannen zijn er namelijk om de verbinding tussen Praag en Ostrava te verlengen naar Krakau. De datum dat dit in zal gaan, is nog niet bekend. Met de dienstregelingwissel in december staat het vooralsnog niet ingepland. | |
Erno-BE | zaterdag 14 oktober 2017 @ 08:24 |
Met maar 1 trein per dag tussen Praag en Krakau is er nog zat ruimte om meer treindiensten aan te bieden tussen Praag en Krakau. | |
Erno-BE | zaterdag 14 oktober 2017 @ 08:25 |
Weet ook niet waarop dat gebaseerd is, maar het wordt gewoon dinsdag | |
bork | zaterdag 14 oktober 2017 @ 13:06 |
Animatie van spoorverdubbeling naast Gele Brug (Utrecht) gepland voor 17/18 november | |
Peterselieman | zaterdag 14 oktober 2017 @ 17:26 |
De liefhebbers van de Buffel waren vandaag bij de STAR te vinden http://www.rtvnoord.nl/ni(...)jks-bij-afscheidsrit | |
Dr_Flash | zaterdag 14 oktober 2017 @ 18:32 |
Hoin. Groetjes vanaf Mallorca. Morgen vliegen we weer naar huis. Geen trein gezien. Liesj0n is wel naar Soller geweest. Ik heb alleen maar aan het zwembad gelegen. En woest schrale kutsouvenirtjes gekocht. Einde bericht | |
Bitlord | zaterdag 14 oktober 2017 @ 22:06 |
Onderweg tussen Bareveld en Stadskanaal. | |
derLudolf | zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:28 |
Gaaf | |
Dr_Flash | zondag 15 oktober 2017 @ 11:07 |
Oh ik was even in de war met Baarland. Tussen dat en Stadskanaal ligt zo'n beetje heel Nederland | |
b2py | zondag 15 oktober 2017 @ 11:40 |
Dan hebben ze een slechte aan me bij Thalys | |
James1988 | zondag 15 oktober 2017 @ 13:09 |
Hoezo, jij komt toch niet opdagen? | |
b2py | zondag 15 oktober 2017 @ 15:50 |
Ik ben er toch op Schiphol? | |
James1988 | zondag 15 oktober 2017 @ 16:15 |
Met een ticket vanaf Amsterdam, het kan zijn dat daar moeilijk over wordt gedaan | |
Bitlord | zondag 15 oktober 2017 @ 16:58 |
In Baarland zal dezelfde foto ook wel mogelijk zijn. Het is echter de vraag of DM '90 daar ooit geweest is. | |
greavy | zondag 15 oktober 2017 @ 19:59 |
DM90 is nooit planmatig in de buurt van Zeeland geweest | |
Dr_Flash | zondag 15 oktober 2017 @ 20:52 |
| |
Anne | zondag 15 oktober 2017 @ 20:56 |
Foto’s van die kutsouvenirtjes. | |
DeaDLocK2K | maandag 16 oktober 2017 @ 00:18 |
Dit was nog niet langsgekomen toch? https://tweakers.net/nieu(...)oen-euro-kostte.html |