abonnement Unibet Coolblue
pi_174232211
Ach, mag zo nog ff een slagje Groningen doen vanaf Den Haag. Daar kom ik ook wel aan mijn kilometers. Volgende week staan Vlissingen en Maastricht weer op de planning :D
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:55:44 #127
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174232741
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 10:07 schreef MTL het volgende:
Gisteren weer eens met DDAR op pad geweest in de Sprinter Apeldoorn - Almelo (- Enschede). Die 1700 locs zijn wel echt ongelooflijk ouwe meuk :'(

Edit: en ja, ik weet dat ze nog niet eens zo heel oud zijn, maar alles voelt gedateerd aan.
Die hebben toch dezelfde inrichting als een 1600/1800?
Die inrichting is ook alweer zo'n 40 jaar geleden bedacht, niet zo vreemd dat het gedateerd aanvoelt... dat is het ook.
So we just called him Fred
pi_174232947
Vanaf de foto's gezien redelijk gelijk (andere ATB installatie/snelheidsmeter), andere remkraan, maar in de basis wel inderdaad. Verder geen ervaring met de 1600/1800.
  Redactie Sport vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:34:33 #129
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174233547
Ruim een halve dag na de storm nog geen treinverkeer Hannover-Berlijn. Daar moet wel op heel veel plekken de boel kapotgegaan zijn dan....

Ook niet op deze trajecten trouwens:
quote:
Osnabrück – Hamburg
Hamburg – Berlin
Hamburg – Hannover
Leer (Ostfriesland) – Bremen
Bremen – Wunstorf
Hannover – Magdeburg – Berlin
Hamburg – Kiel
Bron: https://www.bahn.de/p/vie(...)R-XAVIER-171005_LZ01
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:51:51 #130
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_174233949
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2017 dreigen Belgische treinreizigers te maken te krijgen met een staking. Spoorvakbond ACOD heeft voor die dag een staking aangekondigd. De Belgische Spoorwegen (NMBS) waarschuwen voor ernstige hinder.

De staking maakt deel uit van een bredere actiedag binnen de overheidssector. “Er is risico op zwaar verstoord binnenlands en internationaal treinverkeer, en dat tussen maandag 9 oktober (vanaf 22 uur) en dinsdagavond 10 oktober (tot 22 uur)” zegt NMBS woordvoerder Bart Crols. “NMBS betreurt dat deze staking het reistraject kan verstoren. NMBS zal er alles aan doen om de reizigers in real time en zo gedetailleerd mogelijk te informeren over het treinverkeer. ”

De precieze gevolgen van de staking zijn nu nog onbekend. Het is niet uit te sluiten dat de trein Amsterdam – Brussel gedurende de staking wordt ingekort. In het verleden ondervond soms ook Thalys hinder van Belgische stakingen. Zodra bij onze redactie meer duidelijk is over de gevolgen van de geplande staking, zullen we daar melding van doen.
http://www.treinreiziger.nl/staking-belgische-spoorwegen-nmbs-dreigt-dinsdag-10-oktober/

Was al weer veel te lang geleden natuurlijk. *O*
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_174235072
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 13:34 schreef dennistd het volgende:
Ruim een halve dag na de storm nog geen treinverkeer Hannover-Berlijn. Daar moet wel op heel veel plekken de boel kapotgegaan zijn dan....

Ook niet op deze trajecten trouwens:

[..]

Bron: https://www.bahn.de/p/vie(...)R-XAVIER-171005_LZ01
je kan gelukkig voor doorreis naar Ruhrgebied nu via Halle

[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 06-10-2017 14:47:36 ]
pi_174244815
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:14 schreef Maegrim het volgende:
Geen Traxx hebben :')

700 heeft ze ook :P
Ik ben maar een simpele buurtbus-machinist, mijn wegbekendheid strekt nog niet eens tot waar jullie zitten :'(
pi_174245254
ja laten we het over mijn wegbekendheid maar niet hebben :')
pi_174245688
Watergraafsmeer - Amsterdam - Zaanstraat? :P
pi_174245722
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 23:08 schreef Maegrim het volgende:
ja laten we het over mijn wegbekendheid maar niet hebben :')
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 23:27 schreef MTL het volgende:
Watergraafsmeer - Amsterdam - Zaanstraat? :P
MCN BB of hoe moet ik dit zien? :6
pi_174245737
Wel VB, maar voor NedTrain :P

Toch?
  Redactie Sport vrijdag 6 oktober 2017 @ 23:31:37 #137
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174245790
Ik ben CHF VB, en mijn wegbekendheid omvat heel Twente met wat uitlopers naar de Achterhoek, Salland en het Vechtdal :+

En ook nog geheel Amersfoort met een deel van de omgeving trouwens 8-)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_174245932
Ik ga 10-11 november een weekend naar Vancouver met de Amtrak Cascades vanuit Seattle. Nou vroeg ik me af hoe dat werkt met de grensovergang. Normaal als ik naar Canada reis heb ik een ETA nodig, maar deze is alleen geldig bij immigratie op de luchthaven. Weet iemand wat voor visum/esta ik nodig heb bij reizen met de trein. En waar vind de controle plaats: moet je er bij de grens uit, of gebeurt dit op het station in Vancouver, of al in Seattle? En zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 23:45:55 #139
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174246149
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 23:36 schreef Jappie_Sea het volgende:
Ik ga 10-11 november een weekend naar Vancouver met de Amtrak Cascades vanuit Seattle. Nou vroeg ik me af hoe dat werkt met de grensovergang.
Paging DeaDLocK2K :s)
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 23:48:18 #140
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_174246209
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 23:36 schreef Jappie_Sea het volgende:
Ik ga 10-11 november een weekend naar Vancouver met de Amtrak Cascades vanuit Seattle. Nou vroeg ik me af hoe dat werkt met de grensovergang. Normaal als ik naar Canada reis heb ik een ETA nodig, maar deze is alleen geldig bij immigratie op de luchthaven. Weet iemand wat voor visum/esta ik nodig heb bij reizen met de trein. En waar vind de controle plaats: moet je er bij de grens uit, of gebeurt dit op het station in Vancouver, of al in Seattle? En zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden
Dat heb ik vorig jaar in de zomer gedaan, maar dan andersom. Zorg ervoor dat je aan de kant van de oceaan (links in jouw geval) zit voor het mooiste uitzicht! :)
misschien dat de site van de Canadese overheid je verder kan helpen voor je ETA, anders even de Nederlandse ambassade mailen; http://www.cic.gc.ca/engl(...)?country=NL&result=2
Daarnaast lijkt het erop dat als je Seatlle-Vancouver doet, je pas in Vancouver wordt gecheckt door de douane, kan natuurlijk zijn dat bij de grensovergang er een paar agenten je paspoort komen bekijken
pi_174246497
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 23:36 schreef Jappie_Sea het volgende:
Ik ga 10-11 november een weekend naar Vancouver met de Amtrak Cascades vanuit Seattle. Nou vroeg ik me af hoe dat werkt met de grensovergang. Normaal als ik naar Canada reis heb ik een ETA nodig, maar deze is alleen geldig bij immigratie op de luchthaven. Weet iemand wat voor visum/esta ik nodig heb bij reizen met de trein. En waar vind de controle plaats: moet je er bij de grens uit, of gebeurt dit op het station in Vancouver, of al in Seattle? En zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden
Bedankt James!

Ik heb dit een paar jaar geleden gedaan. Vanuit Vancouver om fucking veel te vroeg (bijna 2 uur voor vertrek trein aanwezig op station van Vancouver) m'n eTicket om te wisselen voor een plaatsbewijs en vervolgens ondervraagd te worden door de Amerikaanse immigratiedienst, die je paspoort stempelen als ze je geloven. Mijn grenswacht had er bij mij ietwat moeite mee om te geloven dat ik een retour naar Seattle had puur om met de trein te gaan en een paar uur in Seattle rond te lopen, maar ik mocht door zonder voorwaarden (heb wel allemaal dingen waardoor ik geen ESTA of visum meer nodig heb, interview met homeland security gehad en alles) en dan krijg je een soort TSA-light, ook geen probleem.
Ergens met een fantastisch uitzicht aan de kust op het strand komt er customs/border patrol door de trein om de declaratieformulieren die je daartussen krijgt op te halen. Tot die tijd kruipt de trein door Canada over half ingestorte bruggen.Daarna gaat het met een vaartje van tot 145km/u door mooie graslanden en een vrij idyllisch uitzicht, áls het goed weer is, want het regent er vaker wel dan niet en het is sowieso vaak bewolkt.
In Seattle werd ik na 20 minuten van het perron afgeschopt omdat het dan weer dicht gaat tot de volgende trein er is.

Op de terugweg moet je weer ruim van tevoren aanwezig zijn, maar ik had tijd zat om de stad uitgebreid te bezichtigen en heb op 10 verschillende plekken een biertje gedronken en wat gegeten. Er staan overal huurfietsen die je tegen een schappelijk bedrag met credit card kan meenemen. Een helm is verplicht maar het niet dragen ervan wordt niet enforced door de lokale politie. Als je een state trooper treft kan je pech hebben als hij een slechte dag heeft en dan krijg je een boete die in mijn herinnering niet heel hoog is. De stad heeft een groot aantal verslaafde daklozen die overal en nergens komen bedelen en soms zit er in het café eentje opeens naast je want die heeft net 3 euro bij elkaar gebedeld en dan gaan ze een pintje pakken (het was een warme dag).
De grenscontrole vindt pas plaats in Vancouver. Zowel de douaneformaliteiten als de immigratieprocedure. Over land vanaf de VS Canada binnengaan is echt vrij eenvoudig. Zelfs als je secondary krijgt (heb ik gehad in Canada, ze zijn grondig), sta je zo weer buiten. Neem beperkt sigaretten mee vanuit de VS naar Canada. In Canada zijn ze tax free 40% duurder dan in Nederland mét belasting en er wordt streng op gecontroleerd.

Superbelangrijk: Wees goudeerlijk op alle vragen. Maak geen babbeltje. Doe wat gezegd wordt op grenspunten.

Je gaat het fantastisch vinden, heel erg veel plezier!
Bier.
pi_174246514
Seattle had trouwens een van de mooiste stationshallen die ik ooit in m'n leven heb mogen aanschouwen. Misschien wel mooier dan Grand Central.
Bier.
pi_174246584
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 23:31 schreef dennistd het volgende:
Ik ben CHF VB, en mijn wegbekendheid omvat heel Twente met wat uitlopers naar de Achterhoek, Salland en het Vechtdal :+

En ook nog geheel Amersfoort met een deel van de omgeving trouwens 8-)
Mooi gebied. Heb ooit zelf nog es in de selectiemolen voor chauffeur gezeten (en uiteindelijk de test op ruimtelijk inzicht niet gehaald :( ), maar dat omvatte echt alleen maar de stad waar ik in terecht zou komen plus de dorpen eromheen. En het was niet eens voor de stadsdienst.
pi_174249186
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 23:36 schreef Jappie_Sea het volgende:
Ik ga 10-11 november een weekend naar Vancouver met de Amtrak Cascades vanuit Seattle. Nou vroeg ik me af hoe dat werkt met de grensovergang. Normaal als ik naar Canada reis heb ik een ETA nodig, maar deze is alleen geldig bij immigratie op de luchthaven. Weet iemand wat voor visum/esta ik nodig heb bij reizen met de trein. En waar vind de controle plaats: moet je er bij de grens uit, of gebeurt dit op het station in Vancouver, of al in Seattle? En zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden
Geen ETA of visum nodig, je krijgt gewoon een Canadees stempel in je paspoort. Ik ben dit jaar in april ook nog van de VS over land naar Canada gegaan en het is echt enkel nodig wanneer je vliegt. Aangezien je over land alleen vanuit de VS naar Canada kunt zullen ze dus wel veel vertrouwen hebben in de buren.
pi_174249348
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 23:29 schreef MTL het volgende:
Wel VB, maar voor NedTrain :P

Toch?
Yup. Ik had wel meer, Amsterdam - Hoofddorp, zuidtak, binckhorst, Den Haag - Rotterdam alleen das allemaal verlopen ondertussen :P
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 10:40:02 #146
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174251170





Hoi! :W

[ Bericht 21% gewijzigd door James1988 op 07-10-2017 10:49:19 ]
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:02:40 #147
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174252346
Fapje gemacht! :9
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174252838




pi_174253309
Vet, Japan <3
Bier.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 21:31:34 #150
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_174265724
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:48 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Nou ik wel, die Flirts zijn wel echt dramatisch voor wat glijden betreft. Kon eerst niet boven de 50 uitkomen door slippende wielen, tijdens het remmen tot 3 maal toe een glijpartij met weinig tot geen controle (volremming aangetikt, raakt de ATB heel erg door van slag :')
In het scherm je gevraagd vermogen (Het dunne lijntje) en je werkelijk vermogen (De dikke lijn), bij elkaar in de buurt houden en hij loopt perfect. Je trekt inderdaad een stuk langzamer op, maar je zult zien, dat je steeds meer tractie kunt geven. Rij op dit moment mee, met de flirt stellen van Keolis, leerzame dagen, je ziet echt wat je met zo'n treinstel kunt uithalen.
0 naar 140 km/h binnen 1 minuut.
Echt een supertreintje wat Stadler geleverd heeft.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')