Ja klopt, maar merk dat er wel veel verschil in zit per stel. Vanmiddag had ik er een die, ondanks lichte regenval en veel blad op en rond het spoor, nauwelijks slipte. Maar dat stel van gisteren kwam onder vergelijkbare omstandigheden niet boven de 10% werkelijk vermogen uit. Stapje voor stapje opvoeren naar de 20% gevraagd vermogen maar hij bleef maar aan de gang...quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 21:31 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
In het scherm je gevraagd vermogen (Het dunne lijntje) en je werkelijk vermogen (De dikke lijn), bij elkaar in de buurt houden en hij loopt perfect. Je trekt inderdaad een stuk langzamer op, maar je zult zien, dat je steeds meer tractie kunt geven. Rij op dit moment mee, met de flirt stellen van Keolis, leerzame dagen, je ziet echt wat je met zo'n treinstel kunt uithalen.
0 naar 140 km/h binnen 1 minuut.
Echt een supertreintje wat Stadler geleverd heeft.
Amsterdam Centraal staat er ook niet in.quote:
Toevallig alleen nieuwe stations toegevoegd zonder de basislijst in te laden?quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 23:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Amsterdam Centraal staat er ook niet in.
Amsterdam Science Park dan weer wél, en dat is ook het enige Amsterdamse station dat dat ding kent.
Heel fijn als de reisinfo onjuiste zaken gaat meldenquote:Wichtiger Hinweis zu DB Fahrplanauskunft und DB Navigator (App):
Die Angaben zu den Zügen des metronom, erixx und enno in der Fahrplanauskunft der DB inkl. App sind falsch! Diese entsprechen nicht den tatsächlichen Daten des metronom.
Die richtigen Informationen finden Sie ausschließlich unter www.metronom.de, www.erixx.de und www.der-enno.de oder auf der jeweiligen facebook-Seite. Gleiches gilt für Anzeigen und Ansagen auf den Bahnhöfen. Diese sind ebenfalls falsch.
Je zou het haast gaan denken, want Maastricht Noord stond er ook inquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 23:27 schreef dennistd het volgende:
[..]
Toevallig alleen nieuwere station toegevoegd zonder de basislijst in te laden?
En wat kostte het?quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 23:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Amsterdam Centraal staat er ook niet in.
Amsterdam Science Park dan weer wél, dat is het enige Amsterdamse station dat dat ding kent.
Ik ben Volleerd Stuurvasthouder met wegbekendheid op heel veel wegen(ook in Twente ben ik regelmatig Wegpiraat), maar zonder nadere studie mag ik ook buiten de wegbekendheid rijden met in acht neming van de borden en analoge kaarten en de navigatie.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 23:31 schreef dennistd het volgende:
Ik ben CHF VB, en mijn wegbekendheid omvat heel Twente met wat uitlopers naar de Achterhoek, Salland en het Vechtdal
En ook nog geheel Amersfoort met een deel van de omgeving trouwens
Aankomst +17 in Arnhem, daar de overstap van 12 minuten gemist naar Zutphen. Dat is nog te bereiken met de sprinter (met +25 dan bij aankomst), maar de trein naar Oldenzaal is dan al 20 minuten vertrokken. Claim je bij NS dan zeggen ze gewoon: ja, maar u kon Zutphen toch bereiken met minder dan een half uur vertraging? Van ons krijgt u geen geld. En Syntus valt weinig te verwijten in dit geval.quote:Op zondag 8 oktober 2017 22:24 schreef _serial_ het volgende:
Wat was de vertraging van vervoerder 1 ? en hoe veel tijd zat er tussen overstap op vervoerder 2 ?
Kan ik doen, maar Hengelo is betaald parkeren en Borne is een dikke 10km meer, die ik met de trein 'gratis' rij met mijn weekend vrij. Daarbij had ik nog geen reisdoel voor vandaag, en vanuit de richting Arnhem/Nijmegen is Borne erg onhandig door de overstap van 15 minuten in Deventer.quote:Op zondag 8 oktober 2017 21:48 schreef b2py het volgende:
Waarom reis je nog met twee vervoerders? Waarom parkeer je je auto niet in Hengelo of Borne oid?
Eens.quote:Op zondag 8 oktober 2017 21:45 schreef dennistd het volgende:
Het wordt echt tijd dat een treinreis als één reis wordt gezien als je met meerdere vervoerders reist
+15 of +60, your callquote:Op zondag 8 oktober 2017 22:38 schreef dennistd het volgende:
[..]
Kan ik doen, maar Hengelo is betaald parkeren en Borne is een dikke 10km meer, die ik met de trein 'gratis' rij met mijn weekend vrij. Daarbij had ik nog geen reisdoel voor vandaag, en vanuit de richting Arnhem/Nijmegen is Borne erg onhandig door de overstap van 15 minuten in Deventer.
Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Ik krijg nu al helemaal zin om te gaan. Een vraagje: je zegt dat je het e-ticket op het station moet inwisselen, is het e-ticket dan niet gewoon je vervoersbewijs?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 23:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik heb dit een paar jaar geleden gedaan. Vanuit Vancouver om fucking veel te vroeg (bijna 2 uur voor vertrek trein aanwezig op station van Vancouver) m'n eTicket om te wisselen voor een plaatsbewijs en vervolgens ondervraagd te worden door de Amerikaanse immigratiedienst, die je paspoort stempelen als ze je geloven. Mijn grenswacht had er bij mij ietwat moeite mee om te geloven dat ik een retour naar Seattle had puur om met de trein te gaan en een paar uur in Seattle rond te lopen, maar ik mocht door zonder voorwaarden (heb wel allemaal dingen waardoor ik geen ESTA of visum meer nodig heb, interview met homeland security gehad en alles) en dan krijg je een soort TSA-light, ook geen probleem.
In mijn geval was dat niet zo maar Amerika zit echt in de jaren 70 van de vorige eeuw nog als het om automatisering gaat.quote:Op maandag 9 oktober 2017 20:22 schreef Jappie_Sea het volgende:
[..]
Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Ik krijg nu al helemaal zin om te gaan. Een vraagje: je zegt dat je het e-ticket op het station moet inwisselen, is het e-ticket dan niet gewoon je vervoersbewijs?
Wanneer je denkt dat het niet nóg dommer kan...quote:Op maandag 9 oktober 2017 23:09 schreef dennistd het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)as_op_het_spoor.html
Is deze overweg
Aldus de Leeuwarder Courantquote:Regionale lijnen
Nieuw is ook dat de spoorlijnen Zwolle-Leeuwarden en Zwolle-Groningen open gaan voor sprinters van andere vervoerders dan de NS. Onder andere Arriva (Heerenveen) maakt zich hier al jaren sterk voor. De intercity’s blijven voorlopig gewoon van de NS. Ook op de spoorlijnen Dordrecht-Breda en Enschede-Apeldoorn zijn regionale stoptreinen welkom.
Over een paar jaar start een aanbestedingsronde. Daar kan ook de NS op bieden. Een mogelijke uitkomst is dat er dan zowel treinen van de NS als treinen van een concurrerend bedrijf op deze regionale lijnen rijden.
Rigged, wedden dat die plaatsvinden voordat NS mee wil doen aan die aanbestedingenquote:
Oh nou, dan hebben we maar van vier vervoerders poortjes. Dat is een hele 20% minder! OMG!quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:26 schreef b2py het volgende:
Ik gok dat die wel als 1 deel op de markt gegooid worden
Dat komt denk ik pas na de evaluatie in 2019, of wordt misschien zelfs overgelaten aan het volgende kabinet dat ergens in 2021 aantreedt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:14 schreef MTL het volgende:
Niet een hele grote verrassing, maar ik verwachtte half al eigenlijk dat ze ook al een akkoord hadden over het volledige HRN.
Syntus en Arriva gaan de poortjes delen toch?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het is totale waanzinnigheid om het in te gaan voeren zonder single check in. Als Zwolle-Groningen naar vervoerder X en Zwolle-Leeuwarden naar Y gaat en stel dat het nieuwe vervoerders zijn, dan heeft Zwolle poortjes van VIJF verschillende vervoerders.....
Is dat zo?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Syntus en Arriva gaan de poortjes delen toch?
Dat niet alleen, maar als de stoppers Leeuwarden/Groningen-Zwolle op de markt komen dan zou het ook veel interessanter worden om op de noordelijke nevenlijnen gedeeltelijk waslijn te hangen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Dit soort dingen worden altijd via nieuwe concessies geregeld. Wel mooi dat men nu bij Groningen het station in tweeën splitst: Dit was natuurlijk dé gelegenheid voor een treindienst Roodeschool-Assen en Delfzijl-Zwolle geweest. Maar helaas, de infrastructuur dicteert.
Ik denk dat na de evaluatie in 2019 al een besluit genomen moet worden, wil je de aanbesteding op tijd klaar hebben. De daadwerkelijke aanbesteding zal waarschijnlijk niet vóór 2021/2022 gestart worden, maar als er besloten wordt om bijvoorbeeld de Sprinters aan te besteden, dan zullen daar toch al wel een hoop voorbereidingen aan vooraf moeten gaan, lijkt mij zo.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat komt denk ik pas na de evaluatie in 2019, of wordt misschien zelfs overgelaten aan het volgende kabinet dat ergens in 2021 aantreedt.
Het is in ieder geval wel een van de ideeën. Alleen is mij niet duidelijk of dat ook daadwerkelijk doorgezet wordt in decemberquote:
Ja, dat is zo. Meer mag ik er helaas nog niet over vertellen, maar er komt nog wel meer nieuws over de aanbestede lijnen in Overijssel.quote:
Ja, idd voorfinanciering. Maar dan moet wel iemand het willen financieren... Voorschieten is een, betalen is twee...quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 15:25 schreef Mr_Klaasje het volgende:
3 kV wordt voorgefinancierd, ook wel een grappige. En als NS nu voor het derde jaar niet goed scoort voor de HSL gaan ze eraf en wordt het opnieuw aanbesteed. Dat komt dus nu erg dichtbij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |