Misschien iets te veel kleurtjes maar het past een stuk beter bij de lijnen van de trein zelf in ieder geval.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat Italiaanse kleurenschema staat de trein goed
'Human Interest' verhaaltje erbij:quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:29 schreef Dr_Flash het volgende:
de restauratie van Station Gronsveld is klaar. En je kan het kopen http://www.marinusenpartners.nl/object/station-gronsveld
tussen Haarlem en Voorhout ligt 1 boom op het spoor.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 07:44 schreef MCH het volgende:
Het wordt een leuke dag op het spoor, eerste boom ligt er inmiddels op.
Bedankt Flesquote:Op donderdag 5 oktober 2017 10:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
tussen Haarlem en Voorhout ligt 1 boom op het spoor.
tot 14:00 uur vanmiddag minder intercitytreinen tussen Den Helder en Zaandam.
Nja, hier was er wat hinder. Daar zijn 7 doden gevallen Dets anodder biskit hey.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 22:45 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat lekker in Duitsland...
Nou ik wel, die Flirts zijn wel echt dramatisch voor wat glijden betreft. Kon eerst niet boven de 50 uitkomen door slippende wielen, tijdens het remmen tot 3 maal toe een glijpartij met weinig tot geen controle (volremming aangetikt, raakt de ATB heel erg door van slagquote:Op donderdag 5 oktober 2017 22:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik was best verrast, wij hadden best wel heel erg veel wind, takken op de weg in Hengelo bij ons om het pand heen. Maar weinig overlast van blaadjes op het spoor. Geen geglij gemerkt.
zitten er geen zandstrooiers op die dingen?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:48 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Nou ik wel, die Flirts zijn wel echt dramatisch voor wat glijden betreft. Kon eerst niet boven de 50 uitkomen door slippende wielen, tijdens het remmen tot 3 maal toe een glijpartij met weinig tot geen controle (volremming aangetikt, raakt de ATB heel erg door van slag
Die zitten bijna nergens meer op, alleen nog op de 1700 geloof ik. Verlaagde maximum stroom (van max. 4000 naar 2500 ampere) haalde ook al niks uit. Tractie op 20% en het slipt gewoon vrolijk verderquote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zitten er geen zandstrooiers op die dingen?
die rood/witten hebben ze wel op hun GTW's zittenquote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:52 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Die zitten bijna nergens meer op, alleen nog op de 1700 geloof ik. Verlaagde maximum stroom (van max. 4000 naar 2500 ampere) haalde ook al niks uit. Tractie op 20% en het slipt gewoon vrolijk verder
Wellicht zijn de Duitsers wat minder voorbereid op stormen en zijn ze ook wat minder ontwikkeld in het verhelpen ervan rondom het spoor..quote:Op donderdag 5 oktober 2017 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nja, hier was er wat hinder. Daar zijn 7 doden gevallen Dets anodder biskit hey.
Traxx heeft ook zandstrooiersquote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:52 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Die zitten bijna nergens meer op, alleen nog op de 1700 geloof ik. Verlaagde maximum stroom (van max. 4000 naar 2500 ampere) haalde ook al niks uit. Tractie op 20% en het slipt gewoon vrolijk verder
Overhangende?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Je hebt van die bijvoeglijke naamwoorden, die als je ze maar overal voor gebruikt, hun betekenis een beetje verliezen he
ProRail daarentegen..quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 09:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Gemeenten in Nederland en ook Rijkswaterstaat zijn vaak vrij anaal in het bijhouden van overhangende takken enzo ook.
Ahh Traxx heb ik helaas niet.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:07 schreef MTL het volgende:
[..]
Traxx heeft ook zandstrooiers
Werken prima
Gisteren weer eens met DDAR op pad geweest in de Sprinter Apeldoorn - Almelo (- Enschede). Die 1700 locs zijn wel echt ongelooflijk ouwe meuk
Edit: en ja, ik weet dat ze nog niet eens zo heel oud zijn, maar alles voelt gedateerd aan.
je voelt zelf gedateerd aanquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:07 schreef MTL het volgende:
[..]
Traxx heeft ook zandstrooiers
Werken prima
Gisteren weer eens met DDAR op pad geweest in de Sprinter Apeldoorn - Almelo (- Enschede). Die 1700 locs zijn wel echt ongelooflijk ouwe meuk
Edit: en ja, ik weet dat ze nog niet eens zo heel oud zijn, maar alles voelt gedateerd aan.
ik maak meer KM's dan jij met al die ICd diensten van jequote:Op vrijdag 6 oktober 2017 11:26 schreef MTL het volgende:
Is ie weer eens jaloers dat ik toch nog op die 1700 heb gereden
Die hebben toch dezelfde inrichting als een 1600/1800?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:07 schreef MTL het volgende:
Gisteren weer eens met DDAR op pad geweest in de Sprinter Apeldoorn - Almelo (- Enschede). Die 1700 locs zijn wel echt ongelooflijk ouwe meuk
Edit: en ja, ik weet dat ze nog niet eens zo heel oud zijn, maar alles voelt gedateerd aan.
Bron: https://www.bahn.de/p/vie(...)R-XAVIER-171005_LZ01quote:Osnabrück Hamburg
Hamburg Berlin
Hamburg Hannover
Leer (Ostfriesland) Bremen
Bremen Wunstorf
Hannover Magdeburg Berlin
Hamburg Kiel
http://www.treinreiziger.nl/staking-belgische-spoorwegen-nmbs-dreigt-dinsdag-10-oktober/quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 dreigen Belgische treinreizigers te maken te krijgen met een staking. Spoorvakbond ACOD heeft voor die dag een staking aangekondigd. De Belgische Spoorwegen (NMBS) waarschuwen voor ernstige hinder.
De staking maakt deel uit van een bredere actiedag binnen de overheidssector. “Er is risico op zwaar verstoord binnenlands en internationaal treinverkeer, en dat tussen maandag 9 oktober (vanaf 22 uur) en dinsdagavond 10 oktober (tot 22 uur)” zegt NMBS woordvoerder Bart Crols. “NMBS betreurt dat deze staking het reistraject kan verstoren. NMBS zal er alles aan doen om de reizigers in real time en zo gedetailleerd mogelijk te informeren over het treinverkeer. ”
De precieze gevolgen van de staking zijn nu nog onbekend. Het is niet uit te sluiten dat de trein Amsterdam – Brussel gedurende de staking wordt ingekort. In het verleden ondervond soms ook Thalys hinder van Belgische stakingen. Zodra bij onze redactie meer duidelijk is over de gevolgen van de geplande staking, zullen we daar melding van doen.
je kan gelukkig voor doorreis naar Ruhrgebied nu via Hallequote:Op vrijdag 6 oktober 2017 13:34 schreef dennistd het volgende:
Ruim een halve dag na de storm nog geen treinverkeer Hannover-Berlijn. Daar moet wel op heel veel plekken de boel kapotgegaan zijn dan....
Ook niet op deze trajecten trouwens:
[..]
Bron: https://www.bahn.de/p/vie(...)R-XAVIER-171005_LZ01
Ik ben maar een simpele buurtbus-machinist, mijn wegbekendheid strekt nog niet eens tot waar jullie zittenquote:
quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 23:08 schreef Maegrim het volgende:
ja laten we het over mijn wegbekendheid maar niet hebben
MCN BB of hoe moet ik dit zien?quote:
Paging DeaDLocK2Kquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 23:36 schreef Jappie_Sea het volgende:
Ik ga 10-11 november een weekend naar Vancouver met de Amtrak Cascades vanuit Seattle. Nou vroeg ik me af hoe dat werkt met de grensovergang.
Dat heb ik vorig jaar in de zomer gedaan, maar dan andersom. Zorg ervoor dat je aan de kant van de oceaan (links in jouw geval) zit voor het mooiste uitzicht!quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 23:36 schreef Jappie_Sea het volgende:
Ik ga 10-11 november een weekend naar Vancouver met de Amtrak Cascades vanuit Seattle. Nou vroeg ik me af hoe dat werkt met de grensovergang. Normaal als ik naar Canada reis heb ik een ETA nodig, maar deze is alleen geldig bij immigratie op de luchthaven. Weet iemand wat voor visum/esta ik nodig heb bij reizen met de trein. En waar vind de controle plaats: moet je er bij de grens uit, of gebeurt dit op het station in Vancouver, of al in Seattle? En zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden
Bedankt James!quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 23:36 schreef Jappie_Sea het volgende:
Ik ga 10-11 november een weekend naar Vancouver met de Amtrak Cascades vanuit Seattle. Nou vroeg ik me af hoe dat werkt met de grensovergang. Normaal als ik naar Canada reis heb ik een ETA nodig, maar deze is alleen geldig bij immigratie op de luchthaven. Weet iemand wat voor visum/esta ik nodig heb bij reizen met de trein. En waar vind de controle plaats: moet je er bij de grens uit, of gebeurt dit op het station in Vancouver, of al in Seattle? En zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden
Mooi gebied. Heb ooit zelf nog es in de selectiemolen voor chauffeur gezeten (en uiteindelijk de test op ruimtelijk inzicht niet gehaald ), maar dat omvatte echt alleen maar de stad waar ik in terecht zou komen plus de dorpen eromheen. En het was niet eens voor de stadsdienst.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 23:31 schreef dennistd het volgende:
Ik ben CHF VB, en mijn wegbekendheid omvat heel Twente met wat uitlopers naar de Achterhoek, Salland en het Vechtdal
En ook nog geheel Amersfoort met een deel van de omgeving trouwens
Geen ETA of visum nodig, je krijgt gewoon een Canadees stempel in je paspoort. Ik ben dit jaar in april ook nog van de VS over land naar Canada gegaan en het is echt enkel nodig wanneer je vliegt. Aangezien je over land alleen vanuit de VS naar Canada kunt zullen ze dus wel veel vertrouwen hebben in de buren.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 23:36 schreef Jappie_Sea het volgende:
Ik ga 10-11 november een weekend naar Vancouver met de Amtrak Cascades vanuit Seattle. Nou vroeg ik me af hoe dat werkt met de grensovergang. Normaal als ik naar Canada reis heb ik een ETA nodig, maar deze is alleen geldig bij immigratie op de luchthaven. Weet iemand wat voor visum/esta ik nodig heb bij reizen met de trein. En waar vind de controle plaats: moet je er bij de grens uit, of gebeurt dit op het station in Vancouver, of al in Seattle? En zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden
Yup. Ik had wel meer, Amsterdam - Hoofddorp, zuidtak, binckhorst, Den Haag - Rotterdam alleen das allemaal verlopen ondertussenquote:
In het scherm je gevraagd vermogen (Het dunne lijntje) en je werkelijk vermogen (De dikke lijn), bij elkaar in de buurt houden en hij loopt perfect. Je trekt inderdaad een stuk langzamer op, maar je zult zien, dat je steeds meer tractie kunt geven. Rij op dit moment mee, met de flirt stellen van Keolis, leerzame dagen, je ziet echt wat je met zo'n treinstel kunt uithalen.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:48 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Nou ik wel, die Flirts zijn wel echt dramatisch voor wat glijden betreft. Kon eerst niet boven de 50 uitkomen door slippende wielen, tijdens het remmen tot 3 maal toe een glijpartij met weinig tot geen controle (volremming aangetikt, raakt de ATB heel erg door van slag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |