abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 5 oktober 2017 @ 09:26:24 #101
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_174205430
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 17:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat Italiaanse kleurenschema staat de trein goed
Misschien iets te veel kleurtjes maar het past een stuk beter bij de lijnen van de trein zelf in ieder geval.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 5 oktober 2017 @ 09:35:51 #102
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_174205568
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 13:29 schreef Dr_Flash het volgende:
de restauratie van Station Gronsveld is klaar. En je kan het kopen :P http://www.marinusenpartners.nl/object/station-gronsveld
'Human Interest' verhaaltje erbij:
https://www.bd.nl/binnenl(...)ationnetje~aa72bd12/
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_174206115
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 07:44 schreef MCH het volgende:
Het wordt een leuke dag op het spoor, eerste boom ligt er inmiddels op.
tussen Haarlem en Voorhout ligt 1 boom op het spoor.

tot 14:00 uur vanmiddag minder intercitytreinen tussen Alkmaar en Zaandam.

[ Bericht 1% gewijzigd door spectrumanalyser op 05-10-2017 10:22:56 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_174206165
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:06 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

tussen Haarlem en Voorhout ligt 1 boom op het spoor.

tot 14:00 uur vanmiddag minder intercitytreinen tussen Den Helder en Zaandam.
Bedankt Fles
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 5 oktober 2017 @ 21:30:31 #105
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174221042
ondanks hondenweer vrij probleemloos Deventer - Utrecht - Eindhoven - Arnhem - Deventer kunnen doen vandaag :Y Geen centje pijn eigenlijk ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174222170
Mijn trein was echt drie minuten te vroeg in Zwolle ofzo. RAAR.
Bier.
pi_174222587
Wind in de rug laatste stuk
  Redactie Sport donderdag 5 oktober 2017 @ 22:45:29 #108
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174223644


Gaat lekker in Duitsland...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 5 oktober 2017 @ 22:51:19 #109
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174223863
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 22:45 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]

Gaat lekker in Duitsland...
Nja, hier was er wat hinder. Daar zijn 7 doden gevallen :{ Dets anodder biskit hey.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174223950
Ik was best verrast, wij hadden best wel heel erg veel wind, takken op de weg in Hengelo bij ons om het pand heen. Maar weinig overlast van blaadjes op het spoor. Geen geglij gemerkt.
Bier.
pi_174225382
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 22:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik was best verrast, wij hadden best wel heel erg veel wind, takken op de weg in Hengelo bij ons om het pand heen. Maar weinig overlast van blaadjes op het spoor. Geen geglij gemerkt.
Nou ik wel, die Flirts zijn wel echt dramatisch voor wat glijden betreft. Kon eerst niet boven de 50 uitkomen door slippende wielen, tijdens het remmen tot 3 maal toe een glijpartij met weinig tot geen controle (volremming aangetikt, raakt de ATB heel erg door van slag :')
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 oktober 2017 @ 23:50:54 #112
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174225423
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:48 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Nou ik wel, die Flirts zijn wel echt dramatisch voor wat glijden betreft. Kon eerst niet boven de 50 uitkomen door slippende wielen, tijdens het remmen tot 3 maal toe een glijpartij met weinig tot geen controle (volremming aangetikt, raakt de ATB heel erg door van slag :')
zitten er geen zandstrooiers op die dingen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174225458
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zitten er geen zandstrooiers op die dingen?
Die zitten bijna nergens meer op, alleen nog op de 1700 geloof ik. Verlaagde maximum stroom (van max. 4000 naar 2500 ampere) haalde ook al niks uit. Tractie op 20% en het slipt gewoon vrolijk verder :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 oktober 2017 @ 23:53:52 #114
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174225496
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:52 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Die zitten bijna nergens meer op, alleen nog op de 1700 geloof ik. Verlaagde maximum stroom (van max. 4000 naar 2500 ampere) haalde ook al niks uit. Tractie op 20% en het slipt gewoon vrolijk verder :P
die rood/witten hebben ze wel op hun GTW's zitten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174227486
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nja, hier was er wat hinder. Daar zijn 7 doden gevallen :{ Dets anodder biskit hey.
Wellicht zijn de Duitsers wat minder voorbereid op stormen en zijn ze ook wat minder ontwikkeld in het verhelpen ervan rondom het spoor..
pi_174229196
Gemeenten in Nederland en ook Rijkswaterstaat zijn vaak vrij anaal in het bijhouden van overhangende takken enzo ook.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:06:18 #117
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174229360
Je hebt van die bijvoeglijke naamwoorden, die als je ze maar overal voor gebruikt, hun betekenis een beetje verliezen he :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174229380
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:52 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Die zitten bijna nergens meer op, alleen nog op de 1700 geloof ik. Verlaagde maximum stroom (van max. 4000 naar 2500 ampere) haalde ook al niks uit. Tractie op 20% en het slipt gewoon vrolijk verder :P
Traxx heeft ook zandstrooiers :P
Werken prima :)

Gisteren weer eens met DDAR op pad geweest in de Sprinter Apeldoorn - Almelo (- Enschede). Die 1700 locs zijn wel echt ongelooflijk ouwe meuk :'(

Edit: en ja, ik weet dat ze nog niet eens zo heel oud zijn, maar alles voelt gedateerd aan.

[ Bericht 11% gewijzigd door MTL op 06-10-2017 10:14:24 ]
pi_174229403
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 10:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Je hebt van die bijvoeglijke naamwoorden, die als je ze maar overal voor gebruikt, hun betekenis een beetje verliezen he :+
Overhangende?
Bier.
pi_174229970
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 09:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Gemeenten in Nederland en ook Rijkswaterstaat zijn vaak vrij anaal in het bijhouden van overhangende takken enzo ook.
ProRail daarentegen..
pi_174230438
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 10:07 schreef MTL het volgende:

[..]

Traxx heeft ook zandstrooiers :P
Werken prima :)

Gisteren weer eens met DDAR op pad geweest in de Sprinter Apeldoorn - Almelo (- Enschede). Die 1700 locs zijn wel echt ongelooflijk ouwe meuk :'(

Edit: en ja, ik weet dat ze nog niet eens zo heel oud zijn, maar alles voelt gedateerd aan.
Ahh Traxx heb ik helaas niet.
En 1700 is oud (oke, gedateerd) maar goud! Jammer dat die niet voorkomt op de ritten in mijn simpele basisrooster :P
pi_174230663
Geen Traxx hebben :')

700 heeft ze ook :P
pi_174230681
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 10:07 schreef MTL het volgende:

[..]

Traxx heeft ook zandstrooiers :P
Werken prima :)

Gisteren weer eens met DDAR op pad geweest in de Sprinter Apeldoorn - Almelo (- Enschede). Die 1700 locs zijn wel echt ongelooflijk ouwe meuk :'(

Edit: en ja, ik weet dat ze nog niet eens zo heel oud zijn, maar alles voelt gedateerd aan.
je voelt zelf gedateerd aan :6
pi_174230944
_O-
Is ie weer eens jaloers dat ik toch nog op die 1700 heb gereden :D
pi_174231271
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:26 schreef MTL het volgende:
_O-
Is ie weer eens jaloers dat ik toch nog op die 1700 heb gereden :D
ik maak meer KM's dan jij met al die ICd diensten van je w/
pi_174232211
Ach, mag zo nog ff een slagje Groningen doen vanaf Den Haag. Daar kom ik ook wel aan mijn kilometers. Volgende week staan Vlissingen en Maastricht weer op de planning :D
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:55:44 #127
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174232741
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 10:07 schreef MTL het volgende:
Gisteren weer eens met DDAR op pad geweest in de Sprinter Apeldoorn - Almelo (- Enschede). Die 1700 locs zijn wel echt ongelooflijk ouwe meuk :'(

Edit: en ja, ik weet dat ze nog niet eens zo heel oud zijn, maar alles voelt gedateerd aan.
Die hebben toch dezelfde inrichting als een 1600/1800?
Die inrichting is ook alweer zo'n 40 jaar geleden bedacht, niet zo vreemd dat het gedateerd aanvoelt... dat is het ook.
So we just called him Fred
pi_174232947
Vanaf de foto's gezien redelijk gelijk (andere ATB installatie/snelheidsmeter), andere remkraan, maar in de basis wel inderdaad. Verder geen ervaring met de 1600/1800.
  Redactie Sport vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:34:33 #129
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174233547
Ruim een halve dag na de storm nog geen treinverkeer Hannover-Berlijn. Daar moet wel op heel veel plekken de boel kapotgegaan zijn dan....

Ook niet op deze trajecten trouwens:
quote:
Osnabrück – Hamburg
Hamburg – Berlin
Hamburg – Hannover
Leer (Ostfriesland) – Bremen
Bremen – Wunstorf
Hannover – Magdeburg – Berlin
Hamburg – Kiel
Bron: https://www.bahn.de/p/vie(...)R-XAVIER-171005_LZ01
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:51:51 #130
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_174233949
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2017 dreigen Belgische treinreizigers te maken te krijgen met een staking. Spoorvakbond ACOD heeft voor die dag een staking aangekondigd. De Belgische Spoorwegen (NMBS) waarschuwen voor ernstige hinder.

De staking maakt deel uit van een bredere actiedag binnen de overheidssector. “Er is risico op zwaar verstoord binnenlands en internationaal treinverkeer, en dat tussen maandag 9 oktober (vanaf 22 uur) en dinsdagavond 10 oktober (tot 22 uur)” zegt NMBS woordvoerder Bart Crols. “NMBS betreurt dat deze staking het reistraject kan verstoren. NMBS zal er alles aan doen om de reizigers in real time en zo gedetailleerd mogelijk te informeren over het treinverkeer. ”

De precieze gevolgen van de staking zijn nu nog onbekend. Het is niet uit te sluiten dat de trein Amsterdam – Brussel gedurende de staking wordt ingekort. In het verleden ondervond soms ook Thalys hinder van Belgische stakingen. Zodra bij onze redactie meer duidelijk is over de gevolgen van de geplande staking, zullen we daar melding van doen.
http://www.treinreiziger.nl/staking-belgische-spoorwegen-nmbs-dreigt-dinsdag-10-oktober/

Was al weer veel te lang geleden natuurlijk. *O*
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_174235072
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 13:34 schreef dennistd het volgende:
Ruim een halve dag na de storm nog geen treinverkeer Hannover-Berlijn. Daar moet wel op heel veel plekken de boel kapotgegaan zijn dan....

Ook niet op deze trajecten trouwens:

[..]

Bron: https://www.bahn.de/p/vie(...)R-XAVIER-171005_LZ01
je kan gelukkig voor doorreis naar Ruhrgebied nu via Halle

[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 06-10-2017 14:47:36 ]
pi_174244815
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:14 schreef Maegrim het volgende:
Geen Traxx hebben :')

700 heeft ze ook :P
Ik ben maar een simpele buurtbus-machinist, mijn wegbekendheid strekt nog niet eens tot waar jullie zitten :'(
pi_174245254
ja laten we het over mijn wegbekendheid maar niet hebben :')
pi_174245688
Watergraafsmeer - Amsterdam - Zaanstraat? :P
pi_174245722
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 23:08 schreef Maegrim het volgende:
ja laten we het over mijn wegbekendheid maar niet hebben :')
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 23:27 schreef MTL het volgende:
Watergraafsmeer - Amsterdam - Zaanstraat? :P
MCN BB of hoe moet ik dit zien? :6
pi_174245737
Wel VB, maar voor NedTrain :P

Toch?
  Redactie Sport vrijdag 6 oktober 2017 @ 23:31:37 #137
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174245790
Ik ben CHF VB, en mijn wegbekendheid omvat heel Twente met wat uitlopers naar de Achterhoek, Salland en het Vechtdal :+

En ook nog geheel Amersfoort met een deel van de omgeving trouwens 8-)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_174245932
Ik ga 10-11 november een weekend naar Vancouver met de Amtrak Cascades vanuit Seattle. Nou vroeg ik me af hoe dat werkt met de grensovergang. Normaal als ik naar Canada reis heb ik een ETA nodig, maar deze is alleen geldig bij immigratie op de luchthaven. Weet iemand wat voor visum/esta ik nodig heb bij reizen met de trein. En waar vind de controle plaats: moet je er bij de grens uit, of gebeurt dit op het station in Vancouver, of al in Seattle? En zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 23:45:55 #139
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174246149
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 23:36 schreef Jappie_Sea het volgende:
Ik ga 10-11 november een weekend naar Vancouver met de Amtrak Cascades vanuit Seattle. Nou vroeg ik me af hoe dat werkt met de grensovergang.
Paging DeaDLocK2K :s)
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 23:48:18 #140
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_174246209
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 23:36 schreef Jappie_Sea het volgende:
Ik ga 10-11 november een weekend naar Vancouver met de Amtrak Cascades vanuit Seattle. Nou vroeg ik me af hoe dat werkt met de grensovergang. Normaal als ik naar Canada reis heb ik een ETA nodig, maar deze is alleen geldig bij immigratie op de luchthaven. Weet iemand wat voor visum/esta ik nodig heb bij reizen met de trein. En waar vind de controle plaats: moet je er bij de grens uit, of gebeurt dit op het station in Vancouver, of al in Seattle? En zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden
Dat heb ik vorig jaar in de zomer gedaan, maar dan andersom. Zorg ervoor dat je aan de kant van de oceaan (links in jouw geval) zit voor het mooiste uitzicht! :)
misschien dat de site van de Canadese overheid je verder kan helpen voor je ETA, anders even de Nederlandse ambassade mailen; http://www.cic.gc.ca/engl(...)?country=NL&result=2
Daarnaast lijkt het erop dat als je Seatlle-Vancouver doet, je pas in Vancouver wordt gecheckt door de douane, kan natuurlijk zijn dat bij de grensovergang er een paar agenten je paspoort komen bekijken
pi_174246497
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 23:36 schreef Jappie_Sea het volgende:
Ik ga 10-11 november een weekend naar Vancouver met de Amtrak Cascades vanuit Seattle. Nou vroeg ik me af hoe dat werkt met de grensovergang. Normaal als ik naar Canada reis heb ik een ETA nodig, maar deze is alleen geldig bij immigratie op de luchthaven. Weet iemand wat voor visum/esta ik nodig heb bij reizen met de trein. En waar vind de controle plaats: moet je er bij de grens uit, of gebeurt dit op het station in Vancouver, of al in Seattle? En zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden
Bedankt James!

Ik heb dit een paar jaar geleden gedaan. Vanuit Vancouver om fucking veel te vroeg (bijna 2 uur voor vertrek trein aanwezig op station van Vancouver) m'n eTicket om te wisselen voor een plaatsbewijs en vervolgens ondervraagd te worden door de Amerikaanse immigratiedienst, die je paspoort stempelen als ze je geloven. Mijn grenswacht had er bij mij ietwat moeite mee om te geloven dat ik een retour naar Seattle had puur om met de trein te gaan en een paar uur in Seattle rond te lopen, maar ik mocht door zonder voorwaarden (heb wel allemaal dingen waardoor ik geen ESTA of visum meer nodig heb, interview met homeland security gehad en alles) en dan krijg je een soort TSA-light, ook geen probleem.
Ergens met een fantastisch uitzicht aan de kust op het strand komt er customs/border patrol door de trein om de declaratieformulieren die je daartussen krijgt op te halen. Tot die tijd kruipt de trein door Canada over half ingestorte bruggen.Daarna gaat het met een vaartje van tot 145km/u door mooie graslanden en een vrij idyllisch uitzicht, áls het goed weer is, want het regent er vaker wel dan niet en het is sowieso vaak bewolkt.
In Seattle werd ik na 20 minuten van het perron afgeschopt omdat het dan weer dicht gaat tot de volgende trein er is.

Op de terugweg moet je weer ruim van tevoren aanwezig zijn, maar ik had tijd zat om de stad uitgebreid te bezichtigen en heb op 10 verschillende plekken een biertje gedronken en wat gegeten. Er staan overal huurfietsen die je tegen een schappelijk bedrag met credit card kan meenemen. Een helm is verplicht maar het niet dragen ervan wordt niet enforced door de lokale politie. Als je een state trooper treft kan je pech hebben als hij een slechte dag heeft en dan krijg je een boete die in mijn herinnering niet heel hoog is. De stad heeft een groot aantal verslaafde daklozen die overal en nergens komen bedelen en soms zit er in het café eentje opeens naast je want die heeft net 3 euro bij elkaar gebedeld en dan gaan ze een pintje pakken (het was een warme dag).
De grenscontrole vindt pas plaats in Vancouver. Zowel de douaneformaliteiten als de immigratieprocedure. Over land vanaf de VS Canada binnengaan is echt vrij eenvoudig. Zelfs als je secondary krijgt (heb ik gehad in Canada, ze zijn grondig), sta je zo weer buiten. Neem beperkt sigaretten mee vanuit de VS naar Canada. In Canada zijn ze tax free 40% duurder dan in Nederland mét belasting en er wordt streng op gecontroleerd.

Superbelangrijk: Wees goudeerlijk op alle vragen. Maak geen babbeltje. Doe wat gezegd wordt op grenspunten.

Je gaat het fantastisch vinden, heel erg veel plezier!
Bier.
pi_174246514
Seattle had trouwens een van de mooiste stationshallen die ik ooit in m'n leven heb mogen aanschouwen. Misschien wel mooier dan Grand Central.
Bier.
pi_174246584
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 23:31 schreef dennistd het volgende:
Ik ben CHF VB, en mijn wegbekendheid omvat heel Twente met wat uitlopers naar de Achterhoek, Salland en het Vechtdal :+

En ook nog geheel Amersfoort met een deel van de omgeving trouwens 8-)
Mooi gebied. Heb ooit zelf nog es in de selectiemolen voor chauffeur gezeten (en uiteindelijk de test op ruimtelijk inzicht niet gehaald :( ), maar dat omvatte echt alleen maar de stad waar ik in terecht zou komen plus de dorpen eromheen. En het was niet eens voor de stadsdienst.
pi_174249186
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 23:36 schreef Jappie_Sea het volgende:
Ik ga 10-11 november een weekend naar Vancouver met de Amtrak Cascades vanuit Seattle. Nou vroeg ik me af hoe dat werkt met de grensovergang. Normaal als ik naar Canada reis heb ik een ETA nodig, maar deze is alleen geldig bij immigratie op de luchthaven. Weet iemand wat voor visum/esta ik nodig heb bij reizen met de trein. En waar vind de controle plaats: moet je er bij de grens uit, of gebeurt dit op het station in Vancouver, of al in Seattle? En zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden
Geen ETA of visum nodig, je krijgt gewoon een Canadees stempel in je paspoort. Ik ben dit jaar in april ook nog van de VS over land naar Canada gegaan en het is echt enkel nodig wanneer je vliegt. Aangezien je over land alleen vanuit de VS naar Canada kunt zullen ze dus wel veel vertrouwen hebben in de buren.
pi_174249348
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 23:29 schreef MTL het volgende:
Wel VB, maar voor NedTrain :P

Toch?
Yup. Ik had wel meer, Amsterdam - Hoofddorp, zuidtak, binckhorst, Den Haag - Rotterdam alleen das allemaal verlopen ondertussen :P
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 10:40:02 #146
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174251170





Hoi! :W

[ Bericht 21% gewijzigd door James1988 op 07-10-2017 10:49:19 ]
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:02:40 #147
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174252346
Fapje gemacht! :9
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174252838




pi_174253309
Vet, Japan <3
Bier.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 21:31:34 #150
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_174265724
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:48 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Nou ik wel, die Flirts zijn wel echt dramatisch voor wat glijden betreft. Kon eerst niet boven de 50 uitkomen door slippende wielen, tijdens het remmen tot 3 maal toe een glijpartij met weinig tot geen controle (volremming aangetikt, raakt de ATB heel erg door van slag :')
In het scherm je gevraagd vermogen (Het dunne lijntje) en je werkelijk vermogen (De dikke lijn), bij elkaar in de buurt houden en hij loopt perfect. Je trekt inderdaad een stuk langzamer op, maar je zult zien, dat je steeds meer tractie kunt geven. Rij op dit moment mee, met de flirt stellen van Keolis, leerzame dagen, je ziet echt wat je met zo'n treinstel kunt uithalen.
0 naar 140 km/h binnen 1 minuut.
Echt een supertreintje wat Stadler geleverd heeft.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 22:05:25 #151
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174266997


Opvallende selectie van stations in de Trenitalia-kaartautomaat :D
  Redactie Sport zaterdag 7 oktober 2017 @ 22:47:20 #152
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174268641
Zelfs geen Emmerich dus? :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_174269171
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 21:31 schreef Hr-Flip het volgende:

[..]

In het scherm je gevraagd vermogen (Het dunne lijntje) en je werkelijk vermogen (De dikke lijn), bij elkaar in de buurt houden en hij loopt perfect. Je trekt inderdaad een stuk langzamer op, maar je zult zien, dat je steeds meer tractie kunt geven. Rij op dit moment mee, met de flirt stellen van Keolis, leerzame dagen, je ziet echt wat je met zo'n treinstel kunt uithalen.
0 naar 140 km/h binnen 1 minuut.
Echt een supertreintje wat Stadler geleverd heeft.
Ja klopt, maar merk dat er wel veel verschil in zit per stel. Vanmiddag had ik er een die, ondanks lichte regenval en veel blad op en rond het spoor, nauwelijks slipte. Maar dat stel van gisteren kwam onder vergelijkbare omstandigheden niet boven de 10% werkelijk vermogen uit. Stapje voor stapje opvoeren naar de 20% gevraagd vermogen maar hij bleef maar aan de gang...
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 23:26:35 #154
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174269751
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 22:47 schreef dennistd het volgende:
Zelfs geen Emmerich dus? :')
Amsterdam Centraal staat er ook niet in. *)

Amsterdam Science Park dan weer wél, dat is het enige Amsterdamse station dat dat ding kent. :')
  Redactie Sport zaterdag 7 oktober 2017 @ 23:27:44 #155
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174269776
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 23:26 schreef James1988 het volgende:

[..]

Amsterdam Centraal staat er ook niet in.

Amsterdam Science Park dan weer wél, en dat is ook het enige Amsterdamse station dat dat ding kent. *)
Toevallig alleen nieuwe stations toegevoegd zonder de basislijst in te laden? |:(
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zaterdag 7 oktober 2017 @ 23:28:47 #156
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174269808
Van de site van Metronom:
quote:
Wichtiger Hinweis zu DB Fahrplanauskunft und DB Navigator (App):

Die Angaben zu den Zügen des metronom, erixx und enno in der Fahrplanauskunft der DB inkl. App sind falsch! Diese entsprechen nicht den tatsächlichen Daten des metronom.

Die richtigen Informationen finden Sie ausschließlich unter www.metronom.de, www.erixx.de und www.der-enno.de oder auf der jeweiligen facebook-Seite. Gleiches gilt für Anzeigen und Ansagen auf den Bahnhöfen. Diese sind ebenfalls falsch.
Heel fijn als de reisinfo onjuiste zaken gaat melden :X
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 23:28:48 #157
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174269809
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 23:27 schreef dennistd het volgende:

[..]

Toevallig alleen nieuwere station toegevoegd zonder de basislijst in te laden? |:(
Je zou het haast gaan denken, want Maastricht Noord stond er ook in :D

Het ding kon overigens geen route of tickets verkopen naar die stations... I tried :s)
pi_174275927
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 23:26 schreef James1988 het volgende:

[..]

Amsterdam Centraal staat er ook niet in. *)

Amsterdam Science Park dan weer wél, dat is het enige Amsterdamse station dat dat ding kent. :')
En wat kostte het?
Bier.
pi_174276542
Zie boven je
pi_174276582
Ah!
Bier.
pi_174276939
klik om te spelen
  zondag 8 oktober 2017 @ 18:58:02 #162
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_174284011
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 23:31 schreef dennistd het volgende:
Ik ben CHF VB, en mijn wegbekendheid omvat heel Twente met wat uitlopers naar de Achterhoek, Salland en het Vechtdal :+

En ook nog geheel Amersfoort met een deel van de omgeving trouwens 8-)
Ik ben Volleerd Stuurvasthouder met wegbekendheid op heel veel wegen(ook in Twente ben ik regelmatig Wegpiraat), maar zonder nadere studie mag ik ook buiten de wegbekendheid rijden met in acht neming van de borden en analoge kaarten en de navigatie.
Oh, en ik heb dan géén selfloading cargo.
  Redactie Sport zondag 8 oktober 2017 @ 21:45:32 #163
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174288851
En weer een niet te claimen +60.... Het wordt echt tijd dat een treinreis als één reis wordt gezien als je met meerdere vervoerders reist, met een GtbV-regeling die voor allemaal hetzelfde is. Gewoon indienen bij degene die de eerste vertraging heeft, en laat de vervoerders maar onderling oplossen wie wat gaat betalen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_174288953
Waarom reis je nog met twee vervoerders? Waarom parkeer je je auto niet in Hengelo of Borne oid?
pi_174290140
Wat was de vertraging van vervoerder 1 ? en hoe veel tijd zat er tussen overstap op vervoerder 2 ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Sport zondag 8 oktober 2017 @ 22:36:17 #166
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174290450
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 22:24 schreef _serial_ het volgende:
Wat was de vertraging van vervoerder 1 ? en hoe veel tijd zat er tussen overstap op vervoerder 2 ?
Aankomst +17 in Arnhem, daar de overstap van 12 minuten gemist naar Zutphen. Dat is nog te bereiken met de sprinter (met +25 dan bij aankomst), maar de trein naar Oldenzaal is dan al 20 minuten vertrokken. Claim je bij NS dan zeggen ze gewoon: ja, maar u kon Zutphen toch bereiken met minder dan een half uur vertraging? Van ons krijgt u geen geld. En Syntus valt weinig te verwijten in dit geval.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 8 oktober 2017 @ 22:38:35 #167
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174290497
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 21:48 schreef b2py het volgende:
Waarom reis je nog met twee vervoerders? Waarom parkeer je je auto niet in Hengelo of Borne oid?
Kan ik doen, maar Hengelo is betaald parkeren en Borne is een dikke 10km meer, die ik met de trein 'gratis' rij met mijn weekend vrij. Daarbij had ik nog geen reisdoel voor vandaag, en vanuit de richting Arnhem/Nijmegen is Borne erg onhandig door de overstap van 15 minuten in Deventer.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 8 oktober 2017 @ 22:40:07 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174290522
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 21:45 schreef dennistd het volgende:
Het wordt echt tijd dat een treinreis als één reis wordt gezien als je met meerdere vervoerders reist
Eens.

Dat is iets wat in het VK al jaren zo is geregeld. Als je vertraging oploopt en daardoor aansluitende treinen mist (ook als die van andere vervoerders zijn) dien je een claim in bij de vervoerder die die vertraging heeft veroorzaakt.

Heb je al eens een mailtje geschreven aan een volksvertegenwoordiger? In de huidige concessies zal er niks aan veranderen, maar misschien wel wanneer nieuwe concessies beginnen.
pi_174293711
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 22:38 schreef dennistd het volgende:

[..]

Kan ik doen, maar Hengelo is betaald parkeren en Borne is een dikke 10km meer, die ik met de trein 'gratis' rij met mijn weekend vrij. Daarbij had ik nog geen reisdoel voor vandaag, en vanuit de richting Arnhem/Nijmegen is Borne erg onhandig door de overstap van 15 minuten in Deventer.
+15 of +60, your call :Y
  Redactie Sport maandag 9 oktober 2017 @ 12:23:31 #170
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174298151
Als je alles van tevoren weet... Achteraf is het altijd makkelijk :Z
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_174310520
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 23:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik heb dit een paar jaar geleden gedaan. Vanuit Vancouver om fucking veel te vroeg (bijna 2 uur voor vertrek trein aanwezig op station van Vancouver) m'n eTicket om te wisselen voor een plaatsbewijs en vervolgens ondervraagd te worden door de Amerikaanse immigratiedienst, die je paspoort stempelen als ze je geloven. Mijn grenswacht had er bij mij ietwat moeite mee om te geloven dat ik een retour naar Seattle had puur om met de trein te gaan en een paar uur in Seattle rond te lopen, maar ik mocht door zonder voorwaarden (heb wel allemaal dingen waardoor ik geen ESTA of visum meer nodig heb, interview met homeland security gehad en alles) en dan krijg je een soort TSA-light, ook geen probleem.

Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Ik krijg nu al helemaal zin om te gaan. Een vraagje: je zegt dat je het e-ticket op het station moet inwisselen, is het e-ticket dan niet gewoon je vervoersbewijs?
  maandag 9 oktober 2017 @ 20:30:13 #172
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_174310796
De loods van Stadler in Hengelo lijkt nu bijna klaar te zien, gezien de logo's er ook op zijn geplakt. En in een DDAR op perronloos spoor 5 stond vanmiddag een mevrouw naar buiten te schreeuwen, ik verwacht niet dat ze daar voor haar plezier stond, geen idee of ze er nog uit is gehaald of weer mee mocht in het Ledig Materieel naar Almelo. (bijna natuurlijk) geen conducteur gezien om het aan te melden
pi_174310878
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 20:22 schreef Jappie_Sea het volgende:

[..]

Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Ik krijg nu al helemaal zin om te gaan. Een vraagje: je zegt dat je het e-ticket op het station moet inwisselen, is het e-ticket dan niet gewoon je vervoersbewijs?
In mijn geval was dat niet zo maar Amerika zit echt in de jaren 70 van de vorige eeuw nog als het om automatisering gaat.

Edit: Graag gedaan!
Bier.
  Redactie Sport maandag 9 oktober 2017 @ 23:09:46 #174
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174315937
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_174317460
quote:
Wanneer je denkt dat het niet nóg dommer kan... :')
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:55:34 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174318898
quote:
Regionale lijnen

Nieuw is ook dat de spoorlijnen Zwolle-Leeuwarden en Zwolle-Groningen open gaan voor sprinters van andere vervoerders dan de NS. Onder andere Arriva (Heerenveen) maakt zich hier al jaren sterk voor. De intercity’s blijven voorlopig gewoon van de NS. Ook op de spoorlijnen Dordrecht-Breda en Enschede-Apeldoorn zijn regionale stoptreinen welkom.

Over een paar jaar start een aanbestedingsronde. Daar kan ook de NS op bieden. Een mogelijke uitkomst is dat er dan zowel treinen van de NS als treinen van een concurrerend bedrijf op deze regionale lijnen rijden.
Aldus de Leeuwarder Courant
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:21:16 #177
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_174319160
Beetje lullige timing want aansluiten bij de Noordelijke Nevenlijnen en Zwolle-Enschede was wel zo handig geweest.
pi_174319670
quote:
Rigged, wedden dat die plaatsvinden voordat NS mee wil doen aan die aanbestedingen
pi_174320037
Het is totale waanzinnigheid om het in te gaan voeren zonder single check in. Als Zwolle-Groningen naar vervoerder X en Zwolle-Leeuwarden naar Y gaat en stel dat het nieuwe vervoerders zijn, dan heeft Zwolle poortjes van VIJF verschillende vervoerders.....
Bier.
pi_174320211
Ik gok dat die wel als 1 deel op de markt gegooid worden
pi_174321306
Niet een hele grote verrassing, maar ik verwachtte half al eigenlijk dat ze ook al een akkoord hadden over het volledige HRN.
Wellicht dat dit een proefballon is, om te kijken hoe de spoormarkt hier op zou reageren.

Hoe zit dit overigens juridisch?
Vanaf 2025 liggen alle opties nog open, maar volgens mij gaat het heel veel geld kosten om tijdens een lopende concessie lijnen er uit te halen, als dat juridisch niet dichtgetimmerd zit.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:16:09 #182
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_174321353
Dit soort dingen worden altijd via nieuwe concessies geregeld. Wel mooi dat men nu bij Groningen het station in tweeën splitst: Dit was natuurlijk dé gelegenheid voor een treindienst Roodeschool-Assen en Delfzijl-Zwolle geweest. Maar helaas, de infrastructuur dicteert.
pi_174321660
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:26 schreef b2py het volgende:
Ik gok dat die wel als 1 deel op de markt gegooid worden
Oh nou, dan hebben we maar van vier vervoerders poortjes. Dat is een hele 20% minder! OMG!

Nee, daar moet nog steeds wat aan gedaan worden. 3 is al ronduit onacceptabel namelijk.
Bier.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:38:20 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174321799
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:14 schreef MTL het volgende:
Niet een hele grote verrassing, maar ik verwachtte half al eigenlijk dat ze ook al een akkoord hadden over het volledige HRN.
Dat komt denk ik pas na de evaluatie in 2019, of wordt misschien zelfs overgelaten aan het volgende kabinet dat ergens in 2021 aantreedt.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:50:32 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174322001
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het is totale waanzinnigheid om het in te gaan voeren zonder single check in. Als Zwolle-Groningen naar vervoerder X en Zwolle-Leeuwarden naar Y gaat en stel dat het nieuwe vervoerders zijn, dan heeft Zwolle poortjes van VIJF verschillende vervoerders.....
Syntus en Arriva gaan de poortjes delen toch?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:52:49 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174322041
Over het spoor in het noorden gesproken. Volgend jaar gaat er een waterstoftrein getest worden tussen Leeuwarden en Groningen

http://www.lc.nl/frieslan(...)ningen-22565022.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174322055
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Syntus en Arriva gaan de poortjes delen toch?
Is dat zo?
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:54:08 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174322062
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Dit soort dingen worden altijd via nieuwe concessies geregeld. Wel mooi dat men nu bij Groningen het station in tweeën splitst: Dit was natuurlijk dé gelegenheid voor een treindienst Roodeschool-Assen en Delfzijl-Zwolle geweest. Maar helaas, de infrastructuur dicteert.
Dat niet alleen, maar als de stoppers Leeuwarden/Groningen-Zwolle op de markt komen dan zou het ook veel interessanter worden om op de noordelijke nevenlijnen gedeeltelijk waslijn te hangen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174322116
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat komt denk ik pas na de evaluatie in 2019, of wordt misschien zelfs overgelaten aan het volgende kabinet dat ergens in 2021 aantreedt.
Ik denk dat na de evaluatie in 2019 al een besluit genomen moet worden, wil je de aanbesteding op tijd klaar hebben. De daadwerkelijke aanbesteding zal waarschijnlijk niet vóór 2021/2022 gestart worden, maar als er besloten wordt om bijvoorbeeld de Sprinters aan te besteden, dan zullen daar toch al wel een hoop voorbereidingen aan vooraf moeten gaan, lijkt mij zo.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:58:58 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174322132
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Is dat zo?
Het is in ieder geval wel een van de ideeën. Alleen is mij niet duidelijk of dat ook daadwerkelijk doorgezet wordt in december
https://www.ovmagazine.nl(...)ijsselse-trein-1756/
http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?style=2&f=35&t=13352
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174322157
Overigens zijn de nieuwe versperringsmaatregelingen op de HSL vandaag getest. Test 'mislukte' bij Dordrecht: de treindienstleider was niet op de hoogte van de maatregelen (ICD als IC naar Dordrecht en daarna als Sprinter naar Breda) en liet de trein over het doorrijspoor langs Dordrecht rijden, waar dus geen perron ligt ;(
De IC en de Sprinter waren overigens wel keurig opgeheven :P
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:12:36 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174322300
:D
pi_174322461
Twee SNG testritten gingen vannacht niet door omdat er werkzaamheden waren buiten de zaanstraat. Goeie planning :+
  Redactie Sport dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:33:31 #194
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174322644
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Is dat zo?
Ja, dat is zo. Meer mag ik er helaas nog niet over vertellen, maar er komt nog wel meer nieuws over de aanbestede lijnen in Overijssel.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:22:58 #195
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_174323589
Goed of slecht nieuws?
pi_174324233
Hangt ervan af met welke bril je kijkt ;-)
pi_174325188
Omstreden plan Dijksma gaat door, ProRail wordt een ZBO
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:25:34 #198
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_174326033
3 kV wordt voorgefinancierd, ook wel een grappige. En als NS nu voor het derde jaar niet goed scoort voor de HSL gaan ze eraf en wordt het opnieuw aanbesteed. Dat komt dus nu erg dichtbij.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:00:46 #199
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_174326706
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:25 schreef Mr_Klaasje het volgende:
3 kV wordt voorgefinancierd, ook wel een grappige. En als NS nu voor het derde jaar niet goed scoort voor de HSL gaan ze eraf en wordt het opnieuw aanbesteed. Dat komt dus nu erg dichtbij.
Ja, idd voorfinanciering. Maar dan moet wel iemand het willen financieren... Voorschieten is een, betalen is twee...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_174327565
Jullie toch? :+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')