ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Ja. Warmtemeters: die meten de drukte op het perron, zodat de machinist z'n trein zo kan positioneren dat iedereen een eind moet lopen. DPS heet het: "Dynamisch PositioneringsSysteem". De bakborden worden dan ook uitgevoerd als LCD-panelen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Staatssecretaris Dijksma vindt de prestaties van de NS en ProRail op de hogesnelheidslijn van Schiphol naar het zuiden "ronduit tegenvallen",schrijft ze in een brief aan de Tweede Kamer.
Vooral de punctualiteit is een punt van zorg,zegt Dijksma.Ze roept de NS en ProRail op om zich de komende maanden te revancheren om een nieuwe boete te voorkomen.Over 2016 kregen de bedrijven een boete van 2,3 miljoen euro.
Dijksma wil dat de reizigers van die boete profiteren.Ze heeft nu besloten dat reizigers in de Intercity Direct tussen Schiphol en Rotterdam buiten de spits tijdelijk geen toeslag betalen.
Wauw, je wordt tijdelijk extragratis NIET genaaid met toeslag voor een trein die vaker niet dan wel rijdt. En dat noemen we "de reiziger laten PROFITEREN"
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Misschien een vreemde vraag, maar gaat er nog een trein naar Sarajevo? Ik kan geen actuele informatie vinden. Ook niet bij de Bosnische spoorwegen of de spoorwegen van de Servische autoriteiten binnen Bosnie (beetje wazig land, blijken twee spoorwegautoriteiten te hebben binnen een land). De Servische spoorwegen van Servie als in Servie dat niet binnen Bosnie ligt of de Kroatische Staatsspoorwegen bieden ook weinig informatie. Op de Duitse spoorwegsite kom ik er ook niet uit en bij het NS-loket weten ze niet wat Sarajevo is.
Uiteindelijk kan je er wel per gare Joegoslavische bus geraken vanuit Zagreb of Ljubjana of zo, maar dan kom je half-dood aan. Meinfernbus gaat er naar toe, maar echt superkwaliteit is dat ook niet en bovendien niet vanuit Zagreb. Grootste deel wilde ik toch per trein doen.
Bosnie leek me tof, ik ben er nog nooit geweest, maar lijkt me dus wel aardig. Misschien is Sarajevo zelf wat saai, maar ik kan altijd nog doorreizen naar Mostar of zo. Of is dat weer te toeristisch? Schijnt wel beetje iedereen naar toe te gaan.
Wauw, je wordt tijdelijk extragratis NIET genaaid met toeslag voor een trein die vaker niet dan wel rijdt. En dat noemen we "de reiziger laten PROFITEREN"
Op dinsdag 3 oktober 2017 05:10 schreef lao_tse het volgende: Misschien een vreemde vraag, maar gaat er nog een trein naar Sarajevo? Ik kan geen actuele informatie vinden. Ook niet bij de Bosnische spoorwegen of de spoorwegen van de Servische autoriteiten binnen Bosnie (beetje wazig land, blijken twee spoorwegautoriteiten te hebben binnen een land). De Servische spoorwegen van Servie als in Servie dat niet binnen Bosnie ligt of de Kroatische Staatsspoorwegen bieden ook weinig informatie. Op de Duitse spoorwegsite kom ik er ook niet uit en bij het NS-loket weten ze niet wat Sarajevo is.
Uiteindelijk kan je er wel per gare Joegoslavische bus geraken vanuit Zagreb of Ljubjana of zo, maar dan kom je half-dood aan. Meinfernbus gaat er naar toe, maar echt superkwaliteit is dat ook niet en bovendien niet vanuit Zagreb. Grootste deel wilde ik toch per trein doen.
Bosnie leek me tof, ik ben er nog nooit geweest, maar lijkt me dus wel aardig. Misschien is Sarajevo zelf wat saai, maar ik kan altijd nog doorreizen naar Mostar of zo. Of is dat weer te toeristisch? Schijnt wel beetje iedereen naar toe te gaan.
Internationaal zover ik weet niet, de trein van Belgrado naar Sarajevo is al een aantal jaar afgeschaft geloof ik. Binnenlands wel, er rijdt zowaar een Talgo van Doboj naar Sarajevo. Voor binnenlandse treinen is dit de dienstregeling als ik het goed begrijp (eerst station selecteren); je kunt zelfs met de trein naar Mostar: http://www.zfbh.ba/zfbhenx/konekcija_en.php
[ Bericht 2% gewijzigd door J.B. op 03-10-2017 06:49:54 ]
In de halfjaarsrapportage van ProRail is te lezen dat DB Netz het derde spoor in Duitsland (Zevenaar - Oberhausen) niet voor 2022 verwacht. Informeel wordt er zelfs 2025 genoemd.
Ik wilde eens een keer een kaartje kopen naar Neerpelt in België (toen dat nog het eindpunt van die lijn was). Dat was in een tijd dat NS beweerde dat je kaartjes naar elk station in België ook bij ze kon kopen. Maar naar Neerpelt hadden ze niks. "Misschien een grote plaats in de buurt? " Ja, Eindhoven. Nee dat gaat lekker opschieten
Neu. Is het nooit geweest. Het tekeningetje liet dan ook precies zien hoe het er uit kwam te zien. Maar goed, dat wilde niemand geloven toen die Alstompresentatie opeens online verscheen
Ik vind het niet zo mooi staan, eigenlijk. NS schema wordt toch wat ouderwets en ik vind die flow aan de zijkant van de cabine die totaal geen rekening houdt met de cabinedeur en de raampartij ook wat goedkoop overkomen.
Op dinsdag 3 oktober 2017 11:25 schreef J.B. het volgende: Saai model wel, het heeft bepaald niet de uitstraling van een ICMm... Die koppeling steekt ook zo opvallend uit.
Je dit is nog een dummykoppeling dus dit is misschien niet helemaal hoe ver de koppeling op de echte trein ook zal uitsteken hoor
Flauwekul. Er heeft nooit een ontwerp met deuren voor de koppeling op tafel gelegen. Die dingen zijn veel te onbetrouwbaar en nergens voor nodig bij 200 km/u. De enkelbladsdeuren zijn ook noodzakelijk, en dat zijn ze vanwege de drukdichtheid van de trein om ploppende oren bij tunnels te voorkomen.
Op dinsdag 3 oktober 2017 11:59 schreef MTL het volgende: Flauwekul. Er heeft nooit een ontwerp met deuren voor de koppeling op tafel gelegen. Die dingen zijn veel te onbetrouwbaar en nergens voor nodig bij 200 km/u. De enkelbladsdeuren zijn ook noodzakelijk, en dat zijn ze vanwege de drukdichtheid van de trein om ploppende oren bij tunnels te voorkomen.
Ns heeft in haar p.v.e opgenomen dat zij geen boegdeuren wensen!
"Hun eisen waren een hel" = flauwekul. Dit is geen hst maar een normale Intercity die betrouwbaar en degelijk moet zijn. Boegdeuren zijn volstrekt onbetrouwbaar en wil je dus niet op je trein hebben als het niet noodzakelijk is (hoe vaak die dingen stuk gaan bij TGV/Thalys en ICE wil je niet weten). Bij 200 km/u is dat nergens voor nodig, dus wil je ze niet.
[ Bericht 16% gewijzigd door MTL op 03-10-2017 12:27:16 ]
Op dinsdag 3 oktober 2017 05:10 schreef lao_tse het volgende: Misschien een vreemde vraag, maar gaat er nog een trein naar Sarajevo? Ik kan geen actuele informatie vinden. Ook niet bij de Bosnische spoorwegen of de spoorwegen van de Servische autoriteiten binnen Bosnie (beetje wazig land, blijken twee spoorwegautoriteiten te hebben binnen een land). De Servische spoorwegen van Servie als in Servie dat niet binnen Bosnie ligt of de Kroatische Staatsspoorwegen bieden ook weinig informatie. Op de Duitse spoorwegsite kom ik er ook niet uit en bij het NS-loket weten ze niet wat Sarajevo is.
Uiteindelijk kan je er wel per gare Joegoslavische bus geraken vanuit Zagreb of Ljubjana of zo, maar dan kom je half-dood aan. Meinfernbus gaat er naar toe, maar echt superkwaliteit is dat ook niet en bovendien niet vanuit Zagreb. Grootste deel wilde ik toch per trein doen.
Bosnie leek me tof, ik ben er nog nooit geweest, maar lijkt me dus wel aardig. Misschien is Sarajevo zelf wat saai, maar ik kan altijd nog doorreizen naar Mostar of zo. Of is dat weer te toeristisch? Schijnt wel beetje iedereen naar toe te gaan.
Ik wilde zeggen dat ik vorig jaar nog de trein van Sarajevo naar Zagreb heb genomen, maar die is blijkbaar ook opgeheven Blijft weinig over daar
Oh hoezo dat? Ja als je rotzooi koopt wel natuurlijk. Maar er is geen enkele reden waarom zoiets niet op een betrouwbare manier gebouwd kan worden natuurlijk
Geen idee waar de trein vandaan gekomen was maar deze had vannacht moeten keren en het nachtnet in gemoeten daar heb ik even een stokje voor gestoken want de hele trein incl. de 1e klas zag er zo uit
stelletje amateurstudenten. de helft van het bier lag over de vloer....
Net als dat ze brede deuren wilden ipv de gebruikelijke smalle deuren, geen enkele hst heeft het!
Hun eisen waren een hel.
Hoe goed denk je dat treinen op tijd rijden als je smalle deuren inbouwt met de grote hoeveelheid in- en uitstappende reizigers op zo'n beetje elk intercitystation?
Als je dit soort eisen als treinenbouwer een hel vindt dan hoor je daar wat mij betreft ook thuis.
Net als dat ze brede deuren wilden ipv de gebruikelijke smalle deuren, geen enkele hst heeft het!
Hun eisen waren een hel.
Brede deuren zijn echt niks nieuws, dus lijkt me vreemd dat een grote bouwer als Alstom dat een hel vindt. In ieder geval de TGV Duplex, de IC2000 van de SBB en de KISS van de Wesbahn hebben ze, en er zijn er vast nog wel meer.
Op dinsdag 3 oktober 2017 13:17 schreef Salatrel het volgende: [ afbeelding ] Geen idee waar de trein vandaan gekomen was maar deze had vannacht moeten keren en het nachtnet in gemoeten daar heb ik even een stokje voor gestoken want de hele trein incl. de 1e klas zag er zo uit
stelletje amateurstudenten. de helft van het bier lag over de vloer....
Op dinsdag 3 oktober 2017 13:17 schreef Salatrel het volgende: [ afbeelding ] Geen idee waar de trein vandaan gekomen was maar deze had vannacht moeten keren en het nachtnet in gemoeten daar heb ik even een stokje voor gestoken want de hele trein incl. de 1e klas zag er zo uit
stelletje amateurstudenten. de helft van het bier lag over de vloer....
Ik wilde eens een keer een kaartje kopen naar Neerpelt in België (toen dat nog het eindpunt van die lijn was). Dat was in een tijd dat NS beweerde dat je kaartjes naar elk station in België ook bij ze kon kopen. Maar naar Neerpelt hadden ze niks. "Misschien een grote plaats in de buurt? " Ja, Eindhoven. Nee dat gaat lekker opschieten
Ging de NMBS die lijn niet doortrekken naar Eindhoven? Bestaat station Neerpelt nog?
"bij bediend buffet is consumptie verplicht en kaartspelen verboden"
Dat is lang geleden. Uit de tijd dat je bij de NS nog een enkeltje Beijing kon kopen bij loket internationaal. Of desnoods helemaal tot Ho Chi Min-stad.
Dat is lang geleden. Uit de tijd dat je bij de NS nog een enkeltje Beijing kon kopen bij loket internationaal. Of desnoods helemaal tot Ho Chi Min-stad.
Ja, toen het nog iets met dienstverlening en klantvriendelijkheid en zo te maken had Toen de guldens nog getimmerd werden
Wie wil er nu in Weert zijn? Eindhoven heeft nog iets dat op een centrum lijkt. Maar ze kunnen de lijnen doortrekken tot Dusseldorf via Roermond en Vlodrop waar de Maharishi Mahesh Yogi woonde destijds. Misschien nog een leuke treinhalte bouwen daar in Vlodrop.
Ging de NMBS die lijn niet doortrekken naar Eindhoven? Bestaat station Neerpelt nog?
Nee, naar Weert. Ligt er al ook eigenlijk, al meer dan honderd jaar ook. De reizigersdienst is een paar jaar geleden verlengd tot het nieuwe eindpunt, station Hamont. Allerlei milieugezeik verhindert tot op heden het doortrekken naar Budel en Weert.
Nee, naar Weert. Ligt er al ook eigenlijk, al meer dan honderd jaar ook. De reizigersdienst is een paar jaar geleden verlengd tot het nieuwe eindpunt, station Hamont. Allerlei milieugezeik verhindert tot op heden het doortrekken naar Budel en Weert.
Misschien hebben de Vlamingen terecht schrik van ons en houden ze den Ollander liever buiten de deur. Niet voor niets gingen ze in 1830 alleen verder.
Wat een gigantisch kutfimpje, dit laat de hoofdvervoerder van het NL treinvervoer de deur uit gaan?! gepruts van het hoogste niveau.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ondertussen heeft het SNG de eerste testritten erop zitten en komen enkele stellen SGMm niet meer terug op de baan nadat een klaphark het nodig vond om de wc in de hens te steken.
Als je met een fik in een enkele wc meerdere stellen aan de kant krijgt dan kan je door voor de nobelprijs. Zoiets is wetenschappelijk nog nooit vertoond.
Op woensdag 4 oktober 2017 10:39 schreef Mr_Klaasje het volgende: Als je met een fik in een enkele wc meerdere stellen aan de kant krijgt dan kan je door voor de nobelprijs. Zoiets is wetenschappelijk nog nooit vertoond.
Ach, als er een boutje aan 1 spoor aangedraaid moet worden gaat er ook klakkeloos een heel viersporig baanvak buiten dienst, dus zo raar is dat niet
Graag maken we u als lid van het NS Panel attent op een onderzoeksinitiatief op Amsterdam Centraal. Klik hier om het filmpje te bekijken waarin Erik Scherder het initiatief introduceert.
Wetenschap terwijl je wacht! Van 4 t/m 8 oktober open het NS StationsLab haar deuren op Amsterdam Centraal. In dit pop-up laboratorium onderzoeken studenten Psychobiologie en Geneeskunde de effecten van wachten op het hart en het brein van stationsbezoekers. Met het StationsLab wil NS haar kennis over wachten delen en vergroten, met als uiteindelijke doel het wachten te verzachten. Het Weekend van de Wetenschap is partner van dit project.
Hersenspinsels en hartkloppingen Onder leiding van UvA-psychobioloog dr. Tonny Mulder hebben studenten van de Universiteit van Amsterdam en de Vrije Universiteit een experimenteel onderzoek opgesteld. Hierbij onderzoeken zij wat er gebeurt in je brein en hart als je aan het wachten bent.
Ontdek het zelf! Nieuwsgierig naar de onderzoeken of zin om mee te doen aan een van de testen? Kom langs bij het NS StationsLab. En ondek zelf wat wachten doet met je brein en je hart!
Het StationsLab is dagelijks geopend van 10.00 uur tot 19.00 uur en bevindt zich in de IJhal (Oostzijde) op Amsterdam Centraal (klik hier voor de plattegrond). Kijk voor meer informatie op ns.nl/stationslab.
U kunt tijdens de openingstijden binnen lopen wanneer het u uitkomt. We hopen u één dezer dagen te mogen begroepen in het StationsLab. Tot dan!
Ik was best verrast, wij hadden best wel heel erg veel wind, takken op de weg in Hengelo bij ons om het pand heen. Maar weinig overlast van blaadjes op het spoor. Geen geglij gemerkt.
Op donderdag 5 oktober 2017 22:53 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik was best verrast, wij hadden best wel heel erg veel wind, takken op de weg in Hengelo bij ons om het pand heen. Maar weinig overlast van blaadjes op het spoor. Geen geglij gemerkt.
Nou ik wel, die Flirts zijn wel echt dramatisch voor wat glijden betreft. Kon eerst niet boven de 50 uitkomen door slippende wielen, tijdens het remmen tot 3 maal toe een glijpartij met weinig tot geen controle (volremming aangetikt, raakt de ATB heel erg door van slag
Nou ik wel, die Flirts zijn wel echt dramatisch voor wat glijden betreft. Kon eerst niet boven de 50 uitkomen door slippende wielen, tijdens het remmen tot 3 maal toe een glijpartij met weinig tot geen controle (volremming aangetikt, raakt de ATB heel erg door van slag
Die zitten bijna nergens meer op, alleen nog op de 1700 geloof ik. Verlaagde maximum stroom (van max. 4000 naar 2500 ampere) haalde ook al niks uit. Tractie op 20% en het slipt gewoon vrolijk verder
Die zitten bijna nergens meer op, alleen nog op de 1700 geloof ik. Verlaagde maximum stroom (van max. 4000 naar 2500 ampere) haalde ook al niks uit. Tractie op 20% en het slipt gewoon vrolijk verder
Die zitten bijna nergens meer op, alleen nog op de 1700 geloof ik. Verlaagde maximum stroom (van max. 4000 naar 2500 ampere) haalde ook al niks uit. Tractie op 20% en het slipt gewoon vrolijk verder
Traxx heeft ook zandstrooiers Werken prima
Gisteren weer eens met DDAR op pad geweest in de Sprinter Apeldoorn - Almelo (- Enschede). Die 1700 locs zijn wel echt ongelooflijk ouwe meuk
Edit: en ja, ik weet dat ze nog niet eens zo heel oud zijn, maar alles voelt gedateerd aan.
[ Bericht 11% gewijzigd door MTL op 06-10-2017 10:14:24 ]
Op vrijdag 6 oktober 2017 10:06 schreef Dr_Flash het volgende: Je hebt van die bijvoeglijke naamwoorden, die als je ze maar overal voor gebruikt, hun betekenis een beetje verliezen he
Op vrijdag 6 oktober 2017 09:57 schreef DeaDLocK2K het volgende: Gemeenten in Nederland en ook Rijkswaterstaat zijn vaak vrij anaal in het bijhouden van overhangende takken enzo ook.
Ach, mag zo nog ff een slagje Groningen doen vanaf Den Haag. Daar kom ik ook wel aan mijn kilometers. Volgende week staan Vlissingen en Maastricht weer op de planning
Op vrijdag 6 oktober 2017 10:07 schreef MTL het volgende: Gisteren weer eens met DDAR op pad geweest in de Sprinter Apeldoorn - Almelo (- Enschede). Die 1700 locs zijn wel echt ongelooflijk ouwe meuk
Edit: en ja, ik weet dat ze nog niet eens zo heel oud zijn, maar alles voelt gedateerd aan.
Die hebben toch dezelfde inrichting als een 1600/1800? Die inrichting is ook alweer zo'n 40 jaar geleden bedacht, niet zo vreemd dat het gedateerd aanvoelt... dat is het ook.
Vanaf de foto's gezien redelijk gelijk (andere ATB installatie/snelheidsmeter), andere remkraan, maar in de basis wel inderdaad. Verder geen ervaring met de 1600/1800.
Op dinsdag 10 oktober 2017 dreigen Belgische treinreizigers te maken te krijgen met een staking. Spoorvakbond ACOD heeft voor die dag een staking aangekondigd. De Belgische Spoorwegen (NMBS) waarschuwen voor ernstige hinder.
De staking maakt deel uit van een bredere actiedag binnen de overheidssector. “Er is risico op zwaar verstoord binnenlands en internationaal treinverkeer, en dat tussen maandag 9 oktober (vanaf 22 uur) en dinsdagavond 10 oktober (tot 22 uur)” zegt NMBS woordvoerder Bart Crols. “NMBS betreurt dat deze staking het reistraject kan verstoren. NMBS zal er alles aan doen om de reizigers in real time en zo gedetailleerd mogelijk te informeren over het treinverkeer. ”
De precieze gevolgen van de staking zijn nu nog onbekend. Het is niet uit te sluiten dat de trein Amsterdam – Brussel gedurende de staking wordt ingekort. In het verleden ondervond soms ook Thalys hinder van Belgische stakingen. Zodra bij onze redactie meer duidelijk is over de gevolgen van de geplande staking, zullen we daar melding van doen.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende: IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Op vrijdag 6 oktober 2017 13:34 schreef dennistd het volgende: Ruim een halve dag na de storm nog geen treinverkeer Hannover-Berlijn. Daar moet wel op heel veel plekken de boel kapotgegaan zijn dan....
Ik ga 10-11 november een weekend naar Vancouver met de Amtrak Cascades vanuit Seattle. Nou vroeg ik me af hoe dat werkt met de grensovergang. Normaal als ik naar Canada reis heb ik een ETA nodig, maar deze is alleen geldig bij immigratie op de luchthaven. Weet iemand wat voor visum/esta ik nodig heb bij reizen met de trein. En waar vind de controle plaats: moet je er bij de grens uit, of gebeurt dit op het station in Vancouver, of al in Seattle? En zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden
Op vrijdag 6 oktober 2017 23:36 schreef Jappie_Sea het volgende: Ik ga 10-11 november een weekend naar Vancouver met de Amtrak Cascades vanuit Seattle. Nou vroeg ik me af hoe dat werkt met de grensovergang.
Op vrijdag 6 oktober 2017 23:36 schreef Jappie_Sea het volgende: Ik ga 10-11 november een weekend naar Vancouver met de Amtrak Cascades vanuit Seattle. Nou vroeg ik me af hoe dat werkt met de grensovergang. Normaal als ik naar Canada reis heb ik een ETA nodig, maar deze is alleen geldig bij immigratie op de luchthaven. Weet iemand wat voor visum/esta ik nodig heb bij reizen met de trein. En waar vind de controle plaats: moet je er bij de grens uit, of gebeurt dit op het station in Vancouver, of al in Seattle? En zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden
Dat heb ik vorig jaar in de zomer gedaan, maar dan andersom. Zorg ervoor dat je aan de kant van de oceaan (links in jouw geval) zit voor het mooiste uitzicht! misschien dat de site van de Canadese overheid je verder kan helpen voor je ETA, anders even de Nederlandse ambassade mailen; http://www.cic.gc.ca/engl(...)?country=NL&result=2 Daarnaast lijkt het erop dat als je Seatlle-Vancouver doet, je pas in Vancouver wordt gecheckt door de douane, kan natuurlijk zijn dat bij de grensovergang er een paar agenten je paspoort komen bekijken
Op vrijdag 6 oktober 2017 23:36 schreef Jappie_Sea het volgende: Ik ga 10-11 november een weekend naar Vancouver met de Amtrak Cascades vanuit Seattle. Nou vroeg ik me af hoe dat werkt met de grensovergang. Normaal als ik naar Canada reis heb ik een ETA nodig, maar deze is alleen geldig bij immigratie op de luchthaven. Weet iemand wat voor visum/esta ik nodig heb bij reizen met de trein. En waar vind de controle plaats: moet je er bij de grens uit, of gebeurt dit op het station in Vancouver, of al in Seattle? En zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden
Bedankt James!
Ik heb dit een paar jaar geleden gedaan. Vanuit Vancouver om fucking veel te vroeg (bijna 2 uur voor vertrek trein aanwezig op station van Vancouver) m'n eTicket om te wisselen voor een plaatsbewijs en vervolgens ondervraagd te worden door de Amerikaanse immigratiedienst, die je paspoort stempelen als ze je geloven. Mijn grenswacht had er bij mij ietwat moeite mee om te geloven dat ik een retour naar Seattle had puur om met de trein te gaan en een paar uur in Seattle rond te lopen, maar ik mocht door zonder voorwaarden (heb wel allemaal dingen waardoor ik geen ESTA of visum meer nodig heb, interview met homeland security gehad en alles) en dan krijg je een soort TSA-light, ook geen probleem. Ergens met een fantastisch uitzicht aan de kust op het strand komt er customs/border patrol door de trein om de declaratieformulieren die je daartussen krijgt op te halen. Tot die tijd kruipt de trein door Canada over half ingestorte bruggen.Daarna gaat het met een vaartje van tot 145km/u door mooie graslanden en een vrij idyllisch uitzicht, áls het goed weer is, want het regent er vaker wel dan niet en het is sowieso vaak bewolkt. In Seattle werd ik na 20 minuten van het perron afgeschopt omdat het dan weer dicht gaat tot de volgende trein er is.
Op de terugweg moet je weer ruim van tevoren aanwezig zijn, maar ik had tijd zat om de stad uitgebreid te bezichtigen en heb op 10 verschillende plekken een biertje gedronken en wat gegeten. Er staan overal huurfietsen die je tegen een schappelijk bedrag met credit card kan meenemen. Een helm is verplicht maar het niet dragen ervan wordt niet enforced door de lokale politie. Als je een state trooper treft kan je pech hebben als hij een slechte dag heeft en dan krijg je een boete die in mijn herinnering niet heel hoog is. De stad heeft een groot aantal verslaafde daklozen die overal en nergens komen bedelen en soms zit er in het café eentje opeens naast je want die heeft net 3 euro bij elkaar gebedeld en dan gaan ze een pintje pakken (het was een warme dag). De grenscontrole vindt pas plaats in Vancouver. Zowel de douaneformaliteiten als de immigratieprocedure. Over land vanaf de VS Canada binnengaan is echt vrij eenvoudig. Zelfs als je secondary krijgt (heb ik gehad in Canada, ze zijn grondig), sta je zo weer buiten. Neem beperkt sigaretten mee vanuit de VS naar Canada. In Canada zijn ze tax free 40% duurder dan in Nederland mét belasting en er wordt streng op gecontroleerd.
Superbelangrijk: Wees goudeerlijk op alle vragen. Maak geen babbeltje. Doe wat gezegd wordt op grenspunten.
Je gaat het fantastisch vinden, heel erg veel plezier!
Op vrijdag 6 oktober 2017 23:31 schreef dennistd het volgende: Ik ben CHF VB, en mijn wegbekendheid omvat heel Twente met wat uitlopers naar de Achterhoek, Salland en het Vechtdal
En ook nog geheel Amersfoort met een deel van de omgeving trouwens
Mooi gebied. Heb ooit zelf nog es in de selectiemolen voor chauffeur gezeten (en uiteindelijk de test op ruimtelijk inzicht niet gehaald ), maar dat omvatte echt alleen maar de stad waar ik in terecht zou komen plus de dorpen eromheen. En het was niet eens voor de stadsdienst.
Op vrijdag 6 oktober 2017 23:36 schreef Jappie_Sea het volgende: Ik ga 10-11 november een weekend naar Vancouver met de Amtrak Cascades vanuit Seattle. Nou vroeg ik me af hoe dat werkt met de grensovergang. Normaal als ik naar Canada reis heb ik een ETA nodig, maar deze is alleen geldig bij immigratie op de luchthaven. Weet iemand wat voor visum/esta ik nodig heb bij reizen met de trein. En waar vind de controle plaats: moet je er bij de grens uit, of gebeurt dit op het station in Vancouver, of al in Seattle? En zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden
Geen ETA of visum nodig, je krijgt gewoon een Canadees stempel in je paspoort. Ik ben dit jaar in april ook nog van de VS over land naar Canada gegaan en het is echt enkel nodig wanneer je vliegt. Aangezien je over land alleen vanuit de VS naar Canada kunt zullen ze dus wel veel vertrouwen hebben in de buren.
Nou ik wel, die Flirts zijn wel echt dramatisch voor wat glijden betreft. Kon eerst niet boven de 50 uitkomen door slippende wielen, tijdens het remmen tot 3 maal toe een glijpartij met weinig tot geen controle (volremming aangetikt, raakt de ATB heel erg door van slag
In het scherm je gevraagd vermogen (Het dunne lijntje) en je werkelijk vermogen (De dikke lijn), bij elkaar in de buurt houden en hij loopt perfect. Je trekt inderdaad een stuk langzamer op, maar je zult zien, dat je steeds meer tractie kunt geven. Rij op dit moment mee, met de flirt stellen van Keolis, leerzame dagen, je ziet echt wat je met zo'n treinstel kunt uithalen. 0 naar 140 km/h binnen 1 minuut. Echt een supertreintje wat Stadler geleverd heeft.
In het scherm je gevraagd vermogen (Het dunne lijntje) en je werkelijk vermogen (De dikke lijn), bij elkaar in de buurt houden en hij loopt perfect. Je trekt inderdaad een stuk langzamer op, maar je zult zien, dat je steeds meer tractie kunt geven. Rij op dit moment mee, met de flirt stellen van Keolis, leerzame dagen, je ziet echt wat je met zo'n treinstel kunt uithalen. 0 naar 140 km/h binnen 1 minuut. Echt een supertreintje wat Stadler geleverd heeft.
Ja klopt, maar merk dat er wel veel verschil in zit per stel. Vanmiddag had ik er een die, ondanks lichte regenval en veel blad op en rond het spoor, nauwelijks slipte. Maar dat stel van gisteren kwam onder vergelijkbare omstandigheden niet boven de 10% werkelijk vermogen uit. Stapje voor stapje opvoeren naar de 20% gevraagd vermogen maar hij bleef maar aan de gang...
Wichtiger Hinweis zu DB Fahrplanauskunft und DB Navigator (App):
Die Angaben zu den Zügen des metronom, erixx und enno in der Fahrplanauskunft der DB inkl. App sind falsch! Diese entsprechen nicht den tatsächlichen Daten des metronom.
Die richtigen Informationen finden Sie ausschließlich unter www.metronom.de, www.erixx.de und www.der-enno.de oder auf der jeweiligen facebook-Seite. Gleiches gilt für Anzeigen und Ansagen auf den Bahnhöfen. Diese sind ebenfalls falsch.
Heel fijn als de reisinfo onjuiste zaken gaat melden
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 6 oktober 2017 23:31 schreef dennistd het volgende: Ik ben CHF VB, en mijn wegbekendheid omvat heel Twente met wat uitlopers naar de Achterhoek, Salland en het Vechtdal
En ook nog geheel Amersfoort met een deel van de omgeving trouwens
Ik ben Volleerd Stuurvasthouder met wegbekendheid op heel veel wegen(ook in Twente ben ik regelmatig Wegpiraat), maar zonder nadere studie mag ik ook buiten de wegbekendheid rijden met in acht neming van de borden en analoge kaarten en de navigatie. Oh, en ik heb dan géén selfloading cargo.
En weer een niet te claimen +60.... Het wordt echt tijd dat een treinreis als één reis wordt gezien als je met meerdere vervoerders reist, met een GtbV-regeling die voor allemaal hetzelfde is. Gewoon indienen bij degene die de eerste vertraging heeft, en laat de vervoerders maar onderling oplossen wie wat gaat betalen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 8 oktober 2017 22:24 schreef _serial_ het volgende: Wat was de vertraging van vervoerder 1 ? en hoe veel tijd zat er tussen overstap op vervoerder 2 ?
Aankomst +17 in Arnhem, daar de overstap van 12 minuten gemist naar Zutphen. Dat is nog te bereiken met de sprinter (met +25 dan bij aankomst), maar de trein naar Oldenzaal is dan al 20 minuten vertrokken. Claim je bij NS dan zeggen ze gewoon: ja, maar u kon Zutphen toch bereiken met minder dan een half uur vertraging? Van ons krijgt u geen geld. En Syntus valt weinig te verwijten in dit geval.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 8 oktober 2017 21:48 schreef b2py het volgende: Waarom reis je nog met twee vervoerders? Waarom parkeer je je auto niet in Hengelo of Borne oid?
Kan ik doen, maar Hengelo is betaald parkeren en Borne is een dikke 10km meer, die ik met de trein 'gratis' rij met mijn weekend vrij. Daarbij had ik nog geen reisdoel voor vandaag, en vanuit de richting Arnhem/Nijmegen is Borne erg onhandig door de overstap van 15 minuten in Deventer.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 8 oktober 2017 21:45 schreef dennistd het volgende: Het wordt echt tijd dat een treinreis als één reis wordt gezien als je met meerdere vervoerders reist
Eens.
Dat is iets wat in het VK al jaren zo is geregeld. Als je vertraging oploopt en daardoor aansluitende treinen mist (ook als die van andere vervoerders zijn) dien je een claim in bij de vervoerder die die vertraging heeft veroorzaakt.
Heb je al eens een mailtje geschreven aan een volksvertegenwoordiger? In de huidige concessies zal er niks aan veranderen, maar misschien wel wanneer nieuwe concessies beginnen.
Kan ik doen, maar Hengelo is betaald parkeren en Borne is een dikke 10km meer, die ik met de trein 'gratis' rij met mijn weekend vrij. Daarbij had ik nog geen reisdoel voor vandaag, en vanuit de richting Arnhem/Nijmegen is Borne erg onhandig door de overstap van 15 minuten in Deventer.
Ik heb dit een paar jaar geleden gedaan. Vanuit Vancouver om fucking veel te vroeg (bijna 2 uur voor vertrek trein aanwezig op station van Vancouver) m'n eTicket om te wisselen voor een plaatsbewijs en vervolgens ondervraagd te worden door de Amerikaanse immigratiedienst, die je paspoort stempelen als ze je geloven. Mijn grenswacht had er bij mij ietwat moeite mee om te geloven dat ik een retour naar Seattle had puur om met de trein te gaan en een paar uur in Seattle rond te lopen, maar ik mocht door zonder voorwaarden (heb wel allemaal dingen waardoor ik geen ESTA of visum meer nodig heb, interview met homeland security gehad en alles) en dan krijg je een soort TSA-light, ook geen probleem.
Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Ik krijg nu al helemaal zin om te gaan. Een vraagje: je zegt dat je het e-ticket op het station moet inwisselen, is het e-ticket dan niet gewoon je vervoersbewijs?
De loods van Stadler in Hengelo lijkt nu bijna klaar te zien, gezien de logo's er ook op zijn geplakt. En in een DDAR op perronloos spoor 5 stond vanmiddag een mevrouw naar buiten te schreeuwen, ik verwacht niet dat ze daar voor haar plezier stond, geen idee of ze er nog uit is gehaald of weer mee mocht in het Ledig Materieel naar Almelo. (bijna natuurlijk) geen conducteur gezien om het aan te melden
Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Ik krijg nu al helemaal zin om te gaan. Een vraagje: je zegt dat je het e-ticket op het station moet inwisselen, is het e-ticket dan niet gewoon je vervoersbewijs?
In mijn geval was dat niet zo maar Amerika zit echt in de jaren 70 van de vorige eeuw nog als het om automatisering gaat.
Nieuw is ook dat de spoorlijnen Zwolle-Leeuwarden en Zwolle-Groningen open gaan voor sprinters van andere vervoerders dan de NS. Onder andere Arriva (Heerenveen) maakt zich hier al jaren sterk voor. De intercity’s blijven voorlopig gewoon van de NS. Ook op de spoorlijnen Dordrecht-Breda en Enschede-Apeldoorn zijn regionale stoptreinen welkom.
Over een paar jaar start een aanbestedingsronde. Daar kan ook de NS op bieden. Een mogelijke uitkomst is dat er dan zowel treinen van de NS als treinen van een concurrerend bedrijf op deze regionale lijnen rijden.
Het is totale waanzinnigheid om het in te gaan voeren zonder single check in. Als Zwolle-Groningen naar vervoerder X en Zwolle-Leeuwarden naar Y gaat en stel dat het nieuwe vervoerders zijn, dan heeft Zwolle poortjes van VIJF verschillende vervoerders.....
Niet een hele grote verrassing, maar ik verwachtte half al eigenlijk dat ze ook al een akkoord hadden over het volledige HRN. Wellicht dat dit een proefballon is, om te kijken hoe de spoormarkt hier op zou reageren.
Hoe zit dit overigens juridisch? Vanaf 2025 liggen alle opties nog open, maar volgens mij gaat het heel veel geld kosten om tijdens een lopende concessie lijnen er uit te halen, als dat juridisch niet dichtgetimmerd zit.
Dit soort dingen worden altijd via nieuwe concessies geregeld. Wel mooi dat men nu bij Groningen het station in tweeën splitst: Dit was natuurlijk dé gelegenheid voor een treindienst Roodeschool-Assen en Delfzijl-Zwolle geweest. Maar helaas, de infrastructuur dicteert.
Op dinsdag 10 oktober 2017 11:14 schreef MTL het volgende: Niet een hele grote verrassing, maar ik verwachtte half al eigenlijk dat ze ook al een akkoord hadden over het volledige HRN.
Dat komt denk ik pas na de evaluatie in 2019, of wordt misschien zelfs overgelaten aan het volgende kabinet dat ergens in 2021 aantreedt.
Op dinsdag 10 oktober 2017 10:18 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het is totale waanzinnigheid om het in te gaan voeren zonder single check in. Als Zwolle-Groningen naar vervoerder X en Zwolle-Leeuwarden naar Y gaat en stel dat het nieuwe vervoerders zijn, dan heeft Zwolle poortjes van VIJF verschillende vervoerders.....
Op dinsdag 10 oktober 2017 11:16 schreef Mr_Klaasje het volgende: Dit soort dingen worden altijd via nieuwe concessies geregeld. Wel mooi dat men nu bij Groningen het station in tweeën splitst: Dit was natuurlijk dé gelegenheid voor een treindienst Roodeschool-Assen en Delfzijl-Zwolle geweest. Maar helaas, de infrastructuur dicteert.
Dat niet alleen, maar als de stoppers Leeuwarden/Groningen-Zwolle op de markt komen dan zou het ook veel interessanter worden om op de noordelijke nevenlijnen gedeeltelijk waslijn te hangen.
Dat komt denk ik pas na de evaluatie in 2019, of wordt misschien zelfs overgelaten aan het volgende kabinet dat ergens in 2021 aantreedt.
Ik denk dat na de evaluatie in 2019 al een besluit genomen moet worden, wil je de aanbesteding op tijd klaar hebben. De daadwerkelijke aanbesteding zal waarschijnlijk niet vķķr 2021/2022 gestart worden, maar als er besloten wordt om bijvoorbeeld de Sprinters aan te besteden, dan zullen daar toch al wel een hoop voorbereidingen aan vooraf moeten gaan, lijkt mij zo.
Overigens zijn de nieuwe versperringsmaatregelingen op de HSL vandaag getest. Test 'mislukte' bij Dordrecht: de treindienstleider was niet op de hoogte van de maatregelen (ICD als IC naar Dordrecht en daarna als Sprinter naar Breda) en liet de trein over het doorrijspoor langs Dordrecht rijden, waar dus geen perron ligt De IC en de Sprinter waren overigens wel keurig opgeheven
3 kV wordt voorgefinancierd, ook wel een grappige. En als NS nu voor het derde jaar niet goed scoort voor de HSL gaan ze eraf en wordt het opnieuw aanbesteed. Dat komt dus nu erg dichtbij.
Op dinsdag 10 oktober 2017 15:25 schreef Mr_Klaasje het volgende: 3 kV wordt voorgefinancierd, ook wel een grappige. En als NS nu voor het derde jaar niet goed scoort voor de HSL gaan ze eraf en wordt het opnieuw aanbesteed. Dat komt dus nu erg dichtbij.
Ja, idd voorfinanciering. Maar dan moet wel iemand het willen financieren... Voorschieten is een, betalen is twee...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Ja, idd voorfinanciering. Maar dan moet wel iemand het willen financieren... Voorschieten is een, betalen is twee...
Volgens mij kom je dan meteen uit bij de kern van hoe dingen in de spoorsector mislopen. Want in principe komen de winsten van dit hele verhaal terecht bij de spoorvervoerders en kunnen die ervoor betalen maar dat gaan ze natuurlijk niet doen zolang er ook maar enigszins de kans bestaat dat de financiering van elders kan komen. Tegelijkertijd trekt het ministerie niet de rol naar zich toe om de partijen te dwingen zelf te laten besluiten of ze het de investering van eigen geld waard vinden of niet. Vervolgens gaat iedereen in de afwachtende rol zitten en gaat de plannenmakerij als een nachtkaars uit.
Tenminste.. Dat is in retroperspectief het besluitvormingskundig scenario waarom er niet 160 km/h over de Hanzelijn wordt gereden. Je kan hem heel makkelijk vertalen naar het 3kV-dossier. ERTMS heeft ook meer dan 10 jaar in die status-quo-positie gezeten.
[ Bericht 34% gewijzigd door bork op 10-10-2017 17:15:36 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Wil er nog iemand op een treintrip naar Zwitserland?
quote:
Reizigers in Fryslân en Groningen mogen meedenken over inrichting nieuwe Arriva-treinen
In juni 2017 werd bekendgemaakt dat de provincies Fryslân en Groningen en Niedersachsen de treinconcessie in Noord-Nederland aan Arriva hebben gegund. Arriva was al de regionale vervoerder op alle treintrajecten in het noorden en met deze gunning mag Arriva deze trajecten blijven verzorgen van 13 december 2020 tot en met 2035. In deze nieuwe concessie gaat Arriva rijden met 18 gloednieuwe treinen, speciaal ontwikkeld voor deze regio. Voor de aanschaf van de nieuwe treinen brengt de vervoerder 20, 21 en 22 november een bezoek aan de fabriek van de Zwitserse treinfabrikant. Arriva nodigt reizigers uit om mee te gaan en mee te denken over de inrichting van de treinen.
Tijdens de driedaagse reis naar Zwitserland worden er op locatie, de fabriek van treinfabrikant Stadler, keuzes gemaakt voor de inrichting van het interieur van de treinen. Denk hierbij aan onder andere aan de bekleding en de opstelling van de stoelen, uitvoering en plaatsing van de oplaadpunten, de locatie van de AED en de opstelling voor rolstoelen en fietsen. Hiernaast gaat de vervoerder met de aanwezigen in gesprek over de reisinformatie.
Daarvoor is Arriva op zoek naar reizigers van jong tot oud en uit verschillende regio’s van de provincies Fryslân en Groningen. Zij mogen meedenken over de invulling van de diverse opties in de inrichting van de trein.
Aanmelden Reizigers die geīnteresseerd zijn kunnen zich aanmelden via www.arriva.nl/nieuwetreinen. Onder de aanmelders worden 12 reizigers geselecteerd om mee te gaan met de door Arriva verzorgde reis naar Zwitserland. Aanmelden kan tot en met zondag 22 oktober. Op woensdag 25 oktober maakt Arriva bekend welke reizigers uitgenodigd worden.
Op dinsdag 10 oktober 2017 15:25 schreef Mr_Klaasje het volgende: 3 kV wordt voorgefinancierd, ook wel een grappige. En als NS nu voor het derde jaar niet goed scoort voor de HSL gaan ze eraf en wordt het opnieuw aanbesteed. Dat komt dus nu erg dichtbij.
Ik heb een My BahnCard 25 die in november afloopt, ik zou de nieuwe kaart dan binnenkort per post moeten ontvangen. Komt de rekening voor die nieuwe kaart ook per post of loopt dat anders?
Ik denk ook dat die aanbesteding er nu wel echt aan zit te komen. Er zijn onderzoeken genoeg dat het een lastige lijn is maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je iedere twee maanden een nieuw blik personeel beginnersfouten moet laten maken. Zeker niet als je al op de schopstoel zit.
Ik denk ook dat die aanbesteding er nu wel echt aan zit te komen. Er zijn onderzoeken genoeg dat het een lastige lijn is maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je iedere twee maanden een nieuw blik personeel beginnersfouten moet laten maken. Zeker niet als je al op de schopstoel zit.
Helemaal mee eens. Dat NS de lijn verder wil integreren in hun organisatie en netwerk is hun goed recht, maar de overheid als opdrachtgever mag natuurlijk ook eisen stellen.
Mocht NS dit jaar de derde strike behalen, dan ben ik benieuwd wanneer de nieuwe concessie ingaat. Een aanbesteding voorbereiden en uitvoeren kost tijd en een nieuwe vervoerder moet ook materieel regelen.
Ik neem tenminste niet aan dat een Arriva (of een andere partij) met door NS bestelde en gespecificeerde intercity's wil gaan rijden.
Op dinsdag 10 oktober 2017 22:05 schreef Mr_Klaasje het volgende: Het zal wel weer een steekpartij met alleen maar verliezers worden. Kan haast niet anders.
Daar ben ik ook bang voor. NS gaat niet zomaar die concessie opgeven.
Helemaal mee eens. Dat NS de lijn verder wil integreren in hun organisatie en netwerk is hun goed recht, maar de overheid als opdrachtgever mag natuurlijk ook eisen stellen.
Mocht NS dit jaar de derde strike behalen, dan ben ik benieuwd wanneer de nieuwe concessie ingaat. Een aanbesteding voorbereiden en uitvoeren kost tijd en een nieuwe vervoerder moet ook materieel regelen.
Ik neem tenminste niet aan dat een Arriva (of een andere partij) met door NS bestelde en gespecificeerde intercity's wil gaan rijden.
Dan komt er gewoon een nieuwe HRN concessie, oude openbreken, nieuwe concessie waarin ook de aanbesteding van wat stoptreintjes is geregeld en klaar.
Hoe NS haar bedrijfsvoering regelt is aan NS zelf, zolang er maar aan de afspraken wordt voldaan. Op het HRN lukt dat goed, op de HSL door allerlei omstandigheden minder.
Hoe NS haar bedrijfsvoering regelt is aan NS zelf, zolang er maar aan de afspraken wordt voldaan. Op het HRN lukt dat goed, op de HSL door allerlei omstandigheden minder.
Zou het niet een eerlijker verhaal zijn om uit te zoeken wat nu echt door ns wordt veroorzaakt?
Ze zitten nu maar minimaal onder de norm ik wil wel eens zien wat de cijfers zijn als ze gecompenseert worden voor overmacht.
Feit blijft dat als opleiding/bekendheid een issue is, dat je dat eenvoudig kan afdekken door een bepaalde bekendheid op het traject te eisen en mij lijkt het niet onredelijk om zoiets in de spoorwegwetgeving vast te leggen eigenlijk.
Feit blijft dat als opleiding/bekendheid een issue is, dat je dat eenvoudig kan afdekken door een bepaalde bekendheid op het traject te eisen en mij lijkt het niet onredelijk om zoiets in de spoorwegwetgeving vast te leggen eigenlijk.
Wegbekendheid voor machinisten is al een eis in de spoorwegwetgeving. Op dit moment is de invulling daarvan nog aan de vervoerder zelf, dat zou je misschien aan kunnen scherpen. Dat kan wel nadelig zijn voor goederenvervoerders die standaard over de Betuweroute rijden en zelden wegbekendheid voor omleidingsroutes gebruiken.
Voor conducteurs geldt in Nederland geen eis voor wegbekendheid, omdat zij geen taken hebben waar dat een eis is.
3 strikes out principe geldt nu ook. Moet alleen 3x dezelfde strike achter elkaar zijn. Regeerakkoord laat alleen achterwege dat het dezelfde strike moet zijn. Maar vraag me af of dat juridisch opeens kan. Voor dit jaar geldt dat NS zitplaatskans moet halen omdat ze daar de afgelopen 2 jaar onder de maat hebben gescoord. Punctualiteit is pas 1x mis gegaan. Kortom: komt die 3de strike er überhaupt wel?
[..] Ik neem tenminste niet aan dat een Arriva (of een andere partij) met door NS bestelde en gespecificeerde intercity's wil gaan rijden.
Ik zou niet weten waarom niet? Die treinen worden speciaal gebouwd voor intercitydiensten op Hoofdrailnet en HSL, en zijn beschikbaar op het moment dat die nieuwe concessie in zou gaan. als Arriva zelf treinen zou bestellen moeten we een paar jaar langer wachten tot Stadler iets soortgelijks heeft gebouwd.
Ik zou niet weten waarom niet? Die treinen worden speciaal gebouwd voor intercitydiensten op Hoofdrailnet en HSL, en zijn beschikbaar op het moment dat die nieuwe concessie in zou gaan. als Arriva zelf treinen zou bestellen moeten we een paar jaar langer wachten tot Stadler iets soortgelijks heeft gebouwd.
De ICNG zal er eerder zijn dan een aanbestedingsprocedure is afgerond en de nieuwe vervoerder treinen geleverd heeft gekregen. Stel Arriva mag over de HSL rijden dan bestellen ze gewoon een FLIRT in IC-uitvoering die drukdicht is.
De Belgen rijden over hun deel van de HSL zelfs met 'gewone' sprinters
Feit blijft dat als opleiding/bekendheid een issue is, dat je dat eenvoudig kan afdekken door een bepaalde bekendheid op het traject te eisen en mij lijkt het niet onredelijk om zoiets in de spoorwegwetgeving vast te leggen eigenlijk.
IS opleiding/bekendheid dan het probleem? Ik rij er zelf niet en kom d'r ook nooit in de buurt, maar dat wegbekendheid een probleem zou zijn lijkt me iig vrij sterk. Ik zou als machinist zonder wegbekendheid me op bijna alle baanvakken prima kunnen redden.
IS opleiding/bekendheid dan het probleem? Ik rij er zelf niet en kom d'r ook nooit in de buurt, maar dat wegbekendheid een probleem zou zijn lijkt me iig vrij sterk. Ik zou als machinist zonder wegbekendheid me op bijna alle baanvakken prima kunnen redden.
Materieelbekendheid in combinatie met ERTMS en de soms ongelukkige plaatsing van spanningssluiten en fasescheidingen lijkt het grootste issue te zijn.
Op dinsdag 10 oktober 2017 19:47 schreef boriq het volgende: Ik heb een My BahnCard 25 die in november afloopt, ik zou de nieuwe kaart dan binnenkort per post moeten ontvangen. Komt de rekening voor die nieuwe kaart ook per post of loopt dat anders?
Je krijgt een factuur per post, bij ons althans gaat het zo anders ff mailen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Het was trein 3119 die om een of andere reden niet als 303119 ingelegd werd maar als 333119. En aangezien trein 33119 de ZLSM is werd deze ook een ZLSM-stoomtrein
Foto: Langs de Rails
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Nou, inmiddels worden de Beneluxlocs langzaamaan voorzien van software/hardwareupdates. Het is de bedoeling dat er nu eerst 12 NS locs de update krijgen (de eerste rijden al rond, te herkennen aan het stickertje met 9.3 op de deuren), en die zullen op die manier invallen voor de NMBS Traxx locs, die dan de update kunnen krijgen. Ombouw loopt tot en met 3 november, dus tot die tijd blijft de IC Brussel in het huidige trek-bedrijf rijden. In het weekend van 4/5 november volgt de omklap naar sandwichconfiguratie, met inbedrijfstelling van de NBA (noodremovername) en het nieuwe deursysteem.
Het schiet dus toch nog behoorlijk op. Begin 2018 moet dan nogmaals een omklap plaatsvinden, maar dan van conventioneel spoor naar HSL, maar eerst willen ze alle machinisten laten wennen aan het sandwichbedrijf met de nieuwe technieken.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op donderdag 12 oktober 2017 19:14 schreef MCH het volgende: NS heeft een fanshop geopend op Utrecht Centraal, een bank uit een virm kost 150
Het zijn alleen die lelijke stoffe dingen uit de op één na oudste serie. Ik had graag ooit zo'n koploperbank willen hebben als mijn huis oneindig groot was.
Op donderdag 12 oktober 2017 19:14 schreef MCH het volgende: NS heeft een fanshop geopend op Utrecht Centraal, een bank uit een virm kost 150
Met korting deze week of was dat vorige week?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik wil volgende week op een zondag vanaf Düsseldorf vliegveld met de stoptrein terug naar Arnhem. Nu vraag ik mij alleen af, zou ik daar het beste gewoon een enkeltje kunnen kopen en ben ik dan voordelig af, of zijn er andere kaartjes voordeliger?
Ik heb op de site van Albellio gekeken maar het lijkt erop dat zij zoveel verschillende tarieven hanteren dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Misschien iemand hier die mij wil helpen?
Volgende week zaterdag ga ik met de Thalys naar Parijs. Omdat ik van Deventer het snelst reis via Rotterdam heb ik een ticket vanaf Rotterdam gekocht. Door werkzaamheden is het echter handiger om via Zwolle te reizen in op Schiphol in de Thalys te stappen. Heeft iemand hier een idee of dat zomaar kan?
Even bellen mat Thalys is het handigst. Ik denk dat het geen probleem is om het te wijzigen maar met de huidige stand van zaken op gebied van beveiliging zijn ze onvoorspelbaar met niet kloppende dingen.
Op vrijdag 13 oktober 2017 22:02 schreef Xetran het volgende: Ik wil volgende week op een zondag vanaf Düsseldorf vliegveld met de stoptrein terug naar Arnhem. Nu vraag ik mij alleen af, zou ik daar het beste gewoon een enkeltje kunnen kopen en ben ik dan voordelig af, of zijn er andere kaartjes voordeliger?
Ik heb op de site van Albellio gekeken maar het lijkt erop dat zij zoveel verschillende tarieven hanteren dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Misschien iemand hier die mij wil helpen?
Tevens, is er ook een duitse spoor planner waar werkzaamheden in verwerkt zijn zoals bij die van de NS?
Op vrijdag 13 oktober 2017 22:02 schreef Xetran het volgende: Ik wil volgende week op een zondag vanaf Düsseldorf vliegveld met de stoptrein terug naar Arnhem. Nu vraag ik mij alleen af, zou ik daar het beste gewoon een enkeltje kunnen kopen en ben ik dan voordelig af, of zijn er andere kaartjes voordeliger?
Ik heb op de site van Albellio gekeken maar het lijkt erop dat zij zoveel verschillende tarieven hanteren dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Misschien iemand hier die mij wil helpen?
Ik denk het VRR EinzelTicket Preisstufe D. Die kost ¤15.
ongelofelijk dat er nog vraag is naar eerste klasse anno 2017, ging vorige week met de sprinter vanaf gouda naar geldermalsen, dat is ook een stationnetje van niks dat geldermalsen ook aan de rand van dat gare dorp dus in de middle of nowhere, kwam wel enorm veel vrachtverkeer langs wellicht een keer leuk om langs te gaan met mijn camera, ook met die brug.
ik stond bij het winkeltje te wachten bij de kaartautomaten om weer terug te gaan richting utrecht, dat kut station is ellendig lang en de trein stopt gewoon bij het andere einde ik rennen als een penguin
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
Op vrijdag 13 oktober 2017 23:12 schreef b2py het volgende: Weet je wat kut is? Een goederentrein die met locs stil gaan staan op de overweg ipv ervoor
Nog kutter; als die goederentrein twee kilometer lang is en gaat rangeren op de bewuste overweg.
Wat het leuk maakte was een idioot die over de koppeling heenkroop.
Je kan ook op zaterdag bellen. Protip, boek altijd vanaf Amsterdam, er zit toch geen meerprijs aan
Zou ik niet doen, het kan zijn dat de train manager je plek heeft weggegeven aan iemand die op het laatste moment nog mee wilde vanaf Amsterdam terwijl jij niet kwam opdagen.
Dat is er best veel hoor. Het is gewoon een manier voor reizigers om een grotere kans op een zitplaats aan te schaffen (een vervoersbewijs staat immers niet gelijk aan een zitplaats, in tegenstelling tot wat veel tegenstanders beweren).
Dat is er best veel hoor. Het is gewoon een manier voor reizigers om een grotere kans op een zitplaats aan te schaffen (een vervoersbewijs staat immers niet gelijk aan een zitplaats, in tegenstelling tot wat veel tegenstanders beweren).
Op vrijdag 13 oktober 2017 22:02 schreef Xetran het volgende: Ik wil volgende week op een zondag vanaf Düsseldorf vliegveld met de stoptrein terug naar Arnhem. Nu vraag ik mij alleen af, zou ik daar het beste gewoon een enkeltje kunnen kopen en ben ik dan voordelig af, of zijn er andere kaartjes voordeliger?
Ik heb op de site van Albellio gekeken maar het lijkt erop dat zij zoveel verschillende tarieven hanteren dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Misschien iemand hier die mij wil helpen?
De Tsjechische LEO Express heeft sinds deze week ook een licentie om in Polen te gaan rijden. De plannen zijn er namelijk om de verbinding tussen Praag en Ostrava te verlengen naar Krakau. De datum dat dit in zal gaan, is nog niet bekend. Met de dienstregelingwissel in december staat het vooralsnog niet ingepland.
Op zaterdag 14 oktober 2017 06:51 schreef greavy het volgende: De Tsjechische LEO Express heeft sinds deze week ook een licentie om in Polen te gaan rijden. De plannen zijn er namelijk om de verbinding tussen Praag en Ostrava te verlengen naar Krakau. De datum dat dit in zal gaan, is nog niet bekend. Met de dienstregelingwissel in december staat het vooralsnog niet ingepland.
Met maar 1 trein per dag tussen Praag en Krakau is er nog zat ruimte om meer treindiensten aan te bieden tussen Praag en Krakau.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Weet ook niet waarop dat gebaseerd is, maar het wordt gewoon dinsdag
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Hoin. Groetjes vanaf Mallorca. Morgen vliegen we weer naar huis. Geen trein gezien. Liesj0n is wel naar Soller geweest. Ik heb alleen maar aan het zwembad gelegen.
Zou ik niet doen, het kan zijn dat de train manager je plek heeft weggegeven aan iemand die op het laatste moment nog mee wilde vanaf Amsterdam terwijl jij niet kwam opdagen.
Op zondag 15 oktober 2017 11:07 schreef Dr_Flash het volgende: Oh ik was even in de war met Baarland. Tussen dat en Stadskanaal ligt zo'n beetje heel Nederland
In Baarland zal dezelfde foto ook wel mogelijk zijn. Het is echter de vraag of DM '90 daar ooit geweest is.
Op zaterdag 14 oktober 2017 18:32 schreef Dr_Flash het volgende: Hoin. Groetjes vanaf Mallorca. Morgen vliegen we weer naar huis. Geen trein gezien. Liesj0n is wel naar Soller geweest. Ik heb alleen maar aan het zwembad gelegen.