abonnement Unibet Coolblue
pi_174142907


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
avatar12.jpg Igen: Elektrische tractie ftw!
lock.gif MTL, Speelt wel eens met echte treintjes *O*


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!

  Heeft over alles een mening 2022 maandag 2 oktober 2017 @ 18:59:25 #2
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174144502
of toch Stroom? :??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174147783
Stoom?
  maandag 2 oktober 2017 @ 20:37:19 #4
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_174148040
Een topic "Spanning" noemen en dan een stel dieseltreinen op de voorgrond. Dieselhydraulisch zelfs. Damn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_174148135
Hadden we vandaag nou een gebrek aan spanning of een overdaad aan spanning?
pi_174148182
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 20:39 schreef b2py het volgende:
Hadden we vandaag nou een gebrek aan spanning of een overdaad aan spanning?
Precies de goede hoeveelheid.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 oktober 2017 @ 20:41:05 #7
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174148191
Dat terrein in de OP is inmiddels toch leeg gehaald omdat ze er gaan verbouwen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174148638


Iemand deze panelen al opgevallen op Schiphol?
  maandag 2 oktober 2017 @ 21:02:34 #9
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_174148980
Ja. Warmtemeters: die meten de drukte op het perron, zodat de machinist z'n trein zo kan positioneren dat iedereen een eind moet lopen. DPS heet het: "Dynamisch PositioneringsSysteem". De bakborden worden dan ook uitgevoerd als LCD-panelen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_174149046
:D
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 3 oktober 2017 @ 00:26:03 #11
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174154956
quote:
Staatssecretaris Dijksma vindt de
prestaties van de NS en ProRail op de
hogesnelheidslijn van Schiphol naar het
zuiden "ronduit tegenvallen",schrijft
ze in een brief aan de Tweede Kamer.

Vooral de punctualiteit is een punt van
zorg,zegt Dijksma.Ze roept de NS en
ProRail op om zich de komende maanden
te revancheren om een nieuwe boete te
voorkomen.Over 2016 kregen de bedrijven
een boete van 2,3 miljoen euro.

Dijksma wil dat de reizigers van die
boete profiteren.Ze heeft nu besloten
dat reizigers in de Intercity Direct
tussen Schiphol en Rotterdam buiten de
spits tijdelijk geen toeslag betalen.
Wauw, je wordt tijdelijk extragratis NIET genaaid met toeslag voor een trein die vaker niet dan wel rijdt. En dat noemen we "de reiziger laten PROFITEREN" _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 00:57:14 #12
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_174155355
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_174156367
Misschien een vreemde vraag, maar gaat er nog een trein naar Sarajevo? Ik kan geen actuele informatie vinden.
Ook niet bij de Bosnische spoorwegen of de spoorwegen van de Servische autoriteiten binnen Bosnie (beetje wazig land, blijken twee spoorwegautoriteiten te hebben binnen een land).
De Servische spoorwegen van Servie als in Servie dat niet binnen Bosnie ligt of de Kroatische Staatsspoorwegen bieden ook weinig informatie.
Op de Duitse spoorwegsite kom ik er ook niet uit en bij het NS-loket weten ze niet wat Sarajevo is.

Uiteindelijk kan je er wel per gare Joegoslavische bus geraken vanuit Zagreb of Ljubjana of zo, maar dan kom je half-dood aan. Meinfernbus gaat er naar toe, maar echt superkwaliteit is dat ook niet en bovendien niet vanuit Zagreb. Grootste deel wilde ik toch per trein doen.

Bosnie leek me tof, ik ben er nog nooit geweest, maar lijkt me dus wel aardig. Misschien is Sarajevo zelf wat saai, maar ik kan altijd nog doorreizen naar Mostar of zo. Of is dat weer te toeristisch? Schijnt wel beetje iedereen naar toe te gaan.
pi_174156418
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 00:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wauw, je wordt tijdelijk extragratis NIET genaaid met toeslag voor een trein die vaker niet dan wel rijdt. En dat noemen we "de reiziger laten PROFITEREN" _O_
~O>
pi_174156755
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 05:10 schreef lao_tse het volgende:
Misschien een vreemde vraag, maar gaat er nog een trein naar Sarajevo? Ik kan geen actuele informatie vinden.
Ook niet bij de Bosnische spoorwegen of de spoorwegen van de Servische autoriteiten binnen Bosnie (beetje wazig land, blijken twee spoorwegautoriteiten te hebben binnen een land).
De Servische spoorwegen van Servie als in Servie dat niet binnen Bosnie ligt of de Kroatische Staatsspoorwegen bieden ook weinig informatie.
Op de Duitse spoorwegsite kom ik er ook niet uit en bij het NS-loket weten ze niet wat Sarajevo is.

Uiteindelijk kan je er wel per gare Joegoslavische bus geraken vanuit Zagreb of Ljubjana of zo, maar dan kom je half-dood aan. Meinfernbus gaat er naar toe, maar echt superkwaliteit is dat ook niet en bovendien niet vanuit Zagreb. Grootste deel wilde ik toch per trein doen.

Bosnie leek me tof, ik ben er nog nooit geweest, maar lijkt me dus wel aardig. Misschien is Sarajevo zelf wat saai, maar ik kan altijd nog doorreizen naar Mostar of zo. Of is dat weer te toeristisch? Schijnt wel beetje iedereen naar toe te gaan.
Internationaal zover ik weet niet, de trein van Belgrado naar Sarajevo is al een aantal jaar afgeschaft geloof ik. Binnenlands wel, er rijdt zowaar een Talgo van Doboj naar Sarajevo. Voor binnenlandse treinen is dit de dienstregeling als ik het goed begrijp (eerst station selecteren); je kunt zelfs met de trein naar Mostar: http://www.zfbh.ba/zfbhenx/konekcija_en.php

[ Bericht 2% gewijzigd door J.B. op 03-10-2017 06:49:54 ]
pi_174157461
NS presenteert ICNG als ‘superintercity’? :') :')
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:44:11 #17
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_174158484
In de halfjaarsrapportage van ProRail is te lezen dat DB Netz het derde spoor in Duitsland (Zevenaar - Oberhausen) niet voor 2022 verwacht. Informeel wordt er zelfs 2025 genoemd.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:57:20 #18
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174158723
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 05:10 schreef lao_tse het volgende:
bij het NS-loket weten ze niet wat Sarajevo is.
Hoe typerend :D

Ik wilde eens een keer een kaartje kopen naar Neerpelt in België (toen dat nog het eindpunt van die lijn was). Dat was in een tijd dat NS beweerde dat je kaartjes naar elk station in België ook bij ze kon kopen. Maar naar Neerpelt hadden ze niks. "Misschien een grote plaats in de buurt? :? " Ja, Eindhoven. Nee dat gaat lekker opschieten :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174158729
Weet iemand hoe laat de presentatie van ns is?
speak only if it improves the silence.
pi_174158885
Je kan 'm om 10:40 live volgen op de Facebookpagina van Treinreiziger.nl.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:06:18 #21
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_174158907
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 08:37 schreef b2py het volgende:
NS presenteert ICNG als ‘superintercity’? :') :')
NS heeft toch nog niks gepresenteerd? :?
pi_174158948
Dat zijn de woorden van de Telegraaf: https://www.telegraaf.nl/(...)tie-insuperintercity
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:33:32 #23
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_174159471
Bij het woord flitstrein stop ik met lezen...
pi_174160057
speak only if it improves the silence.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:08:08 #25
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_174160270
Niet echt een verrassing dus
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:09:30 #26
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_174160286
Mooi, de ns-livery staat m goed ^O^
Alleen waarom is de "bril" rondom de cabine dan weer zwart? :?
pi_174160335
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:08 schreef ReisT het volgende:
Niet echt een verrassing dus[ afbeelding ]
Neu. Is het nooit geweest. Het tekeningetje liet dan ook precies zien hoe het er uit kwam te zien.
Maar goed, dat wilde niemand geloven toen die Alstompresentatie opeens online verscheen :P
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:14:11 #28
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_174160376
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:09 schreef GlennQuagmire het volgende:
Mooi, de ns-livery staat m goed ^O^
Alleen waarom is de "bril" rondom de cabine dan weer zwart? :?
Misschien nieuwe veiligheidseisen of zo?

Ik vind het niet zo mooi staan, eigenlijk. NS schema wordt toch wat ouderwets en ik vind die flow aan de zijkant van de cabine die totaal geen rekening houdt met de cabinedeur en de raampartij ook wat goedkoop overkomen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:15:49 #29
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174160412
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:33 schreef ReisT het volgende:
Bij het woord flitstrein stop ik met lezen...

_O_ O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174160656
Saai model wel, het heeft bepaald niet de uitstraling van een ICMm... Die koppeling steekt ook zo opvallend uit.
pi_174160660
quote:
Ik vind hem echt mooi, wauw _O_
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:28:52 #32
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_174160730
SanneVanGalen twitterde op dinsdag 03-10-2017 om 11:00:28 Uitzicht vanaf het toilet in de nieuwe Intercity #ICNG Ironisch genoeg gekozen voor Hoek van Holland https://t.co/Eh1nGMrEyV reageer retweet
Op de wc kunnen we lekker gaan genieten van de nederlandse kust
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:32:39 #33
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_174160840
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:25 schreef J.B. het volgende:
Saai model wel, het heeft bepaald niet de uitstraling van een ICMm... Die koppeling steekt ook zo opvallend uit.
Je dit is nog een dummykoppeling dus dit is misschien niet helemaal hoe ver de koppeling op de echte trein ook zal uitsteken hoor
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:34:29 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174160880
Mooi ding, maar dat geel op de kop vind ik wat minder.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:35:01 #35
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_174160899
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:32 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

Je dit is nog een dummykoppeling dus dit is misschien niet helemaal hoe ver de koppeling op de echte trein ook zal uitsteken hoor
Op de impressie van het Italiaanse zusje steekt de koppeling ook niet opvallend uit. Zal in het echt vast ook wel meevallen.
pi_174161024
Op de tekeningen viel de koppeling helemaal niet op. Dat is inderdaad echt een mock-up dingetje.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:42:01 #37
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:42:45 #38
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174161107
Maar serieus, een hogesnelheidstrein zonder aerodynamische boegdeuren? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:44:35 #39
402291 desbarts
Des geweldige, almachtige bart
pi_174161153
Bedankt DOEI!
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:46:52 #40
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_174161219
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar serieus, een hogesnelheidstrein zonder aerodynamische boegdeuren? :?
Als dit een hogesnelheidstrein was had je een punt.
pi_174161501
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar serieus, een hogesnelheidstrein zonder aerodynamische boegdeuren? :?
Wilde ns niet.

Net als dat ze brede deuren wilden ipv de gebruikelijke smalle deuren, geen enkele hst heeft het!

Hun eisen waren een hel.

[ Bericht 3% gewijzigd door TjjWester op 03-10-2017 12:04:42 ]
speak only if it improves the silence.
pi_174161567
Flauwekul. Er heeft nooit een ontwerp met deuren voor de koppeling op tafel gelegen. Die dingen zijn veel te onbetrouwbaar en nergens voor nodig bij 200 km/u.
De enkelbladsdeuren zijn ook noodzakelijk, en dat zijn ze vanwege de drukdichtheid van de trein om ploppende oren bij tunnels te voorkomen.
pi_174161645
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:59 schreef MTL het volgende:
Flauwekul. Er heeft nooit een ontwerp met deuren voor de koppeling op tafel gelegen. Die dingen zijn veel te onbetrouwbaar en nergens voor nodig bij 200 km/u.
De enkelbladsdeuren zijn ook noodzakelijk, en dat zijn ze vanwege de drukdichtheid van de trein om ploppende oren bij tunnels te voorkomen.
Ns heeft in haar p.v.e opgenomen dat zij geen boegdeuren wensen!
speak only if it improves the silence.
pi_174161878
"Hun eisen waren een hel" = flauwekul.
Dit is geen hst maar een normale Intercity die betrouwbaar en degelijk moet zijn.
Boegdeuren zijn volstrekt onbetrouwbaar en wil je dus niet op je trein hebben als het niet noodzakelijk is (hoe vaak die dingen stuk gaan bij TGV/Thalys en ICE wil je niet weten). Bij 200 km/u is dat nergens voor nodig, dus wil je ze niet.

[ Bericht 16% gewijzigd door MTL op 03-10-2017 12:27:16 ]
pi_174162152
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 05:10 schreef lao_tse het volgende:
Misschien een vreemde vraag, maar gaat er nog een trein naar Sarajevo? Ik kan geen actuele informatie vinden.
Ook niet bij de Bosnische spoorwegen of de spoorwegen van de Servische autoriteiten binnen Bosnie (beetje wazig land, blijken twee spoorwegautoriteiten te hebben binnen een land).
De Servische spoorwegen van Servie als in Servie dat niet binnen Bosnie ligt of de Kroatische Staatsspoorwegen bieden ook weinig informatie.
Op de Duitse spoorwegsite kom ik er ook niet uit en bij het NS-loket weten ze niet wat Sarajevo is.

Uiteindelijk kan je er wel per gare Joegoslavische bus geraken vanuit Zagreb of Ljubjana of zo, maar dan kom je half-dood aan. Meinfernbus gaat er naar toe, maar echt superkwaliteit is dat ook niet en bovendien niet vanuit Zagreb. Grootste deel wilde ik toch per trein doen.

Bosnie leek me tof, ik ben er nog nooit geweest, maar lijkt me dus wel aardig. Misschien is Sarajevo zelf wat saai, maar ik kan altijd nog doorreizen naar Mostar of zo. Of is dat weer te toeristisch? Schijnt wel beetje iedereen naar toe te gaan.
Ik wilde zeggen dat ik vorig jaar nog de trein van Sarajevo naar Zagreb heb genomen, maar die is blijkbaar ook opgeheven :{
Blijft weinig over daar
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:40:49 #46
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174162434
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:14 schreef MTL het volgende:
Boegdeuren zijn volstrekt onbetrouwbaar
Oh hoezo dat? Ja als je rotzooi koopt wel natuurlijk. Maar er is geen enkele reden waarom zoiets niet op een betrouwbare manier gebouwd kan worden natuurlijk :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174163047
Als het op de ICE al niet lukt geloof ik niet dat het hiermee wel lukt
pi_174163387

Geen idee waar de trein vandaan gekomen was maar deze had vannacht moeten keren en het nachtnet in gemoeten :') daar heb ik even een stokje voor gestoken want de hele trein incl. de 1e klas zag er zo uit :')

stelletje amateurstudenten. de helft van het bier lag over de vloer....
pi_174163393
ik gok trouwens Leiden
pi_174163469
Amateurstudenten? Die treinen wiegen gewoon veel te sterk
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')