abonnement Unibet Coolblue
pi_174142907


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
avatar12.jpg Igen: Elektrische tractie ftw!
lock.gif MTL, Speelt wel eens met echte treintjes *O*


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!

  Heeft over alles een mening 2022 maandag 2 oktober 2017 @ 18:59:25 #2
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174144502
of toch Stroom? :??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174147783
Stoom?
  maandag 2 oktober 2017 @ 20:37:19 #4
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_174148040
Een topic "Spanning" noemen en dan een stel dieseltreinen op de voorgrond. Dieselhydraulisch zelfs. Damn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_174148135
Hadden we vandaag nou een gebrek aan spanning of een overdaad aan spanning?
pi_174148182
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 20:39 schreef b2py het volgende:
Hadden we vandaag nou een gebrek aan spanning of een overdaad aan spanning?
Precies de goede hoeveelheid.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 oktober 2017 @ 20:41:05 #7
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174148191
Dat terrein in de OP is inmiddels toch leeg gehaald omdat ze er gaan verbouwen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174148638


Iemand deze panelen al opgevallen op Schiphol?
  maandag 2 oktober 2017 @ 21:02:34 #9
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_174148980
Ja. Warmtemeters: die meten de drukte op het perron, zodat de machinist z'n trein zo kan positioneren dat iedereen een eind moet lopen. DPS heet het: "Dynamisch PositioneringsSysteem". De bakborden worden dan ook uitgevoerd als LCD-panelen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_174149046
:D
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 3 oktober 2017 @ 00:26:03 #11
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174154956
quote:
Staatssecretaris Dijksma vindt de
prestaties van de NS en ProRail op de
hogesnelheidslijn van Schiphol naar het
zuiden "ronduit tegenvallen",schrijft
ze in een brief aan de Tweede Kamer.

Vooral de punctualiteit is een punt van
zorg,zegt Dijksma.Ze roept de NS en
ProRail op om zich de komende maanden
te revancheren om een nieuwe boete te
voorkomen.Over 2016 kregen de bedrijven
een boete van 2,3 miljoen euro.

Dijksma wil dat de reizigers van die
boete profiteren.Ze heeft nu besloten
dat reizigers in de Intercity Direct
tussen Schiphol en Rotterdam buiten de
spits tijdelijk geen toeslag betalen.
Wauw, je wordt tijdelijk extragratis NIET genaaid met toeslag voor een trein die vaker niet dan wel rijdt. En dat noemen we "de reiziger laten PROFITEREN" _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 00:57:14 #12
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_174155355
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_174156367
Misschien een vreemde vraag, maar gaat er nog een trein naar Sarajevo? Ik kan geen actuele informatie vinden.
Ook niet bij de Bosnische spoorwegen of de spoorwegen van de Servische autoriteiten binnen Bosnie (beetje wazig land, blijken twee spoorwegautoriteiten te hebben binnen een land).
De Servische spoorwegen van Servie als in Servie dat niet binnen Bosnie ligt of de Kroatische Staatsspoorwegen bieden ook weinig informatie.
Op de Duitse spoorwegsite kom ik er ook niet uit en bij het NS-loket weten ze niet wat Sarajevo is.

Uiteindelijk kan je er wel per gare Joegoslavische bus geraken vanuit Zagreb of Ljubjana of zo, maar dan kom je half-dood aan. Meinfernbus gaat er naar toe, maar echt superkwaliteit is dat ook niet en bovendien niet vanuit Zagreb. Grootste deel wilde ik toch per trein doen.

Bosnie leek me tof, ik ben er nog nooit geweest, maar lijkt me dus wel aardig. Misschien is Sarajevo zelf wat saai, maar ik kan altijd nog doorreizen naar Mostar of zo. Of is dat weer te toeristisch? Schijnt wel beetje iedereen naar toe te gaan.
pi_174156418
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 00:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wauw, je wordt tijdelijk extragratis NIET genaaid met toeslag voor een trein die vaker niet dan wel rijdt. En dat noemen we "de reiziger laten PROFITEREN" _O_
~O>
pi_174156755
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 05:10 schreef lao_tse het volgende:
Misschien een vreemde vraag, maar gaat er nog een trein naar Sarajevo? Ik kan geen actuele informatie vinden.
Ook niet bij de Bosnische spoorwegen of de spoorwegen van de Servische autoriteiten binnen Bosnie (beetje wazig land, blijken twee spoorwegautoriteiten te hebben binnen een land).
De Servische spoorwegen van Servie als in Servie dat niet binnen Bosnie ligt of de Kroatische Staatsspoorwegen bieden ook weinig informatie.
Op de Duitse spoorwegsite kom ik er ook niet uit en bij het NS-loket weten ze niet wat Sarajevo is.

Uiteindelijk kan je er wel per gare Joegoslavische bus geraken vanuit Zagreb of Ljubjana of zo, maar dan kom je half-dood aan. Meinfernbus gaat er naar toe, maar echt superkwaliteit is dat ook niet en bovendien niet vanuit Zagreb. Grootste deel wilde ik toch per trein doen.

Bosnie leek me tof, ik ben er nog nooit geweest, maar lijkt me dus wel aardig. Misschien is Sarajevo zelf wat saai, maar ik kan altijd nog doorreizen naar Mostar of zo. Of is dat weer te toeristisch? Schijnt wel beetje iedereen naar toe te gaan.
Internationaal zover ik weet niet, de trein van Belgrado naar Sarajevo is al een aantal jaar afgeschaft geloof ik. Binnenlands wel, er rijdt zowaar een Talgo van Doboj naar Sarajevo. Voor binnenlandse treinen is dit de dienstregeling als ik het goed begrijp (eerst station selecteren); je kunt zelfs met de trein naar Mostar: http://www.zfbh.ba/zfbhenx/konekcija_en.php

[ Bericht 2% gewijzigd door J.B. op 03-10-2017 06:49:54 ]
pi_174157461
NS presenteert ICNG als ‘superintercity’? :') :')
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:44:11 #17
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_174158484
In de halfjaarsrapportage van ProRail is te lezen dat DB Netz het derde spoor in Duitsland (Zevenaar - Oberhausen) niet voor 2022 verwacht. Informeel wordt er zelfs 2025 genoemd.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:57:20 #18
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174158723
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 05:10 schreef lao_tse het volgende:
bij het NS-loket weten ze niet wat Sarajevo is.
Hoe typerend :D

Ik wilde eens een keer een kaartje kopen naar Neerpelt in België (toen dat nog het eindpunt van die lijn was). Dat was in een tijd dat NS beweerde dat je kaartjes naar elk station in België ook bij ze kon kopen. Maar naar Neerpelt hadden ze niks. "Misschien een grote plaats in de buurt? :? " Ja, Eindhoven. Nee dat gaat lekker opschieten :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174158729
Weet iemand hoe laat de presentatie van ns is?
speak only if it improves the silence.
pi_174158885
Je kan 'm om 10:40 live volgen op de Facebookpagina van Treinreiziger.nl.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:06:18 #21
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_174158907
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 08:37 schreef b2py het volgende:
NS presenteert ICNG als ‘superintercity’? :') :')
NS heeft toch nog niks gepresenteerd? :?
pi_174158948
Dat zijn de woorden van de Telegraaf: https://www.telegraaf.nl/(...)tie-insuperintercity
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:33:32 #23
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_174159471
Bij het woord flitstrein stop ik met lezen...
pi_174160057
speak only if it improves the silence.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:08:08 #25
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_174160270
Niet echt een verrassing dus
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')