abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:23:44 #26
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_174178390
Uit ervaring kan ik melden dat Eleonora's tof zijn! :Y
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_174179175
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 13:53 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

LaSanya :D
O+
pi_174180761
LaSanya _O-

Pom
Bara
Risolle
Lemper

Kan allemaal best toch?
Kwak
pi_174182105
Goede suggesties boven. Blijft er slechts eentje van over ;( Eloise stond al op ons lijstje.

Kom maar door met nog meer. Mag ook zeker een iets andere richting worden gedacht. Ik vind bijv Charlize of Camille ook erg mooi maar vind het ook ergens naar tokkie neigen.

Hoe gangbaar is het trouwens dat de 2e naam de roepnaam is? Dat zou het zoveel makkelijker maken!
pi_174182137
Mwahahaha SQ! Die gaat op de longlist :P

Mabawa O+ een meisje:
Arlene
Gwen
Jana
Robyn
Laurie
Mare
Abby
  woensdag 4 oktober 2017 @ 08:19:47 #31
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_174182266
Wat leuk, een meisje Mabawa O+
Elodie?
pi_174183059
Elodie vind ik prachtig maar niet voor ons. En dat heb ik dus met de meeste namen. Dan vind ik ze mooi maar zie ik ons kindje er niet mee. En ook al groeit zo'n kind in z'n naam, dan nog. Ik vind het zo lastig.
pi_174183120
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 07:58 schreef Mabawa. het volgende:

Hoe gangbaar is het trouwens dat de 2e naam de roepnaam is? Dat zou het zoveel makkelijker maken!
Mijn zus heeft haar 2e naam als roepnaam.
Haar voorletters zijn PJ, mijn ouders vonden JP niet mooi maar de roepnaam met een J wel. :)
  woensdag 4 oktober 2017 @ 09:44:41 #34
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174183128
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 07:58 schreef Mabawa. het volgende:

Hoe gangbaar is het trouwens dat de 2e naam de roepnaam is? Dat zou het zoveel makkelijker maken!
Ja joh, kan gewoon.
Hebben wij ook gedaan.

Alleen bij instanties etc gaan ze altijd uit van de eerste.
pi_174183260
Mabawa, wat vind je van Dide?
  woensdag 4 oktober 2017 @ 10:04:12 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174183406
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 09:53 schreef Adrian4 het volgende:
Mabawa, wat vind je van Dide?
Volgens mij klinkt dat niet lekker in het Engels.....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 4 oktober 2017 @ 10:07:05 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174183449
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 07:58 schreef Mabawa. het volgende:
Goede suggesties boven. Blijft er slechts eentje van over ;( Eloise stond al op ons lijstje.

Kom maar door met nog meer. Mag ook zeker een iets andere richting worden gedacht. Ik vind bijv Charlize of Camille ook erg mooi maar vind het ook ergens naar tokkie neigen.

Hoe gangbaar is het trouwens dat de 2e naam de roepnaam is? Dat zou het zoveel makkelijker maken!
Mijn derde naam is mijn roepnaam.... nou zijn er wat verschillende lezingen over hoe dat ontstaan is, maar dat verandert er niet veel aan.

Moeder: Je vader ging aangifte doen en we hadden afgesproken dat je AB zou gaan heten en je roepnaam C zou zijn, en toen kwam hij terug en bleek dat hij C er maar achter had laten zetten.
Vader toen ik hem daar naar vroeg: Als ik dat gedaan had had ik niet meer thuis hoeven komen, het was gewoon afgesproken.

Anyhow.... ABC hier dus en niet AB we noemen haar C.

Overigens vind ik het persoonlijk niet echt handig, vooral omdat A en B ook nog eens vreselijk oubollige namen zijn, en het is voor mij wel een reden geweest te zorgen dat de eerste naam van mijn kinderen ook de roepnaam is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 4 oktober 2017 @ 10:10:24 #38
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174183520
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 09:44 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ja joh, kan gewoon.
Hebben wij ook gedaan.

Alleen bij instanties etc gaan ze altijd uit van de eerste.
Dat idd. Mijn zus haar officiële naam is anders dan haar roepnaam. Bij instanties noemen ze haar bij haar eerste officiële naam.
Mijn ouders vonden dat achteraf toch niet zo leuk, dus bij mij hebben ze het anders gedaan :P

Maar als je dat niet erg vindt dan kan het prima :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 10:17:16 #39
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174183622
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 09:39 schreef Mabawa. het volgende:
Elodie vind ik prachtig maar niet voor ons. En dat heb ik dus met de meeste namen. Dan vind ik ze mooi maar zie ik ons kindje er niet mee. En ook al groeit zo'n kind in z'n naam, dan nog. Ik vind het zo lastig.
Wat vind je van namen als Victoria of Veronica?
KuikenGuppy
pi_174183634
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 09:53 schreef Adrian4 het volgende:
Mabawa, wat vind je van Dide?
Klinkt inderdaad niet lekker in het Engels. Daarnaast vind ik het ook te Nederlandsachtig ogen en dat is sowieso mijn smaak niet zo. :)

Even nog iets duidelijker:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sommige namen 'staan' dus gewoon niet.

Ja ergens lijkt het me best vervelend zoals jij aangeeft Leandra. Zeker met 3 namen.

Ik bedacht me trouwens dat mijn vader het ook heeft en er weinig problemen mee heeft.
Opzich wordt overal zoals op school enzo altijd wel om roepnaam gevraagd toch?
pi_174183644
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 10:17 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wat vind je van namen als Victoria of Veronica?
:X vreselijk. En daar komt mn vriend dus mee aan. :')
  woensdag 4 oktober 2017 @ 10:21:10 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174183666
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 10:18 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Klinkt inderdaad niet lekker in het Engels. Daarnaast vind ik het ook te Nederlandsachtig ogen en dat is sowieso mijn smaak niet zo. :)

Even nog iets duidelijker:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sommige namen 'staan' dus gewoon niet.

Ja ergens lijkt het me best vervelend zoals jij aangeeft Leandra. Zeker met 3 namen.

Ik bedacht me trouwens dat mijn vader het ook heeft en er weinig problemen mee heeft.
Opzich wordt overal zoals op school enzo altijd wel om roepnaam gevraagd toch?
Ja hoor, overal wordt een roepnaam gevraagd, maar instanties hebben nogal eens de neiging de eerste naam voluit te schrijven, en dan heb ik altijd zoiets van Adriaantje? ben ik dat? Oh ja, dat ben ik...

Nee, het is geen Adriaantje, maar het is ook geen ABC :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 4 oktober 2017 @ 10:21:17 #43
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174183671
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 07:58 schreef Mabawa. het volgende:
Goede suggesties boven. Blijft er slechts eentje van over ;( Eloise stond al op ons lijstje.

Kom maar door met nog meer. Mag ook zeker een iets andere richting worden gedacht. Ik vind bijv Charlize of Camille ook erg mooi maar vind het ook ergens naar tokkie neigen.

Hoe gangbaar is het trouwens dat de 2e naam de roepnaam is? Dat zou het zoveel makkelijker maken!
Ik vind Charlize of Camille niet tokkie. En het is de 2e naam ook nog toch? Die gebruik je niet heel vaak en sta je over het algemeen ook niet over de speeltuin te roepen ;)

Waarom is het andersom makkelijker eigenlijk?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 11:15:54 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174184512
Camille vind ik ook zeker niet tokkie, vrij klassiek zelfs.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 4 oktober 2017 @ 11:24:16 #45
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174184661
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 10:18 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Klinkt inderdaad niet lekker in het Engels. Daarnaast vind ik het ook te Nederlandsachtig ogen en dat is sowieso mijn smaak niet zo. :)

Even nog iets duidelijker:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sommige namen 'staan' dus gewoon niet.

Ja ergens lijkt het me best vervelend zoals jij aangeeft Leandra. Zeker met 3 namen.

Ik bedacht me trouwens dat mijn vader het ook heeft en er weinig problemen mee heeft.
Opzich wordt overal zoals op school enzo altijd wel om roepnaam gevraagd toch?
Als het je echt zou irriteren dan geef je gewoon alleen bij school, sport en andere zaken alleen de roepnaam op.
Dat mag en kan gewoon.

Ik had Camilla op mijn lijstje.
pi_174184876
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 10:21 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ik vind Charlize of Camille niet tokkie. En het is de 2e naam ook nog toch? Die gebruik je niet heel vaak en sta je over het algemeen ook niet over de speeltuin te roepen ;)

Waarom is het andersom makkelijker eigenlijk?
Andersom hebben we zeg maar een paar combi's die wel lekker bekken, maar zodra roepnaam ook naam 1 wordt klinkt het ineens minder vloeiend. Dan zou het makkelijker kiezen zijn.

Ooh pfff gelukkig hebben we nog even :X
pi_174193186
Wat vinden jullie van Vince?
Senna en Vince H.
Kwam ineens in me op toen ik een dakje aan het slopen was.
Julius en Jules zijn ook nog in de race.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 18:36:36 #48
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_174193216
Vince lijkt me een prima naam ^O^ Niet helemaal mijn smaak, maar ook helemaal niet gek/vreemd/ pestgevoelig etc.
pi_174193260
En Finn? Kims vondst.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 18:57:09 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174193746
Ik zou hem dan als officiële naam Vincent geven, dat kan nergens kwaad, dat je hem dan zelf Vince noemt is wat anders, maar dan heeft hij tenminste een naam die geen koosnaampje lijkt.

Finn vind ik niet onaardig, er hangt iig geen Djord'angelhyno zweem omheen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')