abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_174614473
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, lastige materie inderdaad. Maar goed, schijnbaar kan het, dus Šls het kan, gaan we het ook doen. Hoe dan ook, dit is wel offtopic, dus laten we het weer over het huis hebben vanaf nu :) ;)
:o nou je huis ziet er iig goed uit.
Op dinsdag 14 november 2017 23:24 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik zou PrisTheShiz een 69/1 geven. :9
  donderdag 26 oktober 2017 @ 23:05:15 #77
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_174682209
Zo, duurde even een paar dagen, maar ik heb een nieuwe update:

Inmiddels is ook een begin gemaakt met het beneden schilderen. Dat is pas de grondverf, dus daar kun je nog niet veel aan zien, maar toch wat foto's:

De deur van de woonkamer naar de gang:

eEgzHyP.jpg

De vvoordeur van de binnenkant, het kozijn, het deurtje van de brievenbus en de 'meterkast', dus zo'n beetje alles wat je op de foto ziet :):

J4NROlC.jpg

Het eerste rolgordijntje hangt op de overloop:

kdHlIPJ.jpg

En de bestelling van de badkamer + gordijnrails is vandaag binnen gekomen. Dat wil zeggen, een hangkast, een nieuw badkamermeubel, nieuwe kraan, nieuwe wasbak en de douchedeuren. De douchedeuren worden met een beetje geluk morgen geplaatst, maar dat is nog even afwachten:

Ryha1sp.jpg

AfSxfGO.jpg

Op dezelfde kamer als de foto hierboven komt dus een schuifwand-kast. Daarachter gewoon schappen om dingen te leggen en nog een stang om dingen te hangen. De planken liggen er nu gewoon even op om ze uit de weg te hebben want het is nog een grote rommel op die kamer, maar toch:

eo1WKXD.jpg

En eindelijk hangt de TV in de keuken ook aan de muur:

K1gc4lU.jpg

Om een idee te geven, de TV is een 46" model. De kennel staat er zo lang er heel veel mensen rondrennen in huis, want een van de 2 hondjes flipt volledig als er iemand is die ze niet kent/mag, wat zo'n beetje iedereen is :') en in dat ding voelt ze zich veilig. Zodra alles klaar is wordt dat ding weer afgebroken. :)

Dan staat ook nog het TV meubel op de slaapkamer eindelijk op pootjes, dus ik kan van het weekend aan de slag om daar dingen in te gaan richten. Nu staat er al een deel neergezet, maar dat blijft niet zo staan etc etc:

6vHWeWG.jpg

Er komt 5.1 op de slaapkamer, net als in de woonkamer, maar dat is nog even wat werk, want er moeten ook nog kabelgootjes komen, maar daarvoor moet ik eerst de kabels op lengte maken en zo, dus dat is wellicht wat voor het weekend :)

Daarnaast zijn de plinten op de vloeren boven + zolder ook een stuk verder gelegd, maar is nog niet klaar. Zoals gezegd, met een beetje geluk staan de douchedeuren morgen, en als die staan komt er ook nog een mannetje om dat af te kitten, en dan kunnen we eindelijk fatsoenlijk douchen :)
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 18:19:33 #78
16180 CoolGuy
pi_174695750
Update:

Zoals de planning was is vandaar de douchewand geplaats en afgekit:

zYyYDgt.jpg

fDZvkow.jpg

Verder is boven overal het nieuwe beslag op de deuren gekomen. De rest van de badkamer (wastafel + kastje + kraan) is binnen gekomen, maar wordt volgende week geplaatst, en dan hebben we nog een nieuwe spiegel nodig.

Dan blijft de badkamer alles behalve geweldig, maar aangezien we over 5 jaar de badkamer toch willen veranderen en de meubels dan mee gaan naar de volgende badkamer, en de douchecabine dan weg gaat, hebben we besloten om het voor nu zo op te lossen. Maar de badkamer blijft niet mooi, al zal hij er straks met het nieuwe spul toch wat beter uit zien.
  donderdag 2 november 2017 @ 12:56:02 #79
16180 CoolGuy
pi_174822979
Update zonder foto's (nog). De badkamer is klaar, de 'inhoud' van de kast achter de schuifwand is klaar, de zolder is klaar.

De schuifwand komt over 2 weken, de nieuwe trapleuning komt ook over 2 weken. Schilderen is over de helft. De rolluiken zijn gisteren besteld, met Somfy RTS motoren om ze in het hele huis te kunnen automatiseren, dat is een duur geintje, maar gemak is ook wat waard.

Dan is er nog een andere auto gekocht voor mijn vrouw, want zoals ook in dit topic aangekaart, is die auto kapot gereden.

Dan moet er nog gebeuren:

De trapbekleding
De bank moet nog komen
De rolluiken moeten nog komen
De schuifdeuren
De trapleuning
De rolletjes voor de ramen moeten nog geleverd worden en
de gordijnen moeten nog opgemeten, besteld, geleverd en opgehangen worden.
En dan nog de TV die ik nog moet gaan halen en ophangen.

En dan nog de verdere aankleding van het huis, maar dat hoort niet meer bij de 'werkzaamheden'.

Gaat langzaam de goeie kant op ^O^ ^O^
  zaterdag 4 november 2017 @ 21:03:40 #80
16180 CoolGuy
pi_174870692
Update:

Ik dacht even dat de badkamer klaar was, maar ik was vergeten dat daar nog een smalle kast komt te hangen. Dat is deze kast:

rctltYw.jpg

Voor de rest is de badkamer wel klaar (tot hij over 5 jaar helemaal op de schop gaat):

CzHXjfA.jpg

Ik heb een andere spiegel besteld, die helemaal tot op de wastafel gaat komen. Daarnaast is alvast afgetekend waar de gaten geboord moeten gaan worden om de kast op te hangen:

r1xtlWr.jpg

Dan was er nog 1 wand op zolder die antracietgrijs was, maar die is inmiddels ook wit:

oPg6Cv5.jpg

Voor de tuindeuren hangen nu nieuwe rolletjes:

AQx309I.jpg

En voor de rest is er in de woonkamer en op 2 slaapkamers gordijnrails opgehangen. Die gordijnen zijn ook al opgemeten, uitgezocht en besteld:

48HxFlP.jpg

rlDtaNI.jpg

8yyODVP.jpg

Daarnaast is de kastinhoud die achter de schuifwand komt nu af. Het is in plastic ingepakt omdat daar de schuifwand voor komt, maar aangezien er op die kamer gezaagd gaat worden hebben we er voor gezorgd dat dat zaagsel niet op de schappen terecht komt:

p82XISn.jpg

Wat niet te zien is, is dat er onder de onderste schappen over vrijwel de gehele breedte van de kast 2 stangen hangen, om kleding aan op te kunnen hangen. :)

Aangezien ik bijna alles in de woonkamer in orde ga maken qua audio/video heb ik alvast mijn versterker uit de opslag gehaald:

ZUwJ0yq.jpg

Tot zo ver de update weer :)
pi_174894391
Mooi werk, ziet er goed uit allemaal.
Wel jammer dat ze destijds bij de renovatie de CV niet vernieuwd hebben met nieuwe leidingen en radiatoren, stoort je dat niet?
  zondag 5 november 2017 @ 22:30:08 #82
16180 CoolGuy
pi_174894517
quote:
2s.gif Op zondag 5 november 2017 22:25 schreef junkiexp het volgende:
Mooi werk, ziet er goed uit allemaal.
Wel jammer dat ze destijds bij de renovatie de CV niet vernieuwd hebben met nieuwe leidingen en radiatoren, stoort je dat niet?
De CV ketel is wel vernieuwd tijdens de renovatie en in de keuken is alles nieuw, maar de rest van het huis niet nee. Ja en nee. Mooier was natuurlijk geweest als je nauwelijks leidingen had zien lopen, maar het stoort me niet genoeg om het nu alsnog te doen. In de woonkamer en op de slaapkamers zie je ze straks niet meer omdat daar gordijnen voor komen te hangen.
pi_174894601
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 22:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

De CV ketel is wel vernieuwd tijdens de renovatie en in de keuken is alles nieuw, maar de rest van het huis niet nee. Ja en nee. Mooier was natuurlijk geweest als je nauwelijks leidingen had zien lopen, maar het stoort me niet genoeg om het nu alsnog te doen. In de woonkamer en op de slaapkamers zie je ze straks niet meer omdat daar gordijnen voor komen te hangen.
Duidelijk, en het is ook wel heel ingrijpend om het nu nog te gaan doen.
Ik zit in de CV branch dus mij viel het gelijk op, vandaag mijn vraag ;)
  zondag 5 november 2017 @ 22:39:22 #84
16180 CoolGuy
pi_174894765
quote:
2s.gif Op zondag 5 november 2017 22:33 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Duidelijk, en het is ook wel heel ingrijpend om het nu nog te gaan doen.
Ik zit in de CV branch dus mij viel het gelijk op, vandaag mijn vraag ;)
Ah, kijk aan :) ik heb een tijd geleden opgezocht wat voor ketel het was en ik ben het nu vergeten, maar ik wil (in de nabije toekomst) iets van een Nest of andere thermostaat zodat dat ding op afstand te bedienen is en ook door Homey aan te sturen is.

Blijkbaar kan dat met deze ketel, tenminste, dat vertelde internet me :)
pi_174894834
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 22:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ah, kijk aan :) ik heb een tijd geleden opgezocht wat voor ketel het was en ik ben het nu vergeten, maar ik wil (in de nabije toekomst) iets van een Nest of andere thermostaat zodat dat ding op afstand te bedienen is en ook door Homey aan te sturen is.

Blijkbaar kan dat met deze ketel, tenminste, dat vertelde internet me :)
Ja is leuk speelgoed, Nest kan bijna op iedere ketel, laat je goed informeren tzt want er zijn wat haken en ogen aan.
Ik heb zelf de Nest 2.0 maar qua design en app ben ik tevreden, als thermostaat niet zo heel erg.
Zit er soms een halve graad naast, en gaat soms pas stoken als de temperatuur met een halve graad is gedropt, dat moet sneller en zulke dingen kun je op de 2.0 niet instellen.
Binnenkort weer eens wat anders, meeste mensen nemen elke 2 jaar een andere telefoon, ik een andere thermostaat :)
  zondag 5 november 2017 @ 22:57:45 #86
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_174895202
Mooi dat het vordert met de afwerking. Die badkamer kan er met gemak 5 jaar tegenaan toch! :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 5 november 2017 @ 22:59:57 #87
16180 CoolGuy
pi_174895257
quote:
2s.gif Op zondag 5 november 2017 22:42 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ja is leuk speelgoed, Nest kan bijna op iedere ketel, laat je goed informeren tzt want er zijn wat haken en ogen aan.
Ik heb zelf de Nest 2.0 maar qua design en app ben ik tevreden, als thermostaat niet zo heel erg.
Zit er soms een halve graad naast, en gaat soms pas stoken als de temperatuur met een halve graad is gedropt, dat moet sneller en zulke dingen kun je op de 2.0 niet instellen.
Binnenkort weer eens wat anders, meeste mensen nemen elke 2 jaar een andere telefoon, ik een andere thermostaat :)
Heb je aanraders? Want of t nou een Nest is of wat dan ook, als t maar samenwerkt met Homey.
  zondag 5 november 2017 @ 23:00:34 #88
16180 CoolGuy
pi_174895272
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 22:57 schreef monsterd. het volgende:
Mooi dat het vordert met de afwerking. Die badkamer kan er met gemak 5 jaar tegenaan toch! :)
Ja joh, de badkamer kan er wel een paar jaar tegenaan, maar mooi is het niet. Die tegels op de muren zijn verschrikkelijk.
  dinsdag 7 november 2017 @ 12:30:07 #89
16180 CoolGuy
pi_174919863
Zo, kleine update.

In de gang was nog een aansluiting voor een lichtpunt aan de muur, en aangezien de lamp die aan het plafond hangt geschakeld is met de buitenlamp boven de voordeur, heb ik aan de muur een lamp opgehangen die met een aparte knop te bedienen is.

In de gang zijn 2 knoppen om de lamp aan het plafond aan en uit te maken. Het probleem is dat er geen knop boven is om de lamp in de gang aan te maken, en dus, als je 's avonds in bed ligt en je besluit om beneden nog wat te drinken gaan halen, dan heb je wel een lamp op de overloop, maar daar heb je beneden in de gang niks aan.

Dus heb ik in de lamp in de gang aan de muur een Philips Hue lamp gedaan die alleen maar wit licht geeft, die je op afstand aan of uit kunt doen. Dat kan dus met de telefoon, maar er komt boven ook een draadloze knop op de overloop aan de muur waarmee je boven al die lamp beneden aan kunt doen zonder telefoon te moeten gebruiken.

Ook die knop gaat overkill zijn omdat ik gisteravond een aantal home automation dingen besteld heb, waaronder een sensor die ik wil gaan gebruiken om die lamp aan te doen zodra de sensor beweging detecteert, dus daar ga ik morgen mee spelen, want morgen komen de spullen binnen.

Voor nu een fotootje van de lamp aan de muur:

Gh7o6wj.jpg

Dan hangt verder ook nog de kast op de badkamer. Nu moeten alleen nog een andere spiegel op de badkamer (die komt als het goed is a.s. vrijdag aan) en voor het raam hangen nu lamellen, die gaan weg, want ondingen, en daar komt dan een rolletje voor het raam die tegen vocht kan. Dat moet nog besteld worden, want vanochtend besloten, maar voor nu even de kast:

AwDJfyH.jpg

Even voor de vorm wat handdoeken er in gegooid:

QP4vlsA.jpg

PCicnVx.jpg

rtD7tvN.jpg

:)
  dinsdag 7 november 2017 @ 20:05:32 #90
16180 CoolGuy
pi_174928842
Kleine update:

Nieuwe lampenkampjes op de lampjes op het TV-dressoir:

Qeff80e.jpg

De bol met de LED ring is een Athom Homey, een home automation controller, die straks de geautomatiseerde/te automatiseren zaken in huis gaat aansturen.

Dan hebben we nog een staande lamp waar we zo'n zelfde kap bij gekocht hebben, maar dan groter:

ezvjrZo.jpg

De lamp die er in zit gaat er uit, want dat licht is veel te kil, dus daar komt een lamp in die zacht geel licht geeft. Omdat die lamp op een KaKu unit zit die ook door Homey wordt aangestuurd hoef ik daar geen Philips Hue lamp in te doen.

In de relatief nabije toekomst ga ik wel de spotjes die in de keuken ingebouwd zitten vervangen voor Philips Hue, icm een sensor zodat de lampen automatisch aan en uit gaan. Verder ga ik langzaam ook beginnen aan het alarmsysteem in huis, etc, maar dat zal langzaam gaan want eerst moet de nieuwe TV nog opgehaald worden, en die heeft voorrang zodra aan het eind van de maand de bank er is :9
  woensdag 8 november 2017 @ 10:14:18 #91
16180 CoolGuy
pi_174937314
Zo, vandaag wat spullen voor thuis automatisering binnen gekregen:

ccgENjI.jpg?1

Dit is een multisensor, die op trilling, beweging, lichtsterkte en temperatuurveranderingen reageert. Deze sensor gaat in de gang gebruikt worden om de wandlamp automatisch aan/uit te laten gaan op het moment dat iemand in de gang komt. De planning is dat er meer van dit soort sensoren in huis komen, maar dit is de eerste, en ik wil eerst kijken of dat een beetje lekker werkt voor ik er meer koop.

7smF4bh.jpg?1

Dit is gewoon een simpele deur/raam sensor. Ook wederom eerst 1, om te kijken of/hoe het werkt, en indien het bevalt, is het de bedoeling dat er zo'n sensor komt voor elk venster/buitendeur.

F8h27j0.jpg?1

Ook een deur/raam sensor, maar een goedkopere dan de Fibaro hierboven. Deze sensor gaat gebruikt worden in de brievenbus, zodat ik een melding krijg wanneer er post is binnen gekomen :') 8)7

Totaal onnodig, maar gewoon, omdat het kan.
pi_174959417
Laat weten hoe dat Fibaro spul werkt. Ik wil zelf ook het een en ander automatiseren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 9 november 2017 @ 14:43:30 #93
16180 CoolGuy
pi_174960286
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 13:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Laat weten hoe dat Fibaro spul werkt. Ik wil zelf ook het een en ander automatiseren.
Dat Fibaro spul zit er sinds gisteravond en werkt als een fucking trein. Het is echt heel erg simpel toe te voegen, in te stellen en te gebruiken ^O^ :

Z3ZguXn.jpg

o7sMAyv.jpg

Het werkt zelfs zo goed dat ik zojuist nog een bestelling heb gedaan.

1x Hank deursensor
1x Neo Coolcam deursensor
1x Fibaro deursensor 2

[ Bericht 8% gewijzigd door CoolGuy op 09-11-2017 14:52:54 ]
pi_174960782
CoolGuy, wat is het verschil tussen die deursensoren en waarom kies je precies voor deze?
Is dat zo?
  donderdag 9 november 2017 @ 15:14:44 #95
16180 CoolGuy
pi_174960923
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 15:07 schreef Smallish het volgende:
CoolGuy, wat is het verschil tussen die deursensoren en waarom kies je precies voor deze?
Ah, goeie vraag. Nou ja, kijk, de Fibaro Deursensor 2 hebben ook een temperatuurmeter ingebouwd zitten. Daarnaast zijn die dingen in verschillende kleuren te krijgen. Zo is mijn voordeur wit, maar zijn mijn tuindeuren zwart. Daarnaast zijn beide genoemde deuren buitendeuren, en daar wil ik een sensor aan die 'op kleur' is en ook in staat is de temperatuur te meten.

Voor de binnendeuren gebruik een Hank sensor, om de simpele reden dat die een stuk goedkoper zijn dan die Fibaro sensoren.

De Neo CoolCam ga ik gebruiken in de brievenbus, omdat hij het kleinste is van alle sensoren, en dus het beste in de brievenbus te monteren/plakken is. Ik heb het gisteravond geprobeerd met die Hank, maar dat ding is echt een stukje te lomp (relatief want het is een klein ding, maar voor een brievenbus toch tť groot voor mijn gevoel. Hij past wel, maar ik vind het te groot.

Op alle buitendeuren + ramen ga ik die Fibaro gebruiken, omdat buitendeur + temperatuursensor ingebouwd.
pi_174961020
Dank je, duidelijk! Wij hebben zwarte kozijnen en denken ook aan iets dergelijks, dus goed om dit te weten. Ga me eens goed oriŽnteren op deze dingen. Succes met jullie huis, je hebt het tempo er goed in! ^O^
Is dat zo?
  donderdag 9 november 2017 @ 15:26:05 #97
16180 CoolGuy
pi_174961193
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 15:18 schreef Smallish het volgende:
Dank je, duidelijk! Wij hebben zwarte kozijnen en denken ook aan iets dergelijks, dus goed om dit te weten. Ga me eens goed oriŽnteren op deze dingen. Succes met jullie huis, je hebt het tempo er goed in! ^O^
Het is een relatief dure hobby, want je wil steeds meer. Tenminste, ik. Mijn vrouw is er allemaal niet zo mee bezig, maar dat nu het licht in de gang automatisch aan en uit gaat vindt ze toch wel handig :P

Ja, tempo zit er goed in inderdaad. We zijn er bijna. In principe moeten we nog:

schuifwand.
trapleuning.
klein trapleuninkje boven.
Gordijnen in de woonkamer en op de slaapkamers.
rolgordijntjes in de woonkamer en op de slaapkamers en op de badkamer.
Schoenenkast in de gang.
Surroundspeakers ophangen achter de bank (als die geleverd is).
Kabelgootjes/kabelmanagement.

Kozijnen aan de voorkant van het huis schilderen (maar dat wordt voorjaar muv het woonkamerraam, omdat daar over 4 weken een rolluik komt, en dan moet dat wit zijn, maar ideaal weer is het niet om te schilderen).

De nieuwe TV afhalen + ophangen.
Decoratie, maar dat tel ik niet echt als een 'ding' mee. :)
pi_174962803
Netjes huis!!

heb je een dure bank/tv ?

hoe zit het met de staat van de kozijnen??

[ Bericht 6% gewijzigd door hoechst op 09-11-2017 16:50:12 ]
  donderdag 9 november 2017 @ 16:51:34 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174962921
Ik dacht even dat er een CoolBaby in aankomst was, maar kennelijk hebben jullie een box voor de huisdieren :D

Mooi huis ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 9 november 2017 @ 18:06:46 #100
16180 CoolGuy
pi_174964207
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 16:51 schreef Leandra het volgende:
Ik dacht even dat er een CoolBaby in aankomst was, maar kennelijk hebben jullie een box voor de huisdieren :D

Mooi huis ^O^
Nee, dat willen we wel graag, maar daar is de tijd nog niet rijp voor ;) Die box is er alleen maar omdat 1 van de 2 hondjes volledig lijp wordt als er iemand in huis komt die ze niet kent/niet mag (wat vrijwel iedereen is :') )

Dat doet ze niet in die kennel, want daar voelt ze zich veilig. Maar, omdat ze dat gedrag ook niet vertoonde in het vorige huis, zal het aan het huis liggen, en straks als er niet meer elke dag lui hier aan het werken zijn, gaat die kennel ook weer weg, want ze zal toch moeten gaan wennen.

Thx! :)
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')