abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:38:26 #176
274204 crew  Mexicanobakker
pi_174166657
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 15:35 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Mensenkinders ga jij toch ergens anders aanmoedigen om de burgers in elkaar te laten meppen....
Zijn er al berichten dat ze puur en alleen staken vanwege de werkwijze van Rajoy ipv achterliggende doeleinden ja?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:07:40 #177
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_174167212
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 15:35 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Mensenkinders ga jij toch ergens anders aanmoedigen om de burgers in elkaar te laten meppen....
Wat is nou eigenlijk jouw band met Spanje/Cataluña?
Siesta & Fiesta!
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:32:43 #178
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_174167722
https://www.powned.tv/artikel/fryslan-catalonie-van-nederland

De Friezen hebben dit weekend met meer dan gemiddelde belangstelling zitten kijken naar wat er zich allemaal in het zonnige zuiden afspeelde.

Begint het ook niet in Friesland weer een beetje te kriebelen?
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:15:29 #179
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_174168662
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2017 21:22 schreef Bramito het volgende:

[..]

Aragon onafhankelijk _O- dat zou wat zijn zeg.

Hoe kom je daar nou bij?
Idd, noem dan Baskenland.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:29:33 #180
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_174169052
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 14:37 schreef Super_Fucker_II het volgende:
Het Franco regime is pas geëindigd in 1975. Menig Spanjaard die nog leeft heeft op Franco gestemd, omdat het nog maar slechts 42 jaar geleden is. De kinderen van de fascisten zijn ook niet opeens van de aardbodem verdwenen. Denken dat opeens iedereen afstand neemt van het fascistisch regime is in mijn ogen naïef.

Het geweld van zondag is op geen enkele andere manier te duiden dan een fascistische daad.

Mensen die dat ontkennen zijn in mijn ogen naïef of manipulatief bezig.
Wat is hier fascistisch, het uitlokken of het bestrijden van het ontstane geweld ?

Hou in gedachte dat de GC slechts overheidsgebouwen ontruimde waar zich activiteiten ontplooiden die verboden waren op grond van de wet en tot doel hadden de staat en de eenheid - wat je daar ook verder van vindt - van Spanje te ontwrichten. En net als jij weet je dat de GC geen tegenspraak duldt.

Het is verder misselijkmakend dat die "vrijheidsbeweging" ouderen, vrouwen en kinderen inzetten op scholen als wapenschild. Wees dan stoer en ga de strijd aan met politieke middelen.

Ik heb vroegûh ook aan de krakersprotesten deelgenomen en als een pet dan zei dat je weg moest wezen moet je niet zeuren dat je (forse) klappen krijgt. Dat wat wordt getoond, uittekenen als fascistisch geweld is je reinste kolder.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:54:24 #181
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_174169652
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 14:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het referendum is dan ook vooral een statement, een demonstratie van een opvatting over het gebrek aan autonomie, een protest tegen de opstelling van Madrid daarin. Nou heeft het Spanje van Rajoy het niet zo op de vrijheid van demonstratie en de vrijheid van meningsuiting en lijkt de politie nog niet altijd te beseffen dat de tijd van de politiestaat al 40 jaar voorbij zou moeten zijn. Juist omdat het referendum geen rechtsgevolg kan hebben is het niet meer dan een vorm van geweldloos protest dat met grof geweld beantwoord is. Spanje is een beetje aan het afglijden richting de autoritaire staat die het ook weer niet zo heel lang geleden was en dat speelt natuurlijk ook mee en deze reactie is daar een schaamteloze uitdrukking van.

Als je het als Spaanse regering juridisch/democratisch/rechtsstatelijk wil houden dan laat je die mensen met hun biljetjes in de weer en neem je de percentages als uitdrukking van de publieke opinie ter kennisgeving aan en geef je een officiele verklaring uit dat de uitslag juridisch volkomen irrelevant is.

[..]

De Spaanse overheid kan natuurlijk gewoon zeggen wat de verhouding met een zelfstandig Catalonië na een deugdelijk referendum zou worden. Grenzen dicht, luchtruim dicht, dan de Spaanse voetbalbond beslissen dat Barca nog gewoon mee mag doen, de Spaanse overheid kan daar gewoon zijn medewerking aan onthouden en dan houdt het op met die Catalaanse trots. Geen enkele redelijke Catalaan zal voor afscheiding zonder de medewerking van Spanje zijn, ook daarom is het niet meer dan een protest tegen het gebrek aan autonomie.

Voor meer autonomie is veel te zeggen, en niet alleen voor Catalonie. Een binnenzee, een oceaan en een hooggebergte is traditioneel wat het Iberisch schiereiland bij elkaar houdt, niet zozeer een culturele identiteit of een lotsverbondenheid. Alleen net als de EU wil ook de nationale regering gewoon zoveel mogelijk macht ipv burger meer zelfbeschikking te gunnen door meer regionale macht. Zo heel onschuldig is dat Madrileens centralisme in historisch perspectief nou ook weer niet.
Ik denk dat je hier aan een aantal dingen voorbijgaat. De Catalaanse parlement wil een formeel referendum om daarmee (ook internationaal/juridisch) te rechtvaardigen dat zij zich dus MAG afscheiden. Dat en die werkwijze, staat de Spaanse grondwet simpelweg niet toe. De regering kan en kon niet anders dan het referendum te verbieden wat de Catalaanse overheid aansturend op een confrontatie heel goed weet.

Ook Spaanse overheidsmiddelen inzetten, wat de Catalaanse overheid voor haar eigen belang doet/deed, is simpelweg niet toegestaan. Jij gaat ook niet willen dat de politie van zeg Utrecht zich met al haar spullen, ik noem maar wat de PVV gaat steunen om de regering weg te jagen.
Wanneer je protesteert doe je dat niet in en met je toegeëigende bedrijfsmiddelen die zijn nl nl van de Spaanse overheid.

Wanneer de Catalaanse overheid een statement had willen maken had zij een verdekte opiniepeiling moeten organiseren die verder alleen Catalonië aangaat. Een bindend referendum met nationale consequenties, is iets van een compleet andere orde. Hou ook verder in gedachte dat tot aan de hoogste rechter, het recht op en referendum tot afsplitsing is afgewezen.

Mja, we kunnen argumenteren met feiten wat we willen maar het gaat al lang niet meer om redelijkheid en billijkheid. Een relatief klein deel in Catalonië wil de macht aan geheel aan zichzelf en is kennelijk bereid tot aan het uiterste te gaan...... ik denk dan aan artikel 155 waarmee Spanje de regio onder curatele gaat stellen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_174169653
Ik dacht dat ze vandaag de onafhankelijkheid zouden uitroepen?
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:09:32 #183
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_174169918
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 17:54 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik dacht dat ze vandaag de onafhankelijkheid zouden uitroepen?
en dan uit de EU

en alle schulden van Spanje die zijn voor Spanje zeker

quote:
Spaanse overheidsschuld opnieuw gestegen naar recordhoogte in Spanje
18/05/2017RedactieNationaal3 Reacties



Auteursrecht: wavebreakmediamicro / 123RF Stockfoto
MADRID - De Spaanse conservatieve regering mag dan wel van de dakens chreeuwen dat het stukken beter gaat met de economie, er meer geld wordt uitgegeven door de Spanjaarden, er meer belastinginkomsten zijn en dat de werkgelegenheid enorm is gestegen en dus het aantal werklozen daalde, toch kampt het land met een torenhoge overheidsschuld van inmiddels 100,6% van het bbp. De schuld van Spanje is vooral gegroeid op de middellange en lange termijn. Spanje is daarmee het land geworden met het grootste overheidstekort binnen de Europese Unie.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_174170047
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

en dan uit de EU

en alle schulden van Spanje die zijn voor Spanje zeker
Als Spanje slim is doen ze hetzelfde als Nederland destijds met de Belgische onafhankelijkheid deed: prima, maar ieder krijgt 50% van de staatsschuld mee.
pi_174170216
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 17:54 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik denk dat je hier aan een aantal dingen voorbijgaat. De Catalaanse parlement wil een formeel referendum om daarmee (ook internationaal/juridisch) te rechtvaardigen dat zij zich dus MAG afscheiden. Dat en die werkwijze, staat de Spaanse grondwet simpelweg niet toe. De regering kan en kon niet anders dan het referendum te verbieden wat de Catalaanse overheid aansturend op een confrontatie heel goed weet.
Ik ga daar helemaal niet aan voorbij, het feit dat het referendum geen rechtsgeldigheid heeft maakt het nou juist tot slechts een vreedzame meningsuiting die niet met politiegeweld moet worden neergeslagen. Dat is een mening waarvan kennis genomen moet worden ja, het zelfbeschikkingsrecht van volkeren is nou eenmaal door de VN en daarmee ook door Spanje en de EU erkend
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:24:24 #186
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_174170242
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:15 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Als Spanje slim is doen ze hetzelfde als Nederland destijds met de Belgische onafhankelijkheid deed: prima, maar ieder krijgt 50% van de staatsschuld mee.
Nee ,ze doen dan net als de UK nu

sterf maar met je dikke schulden

Spanje heeft 1.100 milard euro schuld he
en een economie fors kleiner dan Nederland

https://nl.wikipedia.org/(...)ofd_van_de_bevolking

Dan gaat Friesland en Groningen zich ook afscheiden
en Baskenland
en Vlaanderen uiteraard
en Beieren

De EU zou gek worden met bemiddelen in de EU schulden

Heeft de EU straks alleen straatarme regios over die de hele schuld moeten dragen

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 03-10-2017 18:34:11 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:31:53 #187
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_174170420
Het geweld van afgelopen zondag was bij sommige agenten van de Guardia Civil een zaak van, mooi, nu kunnen we die kut Catalanen een lesje leren. Mijn vriendin, haar familie en vrienden zagen bij sommige agenten pure, blinde haat in de ogen. Dat had niets meer te maken met de wet handhaven.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_174170467
Jammer dat we ze niet uit de EU kunnen zetten tot ze hun binnenlandse aangelegenheden geregeld hebben
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:35:25 #189
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_174170490
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:34 schreef Boris_Karloff het volgende:
Jammer dat we ze niet uit de EU kunnen zetten tot ze hun binnenlandse aangelegenheden geregeld hebben
Catalonie gaat niet iets met de EU| te maken willen hebben , dat is logisch, die maken wel een eigen munt
\Een soort Monaco
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_174170508
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Catalonie gaat niet meer iets met de EU| te maken willen hebben , dat is logisch
Hahahahah, denk je dat echt? Think again. Het eerste wat ze doen als ze zich afscheiden is claimen dat ze recht hebben op lidmaatschap en dat dat met voorrang behandeld moet worden
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_174170663
Catalonië kan zich eenzijdig onafhankelijk verklaren van Spanje, echter ze gaan dan nooit erkend worden door de omliggende landen. Erkenning door Abchazië en Transnistrië is leuk maar je hebt er in de praktijk niet veel aan.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:44:35 #192
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_174170681
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ga daar helemaal niet aan voorbij, het feit dat het referendum geen rechtsgeldigheid heeft maakt het nou juist tot slechts een vreedzame meningsuiting die niet met politiegeweld moet worden neergeslagen. Dat is een mening waarvan kennis genomen moet worden ja, het zelfbeschikkingsrecht van volkeren is nou eenmaal door de VN en daarmee ook door Spanje en de EU erkend
OK. Iets een referendum noemen wat geen referendum, is natuurlijk niet mogelijk. Daarbij dit hele proces is een opeenvolging van eerdere stappen waarbij Catalonië zich meer autonomie en rechten heeft toegeëigend. De belangen van anderen in Catalonië worden trouwens steeds meer uitgehold. Ik vermoed dat de Spaanse regering de grens aan wat mogelijk is aan autonomie, heeft getrokken.

Er is nog wel een kans dat de Spaanse regering door al het gedoe, in overleg gaat met Catalonië en ze om te kopen door (wat meer) fiscale autonomie toe te staan. Een regio kan binnen marges wat meer aan haar strijkstok laten hangen. Geld speelt, in de diepere achtergrond imho een veel een belangrijkere rol dan wat stierenvechten of straattaal.
Hoewel ik heb begrepen dat slangenkikker Puigdemont het nu een principestrijd wil laten worden. De dood of de gladiolen.

Yep dat zelfbeschikkingsstatement van volken en "the peoples" ken ik maar al te goed en moet je niet verwarren met een groep(je) mensen die hard schreeuwen.
Zelfbeschikking kom slechts hen toe die samen een volk zijn, dat mogen de Catalanen wel zo voelen maar zijn het nu eenmaal niet. Ze zijn helaas voor hun, niet soeverein. Door verliezen van een zooi oorlogjes, zijn de Catalanen dat privilege kwijtgeraakt en wisten ook niet hoe snel ze zich in 1978 moesten verbinden met Spanje.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_174171767
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:44 schreef TargaFlorio het volgende:
Catalonië kan zich eenzijdig onafhankelijk verklaren van Spanje, echter ze gaan dan nooit erkend worden door de omliggende landen. Erkenning door Abchazië en Transnistrië is leuk maar je hebt er in de praktijk niet veel aan.
Leuk, een Ambasade in niet bestaande landen: Abchazie, Ossetie, Tibet, Tartarije, Lapland, Corsica, Republika Srpska, Hatay, Spaans- Sahara.
Hey
pi_174171830
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:44 schreef Vallon het volgende:

[..]

OK. Iets een referendum noemen wat geen referendum, is natuurlijk niet mogelijk. Daarbij dit hele proces is een opeenvolging van eerdere stappen waarbij Catalonië zich meer autonomie en rechten heeft toegeëigend. De belangen van anderen in Catalonië worden trouwens steeds meer uitgehold. Ik vermoed dat de Spaanse regering de grens aan wat mogelijk is aan autonomie, heeft getrokken.

Er is nog wel een kans dat de Spaanse regering door al het gedoe, in overleg gaat met Catalonië en ze om te kopen door (wat meer) fiscale autonomie toe te staan. Een regio kan binnen marges wat meer aan haar strijkstok laten hangen. Geld speelt, in de diepere achtergrond imho een veel een belangrijkere rol dan wat stierenvechten of straattaal.
Hoewel ik heb begrepen dat slangenkikker Puigdemont het nu een principestrijd wil laten worden. De dood of de gladiolen.

Yep dat zelfbeschikkingsstatement van volken en "the peoples" ken ik maar al te goed en moet je niet verwarren met een groep(je) mensen die hard schreeuwen.
Zelfbeschikking kom slechts hen toe die samen een volk zijn, dat mogen de Catalanen wel zo voelen maar zijn het nu eenmaal niet. Ze zijn helaas voor hun, niet soeverein. Door verliezen van een zooi oorlogjes, zijn de Catalanen dat privilege kwijtgeraakt en wisten ook niet hoe snel ze zich in 1978 moesten verbinden met Spanje.
Weet jij waarom dit totaal niet speelt in Aragon, Valencia en op de Balearen?
Hey
pi_174172410
Om 21.00 spreekt de koning zijn onderdanen toe.
Elitair
pi_174172446
echt bizar hoe ze omgaan met dit referendum, al dat geweld.
Ik geef ze steeds meer gelijk, laat ze zich maar afscheiden.
#vivalarevolution!
pi_174172573
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:16 schreef Dakterras het volgende:

[..]

Leuk, een Ambasade in niet bestaande landen: Abchazie, Ossetie, Tibet, Tartarije, Lapland, Corsica, Republika Srpska, Hatay, Spaans- Sahara.
En een ambassade in Fryslan natuurlijk. :P
pi_174172622
Oprecht benieuwd hoe dit zich nu verder gaat ontwikkelingen. Ze kunnen wel blijven staken, maar daarmee snijden de Catalanen ook zichzelf in de hand. Multinationals weten niet hoe snel ze het gebied moeten verlaten.
pi_174173609
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:44 schreef Vallon het volgende:

[..]

OK. Iets een referendum noemen wat geen referendum, is natuurlijk niet mogelijk.
Dat is natuurlijk niet zo, je kunt prima een volksraadpleging houden die geen rechtsgevolg kan hebben. Het is geen beschermde term, je hebt een referendum in de zin van de toepasselijke wet of niet.

quote:
Daarbij dit hele proces is een opeenvolging van eerdere stappen waarbij Catalonië zich meer autonomie en rechten heeft toegeëigend. De belangen van anderen in Catalonië worden trouwens steeds meer uitgehold. Ik vermoed dat de Spaanse regering de grens aan wat mogelijk is aan autonomie, heeft getrokken.
Ik heb niet de indruk dat Rajoy bereid is te kijken wat mogelijk is aan autonomie, eerder dat hij zoveel mogelijk macht in Madrid wil concentreren. Ik steun het Catalaanse onafhankelijkheidsstreven niet, maar dat wil niet zeggen Rajoy goed zit.

quote:
Er is nog wel een kans dat de Spaanse regering door al het gedoe, in overleg gaat met Catalonië en ze om te kopen door (wat meer) fiscale autonomie toe te staan.
Hij is tot nu toe elke dialoog uit de weg gegaan.

quote:
Een regio kan binnen marges wat meer aan haar strijkstok laten hangen. Geld speelt, in de diepere achtergrond imho een veel een belangrijkere rol dan wat stierenvechten of straattaal.
Hoewel ik heb begrepen dat slangenkikker Puigdemont het nu een principestrijd wil laten worden. De dood of de gladiolen.
Natuurlijk gaat het vooral om geld, financiele solidariteit tussen regio's ligt moeilijker naarmate er minder verbondenheid wordt gevoeld. Het komt ook moeilijker te liggen bij rechts nationaal beleid.

quote:
Yep dat zelfbeschikkingsstatement van volken en "the peoples" ken ik maar al te goed en moet je niet verwarren met een groep(je) mensen die hard schreeuwen.
Zelfbeschikking kom slechts hen toe die samen een volk zijn, dat mogen de Catalanen wel zo voelen maar zijn het nu eenmaal niet. Ze zijn helaas voor hun, niet soeverein. Door verliezen van een zooi oorlogjes, zijn de Catalanen dat privilege kwijtgeraakt en wisten ook niet hoe snel ze zich in 1978 moesten verbinden met Spanje.
De Catalanen denken daar anders over. Het punt is dat de meeste volkeren die zelfbeschikking helemaal niet willen of zelf beschikken dat ze onderdeel uitmaken van een veel grotere staat omdat dat goed is voor het volk in kwestie. Dat kan ook bijna altijd, omdat de voordelen van een grotere eenheid vaak groter zijn dan de nadelen. Enerzijds moet een centrale overheid zich afvragen hoe goed het een regio behandeld als daar grote steun is voor afscheiding, als het Fries separatisme 30% steun onder de bevolking gaat genieten moet Den Haag zich ook achter de oren gaan krabben. Anderzijds is de EU zelf ook al een groter verband dat het voordeel van behoren bij een grote natie veel kleiner maakt, indien die EU als vanzelfsprekend wordt aangenomen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:24:41 #200
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_174173742
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:39 schreef Dejannn het volgende:
Oprecht benieuwd hoe dit zich nu verder gaat ontwikkelingen. Ze kunnen wel blijven staken, maar daarmee snijden de Catalanen ook zichzelf in de hand. Multinationals weten niet hoe snel ze het gebied moeten verlaten.
Daar hebben ze schijt aan

Monaco heeft ook geen multinationals en isi ook geen lid van de EU, zal wel gauw een stel casinos komen dan in Barcelona

Is niet goed voor Spanje , niet voor Catalonië en zeker niet voor de EU, dan begint ook Baskenland ,, Beieren en Schotland weer, en nog een hele stel andere provincies en deelgebieden, nee dat gaat Spanje niet in mee

Blijft Spanje met 1100 miljard aan staatsschuld achter en een prut economie

Dan kan Groningen ook de gasbel zelf gaan uitnutten

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 03-10-2017 20:33:09 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')