abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_174133743
Er is een homebrew voor bier. Ik vraag me af of we ook iets kunnen bouwen voor medicijnen.
Het blijkt dat met het geld van bijvoorbeeld KWF kankerbestrijding er goede medicijnen ontwikkeld worden. Vervolgens koopt een medicijnproducent het medicijn op en wordt het met woekerwinsten doorverkocht. Ze gebruiken het argument dat de onderzoekskosten eruit gehaald moeten worden. Dit blijkt dus onzin te zijn omdat het onderzoek vaak gefinancierd wordt door giften. Een groot farmaceutisch bedrijf dreigt zich nu terug te trekken uit Nederland omdat de discussie alleen maar over de prijs gaat. Dan vind ik dat de Nederlandse regering ook moet dreigen. De losse componenten worden dan aan patiŽnten geleverd zodat ze thuis zelf op een veilige manier de medicijnen kunnen maken. Hiervoor kunnen we een apparaatje ontwikkelen waar je de ingrediŽnten instopt en het apparaatje zelf de medicijnen maakt. Dan hoef je er geen patentrechten over te betalen.

https://nos.nl/artikel/21(...)cijnprijzen-beu.html
  Redactie Games maandag 2 oktober 2017 @ 11:14:01 #2
436761 crew  Puddington
NoooOOOO BREATHING!
pi_174134090
He ja, zelf pillen draaien die voor desastreuze bijwerkingen kunnen zorgen en fuck de vele experimenten en analyses die gestoeld zijn op jaren van wetenschap. Waarom moeilijk doen over een universitaire graad die je nodig hebt om pharmaceut te worden als je het ook zelf kan doen? Echt een goed idee.
*passief agressieve blokfluitmuziek*
pi_174134185
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2017 11:14 schreef Puddington het volgende:
He ja, zelf pillen draaien die voor desastreuze bijwerkingen kunnen zorgen en fuck de vele experimenten en analyses die gestoeld zijn op jaren van wetenschap. Waarom moeilijk doen over een universitaire graad die je nodig hebt om pharmaceut te worden als je het ook zelf kan doen? Echt een goed idee.
De methode wordt natuurlijk eerst getest door professionals. Vervolgens wordt de methode aan de patient overgedragen. Ik heb het over een apparaatje waar je de spullen in stopt en vervolgens doet het apparaatje de rest.
  maandag 2 oktober 2017 @ 11:21:03 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_174134229
Je laatste zin geeft eigenlijk al aan waarom dit kansloos is.

Generieke medicijnen kosten verder geen drol in de supermarkt.
And so is the past
  Redactie Games maandag 2 oktober 2017 @ 11:21:33 #5
436761 crew  Puddington
NoooOOOO BREATHING!
pi_174134244
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 11:19 schreef polderturk het volgende:

[..]

De methode wordt natuurlijk eerst getest door professionals. Vervolgens wordt de methode aan de patient overgedragen. Ik heb het over een apparaatje waar je de spullen in stopt en vervolgens doet het apparaatje de rest.
Je weet dat chemie zo niet werkt he?
*passief agressieve blokfluitmuziek*
pi_174134290
quote:

[..]

Ja want elke pil is gewoon een kwestie van poeders bij elkaar en roeren. Verder zijn er totaal geen risico's verbonden als je verkeerd mengt, een ander pillen voor je laat maken of poeders omwisselt.
pi_174136274
quote:

[..]

Volgens mijn buurjongen die chemie studeert moet hij zijn recepten aanpassen tijdens het brouwen, omdat geen twee keer hetzelfde zijn.
Weg met de sleepwet.
https://teken.sleepwet.nl/
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 06:03:05 #8
7380 Treinhomo
2017: WTF is going on ?
pi_174156445
quote:
Op maandag 2 oktober 2017 11:21 schreef Puddington het volgende:
Je weet dat chemie zo niet werkt he?
Je weet dat-ie dat niet weet, hť ?
It's just the way we let off steam
we ain't typical of the hip-hop scene
when things get serious we just wanna have fun
we just don't care who is number one.
pi_174435457
Nu kan en mag je afgeven op de farmaceutische industrie vanwege met name wat ze vragen voor medicijnen en de soms discutabele trucs om medicijnen goedgekeurd te krijgen, maar als het om het produceren van geneesmiddelen gaat, wordt het een heel andere zaak (behalve als het uit India komt).

Om reproduceerbaar de werkzame stof te produceren in een zeer hoge zuiverheid worden alle stappen beschreven in Standard Operational Procedures, en mag er NIETS zomaar worden veranderd (dat moet allemaal worden getest). Zelfs in IT bij zo'n omgeving is het moeilijk om iets veranderd te krijgen, om maar even aan te geven hoe ver dit gaat.

Je kunt dit niet vergelijken met homebrew acties, ik zou het eerder vergelijken met Heineken, wat (ook al zeggen veel mensen er niet van te houden) als jaren steeds dezelfde "kwaliteit" weet te leveren, ondanks de enorme hoeveelheid die ze produceren. Daar zit toch een knap stukje werk, ervaring en kunde achter.
pi_174436486
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 18:15 schreef drexciya het volgende:
Nu kan en mag je afgeven op de farmaceutische industrie vanwege met name wat ze vragen voor medicijnen en de soms discutabele trucs om medicijnen goedgekeurd te krijgen, maar als het om het produceren van geneesmiddelen gaat, wordt het een heel andere zaak (behalve als het uit India komt).

Om reproduceerbaar de werkzame stof te produceren in een zeer hoge zuiverheid worden alle stappen beschreven in Standard Operational Procedures, en mag er NIETS zomaar worden veranderd (dat moet allemaal worden getest). Zelfs in IT bij zo'n omgeving is het moeilijk om iets veranderd te krijgen, om maar even aan te geven hoe ver dit gaat.

Je kunt dit niet vergelijken met homebrew acties, ik zou het eerder vergelijken met Heineken, wat (ook al zeggen veel mensen er niet van te houden) als jaren steeds dezelfde "kwaliteit" weet te leveren, ondanks de enorme hoeveelheid die ze produceren. Daar zit toch een knap stukje werk, ervaring en kunde achter.
Ik weet niet of dat voor alle medicijnen geldt. Veel medicijnen kunnen door de apotheker in de apotheek bereid worden.
pi_174438330
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 19:10 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat voor alle medicijnen geldt. Veel medicijnen kunnen door de apotheker in de apotheek bereid worden.
De werkzame stoffen zijn dan al voorbereid; dat mag een apotheker niet doen.
  Redactie Sport zondag 15 oktober 2017 @ 20:47:35 #12
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_174438460
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 12:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Volgens mijn buurjongen die chemie studeert moet hij zijn recepten aanpassen tijdens het brouwen, omdat geen twee keer hetzelfde zijn.
Als apothekersassistent kan ik dit beamen :D niets is moeilijker dan capsules maken en dit ook nog goed doen. Er is een reden waarom steeds meer apotheken dit uitbesteden. :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Redactie Sport zondag 15 oktober 2017 @ 20:48:56 #13
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_174438494
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 20:42 schreef drexciya het volgende:

[..]

En dit.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_174442798
quote:

[..]

Nee hoor. In Nederland was er een jongen met een zeldzame ziekte. Een arts had een medicijn bedacht waarmee de ziekte te behandelen was. Hij had het recept doorgegeven aan een apotheek. De apotheker heeft jarenlang het medicijn ZELF gemaakt, totdat een Belgisch farmaceutisch bedrijf de rechten opkocht en 60.000 euro per jaar vroeg. Een paar jaar terug was dit in het nieuws.
pi_174443277
quote:

[..]

Voor zover ik weet zijn apothers gewoon bevoegd om een magistrale bereiding uit te voeren. Dat dit niet gebeurt kan andere redenen hebben (tijd, geld, ROI). Ik hoor het overigens wel weer steeds vaker gebeuren.

TS, ik vind je idee goed. De oplossing is natuurlijk niet eenvoudig, maar wie weet kom je op een interessant en werkbaar idee.
Everything starts with a Why.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')