abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_174297099
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 01:32 schreef golfer het volgende:
Leuk.
Filmpje over de NRA zal wel weer viral gaan. Gedoe over alternatieve geneeswijzen is al zo vaak gedaan.
Het is inderdaad al vaak gedaan, maar ook weer actueel vanwege het recente Europese rapport. En het blijft ook noodzakelijk gezien het gemak waarmee in de media vaak kwakzalvers zonder serieuze kritiek hun verhaal mogen doen en het gebrek aan uitleg over wat evidence based medicine nou eigenlijk inhoudt en ook wat de vele problemen op dat terrein zijn.
“I did not mean that Conservatives are generally stupid; I meant, that stupid persons are generally Conservative. I believe that to be so obvious and undeniable a fact that I hardly think any hon. Gentleman will question it.“
  maandag 9 oktober 2017 @ 12:11:17 #252
436222 Japepk
Padvinder
pi_174297908
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 11:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is inderdaad al vaak gedaan, maar ook weer actueel vanwege het recente Europese rapport. En het blijft ook noodzakelijk gezien het gemak waarmee in de media vaak kwakzalvers zonder serieuze kritiek hun verhaal mogen doen en het gebrek aan uitleg over wat evidence based medicine nou eigenlijk inhoudt en ook wat de vele problemen op dat terrein zijn.
Dat vind ik dus het 'ongeijpbare' aan ZML, de keuze voor thema's die ik niet altijd in de actualiteit kan plaatsen. De bio-industrie, nu de wapenwet. Zijn dat gewoon de ergernissen van de redactie, of is dat actueel om een of andere reden (los van het feit dat zulke zaken altijd actueel zijn)
Wat dat betreft vind ik de openingsrubriek met het nieuws van afgelopen week vaak een van de leukere items.
't Echte en 't ware!
  maandag 9 oktober 2017 @ 12:18:57 #253
44131 Chewie
Blame Canada!
pi_174298062
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 12:11 schreef Japepk het volgende:

[..]

Dat vind ik dus het 'ongeijpbare' aan ZML, de keuze voor thema's die ik niet altijd in de actualiteit kan plaatsen. De bio-industrie, nu de wapenwet. Zijn dat gewoon de ergernissen van de redactie, of is dat actueel om een of andere reden (los van het feit dat zulke zaken altijd actueel zijn)
Wat dat betreft vind ik de openingsrubriek met het nieuws van afgelopen week vaak een van de leukere items.
De wapenwet is natuurlijk zeer actueel gezien de gebeurtenis in Las Vegas
pi_174298094
quote:

[..]

heb je de massamoord met shitload aan wapens in Las Vegas niet meegekregen?
pi_174298115
Bio-industrie is ook aardig actueel door de stalbranden en fipronilkwestie van afgelopen zomer.
Op maandag 2 oktober 2017 21:58 schreef 8777 het volgende:
De vrouwelijke fokkers zijn halve mannen. Vooral Chai.
  maandag 9 oktober 2017 @ 12:23:10 #256
436222 Japepk
Padvinder
pi_174298139
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 12:20 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

heb je de massamoord met shitload aan wapens in Las Vegas niet meegekregen?
Of course, logisch :|W Dan presenteren ze het gewoon vaag.
't Echte en 't ware!
pi_174298332
quote:

[..]

Zoals gezegd is het wapendebat in de VS zeker actueel. Je kunt je wel afvragen hoe relevant het is voor Nederland.
Het item over de bio-industrie is een mooi voorbeeld van een onderwerp dat zoals gezegd best actueel is, maar in de reguliere media een beetje op de achtergrond is gebleven. De onderwerpkeuze wordt natuurlijk ook wel be´nvloed door de voorkeuren en interesses van de redactie.
“I did not mean that Conservatives are generally stupid; I meant, that stupid persons are generally Conservative. I believe that to be so obvious and undeniable a fact that I hardly think any hon. Gentleman will question it.“
  maandag 9 oktober 2017 @ 12:35:37 #258
44131 Chewie
Blame Canada!
pi_174298436
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 12:23 schreef Japepk het volgende:

[..]

Of course, logisch :|W Dan presenteren ze het gewoon vaag.
Zeer duidelijk zelfs, ze leggen precies uit waar het probleem zit bij de NRA
  maandag 9 oktober 2017 @ 12:42:43 #259
86613 MrBadGuy
I'm a male chicken
pi_174298587
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 11:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Niet alleen het gebrek in de media, maar vooral (zoals Lubach aankaarte) het vergoeden door zorgverzekeraars, het beschikbaar zijn bij apotheken, het voorschrijven door artsen en het in de belastingvrije groep laten vallen door de overheid maakt dat alternatieve geneesmiddelen gezien (kunnen) worden als Úchte alternatieven.

Dat sommigen voor kwakzalverij kiezen moeten ze zelf weten, maar we kunnen iig wel verder de schijn wegnemen dat het een serieus alternatief is. Hier extra aandacht aanbesteden lijkt me volledig terecht :Y
pi_174299172
Ik vond dit de (tot dusver) beste uitzending van dit seizoen :Y De kijkcijfers zijn ook weer prima; bijna een miljoen. ^O^
-- DJ11 @ RADIO 49 - TOPIC - WEBSITE
-- KLB / TopNotch en hun hypocrisie
pi_174300511
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 12:42 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Niet alleen het gebrek in de media, maar vooral (zoals Lubach aankaarte) het vergoeden door zorgverzekeraars, het beschikbaar zijn bij apotheken, het voorschrijven door artsen en het in de belastingvrije groep laten vallen door de overheid maakt dat alternatieve geneesmiddelen gezien (kunnen) worden als Úchte alternatieven.

Dat sommigen voor kwakzalverij kiezen moeten ze zelf weten, maar we kunnen iig wel verder de schijn wegnemen dat het een serieus alternatief is. Hier extra aandacht aanbesteden lijkt me volledig terecht :Y
Mijn punt is meer dat hier allerhande metacriteria worden aangehaald die een middel of behandeling legitimiteit zouden verschaffen in plaats van dat men kijkt naar de kern, namelijk hoe wordt de effectiviteit van een middel of behandeling bepaalt en hoe kun je dat kritisch beschouwen. Dat is namelijk niet alleen relevant bij allerhande vormen van kwakzalverij, maar ook bij reguliere geneeskunde waarbij onder andere farmaceuten op veel geniepigere wijze vermeende effectiviteit 'aantonen'. Bij statistisch onderzoek is het vrij makkelijk om middels bijvoorbeeld selectieve publicatie gewenste resultaten in de literatuur te krijgen.
  maandag 9 oktober 2017 @ 14:42:31 #262
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_174301041
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 13:10 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vond dit de (tot dusver) beste uitzending van dit seizoen :Y De kijkcijfers zijn ook weer prima; bijna een miljoen. ^O^
het leuke aan hem is dat hij het gewoon simpel uitlegt door middel van visuals enzo. Prima te begrijpen en geen onnodige moeilijke termen met een beetje humor.

wel leuk en vooral omdat er zoveel discussie ontstaat (zie laatste aflevering over NRA en over die medicijnen) 2 birds 1 stone
pi_174301072
Ik heb me nooit echt verdiept in zorgverzekeringen, kies ieder jaar de goedkoopste en het hoogst eigen risico.

Heb niets met "alternatieve geneeswijzen" en andere kwakzalverij dus verbaas me er dan ook over dat er geen polis is waar je kan kiezen om die onzin niet mee te verzekeren.
  maandag 9 oktober 2017 @ 14:45:20 #264
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_174301095
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 14:44 schreef MaGNeT het volgende:
.
ja wtf is dit nu weer
pi_174301112
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 14:45 schreef KingRoland het volgende:

[..]

ja wtf is dit nu weer
Zag het topic wel op m'n mobiel, niet op m'n PC.
Dus plaatste een punt zodat het in m'n AT kwam, waarna ik op m'n gemak m'n reactie kon typen :+
  maandag 9 oktober 2017 @ 14:48:44 #266
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_174301169
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 14:46 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zag het topic wel op m'n mobiel, niet op m'n PC.
Dus plaatste een punt zodat het in m'n AT kwam, waarna ik op m'n gemak m'n reactie kon typen :+
oh
pi_174303084
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 14:42 schreef KingRoland het volgende:

[..]

het leuke aan hem is dat hij het gewoon simpel uitlegt door middel van visuals enzo. Prima te begrijpen en geen onnodige moeilijke termen met een beetje humor.

wel leuk en vooral omdat er zoveel discussie ontstaat (zie laatste aflevering over NRA en over die medicijnen) 2 birds 1 stone
Ik denk dat zorgpolissen een stuk goedkoper kunnen als alle alternatieve (onbewezen) geneeswijzen uit het basispakket worden gehaald Ún niet langer zijn gekoppeld aan vormen van regulieren zorg. Net wat Lubach zegt: wie een alternatieve geneeswijze wil, stapt maar naar een alternatief genezer en regelt de bekostiging zelf maar.

Discussie over dit soort onderwerpen is erg goed. En Lubach brengt het inderdaad met humor. Steeds weer eer leuk programma. :Y
-- DJ11 @ RADIO 49 - TOPIC - WEBSITE
-- KLB / TopNotch en hun hypocrisie
  maandag 9 oktober 2017 @ 16:29:14 #268
44131 Chewie
Blame Canada!
pi_174303490
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 16:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik denk dat zorgpolissen een stuk goedkoper kunnen als alle alternatieve (onbewezen) geneeswijzen uit het basispakket worden gehaald Ún niet langer zijn gekoppeld aan vormen van regulieren zorg. Net wat Lubach zegt: wie een alternatieve geneeswijze wil, stapt maar naar een alternatief genezer en regelt de bekostiging zelf maar.

De genoemde voorbeelden zitten dan ook niet in het basispakket en volgens mij vallen alternatieve geneeswijzen daar helemaal niet onder.

Dit gaat over aanvullende pakketten en daar geld hetzelfde ook wel voor en ja die onbewezen middeltjes zouden ook niet meer bij de apotheek verkrijgbaar moeten zijn en wat mij betreft ook niet meer op deze manier aangeboden moeten worden in aanvullende pakketten.

Als er verzekeraars zijn die dan nog alternatieve "geneeswijzen" willen vergoeden maken ze daarvoor maar een extra pakket met alleen alternatieve "geneeswijzen"
  Moderator maandag 9 oktober 2017 @ 16:37:12 #269
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174303673
Dat is inderdaad dus het nieuwe aan dit item van lubach, het is niet een alternatieve geneeswijze bash. Maar meer een verzekering bash. Hij kaart terecht aan dat een verzekering collectief is en dus iedereen meebetaald aan deze alternatieve geneeswijzen en als je dat dus niet wilt die optie niet of nauwelijks bestaat. En dat is kwalijk te noemen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
LPs | CDs
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:02:09 #270
7889 tong80
Spleenheup
pi_174325475
quote:
2s.gif Op maandag 9 oktober 2017 16:37 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat is inderdaad dus het nieuwe aan dit item van lubach, het is niet een alternatieve geneeswijze bash. Maar meer een verzekering bash. Hij kaart terecht aan dat een verzekering collectief is en dus iedereen meebetaald aan deze alternatieve geneeswijzen en als je dat dus niet wilt die optie niet of nauwelijks bestaat. En dat is kwalijk te noemen.
Goed verwoord. :) Ik moet nog terugkijken.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 11 oktober 2017 @ 23:53:52 #271
321210 jcdragon
Okay?, Okay.
pi_174364240
Isn't it ironic, don't you think
pi_174364611
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 13:10 schreef Elfletterig het volgende:
Vond ik ook. Heel veel gelachen
pi_174365373
quote:
2s.gif Op maandag 9 oktober 2017 16:37 schreef Bosbeetle het volgende:
Het is wel alleen bij de aanvullende verzekeringen, dus er is zeker keuze om er niet aan mee te betalen.
Wel volledig eens met de punten uit het programma hoor. Hopen dat verzekeringen dit oppakken en pakketten zonder aanvullende therapie gaan aanbieden.
Wel een beetje zwak dat Fysiotherapie aangehaald wordt als wel bewezen therapie. Op enkele revalidatie trajecten na, is fysiotherapie ook een alternatieve therapie. (verzonnen ideetjes) Die enkel werken omdat de patiŰnten aandacht krijgen.
pi_174365422
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 01:46 schreef papert het volgende:
Wel een beetje zwak dat Fysiotherapie aangehaald wordt als wel bewezen therapie. Op enkele revalidatie trajecten na, is fysiotherapie ook een alternatieve therapie. (verzonnen ideetjes) Die enkel werken omdat de patiŰnten aandacht krijgen.
Op het gebied van fysiotherapie zijn er diverse wetenschappelijke vaktijdschriften. Die zijn peer reviewed en erkend binnen de medische wetenschap, met andere woorden, de methodes zijn onderhavig aan onderzoek en revisie. Dat kun je van re´ncarnatietherapie of homeopathie niet zeggen. Lijkt me dus alleszins fair play van Lubach.
iedereen is uniek behalve ik
  Moderator donderdag 12 oktober 2017 @ 08:50:59 #275
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174366659
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 01:46 schreef papert het volgende:

[..]

Het is wel alleen bij de aanvullende verzekeringen, dus er is zeker keuze om er niet aan mee te betalen.
Wel volledig eens met de punten uit het programma hoor. Hopen dat verzekeringen dit oppakken en pakketten zonder aanvullende therapie gaan aanbieden.
Aanvullende verzekeringen werken ook collectief mee... dus als jij geen aanvullend hebt kan jouw geld wel voor aanvullend gebruikt worden natuurlijk.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
LPs | CDs
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')