abonnement Unibet Coolblue
pi_174119783
Hoihoi!

Ik heb sinds een week dat mijn pc niet meer opstart.
Hoewel... ik zette mijn pc aan en kreeg het windows laad scherm.
Daarna kreeg ik zwart beeld en ging mijn ventilator van de videokaart (gtx 770) hard draaien.
Toen kreeg ik een bluescreen met deze melding: nvlddmkm.sys
Voorheen was alles goed en niks aan de hand.
Ik probeerde in veilige modus te komen maar ook dat werkte niet.
Wat wel werkte is dat ik op F8 drukte tijdens het opnieuw opstarten en daar kon kiezen voor 'laatst bekende configuratie die werkte'
Dit werkte inderdaad, maar mijn grafische kaart drivers zijn allemaal verdwenen.
Toen ik de nieuwste drivers erop wou zetten werkte dit goed, maar ook na het opnieuw opstarten kreeg ik weer een bluescreen.
Als de drivers er NIET opstaan start de PC gewoon op.
De andere drivers heb ik ook maar geupdate omdat sommige verouderd waren, maar dit maakte niets uit.
Op internet kon ik verschillende oplossingen vinden die niet werkte, zoals Aero uitschakelen, gescant op virussen en spyware, de chkdsk uitvoeren.
Ook heb ik een oudere versie van mijn videokaart erop gezet, maar ook die werkt niet (meer)
Ik vermoed daarom dat het probleem daar ook mee te maken heeft, met de videokaart.
Deze is niet kapot omdat ik er wel in kan komen als de drivers er niet op staan.
Ik ben in dit verhaal vast nog wat vergeten te vertellen, maar als jullie iets willen weten dan hoor ik het wel :)
Ik heb een Windows 7 64 bit systeem.
I5 3470 CPU 3.2 GHz
8GB

[ Bericht 2% gewijzigd door anitapatat op 01-10-2017 18:43:49 ]
pi_174120292
Backup je belangrijke bestanden zoals foto's, films, documenten en zo en gooi er een verse installatie windows op (formateren). Erna opnieuw de drivers installeren en kijken of het nu wel werkt.
pi_174129089
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 19:01 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Backup je belangrijke bestanden zoals foto's, films, documenten en zo en gooi er een verse installatie windows op (formateren). Erna opnieuw de drivers installeren en kijken of het nu wel werkt.
Nou dat is natuurlijk de allerlaatste stap als er niets anders op zit.
Neem aan dat heus wel andere oplossingen zijn?
Anders zou bij elke probleem want iemand heeft windows eropnieuw op moeten.
pi_174132460
Verwijder met DDU alle sporen van je drivers en installeer de laatste driver. Mocht dit het niet oplossen dan moet je een hardwareprobleem overigens ook niet uitsluiten.

https://www.wagnardsoft.com/forums/viewtopic.php?f=5&t=879
Powered by Janetje®
pi_174132938
Opstarten in veilige modus, dan laadt ie je videokaart drivers niet.
Als dat goed werkt vanuit de veilige modus de drivers verwijderen, dan normaal opstarten en vanuit daar de drivers opnieuw installeren.
pi_174134762
quote:
14s.gif Op maandag 2 oktober 2017 09:51 schreef Dubbeldrank het volgende:
Verwijder met DDU alle sporen van je drivers en installeer de laatste driver. Mocht dit het niet oplossen dan moet je een hardwareprobleem overigens ook niet uitsluiten.

https://www.wagnardsoft.com/forums/viewtopic.php?f=5&t=879
Dankje, als ik weer eens thuis ben zal ik het proberen.

quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 10:18 schreef Fluppert het volgende:
Opstarten in veilige modus, dan laadt ie je videokaart drivers niet.
Als dat goed werkt vanuit de veilige modus de drivers verwijderen, dan normaal opstarten en vanuit daar de drivers opnieuw installeren.
Lees eerst mijn OP eens :)
pi_174135023
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 11:46 schreef anitapatat het volgende:

[..]

Dankje, als ik weer eens thuis ben zal ik het proberen.

[..]

Lees eerst mijn OP eens :)
Het was nog vroeg oke ;(
pi_174140449
Systeembackup van vóór een week geleden terugzetten wellicht :P
pi_174434428
Ik heb heel Windows er opnieuw opgezet.
Nadat ik weer de grafische kaart drivers had geinstalleerd en de PC opnieuw had opgestart kwam ik niet verder dan het Windows logo.
De ventilator van de grafische kaart ging weer snel draaien en toen herstartte de PC.
Het ligt waarschijnlijk aan de grafische kaart en niet aan software/Windows 7 omdat ik windows er dus opnieuw heb opgezet.
Hoe kan het dat zonder drivers mijn kaart wel werkt en met drivers niet? van de 1 op de andere dag.
pi_174434873
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 17:16 schreef anitapatat het volgende:
Ik heb heel Windows er opnieuw opgezet.
Nadat ik weer de grafische kaart drivers had geinstalleerd en de PC opnieuw had opgestart kwam ik niet verder dan het Windows logo.
De ventilator van de grafische kaart ging weer snel draaien en toen herstartte de PC.
Het ligt waarschijnlijk aan de grafische kaart en niet aan software/Windows 7 omdat ik windows er dus opnieuw heb opgezet.
Hoe kan het dat zonder drivers mijn kaart wel werkt en met drivers niet? van de 1 op de andere dag.
Zonder drivers heb je alleen basale ondersteuning, waarbij niet alle functionaliteit van de kaart aangesproken wordt. Zodra je drivers installeert gaat het al fout bij het laden zoals je merkt als gevolg van defecte hardware. Dat het van de ene op de andere dag stuk gaat is niet vreemd, het blijft electronica dat kapot kan gaan.
Powered by Janetje®
pi_174435795
quote:
2s.gif Op zondag 15 oktober 2017 17:40 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Zonder drivers heb je alleen basale ondersteuning, waarbij niet alle functionaliteit van de kaart aangesproken wordt. Zodra je drivers installeert gaat het al fout bij het laden zoals je merkt als gevolg van defecte hardware. Dat het van de ene op de andere dag stuk gaat is niet vreemd, het blijft electronica dat kapot kan gaan.
Als de kaart kapot zou zijn dan zou deze toch ook geen beeld meer moeten geven en ook niet normaal kunnen functioneren in veilige modus en zonder drivers?
Het probleem doet zich alleen voor als er drivers opgezet worden.
Ik heb zojuist een andere grafische kaart kunnen proberen ( 640GT) en deze werkt wel goed.
Het probleem ligt dus aan de kaart, maar wat voor probleem, hoe het verholpen kan worden is mij een raadsel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')