abonnement Unibet Coolblue
pi_174119747
Dag Fok! vrienden en mede-autoliefhebbers,

Ik heb gisteren een alu tankdop voor mijn 206 op de kop getikt en was eigenlijk voornemens om deze er vandaag in te monteren. Echter kwam ik op het idee om er vooraf nog iets origineels mee te doen zoals borstelen of op een andere manier bewerken.Alleen heb ik geen idee of dit met eenvoudig gereedschap te bewerkstelligen is? Spuiten zou ook een optie zijn maar dan valt de mooie aluminium look natuurlijk weg, wat eigenlijk wel zonde is.
Ik sta open voor input van jullie kant, mochten jullie een origineel idee hebben. :)

Tevens zou ik eigenlijk de remklauwen en trommeldeksels achter een tintje willen geven ipv. het standaard grijs of rood wat je al zoveel ziet.



pi_174120067
Waarom zou je zoiets bij zo'n auto überhaupt willen doen? Alsof mensen dan opeens aanzien krijgen voor je gepolijste drol.
pi_174120193
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 18:51 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Waarom zou je zoiets bij zo'n auto überhaupt willen doen? Alsof mensen dan opeens aanzien krijgen voor je gepolijste drol.
Wat interesseert mij het nu wat jíj denkt of wat ánderen wel of niet vinden van mijn auto?!
Het gaat erom wat ík ervan vind en ik hou ervan om mijn auto naar míjn smaak aan te passen :{w .
pi_174120230
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 18:57 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Wat interesseert mij het nu wat jíj denkt of wat ánderen wel of niet vinden van mijn auto?!
Het gaat erom wat ík ervan vind en ik hou ervan om mijn auto naar míjn smaak aan te passen :{w .
Waarom vraag je het dan aan ons? Je zou de tankdop een ferrari logo kunnen geven. Of van die remblokkenverfspraydinges halen en ze rood maken. :')
pi_174120805
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 18:58 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Waarom vraag je het dan aan ons? Je zou de tankdop een ferrari logo kunnen geven. Of van die remblokkenverfspraydinges halen en ze rood maken. :')
Ik heb het niet over Johnny-tuning. En ik vraag hier advies om ideëen op te doen.
  zondag 1 oktober 2017 @ 19:28:02 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_174120926
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 18:51 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Waarom zou je zoiets bij zo'n auto überhaupt willen doen? Alsof mensen dan opeens aanzien krijgen voor je gepolijste drol.
Moet toch iedereen lekker zelf weten.

Ik zou 'm borstelen en met blanke lak overspuiten.
Even op een stukje alu oefenen met wat je aan staal-/koper-/weetikveelborstels hebt liggen. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_174121075
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 19:28 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Moet toch iedereen lekker zelf weten.

Ik zou 'm borstelen en met blanke lak overspuiten.
Even op een stukje alu oefenen met wat je aan staal-/koper-/weetikveelborstels hebt liggen. :)
Brilo sponsje zou ook kunnen eventueel?
  zondag 1 oktober 2017 @ 19:37:22 #8
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_174121142
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 19:34 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Brilo sponsje zou ook kunnen eventueel?
Kan ook. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_174121264
Detailen is het grondig reinigen van een auto...
  zondag 1 oktober 2017 @ 19:47:50 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174121400
Aluminium moet je met rust laten.

Aluminium wordt beschermd tegen oxideren door een laagje alumnium-oxide, als je daaraan gaat klooien kun je lachen van de winter met pekel e.d., ook spuiten moet met speciale lak, en een kleurtje geven doe je dmv anodiseren.
Alu voor binnen kun je wel een beetje mee rommelen, maar je met sowieso van goeden huize komen om dat zodanig te doen dat het er een beetje uitziet, voor buiten moet je het lekker zo laten.

Hij is al een beetje verweerd, dat kun je wel een beetje ophalen met een metaal cleanertje, maar niet te gek doen met poetsen..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_174121464
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 19:42 schreef Blue_note het volgende:
Detailen is het grondig reinigen van een auto...
I know, maar ik doelde in dit geval dus meer op het toevoegen of veranderen van elementen aan of in je auto, to make it stand out from the crowd.


Sorry for the confusion ;) .
  zondag 1 oktober 2017 @ 19:51:15 #12
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174121498
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 19:49 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

I know, maar ik doelde in dit geval dus meer op het toevoegen of veranderen van elementen aan of in je auto, to make it stand out from the crowd.


Sorry for the confusion ;) .
tevens TT gedetailed.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_174121619
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 19:47 schreef Sounddragon het volgende:
Aluminium moet je met rust laten.

Aluminium wordt beschermd tegen oxideren door een laagje alumnium-oxide, als je daaraan gaat klooien kun je lachen van de winter met pekel e.d., ook spuiten moet met speciale lak, en een kleurtje geven doe je dmv anodiseren.
Alu voor binnen kun je wel een beetje mee rommelen, maar je met sowieso van goeden huize komen om dat zodanig te doen dat het er een beetje uitziet, voor buiten moet je het lekker zo laten.

Hij is al een beetje verweerd, dat kun je wel een beetje ophalen met een metaal cleanertje, maar niet te gek doen met poetsen..
quote:
6s.gif Op zondag 1 oktober 2017 19:51 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

tevens TT gedetailed.
Ahhh, dus ook met een Brilo bewerken is geen optie ;( ??

Ik dacht trouwens dat aluminium bij bewerking "altijd" oxideerde maar het zich meteen daarna afsloot, in tegenstelling tot gewoon metaal?
Dat is althans wat mij altijd geleerd is.
  zondag 1 oktober 2017 @ 20:01:30 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174121769
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 19:55 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]


[..]

Ahhh, dus ook met een Brilo bewerken is geen optie ;( ??

Ik dacht trouwens dat aluminium bij bewerking "altijd" oxideerde maar het zich meteen daarna afsloot, in tegenstelling tot gewoon metaal?
Dat is althans wat mij altijd geleerd is.
neuh, dat oxidelaagje duurt effe.. Maar alu is zo zacht dat je er heeeeeel snel krassen in krijgt. Ik heb al vaak zat afwerkstripjes gemaakt van dat bouwmarktspul, en als je er eenmaal een krasje in trekt krijg je dat heel lastig weer weg.

Beste is lichtjes polijsten en mooi vanaf blijven.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 1 oktober 2017 @ 20:02:53 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_174121808
Als je er blanke lak overheen blaast kan je zo'n oud brandstofding prima opleuken. Het is geen dure velg ofzo. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 1 oktober 2017 @ 20:24:45 #16
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174122468
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 20:02 schreef Hyperdude het volgende:
Als je er blanke lak overheen blaast kan je zo'n oud brandstofding prima opleuken. Het is geen dure velg ofzo. :)
bladdert er binnen no time vanaf, of je moet alu lak in een knikkerbus hebben. Gewone blanke lak hecht echt 0,0 op onbehandeld aluminium.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_174122553
- opbokken -

[ Bericht 93% gewijzigd door Sounddragon op 01-10-2017 20:31:06 ]
pindazakje
pi_174123186
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 20:02 schreef Hyperdude het volgende:
Als je er blanke lak overheen blaast kan je zo'n oud brandstofding prima opleuken. Het is geen dure velg ofzo. :)
Voor de 2 tientjes die dat ding gekost zou ik een gokje kunnen wagen idd.


quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 20:24 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

bladdert er binnen no time vanaf, of je moet alu lak in een knikkerbus hebben. Gewone blanke lak hecht echt 0,0 op onbehandeld aluminium.
Die zou ik kunnen aanschaffen, mits dat niet de hoofdprijs kost natuurlijk want het moet wel leuk blijven. Als ik het voor weinig een net iets leuker tintje kan geven doe ik dat graag.

Polijsten zou natuurlijk ook gewoon kunnen, maar gaat dat met een gewoon huis tuin en keuken middel?

En off-topic: En ja ik heb een behoorlijk ruwe start gehad, waardoor ik best wel wat gemist heb en jaren op de tanden heb moeten bijten om zaken recht getrokken te krijgen, daar maak ik geen geheim van. Ik ben allang blij dat ik eindelijk weer beschik over een auto en mijn zaken nu goed op de rails begin te krijgen. Laatste waar ik nu behoefte aan heb is iemand die me nog even een trap na komt geven :( .

En verder heb ik gewoon de grootste lol in dat ding en geniet ik van elke kilometer. Ook al is het (nog) niet de beoogde GTI waar de meesten misschien een jaar of 5-6 eerder in hun leven over konden beschikken.
  zondag 1 oktober 2017 @ 21:04:23 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174123848
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 20:47 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Voor de 2 tientjes die dat ding gekost zou ik een gokje kunnen wagen idd.

[..]

Die zou ik kunnen aanschaffen, mits dat niet de hoofdprijs kost natuurlijk want het moet wel leuk blijven. Als ik het voor weinig een net iets leuker tintje kan geven doe ik dat graag.

Polijsten zou natuurlijk ook gewoon kunnen, maar gaat dat met een gewoon huis tuin en keuken middel?

En off-topic: En ja ik heb een behoorlijk ruwe start gehad, waardoor ik best wel wat gemist heb en jaren op de tanden heb moeten bijten om zaken recht getrokken te krijgen, daar maak ik geen geheim van. Ik ben allang blij dat ik eindelijk weer beschik over een auto en mijn zaken nu goed op de rails begin te krijgen. Laatste waar ik nu behoefte aan heb is iemand die me nog even een trap na komt geven :( .

En verder heb ik gewoon de grootste lol in dat ding en geniet ik van elke kilometer. Ook al is het (nog) niet de beoogde GTI waar de meesten misschien een jaar of 5-6 eerder in hun leven over konden beschikken.
geen idee of je goede alu lak in een knikkerbus kunt krijgen, als je een kleurtje wilt, volstaat wellicht alleen een alu primer, dan kun je daarop neem ik aan weer alles spuiten wat je wilt. Poljsten kan heel simpel met koperpoets, of een speciale metaalcleaner. Ik gebruik allebei, ik heb metal polish van Meguiars, maar koperpoets werkt soms net zo goed.
Wil je het matschuren zou ik voor M3 schuurpads gaan, die zjn verkrijgbaar in heeeeel fijne korrels, ik heb ze zo fijn dat je ermee kunt koperpoetsen zonder poets. Voor een beetje matteren zou ik ergens rond de korrel 1500 gaan zitten ofzo. Maar dan moet je daarna wel een laagje (liefst matte) blanke lak erop gooien, anders hangen in de winter de vellen er weer aan. Naja dan krijg je zo'n witte poederachtige laag erop.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 1 oktober 2017 @ 21:22:24 #20
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174124503
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 18:51 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Waarom zou je zoiets bij zo'n auto überhaupt willen doen? Alsof mensen dan opeens aanzien krijgen voor je gepolijste drol.
_O-
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 1 oktober 2017 @ 21:23:17 #21
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174124531
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 19:22 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Ik heb het niet over Johnny-tuning. En ik vraag hier advies om ideëen op te doen.

quote:
Tevens zou ik eigenlijk de remklauwen en trommeldeksels achter een tintje willen geven ipv. het standaard grijs of rood wat je al zoveel ziet.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 1 oktober 2017 @ 21:43:23 #22
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_174125392
Remklauwen zou ik in van dat giftige fluor groengeel doen.

Porsche 918 groen dus :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_174126636
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 21:23 schreef daNpy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[..]

Wat valt daaraan te twijfelen??
Ik weet echt wel hoe ik er zélf over denk hoor!

Maar blijf vooral in je eigen geloven, mij zal het geen zier interesseren. Gezien het feit dat je ongeveer op één lijn zit met die andere kwast wiens reactie al verwijderd is van dit topic, geeft al aan hoe laagdunkend sommige mensen kunnen zijn tov. anderen die het niet meteen voor de wind gegaan is. Jammer, want het zegt meer over jullie als over mij.

quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 21:43 schreef Hyperdude het volgende:
Remklauwen zou ik in van dat giftige fluor groengeel doen.

Porsche 918 groen dus :)
[ afbeelding ]
Thnx, dat is idd wel een vet idee ^O^ .
  zondag 1 oktober 2017 @ 22:26:41 #24
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174127024
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 22:16 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Wat valt daaraan te twijfelen??
Ik weet echt wel hoe ik er zélf over denk hoor!

Maar blijf vooral in je eigen geloven, mij zal het geen zier interesseren. Gezien het feit dat je ongeveer op één lijn zit met die andere kwast wiens reactie al verwijderd is van dit topic, geeft al aan hoe laagdunkend sommige mensen kunnen zijn tov. anderen die het niet meteen voor de wind gegaan is. Jammer, want het zegt meer over jullie als over mij.

Remtrommels in kleur willen verven en dan zeggen dat je geen sjonnie-tuning doet. Blijf voor in "je eigen" geloven idd.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_174127169
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 22:26 schreef daNpy het volgende:

[..]

Remtrommels in kleur willen verven en dan zeggen dat je geen sjonnie-tuning doet. Blijf voor in "je eigen" geloven idd.
Beter dan tegen een roestige deksel aan kijken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')